Jump to content



Official Battlefield - Bad Company 2 Thread.


Nephiλiμ

Recommended Posts

3D και online = noob

TFT και online = normal

CRT και online = pro

no screen και live = killer

Βάζεις και το ποντίκι της φώτο, και τότε είσαι jet για να κατακτήσεις όλα τα cyber τουρνούα! ΄Ενα σου λέω, με το που θα μπαίνεις στο event hall και θα το βγάζεις από την τσάντα για να το συνδέσεις στον υπερσύγρχονο 10πύρηνο με quad CF υπολογιστή των χορηγών, θα σηκώνονται οι αντίπαλοι και θα φεύγουν!

MS%20Mouse4.jpg

:hehe:

Link to comment
Share on other sites

Βάζεις και το ποντίκι της φώτο, και τότε είσαι jet για να κατακτήσεις όλα τα cyber τουρνούα! ΄Ενα σου λέω, με το που θα μπαίνεις στο event hall και θα το βγάζεις από την τσάντα για να το συνδέσεις στον υπερσύγρχονο 10πύρηνο με quad CF υπολογιστή των χορηγών, θα σηκώνονται οι αντίπαλοι και θα φεύγουν!

MS%20Mouse4.jpg

:hehe:

Αει ρε ημιμαθη νουμπα απο κει !!! παιξε λιγο bf2 να μαθεις ιστορια ναουμ !! :p :P

Btw το ξερετε πως το 3d vision δινει ΤΕΡΑΣΤΙΟ perfomance hit ετσι ? αμφιβαλω αν θα το χρησιμοποιησει πολυ κοσμος σε ενα τοσο νεο και ενδεχομενως βαρυ fps, οι περισσοτεροι ετσι κι αλλιως για το single player το εχουν, την samsung 2233rz την πηρα για τα 120hz (τα οποια ειναι επος :D ) οχι για το 3D effect, ασε που ειναι και τσιμπημενα τα γυαλια της nvidia :no:

Link to comment
Share on other sites

130 βελτιώσεις στο BC2.

Ορίστε η λίστα: (έχω boltάρει μερικά καλά)

Completely reskinned the weapons and scopes for much improved visual quality.

The reddot sight no longer has a FOV penalty compared to iron sights.

Pistols now have the same FOV level as other weapons in iron sights.

Tons of weapon tweaks to improve the balance of play.

Increased accuracy when stationary and aiming for better first shot accuracy.

Decreased accuracy when moving and aiming, especially for sniper rifles.

Several gun specific balance tweaks to bring them in line with the other weapons of that class.

Lowered the damage of the XM8 and F2000 at close range.

Lowered the damage of the AN94 at long range.

Raised the accuracy of the M16's burst.

Lowered the damage of the Type88 LMG.

Raised the damage of the MG3.

Raised the damage of the M249.

Fixed the recoil of the M249 when equipped with a reddot sight.

Lowered the damage of the SMGs and Carbines at extreme range.

Lowered the accuracy on the move for the SCAR-L, AKS-74u, and the XM8c.

Raised the damage of shotguns, especially for the pump shotguns and slugs.

Semiauto and Auto snipers and slug shotguns cannot 1 shot headshot at extreme range.

Fixed the Knife's stab animation and improved the reliability of Knife attacks.

Lowered the long delay between Knife attacks.

Fixed the animation speed for switching to the grenade launcher on assault rifles.

Fixed the too huge blood splatter effect for sniper shots at long distance.

Fixed the minimap disappearing if you switched weapons while aiming a sniper rifle.

Removed the fade to and from black when aiming a sniper rifle.

Adjusted graphics for sniper rifles and RPGs when zoomed.

Bolt action sniper rifles will chamber the next round if the trigger is pressed twice while zooming.

Fixed the close range damage of bolt action sniper rifles. Now a 1 hit kill on unarmored infantry in 5m.

Raised the damage of the VSS but lowered accuracy when moving.

Grenade carry limit with the Grenade Vest lowered to 2 hand grenades and 4 40mm grenades.

Tweaked the airstrike missile called in by the UAV so it gives a longer warning to victim vehicles.

Exiting the UAV now also exits the UAV ground station.

The UAV station no longer self destructs when the attacker's base changes.

The UAV station can no longer be destroyed by friendly fire if friendly fire is off.

Lowered the direct and splash damage of UAV's airstrike.

Lowered the damage of the UAV's alternate fire LMG.

UAV station screen shows offline when the UAV is waiting to respawn.

Many additional UAV bug fixes.

Lowered the splash damage of tank rounds. 1 shot kill radius is smaller now.

Raised the damage of the gunner's 50caliber machine gun and added a visual effect when it overheats.

Tweaked the damage tanks take to be more consistent. Tank front armor especially is more consistent.

It takes 2 to 5 RPGs to kill a tank with no specializations. (was 3 to 8)

Tanks should no longer get stuck on destroyed terrain or inclines.

Increased the precision of tank turrets.

All armored vehicles have new engine sounds.

Added environment specific camouflage to all vehicles.

New vehicle control layout: R2 and L2 for accel and brake, fire on L1 and altfire on R1.

Or lefty vehicle control layout: fire on R1 and altfire on L1.

BFBC1 style vehicle controls are still available as an alternate.

Jeeps now burn when hit by tank shells instead of instantly detonating. This effect is the same as with RPGs.

Raised the damage of the jeep HMGs and added a visual effect when it overheats.

Shielded heavy machine guns now have a bullet proof glass front. Flank these guns or blow them up.

Raised the damage of the stationary HMGs and added a visual effect when it overheats.

Fixed the name of the UH-60 and corrected the caliber description of the miniguns.

Raised the launch speed of the RPG7's missile for better long distance shots and less drop.

Raised the splash damage of all infantry launched Rockets and 40mm grenades.

Improved the visual feedback for locking onto tracer darted vehicles, this is be much clearer now.

Note that TOW/Kornet and M136 missiles are wire guided and cannot lock on to tracer darts.

Fixed wire guided missiles sometimes going erratic (even though this was realistic yet unintentional).

Improved the trail and blinking effect of Tracer Darts so they are more visible.

Vehicle Smoke Launchers and 40mm smoke remove tracer darts and spots on friendlies in the effect.

Targets which have been unspotted by smoke are immune to spotting for a few seconds.

Added a short cooldown to the Repair Tool after repairing 50% of a tank's health.

Lowered the repair speed of the Repair Tool but raised its range.

The Repair Tool can only repair or damage vehicles and stationary weapons.

The Mortar Strike is now called in via a pair of binoculars.

Lowered the number of shells in the Mortar Strike barrage, but raised the damage of each shell.

Raised the effectiveness of the Mortar Strike against armored vehicles.

Fixed a bug where the Mortar Strike would fail to begin to reload.

Switching kits no longer instantly reloads the Mortar Strike.

Fixed a bug where the Defibrillator would not reload unless held in the player's hands.

The Defibrillator icon on downed squad members now appears in green.

Soldiers who suicide from the menu cannot be revived.

Lowered the amount of Motion Sensors carried to 2 and limited each soldier to 1 deployed sensor at a time.

Deploying a new Motion Sensor before the previous sensor expires will replace the previous sensor.

Motion Sensors no longer detect players and vehicles sitting perfectly still.

Motion Sensors now beep when deployed and detecting a target.

The Vehicle Motion sensor now beeps for all occupants of the vehicle when it detects a target.

Vehicle Motion Sensors on the UAV and other Airborne vehicles now detect targets at all altitudes.

Fixed an exploit where players could deploy unlimited Ammo Boxes, Medkits, C4 and Mines.

Fixed a bug where players could detonate Detpacks placed the previous life upon respawning.

Detpacks can still be detonated if player's kit is picked up with in 15 seconds of his death.

Lowered the damage Detpacks do to crates.

Fixed AntiTank Mines not detonating when driven over at medium speeds.

AntiTank Mines should now properly persist after the player has died.

The Ammo Box, Medkit, Defibrillator, Repair Tool, and Motion Sensor are now unlocks for each class.

Players new to Battlefield will be introduced to these teamplay items when they are unlocked.

Battlefield Veterans will automatically have these teamplay items unlocked from the start.

Lowered the duration of spotted targets. Aiming at a close target will refresh the spot timer automatically.

Lowered the effectiveness of the Sniper's Spotting Scope, targets must be tracked longer before spotting.

Fixed so the player can properly spot from the UAV.

Added an overheat to spotting to prevent spot and order spamming.

Spotting now requires the player be aiming significantly closer to the target.

Added Destruction 2.0 to the Guard Towers around the first Defender Base on Arica Harbor (and all other maps).

Fixed buildings collapsing without any warning sound or effects.

Moved M-COM station A into a Garage at the second Defender Base on Arica Harbor.

Fixed collision issues on the Patio in the upper level of the Town.

Fixed sometimes spawning underneath the Patio in the Town.

Fixed the collision problems with the Train Car containing M-COM stations on Arica Harbor's 3rd and 4th base.

Train Cars now have more specific destruction zones to encourage mouse hole tactics.

The Attacker's first base is now a protected spawn zone that defenders cannot enter.

Added additional alternate spawn points to all bases for both Attackers and Defenders to counter spawn camping.

Added a system that disables individual spawn points if enemies are within 20m. Does not apply to Squad Spawn.

Players can still spawn at a base if all spawns points at that base are blocked.

Spawn protection will be disabled if the player aims or fires during the short timer.

Wrecked civilian cars now have secondary explosions when hit with explosive weapons.

The Attackers now recieve 75 reinforcement Tickets to start instead of 100.

Taking a base restores the attackers to 75 Tickets instead of adding 50.

Improved soldier collision vs objects, especially for crouching under obstacles.

Fixed issues with certain objects popping into view as the player approached.

Reduced the amount of screen blur when in ultralow health.

Increased the visual and audio feedback for low health, healing, and returning to full health.

Out of Combat healing now starts sooner but takes longer to fully heal.

Slightly increased the healing power of medkits to increase their usefulness.

Improved the sensitivity of soldier controls. Adjusting sensitivity should have a much greater effect now.

Sensitivity when aimed is now consistent across all weapons.

Turning while sprinting is now more responsive.

Reduced forward input needed to sprint to 50% from 90% to smooth the transition to sprint.

Tweaked aiming and turning curves to be more responsive from the hip and more precise when aiming.

Fixed several issues with switching weapons and being unable to shoot or aim.

Fixed the player's control setup reverting to default when entering and exiting vehicles.

Fixed bugs when going to swim while sprinting.

Sped up the deploy and undeploy animations for the parachute.

Improved the precision for switching weapons on the Dpad.

Fixed several stats padding exploits.

Fixed various awards that did not work as designed.

Tweaked rank and class unlock progression based on data gathered in the beta.

Since all of you reading this want us finishing up the game instead of writing blogs I made this short and sweet. Attached is a change-list of 130 Changes/Fixes .txt I snagged from Alan "Demize99" Kertz USB drive. One of my favorites is "Added environment specific camouflage to all vehicles." Comment your favorite too, we'd love to know what it is. You can also twitter it to OfficialBFBC2 and again, thank you for all those that had the opportunity to participate, as you can see it was incredibly valuable. See you on the PC Beta (Jan 28th), Console Demo (TBD), and then the real deal Battlefield (Mar 2nd & 5th 2010) that will rock your souls! :-D

Source: http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archive/2010/01/11/results-data-from-the-battlefield-bad-company-2-ps3-beta.aspx

Ήλπιζα να δω κάνα added prone position αλλά όχι. Δεν πειράζει με έφτιαξε τώρα που δε θα χρειάζεται να έχεις μόνο machine guns για να παίξεις medic :clap: :yahoo:

πηγή: hel-px forum

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Για μένα, τον αδερφό μου και 6 ακόμη φίλους, αναμένονται και άλλοι 2 να μπούνε στο πακέτο, 10 κομμάτια σύνολο :happy2:

μιας κει βλέπω πως είσαι salonika... και εγώ δεν έχω paypal e.t.c.

ψήνεσαι να τα κάνουμε 11? :D

Link to comment
Share on other sites

μιας κει βλέπω πως είσαι salonika... και εγώ δεν έχω paypal e.t.c.

ψήνεσαι να τα κάνουμε 11? :D

Κανένα πρόβλημα, κανονίζουμε με pms τα υπόλοιπα :). Και αν υπάρχει πιθανότητα να το μετανοιώσεις, μπορώ να κάνω ξεχωριστή παραγγελία το δικό σου, ώστε να μπορείς να το ακυρώσεις μέχρι και την τελευταία στιγμή (τα preorders τα στέλνουν 1 ημέρα πριν την official release date).

Link to comment
Share on other sites

http://eastore.ea.com/store/eaemea/en_IE/DisplayProductDetailsPage/ThemeID.850300/productID.165578400

Το κατεβάζεις και 1 μέρα νωρίτερα από όλους, ούτε να περιμένεις ΕΛΤΑ/ΚΟΎΡΙΕΡ και οποτε θέλεις το ξανακατεβάζεις από τον download manager τις EA :) θέλει πιστωτική η paypal :p

Και είσαι σίγουρος ότι θα πάρεις BETA key :p

Link to comment
Share on other sites

http://eastore.ea.com/store/eaemea/en_IE/DisplayProductDetailsPage/ThemeID.850300/productID.165578400

Το κατεβάζεις και 1 μέρα νωρίτερα από όλους, ούτε να περιμένεις ΕΛΤΑ/ΚΟΎΡΙΕΡ και οποτε θέλεις το ξανακατεβάζεις από τον download manager τις EA :) θέλει πιστωτική η paypal :p

Και είσαι σίγουρος ότι θα πάρεις BETA key :p

Οπ ! λες να ακυρωσω το preorder απο game.co.uk ? :p

μιας κει βλέπω πως είσαι salonika... και εγώ δεν έχω paypal e.t.c.

ψήνεσαι να τα κάνουμε 11? :D

Πας eurobank με το αυθεντικο χαρτι αποδοσης ΑΦΜ και την αστυνομικη σου ταυτοτητα, ζητας να σου βγαλουν prepaid και σε 10 λεπτα (με το ρολοι) εισαι ετοιμος, εμενα προσωπικα που εχει τραπεζα κοντα στην δουλεια με βολευει αφανταστα γιατι μπαινουν τα λεφτα απευθειας με το που κανεις την καταθεση στο ταμειο.

Btw ηδη εχουν εντοπιστει 3 ενοχλητικα σημαδια προχειρο-δουλειας-κονσολιτιδας

1) τα server files δηλαδη τα αρχεια που χρειαζεσαι για να στησεις server ΔΕΝ ειναι δημοσια, επισης για να παιξεις σε ranked ελληνικο server πρεπει να καποιος να πληρωνει αναγκαστικα για να ειναι ο server στημενος και να ανεβαζει stats στην ΕΑ οπως στο BF2, για LAN δεν εχω ιδεα τι παιζει.

2) Απουσια developer console, αν και προσωπικα δεν την ειχα χρησιμοποιησει ποτε στα προηγουμενα BF, μονο οταν υπηρχε προβλημα με τον σκληρο και εβαζα pb_sleep 300 για τον διαβαζει λιγοτερο συχνα, εννοειται ομως πως στο MW2 αυτη η απουσια με ξενερωσε ταμαλα οπως και αρκετους μη-casuals

3) Απουσια παροχης καποιου software development kit για να φτιαχτουν mods, μεγιστη απωλεια imo γιατι το bf 1942 τοσα χρονια ζωης τα εβγαλε χαρι στο forgotten hope και στο desert combat, επισης ποιος μπορει να ξεχασει το project reality για το BF2 και το first strike για το 2142 ? εννοειται πως εχουν βγει 4328243894892389 παραπανω mod αποσα ανεφερα αλλα γενικα δεν εχει τυχει να ασχοληθω και τοσο με την modding scene της συγκεκριμενης σειρας, anyway ας ελπισουμε πως θα βγει κανενα SDK μαζι με το BF3 ( οταν βγει )

Link to comment
Share on other sites

1) τα server files δηλαδη τα αρχεια που χρειαζεσαι για να στησεις server ΔΕΝ ειναι δημοσια, επισης για να παιξεις σε ranked ελληνικο server πρεπει να καποιος να πληρωνει αναγκαστικα για να ειναι ο server στημενος και να ανεβαζει stats στην ΕΑ οπως στο BF2, για LAN δεν εχω ιδεα τι παιζει.

2) Απουσια developer console, αν και προσωπικα δεν την ειχα χρησιμοποιησει ποτε στα προηγουμενα BF, μονο οταν υπηρχε προβλημα με τον σκληρο και εβαζα pb_sleep 300 για τον διαβαζει λιγοτερο συχνα, εννοειται ομως πως στο MW2 αυτη η απουσια με ξενερωσε ταμαλα οπως και αρκετους μη-casuals[/quote

Έτσι ήτανε πάντοτε για λόγους ασφάλειας. Δεν είναι θέμα κονσολοποίησης. Το server interface που έχουνε (τουλάχιστον το CC console για 2142 που χρησιμοποιώ) είναι απλούστατο και μπορείς να παραμετροποιήσεις σχεδόν τα πάντα. Κάτι ψιλά γράμματα που χρειάζονται low level access, στέλνεις mail/ticket στον provider και στα φτιάχνει.

Και για την πληρωμή του server, το ίδιο ήταν. Για να είναι ranked, πρέπει να είσαι διαπιστευμένος server provider από την EA, δεν μπορεί να στήνει ο καθένας ranked server και να πάει το stats padding σύννεφο.

3) Απουσια παροχης καποιου software development kit για να φτιαχτουν mods, μεγιστη απωλεια imo γιατι το bf 1942 τοσα χρονια ζωης τα εβγαλε χαρι στο forgotten hope και στο desert combat, επισης ποιος μπορει να ξεχασει το project reality για το BF2 και το first strike για το 2142 ? εννοειται πως εχουν βγει 4328243894892389 παραπανω mod αποσα ανεφερα αλλα γενικα δεν εχει τυχει να ασχοληθω και τοσο με την modding scene της συγκεκριμενης σειρας, anyway ας ελπισουμε πως θα βγει κανενα SDK μαζι με το BF3 ( οταν βγει )

Ούτε αυτό είναι θέμα κονσολοποίησης, άλλα καθαρά πάγια πολιτική "αρμέγματος" :TD: . Βλέπε booster packs... τέσπα, ας είναι κορυφή το παιχνίδι και αν είναι προσεγμένα τα booster packs, στο 10ευρο θα κολλήσουμε.

Το μεγαλύτερο μείον είναι ότι, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν φαίνεται δυνατό να φτιαχτούνε custom maps. Προσωπικά εγώ και πολύς κόσμος έχουν τρέλα με map making, ειδικά αν το interface είναι και λίγο user friendly. Στο BF2 και 2142 μπορούσες να φτιάξεις custom map (αν και ήταν μανίκι από όσο ξέρω) και έχω παίξει 30+ custom maps στο 2142 που κάποιοι θα άξιζαν να γίνουν official maps. Τώρα όμως στο BC2 που θα βρεις editor... τέσπα, ίδωμεν.

Link to comment
Share on other sites

Απο αγγλια ΜΟΝΟ το play.com εχει beta keys ( http://twitter.com/OfficialBfbc2 ), ε ρε βλεπω τις προπαραγγελιες που εγιναν στο game.co.uk να ακυρωνoνται μαζικως, η δικια μου εφαγε ακυρο ηδη και προπαραγγειλα τωρα απο play, εχει περιπου 4 ευρω διαφορα στην τιμη αλλα δεν μαμιεται, ενα beta key ειναι αυτο :D

Link to comment
Share on other sites

Απο αγγλια ΜΟΝΟ το play.com εχει beta keys ( http://twitter.com/OfficialBfbc2 ), ε ρε βλεπω τις προπαραγγελιες που εγιναν στο game.co.uk να ακυρωνoνται μαζικως, η δικια μου εφαγε ακυρο ηδη και προπαραγγειλα τωρα απο play, εχει περιπου 4 ευρω διαφορα στην τιμη αλλα δεν μαμιεται, ενα beta key ειναι αυτο :D

Αναφέρεσαι σε αυτό το twit:

Helpful RT @wlchrbandit: @OfficialBFBC2 play.com are offering it in the uk. - Thanks @wlchrbandit

και στο γεγονός ότι στο site του play.com, που δίνει την ΑΠΛΗ έκδοση (όχι Limited Edition) λέει: "Exclusive Early PC BETA Access" ?

Τότε:

1) Η beta έχει ανακοινωθεί εξ αρχής ότι θα είναι OPEN. Δηλαδή αργά ή γρήρορα, ΟΛΟΙ θα μπορούνε να μπούνε. Απλώς όσοι κάνουν preorder, θα πάρουν πρώτοι κλειδί. Εξ ου και το "EARLY beta access". Αν είναι closed, μπορεί να είναι για καμιά βδομάδα (εκτός και αν ισχύει το "είπα ξ'είπα" :TD:).

2) Όπως είπα, το Play.com προσφέρει την απλή έκδοση, και αυτήν 5.50e παραπάνω. Επειδή εγώ -και όχι μόνο- θα το λιώσω το παιχνίδι, δεν με χαλάει και να μην παίξω beta. Τα unlocks που δίνει η LE πάντως, αν προσέξεις, ΔΕΝ είναι βασικά όπλα (μόνο ένα πιστολάκι δίνει), άλλα κυρίως abilites/armor upgrades. Και αυτό δεν είναι τυχαίο, γιατί έτσι από την μία δεν σπαταλάς 6 unlocks σε αυτά τα "δευτερεύοντα" πράγματα, άλλα τα δίνεις κατευθείαν στο "ζουμί" (όπλα), από την άλλη σε αφήνουν να παίξεις όλα τα όπλα από την αρχή - κάτι που προσδίδει στο βάθος χρόνος και στο να εκτιμήσεις τα υπέρ & κατά κάθε όπλου ;).

3) Η ΕΑ έχει ανακοινώσει στο προτελευταίο blog post της:

We'll have another Blog to update new retailers & e-Tailers that have teamed up with us as well as alternate channels to obtain a Closed Beta Key.

*NOTE: This promotion is with participating retailers only. Please check with your local retailers if PC Beta Code is available through their stores.

Αν το Game δεν είναι "participating retailer", τι είναι; Πόσο μάλλον όταν έχει εξασφαλίσει αποκλειστικότητα για την LE στην Ευρώπη.

Τέσπα, ίδωμεν. Σήμερα πάντως παρήγγειλα 10 κομμάτια LE edition από Game, βλέπω να έρχεται container μόνο για μας :happy2:

Έγινε επεξεργασία από Athanasios2104
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Προ-παραγγείλαμε 4 κόπιες από το game.co... δε μπα να' ρθουν και ένα μήνα μετά, από την στιγμή που είναι στα μισά λεφτά από το online της ea, αξίζει τα λεφτά του... επίσης προτιμώ την boxed έκδοση, από το απλό download...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.