Jump to content



ενας θρυλος του αερα στην αερολεσχη θεσσαλονικης


def

Recommended Posts

  • 6 months later...

Καλησπέρα παιδιά..

Εδώ και καιρό το βλέπω αλλά δεν αξιώθηκα να εγγραφώ για να απαντήσω.

Βασικά είναι το SX-AGI, ένα Boeing Stearman N2S-5 Kaydet με σειριακό αριθμό κατασκευής 758499.

Στην πρώην ζωή του έφερε το νηολόγιο SX-EAZ, παρελήφθη τον Απρίλιο του 1952 και ήταν ψεκαστικό αντιελονοσιακό. Αποχώρησε από τη μονάδα του το Σμήνος Ανθελονοσιακού Πολέμου, (είχε ως βάση την αεροπορική βάση της Ελευσίνας), τον Ιούλιο του 1974.

Για κάποιο διάστημα, κάποια από αυτά τα αεροσκάφη (31 στο αρχικό σύνολο τους με νηολόγιο SX-EAD έως SX-EBL ενώ ένα 32ο με νηολόγιο SX-EBM δεν παραλήφθηκε ποτέ) χρησιμοποιούνταν από ανεμολέσχες για τη ρυμούλκηση των ανεμοπτέρων. Κάτι το οποίο ήταν εφικτό γιατί η Πολεμική Αεροπορία έδινε τα καύσιμα δωρεάν. Όταν σταμάτησε αυτό, η χρήση ήταν ασύμφορη, μιας και το εν λογω αεροσκάφος είναι "μέθυσος" στα καύσιμα :-O .

Το εν λόγω SX-AGI είναι το μόνο αεροσκάφος του τύπου που υπάρχει πλέον στην Ελλάδα, έστω και σε στατικό display (καλά αν υπάρχει κανένα ξεχασμένο σε κανένα αχυρώνα θα είναι θαύμα).

Και σίγουρα δεν είναι Potez 25!!! Το Stearman πέταξε για πρώτη φορά στις 26 Νοεμβρίου 1934!!! :worship:

Ό,τι ερωτήσεις και απορίες έχετε όχι μόνο για το συγκεκριμένο αεροπλάνο αλλά και γενικότερα για την ελληνική αεροπορία (μέχρι πίσω στο 1930!), μπορείτε να μου τις θέσετε! Και να κάνετε και μια βόλτα απο την ιστοσελίδα μου, η οποία είναι αφιερωμένη αποκλειστικά και μόνο στην αεροπορία!

Φιλικά

Στέφος

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.