Jump to content



Auto Experts.


sotiris

Recommended Posts

Δεν νομίζω ότι έχω γράψει κάτι άκυρο ως τώρα... μπήκε κανένας στο κόπο να ρίξει μια ματιά στο βιβλίο που έδωσα με λινκ?? δεν είναι κάτι το xtreme, βιβλίο του Β' κύκλου των ΤΕΕ του ΟΑΕΔ είναι....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply
Δεν νομίζω ότι έχω γράψει κάτι άκυρο ως τώρα... μπήκε κανένας στο κόπο να ρίξει μια ματιά στο βιβλίο που έδωσα με λινκ?? δεν είναι κάτι το xtreme, βιβλίο του Β' κύκλου των ΤΕΕ του ΟΑΕΔ είναι....

εξακολουθείς να μην καταλαβαίνεις ότι δεν μπορείς να συγκρίνεις 2 διαφορετικά αμάξια με νόμους της φυσικής και επίπεδο γνώσεων ενός απλού ανθρώπου.

Για αυτό σας λέω να μην μπλέκετε.

Σε 2 ιδια(όταν λέω ίδια,εννοώ το ίδιο αυτοκίνητο,με τον ίδιο εξοπλισμό,τα ίδια τα πάντα όλα) αυτοκίνητα που στο ένα να έχει μόνο τον οδηγό μέσα και το άλλο να έχει 5 άτομα προφανώς και το πρώτο θα είναι μπροστά αλλά σε Εθνική οδό δε ξέρεις τι γίνεται λόγο της αεροδυναμικής στα πολλά χιλιόμετρα που κάθε αμάξι έχει διαφορετική.Σίγουρα το κράτημα θα είναι χειρότερο.(για το βαρύτερο αυτοκίνητο προφανώς)

Αυτό δεν χρειάζεται να το αναλύσω στην φυσική.Τις πέτρες να ρωτήσω το ίδιο θα μου πούν.

Link to comment
Share on other sites

Θεωρώ πως οτιδήποτε μπορώ να εξηγήσω σε έναν μέσο μαθητή του τμήματος μηχανικών αυτοκινήτων του ΟΑΕΔ, μπορώ να το εξηγήσω και σε ένα μέσο μέλος του φόρουμ μας. Σε τελική ανάλυση, το θέμα μας δεν είναι κινηματική - δυναμική ανάλυση, αλλά το ποιες δυνάμεις και ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις επιδόσεις ενός αυτοκινήτου.

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα μας αδερφέ είναι:

Ποιό αυτοκίνητο προτείνετε μέχρι 15.000€ ?

αν δεν κάνω λάθος συμμετείχες και εσύ στην παρεκτροπή της συζήτησης... και 2-3 ποστ πριν η αντίρρησή σου ήταν για το εάν μπορεί να εξηγηθεί με φυσική η συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου, λέγοντας μάλιστα ότι είμαι και άκυρος σε αυτά που γράφω... μήπως είναι άκυρα και τα βιβλία στα οποία στηρίζω τα γραφόμενά μου? μήπως και στο πολυτεχνείο μας τα λέγαν λάθος? όταν τελικά δεν είχες τι να μου καταλογίσεις, το γύρισες στο ότι είμαστε εκτός θέματος. Προτείνεις δηλαδή, όταν κάποιος εκφράζει μία εσφαλμένη αντίληψη, να το αφήνουμε να περάσει έτσι και να μην παρουσιάζεται η σωστή, μόνο και μόνο για να μην βγει το θέμα εκτός??

παρεπιπτόντως και εγώ κατά τον οκτώβρη, Yaris σκοπεύω να πάρω...

Link to comment
Share on other sites

αν δεν κάνω λάθος συμμετείχες και εσύ στην παρεκτροπή της συζήτησης... και 2-3 ποστ πριν η αντίρρησή σου ήταν για το εάν μπορεί να εξηγηθεί με φυσική η συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου, λέγοντας μάλιστα ότι είμαι και άκυρος σε αυτά που γράφω... μήπως είναι άκυρα και τα βιβλία στα οποία στηρίζω τα γραφόμενά μου? μήπως και στο πολυτεχνείο μας τα λέγαν λάθος? όταν τελικά δεν είχες τι να μου καταλογίσεις, το γύρισες στο ότι είμαστε εκτός θέματος. Προτείνεις δηλαδή, όταν κάποιος εκφράζει μία εσφαλμένη αντίληψη, να το αφήνουμε να περάσει έτσι και να μην παρουσιάζεται η σωστή, μόνο και μόνο για να μην βγει το θέμα εκτός??

παρεπιπτόντως και εγώ κατά τον οκτώβρη, Yaris σκοπεύω να πάρω...

Πρώτα απ όλα θα σε πώ άκυρο τώρα για πρώτη φορά γιατί ποτέ δεν κατηγόρησα εσένα ούτε σε είπα άκυρο πιο πριν.

1 ποστ έκανα στο θέμα και δεν ανέφερα πουθενά για φυσική.

2ον.Το βιβλίο που δίνεις δε, τα λέει πολύ περιλιπτικά και απλά σου δίνει μια γεύση,ούτε καν ιδέα.

Γουστάρεις να παίρνεις μέρος σε trollες?

Το βλέπεις ότι ο άλλος ο ένας απ τους trollάδες του forum και ο άλλος έχει πελαγώσει για το τι αυτοκίνητο να πάρει και εσύ ποστάρεις νόμους της φυσικής για το πόσο μεταβάλει το βάρος τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.

Σου ξαναλέω ότι διαφορετικά αμάξια μην προσπαθήσεις να τα εξηγήσεις με την φυσική σε σχέση με το βάρος τους.Είναι πάρα πολοί μηχανικοί παράγοντες που θα σε βγάλουν εκτός.

Link to comment
Share on other sites

μιας και τα έγραψα πολύ σωστά, kostas007, η τριβή η οποία εξαρτάται άμεσα από το βάρος, δεν επηρεάζει δηλαδή την τελική? πιστεύεις ότι την ίδια τελική θα έχει ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο μόνο με τον οδηγό του, και την ίδια με 5 επιβάτες και φουλ αποσκευές?

η τριβη που κοβει τελικη ειναι αυτη που υπαρχει κυριως στα ρουλεμαν,το βαρος εκει ομως δεν επηρεαζει καθολου.

θα επαιζε μεγαλυτερο ρολο αν το αυτοκινητο δεν ειχε ροδες,αλλα πελματα οπως το ελκηθρο.

το αυτοκινητο με 5 ατομα θα εχει την ιδια τελικη αν κινειται σε απολυτη ευθεια,και δεν εχει αλλαξει η αεροδυναμικη του λογω διαφορετικης κατανομης του βαρους στους 2 αξονες.

εγω με το micra 1.3 75ps που εχω αν κανω ταξιδι μου βγαζει το λαδι σε καποιες ανηφορες της εθνικης,με περνανε ακομα και τα datsun...

σε κατι τετοιες περιπτωσεις 2-3 κιλα εξτρα ροπης ειναι πολυ χρησιμοτερα απο την αναλογια (μεγιστης)ιπποδυναμης/βαρους.

το τουρμπο τα προσφερει αυτα,αλλα για μενα δεν ειναι για τον μεσο οδηγο,και ειδικα γι αυτον που "βιαζεται"

θελει ζεσταμα στην αρχη,κρυωμα στο τελος αλλιως καταπονειται η τουρμπινα,τρανο παραδειγμα τα smart που μετα απο καποια χλμ βγαινουν ολα off,και αυτο γιατι 100% ειναι οδηγηση πολης σταματα ξεκινα,απο το σπιτι στο...περιπτερο...

1. αθήνα-μέτσοβο δεν είναι και καμμία "ειδική διαδρομή" του ράλι ακρόπολις, μέχρι αγρίνιο πλέον πας αέρας (εξαιρείται το κομμάτο πάτρα-κόρινθος). συνεπώς δεν χρειάζεσαι ούτε κάτι 120 άλογα που έχει λεχθεί στο θρεντ, ούτε "ροπές" ούτε τίποτα. εγώ προσωπικά με punto 2002, 1250 κυβικά, 16v και 70-75 άλογα αθήνα-πάτρα το κάνω 2 ώρες. οτιδήποτε από κάτι αντίστοιχο και πάνω καλύπτει τις ανάγκες σου και είναι μέσα στα λεφτά σου. τώρα αν έχει 1 sec χαμηλότερο 0-100 ένα αμάξι, δε φαντάζομαι να σε πειράζει και τόσο. εγώ θα κοίταγα πιό πολύ ζητήματα ασφαλείας, όπως απόσταση φρεναρίσματος (μακριά από μας) και κράτημα στις στροφές (παράγοντες οι οποίοι, ειρήσθω εν παρόδω, επηρρεάζονται ΑΡΝΗΤΙΚΑ από το βάρος).

εμενα γιατι η διαδρομη της εθνικης αθηνας,κορινθου,τριπολης μου φαινεται υπερ κουραστικη με ενα αμαξι πολης?

κι εγω αν θελω το κανω 2 ωρες,αλλα το θεμα ειναι οτι μου βγαινει το λαδι.

για να παω 150 πρεπει να ειμαι στις 4χιλ στροφες,και θα καιω τα αντερα μου,ασε που αν καποιος μου κοψει τη φορα θα θελω κανα μισαωρο για να τα ξαναπιασω.

σιγουρα το θεμα ασφαλειας ειναι το σημαντικοτερο,ολα παιζουν ρολο στο αμαξι,αλλα μη ξεχνας οτι ΚΑΙ το γκαζι παιζει ρολο στην ενεργητικη ασφαλεια.

2. είπες θές να "αρπάει", να ακούει. μπορεί άνετα, ανετότατα ένα αμάξι 100 ίππων να ακούει σημαντικά λιγότερο από ένα 75 ίππων, είναι καθαρά θέμα γκαζιού και πόσο υπάκουο είναι το ηλεκτρικό γκάζι στο κάθε όχημα, αυτό το θέμα είναι θέμα test drive και γούστου.

αυτο που λες εχει σχεση με την αποκριση γκαζιου και οχι με την αποδοση του αυτοκινητου

Link to comment
Share on other sites

εγω με το micra 1.3 75ps που εχω αν κανω ταξιδι μου βγαζει το λαδι σε καποιες ανηφορες της εθνικης,με περνανε ακομα και τα datsun...

για να παω 150 πρεπει να ειμαι στις 4χιλ στροφες,και θα καιω τα αντερα μου,ασε που αν καποιος μου κοψει τη φορα θα θελω κανα μισαωρο για να τα ξαναπιασω.

χμ.... εχεις σκεφτει ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΙΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑ????????

όσον αφορά το 2ο point μου, είπες ακριβώς ότι είπα κ εγω :p

Link to comment
Share on other sites

Πρώτα απ όλα θα σε πώ άκυρο τώρα για πρώτη φορά γιατί ποτέ δεν κατηγόρησα εσένα ούτε σε είπα άκυρο πιο πριν.
Παιδιά,απλά μην μπλέκετε την φυσική με τις επιδόσεις του αυτοκινήτου(στην σύγκριση που προσπαθείτε να κάνετε).Δεν 8α καταφέρετε να βγάλετε συμπέρασμα και θα είστε άκυροι όλη την ώρα.

θεώρησα ότι αναφερόσουν σε μένα. αν όχι, πάω πάσο

1 ποστ έκανα στο θέμα και δεν ανέφερα πουθενά για φυσική.

Το βαρος παίζει ρόλο μέχρι τα 160 και κάτι ψηλά.(για διαφορά κιλών σε φυσιολογικά επίπεδα. +-150 στη χειρότερη 200). Μετά αναλαμβάνει η ροπή και η δύναμη.

αυτό το θεώρησα απόπειρα εξήγησης μέσω φυσικής

2ον.Το βιβλίο που δίνεις δε, τα λέει πολύ περιλιπτικά και απλά σου δίνει μια γεύση,ούτε καν ιδέα.

έχω και πιο εξειδικευμένα, αλλά δεν νομίζω να τα καταλάβαινε κάποιος μη γνώστης

Γουστάρεις να παίρνεις μέρος σε trollες?

Το βλέπεις ότι ο άλλος ο ένας απ τους trollάδες του forum και ο άλλος έχει πελαγώσει για το τι αυτοκίνητο να πάρει και εσύ ποστάρεις νόμους της φυσικής για το πόσο μεταβάλει το βάρος τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.

όχι, αλλά δεν μπορώ να αφήσω ασχολίαστο κάτι που ξέρω ότι δεν είναι σωστό.

Σου ξαναλέω ότι διαφορετικά αμάξια μην προσπαθήσεις να τα εξηγήσεις με την φυσική σε σχέση με το βάρος τους.Είναι πάρα πολοί μηχανικοί παράγοντες που θα σε βγάλουν εκτός.

εξαρτάται από το αν θα το εξηγήσεις με φυσική λυκείου ή με κινηματική ανάλυση οχήματος όπως την μάθαμε στο σχετικό μάθημα στην σχολή μου. δεν νομίζω ότι ένας σωστός υπολογισμός θα είναι τόσο πολύ λάθος.

Ας το τελειώσουμε εδώ το μεταξύ μας, δεν υπάρχει λόγος να χαλάμε τις καρδιές μας Σαββατόβραδο...

Link to comment
Share on other sites

Τελευταίο μήνυμα απο μένα off topic

η τριβη που κοβει τελικη ειναι αυτη που υπαρχει κυριως στα ρουλεμαν,το βαρος εκει ομως δεν επηρεαζει καθολου.

θα επαιζε μεγαλυτερο ρολο αν το αυτοκινητο δεν ειχε ροδες,αλλα πελματα οπως το ελκηθρο.

το αυτοκινητο με 5 ατομα θα εχει την ιδια τελικη αν κινειται σε απολυτη ευθεια,και δεν εχει αλλαξει η αεροδυναμικη του λογω διαφορετικης κατανομης του βαρους στους 2 αξονες.

Άιντε μπράβο, πές πώς είσαι σίγουρος ότι με αποσκευές και 5 άτομα θα έχει ιδια κατανομή?

Την αντίθετη θα έχει μάλιστα πλέον.

εμενα γιατι η διαδρομη της εθνικης αθηνας,κορινθου,τριπολης μου φαινεται υπερ κουραστικη με ενα αμαξι πολης?

κι εγω αν θελω το κανω 2 ωρες,αλλα το θεμα ειναι οτι μου βγαινει το λαδι.

για να παω 150 πρεπει να ειμαι στις 4χιλ στροφες,και θα καιω τα αντερα μου,ασε που αν καποιος μου κοψει τη φορα θα θελω κανα μισαωρο για να τα ξαναπιασω.

σιγουρα το θεμα ασφαλειας ειναι το σημαντικοτερο,ολα παιζουν ρολο στο αμαξι,αλλα μη ξεχνας οτι ΚΑΙ το γκαζι παιζει ρολο στην ενεργητικη ασφαλεια.

Εγώ πάντως που πήγα Γιάννενα,γύρισα τα Ζαγόρια και ξανά πίσω Αθήνα το υπερευχαριστήθηκα το 2αράκι.

Είμαι περίεργος?

θεώρησα ότι αναφερόσουν σε μένα. αν όχι, πάω πάσο
Όχι,δεν αναφερόμουν σε κανέναν συγκεκριμένο.
αυτό το θεώρησα απόπειρα εξήγησης μέσω φυσικής

απόπειρα εξήγησης μέσω πρακτικής εμπειρίας ήταν ;)

εξαρτάται από το αν θα το εξηγήσεις με φυσική λυκείου ή με κινηματική ανάλυση οχήματος όπως την μάθαμε στο σχετικό μάθημα στην σχολή μου. δεν νομίζω ότι ένας σωστός υπολογισμός θα είναι τόσο πολύ λάθος.

Άρα θε πρέπει να ξέρεις ακριβώς την επιφάνεια του αυτοκινήτου,τον αεροδυναμικό συντελεστή του,τις απώλειες και την γραμμικότητα του κινητήρα και την ιπποδύναμη/ροπή σε κάθε στροφή ανά λεπτό ,όλες τις σχέσεις του κιβωτίου και την τελική μετάδοση,το τι ταχύτητα θα έχει ο αέρας γιατί εκτός απ την αντίσταση, ανάλογα την ποσότητα του αέρα που θα εισαχθεί στον κινητήρα θα αλλάζει και η απόδοση του ίσως όχι το ίδιο γραμμικά όπως του άλλου ++++++++++++.

Ενώ το πιο απλό,πάς σε ένα αεροδρόμιο,τα βάζεις δίπλα δίπλα και τελειώνεις ή ακούς προσωπικές εμπειρίες έμπιστων ανθρώπων.

Τώρα καταλαβαίνεις τι εννοώ?

Link to comment
Share on other sites

τελευταίο Offtopic και από μένα :

δεν αντιλέγω για την πρακτικότητα του να τα στήσεις στην Αττική Οδό, τι να κάνουμε όμως που λόγω ειδικότητας έχω μάθει να σκέφτομαι αλλιώς...από τις παραμέτρους που ανέφερες δεν είναι κάποια που είναι τόσο δύσκολο να βρεθεί, ή έστω να προσδιοριστεί προσεγγιστικά.

Link to comment
Share on other sites

χμ.... εχεις σκεφτει ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΙΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑ????????

όσον αφορά το 2ο point μου, είπες ακριβώς ότι είπα κ εγω :p

αν κατεβασω ταχυτητα θα συνεχισει να πεφτει αλλα με μικροτερο ρυθμο,και απλα θα καιω ακομα περισσοτερο,

αν κατεβασω παλι σε 3η θα παει στις 6+χιλ στροφες που δεν θα εχει καθολου ροπη να ανεβασει στροφες και θα καιει ακομα περισσοτερο

Άιντε μπράβο, πές πώς είσαι σίγουρος ότι με αποσκευές και 5 άτομα θα έχει ιδια κατανομή?

Την αντίθετη θα έχει μάλιστα πλέον.

ειναι πολυ μηδαμινη η διαφορα που θα υπαρξει με την κατανομη του βαρους....

Εγώ πάντως που πήγα Γιάννενα,γύρισα τα Ζαγόρια και ξανά πίσω Αθήνα το υπερευχαριστήθηκα το 2αράκι.

Είμαι περίεργος?

μονος στο αμαξι?

και με τι αμαξι?

Link to comment
Share on other sites

ειναι πολυ μηδαμινη η διαφορα που θα υπαρξει με την κατανομη του βαρους....

μα γιατί να μην αντέχω να μην απαντήσω,αλλά δε γίνεται,πρέπει.

Τα +300kg επιπλέον στο αμάξι,δεν αλλάζουν την κατανομή βάρους παρά ελάχιστα? επίσης το ότι το αυτοκίνητο θα κάτσει κάτω δεν αλλάζει την αεροδυναμική ε όταν μιλάμε για 180+χλμ

Μάλλον δεν έχεις βάλει πάνω από 3 άτομα στο αυτοκίνητο και να κάνεις ένα ταξίδι.Ειδικά σε αυτοκίνητο πόλης με περιορισμένο κυβισμό και ιπποδύναμη...εκεί να δεις που θα λες χάλασε το αυτοκίνητο.

μονος στο αμαξι?

και με τι αμαξι?[

Αυτοκίνητο πόλης,Mazda 2.

Όχι,με επιπλέον 2 άτομα.

Τελος,με το θέμα δεν ξανά ασχολούμαι οριστικά.

Link to comment
Share on other sites

ειναι πολυ μηδαμινη η διαφορα που θα υπαρξει με την κατανομη του βαρους...

Πανομοιοτυπα αυτοκινητα με διαφορετικα μοτερ εχουν διαφορα, ή οχι? 4κυλινδρο Vs 6κυλινδρο ας πουμε.

Link to comment
Share on other sites

η τριβη που κοβει τελικη ειναι αυτη που υπαρχει κυριως στα ρουλεμαν,το βαρος εκει ομως δεν επηρεαζει καθολου.

θα επαιζε μεγαλυτερο ρολο αν το αυτοκινητο δεν ειχε ροδες,αλλα πελματα οπως το ελκηθρο.

το αυτοκινητο με 5 ατομα θα εχει την ιδια τελικη αν κινειται σε απολυτη ευθεια,και δεν εχει αλλαξει η αεροδυναμικη του λογω διαφορετικης κατανομης του βαρους στους 2 αξονες.

εγω με το micra 1.3 75ps που εχω αν κανω ταξιδι μου βγαζει το λαδι σε καποιες ανηφορες της εθνικης,με περνανε ακομα και τα datsun...

σε κατι τετοιες περιπτωσεις 2-3 κιλα εξτρα ροπης ειναι πολυ χρησιμοτερα απο την αναλογια (μεγιστης)ιπποδυναμης/βαρους.

Σύμφωνα με τη συλλογιστική σου, αναμένεται ένα αυτοκίνητο με 5 επιβάτες να έχει μεγαλύτερη τελική από ένα αυτοκίνητο με 1 επιβάτη.

Αυτό διότι ένα αυτοκίνητο φορτωμένο "κάθεται" (εκτός αν έχει υδροπνευματική ή αντίστοιχη ανάρτηση) οπότε έχει μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση. Οπότε μετά τα 100-120 γίνεται σφεντόνα.

Βγες στο δρόμο και δοκίμασέ το.

Αν το καταφέρεις, σημαίνει ότι:

1. Έχεις παραφουσκωμένα ελαστικά

2. Πιθανώς τα λάστιχά σου δεν υπάρχουν και πηγαίνεις με τις ζάντες (= δεν σε επηρεάζει το βάρος).

Link to comment
Share on other sites

Τα έχετε κάνει και τα γράφετε; Η τελική δεν επηρεάζεται από το βάρος, αλλά παίζει ρόλο η κατανομή του; Δηλαδή πως πρέπει να κατανέμουν τους 5 επιβάτες για να μην επηρεαστεί η τελική ταχύτητα; :unsure:

Link to comment
Share on other sites

εγω εχω να πω να παρεις αυτο που σ αρεσει μεσα πρωτα, μετα οδηγηση,μετα εξω.

τα αλογα αν εισαι "συνετος" θα βοηθησουν, τα λιγα αλογα ή τα πολλα ποτε δε κανανε καποιον οδηγο-χερα-τιμονιερη-πιλοτο.

Link to comment
Share on other sites

Το βαρος παίζει ρόλο μέχρι τα 160 και κάτι ψηλά.(για διαφορά κιλών σε φυσιολογικά επίπεδα. +-150 στη χειρότερη 200)

Μετά αναλαμβάνει η ροπή και η δύναμη.

[off topic] Η τελικη ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ (πρακτικα) απο το βάρος (αντε +/-3-4 χλμ) .period... , [/off topic]

edit: κανοντας μερικους υπολογισμους με ενα παλιο προγραμματακι , σε υποθετικο σεναριο αυτοκινητου 1.1τον οπου εβγαλε 191 τελικη, σε ακριβως ιδιες παραμετρους -βαρους , οπου εβαλα 2.1τον , επεσε στα 182 (για διπλασιο βαρος εε...) γι ααυτο λεω οτι πρακτικα η τελικη ΔΕΝ επηρεάζεται.. παρα μόνο η επιτάχυνση

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.