Jump to content



Πτυχίο σε 3 χρόνια: Ριζική αλλαγή δεδομένων στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.


alexis2044

Recommended Posts

Σε αξιοκρατικά συστήματα, αυτοί που ΠΡΕΠΕΙ πάνε ψηλά, και αυτοί που κωλοβαράνε μένουν πίσω. Το πτυχίο σου το κοιτάνε για τα πρώτα 2-3 χρόνια της δουλειάς, μετά έρχεται εμπειρία και συστατικές που δεν είναι από ΑΕΙ / ΤΕΙ.

ξερεις πολλα συστηματα στην ελλαδα που ειναι αξιοκρατικα?

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Οπότε ο ηλεκτρολόγος και ο υδραυλικός σου προσφέρουν πιο πολλά απο το να εισαι αρχιτέκων, μηχανολόγος ή πολιτικός μηχανικός απο το ΕΜΠ έτσι?

ΑΝ δουλέψεις , και να προσφέρουν πιο πολά, ΔΕΝ κανουν scale ούτε κατά 5% σε σχέση με τους μυσθους των ανωτέρο.

Ο υδραυλικός μπορεί να βγάζει 2κ τον μήνα μια ζωή, ο πολιτικός μηχανικός θα ξεκινήσει, 1,5-2κ αλλά μπορεί να πάει 30 και 40. ο Υδραυλικός δεν θα πάει ποτε.

Μην κοιτάς το σήμερα, δεν ζούμε για αυτό μόνο, κοιτάμε και μακριά.

Δεν υποβιβάζω κανένα επάγγελμα btw, απλά σου εξιγώ.

Κώστα. τα ΜΗ κρατικά.

Προσωπικα δεν εχω δει πολλους μηχανολογους να βγαζουν 30 με 40...δεν ξερω αποψη μου ειναι αυτη...αντιθετα εχω δει μηχανολογους και ηλεκτρολογους να βγαζουν 10-15 το μηνα...

Είσαι λάθος! Εντελώς όμως! Πτυχίο σε δίκτυα, πιάνω δουλειά, την παρατάω σε 2 μήνες για μεταπτυχιακό σε άλλο τομέα (data mining) και απο Σεπτέμβρη αρχίζω να ψάχνω για δουλειά. Σε 3 χρόνια το πρόγραμμα μου έχει MBA. Σου ακούγεται για ίδιο επίπεδο; Τα πάντα είναι στον άνθρωπο! Αν θέλει ο άλλος να βαλτώσει μπορει με οποιοδήποτε πτυχίο. Αλλά, δύο άνθρωποι που έχουν την ίδια θέληση δεν αποκτούν τις ίδιες βάσεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Και προφανώς περισσότερα χρήματα μπορείς να διεκδικήσεις από ΑΕΙ γιατί μπορείς να δεις πέρα από την επαναλαμβανόμενη δουλειά που κάνεις κάθε πρωί. Ξαναλέω, υπάρχουν και άτομα που αξίζουν να ξεχωρίζουν ανάμεσα στους ΤΕΙτζήδες. Αλλά επειδή θα είναι πολύ καλοί στη δουλειά τους. Όχι για αυτά που ξέρουν...

ψαχνεις για δουλεια??

30 και 40 στα 50 τους πρωφανός.

Πάντος for the record τα 4,5 που έγραψα πριν 10 ποστς πολιτικός μηχανικός τα βγάζει σε Οδοποιία .

Πιστεψε με δεν εχω λογο να σου πω ψεματα...:)

Καθείς θεωρεί αυτό που κάνει δύσκολο.

Το θέμα είναι η σύγκρισις.

Δεν θεωρώ ότι στο ΤΕΙ υπάρχει κάτι εφάμιλλης δυσκολίας με ένα δύσκολο μάθημα / εργαστήριο ενός ΑΕΙ.

Και επιμένω, δεν λέω για Θεολογία, λέμε για ένα ΑΕΙ με εργαστήρια και υπαρκτό πτυχίο.

Γιατί αν είναι, να βάλουμε και Καρναβαλιστές στο παιχνίδι.

Μην πέφτετε στην παγίδα των χρημάτων. Καθένας έχει τις δικές του προτεραιότητες.

Κι ο επιστήμονας μπορέι να ξεσκίζεται στα ιδιαίτερα και να βγάζει 2-3-4 χιλιάρικα το μήνα, σχετικά χαλαρά (=χωρίς άγχος) παράλληλα με κάποιο σχολείο - φροντιστήριο.

Μπορεί βέβαια και να σκίζεται στη δουλειά και να παίρνει το βασικό μισθό (~1200).

Τίποτα δεν είναι "standard" ;)

Αλλά και πάλι, αν κάποιος έχει το "δαιμόνιο" (είτε επιχειρηματικό, είτε από άποψη δουλειάς κλπ.) τα λεφτά θα τα βγάλει, δεν νομίζω ότι είναι τόσο θέμα σπουδών.

Mα δεν λεω μονο εγω οτι ειανι δυσκολα μεχρι και φιλος που ειναι μηχανολογος σε ΑΕΙ τα ειδε και ειπε οτι ειναι δυσκολα...αλλα και πολλα...!!!

Ο μηχανολογος για παραδειγμα του ΕΜΠ ποσα εργαστηρια εχει καθε εξαμηνο?

Μα ρε Σόλωνα αυτό κάνω για να είμαι ανταγωνιστικός στη δουλειά μου αλλιώς κλάψε με...

Τι κανεις δηλαδη? Διαβαζεις βιβλια ή εμαθες να πιανεις κατσαβιδι?

Πολυ ωραια...

Και για απαντησε στην ερωτηξις μου...

Τι ειναι πιο ευκολο για σενα? Να διαβασεις το βιβλιο ή να μαθεις να πιανεις το κολλητηρι?

Τι ειναι πιο ευκολο και γρηγορο να σου μαθει ο εκαστοτε εργοδοτης σου?

Να σου ανοιξει το κεφαλι και να σου μαθει θεωρια ή να βαλει εναν μαστορη να σε μαθει να βιδωνεις μια βιδα?

Μιλαμε και παλι για τον μεσο ορο.... Μην μου πεις για τον γνωστο που εχει 4 διδακτορικα αλλα σε φωναζει να του συνδεσεις το modem γιατι κι εγω θα σου πω για τον γνωστο που διαβαζει 5 σειρες στο βιβλιο και εχει ξεχασει τι λεει η πρωτη...

Εγω ξερω οτι ακροτητες δεν υπαρχουνε και ακομα και ΑΝ υπαρχουνε δεν κρινεις με βαση αυτες, γιατι αν το κανεις .

Το ζητημα ειναι να κρινεις με βαση ΣΤΑΘΕΡΕΣ. Εχοντας περασει και απο τα 2 ιδρυματα παρατηρησα οτι ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥΣ.

1 )Τα ΑΕΙ εχουνε πιο μεγαλο budget απο τα ΤΕΙ, με οτι αυτο συνεπαγεται (τα εργαστηρια να ειναι καλυτερα εξοπλισμενα κλπ κλπ)

2) οι καθηγητες (στον μεσο ορο τους) ειναι ανωτεροι και σαν καταρτιση και σαν υποβαθρο.

ΑΝ τωρα βγηκε καλυτερος ο αλλος και ειναι καλος και επιτυχημενος επαγγελματιας στον κλαδο του (ορισε το καλος και επιτυχημενος) και ηρθε απο το ΤΕΙ/ΙΕΚ/Βουλγαρια/Ζουαζιλανδη αυτο ΔΕΝ σημαινει οτι ΟΛΑ τα ΤΕΙ/ΙΕΚ/college of Ζουαζιλανδη ειναι καλυτερα απο ΟΛΑ τα ΑΕΙ...

Οι δουλειες παιδια ειναι μετρημενες. Ο καθενας θα παρει αυτον που τον συμφερει να παρει. Κι εγω το ιδιο θα εκανα. Αν δω οτι με συμφερει να παρω τον ανειδικευτο εργατη με 600 ευρω και στους πρωτους μηνες να τον βαλω να βιδωνει βιδες και στον ελευθερο του χρονο να τον βαλω να διαβασει 25 manual , (αντι να παρω τον ΑΕΙ που θελει 1000 και τον ΤΕΙ που θελει 800), μπραβο μου και ειμαι μαγκας και γαματος HR manager.

Επισης δεν καταλαβαινω γιατι αυτο το θεμα γυρισε ουσιαστικα σε ΑΕΙvsTEI, την στιγμη την οποια (για μενα) θα επρεπε να ειναι οι ΤΕιτζηδες που θα φωναζουνε για την συγκεκριμενη "εξισωση" ?

Και σαν μην έφταναν όλα αυτά έχεις και την υπερκυβέρνηση της ΕΕ να βγάζει ντιρεκτίβες και νόμους κάθε τρεις και λίγο εναντίον μας, τάχα μου για τον ανταγωνισμό.

H λεξις directive διαθετει μια εξαιρετον αποδοσιν εις την γλωσσα των αρχαιων ημων προγονων:Οδηγια.

2ον.τα 875 εκατομμυριοπουλα ευρω που εριξε προστιμο η ΕΕ στην μικρομαλακη για ζουζουνιες σε θεματα ανταγωνισμου δεν μου φαινονται ιδιαιτερως υποκριτικα.Α,και η αιτηση ακυρωσης που ασκησε η μικρομαλακη πηγε απατη στο ΠΕΚ.

Εγώ πάντως δεν θα ήθελα να συμμετέχει σε διαγωνισμούς του δημοσίου κάποιος που δεν αγχώθηκε και δεν κόπιασε τόσο όσο αυτός που πέρασε σε ένα ποιοτικό δημόσιο πανεπιστήμιο.

Και κάτι ακόμα. Στην δουλειά μου η κατοχή πτυχίου ΑΕΙ, είναι προαπαιτούμενο βάσει νόμου για όλες τις βαθμίδες, λόγω της υπευθυνότητας του επαγγέλματος. Αν δοθεί στην επιχείρηση που εργάζομαι η δυνατότητα να στελεχωθεί από πτυχιούχους μέτριων ιδιωτικών πανεπιστημιών-για τα κατώτερα κλιμάκια τουλάχιστον-ξέρεις πόσα παιδιά θα θιγούν από τις μειώσεις των μισθών;

Δηλαδη τι κακο θα κανει στους διαγωνισμους 1-2-10 παραπανω που εσυ κι εγω (στον τομεα μας τονιζω) θεωρουμε ασχετους???Αν η αγορα πλημμυρισει απο "υποδεεστερους"(κατα την αποψη σου) ανταγωνιστες δεν ανεβαινει αυτοματα το ranking σου???..Γιατι πχ το νουμερο 24 στους 100 μου φαινεται λιγο χειροτερο απο το νουμερο 24 στους 180.Μηπως στους διαγωνισμους του δημοσιου ειναι τοσο χυμα και μπορει να περασει οποιος ναναι και το ζητουμενο ειναι να περιοριστουν οι "μνηστηρες"???Η μηπως το χαρακτηριστικο του πετυχημενου επιστημονα ειναι το αγχος που υφισταται κατα την διαρκεια των σπουδων??

Η μηπως στην επιχειρηση που αναφερεις θα δεχτει ο εργοδοτης να πλερωνει εξτρα εργαζομενους που του "φερνουν" λιγοτερα απο τους αντιστοιχους ΑΕΙδες?

Ο υδραυλικός μπορεί να βγάζει 2κ τον μήνα μια ζωή, ο πολιτικός μηχανικός θα ξεκινήσει, 1,5-2κ αλλά μπορεί να πάει 30 και 40. ο Υδραυλικός δεν θα πάει ποτε.

.

Φαντάζομαι έχεις στο μυαλό σου τον μαστροφασόλια που σας φτιάχνει τις βρύσες του μπάνιου που στάζουν. : )

Μάθε ότι υδραυλικός είναι αυτός που περνάει τις σωληνώσεις στα εργοστάσια πχ γάλακτος ( ανοξείδωτες ) όπως και σωληνώσεις νερού αλλά και πίεσης λαδιού σε εμπορικά και άλλα πλοία.

μπορει να λεγεται υδραυλικος αλλα μαλλον θα εχει μινιμουμ χαρτι πολυτεχνειου και αλλα 5-6 ατομα για να δουλευουν μαζι του

μπορει να λεγεται υδραυλικος αλλα μαλλον θα εχει μινιμουμ χαρτι πολυτεχνειου και αλλα 5-6 ατομα για να δουλευουν μαζι του

Δεν αναφέρεται νομίζω στον μηχανικό που σχεδίασε την εγκατάσταση, αλλά σε αυτόν που την εγκαθιστά. Αυτός δεν έχει τα χαρτιά που λες, ένας κοινός υδραυλικός είναι αλλά θα πληρωθεί και περισσότερο από τον μηχανικό που σχεδίασε την εγκατάσταση.

δε νομιζω ενας κοινος υδραυλικος να παει να στησει ολοκληρες εγκαταστασεις σε εργοστασια,δεν ειναι απλα σωληνες που περναει νερο και αποχετευση,.,.

δε νομιζω ενας κοινος υδραυλικος να παει να στησει ολοκληρες εγκαταστασεις σε εργοστασια,δεν ειναι απλα σωληνες που περναει νερο και αποχετευση,.,.

LoL

Εχεις δει πολλους πολιτικους μηχανικους..με ειδικοτητα στα υδραυλικα εργα να κανουν εγκαταστασεις??

Προφανως και ειναι δουλεια Εγκαταστατη Υδραυλικου αυτο.

Αυτό εννούσα όπως το καταλάβατε απο ότι βλέπω με τα πάνω πόστ σας, παράδειγμα ήταν για τον Pastel. Και οχι δεν νομίζω πως αυτός που θα σχεδιάσει όλο το αποχετευτικό δύκτίο και τα καλοριφέρ πχ σε ενα χ-ψ εργοστάσιο θα πληρωθεί λιγότερα απο αυτόν που τα εγγαθιστά.

Το παράδειγμα ήταν για το scaling των μισθών.

H λεξις directive διαθετει μια εξαιρετον αποδοσιν εις την γλωσσα των αρχαιων ημων προγονων:Οδηγια.

2ον.τα 875 εκατομμυριοπουλα ευρω που εριξε προστιμο η ΕΕ στην μικρομαλακη για ζουζουνιες σε θεματα ανταγωνισμου δεν μου φαινονται ιδιαιτερως υποκριτικα.Α,και η αιτηση ακυρωσης που ασκησε η μικρομαλακη πηγε απατη στο ΠΕΚ.

Καταλαβαίνω την διαφορά των όρων, γι'αυτό έγραψα για νόμους και ντιρεκτίβες. Αναφερόμουν στις γενικότερες προθέσεις της Ε.Ε., ενός μορφώματος που κατα περίεργο τρόπο αρέσει πολύ στον φιλοσκοπιανό Σόρος και δεν συνάντησε ποτέ καμιά αντίσταση από την αντίπερα όχθη. Που ξεκίνησε από πλαίσιο οικονομικών συμφωνιών μεταξύ κυρίαρχων κρατών και τείνει να εξελιχθεί σε πολιτική ένωση φιλελεύθερου χαρακτήρα σε πείσμα των Γάλλων, των Ολλανδών και όλων των άλλων λαών όπου έγιναν δημοψηφίσματα.

Τα πρόστιμα στην μς και στην ίντελ δεν αμβλύνουν καθόλου την αντικοινωνική και αυταρχική(πολιτική ένωση με το "έτσι θέλω") εικόνα της.

Δηλαδη τι κακο θα κανει στους διαγωνισμους 1-2-10 παραπανω που εσυ κι εγω (στον τομεα μας τονιζω) θεωρουμε ασχετους???

Αλλού είναι το πρόβλημα. Στην μοριοδότηση και στα βύσματα.

1.Αν έχεις πτυχίο που σου παρέχει τη δυνατότητα να λάβεις μέρος σε διαγωνισμό μετά με ένα καλό βύσμα εκτοπίζεις πολλούς. Ενώ χωρίς αναγνωρισμένο πτυχίο θα ήσουν εξ'αρχής εκτός διαδικασίας.(Σκέψου και τα προγράμματα κατάρτισης των ΚΕΚ του ΟΑΕΔ που δίνουν στους "εκλεκτούς" που θα τα παρακολουθήσουν 70 μόρια, όσο "μετράει" η άριστη γνώση μιας ξένης γλώσσας.)

2. Δεν είναι δίκαιο να παίρνω ίδια μόρια πτυχίου(πτυχίο + βαθμός) για κάποιον διαγωνισμό που έχει ως προαπαιτούμενο πτυχίο π.χ μηχανικού από ΑΕΙ με κάποιον που μπήκε σε ιδιωτική σχολή με απολυτήριο 10 και έκανε το 1/100 των όσων έκανα στο ΕΜΠ ή σε κάποια άλλη βαρβάτη σχολή.

(Για τους γραπτούς διαγωνισμούς έχεις δίκιο.)

Στο κάτω κάτω, αν για τους αποφοίτους κολεγίων μετράει η γνώση, η προσωπικότητα και η μαγκιά την αναγνώριση τί την θέλουν;

Αντί να κοιτάξουν κάποιοι τα χάλια που έχει γενικότερα η παιδεία, κοιτάνε το TEI vs AEI...

Και τα δυο το ίδιο χάλια είναι...

Όσοι έχουν σπουδάσει έξω (Ευρώπη ή Αμερική) θα έχουν καταλάβει τι είναι δημόσιο ή ιδιωτικό πανεπιστήμιο... τα εδώ είναι διακοπές...

Από που να ξεκινήσω...? Από την ποιότητα των σπουδών, των καθηγητών, των υποδομών, των κονδυλίων, των ευκαιριών για ανάδειξη, της ουσιαστικής ισοτιμίας (πτυχίων) και της αξιοκρατίας του συστήματος των σχολών...? Ή για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο θεωρεί άξια μόνο μια κατηγορία ανθρώπων, αποκλείοντας χιλιάδες άλλους ανθρώπους που θα μπορούσαν να διαπρέψουν, αλλά δεν μπορούν να ακολουθήσουν την κοντόφθαλμη οπτική του...

Για μένα ας το διαλύσουν και ας το ξαναφτιάξουν πάλι από την αρχή... Καλά κάνουν και μπαίνουν ιδιώτες και θα έπρεπε να έχει γίνει νωρίτερα... όταν το πανεπιστήμιο θα εξαρτάται από τους φοιτητές του και όχι το αντίθετο, τότε υπάρχει μια ελπίδα, γιατί θα πρέπει να παρέχει πάντα ποιότητα ανώτερη του ανταγωνισμού του... έτσι όπως είναι τώρα, η ποιότητα των σπουδών, είναι όπως οι τοίχοι των πανεπιστημίων, δηλαδή υποβαθμισμένη όσο τα κόμματα που στολίζουν τους τοίχους τους, υποτιμώντας ακόμα περισσότερο μέσα στον χώρο αυτό την νοημοσύνη των ανθρώπων που θα είναι τα φώτα του μέλλοντος... yeah right...

Δεν περιμένω βέβαια ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα φέρουν καμιά ουσιαστική αλλαγή... Αν δεν αλλάξει πρώτα ο "fast food" Έλληνας, δεν πρόκειται ν' αλλάξει τίποτα γύρω του... Και αν αρχίσουν ορισμένοι να αραδιάζουν ονόματα από επιτυχημένους που βγήκαν από ελληνικές σχολές, ας γνωρίζουν ότι η επιτυχία δεν κρύβεται στην σχολή, αλλά στον άνθρωπο... αν θέλει κάποιος να διαπρέψει και να εξελιχθεί δεν πα να' ναι με απολυτήριο δημοτικού δε πα να' χει post doc από την H.M.M.Y. το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο... Η δουλειά και η εξέλιξη δεν κοιτάζει πανεπιστημιακά χαρτιά και περγαμηνές, κοιτάζει εμπειρία και προϋπηρεσία, τα οποία αποκτούνται μόνο από ικανότητες και τίποτα άλλο...

Φυσικά, η εξαίρεση στον κανόνα και ως συνήθως, είναι το ελληνικό δημόσιο... δεν πα να είσαι αγράμματος, η προκήρυξη θα ζητάει αγράμματο... δεν πα να είσαι ο μεγαλύτερος Αστροφυσικός στον κόσμο, στο ελληνικό πανεπιστήμιο, ακόμα και οι βοηθοί και οι αναπληρωτές είναι καλύτεροι... δε πα να έχεις προϋπηρεσία στην NASA με βαθμό ασφάλειας 36, με τα μυαλά που έχουμε στο ΕΚΕΦΕ μας, τέτοιους τους έχουμε για να τυλίγουν πιτόγυρα ή να κάνουν γόπινγκ στο δάσος της Αγιας Παρασκευής γύρω από τα κτήρια...

Και αυτό θα συνεχίζει να γίνεται γιατί από ότι φαίνεται πολλοί εδώ σε αυτό το θέμα έχουν σκοπό να κοιτάει για ουσιαστικά προσόντα και δεξιότητες, παρά ταμπουρώνονται πίσω από τίτλους και κρίνουν την επαγγελματική εγκυρότητα του άλλου από το τι Ίδρυμα έχει τελειώσει.

ε ενταξει σε γενικες γραμμες συμφωνω jaco αλλα οτι εδω ειναι διακοπες ειναι μεγαλη αδικια να το λες , ειναι ζορικα και τα μαθηματα πολλα .

Το πρόβλημα εδώ δεν είναι ότι τα μαθήματα είναι ζόρικα... είχαμε μια συγκεκριμένη ύλη από την οποία έπρεπε να μάθουμε συγκεκριμένα πράγματα... Αν η διαδικασία εκμάθησης της ύλης ήταν αυτή που έπρεπε, τότε ένας φοιτητής ο οποίος αφιέρωνε χρόνο και μετά μόνος του να μελετήσει, θα μάθαινε αυτά που έπρεπε...

Το θέμα όμως είναι το εξής... δεν είναι δύσκολη η ύλη, είναι δύσκολο κάτω από αυτές τις συνθήκες να μάθεις την ύλη... αυτό όμως δεν είναι ποιοτική δυσκολία λόγο ενός δύσκολου και προχωρημένου θέματος, αλλά πρακτική δυσκολία να μάθεις ένα αντικείμενο για το οποίο έχεις ακούσει πολύ λίγα και δεν το έχεις κατανοήσει, γιατί απλά κανένας δεν έδειξε το ενδιαφέρον να στο μάθει... δεν είναι δυνατό να μάθει κανείς φυσική ή μαθηματικά μέσα σε 15 μαθήματα που γίνονται σε δυο εξάμηνα μαζί και με τον τρόπο που γίνονται... όταν έχεις ένα ρομποτ στον πίνακα να αραδιάζει τύπους και το έχεις χάσει ήδη από το "f(x)=", τότε δεν είναι η δυσκολία της επιστήμης που σε περιορίζει, αλλά η έλλειψη ξεκάθαρης αρχής, τέλους και σημείου αναφοράς...

Δεν θεωρώ ότι οι ελληνικές σχολές είναι δύσκολες, απεναντίας από θέμα ύλης είναι σε κανονικά επίπεδα... είναι "δύσκολες", γιατί παίρνει ο κάθε καθηγητής τον τομέα του, τον κάνει zip σε ένα εξάμηνο, χωρίς καμία συννενόηση και οργάνωση με την ύλη των άλλων "ανταγωνιστών" του (κομματικά ή διοικητικά) και την σερβίρει με απαράδεκτο έως αποκρουστικό τρόπο σε φοιτητές, τους οποίους το σύστημα δεν φρόντισε ούτε καν να τους μάθει τα βασικά πριν τους βάλει στο πανεπιστήμιο (οι πανελλήνιες και η προετοιμασία τους δεν είναι γνώσεις)... Οπότε δεν μιλάμε για ποιοτική δυσκολία, αλλά για αντίξοες συνθήκες... όμως η αγορά και η επιστήμη δεν ενδιαφέρεται ποιος "επιβίωσε", αλλά ποιος έμαθε...

Από αυτά που έχω δει είμαι πεπεισμένος ότι η γνώση έρχεται αφού τελειώσει η σπουδή στο ελληνικό πανεπιστήμιο...

Εδιτ:

Εκ των υστέρων, ανακάλυψα ότι είναι πράγματι διακοπές μια σχολή... φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, αλλά λίγες και αυτό όσων αφορά μερικά μαθήματα... το μόνο που χρειάζεται είναι μεθοδικότητα και πρόγραμμα, αλλά ποιος το κάνει...? κανένας... μετρημένοι στα δάχτυλα ενός χεριού σε κάθε έτος...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.