Jump to content



Official Cars, Motors, βελτίωση, τρακαρίσματα και οδήγηση Thread (MotorLab)


LevelOne

Recommended Posts

Haldex fail :TD:

Δηλαδή εσύ τι περιμένεις να κάνει το οποιοδήποτε σύστημα τετρακίνητης σε μια τέτοια περίπτωση? Ή μήπως νομίζεις ότι αυτό είναι μια περίπτωση υπερστροφής ισχύος? (που δεν είναι)

Ισα ισα που σε τέτοιες περιπτώσεις ευκολότερα ισιώνει ένα προσθιοκίνητο πατώντας γκάζι... και αν υπάρχει κάτι για να κατηγορήσεις το haldex είναι ότι δε μεταφέρει μεγάλα ποσοστά ροπής στους πίσω τροχούς.

Αν κάτι θα μπορούσε να βοηθήσει σε μια τέτοια περίπτωση, αυτό είναι το οποιοδήποτε σύστημα stability controll που φρενάρει ξεχωριστά το κάθε τροχό για να αντισταθεί τις απότομες μεταβολές yaw.

Link to comment
Share on other sites

Haldex fail :TD:

Εαν δεν ειναι κανεις ο loeb, νομιζω το haldex ειναι πολυ εξυπνη επιλογη για ταξιδιαρικο αυτοκινητο καθημερινης χρησης...η φουλ 4κινηση ξεσκιζει την καταναλωση και ειναι τσαμπα τριβες κ εξτρα δυσκολια για τον κινητηρα στα ταξιδια και στις μεγαλες ταχυτητες...

Το evo εχει κατι αυτονομιες τυπου ...250-300χλμ με ενα ρεζερβουαρ...

Link to comment
Share on other sites

Εαν δεν ειναι κανεις ο loeb, νομιζω το haldex ειναι πολυ εξυπνη επιλογη για ταξιδιαρικο αυτοκινητο καθημερινης χρησης...η φουλ 4κινηση ξεσκιζει την καταναλωση και ειναι τσαμπα τριβες κ εξτρα δυσκολια για τον κινητηρα στα ταξιδια και στις μεγαλες ταχυτητες...

Το evo εχει κατι αυτονομιες τυπου ...250-300χλμ με ενα ρεζερβουαρ...

Από Α4 και πάνω κανένα δεν έχει haldex. Όλα quattro/torsen με το μοτερ καθετα

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή εσύ τι περιμένεις να κάνει το οποιοδήποτε σύστημα τετρακίνητης σε μια τέτοια περίπτωση? Ή μήπως νομίζεις ότι αυτό είναι μια περίπτωση υπερστροφής ισχύος? (που δεν είναι)

Ισα ισα που σε τέτοιες περιπτώσεις ευκολότερα ισιώνει ένα προσθιοκίνητο πατώντας γκάζι... και αν υπάρχει κάτι για να κατηγορήσεις το haldex είναι ότι δε μεταφέρει μεγάλα ποσοστά ροπής στους πίσω τροχούς.

Αν κάτι θα μπορούσε να βοηθήσει σε μια τέτοια περίπτωση, αυτό είναι το οποιοδήποτε σύστημα stability controll που φρενάρει ξεχωριστά το κάθε τροχό για να αντισταθεί τις απότομες μεταβολές yaw.

Ξέρω ότι δεν είναι υπερστροφή ισχύος. Αυτό που περιμένω από ένα σύστηνα τετρακίνησης είναι να σε προστατέψει σε μια τέτοια περίπτωση, κάτι που εδώ δεν έγινε.από τους υπόλοιπους που πέρασαν γιατί δεν έφυγε κανένας? Θα μου πεις ήταν μπροστοκίνητα, όμως τι σημαίνει αυτό? Η τετρακίνηση έχει χειρότερη συμπεριφορά?

Από τα λίγα που ξέρω, έχω δει ότι το haldex δεν συμπεριφέρεται πάντα καλά στις δύσκολες καταστάσεις. Πιστεύεις ότι είμαι λάθος? Έτσι θα έφευγε ένα αυτοκίνητο με κεντρικό διαφορικό?

Το evo εχει κατι αυτονομιες τυπου ...250-300χλμ με ενα ρεζερβουαρ...

Το evo δεν έχει αυτές τις αυτονομίες λόγω τετρακίνησης, αλλά γιατί τα αυτοκίνητα που φοράνε haldex δεν το βλέπουν πουθενά (δεν έννοω λόγω haldex, λόγω δύναμης εννοώ)

Έγινε επεξεργασία από qbiefox
Link to comment
Share on other sites

Από Α4 και πάνω κανένα δεν έχει haldex. Όλα quattro/torsen με το μοτερ καθετα

Το μοτέρ κατά μήκος εννοείς; Τρία ζήτω για τα torsen!

Το evo δεν έχει αυτές τις αυτονομίες λόγω τετρακίνησης, αλλά γιατί τα αυτοκίνητα που φοράνε haldex δεν το βλέπουν πουθενά (δεν έννοω λόγω haldex, λόγω δύναμης εννοώ)

^Συμφωνώ.

Επίσης να θυμίσω ότι τα διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης τύπου haldex, είναι διαφορικά που διορθώνουν όταν έχει αρχίσει η ολίσθηση κάποιου τροχού. Κάπου είχα διαβάσει ότι το haldex ενεργοποιείται μετά από 1/6 στροφής του τροχού που ολισθαίνει.

Αντίθετα, τα τύπου torsen, στέλνουν τη ροπή στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση πριν αρχίσει ο άλλος να ολισθαίνει.

Έγινε επεξεργασία από PetrosD
Link to comment
Share on other sites

Ξέρω ότι δεν είναι υπερστροφή ισχύος. Αυτό που περιμένω από ένα σύστηνα τετρακίνησης είναι να σε προστατέψει σε μια τέτοια περίπτωση, κάτι που εδώ δεν έγινε.από τους υπόλοιπους που πέρασαν γιατί δεν έφυγε κανένας? Θα μου πεις ήταν μπροστοκίνητα, όμως τι σημαίνει αυτό? Η τετρακίνηση έχει χειρότερη συμπεριφορά?

Από τα λίγα που ξέρω, έχω δει ότι το haldex δεν συμπεριφέρεται πάντα καλά στις δύσκολες καταστάσεις. Πιστεύεις ότι είμαι λάθος? Έτσι θα έφευγε ένα αυτοκίνητο με κεντρικό διαφορικό?

Η συμπεριφορά του αυτοκίνητου δε καθορίζεται σε τέτοιο βαθμό από τη τετρακίνητη, όσο ο κινητήρας δεν παρέχει αρκετή ισχύ ώστε να κινδυνεύει η πρόσφυση των τροχών από αυτή.

Ελαστικά, γεωμετρία / ακαμψία αμαξώματος, ανάρτηση, αεροδυναμική είναι αυτά που καθορίζουν τη συμπεριφορά του αυτοκίνητου και τα όρια πρόσφυσης. Δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να επέμβει για περεταίρω βελτίωση.

Τα υπόλοιπα συστήματα σταθεροποίησης απλά προσπαθούν να αντισταθούν στις απότομες μεταβολές, χρησιμοποιώντας τη διαθέσιμη πρόσφυση των ελαστικών με τον συγκεκριμένο ρυθμό που έχει ορίσει ο κατασκευαστής ως ασφαλή για τα χαρακτηριστικά του οχήματος.

Η τετρακίνητη δεν έχει να σου προσφέρει τίποτα όσο εσύ δεν έχεις ανάγκη να βάλεις τέτοια κινητήρια δύναμη κάτω, η όποια σε διαφορετικές συνθήκες θα έσπαγε τη πρόσφυση.

Αν μιλάμε για τετρακίνητη με διαφορικά σταθερής εμπλοκής (που δεν έχει ουσιαστικά κανένα αυτοκίνητο δρόμου) το μόνο που σου προσφέρει η τετρακίνητη είναι απλά επιπλέον υποστροφή αφού δεσμεύοντας τη περιστροφή των τροχών μεταξύ δεξιάς και αριστερής πλευράς, δε τους αφήνει να ακολουθήσουν ελευθέρα διαφορετικές τροχείες.

Δυστυχώς έχει παγιωθεί η άποψη στο παγκόσμιο αυτοκινητιστικό κοινό, ότι η τετρακίνητη με κάποιο μαγικό τρόπο κάνει το αυτοκίνητο να "παταει καλυτέρα" υπό όλες τις συνθήκες... κάτι που απλά δεν ισχύει.

Link to comment
Share on other sites

Το μοτέρ κατά μήκος εννοείς; Τρία ζήτω για τα torsen!

^Συμφωνώ.

Επίσης να θυμίσω ότι τα διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης τύπου haldex, είναι διαφορικά που διορθώνουν όταν έχει αρχίσει η ολίσθηση κάποιου τροχού. Κάπου είχα διαβάσει ότι το haldex ενεργοποιείται μετά από 1/6 στροφής του τροχού που ολισθαίνει.

Αντίθετα, τα τύπου torsen, στέλνουν τη ροπή στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση πριν αρχίσει ο άλλος να ολισθαίνει.

Ναι στον διαμήκη άξονα ;)

Άμα δεν ολισθήσει πως θα δώσει ροπή αλλού?

Μαντικές ικανότητες το torsen? :p

Η συμπεριφορά του αυτοκίνητου δε καθορίζεται σε τέτοιο βαθμό από τη τετρακίνητη, όσο ο κινητήρας δεν παρέχει αρκετή ισχύ ώστε να κινδυνεύει η πρόσφυση των τροχών από αυτή.

Ελαστικά, γεωμετρία / ακαμψία αμαξώματος, ανάρτηση, αεροδυναμική είναι αυτά που καθορίζουν τη συμπεριφορά του αυτοκίνητου και τα όρια πρόσφυσης. Δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να επέμβει για περεταίρω βελτίωση.

Τα υπόλοιπα συστήματα σταθεροποίησης απλά προσπαθούν να αντισταθούν στις απότομες μεταβολές, χρησιμοποιώντας τη διαθέσιμη πρόσφυση των ελαστικών με τον συγκεκριμένο ρυθμό που έχει ορίσει ο κατασκευαστής ως ασφαλή για τα χαρακτηριστικά του οχήματος.

πχ, το κλείδωμα/ξεκλείδωμα στο άφημα/πάτα του γκαζιού δεν μπορεί να επηρεάσει κατα πολύ την σταθερότητα του αυτοκινήτου σε συγκεκριμένες συνθήκες? όταν ξαφνικά κλειδώνεις πίσω ενώ έχεις αφαιρέσει φορτίο από τον άξονα λόγο φρεναρίσματος δεν θα εχεις καμία επαφή στην συμπεριφορά με ένα μπροστοκίνητο ?

Link to comment
Share on other sites

Λίγες σελίδες πιο πίσω είχα αναφέρει ένα πρόβλημα που αντιμετώπιζα με το αυτοκίνητο.

Για την ιστορία και μόνο να πω πως το πρόβλημα επιτέλους λύθηκε μετά από 1 μήνα και εφόσον έμεινα στο δρόμο άλλη μία φορά.

Την προηγούμενη εβδομάδα μένω,την άλλη ημέρα πάω καρφί αντιπροσωπεία και επιτέλους το διαγνωστικό έδειξε 2 αισθητήρες στροφάλου με βλάβη.

Τα κουτάκια των αισθητήρων από ότι είδα έγραφαν crankshaft sensor position και crankshaft sensor position TDC.

Ο μηχανικός είπε ότι για να τους δείξει με βλάβη σημαίνει ότι είναι στα τελευταία τους για αυτό το λόγο και δεν έδειξε τίποτα την πρώτη φορά.

Με την αλλαγή παρατήρησα τα εξής:

To αμάξι αρπάζει γρηγορότερα από πριν,με το πρώτο μιζάρισμα χωρίς πολλά πολλά έχει πάρει.

Χαοτική διαφορά σε επιτάχυνση/απόκριση γκαζιού.

Πριν την αντιπροσωπεία να σημειώσω πως ακολούθησε επίσκεψη σε ηλεκτρολόγο όπως είχα πει πως θα κάνω και εφόσον του είπα το ιστορικο,απλά γύρισε και μου είπε πως δεν γουστάρει να κάτσει να σπάσει το κεφάλι του για να βρει τι φταίει.

Φοβερή απάντηση σε πελάτη,ούτε τζάμπα να του ζητούσα να μου το φτιάξει.

Εντύπωση μου έκανε με την όλη ιστοριά, το πόσο εύκολα καταρρέει η εμπιστοσύνη που έχεις στο αυτοκίνητο σου εδώ και ~9 χρόνια,μέσα σε μία στιγμή.

Να φοβάσαι να το βγάλεις από το γκαράζ,να μπεις στην αντίθετη λωρίδα για προσπέραση κλπ κλπ.

Link to comment
Share on other sites

πχ, το κλείδωμα/ξεκλείδωμα στο άφημα/πάτα του γκαζιού δεν μπορεί να επηρεάσει κατα πολύ την σταθερότητα του αυτοκινήτου σε συγκεκριμένες συνθήκες? όταν ξαφνικά κλειδώνεις πίσω ενώ έχεις αφαιρέσει φορτίο από τον άξονα λόγο φρεναρίσματος δεν θα εχεις καμία επαφή στην συμπεριφορά με ένα μπροστοκίνητο ?

Ναι. επηρεάζει το ποσό αντιστέκεται η μετάδοση στη περιστροφή (yaw) του αυτοκίνητου γυρω απ τον κατακόρυφο άξονα. Αυτο που λες ειναι αντιληπτό μόνο σε αγωνιστικές κατασκευές. Δε πρόκειται να βρεις διαφορικό που να νιώθεις τις μεταβολές κλείδωμα του σε αυτοκίνητο δρόμου... ίσως να νιώσεις το esp όμως που κάνει την ιδία δουλειά όποτε αυτό νομίζει.

Επίσης μπορεί ο όρος "κλείδωμα" να ακούγεται τσαμπουκαληδικος, αλλά δεν έχει καμία σχέση με το χειρόφρενο η τίποτα τέτοιο... Όσο περισσότερο κλειδώνουν τα διαφορικά είτε μπρός είτε πίσω, σε κατάσταση επιβράδυνσης ή απλού τσουλήματος, τόσο αυξάνεται η υποστροφή. Μπορεί να ειναι χρήσιμη σε πολυ ασταθή setup αυτοκινήτων

Η συμπεριφορά με την απότομη υπερστροφή στο αφημα του γκαζιού στα προσθιοκίνητα δεν οφείλεται στη μετάδοση αλλά στο τρόπο που είναι στημένα για να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τη πρόσφυση του κατά πολύ βαρύτερου μπροστινού άξονα.

Αν στήσεις με τον ιδιο τροπο και ενα τετρακίνητο, θα εχει αντίστοιχη συμπέριφορά.

Έγινε επεξεργασία από kaynd
Link to comment
Share on other sites

Ναι. επηρεάζει το ποσό αντιστέκεται η μετάδοση στη περιστροφή (yaw) του αυτοκίνητου γυρω απ τον κατακόρυφο άξονα. Αυτο που λες ειναι αντιληπτό μόνο σε αγωνιστικές κατασκευές. Δε πρόκειται να βρεις διαφορικό που να νιώθεις τις μεταβολές κλείδωμα του σε αυτοκίνητο δρόμου... ίσως να νιώσεις το esp όμως που κάνει την ιδία δουλειά όποτε αυτό νομίζει.

Επίσης μπορεί ο όρος "κλείδωμα" να ακούγεται τσαμπουκαληδικος, αλλά δεν έχει καμία σχέση με το χειρόφρενο η τίποτα τέτοιο... Όσο περισσότερο κλειδώνουν τα διαφορικά είτε μπρός είτε πίσω, σε κατάσταση επιβράδυνσης ή απλού τσουλήματος, τόσο αυξάνεται η υποστροφή. Μπορεί να ειναι χρήσιμη σε πολυ ασταθή setup αυτοκινήτων

Η συμπεριφορά με την απότομη υπερστροφή στο αφημα του γκαζιού στα προσθιοκίνητα δεν οφείλεται στη μετάδοση αλλά στο τρόπο που είναι στημένα για να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τη πρόσφυση του κατά πολύ βαρύτερου μπροστινού άξονα.

Αν στήσεις με τον ιδιο τροπο και ενα τετρακίνητο, θα εχει αντίστοιχη συμπέριφορά.

Αν ένα οποιοδήποτε μπροστοκίνητο είχε +150kg στο πορτ μπαγκάζ και τροχούς να επιβραδύνουν λόγου του μοτέρ, θα είχαν την ίδια συμπεριφορά με τα τετρακίνητα στο άφημα του γκαζιού.

Link to comment
Share on other sites

Εχμ σαν ενα απλοποιημένο παράδειγμα ναι. Κυρίως επειδή τα +150 κιλα μαλακώνουν τη πίσω ανάρτηση. Η μεταφορά της επιβράδυνσης του κινητήρα και στους πίσω τροχούς δεν θα φέρει καμία ουσιαστική μεταβολή, εκτός κι αν μιλάμε για κάποιο μπλόκε διαφορικό απ αυτά που δε φορανε αυτοκίνητα δρόμου...

Link to comment
Share on other sites

Εχτές η μαμά μπαταρία (Varta 60Ah.) με άφησε μετά από 9 χρόνια.

Βρήκα εδώ στο χωριό μία Mitsuba New Page 0

Την ξέρει κανείς η έβαλα μούφα πράγμα?:p

Mitsuba έχω δει και μπαταρίες σε laptop, οπότε υποθέτω ότι την ψιλοπαλεύουν.

Link to comment
Share on other sites

Εχτές η μαμά μπαταρία (Varta 60Ah.) με άφησε μετά από 9 χρόνια.

Βρήκα εδώ στο χωριό μία Mitsuba New Page 0

Την ξέρει κανείς η έβαλα μούφα πράγμα?:p

Μην μου το θυμίζεις και πρέπει να αλλάξω κι εγώ!!!

Κάτι οικονομικό στην κατηγορία της Bosch S5; :p

Link to comment
Share on other sites

Εχτές η μαμά μπαταρία (Varta 60Ah.) με άφησε μετά από 9 χρόνια.

Βρήκα εδώ στο χωριό μία Mitsuba New Page 0

Την ξέρει κανείς η έβαλα μούφα πράγμα?:p

9 χρόνια :drool: Αν επιτρέπεται, για πες μάρκα μοντέλο αυτοκινήτου και στο περίπου χρήση (εντός-εκτός πόλης, συχνότητα κίνησης - φύλαξη σε γκαράζ ή σκιερό μερος).

πάντως έπεσες σε πολύ κάλλο κομμάτι. Δύσκολα θα ξαναδείς τέτοια διάρκεια.

Οσο για τη μιτσουμπα... με προβληματίζει το ότι δε μπορώ να τη βρω πουθενά αλλού περά απ το link που έδωσες. Γενικά δεν βλέπω να υπάρχουν mistuba lead acid batteries... Τώρα ή πρόκειται για καμία πολύ ψαγμένη εισαγωγή ή απλά κάποια μαμούδια. Θετικό είναι πάντως ότι δε λέει κάποιο εξωπραγματικό νούμερο cold cracking amps. που λογικά θα έπρεπε να σημαίνει ότι έχει δοθεί έμφαση στο πάχος των πλακών και όχι στο πλήθος τους.

Αν έκανε λιγότερο από 60 ευρώ πιστεύω οτι αξίζει το ρίσκο...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.