Jump to content



Official Cars, Motors, βελτίωση, τρακαρίσματα και οδήγηση Thread (MotorLab)


LevelOne

Recommended Posts

  • Replies 14,8k
  • Created
  • Last Reply

Επιτέλους μπήκαν τα HSD Coilover στο mazdaki μου:cool:

sdc14876.th.jpg

sdc14872.th.jpg

sdc14881.th.jpg

Στρίβει σε σημείο που σπας σβέρκο:banging: ωστόσο στην μαλακή ρύθμιση είναι αξιοπρεπές στους καρόδρομους μας..πλέον ανοίγεις πόρτα και ακουμπάς άσφαλτο χωρίς καν να σκύψεις:D Νεότερα μέσα στην εβδομάδα για ζάντες και τετραπίστονα φρένα Hi-spec μπροστα!

Μεγειά, πολύ καλή επιλογή, αν και έχω δυο ενστάσεις-προτάσεις:

Πρώτον, έπρεπε ήδη να έχεις αλλάξει σινεμπλόκ με πιο ανθεκτικά (πολυουρεθάνη) γιατί σε λίγο καιρό θα τα πάρεις ανα χείρας :p, και

Δεύτερον, βάλε μια θολόμπαρα εμπρός γιατί απο το πολύ κοπάνημα και σκληρότητα, θα αρχίσεις να ράβεις θόλους...

Κατα τα άλλα, keep drifting!

"The Mazda MX5 kit comes with damper matched 9kg-6kg spring rate." Στα πίσω που είδα σήμερα που αφαίρεσα το pre-load του λίγο άπειρου συνεργειά είχε stickeraki πανω και έλεγε 6Κ...

Στην αρχή ο συνεργειάς μου έβαλε τα πίσω προ-φορτισμένα (preload) και κοπάναγε και μου την είχε δώσει, γιατι σκεφτόμουν το μέγεθος της θυσίας που θα έκανα..ΑΛΛΑ μολίς διάβασα κάποια πραγματάκια και έβγαλα το preload και το ρύθμισα τέρμα μαλακά τo αμορτισερ...σταμάτησε το κοπάνημα και δεν τερματίζει ΠΟΤΕ το αμορτισέρ (ή το ελατήριο) και είναι λίγο πιο σκληρή απο την stock (στο μαλακό πάντα). Πραγματικά είναι απρόσμενο το πόσο καλά τα πάει στις λακούβες και κατέβηκε σχεδόν 2 ποντάκια σε ύψος (το οποίο βέβαια σε αυτά τα HSD δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο, έχει ξεχωριστή ρύθμιση για ύψος). Χαλαρά recommended για βελτίωση χωρίς σπάσιμο μέσης:whistle2:

Το preload πρέπει να υπάρχει, μέχρι ένα βαθμό.

Δεν ξέρω ακριβώς γιατί, αλλά όπου έχω διαβάσει το αναφέρει.

Κατ' αρχήν, υπάρχουν δυο ειδών ελατήρια. Τα προοδευτικά και τα γραμμικά. Τα περισσότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν & παράγονται χρησιμοποιούν προοδευτικά για τον εξής λόγο:

Το προοδευτικό ελατήριο ξεκινάει να συμπιέζεται με λίγη δυναμη (άνετο σε μικρές ανωμαλίες) και προοδευτικά φορτίζεται (δυνατό φρενάρισμα, πλασάρισμα σε στροφή).

Τώρα, τα coilovers στην πλειοψηφία τους χρησιμοποιούν γραμμικά ελατήρια, αφ' ενός γιατι είναι πολύ καλύτερα για σπόρ οδήγηση και αφ' ετέρου επειδή κάνουν πιο εύκολη την ρύθμιση της ανάρτησης. Τώρα πάμε στην προφόρτιση και γιατί πρέπει να υπάρχει:

Οταν βάζεις το βάρος του αυτοκινήτου σου σε μια στροφή, το ελατήριο φορτίζεται για να απορροφήσει αυτο το βάρος. Ανάλογα το πόσο σκληρά ειναι τα αμορτισέρ, θα χρειαστεί να κάνει μια Χ διαδρομή προκειμένου να φτάσει αυτο το νούμερο.

Μιλώντας με υποθετικά νούμερα για να σου δώσω να καταλάβεις: Έστω οτι το αυτοκίνητό σου ζυγίζει 1000 κιλά. Έστω οτι έχεις ελατήρια 700 κιλών και οτι για να αποσβέσει τα υπόλοιπα 300 πρέπει να ταξιδέψει 3 πόντους. "Κούρδισέ" απο πριν αυτούς τους 3 πόντους (προφόρτισε δλδ) και έχεις καταφέρει να εξουδετερώσεις το βάρος του οχήματος σου κατα το στρίψιμο. Δεν θα συμπιεστεί καθόλου.

Πρόσεξε όμως: Αν προφορτίσεις την ανάρτηση σου υπερβολικά (1000 κιλά πχ) και περάσεις σαμαράκι το οποιο προσκρούει με δύναμη 200 κιλά (ασκούμενη στην ανάρτηση πάντα), το ελατήριο θα συμπιεστεί πολύ λιγότερο επειδή ακριβώς έχει προφορτιστεί και στην καλύτερη των περιπτώσεων θα έχει απομείνει πολύ λίγη διαδρομή στην ανάρτηση και θα απογειωθείς.

Σε καμία περίπτωση, μα καμία, δεν πρέπει να προφορτίσεις περισσότερο απο το υπολογιζόμενο βάρος του οχήματός σου επάνω σε κλειστή καμπή. Μην ξεχνάς οτι τα ελατήρια ειναι εκεί για έναν και μόνο λόγο. Να εξουδετερώνουν ανωμαλίες. Οπότε προφόρτιση με σύνεση.

Θα μου πείς, γιατι λοιπόν να προφορτίσω; Απλό.

Μπορεί να σου δώσει περισσότερη διαδρομή ανάρτησης υπο συνθήκες. Σε εναν ιδανικό κόσμο, το να έχεις το ελατήριο με 0 προφόρτιση θα τοποθετούσε το αμορτισέρ ακριβώς στο κέντρο της διαδρομής του οταν το αυτοκίνητο ακουμπάει στις ρόδες του. Αλλα αυτό είναι μάλλον αδύνατο. Με το να προφορτίσεις το ελατήριο, μπορείς επίσης να ελέγξεις το ποσό του rebound, ή την διαδρομή που έχει το αμορτισέρ. Αν προφορτίσεις πχ 200 κιλά, θα βοηθήσεις το αυτοκίνητο να παραμείνει σταθερό επάνω στην στροφή και θα σου δώσει περισσότερη διαδρομή (ωφέλιμη) στην ανάρτηση. Αλλα είπαμε, προσοχή, γιατι αν προφορτίσεις πολύ, θα έχεις αλλα, πολλών ειδών προβλήματα. Ξεκινώντας απο την ασφάλεια σου...

Ελπίζω να σε βοήθησα...

Edit: Αν σου φαίνεται επιστήμη... Είναι! Μην το αφήσεις στην τύχη...

Ωραίος ο LevelOne, έτσι είναι πράγματι και το preload το έβγαλα γιατι το είπε ο Θεός (η HSD δηλαδή:p) Αυτό το setting προτείνει για mx5, σε άλλα κάρα που κάνει coilovers εκεί προτείνει preload και συγκεκριμένο! γιατί όντως είναι επιστήμη το σετάρισμα της ανάρτησης

Γιατί έχεις τύψεις για τον λαλάκα νεοέλληνα που έβαλε 4εις υποθήκες το σπίτι του για να πάρει ρόλεξ και αυτοκίνητο καλύτερο απο του γείτονα?

ε εντάξει, δεν ειναι όλοι έτσι (θα μου πεις κοιτα τις μάρκες, συμφωνώ). σκέψου όμως τον τυπάκο με το Yaris ξερω 'γω. θέλω να πω ότι ανάμεσα σε όλους του ηλίθιους που ήθελαν να το παίξουν πλούσιοι υπάρχουν σίγουρα και άνθρωποι με οικογένειες κλπ που τους πήγαν κάποια πράγματα στραβά.

Ρε σίγουρα, και υπερέβαλα για χάρην του γενικότερου νοήματος που μας τρώει στην μπανανία, απλα με έπιασες.

Αλλά τα Cayenne Turbo S, και τα Range και τα SLK που φεύγουν κατά 100άρες δεν τους λυπάμε να σου πω την αλήθεια.

Προφανώς υπάρχει και κόσμος που έχει / έχουμε φάει ξύλο δεν το συζητάω.

Αλλά προσωπικά αν βρώ σπίτι ή αυτοκίνητο σε ευκαιρία τώρα θα το πάρω γιατί δεν θα ξαναβρεθεί εύκολα.

Αν και απο τους πληστιριασμούς το 90% των "καλών περιπτώσεων " είναι ήδη προσυμφωνημένα.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.