Jump to content



Official Cars, Motors, βελτίωση, τρακαρίσματα και οδήγηση Thread (MotorLab)


LevelOne

Recommended Posts

Ο απλός κανόνας του δεξιού ποδιού όμως, (η διατήρηση της κίνησης του αυτοκινήτου με το λιγότερο δυνατό πάτημα) δε πρόκειται ποτέ να σε οδηγήσει σε κάτι τέτοιο.

Εξαιρετικο και διαφωτιστικο ποστ :T:

Σε αυτο που παραθετω, εχω μια ενσταση... Πιστευεις οτι ειναι οκ να πηγαινει ενα αυτοκινητο σε ταξιδι, με 1000 rpm στο μοτερ?

  • Replies 14,8k
  • Created
  • Last Reply
Εξαιρετικο και διαφωτιστικο ποστ :T:

Σε αυτο που παραθετω, εχω μια ενσταση... Πιστευεις οτι ειναι οκ να πηγαινει ενα αυτοκινητο σε ταξιδι, με 1000 rpm στο μοτερ?

Αν εννοεις νεκρά στην κατηφορα και γενικά νεκρά οπουδήποτε, όχι γιατι στην περιπτωση αυτη το ecu αντιλαμβάνεται ρελαντι και τροφοδοτεί καυσιμο στον κινητήρα.

Με σηκωμένο το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού, σε υψηλή ταχύτητα, δε τροφοδοτείται καυσιμο και ουσιαστικά φρενάρεις με το κενό, χωρίς να καις, ακόμα και αν οι στροφές είναι στο θεό.

Γενικά μιλώντας κιολας, με το φρεναρισμα κινητηρα ( engine braking), δηλαδη χαμηλότερη σχέση για επιβράδυνση, γλυτώνεις σε πολλά σεναρια καυσιμο και μειώνεις φθορα στα φρένα. Μειονεκτημα, αν κατεβεις σε πολυ χαμηλη σχέση σε υψηλή ταχυτητα, ο κοφτης δε θα δουλεψει (μιας και οι ροδες ουσιαστικά δινουν κίνηση στη μηχανή) και θα πάρεις τα πάντα στο χέρι.

Εξαιρετικο και διαφωτιστικο ποστ :T:

Σε αυτο που παραθετω, εχω μια ενσταση... Πιστευεις οτι ειναι οκ να πηγαινει ενα αυτοκινητο σε ταξιδι, με 1000 rpm στο μοτερ?

:( Μάλλον δεν ήταν και τόσο διαφωτιστικό το ποστ για να μου γραφείς κάτι τέτοιο.

Δεν έπα πουθενά ποιες θα πρέπει να είναι οι rpm... ανάλογα με τον κινητήρα και τις συνθήκες χρήσης το ιδανικό νούμερο μεταβάλλεται. Αρκεί να επιτυγχάνεται το χαμηλότερο δυνατό φορτίο.

Στο παράδειγμα που παράθεσα, έδειξα ότι για μια συγκεκριμένη απαίτηση απ τον οδηγό, σε χαμηλότερες στροφές απαιτείται υψηλότερο φορτίο απ τον κινητήρα. Οπότε αν ζορίζεις το μοτέρ σου σε χαμηλές στροφές πατώντας το δεξί πετάλι, φυσικά και θα κάψεις περισσότερο απ ότι θα έκαιγες αν οδηγούσες με πιο φυσιολογικές στροφές.

Από την άλλη αν το φορτίο είναι υπερβολικά μικρό, εννοείται ότι δεν έχει νόημα να στροφάρει το μοτέρ ψηλά, και επίσης θα σε οδηγήσει στο σωστό φάσμα στροφών η ιδία η απόκριση του κινητήρα στο δεξί πετάλι.

Στη πρόταση που έκανες quote είπα ότι αυτή η λογική δε πρόκειται να σε οδηγήσει σε περιττό στρατάρισμα. Αυτό το ανάφερα στο τέλος γιατί επεκτείνοντας λίγο το παράδειγμα που έφερα αρχικά, θα μπορούσε κανείς να πει ότι η οικονομικότερη οδήγηση έρχεται όταν πηγαίνει κανείς συνέχεια κόφτες.

Αν εννοεις νεκρά στην κατηφορα και γενικά νεκρά οπουδήποτε, όχι γιατι στην περιπτωση αυτη το ecu αντιλαμβάνεται ρελαντι και τροφοδοτεί καυσιμο στον κινητήρα.

Με σηκωμένο το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού, σε υψηλή ταχύτητα, δε τροφοδοτείται καυσιμο και ουσιαστικά φρενάρεις με το κενό, χωρίς να καις, ακόμα και αν οι στροφές είναι στο θεό.

Γενικά μιλώντας κιολας, με το φρεναρισμα κινητηρα ( engine braking), δηλαδη χαμηλότερη σχέση για επιβράδυνση, γλυτώνεις σε πολλά σεναρια καυσιμο και μειώνεις φθορα στα φρένα. Μειονεκτημα, αν κατεβεις σε πολυ χαμηλη σχέση σε υψηλή ταχυτητα, ο κοφτης δε θα δουλεψει (μιας και οι ροδες ουσιαστικά δινουν κίνηση στη μηχανή) και θα πάρεις τα πάντα στο χέρι.

Να προσθέσω ακόμα στα παραπάνω, πχ σε ένα φανάρι, αν πάς με πεμπτη και κατεβάσεις τρίτη για να φρενάρεις ακόμα και αν πατήσεις στιγμιαία το γκάζι για να διευκολύνεις το συμπλέκτη στη μετάβαση, θα κάψεις πάλι λιγότερο καύσιμο αναλογικά σε σχέση με το αν έβγαζες νεκρά και σταματούσες με φρένα. Πλεονέκτημα επίσης ότι αν τύχει και συγχρονιστεις σωστά και αλλάξει το φανάρι, έχεις ήδη φορεμένη τη χαμηλότερη σχέση για να συνεχίσεις.

To ζητούμενο είναι να διαρκεί το fuel cut για το μεγαλύτερο δυνατό χρονικό διάστημα. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να καθυστερεί η επιβράδυνση. Αργότερη επιβράδυνση έχεις με μια μεγάλη σχέση στο κιβώτιο. Τώρα, τα κατεβάσματα πριν το φανάρι καλά είναι μιας και θα φρενάρεις άμεσα ούτως η άλλως αλλά μιλάμε για λίγα sec λειτουργίας σε fuel cut… ψιλο-λεπτομέρεια. Δε νομίζω ότι αξίζει το κόπο, εκτός κι αν ψάχνει κανείς δικαιολογία για να εξασκηθεί στο rev match, και αργότερα στο μύτη/τακούνι:innocent:.

Αυτα πειτε τα σε κατι αλλους που βαζουν νεκρο σε κατηφορα-πριν απο φαναρι-οπου βρουν γιατι νομιζουν οτι κανουν οικονομια!

Παίδες, όλα αυτά που γράψατε στα τελευταία 5 ποστ τα ξέρω και τα έχω εφαρμόσει, όπως και άλλα πειραματάκια που έχω κάνει...

[MENTION=258]kaynd[/MENTION]: Το έχει αναφέρει και ο Τσάκωνας παραπάνω αυτό που προσπαθώ να πω. Κάποιοι πιστεύουν ότι το να ταξιδεύεις με 1000 rpm για παράδειγμα, δεν είναι καλό για τον κινητήρα (υπολλείματα καύσης) και επίσης δεν γίνεται καλή καύση με αποτέλεσμα όχι η λιγότερη εφικτή κατανάλωση. Δεν μιλάω για ζόρισμα στο μοτέρ, όχι επιταχύνσεις (αφού ούτως ή άλλως απέχει αρκετά από τη μέγιστη ροπή άρα και τη μέγιστη απόδοση) αλλά μόνο σταθερή πορεία (με σταθερή ταχύτητα εννοείται). Το έχω δοκιμάσει και αυτό, προσωπικά, αλλά πιστεύω ότι είναι ορθότερο για τον κινητήρα αλλά και για μικρότερη κατανάλωση το να ταξιδεύει κάποιος σε "λίγο" περισσότερες στροφές, να πλησιάζει δλδ τη μέγιστη ροπή του κινητήρα. Σε μεγάλη εξάρτηση όλα αυτά από τον κινητήρα αυτό καθ' εαυτό. Σορρυ αν αυτά που γράφω είναι ακατανόητα :confused:

Όσα ανάφερα παραπάνω δεν αφορούσαν αποκλειστικά επιταχύνσεις. Μάλιστα στο παράδειγμα που έθεσα, (2K vs 4K rpm για ένα υποθετικό φορτίο) εξήγησα όσο πιο απλά γινόταν γιατί

Κάποιοι πιστεύουν ότι το να ταξιδεύεις με 1000 rpm για παράδειγμα, δεν είναι καλό για τον κινητήρα (υπολλείματα καύσης) και επίσης δεν γίνεται καλή καύση με αποτέλεσμα όχι η λιγότερη εφικτή κατανάλωση.

Και για άλλη μια φορά, το με πόσες στροφές θα ταξιδέψεις και το ποια σχέση στο κιβώτιο θα χρησιμοποιήσεις, θα στο πει το ίδιο το μοτέρ σου… Και αυτό ισχύει είτε κάνεις κόντρα είτε πας για economy marathon.

Λοιπόν πήγα ήρθα Αλεποχώρι (το μέρος το λέω για να καταλάβετε τη διαδρομή) με στροφές πάντα από 2000 μέχρι 3000, σβέλτα, αλλά με απαλό-ελεφρύ δεξί πόδι, μέχρι 130 στην Εθνική, με λίγο κίνηση στην επιστροφή.

9.4 lt/100km.

με γυρω 3400 χμ μαζι ,εχω να πω τα εξης

Ο Ροκκος ΔΕΝ εχει πισω καθισματα.Απλα εχει διαιρουμενο πορτμπαγκαζ.Οσο ευλυγιστος και να σαι ,οσο μπροστα και αν πας το καθισμα ειναι ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ να μπεις απο πισω... ,οπως και να βγεις.

Ωστοσο παρα το σπορ στησιμο και τις 19αρες ειναι ΠΟΛΥ ανετος σε βολτα.

Με τον λεβιε αρχισαμε να τα ψιλοβρισκουμε.

Δεν ξερω αν φταιει ο τροπος που οδηγω,αλλα παρατηρω μια ταχυτατη φθορα στις ακρες των ελαστικων.Συγκρινα τα δικα μου 2μηνων potenza 050 με ποτενζα 050 ενος παλιου Α3 της γειτονιας και ενω τα λαστιχα του Α3 της γειτονιας κανουν μπαμ οτι ειναι πιο παλια,η εξωτερικη τους πλευρα ειναι λιγοτερο φθαρμενη απο την δικη μου.

Ειναι το στησιμο του ροκκου παραξενο και κολλανε τα λαστιχα στην ασφαλτο?Δεν ξερω.

Η ατελειωτη ροπη δυσκολευει πολυ την προσφυση αμα εισαι λιγο ατσουμπαλος με το γκαζι...

Αρκετά δε σου έκαψε Πέτρο;

Btw, να ρωτήξω και εγώ κάτι γιατί κατά κάποιο τρόπο με έχουν ζώσει τα φίδια.

Σήμερα χρειάστηκε να κάνω όπισθεν σε μια ανηφόρα και στο καπάκι (πολύ κακώς μεν αλλά δεν γινόταν και αλλιώς) να ανέβω μια άλλη τσούκου-τσούκου (ευτυχώς όχι πολυ μεγάλη) με συμπλέκτη-γκάζι.

Αποτέλεσμα ο δίσκος τα είδε όλα και βρώμισε ο τόπος. Ποια η πιθανότητα να έχει πάθει ζημιά και πόσο μεγάλη θα μπορούσε να είναι (ή να μην είναι) ;

Ανα διαστήματα μετά, όταν ξεκίναγα με 1η το ένιωθα να κλωτσάει λιγάκι, να ζορίζεται. Δεν ξέρω αν ήταν απλά ιδέα μου-ακα όλα μου έφταιγαν- ή αν οφείλεται στην προηγούμενη καταπόνηση. Από ένα σημείο και μετά όμως ελλατώθηκε και σχεδόν σταμάτησε να το κάνει-και πάλι δεν είμαι σίγουρος αν ήταν ιδέα μου ή αν ήταν φυσιολογικό.

Πόσα ήθελες να κάψει; Μια μέτρηση της προκοπής δε μπορώ να κάνω. Κίνηση από δω, κίνηση από κεί. Όλοι στις παραλίες βγήκανε, 15 λεπτά σταμάτα ξεκίνα έφαγα μέχρι να βγω εθνική και εκεί με 70 πήγαινα για μεγάλο διάστημα...

Ο δίσκος του συμπλέκτη σου σίγουρα έκαψε λίγο από το υλικό του. Αν δεν είναι στα τελευταία του, έχει ακόμα ψωμί. Πόσα Km έχεις κάνει με αυτό το δίσκο;

Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω ιδέα αν έχει ποτέ αλλαχτεί οτιδήποτε αφορά δίσκο,πλατό, συμπλέκτη κλπ. Θα πρέπει να κοιτάξω το βιβλιαράκι της συντήρησης για να βεβαιωθώ αλλά δεν θυμάμαι να έχω δει κάτι τέτοιο.

Το αμάξι έχει κάτι παραπάνω από 125.000 χμ

Ιαπωνικό σκυλί ράτσας Nissan είναι :p

(btw, επειδή με έφαγε η περιέργεια κατέβηκα και έριξα μια ματιά στο αρχείο συντήρησης. Δεν είδα τίποτα απολύτως σχετικό)

edit: αυτό είναι το κάρο: silvernissanprimera_x.jpg

edit 2: Πείτε ρε, να αρχίσω να ανησυχώ ή μπα; :p

Δεν ξερω αν φταιει ο τροπος που οδηγω,αλλα παρατηρω μια ταχυτατη φθορα στις ακρες των ελαστικων..

Μήπως όταν παρκάρεις τρώς τα πεζοδρόμια?:p

Λοιπόν πήγα ήρθα Αλεποχώρι (το μέρος το λέω για να καταλάβετε τη διαδρομή) με στροφές πάντα από 2000 μέχρι 3000, σβέλτα, αλλά με απαλό-ελεφρύ δεξί πόδι, μέχρι 130 στην Εθνική, με λίγο κίνηση στην επιστροφή.

9.4 lt/100km.

επειδη γερναω και δεν θυμαμαι κανεις μια επαναληψη τι μηχανη φορας και τι εχει αλλαχτει ??

6-κυλινδρο ή παλι θυμαμαι αλλα αντι αλλων?

σε συνεχεια του ψαξιματος για αγορα, στο punto βλεπω δεν τραβαει το πραγμα, για δωρα απο τον καταλογο των extra δεν δινουν τπτ...

η αντιμετωπιση στην αντιπροσωπειες λιγο τραγικη... λες και κανουν αγγαρια...

πηγα στην ford , ειδα και το fiesta που το τιμονι του ειναι καλυτερο απο το punto, τουλαχιστον για τα δικα μου γουστα, αλλα οχι τοσο ποιοτικο εσωτερικο..

τιμη, 14000 , με 5 χρονια εγγυηση, δωρο xenon, μεμβρανες,αισθητηρες , συναγερμο, για ολα τα δωρα μου δινουν εγγυηση κανονικα...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.