Jump to content



Official Cars, Motors, βελτίωση, τρακαρίσματα και οδήγηση Thread (MotorLab)


LevelOne

Recommended Posts

Ταπετσέρης παίζει και στη Σουλίου στον Άγιο Δημήτριο αν σε ενδιαφέρει. Εκεί είχα πάει το Opel Astra (1993) μου όταν μου κρέμασε και εμένα τον ουρανό.

  • Replies 14,8k
  • Created
  • Last Reply

Θα χρειαστω κι εγω γιατι θα γεμισει ο ουρανος αργα η γρηγορα λακουβες απο κεφαλια μπιτσιζ :hehe:

@Shadow Keeper

Είδες το πόστ που ρωτούσα κάτι; Έχεις καμιά ιδέα; Βρήκα τελικά .bin μαμά από τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου μου. Το άνοιξα με έναν Motronic Editor και είδα αυτό: (FUEL MAP)

FuelMap.gif

Συμπέρασμα: Καταναλώνω λιγότερο κάυσιμο σε οποιοδήποτε φορτίο κινητήρα, αν κινούμαι από 2200 μέχρι 3000 στροφές/λεπτό. Σωστά;

Μέχρι τώρα πήγαινα μέσα στην πόλη με κάτω από 2000 στρ./λ. και μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο.

Μέχρι τώρα πήγαινα μέσα στην πόλη με κάτω από 2000 στρ./λ. και μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο.

Ανεξάρτητα από το διάγραμμα που πόσταρες (που δεν ξέρω να το "διαβάσω"), δεν ισχύει πάντα ότι άμα πηγαίνεις με τόσο χαμηλές στροφές καις λιγότερο.

Έχει σχέση με το πού είναι πιο efficient ο κινητήρας.

Με βάση αυτό, είχα διαβάσει ότι είναι πιο οικονομικό να κινείσαι στην περιοχή στροφών που αποδίδει τη μέγιστη ροπή. :)

Στην περιοχή στροφών μέγιστης ροπής, ο κινητήρας έχει την μικρότερη ειδική κατανάλωση, δηλαδή lit/min*ισχύ.

The V-strom facts!!

Βρήκα μερικά ακόμα

Το v-strom ειναι τοσο "ζορικο" που κανει τον ΕΤ τον εξωγηινο να μοιαζει με τον dr mengele.

-Το v-strom δεν παιρνει κλιση, απλα εκμεταλλευεται την θεωρια των υπερχορδων για να "μετασχηματιζει" την υλη γυρω του.

-To v-strom σηκώνεται με νεκρά και λίγο συμπλέκτη...σβηστό.

-Ενα v-strom δεν κινείται. Απλώς καμπυλώνει τον χωροχρόνο γύρω του

-Αν ακούσεις ανάποδα τον ηχογραφημένο ήχο του v-strom, μαθαίνεις για τα μυστικά του σύμπαντος…πριν το big-bang!

-Τα v-strom δεν χρειάζονται άδεια κυκλοφορίας, πινακίδες και ασφάλεια...οι πινακίδες οι άδειες και οι ασφάλειες χρειάζονται v-strom.

-Ένας άλλος που αστειεύτηκε τον έβαλαν να γράψει τιμωρία "Τα v-strom είναι τούμπανα" τόσες πολλές φορές που αναγκάστηκε να αγοράσει φωτοτυπάδικο..

-το v-strom νιωθει απο μονο του τον μαγνητικο βορρα.

-καποιοι λενε πως γινεσαι τοσο ενα με το v-strom,που αν πιεις το λαδι της καταλαβαινεις ποσα χλμ εχει κανει.

-Όταν σβήσουν οι κάμερες, οι Orange County Choppers φτιάχνουν v-strom και τα πουλάνε κρυφα.

-Ο reinmeister βελτιώνει τη Hayabusa του λύνοντας και μελετώντας τον κινητήρα από ένα v-strom.

-Κανένας αναβάτης v-strom δεν ενθουσιάστηκε με το εχγείρημα του Madisson. Όλοι μέ άλμα περνάνε τον Ισθμό.

-Όσοι οδηγούν v-strom, μπορούν να πουν το ανέκδοτο με τη "χαμούρα σάυρα" και να ακουστεί σαν φρέκο και νέο.

-O Soihiro ζητησε απο τους μηχανικους του να φτιαξουν ενα v-strom. Αυτοι απέτυχαν. 200 σεπούκου ακολουθησαν.

-"Το ταξίδι στον χρόνο πλέον είναι εφικτό" Αρχιμηχανικός Project V-Strom.

-E=mc^2 E=Ενέργεια που απελευθευρώνεται

m=Μάζα του Vstrom

c=Εκτιμώμενη τελική ταχύτητα του v-strom.

-Επιτάχυνση,ορισμός:Ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας ενός v-strom.

-Όταν πρωτοβγήκαν τα v-strom έγινε αμέσως ανάκλησή τους γιατί δεν είχαν προβλέψει στον βασικό εξοπλισμό την στολή αντι-g.

-Τα v-strom απαγορεύεται να αλλάξουν καρφωτά τις ταχύτητες για να μην επηρεάσουν την ταχύτητα περιστροφής της γης γύρω από τον εαυτό της.

-Όταν παρκάρεις ένα v-strom μένει όρθιο και χωρίς το stand... Το stand υπάρχει (πάντα κλειστό) επειδή απλά μπορεί να ξύνει ...

-Στα θρεντ των v-strom δε χρειάζεται moderator. Το σπαμ εξαφανιζεται μονο του.

-Ο "Επαναστατικός Αγώνας" δεν είχε v-strom. Τα μέλη του συνελήφθησαν.

-Ολα τα αλλα μηχανακια τα επιλεγουν οι αναβατες, Τα v-strom επιλεγουν τους αναβατες τους.

-Τα v-strom δε χρειαζονται αναβάτες για να κινηθούν. Οι αναβάτες ειναι εκεί για να βάζουν βενζίνη.

-Οταν γραφεις κακα λογια για τα v-strom εισαι απλα αορατος.

-Αντιπυρικές ζώνες δεν έχουν φτιαχτεί ποτέ. Είναι τα off-road ίχνη που άφησαν τα v-strom.

-Δεν υπάρχουν λέσχες v-strom πουθενά στο κόσμο...τα v-strom έχουν λέσχες οδηγών-αναβατών

-Μια ομαδα αιρετικών με κεντρο το Hamamatsu λενε, οτι ο Ιησους οταν αναστηθηκε καβαλησε v-strom για να ανεβει στους ουρανους.

-Σε περιπτωση πυρηνικου ολεθρου οι μονες κατσαριδες που θα επιζησουν θα ειναι αυτες που καβαλανε v-strom.

-Οι μπαταριες των v-strom φορτιζουν μονο στο κεντρο μιας Πυραμιδας.

-Ο Αινσταιν εγραψε οτι ο χρονος ειναι σχετικος.Μαλλον δεν οδηγουσε v-strom.

-Δεν υπαρχουν αστερισμοι.Μονο οι αντανακλασεις των φωτων του v-strom στο υπερπεραν.

-Καποιος προτεινε v-strom για safety vehicles στους αγωνες. Κανενας δεν μπορεσε να τα ακολουθησει.

-Ο Χωκινς μιλησε για εξωγηινους πολιτισμους που ταξιδευουν με την ταχυτητα του φωτος και θα ερθουν να μας σκισουν τα πρεκια.Ευτυχως που δεν εχουν βρει ακομα το σωστο ιξωδες για τα λαδια των v-strom τους.

-Τα gps των v-strom εχουν μονο 7 κουκιδες.Καθε μια συμβολιζει μια σχεση στο σασμαν.Ναι, ακομα και η νεκρα...

-Όταν παίρνει μπροστα ενα v-strom, η θερμοκρασία της γης αυξάνεται κατα 0,3 C

-το μονο ειδος που πηρε ο Νωε σε 3 κομματια αντι 2 ηταν τα v-strom

ενα για τις βολτες στο καταστρωμα κ 2 για αναταλλακτικα....

-αν ψαξεις καλυτερα τα γραφομενα του ομηρου,ο δουρειος ιππος ηταν v-strom .

-Γένεσις, σελίδα πρώτη, κεφάλαιο Α:

Στην αρχή ήταν σκοτάδι, ο Θεός και το σύνολο της ύλης του σύμπαντος βρισκόντουσαν στην εξάτμιση ενός v-strom...μετά κάποιος απλά πάτησε τη μίζα...

-Αν καποιος κοιταξει το v-strom με την σωστη γωνια για 40°,θα καταλαβει πως το star wars ειναι ντοκιμαντερ.

-Οι hell's angels αρχισαν με v-strom. Απο τοτε η μηχανη απαγορευτηκε σε 23 πολιτειες και το γυρισαν στην H-D.

-To v-strom δεν καίει βενζίνη, παράγει.

-Το v-strom μεταλαχθηκε σε μπλε χαπι ... Το πηρε ο Νιο και απο τοτε δε γυρισε ποτε πισω.

-οι ινκας ηταν οι μονοι που καταφεραν να αποκωδικοποιησουν την τεχνολογια του

ε μετα τα καβαλησαν και την εκαναν ολοι.

-Ο Εξολοθρευτής δεν γύρισε πίσω στον χρόνο για να σώσει τον Τζον Κόννορ αλλά για να καταστρέψει τα v-strom ώστε να μην μας δυναστεύουν στο μέλλον

-Τα κοντέρ των v-strom δεν αναγράφουν την ταχύτητα σε km/h αλλά σε Parsec/sec (1 Parsec = 3,26156 έτη φωτός)

-Όταν όλες οι μοτοσικλέτες πάνε , τα v-strom έρχονται...

-τα v-strom δεν είναι όμορφα , η όμορφιά είναι v-strom!

-Τα v-strom δε καινε λαδια! ΟΙ ΑΝΑΒΑΤΕΣ ΤΟΥΣ ΧΑΝΟΥΝ!

-Τα v-strom ειναι μηχανες του χρόνου...Μονο αυτα μπορουν να ξεκινησουν απο το parking 6 ΚΑΙ δεκα και να εισαι στο ραντεβου σου 6 ΠΑΡΑ Τεταρτο...

-Ο τελευταιος που καταφερε να "λυσει" και επειτα να συναρμολογησει εναν κινητηρα v-strom, ηταν ο Hatori Hanzo...Μετα, εφαγε λιγο ρυζι, ήπιε λίγο τσάϊ ΚΑΙ πέθανε!

-Το 2012 η suzuki ετοιμαζει στην Area51 (in association with DAPRA) Vstrom 750 με Upside Down και κινητηρα συντηξης ...Οι maYas το ήξεραν...

-το v-strom ειναι τοσο καλο που αφου αγορασε ολη την suzuki

πηρε και την kawasaki για να προλαβει να κανει και τα υπολοιπα...

-Κανείς μηχανικός δεν έχει καταφέρει να πειράξει ένα V-Strom.Λέγεται πως κάποιος που δοκίμασε να λύσει τον κινητήρα με σκοπό την βελτίωση καταδικάστηκε να τροχίζει ξυραφάκια ενώ ένας δεύτερος που τόλμησε να δοκιμάσει αναπρογραμματισμό κυκλοφορεί σαν ηλεκτρονική οντότητα στο internet και είναι γνωστός σαν ιός I love you.

-Ο Einstein δεν πέθανε όπως όλοι νομίζουν, απλά εξαφανίστηκε προς άγνωστη κατεύθυνση από την ντροπή του αφού καταρρίφθηκε ο γνωστός σε όλους(λανθασμένος) τύπος E=mc².Σύμφωνα με αυτόν τον τύπο το v-strom δεν μπορεί να υπάρχει αφού με τα ποσά ενέργειας που παράγει θα έπρεπε να έχει μάζα ηλεκτρονίου.

-"Αν κάποτε παγώσει η κόλαση....θα έχει γίνει με το σύστημα ψυξης του v-strom..."

-Κάποτε σε ενα φανάρι, ενας με BMW εβαλε τα γέλια οταν είδε το v-strom. Από τότε τα BMW δεν εξελίχθηκαν σε τίποτα, χαλάνε συνέχεια και κάνουν ένα σκασμό λεφτά για να τα αγοράσεις.

-Οταν ολοι οι υπολοιποι θα προγραματιζουμε την ετησια του 2011 οι αναβατες v-strom θα γυριζουν απο την ετησια του 2012...

-Ο Johny Walker εκοψε το ποτο και αγορασε v-strom. Απο τοτε ακουγεται στις εθνικες... Keep Riding....

-To v-strom μπορεί να καταργήσει τη επίδραση της βαρύτητας στη επιφάνεια της σελήνης και να κινηθεί το ίδιο γρήγορα όσο και στη Γη.

-Οι άνεμοι στον πλανήτη Γη είναι αποτέλεσμα ξερογκαζιάς από v-strom.

-Η suzuki τόσα χρόνια στο παγκόσμιο πρωτάθλημα enduro δεν έχει λάβει μέρος γιατί δεν μπορεί να βρει factory οδηγό να πάει ένα v-strom με karoo.

-Ο rossi είχε βαρεθεί τα high-side με το v-strom του και μεταπήδησε στην ducati τελικά.

-Τα vstrom δεν έχουν 1η. Έχουν απλά μακριά ελαστική 6η

-Οταν κάποιος κάθεται σε vstrom, κατεβαίνει πιο όμορφος, δυνατός και και την έχει τουλάχιστον +15 πόντους!

-Τα vstrom δεν τσουλάνε. Η Γη απλά περνάει κάτω απο τις ρόδες τους.

-Η bmw επιχείρησε να φτιάξει κάτι παραπλήσιο σε ομορφιά. Το αποτέλεσμα είναι η επιβεβαίωση οτι απλά δεν γίνεται

-Τι είναι ένα vstrom στον καθρέφτη σου?

Κακά μαντάτα

-Τα φρένα ενός vstrom κάποτε είχαν σταματήσει τον χρόνο. Η εποχή εκείνη ονομάστηκε Μεσαίωνας

-Κάποτε ρωτήσαν έναν vstromer ''Τι σου αρέσει σε αυτή τη παπαριά?''. Δεν υπήρξαν επιζώντες...

Αλλά γιατί όλα αυτά τα facts; Θεωρείται πολύ καλή μηχανή σε σχέση με τις άλλες της κατηγορίας;:p

@Shadow Keeper

Είδες το πόστ που ρωτούσα κάτι; Έχεις καμιά ιδέα; Βρήκα τελικά .bin μαμά από τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου μου. Το άνοιξα με έναν Motronic Editor και είδα αυτό: (FUEL MAP)

FuelMap.gif

Συμπέρασμα: Καταναλώνω λιγότερο κάυσιμο σε οποιοδήποτε φορτίο κινητήρα, αν κινούμαι από 2200 μέχρι 3000 στροφές/λεπτό. Σωστά;

Μέχρι τώρα πήγαινα μέσα στην πόλη με κάτω από 2000 στρ./λ. και μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο.

Με κατω απο 2.000????????????

Θα γεμισεις τα παντα ολα μεσα στον κινητηρα καρβουνιλες κλπ απο την ατελη καυση,ταλαιπωρεις την κεφαλη που κατα πασα πιθανοτητα θα τρωει στην μαπα προαναφλεξη κλπ...

στα ανωτερω φακτς, αφηνω τις φωτογραφιες να μιλησουν μονες τους.

vstromz.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Aυτοε ποιος ειναι παλι???Τι Τσακωνας ρε παιδια??αυτος εχει μαλλια.....:yu:

Συμπέρασμα: Καταναλώνω λιγότερο κάυσιμο σε οποιοδήποτε φορτίο κινητήρα, αν κινούμαι από 2200 μέχρι 3000 στροφές/λεπτό. Σωστά;

Μέχρι τώρα πήγαινα μέσα στην πόλη με κάτω από 2000 στρ./λ. και μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο.

Το διάγραμμα δε βοηθάει και πολύ όταν το βλέπεις σε μια στατική εικόνα... (πρέπει να μπορείς να κανείς zoom και rotate-orbit… αλλιώς είναι μόνο για μούρη) Αν είχες ένα print screen απ τον ίδιο το χάρτη με τις τιμές ala εξελοφυλλο θα ήταν καλύτερα.

Όπως αναφέρθηκε, χαμηλότερη κατανάλωση έχεις στο σημείο που ο κινητήρας αποδίδει την υψηλότερη ροπή του. Απλά επειδή πολλές φορές η υψηλότερη ροπή αποδίδεται σε κάποιες στροφές βεβιασμένα, είτε λογω χαρτογράφησης είτε λογω υπερπλήρωσης από κάποιον συμπιεστή, δεν σημαίνει ότι η οικονομικότερη οδήγηση γίνεται στις στροφές που βγάζει το μοτέρ τη μεγίστη ροπή με τέρμα γκάζι... (που είναι η τιμή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής).

Ανάλογα με το φορτίο του κινητήρα, οι στροφές που αποδίδει την υψηλότερη για τη περίσταση ροπή μεταβάλλονται.

Ο απλούστερος και ταυτόχρονα ακριβέστερος κανόνας λέει το εξής:

Οδηγείς στις στροφές που σου επιτρέπουν να κινείσαι με το μικρότερο δυνατό βύθισμα στο πετάλι του γκαζιού. (μικρότερη δυνατή τιμή load στον χάρτη)

Ο μόνος λόγος για να μην ισχύει αυτό, είναι μια χαρτογράφηση για τα πανηγύρια από κάποιον καλαμπορτζη που άφησε υψηλότερες τιμές duty cycle σε χαμηλότερες τιμές φορτίου.

είναι μια χαρτογράφηση για τα πανηγύρια από κάποιον καλαμπορτζη που άφησε υψηλότερες τιμές duty cycle σε χαμηλότερες τιμές φορτίου.

δεν καταλαβα αλλα υποψιαζομαι πως ειπες κατι ενδιαφερον..ξανα πλζ?

δεν καταλαβα αλλα υποψιαζομαι πως ειπες κατι ενδιαφερον..ξανα πλζ?

Παρατήρησε το διάγραμμα του Πέτρου.

Δες τον άξονα Load. Όσο αυξάνεται προς το 100%, αυξάνονται και οι τιμές του διαγράμματος.

Αυτό που κατάλαβα από τα λεγόμενα του kaynd είναι να έχει αφύσικα υψηλές τιμές σε χαμηλές τιμές του φορτίου, πράγμα που σημαίνει κακή χαρτογράφηση όπως είπε :)

@nickstamat +@kaynd

Το ότι ο κινητήρας δουλεύει πιο οικονομικά στις στρογές μέγιστης ροπής το είχα διαβάσει ότι ισχύει στα αυτοκίνητα με καρμπυρατέρ. Στα injection έλεγε κάτι άλλο (που τώρα το αμφισβητώ) ότι με όσο λιγότερες στροφές πας, τόσο πιο οικονομικός είσαι.

Με κατω απο 2.000??

Θα γεμισεις τα παντα ολα μεσα στον κινητηρα καρβουνιλες κλπ απο την ατελη καυση,ταλαιπωρεις την κεφαλη που κατα πασα πιθανοτητα θα τρωει στην μαπα προαναφλεξη κλπ...

Αυτό τεκμηριώνεται κάπως; Υπάρχει κάποια βιβλιογραφία-link να διαβάσω; Γιατί να είναι ατελής η καύση; Στις χαμηλές στροφές έχει αρκετό χρόνο να γίνει. Η προανάφλεξη γιατί να το πειράξει; 2 knock sensors έχει για να προστατευτεί από την εμφάνηση κρουστικής προανάφλεξης (πειράκια) αν εννοείς αυτό.

Το διάγραμμα δε βοηθάει και πολύ όταν το βλέπεις σε μια στατική εικόνα... (πρέπει να μπορείς να κανείς zoom και rotate-orbit…

Μπορώ να το κάνω αυτό με τα κουμπάκια που φαίνονται στην εικόνα.

Αν είχες ένα print screen απ τον ίδιο το χάρτη με τις τιμές ala εξελοφυλλο θα ήταν καλύτερα.

Και τέτοιο έχω αλλά δεν έχω ιδέα τι σημαίνουν τα νούμερα.

Οδηγείς στις στροφές που σου επιτρέπουν να κινείσαι με το μικρότερο δυνατό βύθισμα στο πετάλι του γκαζιού. (μικρότερη δυνατή τιμή load στον χάρτη)

Το πιστεύω και εγώ αυτό. Και το καταναλωσίμετρο φαίνεται να έχει ίδια άποψη. (αλλά δεν το εμπιστεύομαι καθόλου, γιατί έχει λάθος δεδομένα για τα μπεκ του μοτέρ μου επειδή είναι από άλλο αμάξι-δίλιτρο 12βάλβιδο)

Ο μόνος λόγος για να μην ισχύει αυτό, είναι μια χαρτογράφηση για τα πανηγύρια από κάποιον καλαμπορτζη που άφησε υψηλότερες τιμές duty cycle σε χαμηλότερες τιμές φορτίου.

Αυτό δεν το ξέρω. Δεν ξέρω τί έχει κάνει ο προηγούμενος στον εγκέφαλο. Τον άνοιξα χτες και φαινόταν να φορά το εργοστασιακό τσιπάκι, όχι κάποιο άλλο aftermarket.

Επίσης έκανα μια αναζήτηση σε κάποιο forum για καταναλώσεις ίδιων αυτοκινήτων με μένα ( ή τουλάχιστον E36 με ίδιο κινητήρα) και είδα ότι μεσα στην πόλη είμαι όπως και αυτοί. Για σταθερή ταχύτητα με 120 Km/h δυστυχώς δεν έχω καταφέρει ακόμα να συγκρατηθώ για να το μετρήσω.

Αυτό τεκμηριώνεται κάπως; Υπάρχει κάποια βιβλιογραφία-link να διαβάσω; Γιατί να είναι ατελής η καύση; Στις χαμηλές στροφές έχει αρκετό χρόνο να γίνει. Η προανάφλεξη γιατί να το πειράξει; 2 knock sensors έχει για να προστατευτεί από την εμφάνηση κρουστικής προανάφλεξης (πειράκια) αν εννοείς αυτό.

αν θυμαμαι καλα λεει και το μανουαλ του αυτοκινητου οτι μετα απο συνθηκες πολης καλο ειναι να ξεμπουκωνωμεν.

Ατελης γιατι εχει καπως πλουσιο στις πολυ χαμηλες νομιζω,μικρο ανοιγμα πεταλουδας=αρα λιγος αερας=αρα ατελης καυση (δεν καιγεται ολη η μπετζινα)..

αν θυμαμαι καλα λεει και το μανουαλ του αυτοκινητου οτι μετα απο συνθηκες πολης καλο ειναι να ξεμπουκωνωμεν.

Ατελης γιατι εχει καπως πλουσιο στις πολυ χαμηλες νομιζω,μικρο ανοιγμα πεταλουδας=αρα λιγος αερας=αρα ατελης καυση (δεν καιγεται ολη η μπετζινα)..

Δεν κινούμαι με το αυτοκίνητο στην πόλιν καρντιά μου!

Ο "Λ" αυτό κάνει, ανιχνεύει το πλούσιο μείγμα και δίνει εντολή να κόψει καύσιμο ο brain.

Τεσπα, θα κάνω αυρίο καμιά 100στη χιλιόμετρα εθνική οδό και θα προσπαθήσω να πάω με σταθερά 120 να δω τί θα κάψω. Αν κάψω γύρω στα 8μιση θα χαρώ. (νομίζω)

δεν καταλαβα αλλα υποψιαζομαι πως ειπες κατι ενδιαφερον..ξανα πλζ?

Πρώτα απ όλα: Δεν είναι απαραίτητο η χαρτογράφηση να είναι λάθος. Υπάρχουν λόγοι για να κάνεις κάτι που δε μοιάζει λογικό, ειδικά σε σημεία του χάρτη που δεν χρησιμοποιούνται πολύ... όπως υψηλές στροφές με πολύ χαμηλό ως μηδενικό φορτίο ή πολύ χαμηλές στροφές με μέγιστο φορτίο.

Το αναφέρω δηλαδή σαν λιγότερο πιθανό σενάριο, που θα ακυρώνει τη λογική χαμηλότερη κατανάλωση με λιγότερο πάτημα του γκαζιού απ τον οδηγό).

Τώρα σχετικά με την ανάλυση. Δεν είναι και ότι πιο εύκολο να περιγράψει κανείς με κατανοητό τρόπο και επιγραμματικά κάποια πράγματα αλλά προσπαθώ.:o

Για τις ανάγκες της εξήγησης συνδέω απλοϊκά το φορτίο με τη ποσότητα αέρα που καταναλώνει ο κινητήρας σε κάθε θερμοδυναμικό κύκλο του. (Αγνοούμε throttle-less τεχνικές που όμως στο τέλος υπακούουν στα ίδια βασικά συμπεράσματα)

Η ισχύς του κινητήρα ελέγχεται από τη ποσότητα αέρα που του επιτρέπουμε να αντλήσει.

Μικρή ζήτηση ισχύος, μικρό φορτίο, χαμηλή ποσότητα αέρα που απαιτείται σε κάθε θερμοδυναμικό κύκλο.

Ακόμα και αν κρατούμε σταθερή την αναλόγια αέρα καυσίμου, είναι προφανές ότι μικρότερο φορτίο, απαιτεί μικρότερη ποσότητα αέρα και λιγότερο καύσιμο by default.

Το duty cycle που ανάφερα αφορά τον ποσοστό χρόνου που μένει ανοιχτό το μπεκ σε σχέση με τον συνολικά διαθέσιμο χρόνο μεταξύ των θερμοδυναμικών κύκλων του μοτέρ (2 περιστροφές στροφαλοφόρου για τον τετράχρονο)

Αν δηλαδή ενα 4t μοτέρ γυρνά στις 3000rpm τότε ο χρόνος μεταξύ δυο θερμοδυναμικών κύκλων είναι 40ms. Από αυτά τα 40ms που είναι διαθέσιμα, ας πούμε ότι για 10% load αρκεί το μπεκ να ψεκάσει για 3ms. Αυτό μεταφρασμένο σε duty cucle είναι (3/40)*100=7,5%

Λογικά στις ίδιες στροφές για 20% load και την αντίστοιχα αυξημένη ποσότητα αέρα, το μπεκ θα χρειαστεί να ψεκάσει για ~ 4ms οπότε μιλάμε για 10% duty cycle.

Αντίστοιχα το ποσοστό του duty cycle των μπεκ εξαρτάται και από τις στροφές του μοτέρ, αφού όσο αυξάνει ο ρυθμός περιστροφής, τόσο μειώνεται ο διαθέσιμος χρόνος στον όποιο πρέπει να προλάβει να ψεκάσει το μπεκ το απαραίτητο καύσιμο.

Υποθέτοντας ότι το μοτέρ μας έχει αρκετά flat χαρακτήρα, (μεταβλητή γεωμετρία εισαγωγής, μεταβλητοί χρονισμοί βαλβίδων) έτσι ώστε σε ένα μεγάλο εύρος στροφών να μπορεί να αντλεί ίδιες ποσότητες αέρα σε κάθε κύκλο. Αν στο παραπάνω παράδειγμα διπλασιάσουμε τις στροφές (6000) διατηρώντας το ίδιο φορτίο, αντίστοιχα ίδιες παραμένουν οι ανάγκες καύσιμου σε κάθε κύκλο. Δηλαδή για 20% φορτίο θα θέλουμε ψεκασμό καύσιμου για 4ms, μόνο που τώρα ο συνολικά διαθέσιμος χρόνος είναι ο μισός (20ms) οπότε αυτόματα το duty cycle διπλασιάζεται. (4/20)*100=20%

Γι αυτό το λόγο αν θέλουμε να συγκρίνουμε τιμές duty cycle σε έναν χάρτη, για να βγάλουμε συμπέρασμα για το AFR, θα πρέπει να λαμβάνουμε πάντα υπ όψιν τις στροφές, ή απλά να κάνουμε άμεσες συγκρίσεις μόνο μεταξύ φορτίων στις ίδιες στροφές.

Αυτά περί duty cycle δεν είναι απαραίτητα για την κατανόηση των παρακάτω αλλά είναι βασικά οπότε είπα να τα αναφέρω με την ευκαιρία.

Η ουσία είναι ότι το φορτίο, που είναι άμεσα συνδεδεμένο με τη ροπή που παράγεται στην κάθε δεδομένη στιγμή, είναι επίσης άμεσα εξαρτημένο από τη ποσότητα αέρα/καυσίμου που αντλεί το μοτέρ σε κάθε κυκλο.

Στα πραγματικά μοτέρ όμως παρ όλο που ολα αυτά είναι ανάλογα συνδεδεμένα, δεν είναι ευθέως ανάλογα.

Ένα παράδειγμα με ευθέως ανάλογη συμπεριφορά θα είχε ως εξής:

πχ Για να κινηθείς με μια κάποια ταχύτητα κόντρα σε καμπόσες δυνάμεις που αντιστέκονται σε αυτή τη κίνηση, χρειάζεσαι μια κάποια ισχύ.

Αυτή την ισχύ μπορείς να την πετύχεις χρησιμοποιώντας πχ 50Nm ροπής στις 4000rpm ή 100Nm ροπής στις 2000rpm. Χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες σχέσεις στο κιβώτιο μπορούμε να υποθέσουμε ότι και στις δυο περιπτώσεις μπορείς να πετυχεις ακριβώς την ιδία ταχύτητα.

Οπότε αν θέσουμε ότι στις 2000rpm έχουμε 80% load, στις 4000 απαιτείται μόλις 40% load για την ίδια αποδιδόμενη ισχύ. Αν δηλαδή είχαμε μιας απολύτως επίπεδη συμπεριφορά, για το 40% load θα απαιτούταν ακριβώς ο μισός όγκος αέρα και καύσιμου από ότι στο 80% load. Επειδή όμως στις 4000rpm κάνουμε καύσεις με διπλάσιο ρυθμό, η συνολική κατανάλωση αέρα/καύσιμου ανα την όποια του χρόνου θα ήταν ακριβώς η ίδια και στις δυο περιπτώσεις.

Όμως, για πολλούς λογούς που είναι αδύνατο να τους περιγράψω σε ένα forum ποστ (έχουν να κάνουν κυρίως με γεωμετρικά χαρακτηριστικά του μοτερ, bore/stroke ratio, rod/stroke ratio, σημεία συντονισμού συστήματος εισαγωγής / εξαγωγής, χρονισμό και χαρακτηριστικά εκκεντροφόρων, σχεδιασμό θαλάμου καύσης, ταχύτητα ροής αέριων και ανάμειξης τους, θερμοκρασιακές καταπονήσεις, αντοχή υλικών), η αύξηση του load απαιτεί μεταβολή της αναλογίας αέρα καυσίμου προς το πλούσιο. Αυτό σημαίνει ότι για 80% load δε θέλεις απλά το διπλάσιο καύσιμο από ότι χρειαζόταν με 40% load, αλλά αρκετά παραπάνω.

Οπότε μεταξύ των δυο περιπτώσεων, οικονομικότερη θα είναι αυτή που απαιτεί το χαμηλότερο load. (φορτίο – βύθισμα του δεξιού πεταλίου)

Τα νούμερα δεν είναι απόλυτα αλλά αναφέρονται για παράδειγμα. Φυσικά και δε προτείνω να στοχεύει κανείς για τις υψηλότερες δυνατές στροφές. Γιατί όταν η ενέργεια που καταναλώνει το μοτέρ για να περιστρέψει τον εαυτό του γίνει συγκρίσιμη με αυτή που απαιτείται για να κινηθεί το αμάξι… τότε εννοείται ότι πήγαμε στην αντιπερα όχθη. Ο απλός κανόνας του δεξιού ποδιού όμως, (η διατήρηση της κίνησης του αυτοκινήτου με το λιγότερο δυνατό πάτημα) δε πρόκειται ποτέ να σε οδηγήσει σε κάτι τέτοιο.

[edit]

Και τέτοιο έχω αλλά δεν έχω ιδέα τι σημαίνουν τα νούμερα.

Αν θέλεις ανέβασε το κι αυτό να δούμε τι μπορούμε να καταλάβουμε. (αν δε σε πειράζει, ανέβασε και τους δυο χάρτες, καύσιμου - ανάφλεξης)

-ο Oδυσσεας που δεν καβαλησε v-strom για να γυρισει σπιτι εφυγε με ΚΤΜ και εκανε 10 χρονια!

εγω ξερω οτι ειχε πολλα v-strom και γι αυτο λεγοτανε και πολυμηχανος:p

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.