Jump to content



Official Cars, Motors, βελτίωση, τρακαρίσματα και οδήγηση Thread (MotorLab)


LevelOne

Recommended Posts

Μαν, αυτό δεν είναι απλά πλούσιο μείγμα, έχεις πολλά κατάλοιπα μέσα από κακή καύση.

Αυτό διαγιγνώσκεται και αντιμετωπίζεται/ρυθμίζεται κάπως;

  • Replies 14,8k
  • Created
  • Last Reply
Αυτό διαγιγνώσκεται και αντιμετωπίζεται/ρυθμίζεται κάπως;

κάρτα καυσαερίων βγάζει? (νόμιμα πάντα)

Όπως σου είπα, ένα σωστό ηλεκτρολογίο με σχετικά σύγχρονα μηχανάκια θα μπορέσουν να το εντοπίσουν.

Τα ηλεκτρικά σου είναι Bosch?

Πετρο, ελα αυριο για ενα καφεδάκι απο δω, (Σταυρο χτυπαει και για σενα η καμπάνα) να τα πουμε, να σου συστήσω και ενα-δυο BMWδακηδες.

;)

Πετρο, ελα αυριο για ενα καφεδάκι απο δω, (Σταυρο χτυπαει και για σενα η καμπάνα) να τα πουμε, να σου συστήσω και ενα-δυο BMWδακηδες.

;)

Εγώ κατουράω πηγάδι?

Μεσα (αρκει να μην με κοψει ο φουστης στο μαθημα της Τεταρτης και χρειαστει να ξαναγραψω). I gotz dry sump queshtunz :p

Γιατί είχα την αίσθηση ότι το +1 δόντι advance αυξάνει το overlap και θα πηγαίνει καλύτερα ψηλά?

Ένα δόντι advance σε ποιόν εκκεντροφόρο να σκέφτεσαι... όχι ένα δόντι advance γενικά.

Πρέπει να το κατάλαβες μόνος σου , αλλά όπως και να χει το γραφώ κι εγώ προσθέτοντας λεπτομέρειες. (και πράγματα που ίσως ήδη ξέρεις. Αλλά εγώ δε ξέρω τι ξέρεις όποτε συγχώρα με)

Ένα δόντι advance στον εκκεντροφόρο εισαγωγής θα αυξήσει το overlap.

Ένα δόντι advance στον εκκεντροφόρο εξαγωγής μειώνει το overlap όμως.

Το overlap των εκκεντροφόρων υπάρχει ανάμεσα στον χρόνο εξαγωγής και τον χρόνο εισαγωγής του κινητήρα, αλλα μεταξύ δύο διαφορετικών κύκλων οπότε πάμε με αργά λογικά βήματα.

Ξεκινάμε απ τη προηγούμενη καύση λοιπόν... ολοκληρώνεται η καύση, κατεβαίνει το πιστόνι... και κάπου λίγο πριν το Bottom Dead Center αρχίζουν να ανοίγουν οι βαλβίδες εξαγωγής. Η πίεση είναι μεγάλη και τα καυσαέρια φεύγουν με χαρά προς τους αυλούς εξαγωγής ενώ η ορμή του στροφάλου ανεβάζει ξανά το πιστόνι... και καθώς φτάνει στο top dead center οι βαλβίδες εξαγωγής αρχίζουν αργά αργά να κλείνουν... Παράλληλα πριν το TDC αρχίζουν δειλά δειλά να ανοίγουν και οι βαλβίδες εισαγωγής.

Η πίεση στο θάλαμο καύσης τώρα πια έχει πέσει, αλλά τα καυσαέρια που τρέχουν στην εξάτμιση δε μπορούν να σταματήσουν ακαριαία. Έχουν την ορμή που τους είχε δοθεί νωρίτερα. Γι αυτό το λόγο κρατάμε τις βαλβίδες εξαγωγής λίγο ανοιχτές και μετά το TDC, καθώς ξεκινά ο χρόνος εισαγωγής του επόμενου κύκλου.

Έτσι καθώς τρέχουν να φύγουν τα καυσαέρια αμέσως μετά το τέλος του κύκλου εξαγωγής, πίσω τους δημιουργούν υποπίεση. (όπως ρουφάς το φραπέ με το καλαμάκι ένα πράγμα) Αυτή την υποπίεση την εκμεταλλευόμαστε για αφαιρέσουμε τα όσα καυσαέρια έχουν μείνει στο θάλαμο καύσης σε χαμηλή πίεση, και για να εισάγουνε φρέσκο μείγμα, ακόμα και πριν ξεκινήσει το πιστόνι τη καθοδική του πορεία.

Αυτή είναι η διαδικασία της σάρωσης (scavenging) που επιτυγχάνεται με το overlap.

Αν εσύ δώσεις προπορεία (advance) στον εκκεντροφόρο εξαγωγής, ουσιαστικά κλείνεις τη πόρτα στα καυσαέρια νωρίτερα αφού μειώνεις το χρόνο που μένει η βαλβίδα εξαγωγής ανοιχτή μετά το TDC.

Ανάποδα όμως, αν δώσεις advance στον εκκεντροφόρο εισαγωγής, οι πόρτες εισαγωγής θα ανοίξουν νωρίτερα συμβάλλοντας αυτές τώρα στην αύξηση του overlap.

Προφανώς αν δώσεις ένα συγκεκριμένο advance στον εκκεντροφόρο εισαγωγής, και το ίδιο ακριβώς advance στον εκκεντροφόρο εξαγωγής, το overlap τους μένει ακριβώς το ίδιο.

Μετατοπίζεται όμως νωρίτερα όλη αυτή η φάση του overlap...

Υπερβολικά νωρίς, και η βαλβίδα εξαγωγής θα αρχίσει να κλείνει πριν προλάβουν να βγουν όλα τα καυσαέρια έξω, ενώ ανοίγοντας η βαλβίδα εισαγωγής θα επιτρέψει σε όσα καυσαέρια έμειναν να φύγουν προς την εισαγωγή.

Υπερβολική καθυστέρηση, και σπαταλάς διαδρομή εμβόλου χωρίς να έχουν ανοίξει οι βαλβίδες εισαγωγής, ενώ οι βαλβίδες εξαγωγής είναι ανοιχτές απ τον προηγούμενο χρόνο και ανάλογα με το μήκος των αυλών εξαγωγής, μπορεί ακόμα και να αποφασίσουν να επιστρέψουν ακάθαρτο-στεγνό αέρα πίσω.

Γι αυτό τυπικά αυτή η φάση κεντράρεται κάπου στο TDC.

Εδώ, για ένα μικρό εύρος ρύθμισης κάποιων μοιρών, ισχύει ότι με λίγο advance και τους δυο εκκεντροφόρους κερδίζεις χαμηλά-χάνεις ψηλά ενώ με λίγο retard ισχύει το ανάποδο.

(Για ισχυρή σάρωση, προτιμάς η επικάλυψη να γίνει ελάχιστα πιο “μετά” αφού έχει τελειώσει για τα καλά ο χρόνος εξαγωγής και επικρατεί η χαμηλότερη δυνατή πίεση στο θάλαμο καύσης.

Στις χαμηλές στροφές όμως δε θέλεις υπερβολική σάρωση γιατί όλα γίνονται πιο αργά και κατά συνέπεια προλαβαίνει να φύγει ωφέλιμο μείγμα προς την εξάτμιση. (over scavenging)

Η συνολική adravce-retard λογική που ανάφερα εδώ ισχύει όπως είπα όταν βλέπεις και τους δυο εκκεντροφόρους σα πακέτο.

Όμως, όταν ρυθμίζεις ανεξάρτητα τον ενα απ τους δυο, ότι ισχύει για τον έναν, ισχύει το ακριβως ανάποδο για τον άλλο όπως εξήγησα πιο πάνω.

Παράλληλα, πέρα από τη διάρκεια του overlap, παίζει ρόλο και το που ακριβώς θα το τοποθετήσεις αυτό το overlap χρονικά.

Γι αυτό μπορεί ένα δόντι advance στον εισαγωγής ή ένα δόντι retard στον εξαγωγής να μας δίνουν την ίδια ακριβώς διάρκεια overlap. Στη πρώτη περίπτωση όμως όλη αυτή η φάση του overlap είναι λίγο πιο νωρίς ενώ στη δεύτερη όλη αυτή η φάση είναι λίγο πιο μετά. Οπότε δεν είναι το ίδιο πράγμα.

Στο τομέα απόσταση βαλβίδων πιστονιού.

Όσο καθυστερείς (retard) να κλείσεις τη βαλβίδα εξαγωγής... τόσο πιο απειλητικά τη πλησιάζει το πιστόνι καθώς ανεβαίνει στο TDC και απ την άλλη όσο νωρίτερα (advance) ανοίγεις τη βαλβίδα εισαγωγής, τόσο πιο γρήγορα πλησιάζει αυτή το πιστόνι πριν προλάβει να κατέβει απ αυτό απ το TDC

Οπότε προφανώς για τις βαλβίδες εισαγωγής είναι επικίνδυνο το advance ενώ για τις βαλβίδες εξαγωγής είναι επικίνδυνο το retard.

κι επειδή συνήθως οι βαλβίδες εισαγωγής έχουν μεγαλύτερη διάμετρο και βύθισμα απ τις εξαγωγής, προσέχουμε περισσότερο κατά το advance του εισαγωγής ή και των δυο εκκεντροφόρων μαζί (τυπικό για sohc κινητήρες)

Επίσης είπαμε μόνο για τη φάση του overlap, όσο αφορά την απόδοση του κινητήρα χαμηλά-ψηλά. Ο χρονισμός και η διάρκεια των εκκεντροφόρων φυσικά επηρεάζουν και τις υπόλοιπες φάσεις που δε δίνουμε σημασία αυτή τη στιγμή. Όπως το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής όταν φτάσουμε στο τέλος του χρόνου εισαγωγής ή το άνοιγμα των βαλβίδων εξαγωγής όταν τελειώσει ο χρόνος της καύσης-εκτόνωσης.

Μπορεί εσύ δηλαδή να προσπαθείς με τους δεδομένους εκκεντροφόρους σου να αυξήσεις το overlap αλλά παράλληλα "χαλάς" τις άλλες δυο φάσεις.

Εν ολίγοις δεν ισχύει εδώ για καμία ρύθμιση η λογική "όσο… τόσο" αλλά περισσότερο η λογική "κάτω όριο> όσο… τόσο< πάνω όριο".

Και έβλεπα προχθές στο ΣΚΑΙ το επεισόδιο του TG με το αφιέρωμα στη Lancia.. Τι κατάντια είναι αυτή;

Με στεναχωρεί, μιας και μεγάλωσα μέσα σε μια dedra του '91. Η οποία δυστυχώς πουλήθηκε 1000Ε πριν κάτι χρόνια. Με 245.000 χλμ

Ο πατέρας μου ακόμα τη βλέπει στο δρόμο. Είναι ακόμα μια κούκλα. Σπαράζει η καρδιά με την κατάντια που την έχει φτάσει ο τωρινός της κάτοχος άλλα έτσι είναι αυτά. Οι μαμακίες πληρώνονται.

οποιος δεν εχει τι να κανει, 9.3.2011 στην ευελπιδων απο 9.00 η ωρα θα δικαζεται σχετικη υποθεση.Πραγματικα αξιζει ναρθετε να παρακολουθησετε,καμμια σχεση με νομικουρες.Οποιος θελει λεπτομερειες ας ρωτησει.

η hyundai το παρακανε ή ειναι ιδεα μου??

wtf??

Hyundai-Curb-1.jpg

Hyundai-Curb-2.jpg

Hyundai-Curb-8.jpg

Hyundai-Curb-9.jpg

2011 Hyundai Curb picture: 388849 - Top Speed

ψαχνετε χερουλια για να μπειτε μεσα??

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=0D0eNnv0LA4]YouTube - Hyundai Curb Crossover Concept revealed[/ame]

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=rJ08F2HPR9c]YouTube - Hyundai Curb Concept @ 2011 Detroit Auto Show[/ame]

αμα βγει ετσι στην παραγωγη..:crazy:

Τα λάστιχα είναι υπερβολή!

Στα υπόλοιπα είναι όσο τραβηγμένο θα μπορούσε να είναι ένα concept car.

Τα λάστιχα όμως είναι υπερβολικά, αλλά και κορυφαία! :D

Επιτέλους έχω πάλι νερό να ρίχνω στο παρμπριζ:magic:

Βρήκα "φούσκα" απο σκαραβαίο (:nuke:) και την στήριξα με tie wraps...καλή φάση.

img0428db.th.jpg

img0427yn.th.jpg

η hyundai το παρακανε ή ειναι ιδεα μου??

wtf??

ψαχνετε χερουλια για να μπειτε μεσα??

αμα βγει ετσι στην παραγωγη..:crazy:

Εκτος απο αθλιο, ειναι liek properly αθλιο :p. Ποτε δεν καταλαβα τα τοσο flamboyant concept cars. Αφου ή δεν θα βγει ποτε ετσι, ή αν θα βγει θα εχει 1-2 στοιχεια απ αυτο, βαρια. Ποιο το νοημα?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.