Jump to content



Official Cars, Motors, βελτίωση, τρακαρίσματα και οδήγηση Thread (MotorLab)


LevelOne

Recommended Posts

  • Replies 14,8k
  • Created
  • Last Reply
Παραγγέλθηκε το accord στην full έκδοση στα 2000cc.

Ξέρω χ@στήκατε, αλλά και εγώ το ίδιο από τη χαρά μου :hehe:

Φώτος σε 10 μέρες:hug:

Ωραίος μαν, το αμαξάκι τα σπάει πραγματικά, λίγοι το παίρνουν, προτιμάνε κάτι χλιδάτες γερμανίδες, ενώ εμένα προσωπικά με το Accord μου τρέχουν τα σάλια.

Να το χαίρεσαι, τι χρωματάκι; :)

Ανθρακί!

Ευτυχώς εκεί συμφωνήσαμε με τον πατέρα μου. Κατά τ' άλλα από τεχνικά θέματα βρίσκεται στη δεκαετία του '70 ακόμα:sarcastic:

Επίσης, τριτεκνία + απόσυρση είναι συνδυασμός τρελός και ανυπέρβλητος :smoke:

Η Peugeot πάντως έχει βελτιωθεί σημαντικά στους τομείς αξιοπιστίας, για τη Citroen δεν ξέρω.

Αλλά αν πάρω παράδειγμα την χρόνια συνεργασία της Renault με τη Nissan, η αξιοπιστία της μίας είναι σαν το design της άλλης, απλά χαμηλού επιπέδου.

Βέβαια, όλες οι συνεργασίες μέχρι στιγμής μόνο καλό μας έχουν κάνει, μιλώντας πάντα για καμιά ευτυχισμένη 5ετία, μετά δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει :p

Παραγγέλθηκε το accord στην full έκδοση στα 2000cc.

Ξέρω χ@στήκατε, αλλά και εγώ το ίδιο από τη χαρά μου :hehe:

Φώτος σε 10 μέρες:hug:

Καλορίζικο!

Αυτο που μου έκανε εντύπωση όταν είχα οδηγήσει γρήγορα σε σλάλομ σε πίστα ένα τέτοιο, μοντέλο 2003, 2λιτρο ήταν η εμπιστοσύνη που μου έδινε το πίσω μέρος, ότι δεν πρόκειται να χάσει την πρόσφυσή του ό,τι και αν κάνω με το τιμόνι! Μου άφησε άριστες εντυπώσεις. (και στον πίσω επιβάτη που είχε τσουβαλιαστεί αριστερά-δεξιά σε κάθε στροφή!!!!)

Η Peugeot πάντως έχει βελτιωθεί σημαντικά στους τομείς αξιοπιστίας, για τη Citroen δεν ξέρω.

Αλλά αν πάρω παράδειγμα την χρόνια συνεργασία της Renault με τη Nissan, η αξιοπιστία της μίας είναι σαν το design της άλλης, απλά χαμηλού επιπέδου.

Βέβαια, όλες οι συνεργασίες μέχρι στιγμής μόνο καλό μας έχουν κάνει, μιλώντας πάντα για καμιά ευτυχισμένη 5ετία, μετά δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει :p

Μα τα ίδια σχεδόν πράματα φοράνε..πατώματα και μηχανικά μέρη τα μοιράζοντε. Στα οικογενειακά μόνο έχει μια διαφορά που έχει η Citroen την υδροπνευματική αλλά τώρα πια μπορείς να παραγγείλεις το C5 με μεταλλικές αναρτήσεις.

Μέχρι τώρα το PSA group καλά τα πάει ας δούμε τώρα πως θα πάει στο μέλλον.

Προς Dolly,PetrosD κ Sotiris

Πήγα πολύ πίσω με το παράδειγμα των turbo μοτέρ για να καταδείξω 2 πράγματα

--απο που ξεκίνησε η όλη φάση και τι εννοώ λέγοντας ξέσπασμα και δυσκολία

--για να καταδείξω το λόγο που για να κατασκευάσει μια εταιρία ένα καλό πισωκίνητο+turbo+ κυβικά,πρέπει να ξέρει καλά τι κάνει.

Η BMW για παράδειγμα με την 135 (δεν νομίζω κανείς να διαφωνεί οτι πρόκειται για ένα απο τα καλύτερα δείγματα σήμερα) έχει πίσω κίνηση,έχει turbo αλλά και σχετικα μπόλικα κυβικά και όσο γίνεται πιο "ομαλό" μοτέρ ,δεν κυνήγησε την ιπποδύναμη δηλαδή. Αυτό θα φανεί πολύ περισσότερο με τα νέα μοτέρ (1.5 3cyl turbo και 2l 4cyl turbo) το πως θα βγει αυτή η γραμμικότητα αλλά και το πόσο χρόνο πήρε να προχωρήσει σε κάτι τέτοιο.

Για να συνοψίζω,αν ήμασταν σε μια άλλη χώρα τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά. Ιδανικά μοτέρ υπάρχουν

και όσο ανεβαίνουν τα κυβικά τόσο καλύτερα,απλά στην μπανανία που είμαστε+ το γεγονός οτι τα σημερινά

αυτοκίνητα είναι το λιγότερο παχύσαρκα (μπράβο στη Mazda btw για τις προσπάθειες της) ,καθιστούν

τα turbo μοτέρ μια εξαιρετική λύση.

Η τεχνολογία έχει προχωρήσει πολύ και στις 2 σχολές,αλλά ειλικρινά η ατμόσφαιρα imho,έχει ακόμα περισσότερα

περιθώρια να δώσει παράγοντας θεαματικά αποτελέσματα.Απλά η συγκυρία αυτή τη στιγμή προστάζει να στραφούμε

αλλού.Το στοίχημα είναι αν θα ακολουθήσουν όλοι.

νέα μοτέρ (1.5 3cyl turbo)

Ορίστε; Πού; Πότε; Γιατί; Από BMW;

αλλά ειλικρινά η ατμόσφαιρα imho,έχει ακόμα περισσότερα

περιθώρια να δώσει παράγοντας θεαματικά αποτελέσματα

Πόσα να δώσει πια! 130, άντε 140 άλογα στο λίτρο στις πόσες 9000, 10000 στρ./λ.;; Φυσικά και στις μοτοσυκλέτες τα νούμερα είναι πολύ εντυπωσιακότερα, π.χ. 180 ίπποι/λίτρο στις 15000 ή 17000 στρ./λ. αλλά εκεί παίζει συντονισμός του αέρα στους αυλούς εισαγωγής για να γίνει αυτό. Επίσης η ροπή γενικά δεν είναι υψηλή.

Ορίστε; Πού; Πότε; Γιατί; Από BMW;

Ορίστε τα links

http://carscoop.blogspot.com/2009/05/bmw-reportedly-working-on-13-liter-and.html

http://www.bmwblog.com/2009/09/20/bmw-vision-concept-a-closer-look-at-the-engines/

http://green.autoblog.com/2009/08/05/next-gen-bmw-3-series-to-get-turbo-three-better-aero-hybrid/

Πόσα να δώσει πια! 130, άντε 140 άλογα στο λίτρο στις πόσες 9000, 10000 στρ./λ.;; Φυσικά και στις μοτοσυκλέτες τα νούμερα είναι πολύ εντυπωσιακότερα, π.χ. 180 ίπποι/λίτρο στις 15000 ή 17000 στρ./λ. αλλά εκεί παίζει συντονισμός του αέρα στους αυλούς εισαγωγής για να γίνει αυτό. Επίσης η ροπή γενικά δεν είναι υψηλή.

Σκαι ιζ δε λίμιτ! Η απόλυτη απόδοση είναι σημαντική αλλά ο τρόπος και η "ποιότητα" με τον οποίο ένας κινητήρας αποδίδει είναι ακόμα πιο σημαντικός. Μην κολλάς στις στροφές του VTEC,υπήρξαν κι άλλα μοτέρ άλλων εταιριών που

έβγαζαν τα ίδια άλογα με λιγότερες στροφές.:cool:

Είπαμε,οι τεχνολογίες είναι πολλές και αυτό αποδεικνύεται όταν χρησιμοποιούνται σε κορυφαίες εφαρμογές

Οι μοτοσυκλέτες είναι άλλη φάση,καθώς πάλι μιλάμε για υπερεξελιγμένα σύνολα,που όμως δεν βάζουν

τη ροπή ως μέγιστη προτεραιότητα.

Στους κινητήρες αυτοκινήτων,check this : τον 2λιτρο της BMW,τον 3.8 της Carrera,τον V10 του Lexus και εννοείται τον καινούργιο V8 της Ferrari.:banging:

Οι ροπές αναλογικά με τον κυβισμό τους είναι απλά κορυφαίες για ατμοσφαιρικά σύνολα και όσο πιο πολύ προχωράς,τόσο πιο εξελιγμένες λειτουργίες βρίσκεις.

Και επιμένω,ας όψονται οι καιροί...

μια χαρα ροπες βγαζουν και τα μηχανακια.

Μην περιμενεις να ακουσεις τρελλο νουμερο σε απολυτη τιμη αλλα πραγματικα η παραπανω προταση μου προκαλει εντονο ενδιαφερον να δω ποιο εχεις υποψιν.

Πραγματικα απορω.

Η ροπή ρε παιδιά έχει σχέση τι έχει να κινήσει.

Τι νόημα έχει μια μηχανή των 200-250 κιλών που άντε να πάρει δικάβαλο να έχει την ροπή ένος αυτοκινήτου 1200 κιλών που δεινιτικά θα έχει 4-5 άτομα + αποσκευές?

Σιγουρα η ροπη παιζει ρολο στο τι εχει να κινησει οταν μας ενδιαφεει ποσο γρηγορα επιταχυνει.Η ροπη σαν ροπη (νουμερο) ειναι "αντιστοιχη" των κυβικων του ,οπως ακριβως και σε ενα αμαξι.(χονδρικα)

Δες την παραπανω προταση (με italic απο κατω) και πες αν σου φαινεται λογικο.

Οι μοτοσυκλέτες είναι άλλη φάση,καθώς πάλι μιλάμε για υπερεξελιγμένα σύνολα,που όμως δεν βάζουν

τη ροπή ως μέγιστη προτεραιότητα.

Ναι δεν είπα πως μου φαίνετε! Είμαι μαζί σου με το

Μην περιμενεις να ακουσεις τρελλο νουμερο σε απολυτη τιμη αλλα πραγματικα η παραπανω προταση μου προκαλει εντονο ενδιαφερον να δω ποιο εχεις υποψιν.

Πραγματικα απορω.

Σιγουρα η ροπη παιζει ρολο στο τι εχει να κινησει οταν μας ενδιαφεει ποσο γρηγορα επιταχυνει.Η ροπη σαν ροπη (νουμερο) ειναι "αντιστοιχη" των κυβικων του ,οπως ακριβως και σε ενα αμαξι.(χονδρικα)

Δες την παραπανω προταση (με italic απο κατω) και πες αν σου φαινεται λογικο.

Οι μοτοσυκλέτες είναι άλλη φάση,καθώς πάλι μιλάμε για υπερεξελιγμένα σύνολα,που όμως δεν βάζουν

τη ροπή ως μέγιστη προτεραιότητα.

Οι μοτοσυκλέτες δεν είναι στο απόλυτο κυνήγι της ροπής αλλά περισσότερο στην ευστροφία και ιπποδύναμη.

Τα 300 κιλά σύνολο (αναβάτη+πλήρης υγρών) δεν χρειάζονται και ροπή βαποριού για να μετακινηθούν γρήγορα απο έναν πολύστροφο 16βάλβιδο 600 κυβικών.

Άρα ενώ ο κατασκευαστής με τις υπάρχουσες τεχνολογίες μπορούσε να κυνηγήσει παραπάνω ροπή,πιθανότατα

και χωρίς "παράπλευρες" απώλειες,δεν το κάνει καθώς δεν υπάρχει και ιδιαίτερη ανάγκη για κάτι τέτοιο

(όπου και πάλι οι βελτιστοποιήσεις είναι φαινόμενο,αρκεί να δεις το τελευταίο ZX6R)

Αυτο που λες περι αντιστοιχίας κυβικών/ροπής ,γι'αυτό παρέθεσα τα μοτέρ στο προηγούμενο post,είναι όλα παραδείγματα με ανώτερες τιμές ροπής κατ' αναλογία κυβικών. (ιδιαίτερα στη Ferrari,κατα πολύ ανώτερες )

Παιδιά λίγη προσοχή στη χρήση της έννοιας "ροπή". Σε όλους τους κινητήρες είναι επιθυμητό μέγεθος απλά ανάλογα με τη χρήση που προορίζεται ο κάθε ένας, ο κατασκευαστής επιλέγει το κατάλληλο φάσμα στροφών που ο κινητήρας θα αποδίδει καλύτερα.

Η ροπή από μόνη της σα σκέτο νούμερο δε καθορίζει το τι "βάρος" θα κουβαλήσει ο κινητήρας ούτε το πόσο γρήγορα θα επιταχύνει κάτι. Η αποδιδόμενη ισχύς σε όλο το φάσμα των στροφών, το καθορίζει.

Η ροπή είναι μια δύναμη περιστροφής. Η ισχύς είναι ο ρυθμός "παραγωγής" ενέργειας, ο οποίος είναι αποτέλεσμα του γινόμενου του ρυθμού περιστροφής επί τη ροπή που παράγει ο κινητήρας. (μεγέθη SI αλλιώς θέλει και συντελεστή) Μιλάω για την ισχύ - ροπή που βγάζει ο κινητήρας καθώς περνάει απ όλο το φάσμα των στροφών του και όχι για τις μέγιστες τιμές τους που βρίσκονται σε διαφορετικές στροφές.

Τη ροπή τη κάνεις ότι θέλεις μεσώ του συστήματος μετάδοσης.

Αν μειώσεις στο μισό το ρυθμό περιστροφής ενός κινητήρα, μεσώ ενός κιβωτίου ταχυτήτων, τότε έχεις τη διπλάσια ροπή άλλα στη μίση ταχύτητα περιστροφής.

Απλά υπάρχουν μερικές γενικές αλήθειες που οδηγούν εύκολα στο να βγαίνουν λάθος συμπεράσματα για το ρόλο της ροπής.

Όσο περισσότερο απέχουν οι στροφές της μεγίστης ροπής από τις στροφές της μεγίστης ισχύος, τόσο πιο "γεμάτη" καμπύλη ροπής-ισχύος έχει αυτός ο κινητήρας. Για να αποδώσει ικανοποιητική μεγιστη ισχύ ένας τέτοιος κινητήρας θα πρέπει να βγάλει αρκετά υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές, έτσι ώστε καθώς αυτή ξεφουσκώνει ψηλότερα να προλάβει να αποδώσει ένα ικανοποιητικό νούμερο μεγίστης ισχύος. Αυτή είναι μια επιθυμητή κατάσταση σε συνθηκες πόλης ή ταξιδιού για άνεση. Καθώς υψηλότερη ροπή στις χαμηλές στροφές σημαίνει και υψηλότερη ισχύ σε εκείνες τις στροφές, δίνοντας τη δυνατότητα στο κατασκευαστή να σου δώσει μια μακριααααα τελική σχέση μετάδοσης για ταξίδι χωρίς πολύ θόρυβο από στροφάρισμα.

Άν δε μας ενδιέφεραν ο θόρυβος, οι φθορές, και οι απώλειες μετάδοσης, τότε έχοντας δυο κινητήρες με πανομοιότυπη μορφή καμπύλης άλλα διαφορετικό φάσμα λειτουργίας, θα ήταν το ένα και το αυτό αν ο ένας απέδιδε 10kgm στις 8000rpm και ο άλλος 20kgm στις 4000rpm. Το μόνο που θα χρειαζόταν να αλλάξει για τη δεδομένη ταχύτητα που κινείται το όχημα, είναι η σχέση μετάδοσης.

Απλά αν σκεφτεί κάνεις ότι συνήθως στα αυτοκίνητα παραγωγής επιδιώκεται οι τελευταιες σχέσεις μετάδοσης να είναι κοντά στο 1:1 και πέρα από αυτό φτάνοντας στο overdrive, αποζητώντας πάντα τις χαμηλότερες στροφές-θόρυβο για τη δεδομένη ταχύτητα cruisning, αντιλαμβάνεται κάνεις γιατί υπάρχει προτίμηση στους κινητήρες που αποδίδουν τη μέγιστη ροπή και τη μεγίστη ισχύ τους σε χαμηλότερες στροφές.

Κάλο είναι λοιπόν να βλέπουμε τη ροπή σα μέρος του σύνολου που μας βοηθά να βγάζουμε συμπεράσματα για το φάσμα λειτουργίας του κινητήρα. Και όχι να συγκρίνουμε αχλάδια με πεπόνια, συγκρίνοντας ροπές κινητήρων με εντελώς διαφορετική χρήση.

Μια χαρά γ... γρήγορα θα πήγαινε και ένας κινητήρας hayabusa ένα αυτοκίνητο 1200kg... Απλά θα έπρεπε η πρώτη να χτύπαγε τo κόφτη των 12000rpm στα 70km/h, η δεύτερα να χτύπαγε κόφτη στα 100κατι . . . και η τελευταια σχέση να κόφτιαζε (12000rpm υπενθυμίζω) στα 240. Αυτό σημαίνει όμως ότι σε χαλαρό cruising στα 120km/h θα είσαι με 6000rpm...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.