spresv Νοέμβριος 4, 2009 #1022 Νοέμβριος 4, 2009 7.5 (215-245)8 (235-265)8.5 (255-285)στο περίπου.......αυτά είναι τα προτεινόμενα και να φανταστώ οτι αναφέρεσαι σε sedan-οειδές άνω των 1450κιλών.Γιου φαουλ... 245 σε 7.5ρα? Ουτε σε Ferrari! 235 min σε 8ρα? Σημερα ζανταρισα μια 18x8 με 225 και ηταν κουτι! Και αναλογα το αυτοκινητο, μπορει να κυκλοφορει και με 215 (πολυ οριακα μεν, εως και λαθος, αλλα λεμε).Θα ελεγα οτι εξαρταται πιο πολυ απο το χαρακτηρα και την ιπποδυναμη του αυτοκινητου το πελμα, χωρις να ειναι κατι φιξ.
greekfragma Νοέμβριος 4, 2009 #1023 Νοέμβριος 4, 2009 στο περίπου τα έδωσα με βάση και αυτά που βλέπω να φοράνε τα βαριά sedan.π.χ. Aero 1550kg με 17άρα ζάντα (δηλαδή 7'') φοράνε 225 και 235με 18αρα (7.5'') φοράνε 235-245.
spresv Νοέμβριος 4, 2009 #1024 Νοέμβριος 4, 2009 Ναι ρε μανα μου, αλλα το Aero ειναι και 200φευγα αλογα. Πλεον και οι απλες μικρες εκδοσεις μπορει να φορανε 17ρια, αντε να ζεστανεις 225 λαστιχο με 120 μουλαρια...Γενικως παντως οι τιμες που δινεις μου φαινονται εξαιρετικα υπερβολικες...
PetrosD Νοέμβριος 4, 2009 #1025 Νοέμβριος 4, 2009 Υπάρχει τύπος που υπολογίζει τις επιτρεπτές διαστάσεις του ελαστικού σε μια ζάντα δεδομένης διαμέτρου. Επειδή όμως δεν τον θυμάμαι και δεν μπορώ να τον βρω στο internet τώρα, δείτε στην παρακάτω σελίδα ένα πίνακα που λέει τα επιτρεπτά πλάτη ζάντας που μπορεί να φορεθεί το κάθε λάστιχο ανάλογα με το πλάτος και το προφίλ του.http://customwheelsmarket.com/rimwheelwidth1.html
ΝTG Νοέμβριος 4, 2009 #1026 Νοέμβριος 4, 2009 λοιπον..δουλεια δεν ειχε ο διαολος σημερις..εφαγα το ιντερνετ να βρω τον τυπα που λεει διαστασεις αναλογα με τις ζαντες.Δεν τον πετυχα τον φουστη..Εντουτοις ..βρηκα καλα πραματακια...Για αρχη να bold-αρω κατι που ειπε ο petrosD και ισως να περασει/περασε στα ψιλα γραμματα....επιτρεπτά πλάτη ζάντας που μπορεί να φορεθεί το κάθε λάστιχο ανάλογα με το πλάτος και το προφίλ του.Απο οτι ειδα σε διαφορα site παιζει ρολο και το προφιλ που εχει το καθε ελαστικο.Η αναγκη για μεγαλο-μεγαλυτερο προφιλ μεγαλωνει οταν βαζουμε μεγαλυτερο πελμα σε "μικρη" ζαντα.Δλδ αυτο που λεει ο φραγμας μπορει να φορεθει 245/17 σε 7.5αρα ζαντα ...αν εχει προφιλ 45-50..Για κατω απο 45(40 ή 35 δλδ) θελει 8αρα σαν ελαχιστο.(το 30αρι θα το ζητησει το 8.5).Πχ η ferrari δεν νομιζω να εχει ψηλου προφιλ...40αρι το κοβω ..αν φοραει 245 μπροστα.(να πω 35αρη μηπως?).Ασχετα που δεν θα παιζει στο κατω οριο ουτως η αλλως σαν ζαντα.Αντιθετα ..πχ το εργοστασιακο skoda skout φοραει 225/50/17 σε 7αρα ζαντα.δυο σιτε που βρηκα που μπορει καποιος σε λιγο χρονο να βγαλει ακρη ειναι αυτα της michelin kai goodyearΥ.Γ1Oπως ισως καταλάβατε μαλλον θα παμε ειτε για το michelin pilot sport plus a/s είτε για το goodyear F1 asymmetric.(σε 17χ8)Υ.Γ2Ελπιζω να μην εκανα καπου λαθος..μιας και ψιλοχαζεψα με τα νουμερα απο ενα σημειο και μετα.Περιμενω διορθωση/επιβεβαιωση απο τους πιο εμπειρους..
nickstamat Νοέμβριος 4, 2009 #1027 Νοέμβριος 4, 2009 NTG, ψάχνεις να αλλάξεις τη διάσταση των ελαστικών σου με βάση το πλάτος της ζάντας? Μήπως θα έπρεπε πρώτα να βρεις μία διάσταση που να δίνει συνολική διάμετρο κοντά στην εργοστασιακή για να μη χαλάσεις το βήμα του αυτοκινήτου? Το λέω γιατί είναι το πρώτο και σημαντικότερο. Αν το έχεις ήδη ψάξει αυτό, πάω πάσο.
ΝTG Νοέμβριος 4, 2009 #1028 Νοέμβριος 4, 2009 θα αλλαχτει και η ζαντα..κατα 98%...(παιζουν δυο περιπτωσεις να μην αλλαχτουν αλλα δεν ειναι της παρουσης...Κοιταω παντως με βαση την αλλαγη τους)Οποτε βαση καποιων ελαστικων που εχω βρει περιπου οτι μας κανουν κοιταω να δω ποια ζαντα ειναι πιο ...universal.Δεν φοραει ιδιες διαστασεις (ελαστικων) μπρος πισω οποτε εμοιαζε κομματακι δυσκολο η επιλογη.Στην παρουσα φαση παιζει η πισω ζαντα να ειναι μιση ιντσα μεγαλυτερη απο την μπροστα.Χωρις να ειναι και σιγουρο παντως.(το αμαξι δεν ειναι δικο μου)
greekfragma Νοέμβριος 4, 2009 #1029 Νοέμβριος 4, 2009 μπες και ψάξε ζαντολάστιχο με βάση το tirerack.είναι απίστευτα ακριβές και με μεγάλη ποικιλία που σημαίνει οτι θα βρεις απαντήσεις σε όλα.http://www.tirerack.com/wheels/wtpack.jsp
sotiris Νοέμβριος 5, 2009 #1030 Νοέμβριος 5, 2009 Είμαι σε τρελό δίλλημα.Να βάλω χειμερινά ελαστικά ή να αφήσω αυτά που έχω?Εδώ που είμαι τα χειμερινά είναι απαραίτητα σε ορισμένους δρόμους + γενικά η θερμοκρασία είναι πολύ χαμηλή.Η ******* είναι ότι τα λάστιχα που έχω είναι και καλά (michelin pilot exalto) και καινούρια (του Μαΐου δηλαδή 6 μηνών), και δεν θα έχω χώρο να τα γυρίσω πίσω.
Dolly Νοέμβριος 5, 2009 #1031 Νοέμβριος 5, 2009 Σωτήρη, για τι αυτοκίνητο μιλάμε? Σόρρυ αν έχει αναφερθεί πιο πίσω, το θρέντ είναι μεγάλο.Τα χειμερινά γενικά είναι μεγάλο το δίλλημα κατά την γνώμη μου, και επειδή είναι ειδικό λάστιχο έχει δυνητικά περιορισμένο χρόνο χρήσης (λόγω καιρικών συνθηκών, όχι ότι τρώγονται πχ). Μένεις κάπου που θα τρως πολλή βροχή ή και χιόνι και πιθανός και πάγο?
sotiris Νοέμβριος 5, 2009 #1032 Νοέμβριος 5, 2009 Το αμάξι είναι ένα Fiat Punto sporting 1.4 και φοράει 195-55-15 (και τα χειμερινά θα είναι 185-55-15). Ναι, εδώ (Τσεχία) είναι λίγο δύσκολες οι συνθήκες κάποιες μέρες, πιο πολύ με φοβίζει ο πάγος. Δεν ξέρω τι διαφορά θα έχουν στον πάγο τα χειμερινά από αυτά που έχω.Επίσης σε κάποια κομμάτια της Εθνικής, αν η θερμοκρασία είναι νομίζω κάτω από 5-10 βαθμούς, είναι υποχρεωτική η χρήση χειμερινών ελαστικών (και εννοείται σε κάποιους πιο μικρούς δρόμους τριγύρω).Το θέμα είναι ότι το αυτοκίνητο θα το γυρίσω τα Χριστούγεννα μόνιμα Ελλάδα, οπότε δεν ξέρω αν αξίζει να τα αλλάξω για ~1 μήνα. (δεδομένου ότι από εκεί που περνάω η χρήση χειμερινών δεν είναι απαραίτητη). Μάλλον δεν αξίζει, διότι τα παλιά είναι . . . καινούρια (είναι 6 μηνών και έχουν ~10.000km) και προφανώς δεν μπορώ να τα χωρέσω μέσα στο αμάξι για να τα γυρίσω πίσω!Η άλλη λύση είναι να τα σκάσω για pilot exalto a/s (all season) αλλά δεν νομίζω ότι αξίζει.
Kostas007 Νοέμβριος 5, 2009 #1033 Νοέμβριος 5, 2009 θα ξαναπας τσεχια μετΑ?τα winter tyres ειναι πολυ μαλακα η πολυ σκληρα?
Dolly Νοέμβριος 5, 2009 #1034 Νοέμβριος 5, 2009 Δεδομένου του πως του λες, και πως τα λεφτά είναι θέμα, ίσως να μην αξίζει για 1 μήνα.Τα original hard core λάστιχα για χιόνι (που έχουν στις Σκανδιναβικές χώρες), έχουν καρφί (και είναι οργανωμένοι με 2ο ζευγάρι ζάντες κλπ)Βέβαια εκεί είναι 100% της επιφάνειας του δρόμου με πάγο και χιόνι. Υπάρχουν φυσικά και με μη καρφί λάστιχα, που σε κάτι τέτοιο θα προσανατολιζόσουνα, αλλά για 1 μήνα δεν νομίζω να αξίζει. Στο πάγο ειδικά σαν Έλληνας που ΔΕΝ έχω εκτενή εμπειρία και όση έχω είναι με 4χ4, είναι πάντα υπέρ ενός ζευγαριού ΚΑΛΕΣ αλυσίδες, γιατί κανένα λάστιχο πλην αυτόν με τα καρφιά δεν κάνει αποτελεσματική δουλειά για να έχεις peace of mind όσο οδηγείς,
greekfragma Νοέμβριος 5, 2009 #1035 Νοέμβριος 5, 2009 για 1 μήνα άσε την αλλαγή ελαστικών και τις αλυσίδες. προσοχή από την προηγούμενη για τον καιρό της επόμενης και προμηθεύσου χιονοκουβέρτες. κόστος από 50-100ευρώ και τις φοράς σε χρόνο κάτω απο 5 λεπτά. με τις χιονοκουβέρτες και με χαμηλές ταχύτητες θα είσαι μια χαρά....εκτός αν μαζοχίζεσαι να βγάζεις το αμάξι τσάρκα με τρελόκαιρο
fotme Νοέμβριος 5, 2009 #1036 Νοέμβριος 5, 2009 Γεια σου ρε Σωτηρη που εκανες το βημα κ πηγες Τσεχια :clap:Τι να κανεις εδω στο οτι ναναι κανω?Στο θεμα μας, τα χειμερινα ειναι μαλακα λαστιχα για να αναπτυσουν ευκολα θερμοκρασια αποδοσης, αυτο σαν αντικτυπο εχει την γρηγοροτερη φθορα τους και την μεγαλυτερη πιθανοτητα να ξεραθουν-αρα χανουν κ προσφυση- πιο γρηγορα απτα συμβατικα.Απο εκει και περα δεν εχουν καμια σχεση με τα συμβατικα σε συνθηκες χαμηλης προσφυσης οπως χιονι και παγος, επισης ειναι πολυ καλυτερα στο χωμα μιας και το μεγαλυτερο τακουνι τους λειτουργει ως νυχι που γατζωνει πιο ευκολα, βεβαια για την χρηση στο χωμα πρπει να βεβαιωθουμε οτι το λαστιχο ειναι αρκετα ενισχυμενο, μιας και οσο πιο μαλακο τοσο πιο ευκολα σχιζεται.Μετα απο πολλαα λαστιχα, εχω καταληξει οτι πρπει να εχουμε 2 σετ, ενα καλοκαιρινο και ενα χειμωνιατικο που στην Ελλαδα μπαινει Νοεμβριο-Δεκεμβριο και βγαινει Μαρτιο-Απριλιο. Αναλογα την χωρα αλλαζει και η αναλογια χρησης.Εν κατακλειδι αν αντιμετωπιζεις παγο και χιονι στην καθημερινοτητα του χειμωνα σου, παρε ενα καλο χειμερινο και θα με θυμηθεις.
ea6gka Νοέμβριος 5, 2009 #1037 Νοέμβριος 5, 2009 πιο πλαγιο τροπο να μας πει οτι πηγε τσεχια δεν υπηρχε εγω λεψ να αφησεις τα λαστιχα αυτοκινητου και να αρχισεις να ψαχνεσαι για τα αλλα..."λαστιχα" , more fun - pure pleasure
sotiris Νοέμβριος 5, 2009 #1038 Νοέμβριος 5, 2009 πιο πλαγιο τροπο να μας πει οτι πηγε τσεχια δεν υπηρχε Να βαλεις facebook! εγω λεψ να αφησεις τα λαστιχα αυτοκινητου και να αρχισεις να ψαχνεσαι για τα αλλα..."λαστιχα" , more fun - pure pleasure Εδώ κι αν υπάρχει πρόβλημα χειμερινού - θερινού Μάλλον για 1 μήνα δε λέει να τα αλλάξω. Οπότε . . . θα οδηγάω με δελτίο καιρού. Άμα χιονίσει θα βγάζω απαγορευτικό Για Ελλάδα τα χειμερινά δεν αξίζουν, γιατί κερδίζεις με θερμοκρασίες <5 βαθμούς, που στην Ελλάδα δεν πολυ έχει (εννοώ προφανώς Αθήνα, τώρα εννοείται αν μένεις σε κάποιο ορεινό μέρος ή πιο βόρεια αλλάζει το πράγμα). Οπότε γι' αυτό τα τσιγγουνεύομαι. Επίσης με τα χειμερινά στο στεγνό λένε ότι δεν πρέπει να περνάς τα 100 χιλιόμετρα. Το καλό είναι ότι για τις καθημερινές μου μετακινήσεις δεν χρειάζομαι το αυτοκίνητο, οπότε λογικά τό 'χουμε Πάντως αξίζει να οδηγείσετε στην Ευρώπη, και μόνο για την εμπειρία. Το κόστος δεν είναι μεγάλο, είναι σαν ταξίδι στην Ελλάδα, η Βενζίνη είναι παντού (Ιταλία - Αυστρία - Γερμανία - Τσεχία) στα ίδια επίπεδα με Ελλάδα +/- 20% οπότε μην ακούτε όσους λένε ότι έχουμε φτηνή βενζίνη Το μόνο "δύσκολο" είναι το καράβι για Ιταλία και οι καιρικές συνθήκες. Αλλά από το να ακούω για καγκουριές σε βάρκιζα λιμανάκια παραλιακή κλπ κλπ για μένα καλύτερα τα λεφτά που θα πετάξεις να αλλάξεις . . . ζαντολάστιχα να τα δώσεις να κάνεις ένα ταξιδάκι να ξεκολλήσει και λίγο το μυαλό σου
fotme Νοέμβριος 5, 2009 #1039 Νοέμβριος 5, 2009 Για Ελλάδα τα χειμερινά δεν αξίζουν, γιατί κερδίζεις με θερμοκρασίες <5 βαθμούς, που στην Ελλάδα δεν πολυ έχει (εννοώ προφανώς Αθήνα, τώρα εννοείται αν μένεις σε κάποιο ορεινό μέρος ή πιο βόρεια αλλάζει το πράγμα). Οπότε γι' αυτό τα τσιγγουνεύομαι. Επίσης με τα χειμερινά στο στεγνό λένε ότι δεν πρέπει να περνάς τα 100 χιλιόμετρα. Κοιτα, οπως ξερεις τα παντα ειναι σχετικα, σε ενα panda που εχω, φοραω χειμερινα, ολο το χρονο, εις γνωσην μου γνωριζω οτι τρωγονται πιο ευκολα το καλοκαιρι, βγαζουν καπου στα 30-40κ μικτα χιλιομετρα (80ασφαλτο/20χωμα). Ο δικος μου λογος που δεν εχω ακομα δευτερο σετ, ειναι γιατι θα ηθελα να εχω ενα 2ο σιδερενιο σετ ζαντες για να μην ξεζανταρω (κ επειδη υπαρχει(?) κ αλλο αυτοκινητο κ επειδη δεν θα στενεψω για το αυτοκινητο..).. εως τοτε, το χειμερινο με καλυπτει μια χαρα στην ασφαλτο. Δεν ειναι καλυτερο απο ενα αμιγως ασφαλτινο στην ασφαλτο, αλλα ειναι πολυ καλυτερο στην βροχη (μεγαλυτερες αυλακωσεις), χωμα(τακουνι), χιονι(ραβδωσεις). Δεν ειναι φθηνα λαστιχα, για την ιδια διασταση πληρωνεις παραπανω απο τα ασφαλτινα. Απο την αλλη η ταχυτητα δεν ειναι περιορισμος, σιγουρα εχει χαμηλοτερο δεικτη ταχυτητας απο καποια >V, αλλα μπορεις να κινηθεις με μεγαλες ταχυτητες. Σημειωση, διπλα απτις διαστασεις ενος ελαστικου υπαρχει ενα γραμμα, (Q, S, H, V, W, etc), με αυτο μπορεις να κρινεις ποια ειναι η max ταχυτητα που αντεχει. Ομως γενικα ειμαι υπερ των χειμερινων, αλλα σε αυτους που το χρειαζονται. Οπως σωστα λες στην μεγαλουπολη δεν χρειαζονται, πχ για ενα μηνα , ειναι τσαμπα λεφτα, δεν ειναι ομως τσαμπα αν καποιος μενει σε πολεις με κρυο ή σε κανιβαλους φυσιολατρες-- ή σε αυτους που ανεβαινουν συχνα βουνο για σκι/σανιδα. Εκει απλα οδηγεις αλλο αυτοκινητο... Απτα λεγομενα σου καταλαβαινω οτι η χρηση τους ειναι πλεονασμος, αυτο που μπορεις να κανεις σαν μια μεση οδο, ειναι να εχεις ενα στενο entry level με πολλες χαρακιες ασφαλτινο λαστιχο (=φθηνο), το οποιο με μια κουβερτα, οπως σωστα λεει ο fragma, θα σε παει πανω στο χιονι. Αλλά από το να ακούω για καγκουριές σε βάρκιζα λιμανάκια παραλιακή κλπ κλπ για μένα καλύτερα τα λεφτά που θα πετάξεις να αλλάξεις . . . ζαντολάστιχα να τα δώσεις να κάνεις ένα ταξιδάκι να ξεκολλήσει και λίγο το μυαλό σου qft
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.