Jump to content



Ποδηλατό-thread (CycleLab)


performer

Recommended Posts

  • Replies 11,9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • wrong method

    1192

  • GoMaR

    1184

  • DJD

    1018

  • l2phile

    781

Top Posters In This Topic

Posted Images

Απόψε αποφάσισα να μαστορέψω το φρένο και ότι βγει, άλλωστε πόσο χειρότερο μπορεί να γίνει.:p

Σε προηγούμενο επεισόδιο είχα κάνει το λάθος να πιέσω το φρένο χωρίς τακάκια επάνω, να βγει απ΄τη θέση του το έμβολο και να χάσει λάδια.

Επειδή όμως έμβολο αναφέρω αλλά μπορεί πολλοί να μη γνωρίζετε τι είναι, ευκαιρία να κάνουμε μια μικρή ανατομία μια δαγκάνας.

(Η πρώτη φωτογραφία βγήκε με ένα απλό κινητό που διαθέτω, οπότε συγχωρέστε με για τη καθαρότητα της.)

Αφού ξεκούμπωσε το έμβολο απ' τη θέση του, έπρεπε να ανοίξω τη δαγκάνα για να το επανατοποθετήσω. Έχουμε λοιπόν τα δύο βασικά μέρη της, το Α και το Β.

Το Β είναι το κομμάτι που έχει επιφορτιστεί και τις περισσότερες λειτουργίες.

Σε αυτό καταλήγει από τη μανέτα το σωληνάκι των υγρών, διαθέτει βαλβίδα εξαέρωσης (5), και βιδώνει επάνω στο σκελετό όπου και ρεγουλάρεται ώστε να ευθυγραμμιστεί με το δίσκο.

Πιέζοντας λοιπόν εμείς τη μανέτα μας δέχεται υδραυλική πίεση το κομμάτι Β, το οποίο μέσω της οπής στο σημείο 4 μεταφέρει τη πίεση στην τρύπα 3, και από εκεί στη πλευρά Α.

Παρατηρήστε ότι μεταξύ 3 και 4 παρεμβάλλεται στεγανοποιητικός δακτύλιος ώστε να μην υπάρχει απώλεια πίεσης και υγρού.

Όλη αυτή η πίεση ασκείται στα μόνα κινούμενα μέρη της δαγκάνας, στα έμβολα 1,2. Τα έμβολα με τη σειρά τους σπρώχνουν τα τακάκια (μπλε σχήμα).

Αν ποτέ την πατήσετε όπως εγώ ανοίξτε τη δαγκάνα, βγάλτε το έμβολο και επί τη ευκαιρία καθαρίστε τη καλά.

Στην υποδοχή του εμβόλου στη δαγκάνα υπάρχει ένα ο-ring προς αποφυγή διαρροών. Προσέξτε να σπρώξετε το έμβολο πίσω μαλακά και κάθετα, ώστε να μην μπει λοξά και τραυματίσει το ο-ring. Εγώ άλειψα και με λίγο λαδάκι το σημείο για ομαλότερη διείσδυση.

3z63Uan.jpg

Το mineral oil που χρησιμοποίησα αποτελεί προσωρινή λύση, και βρίσκει εφαρμογές σε ψυκτικά κομπρεσέρ.

o6Lxofr.jpg

Υπάρχουν δύο τρόποι πλήρωσης του κυκλώματος με λάδι, από τη δαγκάνα (ο πιο σωστός), η το δοχείο δίπλα στη μανέτα.

Επειδή δεν έχω τον αντάπτορα που μπαίνει στο δοχείο και προσαρμόζει σωληνάκι για να μην γεμίσει ο τόπος λάδια, αποφάσισα να ακολουθήσω τον δεύτερο.

y85Nu1h.jpg

Αφαιρώντας το καπάκι βλέπουμε δύο συγκοινωνούντα δοχεία που αποτελούν την αποθήκη του υγρού.

N5r1rz7.jpg

Στη βαλβίδα εξαέρωσης της δαγκάνας εφαρμόζουμε ένα απλό σωληνάκι καθετήρα, και τη ξεβιδώνουμε λίγο ώστε να μπορεί να τρέξει το λάδι.

mSeNHWn.jpg

VZewPNv.jpg

Πιέζουμε τη μανέτα ώστε να σπρώξει το νέο υγρό στο κύκλωμα, και να βγει το παλιό από τη βαλβίδα στο σωληνάκι.

Γεμίζουμε συνεχώς το δοχείο στη μανέτα με λάδι με τη σύριγγα, και προσέχουμε μην αδειάσει και πάρει αέρα το κύκλωμα.

Θα δούμε στο σωληνάκι μπουρμπουλήθρες, ένδειξη ότι βγαίνει σταδιακά ο αέρας απ' το κύκλωμα.

lu6KNjM.jpg

Σε κάποια φάση θα σταματήσει να βγαίνει αέρας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τελείωσε η εξαέρωση.

Σφίξτε τη βαλβίδα, πιέστε τη μανέτα μερικές φορές και ανοίξτε τη βαλβίδα μια φορά. Επαναλάβετε 4-5 φορές ώσπου να μην υπάρχει ίχνος αέρα στο κύκλωμα.

Ευτυχώς η εγχείρηση σήμερα είχε αίσιο τέλος, παρόλο που πρώτη φορά ασχολήθηκα με το αντικείμενο. Διαρροές δεν έχω, άλλαξα τακάκια και όλα κομπλέ.

Το μόνο που έχω είναι μία σπογγώδη αίσθηση στη μανέτα που προφανώς οφείλεται στην επιλογή του λαδιού, αφού ξεγελάστηκα και διάλεξα πολύ πιο παχύ από το μαμίσιο.

Άλλωστε όπως είπα αποτελεί προσωρινή λύση μέχρι να έρθει το Shimano... πάντως τη βόλτα μου θα τη πάω αύριο πρωί πρωί μετά από δύο εβδομάδες.:)

Link to comment
Share on other sites

Μου εξηγεί κάποιος με απλά λόγια, γιατί πρέπει ντε και καλά το υγρό φρένων των ποδηλάτων να είναι ακριβό και δεν κάνει κάποιο άλλο υγρό, πχ, υγρό φρένων DOT4 ή 5 ή 5.1 για αυτοκίνητα;

Μη δώσετε λινκς, ίδια με τα προηγούμενα επί του θέματος, τα έχω διαβάσει.

Δηλαδή, εγώ ο στόκος-κολλημένος αν πάρω και βάλω λαδάκι DOT 5.1 που έχω για το κάρο, δε θα κάνω δουλειά;

Αν βάλω λαδάκι ραπτομηχανής;

Αν βάλω νερό; Αν βάλω ένα οποιοδήποτε ασυμπίεστο υγρό που απλά πρέπει να μεταφέρει την πίεσα από τη μανέτα στο τακάκι;

Προφανώς και χρειάζεται ένα υγρό που να μη βράζει από τη θερμοκρασία που αναπτύσσεται στο τακάκι, αλλά υπάρχει κάποιος άλλος λόγος;

Link to comment
Share on other sites

Μου εξηγεί κάποιος με απλά λόγια, γιατί πρέπει ντε και καλά το υγρό φρένων των ποδηλάτων να είναι ακριβό και δεν κάνει κάποιο άλλο υγρό, πχ, υγρό φρένων DOT4 ή 5 ή 5.1 για αυτοκίνητα;

Μη δώσετε λινκς, ίδια με τα προηγούμενα επί του θέματος, τα έχω διαβάσει.

Δηλαδή, εγώ ο στόκος-κολλημένος αν πάρω και βάλω λαδάκι DOT 5.1 που έχω για το κάρο, δε θα κάνω δουλειά;

Αν βάλω λαδάκι ραπτομηχανής;

Αν βάλω νερό; Αν βάλω ένα οποιοδήποτε ασυμπίεστο υγρό που απλά πρέπει να μεταφέρει την πίεσα από τη μανέτα στο τακάκι;

Προφανώς και χρειάζεται ένα υγρό που να μη βράζει από τη θερμοκρασία που αναπτύσσεται στο τακάκι, αλλά υπάρχει κάποιος άλλος λόγος;

Πριν λίγες σελίδες είχε παραθέσει κάποιος σχετικό υλικό. Το πιο σύνηθες πρόβλημα είναι χημική συμβατότητα με τις τσιμούχες και τα άλλα υλικά που έρχεται σε επαφή. Πχ μπορεί να σου ξεράνει τα λάστιχα.

Mobile

Link to comment
Share on other sites

Μου εξηγεί κάποιος με απλά λόγια, γιατί πρέπει ντε και καλά το υγρό φρένων των ποδηλάτων να είναι ακριβό και δεν κάνει κάποιο άλλο υγρό, πχ, υγρό φρένων DOT4 ή 5 ή 5.1 για αυτοκίνητα;

Μη δώσετε λινκς, ίδια με τα προηγούμενα επί του θέματος, τα έχω διαβάσει.

Δηλαδή, εγώ ο στόκος-κολλημένος αν πάρω και βάλω λαδάκι DOT 5.1 που έχω για το κάρο, δε θα κάνω δουλειά;

Αν βάλω λαδάκι ραπτομηχανής;

Αν βάλω νερό; Αν βάλω ένα οποιοδήποτε ασυμπίεστο υγρό που απλά πρέπει να μεταφέρει την πίεσα από τη μανέτα στο τακάκι;

Προφανώς και χρειάζεται ένα υγρό που να μη βράζει από τη θερμοκρασία που αναπτύσσεται στο τακάκι, αλλά υπάρχει κάποιος άλλος λόγος;

Αν τα φρένα παίρνουν υγρό DOT δεν υπάρχει πρόβλημα, επιλέγεις ένα αυτ/του και καθάρισες.

Το κέρδος για τις εταιρίες βρίσκεται στο λάδι, και στο γεγονός ότι καμία δεν αναφέρει επίτηδες προδιαγραφές.

Έτσι κανείς δεν ξέρει τι να επιλέξει αφού θεωρητικά μπορεί να βάλει από baby oil (το έχω διαβάσει σε ξένα φόρουμ) μέχρι σπορέλαιο, και αναγκάζεται να αγοράσει τα πανάκριβα επώνυμα.

Για να καταλάβεις τα παιδιά που μου έδωσαν λίγο λαδάκι να κάνω δουλειά, με ρώτησαν τι νούμερο, αλλά δεν ήξερα τι να τους πω.

Έτσι διαλέξαμε με το μάτι αλλά και πάλι βγήκε πολύ παχύ, με αποτέλεσμα να με δυσκολέψει στη εξαέρωση πολύ, και την περίεργη αίσθηση στη δαγκάνα.

'Όσα είναι mineral τη δουλειά θα στη κάνουν, το νερό μπορεί να προκαλέσει σκουριές στο κύκλωμα με τη χρήση.

Όσον αφορά το σημείο βρασμού, πιστεύω ότι αποτελεί άπιαστο όνειρο για τη χρήση που κάνει ο μέσος αναβάτης.

Μία φορά έχω φέρει στο αμήν το πίσω φρένο σε παρατεταμένη κατηφόρα πιο πάνω από τα βασιλικά κτήματα, όπου υπερθερμάνθηκε και δεν φρέναρε καθόλου. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έβρασε και το υγρό πίσω από το τακάκι.

Link to comment
Share on other sites

ξερεις πόσο βάρος προσθέτει μια σαμπρέλα;250 γρμ τουλάχιστον-τρόμπα δεν θες;πως θα φουσκώσεις;λεβιεδακι για να το ξεζανταρεις;

αυτά όλα σίγουρα βάζουν μισό κιλό εξτρά βάρος και στην περίπτωση της κούρσας προσπαθούμε να αφαιρέσουμε όχι να προσθέσουμε κιλά

μόνο σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 100 χλμ παίρνω μια εφεδρικη σαμπρέλα-κινητό πάντα/πάντως σε 21τοσα χιλ χλμ 2-3 φορές είχα λαστιχο

Link to comment
Share on other sites

λολλλ γιατί όχι ρει;έχω και τηλ απο ειδικό ταξι με μεγάλη μπαγκαζιερα που αναλαμβάνει τέτοιες περιπτώσεις-με καλά ελαστικά-όχι φθαρμένα δλδ άνετα βγάζεις 5-7000 χλμ αφοβα μιας και τα tpi παίζουν το ρόλο τους και κινείσαι συνεχως σε άσφαλτο

Link to comment
Share on other sites

λολλλ γιατί όχι ρει;έχω και τηλ απο ειδικό ταξι με μεγάλη μπαγκαζιερα που αναλαμβάνει τέτοιες περιπτώσεις

Πόσο ζυγίζει η κάρτα? :jump1:

Καλά το οτι οι πιθανότητες να πάθεις λάστιχο είναι πολύ μικρότερες στην άσφαλτο δεν αμφισβητείται αλλά και πάλι υπάρχουν.

Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι το τι σε πειράζει εάν έχεις μισό και ένα κιλό σε ένα τσαντάκι κάτω απο την σέλα σου.

Ούτε σε πίστα είσαι , ούτε σε μετράει κανείς ούτε πας για Ολυμπιακούς.

Πες μου οτι φοράς και κράνος σταγόνα να σε κοπανήσω :p

Link to comment
Share on other sites

λιγότερο βάρος=λιγότερη μάζα να κινήσεις=λιγότερη προσπάθεια για να ολοκληρώσεις ή να πας παραπέρα τον στόχο/προπόνηση

μετράω εγώ τον χρόνο μου και αυτό έχει σημασία,προφανώς και δεν πάω σε ολυμπιακούς

η κάρτα δεν ζυγίζει τπτ :p

Πες μου οτι φοράς και κράνος σταγόνα να σε κοπανήσω :p

αυτά είναι για TT μποι (νομιζω έχει ο Ντιτζεισσ τέτοιο) :p

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=23]DJD[/MENTION] Και γενικά σε όποιους άλλους κάνουν ποδήλατο με βροχή.

Άρχισα πάλι να έρχομαι δουλειά με ποδήλατο και σε λίγο καιρό θα αρχίσει να βρέχει...

Οπότε 3 ερωτήσεις.

α) Αδιάβροχο backpack για μαξ 20-25 λεπτα βροχή. Πρέπει να αντέχει γιατί μέσα θα έχω το κουστούμι μου κλπ, θα έλεγα τουλάχιστον 20 λίτρα...

β) Αδιάβροχο High visibility jacket, οχι ζεστό, αλλά αδιάβροχο.

γ) Λάστιχα για βροχή πρέπει να αλλάξω? έχω τα μαμίσια της κούρσας που είναι ΤΕΛΕΙΩΣ σκιλ. Θα σκοτωθώ με πολύ βροχή ή ΟΚ?

Λινκς σε αγγλικά σαιτ θα μαμήσουν ιδιαιτέρως για ευνόητους λόγους.

Link to comment
Share on other sites

γ) Εγώ θα άλλαζα. Προσωπικά έχω φύγει με WTB Wolverine 2.2 σε στροφή ~90° με ελάχιστη ταχύτητα. Βέβαια έβρεχε τόσο που δεν έβλεπα μπροστά μου...

Ευτυχώς πρόλαβα και έβαλα το πόδι μου κάτω και δεν σύρθηκα μέσα στο δρόμο και στα νερά. Πάντα είχα το νου μου στις στροφές να μην μπαίνω χύμα αλλά από τότε προσέχω ένα περισσότερο.

Από την άλλη βλέπω κουρσάρους να μπαίνουν με αρκετά χιλιόμετρα σε στροφές με βρεγμένο έδαφος, οπότε ίσως ήταν η κακιά στιγμή...

Link to comment
Share on other sites

Η αλλαγη στα λαστιχα επιβαλλεται. Τα continental ultrasport που φοραει το δικο μου δεν σταματανε ουτε για πλακα σε βρεγμενο οδοστρωμα.

Κοιτα εδω μπας και βρεις τιποτα που σου κανει. Εγω εβαλα τα vittoria zaffiro για ελαχιστα βρεγμενο δρομο αλλα δεν εχω δοκιμασει ακομα αντιδραση σε τετοιες καταστασεις.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.