Jump to content



Κομμουνισμός. Πείτε τα όλα εδώ.


darthtony

Recommended Posts

αυτό πιο πολύ μου κάνει σαν πράσινη προεκλογική προπαγάνδα παρά σαν μια σκέψη/ιδέα/γνώμη για το κομμουνισμό γενικότερα:TD:

Honestly, get a life man. Κυνηγάς δράκους συνέχεια...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 689
  • Created
  • Last Reply
Λίγες φορές έχεις δει funny pics σε θέματα;
Πραγματικά αν είχε δείξει "πρότερο έντιμο βίο" θα μπορούσες να ήσουν πιστευτός, αλλά δεν γίνεται. Έχεις πετάξει τα γυαλιά και έχει βάλει φακούς.
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

TA NEA On-line - Ο Κύκνος που έζησε τον εφιάλτη του Στάλιν

In Soviet Russia , artists love the government...

μια τρισευτυχισμενη μπαλλαρινα απο πρωην ΕΣΣΔ που ο πατερας της υπεστη "ολικη καθοδηγηση" (μαζευονται καμμια 10αρια συντροφοι με τυφεκια και σε καθοδηγουν σε αλλο κοσμο) και η μανα της εσταλη για αναμορφωση μεσω εργασιας...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ενοψει τον τελευταιων εξελιξεων, οι εφημεριδες αυγη και ριζοσπαστης θα συγχωνευτουν και θα εκδιδονται ως "αυγοσπαστης"

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=T_G_TdOkirA&feature=youtube_gdata_player]Τζίμης Πανούσης - φάρσα στο ΚΚΕ! (07/11/2011) - YouTube[/ame]

Link to comment
Share on other sites

Η κρίση στην Ελλάδα υπήρξε αφορμή για να αρχίσουμε να μιλάμε ανοιχτά για την πολιτική. Αυτό είναι πρόοδος αφού μέχρι πριν 2 χρόνια μιλάγαμε μόνο για το αν το γκολ του γάβρου ήταν offside και για το ποιος θα έπρεπε να βγει από το τάδε talent show.

Μέχρι πρόσφατα γνώριζα τον κομουνισμό μέσα από τα λόγια της Παπαρήγα και το φασισμό του ΠΑΜΕ, πράγμα που μου προκαλούσε αποστροφή.

Προσπαθώντας λοιπόν να ξεχωρίσω τη θρησκεία από την εκκλησία, θα ήθελα να μου προτείνετε ένα ευανάγνωστο βιβλίο το οποίο να περιγράφει επακριβώς την ιδανική κομουνιστική κοινωνία ώστε να διαμορφώσω προσωπική άποψη απαλλαγμένη από τους εκπροσώπους της αριστεράς στην Ελλάδα.

Link to comment
Share on other sites

Η κομμουνιστικη κοινωνια οταν εφαρμοστηκε ηταν πιο κρυφη και απο τα θελω μιας γυναικας!

Παρε το: προπαγανδα, μεθοδικη και τεχνικη της αγωγης των μαζων!

Και επισης θαρρω πως σημερα ζουμε λιγο απο αυτηνανε, λιγο απο φασισμο των λιγων,

παντως σιγουρα αυτο το προεδρευομενη κοινοβουλευτικη δημοκρατια ειναι για τα μπαζα,

πολυαναλυμενο γιατι, δε χρειαζεται να τα ξανα-αναφερουμε :meeting:

Link to comment
Share on other sites

Αποσπάσματα από το Μανιφέστο του Κομμουνιστικού Κόμματος

Θα ήθελα τα σχόλια όσων έχουν κατανοήσει το κομμουνιστικό μοντέλο διαβίωσης, πάνω στα υπογραμμισμένα κομμάτια γιατί δεν τα πολυκατάλαβα.

Αυτό που χαρακτηρίζει τον κομμουνισμό δεν είναι η κατάργηση της ιδιοκτησίας γενικά, αλλά η κατάργηση της αστικής ιδιοκτησίας. Η σύγχρονη, όμως, αστική ατομική ιδιοκτησία είναι η τελευταία, η πληρέστερη έκφραση της παραγωγής και ιδιοποίησης των προϊόντων, που στηρίζεται σε ταξικές αντιθέσεις, στην εκμετάλλευση τον ενός απ' τον άλλο. Μ' αυτή την έννοια, οι κομμουνιστές μπορούν να συνοψίσουν τη θεωρία τους σ' αυτή τη μοναδική διατύπωση: κατάργηση της ατομικής ιδιοκτησίας. Μας κατηγόρησαν εμάς τους κομμουνιστές, πως θέλουμε να καταργήσουμε την ιδιοκτησία που αποκτήθηκε με την προσωπική δουλειά, με την ατομική εργασία, την ιδιοκτησία που αποτελεί τη βάση κάθε προσωπικής ελευθερίας, δραστηριότητας και αυτοτέλειας.

Την ιδιοκτησία που είναι προϊόν δουλειάς, που αποκτήθηκε και κερδήθηκε με την προσωπική εργασία! Μήπως μιλάτε για τη μικροαστική, τη μικροαγροτική ιδιοκτησία που είναι προγενέστερη από την αστική ιδιοκτησία; Αυτή δεν χρειάζεται να την καταργήσουμε εμείς, αυτή την κατάργησε και την καταργεί καθημερινά η ανάπτυξη της βιομηχανίας. Ή μήπως μιλάτε για τη σύγχρονη αστική ατομική ιδιοκτησία; Αλλά μήπως η μισθωτή εργασία, η εργασία του προλεταριάτου, του δημιουργεί ιδιοκτησία; Καθόλου. Δημιουργεί το κεφάλαιο, δηλαδή την ιδιοκτησία που εκμεταλλεύεται τη μισθωτή εργασία και που μπορεί να αυξάνει μόνο με τον όρο ότι θα παράγει καινούργια μισθωτή εργασία, για να την εκμεταλλεύεται και πάλι. Στην τωρινή της μορφή, η ιδιοκτησία κινείται μέσα στην αντίθεση του κεφαλαίου και της μισθωτής εργασίας.

Δηλαδή η ιδιοκτησία των υπαλλήλων εκμηδενίζεται ιδεολογικά επειδή δημιουργούν υπεραξία που καταλήγει στο αφεντικό τους; Πρακτικά σε ένα ενδεχόμενο κομμουνισμό το κράτος θα μου έπαιρνε τα πάντα (τα οποία απέκτησα με ελεύθερη βούληση και ενδεχομένως να καλύπτουν το επίπεδο ζωής που θέλω) επειδή το αφεντικό μου απέκτησε σπίτι στην Κηφισιά και σκάφος;

Ο κομμουνισμός δεν αφαιρεί από κανέναν τη δυνατότητα να ιδιοποιείται κοινωνικά προϊόντα. Αφαιρεί μόνο τη δυνατότητα να υποδουλώνει με την ιδιοποίηση αυτή ξένη εργασία. Αντέταξαν ότι με την κατάργηση της ατομικής ιδιοκτησίας θα σταματήσει κάθε δραστηριότητα και ότι θα επικρατήσει μια γενική τεμπελιά. Αν ήταν έτσι, τότε από πολύν καιρό η αστική κοινωνία θα είχε καταστραφεί από την αδράνεια, αφού αυτοί που δουλεύουν σ' αυτήν δεν κερδίζουν τίποτα, κι αυτοί που κερδίζουν δεν δουλεύουν.

Οπότε αν εργάζεσαι σε μια εταιρία και παίρνεις ένα μισθό που σου καλύπτει τις ανάγκες, δεν κερδίζεις τίποτα. Ενώ αν είχαμε κομμουνισμό και παίρναμε όλοι τον ίδιο μισθό (πχ αυτόν που έπαιρνα και πριν σαν υπάλληλος του αφεντικού) θα κέρδιζα γιατί πλέον δεν θα υπήρχε το αφεντικό που από τον ιδρώτα μου θα είχε αποκτήσει σπίτι στην Κηφισιά και σκάφος;

Η αστική οικογένεια εξαλείφεται φυσικά μαζί με την εξάλειψη αυτού του συμπληρώματος της, και τα δύο εξαφανίζονται μαζί με την εξαφάνιση του κεφαλαίου. Μας κατηγορείτε γιατί θέλουμε να καταργήσουμε την εκμετάλλευση των παιδιών απ' τους γονείς τους; Το ομολογούμε αυτό το έγκλημα. Μας λέτε, όμως, ότι καταργούμε τις πιο προσφιλείς σχέσεις, αντικαθιστώντας τη διαπαιδαγώγηση στο σπίτι με την κοινωνική διαπαιδαγώγηση. Και μήπως και η δική σας διαπαιδαγώγηση δεν καθορίζεται από την κοινωνία; Μήπως δεν καθορίζεται από τις κοινωνικές συνθήκες μέσα στις οποίες ανατρέφετε τα παιδιά σας με την άμεση ή έμμεση ανάμειξη της κοινωνίας, με το σχολείο κλπ.;

Εδώ τι έχουμε; Κατάργηση της διαπαιδαγώγησης από την οικογένεια και αντικατάσταση από τη διαπαιδαγώγηση της κοινωνίας; Δηλαδή;

Μα εσείς οι κομμουνιστές θέλετε να φέρετε την κοινοκτημοσύνη των γυναικών, φωνάζει "εν χορώ" ολόκληρη η αστική τάξη.

Ο αστός βλέπει στη γυναίκα του ένα απλό εργαλείο παραγωγής. Ακούει να λένε πως τα εργαλεία παραγωγής πρόκειται να τα εκμεταλλεύονται από κοινού και φυσικά δεν μπορεί να σκεφτεί τίποτε άλλο, παρά ότι η μοίρα της κοινοκτημοσύνης θα βρει και τις γυναίκες. Δεν υποπτεύεται καν πως πρόκειται ακριβώς να καταργηθεί η θέση της γυναίκας σαν απλό εργαλείο παραγωγής. Κατά τα άλλα, δεν υπάρχει τίποτα πιο γελοίο από την υπερηθική φρίκη που προκαλεί στους αστούς μας η δήθεν επίσημη κοινοκτημοσύνη των γυναικών από τους κομμουνιστές. Οι κομμουνιστές δεν έχουν ανάγκη να καθιερώσουν την κοινοκτημοσύνη των γυναικών: αυτή υπήρχε σχεδόν πάντα.

Οι αστοί μας, μη όντας ευχαριστημένοι απ' το γεγονός ότι έχουν στη διάθεσή τους τις γυναίκες και τις κόρες των προλετάριών τους, χωρίς καν να γίνεται λόγος για την επίσημη πορνεία, βρίσκουν μια ιδιαίτερη ευχαρίστηση να ξελογιάζουν ο ένας τη γυναίκα του άλλου. Ο αστικός γάμος είναι στην πραγματικότητα η κοινοκτημοσύνη των παντρεμένων γυναικών. Το πολύ-πολύ θα μπορούσαν να κατηγορήσουν τους κομμουνιστές ότι στη θέση μιας υποκριτικά καλυμμένης κοινοκτημοσύνης των γυναικών θέλουν να βάλουν μια επίσημη, ανοιχτόκαρδη κοινοκτημοσύνη.

??? Εδώ ποιο είναι το πρόβλημα? Και ποια η λύση; Ανοιχτόκαρδη κοινοκτημοσύνη των γυναικών?

Το διάβασα το μανιφέστο. Θα ήθελα να διαβάσω όμως και κάτι πιο πρακτικό, δηλαδή πως θα λειτουργούσε μια αταξική κοινωνία στην ιδανική της μορφή. Θα ήθελα να κοιτάξω μέσα από ένα παράθυρο στην καθημερινότητα ενός κομμουνιστή σε μια κομμουνιστική κοινωνία. Στην ιδανική της μορφή, δεν με πειράζει αν αυτό είναι ανεφάρμοστο λόγω της ανθρώπινης διαφθοράς. Δεν είναι κακό σε πρώτη φάση να οραματίζεσαι.

Σαν σκέψη, η διαπίστωση του προβλήματος της διαχρονικής εκμετάλλευσης του ενός ανθρώπου από τον άλλο οδήγησε στην ιδέα του κομμουνισμού. ΟΚ. Οι κομμουνιστές όμως παρουσιάζουν τη λύση τους στο παραπάνω πρόβλημα σαν τη μοναδική αυθεντική λύση απέναντι στον πόλεμο των τάξεων, φράζοντας πρακτικά κάθε τι που μπορεί να διαταράξει το σύστημά τους. Τελικά το τίμημα για τη λύση του ταξικού προβλήματος μήπως είναι η κατάργηση της ελευθερίας του ατόμου;

Link to comment
Share on other sites

Τα δύο πρώτα αναφέρονται γενικά στην υπεραξία. Η κατάργηση της ιδιοκτησίας σημαίνει κυρίως κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής. Η ατομική ιδιοκτησία δεν μπορεί να καταργηθεί άμεσα. Στην ουτοπική κομμουνιστική κοινωνία θα υπήρχε κατάργηση κάθε μορφής ιδιοκτησίας, αλλά θα χρειαζόντουσαν πολλές γενιές για να φτάσουμε σε αυτήν την νοοτροπία. Εμείς σήμερα τουλάχιστον δεν μπορούμε να το διανοηθούμε :p

To τρίτο λέει ότι η μόρφωση και η παιδεία πρέπει να γίνεται από την ίδια την κοινωνία, είτε με θεσμούς όπως σχολεία, είτε με αλληλεπιδράσεις με την κοινωνία (διαλεκτική πχ.). Πάντως όχι ατομικά μέσα στη οικογένεια, δηλαδή όχι επειδή εγώ έχω μια άποψη, πρέπει να την περάσω και στο παιδί μου.

Το τέταρτο θέτει διάφορα ζητήματα, κυρίως την υποτίμηση της γυναίκας (αν σκεφτείς ότι γράφτηκε το 1850, όταν η γυναίκα δεν μπορούσε καν να ψηφίσει), του γάμου σαν θεσμού και της νομικής του υπόστασης, και της ηθικής της μονογαμίας.

Link to comment
Share on other sites

To τρίτο λέει ότι η μόρφωση και η παιδεία πρέπει να γίνεται από την ίδια την κοινωνία, είτε με θεσμούς όπως σχολεία, είτε με αλληλεπιδράσεις με την κοινωνία (διαλεκτική πχ.). Πάντως όχι ατομικά μέσα στη οικογένεια, δηλαδή όχι επειδή εγώ έχω μια άποψη, πρέπει να την περάσω και στο παιδί μου.

Βασικά "θα σε παίρνω εγώ και θα σου μαθαίνω γιατί ο Κομμουνισμός θέλει το καλό σου".

Θα μαθαίνεις μόνο ό,τι θα θέλουν εκείνοι να μαθαίνεις και ότι συμφέρει το σύστημά τους.

Link to comment
Share on other sites

και σήμερα αυτό δεν ισχύει;

το κλειδί εδώ είναι στο ποιος είναι "εκείνοι"

Δεν με ενδιαφέρει φίλε μου τί γίνεται σήμερα. Επειδή γίνεται σήμερα, δε σημαίνει ότι πρέπει να ξαναγίνει κάποτε.

Δεν υπάρχει κλειδί. Το εκείνοι είναι αυτοί που θα σου μαθαίνουν να αγαπάς και να μην αμφισβητείς το σύστημά τους.

Η παιδεία δεν πρέπει να υπηρετεί τις κοινωνικές ανάγκες ούτε το σύστημα, αλλά την αλήθεια, το πνεύμα, το άξιο και άλλα πολλά.

Οι ανάγκες δε σε πάνε ψηλά. (σαν πνεύμα και συνείδηση)

Link to comment
Share on other sites

εμ, γι'αυτό σου λέω ποιοί είναι εκείνοι. αν η παιδεία είναι στα χέρια λίγων όπως τώρα, προφανώς και θα την φτιάξουν όπως τους συμφέρει. Ο Μαρξ δεν ήταν κανένας χαζός, ήξερε πολύ καλά τί έγραφε. Γι'αυτό και μιλάει για διαπαιδαγώγηση από την κοινωνία, όχι από το κράτος.

Στο δεύτερο κομμάτι είσαι οφσάιντ, και τα δύο πρέπει να εξυπηρετεί.

Link to comment
Share on other sites

Να εξυπηρετεί ένα καλύτερο μέλλον για την κοινωνία και μια άλλη φόρμουλα για καλύτερη κοινωνία στο μέλλον, ναι, όχι τις ανάγκες όμως.

Οι ανάγκες της σημερινής μας κοινωνίας είναι να έχουμε ένα κομμάτι ψωμί να φάμε, αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να κλείσουμε όλα τα Πανεπιστήμια κ.ο.κ. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.