Jump to content



Νομικός Οδηγός για τα δικαιώματά σας


Recommended Posts

«Ελαττωματικό» θεωρείται ένα προϊόν, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, όταν δεν έχει τις «συμφωνημένες ιδιότητες». Αυτό με απλά λόγια σημαίνει πως όταν αγοράζουμε ένα αντικείμενο, ο πωλητής μας το περιέγραψε ή μας ανέφερε συγκεκριμένες λειτουργίες του ή το διαφήμισε στην τηλεόραση ή τοποθέτησε καρτελάκι επάνω του με τις ιδιότητες του κλπ. Όλες αυτές οι πληροφορίες θεωρούνται «συμφωνημένες ιδιότητες». Αν έστω και μία από αυτές δε λειτουργεί στην εντέλεια, το προϊόν είναι σύμφωνα με το νόμο «ελαττωματικό».

αυτο ειναι λαθος.Υπαρχουν τα δικαιωματα του αγοραστη απο ελλειψη συμφωνημενων ιδιοτητων,και η εγγυηση ειναι εξτρα δικαιωμα.Δηλαδη ειναι 2 διαφορετικα πραγματα.Αν αγορασω κατι και δεν εχει συμφωνημενη ιδιοτητα,δεν επικαλουμαι την εγγυση,αλλα το εν λογω αρθρο.Η εγγυηση ειναι οτι θα λειτουργει καλα κλπ.

Πηγη:Αποστολος Γεωργιαδης,Ενοχικο δικαιο +δικαιο προστασιας του καταναλωτη.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Δηλαδή

1) Εάν δεν μπορούν να μου φτιάξουν την τηλεόραση μου και δεν έχουν ίδιο μοντέλο να μου την αντικαταστήσουν μπορώ να ζητήσω τα λεφτά μου πίσω? Και πόσα λεφτά θα μου δώσουν?

2) Ποιός αποφασίζει εάν ένα μοντέλο άλλης εταιρίας είναι καλύτερο απο το μοντέλο που είχα και χάλασε ώστε να το δεχτώ σαν αντικατάσταση?

Link to comment
Share on other sites

θα μπορούσες tsakona να ξεκαθαρίσεις τι εννοεί ο νόμος συμφωνημένη ιδιότητα? η τηλεόραση που δεν παίζει, σε ποια κατηγορία ανήκει?

ελαττωματικο.Ελλειψη συμφωνημενης ιδιοτητας θα ηταν αν πχ σουχαν υποσχεθει 1920χ1080 και παιζει μονο 1366χ768 και κατα τα αλλα λειτουργουσε κανονικα...

Δηλαδή

1) Εάν δεν μπορούν να μου φτιάξουν την τηλεόραση μου και δεν έχουν ίδιο μοντέλο να μου την αντικαταστήσουν μπορώ να ζητήσω τα λεφτά μου πίσω? Και πόσα λεφτά θα μου δώσουν?

"the then current price"

Ποιός αποφασίζει εάν ένα μοντέλο άλλης εταιρίας είναι καλύτερο απο το μοντέλο που είχα και χάλασε ώστε να το δεχτώ σαν αντικατάσταση?

itteh bitteh kitteh commiteeh

προχειρη απαντηση :καλη πιστη,συναλλακτικα ηθη..χονδροειδως,οι συνηθειες της αγορας

Link to comment
Share on other sites

Δύο πράγματα...

α) Σε περίπτωση που ασκείς το δικαίωμα της μείωσης του τιμήματος, ποιός καθορίζει πόσο θα μειωθεί το τίμημα?

και β) προς Tsakonas

"the then current price"

Με αυτό εννοείς την τρέχουσα τιμή? Ή την τιμή που γράφει στην απόδειξη, το τίμημα που κατέβαλες? Γιατί εγώ γνωρίζω το δεύτερο για σωστό, που νομίζω είναι και το πιο λογικό, μιας και αν έχει πέσει η τιμή στο μεσοδιάστημα το κατάστημα κερδίζει διπλά, αν δε έχει πάψει να κυκλοφορεί το προϊόν και ακούσεις "Εμείς όμως το κοστολογούμε τόσο τώρα", το κατάστημα κερδίζει.... τριπλά. :p

Και τέλος, στην περίπτωση επιστροφής χρημάτων... το κατάστημα οφείλει να σου δώσει τα χρήματα πίσω (πας δηλαδή στο ταμείο και σου δίνουν τα ζεστά μετρητά στο χέρι) ή σου δίνει πιστωτικό? Έχει δικαίωμα να αρνηθεί να δώσει μετρητά κι εσύ έχεις δικαίωμα να τα διεκδικήσεις (να μη δεχτείς πιστωτικό δηλαδή)?

Link to comment
Share on other sites

η τα μεταχειρισμένα είναι αλλου παπα ευαγγέλιο????

ναι.Οταν αγοραζεις κατι καινουριο,την εγγυηση την εχει ο κατασκευαστης.Αλλα για να μην χρειαζεται να τρεχεις στην Ταιβαν αμα χαλασει το μπλιμπλικι σου λεει ο νομος -χονδροειδως μεταφερω- οτι απεναντι σου ο κατασκευαστης εκπροσωπειται απο τον πωλητη.Το μεταχειρισμενο ειναι κατι που το πλερωνεις πολυ φτηνοτερα επειδη ειναι και πολυ φθαρμενο.

Με αυτό εννοείς την τρέχουσα τιμή

την τρεχουσα -μειωμενη τιμη.Αν θελεις ,τσεκαρε τα ποστς μου στο θρεντ "η 8800GT τα τιναξε" για να δεις την πληρη τεκμηριωση.

Link to comment
Share on other sites

Ερώτησις : αν αγοράσω μεταχειρισμένο από κάποιον με εγγύηση καταστήματος στο όνομά του....και χαλάσει...και γίνει RMA...και εγκριθεί πιστωτικό...υπάρχει πρόβλημα στο να χρεωθεί το πιστωτικό στην δική μου καρτέλα πελάτη;;

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

[ξεθάψημο mode on]

Όταν μια συσκευή(κάποιο ψυγείο/πλυντήριο πχ.) που αγοράζουμε σφραγισμένο από το κατάστημα,το ανοίγουμε και διαπιστώνουμε ότι είναι χτυπημένο σε κάποιο σημείο του εξωτερικά,θεωρείται ελαττωματικό?

Μας καλύπτει ο νόμος στην περίπτωση που η μεταφορά από το κατάστημα έχει γίνει με δικό μας όχημα?

Link to comment
Share on other sites

όταν το παρέλαβες η συσκευασία ήταν χτυπημένη στο σημείο που αντιστοιχεί?

αν ναι κακώς το παρέλαβες....πιθανότατα θα ρίξουν το φταίξιμο στη μεταφορά σου.

Αν εξωτερικά η συσκευασία είναι άθικτη επέστρεψέ το πίσω και ο νόμος σε καλύπτει κανονικά.

Link to comment
Share on other sites

Δεν φαινόταν από τη συσκευασία ότι είχε "κακομεταχειρηστεί",οπότε το ανοίξαμε.

Έχει δυο λακουβίτσες στην πρόσωψη του το οποίο θα ξεφλουδίσει σταδιακά.Μπορεί να μην ακούγεται σοβαρό,όταν όμως πληρώνεις μια συσκευή ακριβά,και θα συνεχίσεις να την ξεχρεώνεις τους επόμενους μήνες,δεν μπορείς να το αφήσεις έτσι.

Σε μια πρώτη επικοινωνία που είχαμε με το κατάστημα μας παρέπεμψαν στην αντιπροσωποία αν θέλουμε αντικατάσταση,αλλιώς οι ίδιοι το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να μας κόψουν πιστωτικό με αξία περίπου στο 5% της τιμής.

Στη συσκευασία του δύσκολο να το ξαναβάλουμε διοτι το νάιλον που συγκρατεί όλα τα κομμάτια του προστατευτικού αφρολέξ έχει σκιστεί πλέον.

Link to comment
Share on other sites

Όπως είπα το κατάστημα μας πρότεινε δωροκάρτα αξίας 30 ευρώ,εννώ η συσκευή κόστιζε 600 ευρώ.

Απλά ήθελα να μάθω αν μπορούμε να απαιτήσουμε αντικατάσταση από το κατάστημα και να μην τρέχουμε στην αντιπροσωπεία.

Η απορία σας ποια είναι ακριβώς?

Link to comment
Share on other sites

Αν ήταν αυτοκίνητο θα το γύρναγες πίσω; Κάνε φασαρία κι ένα τηλεφωνάκι στο ΙΝΚΑ δεν βλάπτει. Εγώ προσωπικά όταν αγοράζω κάτι, δεν παίζω κορώνα-γράμματα αν θα είναι χτυπημένο ή όχι, καινούριο το πλήρωσα καινούριο το θέλω.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Θυμάμαι παλιότερα, πάνε πολλά χρόνια, που είχε καεί μια μητρική. Πάω στο Πλαίσιο και μου λένε δεν έχουμε την ίδια, θα σας δώσουμε πιστωτικό πχ 10€. Τρελάθηκα...Μίλησα με ΙΝΚΑ...και μου είπαν ότι υποχρεούνται να μου δώσουν είτε καλύτερο μοντέλο είτε τα χρήματα που έδωσα όταν την αγόρασα.

Είχα και την ίδια συζήτηση με ένα φίλο που του χάλασε το Samsung D980 και πήρε πίσω τα χρήματα που έδωσε με την αγορά του. Και το D980 δεν είναι και πολύ παλιό τηλέφωνο...

Link to comment
Share on other sites

Θυμάμαι παλιότερα, πάνε πολλά χρόνια, που είχε καεί μια μητρική. Πάω στο Πλαίσιο και μου λένε δεν έχουμε την ίδια, θα σας δώσουμε πιστωτικό πχ 10€. Τρελάθηκα...Μίλησα με ΙΝΚΑ...και μου είπαν ότι υποχρεούνται να μου δώσουν είτε καλύτερο μοντέλο είτε τα χρήματα που έδωσα όταν την αγόρασα.

Είχα και την ίδια συζήτηση με ένα φίλο που του χάλασε το Samsung D980 και πήρε πίσω τα χρήματα που έδωσε με την αγορά του. Και το D980 δεν είναι και πολύ παλιό τηλέφωνο...

Εγω νομιζω σου πιστονουν γενικα την τελευταια τιμη που ηταν στην αγορα σε περιπτωση πιστοτικου

αλλιος εαν δεν κανεις χρηση πιστοτοτικου πρεπει να γινει αντικατασταση με το ιδιο η ισοδυναμο η καλυτερο προιον

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

ηλεκτρονικη συσκευη προβληματικη και μου απαντουν απο το καταστημα οτι δεν εχουν το ιδιο μοντελο και οτι θα μου δωσουν το αμεσως επομενο και θα πληρωσω εγω την διαφορα με το ετσι θελω μπορουν να το κανουν αυτο? εγω δεν επιθυμω να παρω χρηματα πισω επιθυμω αντικατσταση συσκευης ειτε ιδιου μοντελου ειτε αλλου με τις ιδες ομως προδιαγραφες λειτουργειας τι μπορω να κανω?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.