Teodor_ch Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 21, 2009 #1 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 21, 2009 Ας εκμεταλλευτώ το θέμα της συζήτησης και να ρωτήσω κάτι που αναρωτιέμαι τελευταία.Τί είδος φακού θέλουμε ώστε να μπορέσουμε να έχουμε χαμηλό ISO και Shutter speed?1) Οι Prime (και πανάκριβοι) φακοί είναι για αυτή τη δουλειά?2) Αν θέλουμε να συνδυάσουμε και ένα 150mm μέγιστο ζοομ ~ 100mm max κοιτάμε σε παρόμοιους φακούς αυτόν που έχει το μικρότερο aperture στα μέγιστα mm (focal length?) του φακού έτσι? 3) Απο όσο έχω διαβάσει, σε παρόμοιας τεχνολογίας μηχανές (dSLR για παράδειγμα) αυτό που μετράει περισσότερο είναι ο φακός και όχι το σώμα. Το σώμα θα προσφέρει παραπάνω ευκολίες και κυρίως στον επαγγελματία φωτογράφο.
Dolly Ιανουάριος 21, 2009 #2 Ιανουάριος 21, 2009 Ωραίο θρέντ! Λοιπών τα 2 σέντ μου. Α) Δεν είναι όλοι οι prime πανάκριβοι, (π.χ 50μμ 1,8), αλλά οι περισσότεροι είναι όντος. Αναφέρω τον 50άρι στα 1,8 γιατί δεν βλέπω εγώ με τις ταπεινές μου γνώσεις διαφορές με τον 1,4 που έχει 3χ τα λεφτά. Πάντα όμως ανάλογα τι χρειάζεσαι πληρώνεις. Αν θες όπως λες χαμηλά ISO και ψηλές ταχύτητες διαφράγματος (σπόρ, wildlife εν κινήσει), τότε θες κάποιο φακό 2,8 ιδανικά και πιο κάτω για αυτά. Β) Ναι, για αυτό και θα δεις τρελές διαφορές στις τιμές για κάθε στοπ κάτω που έχει κάποιος φακός με κάποιον άλλο, γενικά οι γαμάτοι 2,8 φακοί παίζουν χοντρικά πολύ στο 3χ τις τιμές των άλλων που είναι ας πούμε στο 3,6+ Γ) Γενικά αυτό που μετράει είναι ο φωτογράφος για μένα πάντα. Απλά όσο πιο νέα και με περισσότερα πιξελ μηχανή έχεις είναι πιο εύκολο αν τραβάς καλές φωτογραφίες να δεις τους περιορισμούς και τις ατέλειες των φακών σου. Πάντως ένας καλός φακός ΕΧΕΙ διαφορά και φαίνεται και στις φωτογραφίες και στην ευκολία που μπορείς να τις βγάλεις ίσως. Δεν είναι κατά την γνώμη μου ανάγκη να πάρεις prime φακό, καλυτέρα να πάρεις αν μπορείς κάποιον 2,8 με διαφορετικά μήκη, (12-24, 70-200, 24-70 κλπ), για να μην περιοριστείς σε ένα εστικό μήκος μόνο. Προφανώς και θα διαβάσεις πολύ πιο καταρτισμένες γνώμες από την δική μου εδώ μέσα οπότε stay tuned και για τα άλλα παιδιά. Οff topic. Είσαι Sussex η Brighton uni? Είμουνα Sussex για το πρώτο μου πτύχιο
Teodor_ch Ιανουάριος 21, 2009 Author #3 Ιανουάριος 21, 2009 Off topic Brighton Uni On topic α) όντως ο 50μμ 1.8 κοστίζει στο άμαζον 100 λίρες περίπου όμως τα 50μμ θα δυσκολέψουν πολύ γενική χρήση. Ο 35μμ 2.0 φαίνεται καλύτερη λύση αλλά κοστίζει περίπου 230 λίρες. β) είχα στο μυαλό μου να κάνω στο μέλλον μία και καλή αγορά ενός φακού τύπου 16-85μμ με f<2,8 και σταθερό σε όλος το εύρος, με VR. Απο ότι βλέπω όμως κάτι τέτοιο δεν υπάρχει και ακόμα χειρότερα όσοι έχουν μικρό και σταθερό f δεν βγαίνουν με VR. (θα μου πείτε δε χρειάζεται!) Οπότε αναθεωρώ και κοιτάω τους δύο παρακάτω Nikon 24-70mm f2.8 G AF-S ED Lens ~ 1050 λίρες Nikon 17-55mm f2.8 G ED-IF AF-S DX Lens ~ 940 λίρες Ή περνάω στην οικονομικότερη λύση(είναι?) πολλών για συγκεκριμένες δουλειές φακών! γ) εννοείται αυτό απλά επειδή έτυχε όλες οι 1500 φωτογραφίες που έβγαλα με τη D40 να είναι νύχτα και έχω ζοριστεί αρκετά να τραβήξω χωρίς πολύ θόρυβο. Τη μαθαίνω βέβαια ακόμα, αλλά ένας γρήγορος φακός θα με είχε σώσει και θα μου επέτρεπε να κάνω περισσότερα λάθη.
.38-.45 Ιανουάριος 21, 2009 #4 Ιανουάριος 21, 2009 είχα στο μυαλό μου να κάνω στο μέλλον μία και καλή αγορά ενός φακού τύπου16-85μμ με f<2,8 και σταθερό σε όλος το εύρος, με VR.να είσαι σίγουρος, πως αν βγει ποτέ ένας τέτοιος φακός, θα κοστίζει περισσότερο από ένα αυτοκίνητο. τον Nikkor 50mm f1.4 , τον πληρώνεις για αυτα που δεν κάνει ο φτηνός 50mm f1.8, την ευκρίνεια στο f1.8, και για τα bragging rights του f1.4, βεβαίως. Zoom φακό κάτω του 2.8 δε νομίζω να βρεις, δεν θυμάμαι να έχω δει πουθενά. Σταθεροί (prime) υπάρχουν αρκετοί, αλλά πάντα υπάρχει το θέμα της εστίασης: το βάθος πεδίου είναι πολύ μικρο για να έχεις εστιασμένη φώτο. Οπότε αναθεωρώ και κοιτάω τους δύο παρακάτωNikon 24-70mm f2.8 G AF-S ED Lens ~ 1050 λίρεςNikon 17-55mm f2.8 G ED-IF AF-S DX Lens ~ 940 λίρεςπερίεργους φακούς κοιτάς, ένας για dx και ένας για fx.
Dolly Ιανουάριος 21, 2009 #5 Ιανουάριος 21, 2009 Αν δεν κάνω λάθος έβγαινε η βγαίνει ένας 200μμ Φ.2, που ήταν σχετικά προσιτός. Το VR βοηθάει αρκετά αλλά σε βραδινές λήψεις δεν θα σε κάνει να αποφύγεις το τρίποδο ακόμα και με VR 9ης γενιάς που φυσικά δεν υπάρχει
.38-.45 Ιανουάριος 21, 2009 #6 Ιανουάριος 21, 2009 Αν δεν κάνω λάθος έβγαινε η βγαίνει ένας 200μμ Φ.2, που ήταν σχετικά προσιτός.Eίναι τόσο προσιτός, όσο εύκολα φεύγουν από την τσέπη σου 3300+ ευρώ. This product has FREE Delivery! Aυτός είναι prime όμως, δεν είναι zoom.
Dolly Ιανουάριος 21, 2009 #7 Ιανουάριος 21, 2009 ΛΟΛΕίναι ξεκάθαρο πως θυμόμουνα λάθος θα έλεγα!Ναι για πράιμ έλεγα, αλλά προφανώς άντυτου μπορείς να πάρεις 2 από τους άλλους που προ-ανέφερα και είναι και καταπληκτικοί φακοί.Ευχαριστώ για το clarification .38-.45
ΝTG Ιανουάριος 21, 2009 #8 Ιανουάριος 21, 2009 Off topicαπλά επειδή έτυχε όλες οι 1500 φωτογραφίες που έβγαλα με τη D40 να είναι νύχτα και έχω ζοριστεί αρκετά να τραβήξω χωρίς πολύ θόρυβο. Τη μαθαίνω βέβαια ακόμα, αλλά ένας γρήγορος φακός θα με είχε σώσει και θα μου επέτρεπε να κάνω περισσότερα λάθη.Χονδρικα που κυμανθηκαν απο πλευρας ρυθμισεων οι φωτογραφιες σου??(μη μου πεις το μεγιστο και το ελαχιστο(τα ακραια δλδ)....ενα μεσο ορο θα βολευε..)Αν ειχες και ενα τυπικο δειγμα απο τις 1500 φωτογραφιες να ανεβασεις ακομα καλυτερα(2-3)Υ.ΓΠαντως αν ψαχνεις κανονα για φακο με βαση τη παραπανω "δυσκολια"-ζορισμα νομιζω οχι μονο δε 8α βγαλεις ακρη αλλα παιζει και να οδηγηθεις και σε λαθος συμπερασματα.
Teodor_ch Ιανουάριος 22, 2009 Author #9 Ιανουάριος 22, 2009 να είσαι σίγουρος, πως αν βγει ποτέ ένας τέτοιος φακός, θα κοστίζει περισσότερο από ένα αυτοκίνητο. τον Nikkor 50mm f1.4 , τον πληρώνεις για αυτα που δεν κάνει ο φτηνός 50mm f1.8, την ευκρίνεια στο f1.8, και για τα bragging rights του f1.4, βεβαίως. Zoom φακό κάτω του 2.8 δε νομίζω να βρεις, δεν θυμάμαι να έχω δει πουθενά. Σταθεροί (prime) υπάρχουν αρκετοί, αλλά πάντα υπάρχει το θέμα της εστίασης: το βάθος πεδίου είναι πολύ μικρο για να έχεις εστιασμένη φώτο. περίεργους φακούς κοιτάς, ένας για dx και ένας για fx. δηλαδή με έναν prime θα έχω πρόβλημα βγάζω βραδυνές με μεγάλο depth of field? δηλαδή οι Prime είναι κυρίως για πορτρέτα? θα ήμουν απόλυτα ικανοποιημένος αν έβρισκα έναν φακό σαν τον κιτ της D40 (Lens: 18-55mm F/3.5-5.6G) αλλά με λίγο περισσότερο ζοομ (~80mm) και βασικότερα με μικρότερο F/μεγαλύτερο aperture. Το συμπέρασμα? ΔΕΝ υπάρχει all around φακός. Χονδρικα που κυμανθηκαν απο πλευρας ρυθμισεων οι φωτογραφιες σου??(μη μου πεις το μεγιστο και το ελαχιστο(τα ακραια δλδ)....ενα μεσο ορο θα βολευε..) Αν ειχες και ενα τυπικο δειγμα απο τις 1500 φωτογραφιες να ανεβασεις ακομα καλυτερα(2-3) Υ.Γ Παντως αν ψαχνεις κανονα για φακο με βαση τη παραπανω "δυσκολια"-ζορισμα νομιζω οχι μονο δε 8α βγαλεις ακρη αλλα παιζει και να οδηγηθεις και σε λαθος συμπερασματα. Αρχικά δείτε το αποτέλεσμα απο την πρώτη μου επαφή με dSLR (D40). Απο οτι βλέπω τώρα ξανά πρέπει να είναι κλειστό το noise reduction για αυτό και το μαύρο χάλι. http://www.thelab.gr/showthread.php?t=58558 Αν και νομίζω ότι έχω κάνει και άλλα λάθη όπως μικρό shutter speed (που και πάλι με ISO 1600 και f3.5 βγήκαν σκοτεινές). Για αυτό λέω, ότι με έναν φακό με μεγάλο aperture τέτοια λάθη ΜΠΟΡΕΙ να είχαν αποφευχθεί. Οι συνθήκες τώρα που ξαναβλέπω τις φώτο ήταν αρκετά δύσκολες όμως, πολύ χαμηλός φωτισμός, άνθρωποι σε κίνηση και διάσπαρτες πηγές έντονου φωτός. Μάλλον ήταν απαραίτητη η χρήση flash με απαραίτητη τη manual ρύθμιση του όμως (γιατί το δείγμα που ανέβασα με το flash στο αυτόματο είναι απαράδεκτο!). Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον. Θα επανέλθω με φωτογραφίες απο το Λονδίνο το βράδυ της παραμονής όπου κατάφερα και έβγαλα αρκετά καλές φωτογραφίες για το επίπεδο μου (και κατα τη γνώμη μου)
racer Ιανουάριος 22, 2009 #10 Ιανουάριος 22, 2009 θα ήμουν απόλυτα ικανοποιημένος αν έβρισκα έναν φακό σαν τον κιτ της D40 (Lens: 18-55mm F/3.5-5.6G)αλλά με λίγο περισσότερο ζοομ (~80mm) και βασικότερα με μικρότερο F/μεγαλύτερο aperture.Το συμπέρασμα? ΔΕΝ υπάρχει all around φακός.Sigma 17-70 2.8-4.5;
Teodor_ch Ιανουάριος 22, 2009 Author #11 Ιανουάριος 22, 2009 Sigma 17-70 2.8-4.5; http://www.sigma-imaging-uk.com/lenses/dclenses/17-70mm.htm ενδιαφέρον (αν είχε και vibration reduction θα ήταν τέλεια ) Θα δώ όμως διαφορά απο f3.5 -> f2.8? Θα το ψάξω παραπάνω σε review και sample photos Απο όσο έχω διαβάσει έχω την εντύπωση ότι ένα stop διαφορά στο aperture αντιστοιχεί στο περίπου σε 400ISO διαφορά κρατώντας στο shutter σταθερό.
Dolly Ιανουάριος 22, 2009 #12 Ιανουάριος 22, 2009 Δεν ξέρω στην 40άρα πως είναι αλλά στην 50άρα το Long exposure NR είναι γτπ, εννοώ πως διαφορά δεν βλέπω ουσιαστική είτε το έχω είτε όχι. Καλυτέρα ένα τριποδάκι και χαμηλότερο ΙΣΟ και ίσως κάποιο neat image μετά παρά αυτό.Αν είσαι με πίτα σκοτάδι/βράδυ θα βοηθήσει ο φακός αλλά εκτός αν έχεις καμια D3 δεν ξέρω πως με 1600 ΙΣΟ στην 40άρα θα βγούν φωτογραφίες σχετικά καθαρές. Ο φακός του ρασερ είναι μια ωραία επιλογή απόσο έχω διαβάσει (δεν τον έχω δοκιμάσει)
PetrosD Ιανουάριος 22, 2009 #13 Ιανουάριος 22, 2009 Απο όσο έχω διαβάσει έχω την εντύπωση ότι ένα stop διαφορά στο aperture αντιστοιχεί στο περίπου σε 400ISO διαφορά κρατώντας στο shutter σταθερό.Λοιπόν.1. Ένα στοπ διαφορά στο aperture αντιστοιχεί σε διπλασιασμό του φωτός που φτάνει στον αισθητήρα (ή φιλμ).2. Διπλασιασμός του αριθμού ISO του αισθητήρα σημαίνει διπλασιασμό της ευασθησίας του αισθητήρα, στο φως. Δηλαδή έχεις σωστή έκθεση με το μισό φως.Με βάση τα παραπάνω εξάγεται το συμπέρασμα ότι ΑΝ έχεις σωστή έκθεση με π.χ. διάφραγμα = 4.0 και ISO = 100 θα έχεις και σωστή έκθεση με όλους τους παρακάτω συνδιασμούς, ΑΝ αφήσεις την ταχύτητα του κλείστρου ίδια:f = 2.8 και ISO = 50f = 4.0 και ISO = 100f = 5.6 και ISO = 200f = 8.0 και ISO = 400f = 11 και ISO = 800f = 16 και ISO = 1600f = 22 και ISO = 3200f = 32 και ISO = 6400Άρα μόνο στην περίπτωση με ISO 400-800 έχεις διαφορά 400 (αδόκιμος τρόπος έκφρασης, μια και στο ISO έχουμε γεωμετρική πρόοδο και όχι αριθμητική)
ΝTG Ιανουάριος 22, 2009 #14 Ιανουάριος 22, 2009 oπως ειπε και ο racer πρωτος(απο οικονομικης αποψης) καλος φακος ειναι ο sigma 17-70mm f2,8-4,5.Στην ιδια φιλοσοφια ανηκει και ο Nikkor 24-85mm f2.8-4 Και καπου εκει παιζουν και 24-70mm f2.8(sigma -nikkor)Αν ντε και καλα δεν 8ες να αποχωριστεις το 17...παιζουν και μερικες λυσεις τυπου 17-50(55)mm f2.8Σαν πιο αξιολογη βλεπω αγορα μτχ φακου 17-55mm φ2.8 NikkorAν παλι στα 17mm βρισκοσουν μονο και μονο για το διαφραγμα τοτε 8α σε καλυπτε η πιο φτηνη λυση νικκορ 50mm φ1.8..(δε 8α σε χαλαγε στις φωτο που ειδα το μεγαλυτερο διαφραγμα)Και πιο εχτρεμε λυσεις ..50mm f1.4 (nikkor-sigma) ή sigma 30mm f1.4 και καπου ενδιαμεσα παιζει και ο nikkor 35mm f2 (σαν πιο wide του 50αρη ..Xανεις 1/3 εV φωτεινοτητα βεβαια( σπο 1,8 σε 2)..αλλα καλη λυση αν ξερεις οτι το 50 θα σου κακοπεσει..
Teodor_ch Μάρτιος 1, 2009 Author #15 Μάρτιος 1, 2009 μετά απο αρκετό ψάξιμο έχω ένα τελικό δίλημμαf2.8 ή VR? (μιας και δε μπορώ να τα συνδυάσω και τα δύο)τα δεδομένα μέχρι τώραδεν θέλω να αλλάζω φακούς συχνά (έως ποτέ)έχω σχετικά σταθερό χέρι (το λέω για το VR)το budget είναι μέχρι 300-320 ευρώΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ τουλάχιστον τα 18mm (του φακού)ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ τα 50-55mm (του φακού)ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ να είναι απο όλες τις απόψεις καλύτερος απο τον κιτ της D40 18-55mm f3.5-5.5Έχω βρεί αυτούς τους φακούς1) http://www.pixmania.co.uk/uk/uk/587870/art/sigma/17-70-mm-f2-8-4-5-dc-macr.html2) http://www.pixmania.co.uk/uk/uk/1647750/art/nikon/nikkor-18-105-mm-f-3-5-5.htmlΤα χρήματα και τα mm θεωρήστε ότι είναι τα ίδια.Συγκρίνουμε ποιότητα εικόνας σε μέρα και νύχτα στο χέρι πάντα./offtopicμάλλον θα πουλήσω τον Dell Perc 5/i για χάρη του φακού :snap:/offtopic
dubber Μάρτιος 1, 2009 #16 Μάρτιος 1, 2009 Το VR θα σου δώσει περίπου 2 stop. Αυτό βέβαια ισχύει για σταθερότητα στο χέρι σου, αν είναι κινούμενο το προς φωτογράφιση αντικείμενο, δεν κερδίζεις κάτι.Δεν ξέρω τι λέει από sharpness ο Nikkor αλλά για πρώτο φακό, δύσκολη πάντως η επιλογή.
Teodor_ch Απρίλιος 3, 2009 Author #17 Απρίλιος 3, 2009 Να προσθέσω και αυτόνhttp://www.pixmania.co.uk/uk/uk/817880/art/nikon/af-s-dx-vr-16-85mm-f-3-5.htmlπου τον βρίσκω στις 440λίρες (ανεβαίνει το budget).review εδώhttp://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1177/cat/allΜία διευκρίνηση στο παρακάτω:Με τον sigma στα 17mm με f2.8 η ποιότητα διαβάζω ότι πέφτει. Άρα το f2.8 θα μου δίνει χειρότερα αποτελέσματα απο 1-2 στοπ μεγαλύτερου shutter στον Νικον με VR και f3.5Αφού πλέον έχω ανέβει στις 450λίρες υπάρχει καμιά καλύτερη πρόταση που χάνω?Αφήστε που στα review o κιτ 18-55 βγαίνει υπερβολικά καλός για τα λεφτά του.18-55 http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/234-nikkor-af-s-18-55mm-f35-56-g-ed-dx-ii-review--test-report?start=116-85 http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/377-nikkor_1685_3556vr?start=1Έχω μπερδευτεί λίγο!
GoMaR Απρίλιος 3, 2009 #18 Απρίλιος 3, 2009 ναι αλλα αν ειναι να τραβηξεις μεσα στο σπιτι με χαμηλο φωτισμο , και θες να βγαλεις ανθρωπους κλπ , δε θα σε βοηθησει το VR αλλα το μεγαλυτερο διαφραγμαΔηλαδη οτι λεει ο Κωστας.Σε ακινητο ειδωλο βοηθαει , σε κινουμενο οχι
Teodor_ch Απρίλιος 3, 2009 Author #19 Απρίλιος 3, 2009 Αν ξεχάσουμε τη διαφορά στο aperture,για πορτρέτα και φωτογραφίσεις σε ταξίδια ποιόν απο τους τρείς θεωρείτε καλύτερο απο άποψη ποιότητα εικόνας περισσότερο?Sigma 17-70 mm F2.8-4.5 DC Macro HSM Lens £280Nikkor 18-105 mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX £229Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G AF-S DX VR ED Lens £450Τους παρακάτω δεν τους έχω ψάξει αλλά είδα ότι είναι μέσα στο budget μου:Sigma 18-125 mm f/3.8-5.6 DC OS HSM Lens £250Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD Aspheric [iF] Lens £329Tamron AF 18-250mm F/3.5-6.3 Di II LD Aspherical [iF] MACRO Lens £370Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 DI II VC LD Aspheric [iF] Macro Zoom Lens £410Και σαν ακριβότερο μοντέλο:Nikon 18-200mm f/3.5-5.6G AF-S DX VR IF-ED lens £589Εφόσον δεν πάω για μικρότερο aperture θα κοιτάξω να έχουν τουλάχιστον VR/OS/VC
hayabusa Απρίλιος 3, 2009 #20 Απρίλιος 3, 2009 σε περίπτωση που κινηθείς για super-zoom έχε υπόψην ότι η Sigma έβγαλε πρόσφατα τον 18-250 f/3.5-6.3 DC OS HSM και η τιμή του όπως διάβασα είναι κάπου στα 580 €Στο Ελλάντα δεν έχει έρθει ακόμη βέβαια...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.