deninho Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 3, 2009 #1 Κοινοποίηση Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 3, 2009 Ψάχνοντας στο efpolis για το τι πραγματικά συμβαίνει με τις εγγυήσεις των καταναλωτικών αγαθών στην Ελλάδα, διαπίστωσα ότι έχω περιπλέξει τους μηρούς μου. Με τα πολλά έφτασα εδώ,όπου αναφέρεται ο 2251/1994, ο 3043/2002 και η εγκύκλιος Ζ1-71/2003. Πολλά πολλά με τη νομική και τα νομικά δεν έχω, αλλά προσπάθησα να βάλω λίγη απλή λογική, οπότε έφτασα σε αδιέξοδο: α. Ν. 2251/1994, Άρθρο 5, παρ. 2: Κατά την πώληση, ο προμηθευτής οφείλει να ενημερώνει τον καταναλωτή για την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος είναι ο εύλογα αναμενόμενος χρόνος κατά τον οποίο το προϊόν θα μπορεί να χρησιμοποιείται σύμφωνα με τον προορισμό του, έστω και έπειτα από επισκευή ή αντικατάσταση ανταλλακτικών, ωσότου η φθορά από την τακτική χρήση καταστήσει το προϊόν άχρηστο ή την περαιτέρω χρήση του οικονομικά ασύμφορη. παρ. 3: Η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Ειδικά για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με το χρόνο κατά τον οποίο αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντομότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους. β. Από την άλλη, στο 3043/2002, στο Άρθρο 554 αναφερει τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα, και δύο ετών για τα κινητά Όσον αφορά στο α., δεν αναφέρεται πουθενά η η πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Άρα εδώ πως ορίζεται η εγγύηση; Όσον αφορά στο β, αυτό δεν εννοεί μετά από 2 χρόνια (για ένα μικρού μεγέθους καταναλωτικό αγαθό -κινητό, φωτογραφική, λάπτοπ, κλπ-) χάνω τα δικαιώματα που απορρέουν από τα άρθρα 540 & 541? Άρα μέχρι τα δύο χρόνια, ότι αναφέρουν τα 540 & 541 το δικαιούμαι, σωστά; Το βάζω εδώ μιας και έχουμε το συνάδελφο του Κούγια, τον Τσακωνάκο Αν γνωρίζει και κάποιος άλλος, ευπρόσδεκτος να σχολιάσει. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tsakonas Ιανουάριος 3, 2009 #2 Κοινοποίηση Ιανουάριος 3, 2009 Όσον αφορά στο α., δεν αναφέρεται πουθενά η η πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Άρα εδώ πως ορίζεται η εγγύηση;ειναι τεχνικη του νομοθετη ...βαζει μια "αοριστη εννοια"("ευλογα αναμενομενη") ωστε να καλυψει ολες τις περιπτωσεις απο εκει και περα συναγεται in a case by case basis.Γιατι πχ θα ηταν βλακωδες απο την πλευρα του νομοθετη να πει :Τοση διαρκεια εγγυησης και να εχει η ξυριστικη μηχανη πχ την ιδια εγγυηση με μια καρτα γραφικων.2ον.Ο 3043 αντικατεστησε σε καποια κομματια τον 2251 ανανεωνοντας καποιες διαταξης του ΑΚ.Αρα βασει του αξιωματος "νεοτερος νομος τροποποιει τον παλαιοτερο" δουλευουμε με τον 3043.Όσον αφορά στο β, αυτό δεν εννοεί μετά από 2 χρόνια (για ένα μικρού μεγέθους καταναλωτικό αγαθό -κινητό, φωτογραφική, λάπτοπ, κλπ-) χάνω τα δικαιώματα που απορρέουν από τα άρθρα 540 & 541? Άρα μέχρι τα δύο χρόνια, ότι αναφέρουν τα 540 & 541 το δικαιούμαι, σωστά;Ειναι εντελως διαφορετικο πραγμα η εγγυηση και εντελως διαφορετικο πραγμα το δικαιωμα του καταναλωτη να υπαναχωρησει απο την συμβαση για εξαρχης υπαρχον ελαττωμα η ελλειψη συμφωνημενης ιδιοτητας.Εγγυηση:Θα λειτουργει επι δυο χρονια.Αν προκυψει κατι στο επισκευαζω η στο αλλαζω.Πραγματικο ελαττωμα:Πχ αγοραζω ενα λαπτοπ και εχει εξ αρχης 847 καμενα πιξελς.Ε αυτο το δικαιωμα,δηλαδη να παω να πω στον πωλητη "παρτο πισω,η οθονη ειναι απο την αρχη πιο καμμενη και απο WoWα" το εχω επι 5 χρονια.Εδω δεν ενεργοποιω την εγγυηση καν, η οποια ειναι εντελως διαφορετικο δικαιωμα μου.Ελλειψη συμφωνημενης ιδιοτητας:Το λαπτοπ λειτουργει κανονικοτατα αλλα εχει 2 gb ram αντι για 4gb.Εχω περιθωριο 5 χρονια να προβαλω αυτο το δικαιωμα μου.Και παλι δεν προκειται περι εγγυησης εδω,δηλαδη τοχω αυτο το δικαιωμα ακομη κι αν το λαπτοπ λειτουργει κανονικοτατα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deninho Ιανουάριος 3, 2009 Author #3 Κοινοποίηση Ιανουάριος 3, 2009 Χμμμ. Άρα τα δύο χρόνια εγγύησης, που διάβαζα σε κάποια sites δεν ισχύουν? το να μην ανοίγει η μηχανή δεν είναι έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας; Μπορώ να πάω έτσι; Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCREPTOS Ιούλιος 31, 2009 #4 Κοινοποίηση Ιούλιος 31, 2009 Κάτι που δεν γνωρίζουν πολλοί είναι η εγγύηση του ac adapter και της μπαταριάς. Στην Ελλάδα σχεδόν όλοι σου δίνουν 6 μήνες εγγύηση Άσχετα αν σου λένε ότι έχει 2 χρόνια εγγύηση ο φορητός ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fairtrade Αύγουστος 2, 2009 #5 Κοινοποίηση Αύγουστος 2, 2009 δεν θυμαμαι που αλλά είχα διαβάσει κάπου ότι στην ΕΕ η εγγύηση ειναι 2 χρόνια Link to comment Share on other sites More sharing options...
dionisios Αύγουστος 4, 2009 #6 Κοινοποίηση Αύγουστος 4, 2009 Αχ αυτοι οι νόμοι!!!Και εγω εχω διαβασει οτι στην Ευρώπη πρεπει τα προϊοντα να έχουν δυο (-2-) εγγύηση.Αλλα.... νομίζω - ελπίζω να μην κανω λάθος - τα δυο χρονια εγγυηση ειναι - πως να το πω - ευρωπαική εγκυκλιος και οχι νομος, με αποτέλεσμα να μην ειναι υποχρεωτικο να σου προσφέρουν τα δυο χρονια!!Ας βοηθησει καποιος νομικός γιατι δεν ειμαι και ο πιο ειδικος σε νομικά θέματα.Παντως μια εταιρια που σεβεται τον εαυτο της και το καταναλωτη, νομίζω οτι δινει δυο χρονια εγγυηση ειτε με την εγκυκλιο ειτε με το νόμο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tsakonas Αύγουστος 15, 2009 #7 Κοινοποίηση Αύγουστος 15, 2009 Αλλα.... νομίζω - ελπίζω να μην κανω λάθος - τα δυο χρονια εγγυηση ειναι - πως να το πω - ευρωπαική εγκυκλιος και οχι νομος, με αποτέλεσμα να μην ειναι υποχρεωτικο να σου προσφέρουν τα δυο χρονια!!Ας βοηθησει καποιος νομικός γιατι δεν ειμαι και ο πιο ειδικος σε νομικά θέματαναι ,ευρωπαικη οδηγια ειναι,αλλα βασει ετουτης εχει εκδοθει ο νομος 2251/1994 και 3043/2002 οι οποιοι την μεταφερουν στο εσωτερικο δικαιο και ειναι 200% υποχρεωτικη η εφαρμογη τους. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[PC]MANOS Σεπτέμβριος 20, 2009 #8 Κοινοποίηση Σεπτέμβριος 20, 2009 Εδώ για να ισχύει ο νόμος των 2 χρόνων, θα πρέπει να τους "απειλήσεις"... και πάλι δεν είναι σίγουρο ότι θα βγάλεις άκρη. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deninho Σεπτέμβριος 23, 2009 Author #9 Κοινοποίηση Σεπτέμβριος 23, 2009 οπότε τότε που έκανα το θέμα, τσάμπα πλήρωσα τα λεφτά στην κάνον για σέρβις της μηχανής :rant: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadowjump Οκτώβριος 7, 2009 #10 Κοινοποίηση Οκτώβριος 7, 2009 Να ρωτησω και εγω κατι. Αν θυμαμαι καλα, καπου ελεγε οτι πρεπει να σου παρεχουν ανταλλακτικα μεχρι 5 ετη απο την αγορα του προιοντος, ασχετως αν ειναι μεσα στην εγγυηση ή οχι.Υπαρχει καπου αυτο σε καποιο ΦΕΚ? Γιατι εχω ενα λαπτοπ Acer, το πηγα στην αντιπροσωπεια και δεν το εφτιαχναν γιατι δεν ειχαν ανταλλακτικα! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hurin Οκτώβριος 8, 2009 #11 Κοινοποίηση Οκτώβριος 8, 2009 Μία ερώτηση και από μένα. Έχω αγοράσει το καλοκαίρι ένα ρολόι Puma, από πρατήριο της εταιρίας, όταν έκαναν εκποίηση και είναι ελλατωματικό. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narzul Οκτώβριος 8, 2009 #12 Κοινοποίηση Οκτώβριος 8, 2009 Το οτι το καταστημα της puma εκανε εκποιηση δε παιζει καποιο ρολο.Εγγυηση το ρολοι δεν εχει?Αν εχεις την εγγυηση τελος.Το πας σε ενα οποιοδηποτε αντιπροσωπο της puma και ζητας να στο φτιαξουν ή να στο αντικαταστησουν αν δε φτιαχνετε.Wait να παρεις και τη γνωμη των ειδικων (tsakonas etc) για να σιγουρευτεις. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hurin Οκτώβριος 8, 2009 #13 Κοινοποίηση Οκτώβριος 8, 2009 Αυτό που υποπτεύομαι είναι ότι όχι μόνο έδωσαν εν γνώσει τους ελλατωματικό (χωρίς να το έχουν πει) αλλά και ότι είναι παλιό μοντέλο και δεν θα έχουν άλλο για αντικατάσταση. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flyboy Οκτώβριος 8, 2009 #14 Κοινοποίηση Οκτώβριος 8, 2009 Θα σου δώσουν καινούριο μοντέλο τότε.Τουλάχιστον η swatch έτσι κάνει. Υποχρέωσή τους είναι βέβαια. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadowjump Οκτώβριος 12, 2009 #15 Κοινοποίηση Οκτώβριος 12, 2009 Γιατι την δικια μου ερωτηση δεν υπαρχει καποια απαντηση? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dpolal Οκτώβριος 13, 2009 #16 Κοινοποίηση Οκτώβριος 13, 2009 Γιατι την δικια μου ερωτηση δεν υπαρχει καποια απαντηση? Πόσο παλιό είναι το laptop ;;; Link to comment Share on other sites More sharing options...
p55 Οκτώβριος 15, 2009 #17 Κοινοποίηση Οκτώβριος 15, 2009 Σύμφωνα με τη Γενικη Γραμματεια Καταναλωτή: http://www.efpolis.gr/el/faq-sixnes-erotiseis/826-faq-poliseis-service.html Βάσει του άρθρου 5 (6) του Ν. 2251/94 «Προστασία των καταναλωτών» ο προμηθευτής καινούργιων διαρκών καταναλωτικών αγαθών οφείλει να εξασφαλίζει στους καταναλωτές τη συνεχή παροχή τεχνικών υπηρεσιών για τη συντήρηση και επισκευή τους για χρονικό διάστημα ίσο με την πιθανή διάρκεια της ζωής τους. Επίσης, οφείλει να εξασφαλίζει στους καταναλωτές την ευχέρεια προμήθειας των ανταλλακτικών και άλλων τυχόν προϊόντων, που απαιτούνται για τη χρήση τους σύμφωνα με τον προορισμό τους, για όλη την πιθανή διάρκεια της ζωής τους. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Τώρα τι είναι πιθανή διάρκεια ζωής και πόση είναι αυτή κανένας δεν το ορίζει. Δηλαδή πάρε το αυγό και κάνε του χαλάουα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalos Οκτώβριος 16, 2009 #18 Κοινοποίηση Οκτώβριος 16, 2009 Να ρωτησω κατι σχετικο που ετυχε σε μενα : Αν αγορασεις κατι ,που κανονικα θα επρεπε να δουλευει (δεν λεω δηλαδη πχ να αγορασεις amd cpu για intel mobo ), αλλα να εχει καποια ασυμβατοτητα με το συστημα σου και να παρουσιαζει καποιο μικρο η μεγαλο προβλημα . Τι γινεται σε τετοια περιπτωση? μπορεις να ζητησεις αλλαγη για τον λογο που ειπαμεκαι να παρεις κατι αλλο ή την ηπιες την πορτοκαλαδα? Link to comment Share on other sites More sharing options...
p55 Οκτώβριος 16, 2009 #19 Κοινοποίηση Οκτώβριος 16, 2009 Μήπως μπορείς να γίνεις λίγο συγκεκριμένος;Η ερώτηση σου θυμίζει αυτούς που πάνε στον γιατρό και ρωτάνε "δήθεν" για ένα φίλο που έχει πρόβλημα.Πες τι αγόρασες, δεν είμαστε δα και σε κανένα φόρουμ με ανωμαλίες και παρανομίες. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalos Οκτώβριος 16, 2009 #20 Κοινοποίηση Οκτώβριος 16, 2009 δεν εχει σημασια τι αγορασα .Απλα κανω γενικα αυτη την ερωτηση ,και επισης οχι αν ειναι υποχρεωμενο το καταστημα να κανει αλλαγη ,αλλα αν πρεπει να κανει αυτη την αλλαγη για την εξυπηρετηση του πελατη Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.