DarkSaga Ιανουάριος 12, 2009 #41 Κοινοποίηση Ιανουάριος 12, 2009 να ρωτήσω κάτι σχετικό άσχετο?βγάζω μια φωτό με χρήση κάρτας λέμε (λέμε τώρα) ή ρυθμίσω το WB "σωστά" και τραβάω μια φωτό σε nef/raw βγάζω μια φωτό με ό,τι να ναι WB(auto) και την φέρνω με κάποιο γνωστό λευκό στη σωστή θερμοκρασία.έχω χάσει σε πληροφορία χρώματος με τον δεύτερο τρόπο?έχω χάσει σε τονικότητα?σε εύρος σε κάτι τες πα?καμιά φορά σκαλίζω φωτό και τσιμπάω τα yellow (saturation) και χάνω κάτι,αλλάζω το WB και μετά τα κίτρινα διαχωρίζονται από τα πορτοκαλί και δεν μεταβάλονται όλα μαζί... Link to comment Share on other sites More sharing options...
.38-.45 Ιανουάριος 14, 2009 #42 Κοινοποίηση Ιανουάριος 14, 2009 δεν κατάλαβα τη διαδικασία που περιγράφεις (36 ώρες χωρίς ύπνο). υποθέτω πως το πλέον σωστό, είναι να μετρήσεις το wb στον υπολογιστή, και να βάλεις αυτή τη ρύθμιση στη μηχανή. ανάλογα με το θερμοκρασία του λευκού, αλλάζουν και οι ρυθμίσεις (διάφραγμα, ταχύτητα) της μηχανής. αφενός δεν κάνεις βόλτα με το laptop στην πλάτη, αφετέρου οι πιο πολλές μηχανές δεν έχουν τη δυνατότητα ρύθμισης της θερμοκρασίας του λευκού, παρά μόνο έχουν μερικά presets. οπότε βάζεις τη θερμοκρασία στο Auto, τραβάς σε raw, και ρυθμίζεις το wb με κλικ πάνω στην κάρτα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dubber Μάρτιος 11, 2009 #43 Κοινοποίηση Μάρτιος 11, 2009 Αγόρασα πρόσφατα από το ebay αυτό. Και είναι το παρακάτω: Τραβώντας με τον φακό στο manual παίρνεις κάτι τέτοιο που θεωρώ ότι είναι ένα καλό white balance reference. Στοίχισε λιγότερο από 10€ καθώς τα μεταφορικά ήταν δωρεάν Link to comment Share on other sites More sharing options...
angel_f Μάρτιος 11, 2009 Author #44 Κοινοποίηση Μάρτιος 11, 2009 To Θέμα ειναι, οπως ειχε πει και ο .38-.45, η γκρι καρτα - σύστημα φίλτρου, να ειναι πραγματικά ουδέτερο γκρι... οπος πχ το wibal που ειναι ελεγμένη και εντος προδιαγραφών η καθε κάρτα ξεχωριστά.Δειτε και το video http://whibalhost.com/_Tutorials/WhiBal/03/index.htmlΣτο link που παρεθεσες δεν ειδα πουθενά να λεει οτι είναι εγγυημένα ουδέτερο γκρι, οποτε, ουτε και το αποτέλεσμα θα εγγυημένα "ποιο σωστο" απο το αυτόματο της μηχανής. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dubber Μάρτιος 11, 2009 #45 Κοινοποίηση Μάρτιος 11, 2009 Εγγυημένο όχι, λογικά δεν είναι, από το w/b της μηχανής όμως σίγουρα είναι (μιλάω λόγω αποτελέσματος σε κάποια ψιλοτέστ που έκανα, χωρίς όμως να έχω 100% ασφαλές συμπερασμα)Απλά φαίνεται (και είναι) έξυπνη λύση καθώς τοποθετώντας το πάνω στο φακό, λόγω της ημιδιαφάνειας που έχει, παίρνεις ένα sample από όλο το κάδρο σου. Στην κάρτα αν έχεις διαφορετικούς φωτισμούς, επηρεάζεται το αποτέλεσμα από το σημείο στο οποίο έχεις τοποθετήσει την κάρτα.Γενικά είναι φτηνές αυτές οι λύσεις, οπότε στο μέλλον θα τσιμπήσω και μια καρτούλα να κάνω ένα συγκριτικό. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DarkSaga Μάρτιος 11, 2009 #46 Κοινοποίηση Μάρτιος 11, 2009 Εγγυημένο όχι, λογικά δεν είναι, από το w/b της μηχανής όμως σίγουρα είναι (μιλάω λόγω αποτελέσματος σε κάποια ψιλοτέστ που έκανα, χωρίς όμως να έχω 100% ασφαλές συμπερασμα)Απλά φαίνεται (και είναι) έξυπνη λύση καθώς τοποθετώντας το πάνω στο φακό, λόγω της ημιδιαφάνειας που έχει, παίρνεις ένα sample από όλο το κάδρο σου. Στην κάρτα αν έχεις διαφορετικούς φωτισμούς, επηρεάζεται το αποτέλεσμα από το σημείο στο οποίο έχεις τοποθετήσει την κάρτα. Γενικά είναι φτηνές αυτές οι λύσεις, οπότε στο μέλλον θα τσιμπήσω και μια καρτούλα να κάνω ένα συγκριτικό. εδώ τώρα μπαίνει το ερώτημα... όταν υπάρχουν πολλοί φωτισμοί τι θέλω να αποδώσω σωστά? μιλάω για πυρακτώσεως φθορισμού ή και ήλιο στο ίδιο κάδρο κάποιο θα είναι off αλλά μάλλον σε ενδιάφέρει ένα σημείο κυρίως της φωτό,πως το απομονώνεις? με την κάρτα ίσως να γίνεται με το φίλτρο-like όχι(αν κατάλαβα πως παίζει). μπορείς να βγάζεις κάρτα πριν απο κάθε φωτό? αφου θα δοκιμάσεις που θα δοκιμάσει κάνε άλλο ένα test.... ρύθμισε το auto balance αποτέλεσμα σου με το whitebalance tool με ένα λευκό(διαπιστωμένο λευκό) ή το φίλτρο στο κάδρο(όχι στη μηχανή) μοιάζει το αποτέλεσμα με το φιλτρο? έχουν διαφορά οι δυο φωτογραφίες τελικά? λείπει πληροφορία στην auto και post tuned? με την pretuned μέσω φίλτρου έκδοση? βγάζει νόημα αυτό που έγραψα? θέλω σύγκριση auto w/b->tuned-> photo1 με μια φιλτρο->locked w/b manually->photo2 photo1!=photo2? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dubber Μάρτιος 11, 2009 #47 Κοινοποίηση Μάρτιος 11, 2009 Στο πρώτο μέρος θα σου απαντήσω την άποψή μου παραθέτοντας σου την άποψή ενός άλλου μέλους από dpgr:Την είχα αγοράσει τότε που την πρωτοέβγαλε στην αγορά.Να σου πω την αλήθειά δεν την έχω χρησιμοποιήσει πολύ, απλούστατα για τον λόγο ότι στο Raw δεν σε ενδιαφέρει πολύ να έχεις "ακριβή" white balance. Η ακρίβεια δεν είναι πάντα επιθυμητή αλλά περισσότερο σε ενδιαφέρει αισθητικά να είναι ωραίο το χρώμα (που μπορεί ανάλογα με τη φωτογραφία να είναι προς το θερμό ή προς το ψυχρό).Για τα υπόλοιπα ερωτήματά σου, δεν μένει παρά να κάνουμε τις δοκιμές. Link to comment Share on other sites More sharing options...
angel_f Μάρτιος 11, 2009 Author #48 Κοινοποίηση Μάρτιος 11, 2009 Να κανω μια παρένθεση και να πω οτι η γκρι καρτα κανει πολυ καλη δουλειά και σε τοπία ιδίως οταν εχει σύννεφα.Το θέμα ειναι οτι συνήθως ξεχνάω να την χρησιμοποιήσω. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sakis Μάρτιος 11, 2009 #49 Κοινοποίηση Μάρτιος 11, 2009 Να κανω και εγω μια παρενθεση,επιδη το διαβαζα εχτες και δεν προλαβα να το δοκιμασω,αμα ευκαιρει καποιος ασ δοκιμασει ενα WB με σακουλα απο φιλτρο καφε δεν μπορω να δωσω λινκ τωρα γιατι γραφω απο την δουλεια,για την ακριβεια απο την melita. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PetrosD Μάρτιος 11, 2009 #50 Κοινοποίηση Μάρτιος 11, 2009 "Η ακρίβεια δεν είναι πάντα επιθυμητή αλλά περισσότερο σε ενδιαφέρει αισθητικά να είναι ωραίο το χρώμα (που μπορεί ανάλογα με τη φωτογραφία να είναι προς το θερμό ή προς το ψυχρό)."Αυτό Λευτέρη, αν θυμάμαι καλά στο είχα πει. Συμφωνώ και επαυξάνω λοιπόν ότι είναι θέμα, όχι χρωματικής ακρίβειας, αλλά προσωπικού γουστου. Για παράδειγμα, όταν τραβάω νύχτα την Ακρόπολη από το σπίτι μου, βάζω 2500 βαθμούς Κέλβιν, για να ασπρίσω τον Παρθενώνα, τη στιγμή που για να τον φωτογραφίσω όπως τον βλέπουν τα μάτια μου (κοκκινωπό-κιτρινωπό δηλαδή) πρέπει να βάλω πάνω από 5000 βαθμούς Κέλβιν. Είπαμε, προσωπικό γούστο.εδώ τώρα μπαίνει το ερώτημα...όταν υπάρχουν πολλοί φωτισμοί τι θέλω να αποδώσω σωστά?μιλάω για πυρακτώσεως φθορισμού ή και ήλιο στο ίδιο κάδρο κάποιο θα είναι off αλλά μάλλον σε ενδιάφέρει ένα σημείο κυρίως της φωτό,πως το απομονώνεις?Να προσθέσω και τον πιο πιθανό συνδυασμό, να συνυπάρχει ταυτόχρονα στο κάδρο φωτισμός από το φλας και από λαμπτήρες φθορισμού ή πυρακτώσεως.Αυτό είναι πραγματικός πονοκέφαλος, αν θέλεις να φαίνονται όλα σωστά. Θα πρέπει να αποφασίσεις τί αποτέλεσμα θέλεις να πετύχεις:1. Θα φαίνονται χρωματικά σωστά οι περιοχές που είναι φωτισμένες με το φλας και κόκκινα όλα τα υπόλοιπα;2. Ή θα προτιμήσεις να έχεις λίγο περισσότερο μπλε στις περιοχές που είναι φωτισμένες με το φλας ώστε να φαίνονται λιγότερο κόκκινες οι υπόλοιπες περιοχές;Προσωπικά όταν τραβάω με φλας στην D200, αφήνω την επιλογή του White Balance στο Auto και όχι στην επιλογή για φλας επειδή μου δίνει καλύτερο χρώμα (πιο πραγματικοί τόνοι στο δέρμα). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sakis Νοέμβριος 22, 2010 #51 Κοινοποίηση Νοέμβριος 22, 2010 Είχαμε μιά συζήτηση περί τού WB μέ τόν νουτουτζούκο,καί επειδή πήρα έναν ταμρον 28-75 ό οποίος μιά καφετίλα μού τήν βγάζει,καί επειδή επίσης δέν είναι νά συζητάς μέ τόν ntg γιά καινούργια πράγματα,καί δοκιμές,μέ κόλησε λίγο καί είπα νά κάνω ένα τεστάκι. Στό τέστ λοιπόν μπήκαν μιά DGK,μια εκτύπωση σέ Α4 μέ 18% γκρί πού είχα βρεί παλιά στό ιντερνετ,ή άσπρη μεριά τής Α4,καί ένα καπάκι γιά WB όπως αυτό παραπάνω πού έδειξε ό dubber τό οποίο τό είχα από εποχής SD14.τό καπάκι τό χρησημοποίησα σέ 2 λήψεις,στήν τελευταία έχει γίνει manual WB μέ τόν φακό στραμένο στήν πηγή τού φωτός καί τό καπάκι μπροστά. Ή μηχανή είναι μία Canon 5D MK2 φακός είναι ένας Tamron 28-75 f/2.8@5.6σέ όλες τίς λήψεις. ¨ο φωτισμός είναι κανονική λάμπα πυρακτώσεως,καί όλες είναι μέ λάθος manual WB. EΕπίσης τά RAW είναι στήν διάθεσή σας.Hotfile.com: One click file hosting: Canon EOS Test.rar Τά συμπεράσματα δικά σας.Εγώ αυτό πού θά πώ είναι ότι στό σωληνάριο μέ τήν αλοιφή τό χρώμα κανονικά είναι κρέμ περίπου σάν κρέμα καραμελέ ένα πράγμα καί στό χάρτινο αστεράκι τό άσπρο κιτρινίζει λίγο. http://img230.imageshack.us/img230/9705/mg8434.jpg http://img703.imageshack.us/img703/695/mg8435.jpg http://img694.imageshack.us/img694/8711/mg8436.jpg http://img7.imageshack.us/img7/1035/mg8437.jpg http://img9.imageshack.us/img9/7671/mg8439.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
GoMaR Νοέμβριος 22, 2010 #52 Κοινοποίηση Νοέμβριος 22, 2010 επειδη δεν εχω καταλαβει τι συμπερασμα πρεπει να βγαλουμε ; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sakis Νοέμβριος 22, 2010 #53 Κοινοποίηση Νοέμβριος 22, 2010 έλα ντέ; εγώ τί πρέπει νά απαντήσω τώρα; Link to comment Share on other sites More sharing options...
GoMaR Νοέμβριος 22, 2010 #54 Κοινοποίηση Νοέμβριος 22, 2010 ωραιος αν κ δεν εχω καταλαβει γιατι εξαρχης εβαλες λαθος wb και δεν εκανες επιτοπου πριν το κλικ δλδ μετρηση λευκου Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sakis Νοέμβριος 22, 2010 #55 Κοινοποίηση Νοέμβριος 22, 2010 Θεώρησα ότι μέ τό σταγονόμετρο έχεις μεγαλύτερο έλενγχο πάνω στό WB.Άν δοκιμάσει κάποιος θά δεί ότι κλικάροντας μέ τό σταγονόμετρο πάνω σέ διαφορετικά σημεία πέρνεις καί διαφορετικό WB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΝTG Νοέμβριος 23, 2010 #56 Κοινοποίηση Νοέμβριος 23, 2010 καλα ,..ποτε προλαβαινετε και τα αγοραζετε?? Κατι ξερει ο τριτος της φαρμας που δεν μπαινει Online..(ή παλι blocked με εχει το νινι??) τωρα ειδα τα ποστ... Στην πρωτη με την dgk ..πρεπει να εχεις μια φωτεινη πηγη αριστερα.Δεν ξερω αν προερχεται απο το λαπτοπ εκει...ή εχεις καμμια τηλεοραση απέναντι.Με χαλαει το μπλε που βγαζει..Αν κοψω το αριστερο κομματι ....και χωρις να ξερω τι φως-χρωματα εχεις εκει ..αλλα μονο οτι βλεπω εδω στο μονιτορ..παιζει να παιρνει και την πρωτια.(καλο contrast ,ωραια χρωματα χωρις να ξεφευγουν σε καποια αποχρωση). Ασχετο...μονο γκριζο εχει ....δεν εχει ασπρο και μαυρο καρτελακι η dgk?? Η γκριζα εκτυπωση εχει μια πρασινωπη αποχρωση... Το καπακι και αυτη ωραια...ενα κλικ προς το ζεστο... Αλλος θα μπορουσε να πει οτι εχει μια πορτοκαλοκοκκινροζ αποχρωση....αλλα δεν ξεφευγει πολυ.Το πρασινωπο στην γκριζα εκτυπωση πχ ηταν πιο εντονο. Γενικα παντως δεν με ενοχλει τα ζεστα χρωματα...(δεν λεω να φτασουμε στην υπερβολη) Η ασπρη πλευρα...σαν να εχει πειραξει τα κιτρινα.Γενικα καλη ...απλα μου φαινεται σαν να εχει ανεβασει λιγο το lightness στα κιτρινα..Το ποτηρακι εχει χασει λιγο απο την ζωντανια που ειχε στο καπακι και στη DGK. Πολυ πιθανο να φταιει το οτι δουλεψε σαν ανακλαστηρας εκει που ηταν τοποθετημενο. Η τελευταια ασχολιαστη..μου φαινεται εκτος...μπλεδουρα. Τραβα ΕΝΑ raw...με την dgk και το καπακι..μπροστα απο το ιδιο pattern..(πετυχημενο μπορω να πω).Αν γινεται να ειναι κοντα μεταξυ τους και να εχουν ιδια κλιση. Τηλεορασεις λαπτοπ και οτι αλλο μπορει να βγαλει φως κλειστά. Φερτο να δω αλλαγες στην ιδια ληψη. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DarkSaga Νοέμβριος 23, 2010 #57 Κοινοποίηση Νοέμβριος 23, 2010 Σάκη μήπως να έβαζες....ΤΑ ΙΔΙΑ αντικείμενα στο κάδρο? και να κάνεις ξανά το τεστ, τα παραγόμενα αρχεία έχουν την ίδια πληροφορία?μέγεθος αρχείου και λεπτομέρεια στα επιμέρους χρώματα.τα χρώματα είναι σχετικά,ειδικά αφού δεν έχεις δέρμα μέσα στο κάδρο τα πας όπου θες. το θέμα είναι να μπορείς να πάρεις το μέγιστο της πληροφορίας ασχέτως ρυθμίσεων μηχανής. το αισθητικό του WB θα το βρεις,η αποτύπωση επηρεάζεται?εκεί είναι το ερώτημα.υπάρχει λόγος να προρυθμίζεις τελικά το WB? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sakis Νοέμβριος 23, 2010 #58 Κοινοποίηση Νοέμβριος 23, 2010 θά απαντήσω μόνο στό τελευταίο πρός τό παρόν,λόγο χρόνου όπως θά είδατε τά βασικά χρώματα τά έπιασαν όλα,τό πρόβλημα είναι ότι όπως είπα πατώντας σέ διαφορετικά σημεία μέ τό σταγονόμετρο παίρνεις καί λίγο διαφορετικό WB,επίσης εάν δείτε τό ιστόγραμα επηρεαζεται καθαρά τό κοντραστ,τό μόνο όμως πού δέν σού βγάζει colorcast είναι ή γρί κάρτα. @Νίκο ναί είναι ή μονή κάρτα γιατί μέ έπιασαν οί τσιπιές μου πάλι αλλά έχει ένα ασπρο αυτοκόλητο πίσω μέ μαυρα γράματα. Τό καπάκι δίνει σχετικά καλό WB μόνο εάν πατήσεις μέ τό σταγονόμετρο πάνω δεξιά πού αντανακλαει τό φώς.Δέν κατάλαβα όμως τί επιρεάζει τό φώς από τήν στογμή πού είναι ίδιο γιά όλα; @Λευτέρη ψιχολογικό είναι περισότερο γιά νά έχεις ένα μπούσουλα τί έχεις τραβήξει,δηλ. ενοώ έχεις μιά λήψη στό μυαλό σού μέ σιγκεκριμένα χρώματα καί κοντραστ έ δέν λέει νά βλέπεις μιά μπλεδίλα ή πρασινίλα,κιτρινίλα,τό όλο έρχεται νά δέσει μέ αυτό πού όλοι θά έχουμε διαβάσει κατά καιρούς,πέρνουμε μιά λήψη όσο πιό σωστά μπορούμε στήν μηχανή μας,καί μετά τήν πειράζουμε όσο θέλουμε στόν υπολογιστή. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voudas Νοέμβριος 23, 2010 #59 Κοινοποίηση Νοέμβριος 23, 2010 sorry, το καπάκι γτ είναι μέσα στη φωτογραφία??? δεν πιάνω κάτι??? ή είναι απλά για να θυμάσαι με ποια ήταν?επίσης τα χαρτιά θεωρώ έπρεπε να είναι κάθετα, σημασία δεν έχει μόνο η ύπαρξή τους αλλά νομίζω και η γωνία που ανακλούν το φως... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΝTG Νοέμβριος 23, 2010 #60 Κοινοποίηση Νοέμβριος 23, 2010 ολα τα "μεσα"...ειναι μεσα στην φωτογραφια...οχι μονο το καπακι.Το WB ερχεται μετα με το αντιστοιχο tool στο CS.(ή lightroom ή οτι αλλο).Απλα (γενικο εινα αυτο) πιστευω θα πρεπει να ειναι οσο το δυνατον πιο καθετα η γκριζα/ασπρη/μαυρη/whatevah καρτα στο φακο σου και παντα μπροστα απο το συγκεκριμενο "αντικειμενο" χρωμα που σε ενδιαφερει.Πχ αν τραβας πορτραιτο(προσωπο) ...δεν θα το βαλεις μπροστα στα ρουχα ..αλλα στο προσωπο,(κοντα...δεν ειναι αναγκη να το κανει αυτοκλολλητο).Σε δευτερη φαση ξανατραβας το καδρο χωρις την καρτα μεσα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.