paris Οκτώβριος 6, 2011 #21 Κοινοποίηση Οκτώβριος 6, 2011 To σκάκι είναι κλασική εφαρμογή που σηκώνει υψηλό παραλληλισμό. Δώσε cores και threads και άσ'το να γονατίσει. Όσο περισσότερα τόσο καλύτερα.Δεν σε πολυκαταλαβα. Εξηγησε μου ομως, γιατι εχει σημασια για μενα:Ο Fritz θα παιξει γρηγοροτερα την κινηση του αν ο επεξεργαστης του pc στο οποιο ειναι εγκατεστημενος ειναι πχ. 6πυρηνος σε σχεση με εναν 4πυρηνο? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosmos Οκτώβριος 6, 2011 #22 Κοινοποίηση Οκτώβριος 6, 2011 Εικαζω οτι θα τρεχει καποιον αλγοριθμο με φορμες κινησεων και προβλεψη επομενης κινησης...Λογικα οσο περισσοτερα νηματα χρησιμοποιει για την προβλεψη και τον συνδιασμο των κινησεων τοσο περισσοτερο θα αξιοποιει οσους περισσοτερους πυρηνες διαθετεις...Σκακι δεν ξερω...ουτε παραλληλο προγραμματισμο, μπορω να σε παραπεμπψω να διαβασεις καποιο βιβλιο εισαγωγης στους αλγοριθμους που ισως εχει και αντιστοιχα παραδειγματα μεσα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paris Οκτώβριος 6, 2011 #23 Κοινοποίηση Οκτώβριος 6, 2011 Κοιταξε, στο σκακι εχει σημασια να ελεγξεις οσες περισσοτερες πιθανες κινησεις υπαρχουν μετα απο καθε κινηση, ωστε να επιλεξεις τη καλυτερη. Ο Φριτζ εχει τη δυνατοτητα να ελεγχει χιλιαδες πιθανες κινησεις σε δευτερολεπτα. Αν ζητουμενο ειναι ο χρονος, ο επεξστης παιζει ρολο σε αυτο? Δε νομιζω οτι ενα βιβλιο εισαγωγης στους αλγοριθμους θα βοηθουσε σ' αυτο το ερωτημα, μηπως μπορεις εσυ να μαθεις και να μου πεις? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JaguarOne Οκτώβριος 6, 2011 #24 Κοινοποίηση Οκτώβριος 6, 2011 το φριτζ υποστηρίζει πολυπύρηνους επεξεργαστές οπότε ναι απο 4 σε 6 πυρήνες θα πρέπει να δεις κάποια βελτίωση... το πόσο μεγάλη βελτίωση είναι αυτή γουγλαρέ το σίγουρα θα το έχει μελετήσει κάποιος Link to comment Share on other sites More sharing options...
neuromancer Οκτώβριος 6, 2011 #25 Κοινοποίηση Οκτώβριος 6, 2011 To σκάκι σε μεγάλο βαθμό βασίζεται στην ανάπτυξη των πιθανών κινήσεων μέχρι σε κάποιο βάθος. Σε τυπικές παρτίδες, για να δει ο υπολογιστείς π.χ. 7 κινήσεις μπροστά πρέπει να εξετάσει πολλά εκατομμύρια πιθανές κινήσεις, να τις βαθμολογήσει και να διαλέξει την καλύτερη. Όσους περισσότερους πυρήνες εχει η cpu τοσες περισσοτερες κινήσεις μπορει να τεστάρει σε δεδομενο χρόνο. και επειδή οι διαφορες εκδοχες εξελιξης ειναι αναξάρτητες μεταξύ τους, μιλάμε για σχεδόν γραμμική αυξηση της απόδοσης με την αυξηση των πυρηνων. δες κι ενα παλιο bench από του θωμα το μαγαζι Link to comment Share on other sites More sharing options...
paris Οκτώβριος 6, 2011 #26 Κοινοποίηση Οκτώβριος 6, 2011 Ας υποθεσουμε οτι παιζουμε μια blitz παρτιδα μεσω των φριτζ μας. Δηλαδη αντι για μας παιζουν οι φριτζ...Εγω εχω εναν 2πυρηνο επεξεργαστη κι εσυ εναν 6πυρηνο. Εσυ λοιπον εχεις πλεονεκτημα χρονου? Link to comment Share on other sites More sharing options...
neuromancer Οκτώβριος 6, 2011 #27 Κοινοποίηση Οκτώβριος 6, 2011 Αν δεν υπαρχουν αλλοι περιορισμοί, στη μοναδα του χρονου εξεταζω περιπου 3χ κινησεις περισσοτερες από εσενα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paris Οκτώβριος 6, 2011 #28 Κοινοποίηση Οκτώβριος 6, 2011 Εισαι απολυτα σιγουρος οτι στη συγκεκριμενη αυτη περιπτωση θα εισαι 3 μαλιστα φορες πιο γρηγορος? Μηπως λες μόνο τη θεωρια?Σκακι παιζεις? Με προγραμμα εχεις δοκιμασει? Link to comment Share on other sites More sharing options...
neuromancer Οκτώβριος 6, 2011 #29 Κοινοποίηση Οκτώβριος 6, 2011 "Αν δεν υπαρχουν αλλοι περιορισμοί...." που να ξέρω τι κάνει το Fritz από κάτω... Θεωρητικά σου λέω (και πρακτικά αν δεν υπάρχουν άλλοι περιορισμοί). Εσύ ρωτάς για συγκεκριμένο πρόγραμμα! Αν έχεις 5 sec για να παίξεις, σε αυτά τα 5 sec με 6 cores ελέγχεις σχεδόν 3χ περισσότερες κινήσεις από 2 cores.Σκάκι έπαιζα παλιά με τον Κώστα (human!). Αργότερα δοκίμασα ένα πρόγραμμα, πάνω από το μέσο επίπεδο δυσκολίας έχανα συνέχεια και από τότε δεν ξανάπαιξα με Η/Υ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daytime Dreamer Οκτώβριος 7, 2011 #30 Κοινοποίηση Οκτώβριος 7, 2011 Απο τον φιλο μου μπορω να σου πω το εξης Πηγε απο μονοπυρηνο σε τετραπυρηνο (q6600) και τωρα εχει μεγαλυτερο depth στην αναλυση. Μιλαω παντα για Fritz γιατι και αυτος αυτο χρησιμοποιει. Η μηχανη του Rybka δεν ειναι και τοσο καλα γραμμενη μαλλον. Η μηχανη του houdini παει σφαιρα με τετραπυρηνο. Πρωταθλητης στα chess engines θεωρειται το Rybka αν και το houdini λενε οτι ειναι καλυτερο σε τακτικα χτυπηματα Ο φιλος που σου λεω ξερει παρα παρα πολυ καλο σκακι και δεν εχει ασχοληθει ιδιαιτερα (εχει κλιση μεγαλη στο σκακι) Θα σου λεγα να βαλεις οσο το δυνατον πιο δυνατη cpu. Μπορεις να παραμετροποιησεις την καθε μηχανη του Fritz , το Rybka για παραδειγμα και να σου ΓΟΝΑΤΙΣΕΙ οποιαδηποτε cpu με τα calculations του. Το ειδα να γονατιζει κλοκαρισμενο 2600k και δεν το πιστευα Και οταν λεμε γονατισει να μην μπορεις να ανοιξεις ουτε browser ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
neuromancer Οκτώβριος 7, 2011 #31 Κοινοποίηση Οκτώβριος 7, 2011 Μπορεις να παραμετροποιησεις την καθε μηχανη του Fritz , το Rybka για παραδειγμα και να σου ΓΟΝΑΤΙΣΕΙ οποιαδηποτε cpu με τα calculations του. Το ειδα να γονατιζει κλοκαρισμενο 2600k και δεν το πιστευα Και οταν λεμε γονατισει να μην μπορεις να ανοιξεις ουτε browser ... Παιδία το σκάκι θα γονατίζει πάντα όλα τα μηχανήματα. Κλασικό πρόβλημα NP-hard (εκθετικής πολυπλοκότητας). Όπως και να το παλαίψεις, γρήγορα θα ξεμείνεις από μνήμη. Με μέσο συντελεστή διακλάδωσης 10 (ίσως βάζω και μικρό για την αρχή του παιχνιδιού που έχει πολλά κομμάτια) για να δει 10 κινήσεις μπροστά (5 για κάθε αντίπαλο) πρέπει να ελέγξει 10^10 καταστάσεις δηλαδή 10δις καταστάσεις. Μόνο με κλαδέματα, heuristics, look-up states και τέτοια κάπως παλεύεται και αυτό σε μικρό βάθος. Ο 2600Κ του φίλου σου γονάτισε ακριβώς λόγο μνήμης. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paris Οκτώβριος 7, 2011 #32 Κοινοποίηση Οκτώβριος 7, 2011 Μπαα, τα συγχρονα συστηματα δε γονατιζουν απο ενα προγραμμα σκακιου.Απο τον φιλο μου μπορω να σου πω το εξηςΠηγε απο μονοπυρηνο σε τετραπυρηνο (q6600) και τωρα εχει μεγαλυτερο depth στην αναλυση. Κοιταξε, οτι πυρηνες και να εχεις το προγραμμα θα κανει το depth που μπορει. Το θεμα ειναι η ΤΑΧΥΤΗΤΑ. Οταν παιζεις μπλιτζ(γρηγορο) η νικη συχνα κρινεται στα δευτερολεπτα.Γιαυτο και το ερωτημα μου ειναι εαν οι περισσοτεροι πυρηνες δινουν μεγαλυτερη ταχυτητα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
neuromancer Οκτώβριος 7, 2011 #33 Κοινοποίηση Οκτώβριος 7, 2011 Μπαα, τα συγχρονα συστηματα δε γονατιζουν απο ενα προγραμμα σκακιου.Μάλλον δεν ξέρεις τι είναι η "εκθετική πολυπλοκότητα". Με 10BG RAM για την πάρτυ σου, έστω ότι κάθε κατάσταση πιάνει 10 bytes (λίγα βάζω). Χωράς δηλαδή θα θυμάσε ~100,000,000 καταστάσεις. Το οποίο χοντρικά είναι ανάλυση σε 8 κινήσεις βάθος (4 για κάθε αντίπαλο). Βάλε 100 GB RAM και θα μπορείς να πας 1-2 κινήσεις ακόμη. Καληνύχτα! Μόνο με heuristic search και καλή database με ανοίγματα- τελειώματα μπορείς να είσαι υποφερτά καλός. Με κλασικό search είσαι χαμένος από χέρι, ότι υπολογιστή και να φέρεις.Κοιταξε, οτι πυρηνες και να εχεις το προγραμμα θα κανει το depth που μπορει. Το θεμα ειναι η ΤΑΧΥΤΗΤΑ. Οταν παιζεις μπλιτζ(γρηγορο) η νικη συχνα κρινεται στα δευτερολεπτα.Γιαυτο και το ερωτημα μου ειναι εαν οι περισσοτεροι πυρηνες δινουν μεγαλυτερη ταχυτητα.Αν πρέπει να κατέβεις σε δεδομένο depth, οι περισσότεροι πυρήνες θα το κάνουν γρηγορότερα.Αν έχεις δεδομένο χρόνο για να παίξεις, οι περισσότεροι πυρήνες θα "δούν" περισσότερες κινήσεις μπροστά.Και τα δύο με την προϋπόθεση ότι το λογισμικό είναι σωστά σχεδιασμένο/υλοποιημένο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paris Οκτώβριος 7, 2011 #34 Κοινοποίηση Οκτώβριος 7, 2011 Μάλλον δεν ξέρεις τι είναι η "εκθετική πολυπλοκότητα". Με 10BG RAM για την πάρτυ σου, έστω ότι κάθε κατάσταση πιάνει 10 bytes (λίγα βάζω). Χωράς δηλαδή θα θυμάσε ~100,000,000 καταστάσεις. Το οποίο χοντρικά είναι ανάλυση σε 8 κινήσεις βάθος (4 για κάθε αντίπαλο). Βάλε 100 GB RAM και θα μπορείς να πας 1-2 κινήσεις ακόμη. Καληνύχτα! Μόνο με heuristic search και καλή database με ανοίγματα- τελειώματα μπορείς να είσαι υποφερτά καλός. Με κλασικό search είσαι χαμένος από χέρι, ότι υπολογιστή και να φέρεις. Aπο θεωρια και απο περιεργους ορους εισαι καλος... απο σκακι και απο σκακιστικα προγραμματα στη πραξη ομως δεν. Ασε να γνωριζουμε καλυτερα εμεις που ασχολουμαστε με τα αντικειμενα αυτα Αν πρέπει να κατέβεις σε δεδομένο depth, οι περισσότεροι πυρήνες θα το κάνουν γρηγορότερα. Αν έχεις δεδομένο χρόνο για να παίξεις, οι περισσότεροι πυρήνες θα "δούν" περισσότερες κινήσεις μπροστά. Και τα δύο με την προϋπόθεση ότι το λογισμικό είναι σωστά σχεδιασμένο/υλοποιημένο. Αυτο το δοκιμασες ο ιδιος ή λες μόνο τη λογικη θεωρια? Λες ο φριτς να μην ειναι σωστα σχεδιασμενος? Τα GHz της συχνοτητας επηρεαζουν? η μπολικη/γρηγορη μνημη? Link to comment Share on other sites More sharing options...
neuromancer Οκτώβριος 8, 2011 #35 Κοινοποίηση Οκτώβριος 8, 2011 Αν δεν θες να χαμπαριάσεις, όπως και να στο πω το ίδιο είναι. Μη θες με το φτωχό σου μυαλό να τα καταλάβεις όλα. Για κάποια πράγματα πρέπει να RTFM. Και αν δεν καταλαβαίνεις στοιχειώδη πράγματα και ρωτάς με υφάκι αν "το δοκίμασα ο ίδιος ή το λέει η θεωρία" τότε μη μπλέκεις καθόλου σε τέτοια κουβέντα. "Άσε εμάς που γνωρίζουμε καλύτερα..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
paris Οκτώβριος 8, 2011 #36 Κοινοποίηση Οκτώβριος 8, 2011 Φτωχο μυαλό εχεις εσυ φιλαρακο αν νομιζεις οτι μπορεις να το παιξεις ειδημων σε ενα θεμα που δεν εχεις ασχοληθει. Δεν εχεις πειρα ουτε σε σκακι ουτε και σε σκακιστικα προγραμματα. Μη κανεις τον εξυπνο, συνεπως...Επισης εχε υποψη σου οτι αλλο ειναι η θεωρια και αλλο η πραξη. Θεωριες ειναι ευκολο για τον καθενα να τις πει, τι γινεται στο "δια ταυτα" ειναι το ζητημα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
l2phile Οκτώβριος 8, 2011 #37 Κοινοποίηση Οκτώβριος 8, 2011 Paris είσαι κλώνος του παλικαριού που ρωτούσε για το cd των windows; Παρεπιπτόντως μην τον ακούς τον neuromancer. Πετάει ακαταλαβίστικα για να το παίξει έξυπνος. Ου, neuromancer, ου. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paris Οκτώβριος 8, 2011 #38 Κοινοποίηση Οκτώβριος 8, 2011 Μη δικαιολογεις το τιτλο που υπαρχει κατω απ το nick sou.Tα ακαταλαβιστικα ή κατανοητα του φιλου σου δεν βοηθουν στο θεμα μου. Για να βοηθησεις θα πρεπει α)να γνωριζεις καλο σκακι β) να γνωριζεις απο σκακιστικους υπολογιστες. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GoMaR Οκτώβριος 8, 2011 #39 Κοινοποίηση Οκτώβριος 8, 2011 ρε παιδια να ρωτησω κατι ; να ξεκαθαρισω οτι απο σκακι γνωριζω το πως ειναι μονο εμφανισιακα ετσι ; Ολα αυτα που διαβαζω ειναι αλαμπουρνεζικα για μενα.Δε ξερω τους ορους του παιχνιδιου , αλλα τι σημασια εχει ο υπολογιστης για το τι κινησεις θα κανεις εσυ σαν παικτης ; Πως γινεται ο υ/γ να σκεφτεται μονο 4 κινησεις μετα ; ενω μπορει να κανει εκατομ.υπολογισμους ;Σκεφτομαι και εγω με το φτωχο μου μυαλουδακι.. Θα θελα να μαθω τι ειναι αυτο που γονατιζει τοσο πολυ ενα προγραμμα σκακι..Αλλα με απλα λογια. Τι να πω , δε πιστευα ποτε οτι θα συνεβαινε αυτο σε ενα προγραμμα σκακι. και επισης τι 4 παικτες λετε ; 2 ατομα δε παιζουν ; btw [MENTION=19448]paris[/MENTION] : μαθε να ακους τον αλλον ειτε ειναι λαθος ειτε σωστος.Και οχι να ειρωνευεσαι Link to comment Share on other sites More sharing options...
paris Οκτώβριος 8, 2011 #40 Κοινοποίηση Οκτώβριος 8, 2011 Ο φιλος ελεγε οτι το pc θα γονατισει απο ενα προγραμμα σκακιου(πραγμα που φυσικα δεν ισχυει, εκτος αν εχεις κανα αρχαιο συστημα). Ποιος ειπε οτι μπορει να σκεφτεται μονο 4 κινησεις μπροστα? Ο υπολογιστης εχει σημασια απ τη στιγμη που θα τον χρησιμοπιησεις για να κλεψεις σε καποιο online παιχνιδι. Αντι να σκεφτεσαι εσυ τις κινησεις σου θα τις σκεφτεται ο φριτς @GoMaR : μαθε να απευθυνεσαι σε αυτον που ειρωνευτηκε πρωτος Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.