Jump to content



Δικαιώματα καταναλωτή


JdCZT

Recommended Posts

@Loma, προφανώς και δικαιούσαι αντικατάσταση ή το λιγότερο να συμπληρώσουν το είδος που λείπει από τη συσκευασία. Λογικά η αντικατάσταση τους έρχεται ευκολότερη.

 

Αφού επιβεβαιώσεις ότι ο μετατροπέας πρέπει να περιλαμβάνεται στη συσκευασία, σου προτείνω να πας με όλο το κουτί στο κατάστημα, να ζητήσεις νέο και να το ανοίξεις επιτόπου, επιβεβαιώνοντας ότι η νέα συσκευασία είναι πλήρης πριν την παραλάβεις.

 

Είναι τέτοια η φύση της υπόθεσης που προσωπικά ελπίζω ότι δε θα έχεις πρόβλημα. Μάλλον θα σου κοστίσει περισσότερο να πας μέχρι το κατάστημα, από ό,τι θα κόστιζε να αγοράσεις έναν καινούριο μετατροπέα.

Link to comment
Share on other sites

Ναι δεν ειναι για τον adaptor , κοστιζει 1 ευρω. Ειλικρινα ουτε θα κατσω να σκασω αν δε το αλλαξουν απλα φοβαμαι μην ειναι μεταχειρισμενο. Οταν αγοραζεις ενα προιον το παιρνεις κλειστο κ με οτι συνοδευεται. Οταν συμβει το αναποδο σε βαζει σε σκεψεις. Α κατι τελευταιο επισης τι παρατηρησα οτι στη σελιδα της sennheiser δινει 2 χρονια εγγυηση , το καταστημα μου δινει 1 χρονο. Τι γινεται σε αυτη την περιπτωση? Τι δικαιωουμε? Ευχαριστω για τις απαντησεις.

 


Πήγα στο κατάστημα Public ,τελικά τα παιδιά μου το άλλαξαν, περιμένω τη νέα συσκευασία. Εξυπηρετικoί δεν υπήρχε κάποιο πρόβλημα. Συμβουλή να πηγαίνετε την ίδια μέρα αν προκύψει πρόβλημα με το προϊόν σας. Μη σας πώ ότι την επόμενη φορά θα το ανοίξω μπροστά τους :p

Link to comment
Share on other sites

Το κατάστημα είναι υποχρεωμένο να σου δώσει 2 χρόνια εγγύηση έτσι κι αλλιώς. Αν η Sennheiser έδινε περισσότερο, τότε θα έπρεπε μετά την παρέλευση της διετίας να επικοινωνήσεις μαζί τους. Αν και εύχομαι να μην χρειαστείς την εγγύηση κατά το 2ο χρόνο, πάλι στο Public θα πας κι ας βγάλουν εκείνοι άκρη με την εταιρεία.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αγόρασα μια κάρτα ethernet από το zero1 στη Θεσ/νίκη, επειδή η onboard δε δούλευε. Τελικά το πρόβλημα ήταν ολόκληρο το board που αντικαταστάθηκε και η κάρτα είναι πλέον άχρηστη. Σε τηλ επικοινωνία με το κατάστημα, μου ανακοινώθηκε ότι δεν γίνεται επιστροφή αφού η συσκευασία ανοίχτηκε. Η παραγγελία εγινε μέσω internet και η παραλαβή έγινε από το κάτάστημα.

 

Διαβάζοντας το νόμο 2251/1994 (ΦΕΚ 191 Α΄/ 16 Νοεμβρίου 1994) με τις τροποποιήσεις του 

http://www.synigoroskatanaloti.gr/docs/law/gr/N_2251_1994_final_3587_2007.pdf

στο άρθρο 4 ("σύμβαση από απόσταση"), παρ. 10 (στη σελίδα 9), αναφέρει:

Ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να υπαναχωρήσει αναιτιολογήτως εντός δεκατεσσάρων (14) ημερολογιακών ημερών, αν δεν συμφωνήθηκε μεγαλύτερη προθεσμία, επιστρέφοντας το αγαθό στην "αρχική του κατάσταση".

 

Αυτό σημαίνει ότι δεν ανοίχτηκε η συσκευασία του;

Έγινε επεξεργασία από YiorgosX
Link to comment
Share on other sites

Όχι, στις περιπτώσεις αγοράς από απόσταση μπορείς να υπαναχωρήσεις αζημίως εντός 14 ημερών ακόμη κι αν έχεις ανοίξει τη συσκευασία και μάλιστα χωρίς να χρειάζεσαι αιτιολόγηση. Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι παρέλαβες από το κατάστημα. Μπορούν βάσιμα να ισχυριστούν ότι στην πράξη αυτό μετέτρεψε την αγορά σου σε μια συμβατική αγορά από κατάστημα... Αν την αντιμετωπίσουν ως αγορά από απόσταση, το άνοιγμα της συσκευασίας δεν σου αφαιρεί το δικαίωμα της επιστροφής.

Link to comment
Share on other sites

Ο νόμος δε διευκρινίζει ποια είναι τα πιθανά κριτήρια της "αρχικής κατάστασης" του αγαθού. Αν ο πωλητής ισχυριστεί ότι το άνοιγμα της συσκευασίας αλλοιώνει την αρχική κατάσταση του προϊόντος κι επιμείνει μέχρι τέλους, μπορεί να βρεθείς σε μια κατάσταση που θα πρέπει ένα δικαστήριο να αποφανθεί για το κατά πόσο ισχύει αυτό ή όχι, για το συγκεκριμένο αγαθό.

 

Έτσι, είναι σκόπιμο να υπάρχει συνεννόηση με το κατάστημα και να εξαντλούνται τα λογικά επιχειρήματα (π.χ. ανοίχτηκε αλλά δε χρησιμοποιήθηκε, από τα pins της κάρτας φαίνεται) πριν ζητάμε την επιβολή του νόμου. Κάποια προϊόντα με σφραγισμένη συσκευασία δε μπορούν να ξαναπουληθούν ανοιγμένα κι εμάς δε θα μας άρεσε να αγοράσουμε κάτι που δε μπορούμε να επαληθεύσουμε ότι δεν είναι μεταχειρισμένο, οπότε εκεί χρειάζεται να είμαστε κι εμείς προσεκτικοί πριν υπαναχωρήσουμε.

 

Σε περιπτώσεις που το κατάστημα δε συμμορφώνεται με τα λογικά επιχειρήματα, εξετάζουμε και αν υπάρχουν άλλοι λόγοι επιστροφής ενός αγαθού (μη συμμόρφωση με την Ελληνική νομοθεσία) οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Αν π.χ. το προϊόν δεν έχει σαφείς οδηγίες χρήσης στα Ελληνικά, η εγγύηση δεν παρατίθεται στη διάθεση του αγοραστή (επίσης στα Ελληνικά), κ.α.

Link to comment
Share on other sites

Εχει απαντηθει παλι αλλα αντε να το βρω...

Αγοραζω απο Internet και σε ελληνικο καταστημα ,μου το φερνει σπιτι ο κουριερ-διανομεας και τελικα δεν μου κανει αλλα το εχω ανοιξει απο τη συσκευασια και το εχω χρησημοποιησει (πχ σκεφτομαι να αγορασω ενα ποντικι αλλα δεν ξερω αν με βολεψει). Μπορω να το επιστρεψω πισω και να παρω τα λεφτα ή καποιο πιστωτικο ?

 

edit, χμμ τωρα ειδα τα τελευταια ποστς...

Έγινε επεξεργασία από SirDiman
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Θέλω να πάρω αυτή

http://www.e-sakelaris.gr/tileoraseis-bravia-%CF%84%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BF%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%B7/sony-bravia-46-50-/kdl-50w815bs-sony-bravia-smart-wifi-300hz

 

Στους τρόπους πληρωμής δεν λένε άτοκες

http://www.e-sakelaris.gr/payment-options

 

Αλλά απο το κατάστημα τις δίνουν.

Επειδή θέλω τα δικαιώματα internetτικής συναλλαγής αν ζητήσω αντικαταβολή και παραλλαβή απο το κατάστημα τελικά τί θεωρείται η συναλλαγή?

 

Μου τη βίδωσε γιατί μου είπαν ότι αν την πάρω και τις πρώτες 7 (και όχι 14) μέρες αποφασίσω ότι δε μου κάνει (για τα κλασσικά προβλήματα των LED/LCD) δε τη δέχονται πίσω! 

Link to comment
Share on other sites

Γενικά η παραλαβή από το κατάστημα αρκεί για να άρει την επιπλέον κάλυψη που παρέχει ο νόμος για αγορές από απόσταση. Νομίζω ότι το καλύτερο είναι να διαπραγματευτείς με το κατάστημα απευθείας για να βρεις τον πιο βολικό τρόπο αγοράς και ενδεχομένως έναν πιο ευνοϊκό διακανονισμό στην περίπτωση που θελήσεις να την επιστρέψεις.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Μάλλον δεν θα βάλω άτοκες για να είμαι σίγουρος.

 

Απο εδώ

http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/returning-unwanted-goods/index_en.htmhttp://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/returning-unwanted-goods/index_en.htm

 

Διαβάζω αυτό:

 

Warning!

Please note that you may not use goods that you have received before deciding to withdraw from the purchase. The right to withdraw exists to allow you to examine the product in the same way as you would in a shop, not to give you 14 days free use.

 

Που εντάξει είναι λογικό. Αλλά ποιός καθορίζει εάν το κάνω για "free use" ή όχι?

Ο σκοπός είναι να εξετάσω το κομμάτι που μου έτυχε και να δώ αν έχει κάποιο ελάττωμα. Και επειδή δε μιλάω για ελάττωμα να μήν ανοίγει αλλά καμμένα pixels, clouding και άλλα προβλήματα των τηλεοράσεων που το service συνήθως ΔΕΝ αναγνωρίζει, θα μπορώ να κάνω χρήση του δικαιώματός μου?

Έγινε επεξεργασία από Teodor_ch
Link to comment
Share on other sites

Ο νόμος σε καλύπτει έτσι κι αλλιώς για να επιστρέψεις και να αντικαταστήσεις ένα προϊόν με ουσιώδη ελαττώματα, είτε η αγορά είναι από απόσταση είτε είναι από φυσικό κατάστημα. Βασική πρϋπόθεση είναι όμως να τεκμηριώνεται το ουσιώδες ελάττωμα.

 

Αν η εταιρεία θεωρεί ότι αυτά τα προβλήματα που περιγράφεις είναι εντός των φυσιολογικών προδιαγραφών λειτουργίας, θα σου συνιστούσα απλά να επιλέξεις άλλη εταιρεία ή άλλη τηλεόραση. Τι εννοώ; Αν σου εγγυώνται 0-pixel και βρεις καμμένο, τη γυρνάς πίσω και ξεμπερδεύεις. Θέματα όπως το clouding ή γενικά ανομοιομορφία στο backlight είναι πολύ δύσκολο να μπορέσεις να τα αναγνωρίσεις ως λειτουργικά ελαττώματα και να αντικαταστήσεις την τηλεόραση, γιατί όντως είναι εγγενή στην τεχνολογία των φτηνών LCD/LED.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Για αυτό το λόγο που λές 

 

Θέματα όπως το clouding ή γενικά ανομοιομορφία στο backlight είναι πολύ δύσκολο να μπορέσεις να τα αναγνωρίσεις ως λειτουργικά ελαττώματα και να αντικαταστήσεις την τηλεόραση, γιατί όντως είναι εγγενή στην τεχνολογία των φτηνών LCD/LED.

 

και επειδή ανα τεμάχιο τα παραπάνω ελαττώματα διαφέρουν, θα ήθελα να έχω το δικαίωμα επιστροφής χωρίς δικαιολογία όπως ορίζει ο νόμος (αν τελικά το ορίζει!).

 

Είμαι αχάριστος? Στα καταστήματά τους δε μπορώ να κάνω εύκολα δοκιμή γιατί πειράζουν και τις ρυθμίσεις και προμοτάρουν τα μοντέλα που θέλουν.

800 ευρώ για τηλεόραση θεωρώ πολλά λεφτά και δεν είμαι διατεθειμένος να τα πετάξω χωρίς να είμαι ευχαριστημένος απο το αποτέλεσμα.

 

Στην τελική.

Μπορώ να την αγοράσω απο το ίντερνετ, να τη δοκιμάσω στο σπίτι και για οποιονδήποτε λόγο δε μου αρέσει να την επιστρέψω και να πάρω τα λεφτά μου πίσω?

 

ΥΓ. Δεν έχω καμία διάθεση να κάνω βόλτες 50άρα τηλεόραση 30χλμ μακριά που είναι και το κατάστημα, κουβάλημα, πακετάρισμα κλπ.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Το έχω γράψει στον τομέα των οθονών, αλλά μάλλον ταιριάζει εδώ καλύτερα.

 

Λοιπόν πήρα την LG 24MB35PM-B (προχθές) από το eshop γιατί και καλά βολεύει (το eshop)! Καλή, αλλά με το άθλιο light bleeding που είχε στο μισό panel, κάτι TN 7ετίας μοιάζουν μπροστά της με Apple cinema που χρησιμοποιεί η Pixar. Οπότε έφυγε πίσω όπως ήρθε. Ναι βέβαια, αφού μίλησα με την αντιπροσωπία της LG, και μου είπαν ότι το μονιτορ με το συγκεκριμένο s/n δεν αποτελεί άμεση εισαγωγή της, αλλά "παραεισαγωγή" του eshop και άρα πρέπει να την στείλω θεσσαλονίκη και να την δούνε και αν έχει προβλημα! να την επισκευάσουν!!!, και το eshop με διαβεβαίωσε ότι δεν έχει σημασία που δεν είναι επίσημο κομμάτι της LG Hellas, και ότι ακόμα και αυτές οι οθόνες που εισάγει το ίδιο, βρίσκονται υπό την επισκευαστική "αιγίδα" της LG Hellas, αλλά σε κάθε περίπτωση τέλος πάντων θα με εξυπηρετήσει το eshop κλπ κλπ και αυτά που διαβάζουμε κατα καιρούς για το μαγαζί αυτοοοό.

 

Επειδή λοιπόν δεν έχω καμιά όρεξη να πηγαινω έρχομαι στο/από το epoint με ένα κουτί στο χέρι διότι πολύ αμφιβάλω αν το eshop ή η LG Hellas κατορθώσει και μου στείλει αξιοπρεπή αντικαταστάτρια της πρώτης με την 3η η 4η φορά και επειδή στράβωσα χοντρά με άλλο συμβάν με το κιτρινομάγαζο που δεν είναι της παρούσης, μπορώ χωρίς πολλά πολλά να απαιτήσω τα χρήματα μου και να μην ζητήσω αντικατάσταση όπως περιγράφεται εδώ (Επιστροφές προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ελαττωματικά κατά την παράδοση (DOA)

 

Δεν θέλω να σκέφτομαι δε την περίπτωση να μη με ρωτήσουν καν και να μου στείλουν καμιά μεταχειρισμένη και να τρέχω με γραμματείες καταναλωτή κλπ.

Link to comment
Share on other sites

@Snips, η διαδικασία επιστροφής DOA είναι κάτι που αναγκαστικά θα το συζητήσεις με το eshop. Δεν είναι κάτι που προσφέρεται δια νόμου. Αυτό που σου εξασφαλίζει ο νόμος είναι άλλο:

α. Για θέματα εγγύησης να μιλάς με το κατάστημα. Μπορούσες να υποχρεώσεις το eshop να ασχοληθεί με το θέμα, αντί να αναγκαστείς να απευθυνθείς στην LG.

β. Για αγορές από απόσταση, να επιστρέψεις το προϊόν εντός 14 ημερών (εκτός αν το κατάστημα προβλέπει περισσσότερο) και να πάρεις τα λεφτά σου πίσω, χωρίς καμία αιτιολόγηση.

 

Είσαι εντός προθεσμιών; Είναι η αγορά από απόσταση;

Link to comment
Share on other sites

4η μέρα.

Παραγγελία έγινε online φυσικά, παραλαβή από epoint Λάρισας.

 

Πριν σου απάντησα λίγο βιαστικά λόγω περιορισμένου χρόνου. Μόλις τώρα είδα το σύνδεσμο που παρέθεσες. Για δες εκεί την ενότητα "Επιστροφή μη ελαττωματικών προϊόντων - Δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης από τον πελάτη". Νομίζω σε καλύπτει περισσότερο.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Έχω το εξής πρόβλημα με ένα RMA απο Visionstudio περιμένω 2 μήνες για RMA μια κάρτα Sapphire 7970 που την είχα αγοράσει 450euro.Εχθές τους πήρα τηλέφωνό και μου είπαν θα μου στείλουν μια Sapphire 280x Trix Αξιας 300euro αλλά ίδιες επιδόσεις.  Eχω ακούσει ίσης αξίας(τιμής? η επίδοσης?) 

Link to comment
Share on other sites

Έχω το εξής πρόβλημα με ένα RMA απο Visionstudio περιμένω 2 μήνες για RMA μια κάρτα Sapphire 7970 που την είχα αγοράσει 450euro.Εχθές τους πήρα τηλέφωνό και μου είπαν θα μου στείλουν μια Sapphire 280x Trix Αξιας 300euro αλλά ίδιες επιδόσεις.  Eχω ακούσει ίσης αξίας(τιμής? η επίδοσης?) 

 

Σου οφείλουν αντικατάσταση με προϊόν ίδιων ή καλύτερων προδιαγραφών. Αν σε όλες τις χρήσεις που σε ενδιαφέρουν η νέα κάρτα είναι καλύτερη, μπορείς να την πάρεις. Αν σε οτιδήποτε χωλαίνει, δες ποια καλύπτει τις προδιαγραφές σου και ζήτα εκείνη.

 

Όμως, εγώ βλέπω άλλο πρόβλημα. Είναι απαράδεκτο να περιμένεις 2 μήνες χωρίς το προϊόν που σου κόστισε 450€. Κανονικά, αν η επισκευή ή αντικατάσταση αργεί πέρα από 15 ημέρες, οφείλουν να σου προσφέρουν έναν προσωρινό τρόπο να κάνεις τη δουλειά σου.

Link to comment
Share on other sites

ναι έχεις δίκιο αλλά εχω φύγει εξωτερικό και δεν έδωσα πολύ σημασία.Το θέμα ειναι να πάρω τηλέφωνο και να ζητήσω μια κάρτα ίσης  αξιας απο το site τους 450ευρο  η δεν εχω το δικαίωμα ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.