Jump to content



Δικαιώματα καταναλωτή


JdCZT

Recommended Posts

Εγω καταλαβα οτι ο τυπος ειναι απαλευτος, δεν παλευεται με τιποτε.Θα φτιαξουμε 850 σελιδες και θα λεμε τα ιδια.

Πουλαει ενας κατασκευστης 5 εκατομμυρια καρτες και θα πρεπει να εχει αλλα 5 εκατομυρια στην αποθηκη να καθονται για τυχον εγγυηση.Μολις μετα θα ληξει η εγγγυηση και του τελευταιο κομματιου, ολες η 580 θα εχουν μουσειακη αξια.

Ευτυχως δεν εισαι επιχειρηματιας-εμπορος γιατι θα ειχες φουνταρει.

Link to comment
Share on other sites

[...]

Πάντως για να ακριβολογούμε ο νόμος αναφέρεται σε κατασκευαστικά ελαττώματα και όχι σε προβλήματα λόγω χρήσης ή/και φυσιολογικής φθοράς των προϊόντων. Σε αυτό το σημείο είμαστε μάλλον "τυχεροί" που τα καταστήματα θέλουν να έχουν κάποιο καλό όνομα στην αγορά γιατί διαφορετικά θα αναγκαζόμασταν να βάζουμε πραγματογνώμονες για να αποδείξουμε ότι η κάρτα κάηκε λόγω εργοστασιακού ελαττώματος και όχι από oc κλπ (μετά το πέρας 6 μηνών από την αγορά).

[...]

Σύμφωνοι σε όλα εκτός από το απόσπασμα που αναφέρεις, στο οποίο έχω 2 ενστάσεις.

Αφενός δεν είναι υποχρεωμένος ο καταναλωτής να αποδείξει ότι η βλάβη προήλθε από κατασκευαστικό ελάττωμα. Αν μπορούσε να το αποδείξει ο προμηθευτής, θα το έκανε. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι αισθητήρες υγρασίας κινητών. Εκεί που μπορούν (καταχρηστικά καμιά φορά) να ισχυριστούν ότι ευθύνεται ο καταναλωτής, το κάνουν χωρίς δισταγμό.

Αφετέρου, αρκετά περιφερειακά ΗΥ διαφημίζονται ως έχοντα χαρακτηριστικά που ευνοούν το overclocking, οπότε ακόμη κι αν η βλάβη προερχόταν από τον υπερχρονισμό, ο προμηθευτής θα ήταν και πάλι υποχρεωμένος να τα αντικαταστήσει. Υποστηρίζω μάλιστα ότι αν δεν έχει παραβιάσει ο χρήστης κάποιο "κλείδωμα" για να τα υπερχρονίσει, πάλι είναι μέσα στα δικαιώματά του να το κάνει.

Πάντως, το ειδικό θέμα της κάρτας γραφικών νομίζω ότι το έχουμε εξαντλήσει. Ας κρατήσει ο καθένας τις πληροφορίες που βρίσκει χρήσιμες και ας πάμε παρακάτω.

Link to comment
Share on other sites

Εγω καταλαβα οτι ο τυπος ειναι απαλευτος, δεν παλευεται με τιποτε.Θα φτιαξουμε 850 σελιδες και θα λεμε τα ιδια.

Πουλαει ενας κατασκευστης 5 εκατομμυρια καρτες και θα πρεπει να εχει αλλα 5 εκατομυρια στην αποθηκη να καθονται για τυχον εγγυηση.Μολις μετα θα ληξει η εγγγυηση και του τελευταιο κομματιου, ολες η 580 θα εχουν μουσειακη αξια.

Ευτυχως δεν εισαι επιχειρηματιας-εμπορος γιατι θα ειχες φουνταρει.

Εγω παλι καταλαβα οτι πηρε την τιμη αγορας σε πιστωση και αν δεν ηταν νομιμο και προβλεπομενο γιατι του τη δωσανε ??

Εχουν καποιο κερδος?

Την λεξη αξια βλεπω την ερμηνευεις οπως σε βολευει...

Link to comment
Share on other sites

Εγω παλι καταλαβα οτι πηρε την τιμη αγορας σε πιστωση και αν δεν ηταν νομιμο και προβλεπομενο γιατι του τη δωσανε ??

Εχουν καποιο κερδος?

Την λεξη αξια βλεπω την ερμηνευεις οπως σε βολευει...

Το κέρδος που έχουν είναι ότι:

1. Από την Asus θα πάρουν καμιά 670 από το rma και θα την ξαναπουλήσουν.

2. Από αυτόν θα ξαναπάρουν τα 525€ και θα πουλήσουν άλλη μια κάρτα με σχετικά υψηλό κέρδος που σε 6 μήνες θα έχει χάσει 30% του τωρινού της κόστους.

Και σε τελική ανάλυση, έχουμε φάει 2-3 μέρες και μερικές δεκάδες (εκατοντάδες?) μηνύματα να συζητάμε για το eshop, μια φορά να τους χαλάσει αποκλείεται.

Προφανώς τα δικαιώματα δεν καθορίζονται από την πλειοψηφία, αλλά από το νόμο - επειδή όμως για την ερμηνεία του νόμου απαιτείται "κοινή" λογική, νομίζω είναι σαφές πλέον ότι η πλειοψηφία των καταναλωτών εδώ μέσα (και όχι εμπόρων) κρίνει υπερβολική την απαίτηση του φίλου συνφορουμίτη. Όλοι χαιρόμαστε για την επιτυχή κατάληξη, αλλά θα πρέπει να είναι σαφές στους επόμενους αναγνώστες ότι εν γένει δεν θα πρέπει να περιμένουν υποχρεωτικά αντίστοιχη αντιμετώπιση - ούτε καν από το ίδιο κατάστημα.

Link to comment
Share on other sites

Οκ οποτε ο καθενας οπως βολευεται ! Αν σε ενδιαφερουν μονο οι επιδοσεις, ναι και γω θα δεχομουν την 670, αν και λιγο ψαξιμο παραπανω σε καποιες νομικες υπηρεσιες και μαθαινεις ακριβως τι δικαιουσαι.

Link to comment
Share on other sites

Anir μπερδεύεσαι. Λοιπόν, άλλο η κατά νόμο εγγύηση και άλλο η εμπορική εγγύηση του κατασκευαστή.

Συμφωνω σε αυτο αλλο εννουσα εγω και το εξηγησα.

Εάν και εφόσον το κατάστημα αρνηθεί να στο αντικαταστήσει τότε έχεις το δικαίωμα να ζητήσεις τα λεφτά σου πίσω ώστε να πας στο επόμενο κατάστημα που θα σου προσφέρει αυτό που ζητάς.

Ο νομος δεν λεει με σαφηνεια αν υπαρχει καποια σειρα στο θεμα αντικαταστασης η υπαναχωρησης.

Πάντως για να ακριβολογούμε ο νόμος αναφέρεται σε κατασκευαστικά ελαττώματα και όχι σε προβλήματα λόγω χρήσης ή/και φυσιολογικής φθοράς των προϊόντων.

Οταν ενα προιον χαλαει μεσα στην εγγυηση τοτε εχει κατασκευαστικο ελαττωμα! Σου εγγυαται οτι 3 χρονια αντεχει και θα λειτουργει κανονικα!

Πουλαει ενας κατασκευστης 5 εκατομμυρια καρτες και θα πρεπει να εχει αλλα 5 εκατομυρια στην αποθηκη να καθονται για τυχον εγγυηση.

Αν κατι τετοιο ειναι αδυνατον δεν φταιει ο πελατης! Του υποσχεσαι με την εγγυηση οτι θα εχεις το προιον!

Το κέρδος που έχουν είναι ότι: Από την Asus θα πάρουν καμιά 670 από το rma και θα την ξαναπουλήσουν.

Σιγουρα θα παρουν 670?

επειδή όμως για την ερμηνεία του νόμου απαιτείται "κοινή" λογική, νομίζω είναι σαφές πλέον ότι η πλειοψηφία των καταναλωτών εδώ μέσα (και όχι εμπόρων) κρίνει υπερβολική την απαίτηση του φίλου συνφορουμίτη.

Καταρχην την λογικη την ερμηνευει ο καθενας οπως θελει! Εγω απο αυτο που διαβαζω απο τον νομο θεωρησα λογικο να ζητησω αυτο που ζητησα! Και μαλλον το θεωρησε και το eshop λογικο οπως φαινετε!

Τιποτα δεν ειναι σαφες και εχω δεχτει μηνυματα προσωπικα απο συμφορουμιτες που μου λενε οτι καλα κανω και οτι αυτοι πηγαν μεχρι σε δικηγορο και βρηκαν το δικιο τους σαν κ εμενα!

Το ποσοι ειναι καταναλωτες και το ποσοι πωλητες εδω μεσα αστο δεν μπορει να το αποδειξει κανεις! Και εγω μπορει να ειμαι πωλητης και παλι τα ιδια που λεω θα ελεγα!

θα πρέπει να είναι σαφές στους επόμενους αναγνώστες ότι εν γένει δεν θα πρέπει να περιμένουν υποχρεωτικά αντίστοιχη αντιμετώπιση - ούτε καν από το ίδιο κατάστημα.

Σιγουρα γιατι ειναι που θα πεσεις! Αν ομως σας δωσουν πιστωτικο στην τιμη αγορας μην το δεχτειτε και πειτε τους οχι ευχαριστω γιατι δεν θελετε χαρες και δωρα και δεν το δικαιουστε!

Link to comment
Share on other sites

" Αρχικό μήνυμα απο Herc Εμφάνιση μηνυμάτων

Πουλαει ενας κατασκευστης 5 εκατομμυρια καρτες και θα πρεπει να εχει αλλα 5 εκατομυρια στην αποθηκη να καθονται για τυχον εγγυηση.

Αν κατι τετοιο ειναι αδυνατον δεν φταιει ο πελατης! Του υποσχεσαι με την εγγυηση οτι θα εχεις το προιον! "

Ο Herc εχει δικαιο σε αυτο, δε εχεις τοσο μεγαλο αποθεμα. Δεν γινεται να χεις.

Γι αυτο η εγγυση λεει αντικατασταση με το ιδιο, η επιστροφη χρηματων (πιστωση).

Εγω παντως ρωτησα 3-4 ατομα μεταξυ τους δικηγορο, μελος κεπκα, αλλα και φιλο εμπορο.

Ολοι ειπαν το ιδιο. Καλυψη με το ιδιο προιον η πιστωση χρηματων που λεει το τιμολογιο.

ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΨΙΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΓΓΥΗΣΗ.

Επισης κανεις δεν ειπε για ανταλαγη προιοντος με νεο μοντελο. Μονο αν δεχθει ο πελατης τετοιο συμβιβασμο. Αυτο ουτε γω το ηξερα.

Ανιρ οτι εγινε εγινε, μην ασχολεισαι αλλο, ο καθενας οπως βολευεται. 900 σελιδες ακρη δε θα βγει.

Link to comment
Share on other sites

Μολις πριν απο λιγο πηρα την καινουρια καρτα στα χερια μου! Τωρα δεν εχω λογο να ασχοληθω αλλο ηρθε η ωρα για καψιμο! Παντος η GTX 580 και τωρα 780 μου θα εχει συναισθηματικη αξια για μενα με τοσες διαστασεις που πηρε το θεμα μου!

Γεια σας!

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνοι σε όλα εκτός από το απόσπασμα που αναφέρεις, στο οποίο έχω 2 ενστάσεις.

Αφενός δεν είναι υποχρεωμένος ο καταναλωτής να αποδείξει ότι η βλάβη προήλθε από κατασκευαστικό ελάττωμα. Αν μπορούσε να το αποδείξει ο προμηθευτής, θα το έκανε. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι αισθητήρες υγρασίας κινητών. Εκεί που μπορούν (καταχρηστικά καμιά φορά) να ισχυριστούν ότι ευθύνεται ο καταναλωτής, το κάνουν χωρίς δισταγμό.

Αν διαβάσεις προσεκτικά τον νόμο θα διαπιστώσεις ότι αναφέρει ρητώς πως για 6 μήνες από την αγορά ό,τι κι αν συμβεί θεωρείται κατασκευαστικό ελάττωμα και άρα θα πρέπει να αποδείξει ο πωλητής πως δεν πρόκειται για τέτοιο. Μετά το πέρας των 6 μηνών θα πρέπει να αποδείξει ο αγοραστής ότι πρόκειται για κατασκευαστικό ελάττωμα και όχι για πρόβλημα λόγω χρήσης ή/και φυσιολογικής φθοράς. Ο πιο "εύκολος" τρόπος να αποδείξεις κατασκευαστικό ελάττωμα είναι να ισχυριστείς ότι χρησιμοποίησες κάποια λειτουργία για πρώτη φορά και αυτή δεν ήταν όπως έπρεπε (πχ άνοιξα το GPS μια φορά μετά από 18 μήνες και δεν λάμβανε σήμα). Εδώ έρχεται η εμπορική εγγύηση του κατασκευαστή ή του πωλητή (πχ όταν λέει εγγύηση δύο ετών το Πλαίσιο είναι δική του εμπορική εγγύηση και όχι του κατασκευαστή) να μας βοηθήσει κάπως δεχόμενος να κάνει αυτός τον έλεγχο και την ενδεχόμενη αντικατάσταση του προϊόντος. Αν δεν υπήρχε η εμπορική εγγύηση τότε στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν θα βγάζαμε άκρη.

Όσον αφορά το overclocking έχεις μάλλον δίκιο από την άποψη ότι δεν είναι δυνατόν από την μια να πουλάς κάτι βασιζόμενος σε συγκεκριμένο χαρακτηριστικό και από την άλλη να μην δέχεσαι ως κατασκευαστικό σφάλμα κάτι που προήλθε ακριβώς από αυτό το χαρακτηριστικό. Βέβαια υπάρχει μια ασάφεια καθώς ναι μεν σου λέει ότι μπορείς να υπερχρονίσεις τον επεξεργαστή αλλά δεν σου λέει μέχρι ποιου σημείου ούτε με ποια ψύξη κοκ. Μπορεί δηλαδή να σου πει ότι η βλάβη προήλθε από την κακή ψύξη (που είναι μάλλον ευθύνη του καταναλωτή) και όχι από το oc. Ευτυχώς, και πάλι, που καμία εταιρία, ειδικά στους καιρούς που ζούμε, δεν θέλει να δείξει κακό πρόσωπο και συνήθως, αν όχι πάντα, δέχονται το rma χωρίς πολλά πολλά...

[MENTION=16225]Anir[/MENTION]: συνήθως η διατύπωση δείχνει και την σειρά που ακολουθείται. Το συγκεκριμένο, βέβαια, το έχω διασταυρώσει με δικηγόρους αλλά δεν θέλει και πολύ για να δει κανείς την αυξανόμενη βαρύτητα των θεραπειών. Άλλωστε αν υπαναχωρούσαμε όλοι κατευθείαν από την σύμβαση τότε τα μαγαζιά θα είχαν κλείσει. Έτσι, μέσα στο πλαίσιο της σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ πωλητή και καταναλωτή, ο νόμος δίνει τα συγκεκριμένα περιθώρια στον πωλητή (επισκευή/αντικατάσταση) ώστε να επανορθώσει. Στην ουσία προσπαθεί να τηρήσει μια κάποια ισορροπία. Θα μου πεις: "και γιατί τα μαγαζιά δεν κλείνουν από τις αντικαταστάσεις;". Γιατί πολύ απλά ό,τι ισχύει για τις σχέσεις καταναλωτή λιανικής και πωλητή ισχύει και για τις σχέσεις πωλητή-προμηθευτή. Όπως εμείς ζητούμε την αντικατάσταση από το μαγαζί έτσι και το μαγαζί ζητά την αντικατάσταση από τον προμηθευτή.

[MENTION=15883]nikos_f3n[/MENTION] : ο νόμος αναφέρει αντικατάσταση αν είναι δυνατόν με το ίδιο κι αν δεν είναι (πχ εάν το προϊόν έχει αποσυρθεί/εξαντληθεί) τότε με προϊόν ίδιων ή καλύτερων τυπικών χαρακτηριστικών.

Πάντως για τις περιπτώσεις υπαναχώρησης το άρθρο 547 του ν.3043/2002 αναφέρει ξεκάθαρα ότι ο αγοραστής θα αποδώσει στον πωλητή το αντικείμενο της αγοραπωλησίας ελεύθερο από κάθε βάρος που μπορεί να πρόσθεσε ο ίδιος και ο πωλητής είναι υποχρεωμένος να καταβάλλει το τίμημα της αγοράς με τόκο, τα έξοδα της πώλησης καθώς και όσα ξόδεψε ο αγοραστής για το πράγμα. Ούτε για πιστωτικά μιλάει ούτε για οτιδήποτε άλλο έχουν σκαρφιστεί τα δικά μας σαΐνια.

Έγινε επεξεργασία από cna
Link to comment
Share on other sites

Μολις πριν απο λιγο πηρα την καινουρια καρτα στα χερια μου! Τωρα δεν εχω λογο να ασχοληθω αλλο ηρθε η ωρα για καψιμο! Παντος η GTX 580 και τωρα 780 μου θα εχει συναισθηματικη αξια για μενα με τοσες διαστασεις που πηρε το θεμα μου!

Γεια σας!

Ελα πες θα κοιμηθεις μαζι της το βραδυ ??? :hug:

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=15616]cna[/MENTION]

όπως σου εξηγεί κι ο acct το βάρος της απόδειξης για την αιτία του ελαττώματος το έχει ο έμπορος/κατασκευαστής, όχι ο καταναλωτής. Αυτοί είναι που οφείλουν να αποδείξουν ότι η βλάβη προκλήθηκε με υπαιτιότητα του χρήστη. Ο τελευταίος μπορεί απλώς να λέει «τούτο δω το πράγμα δε λειτουργεί, δεν ξέρω τίποτε άλλο».

Αυτό πάντως είναι η μισή αλήθεια γιατί αν καταλήξεις σε δικαστήρια και φέρουν τους δικούς τους πραγματογνώμονες, στην πραγματικότητα θα χρειαστείς κι εσύ τεχνικό σύμβουλο για να αντικρούεις τους ισχυρισμούς τους. Έχω ακούσει περιστατικό (για αντικείμενο μεγάλης αξίας, άνω των 70.000€ νομίζω) όπου ενώ ο χρήστης είχε στη διάθεσή του τα δημόσια τεχνικά εγχειρίδια του κατασκευαστή (2-3χιλιάδες σελίδες) στο ακροατήριο του εμφάνισαν τρελλό αριθμό από εσωτερικά τους έγγραφα κι άλλα esoteric και cryptic αλλά δημόσια επίσης τεχνικά έγγραφα για να τη γλυτώσουν και να μην βγάλουν κατασκευαστικό ελάττωμα, υποστηριζόμενα όλα αυτά από 2-3 guru που έφεραν από τη Γερμανία. Σε τέτοιες περιπτώσεις κι ασχέτως του τι λέει ξεκάθαρα ο νόμος, μάλλον δεν τον γλυτώνεις κι εσύ τον δικό σου τεχνικό σύμβουλο. Ειδικά στην περίπτωση Η/Υ και εξαρτημάτων τους έχει ο καταναλωτής συνήθως το πρόσθετο πρόβλημα ότι ανακατεύονται πολλοί διαφορετικοί κατασκευαστές συν το λογισμικό, που διευκολύνει τον ενδιαφερόμενο κατασκευαστή να πετάει το μπαλάκι στους υπόλοιπους (δλδ στον καταναλωτή που τους επέλεξε).

Για τα παιδιά που γράφουν ότι έχει εξαντληθεί το θέμα, σας καταλαβαίνω απολύτως αλλά αν έβγαινε άκρη στο τι ποσό επιστρέφεται κι αν μειώνεται ή όχι λόγω της χρήσης, θα διευκολυνόμαστε όλοι σε πιθανές παρόμοιες περιπτώσεις. Η συγκεκριμένη περίπτωση κάρτας κλπ ποτέ δεν ήταν το ενδιαφέρον μου. Με ενδιαφέρει κυρίως το ότι έχει περάσει αρκετός χρόνος λειτουργίας, η επιστροφή ολόκληρης της τιμής αγοράς στην υπαναχώρηση ισχύει κυρίως για πράγματα που είχαν το ελάττωμα/βλάβη εξαρχής. Νομίζω, αλλά δεν το γνωρίζω έγκυρα, ότι στην αναστροφή πώλησης δεν επιστρέφεται ντε και καλά ολόκληρο το ποσό αν έχει δουλέψει το πράγμα για καιρό. Μακάρι να κάνω λάθος.

[MENTION=22342]minast[/MENTION]: «αλλά θα πρέπει να είναι σαφές στους επόμενους αναγνώστες ότι εν γένει δεν θα πρέπει να περιμένουν υποχρεωτικά αντίστοιχη αντιμετώπιση - ούτε καν από το ίδιο κατάστημα.»

Ακριβώς αυτό, ειδικά όταν δεν γνωρίζουμε καν όλη την ιστορία.

[MENTION=16225]Anir[/MENTION]: για να μην κοροϊδευόμαστε, δεν έκανες καμία χάρη στο e-shop που πήρες το πιστωτικό αντί για μετρητά, στον εαυτό σου έκανες χάρη. Και τολμώ να υποθέσω ότι αν ήσουν τόσο σίγουρος για το ποιος είναι ο νόμος και τι θα συνέβαινε αν κατέληγες σε δικαστήριο δεν θα τους χάριζες ούτε μισό ευρώ. Τις ειρωνείες «Αν ομως σας δωσουν πιστωτικο στην τιμη αγορας μην το δεχτειτε και πειτε τους οχι ευχαριστω γιατι δεν θελετε χαρες και δωρα και δεν το δικαιουστε!» μην τις απευθύνεις στα παιδιά που διαφώνησαν με την αρχική σου γνώμη, γιατί μπορούν κάλλιστα να σου πουν «αφού τα δικαιούσαι από το νόμο ζήτα τα μετρητά που ΄ναι ακόμη καλύτερα». Είτε ισχύει το ένα είτε το άλλο, ο νόμος δε λέει πουθενά για πιστωτικά κι αυτό το γνωρίζεις καλά.

Ο δε νόμος που επικαλέστηκες (αν ισχύει στην περίπτωσή σου πράγμα για το οποίο διατηρώ αμφιβολίες) είναι σαφής ότι η επιλογή επιστροφής τιμήματος ή αντικατάστασης είναι στην ευχέρεια του καταναλωτή. Να επαναλάβω (δεν το κατάλαβες και μπερδεύτηκες στο προηγούμενο μήνυμά μου), η παράγραφος αφορά άρνηση ή υπερβολική καθυστέρηση επισκευής εκ μέρους είτε του πωλητή είτε του παρέχοντος την εγγύηση (ή και των δύο). Δε γνωρίζω αν το «πάρε μία 670» ισοδυναμεί με τέτοια άρνηση.

Έγινε επεξεργασία από salde
@cna: ασήμαντη διόρθωση, το 547 είναι άρθρο του Αστικού Κώδικα, το νέο κείμενο είναι στο άρθρο 1 του Ν. 3043/2002
Link to comment
Share on other sites

[MENTION=28876]salde[/MENTION]: άρθρο 537 του ν.3043/2002 -> Το ελάττωμα ή η έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας που διαπιστώνεται μέσα σε έξι μήνες από την παράδοση του πράγματος τεκμαίρεται ότι υπήρχε κατά την παράδοση.

Όλοι, λοιπόν, ξέρουμε ότι το τεκμήριο αναιρείται εάν αποδειχθεί ότι δεν ισχύει. Έτσι μέσα στους 6 μήνες υπόχρεος, κατά τον νόμο, για να αποδείξει ότι δεν πρόκειται για κατασκευαστικό ελάττωμα είναι ο πωλητής ενώ μετά το πέρας των έξι μηνών παύει να ισχύει το ως άνω τεκμήριο οπότε το βάρος πέφτει στον καταναλωτή.

Πάντως μπερδευόμαστε γιατί έχουμε συνηθίσει σε διαφορετική αντιμετώπιση των πραγμάτων λόγω των εμπορικών εγγυήσεων. Ενώ δηλαδή ο νόμος απαιτεί από τον καταναλωτή να αποδείξει κάτι μπαίνει στην μέση η εμπορική εγγύηση η οποία υποχρεώνει τον πωλητή ή τον κατασκευαστή να αποδείξουν ότι δεν φέρουν καμία ευθύνη.

Link to comment
Share on other sites

είναι λίγο πιο περίπλοκο. Αφενός ναι αυτά είναι τα άρθρα του Αστικού Κώδικα (το 537 να στο ξαναγράψω είναι άρθρο του Κώδικα, το κείμενο του οποίου τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 του Ν.3043/2002, δεν έχει 500+ άρθρα ο 3043) που αναφέρονται γενικώς στην ευθύνη του πωλητή κι ισχύουν πέρα από τυχόν πρόσθετη εμπορική εγγύηση (του πωλητή ή του κατασκευαστή). Αφετέρου αυτά αφορούν το αν υπήρχε κατά την παράδοση ή δημιουργήθηκε μετά. Τρίτον αυτό που γράφεις στο τέλος με την εμπορική εγγύηση και τυχόν άλλες διατάξεις προστασίας καταναλωτών είναι αυτό στο οποίο αναφερόμουν στο αρχικό. Εκεί το βάρος απόδειξης το φέρει ο έμπορος/κατασκευαστής/αντιπρόσωπος κλπ.

Το κερασάκι στην τούρτα: κάποια από τα εφαρμοζόμενα είναι αναγκαστικού δικαίου (= δε μπορούν τα δυο μέρη να συμφωνήσουν διαφορετικά) ενώ σε άλλα υπάρχει η δυνατότητα για επιμέρους συμφωνίες.

Σε όλα αυτά, υπάρχουν σχεδόν πάντα κι άλλες δυνατότητες (δες π.χ. το 542 του Αστικου Κώδικα) συν τα όποια προβλήματα μπορεί να έχεις σε οποιαδήποτε δικαστική διαμάχη (δικονομικά, γενικές ρήτρες, χρόνοι ικανοποίησης κι άλλα ωραία).

Link to comment
Share on other sites

Από όσο κατάλαβα από τον νόμο εάν προκύψει κάποιο πρόβλημα στην χρήση που δεν αφορά σε κατασκευαστικά ελαττώματα ή σε διαφημιζόμενες δυνατότητες τότε το μόνο που καλύπτει τον καταναλωτή είναι η εμπορική εγγύηση, εφόσον υπάρχει φυσικά. Πάντως εάν διευκρίνιζες ότι αναφερόσουν σε εμπορικές εγγυήσεις δεν θα έγραφα το κατεβατό. :)

Link to comment
Share on other sites

όλα σε καλύπτουν, επιλέγεις ό,τι καλύτερο για εσένα. Δεν αναιρεί το ένα το άλλο, απλώς μερικοί προσφέρουν -στα λόγια τουλάχιστον- το κάτι παραπάνω, άλλοι όχι κι αρκετοί έχουν την τάση να κρύβουν μέχρι να ζοριστούν κομμάτια της όλης εικόνας, προσπαθώντας να μεταθέσουν ευθύνες αλλού.

Μερικές φορές αξίζει να το κυνηγήσεις παραπάνω, άλλες φορές όχι ακόμη κι αν «κερδίσεις» τελικά.

Link to comment
Share on other sites

Η 670 σου λεει ειναι νεο μοντελο και εχει 4gb μνημη και αυτη που ειχες εχει 1.5! Αρα σου δινουμε καλυτερων χαραχτηριστικων προιον!

Οχι κυριε δεν μου δινετε γιατι η 580 εχει Memory Interface 384-bit και η 670 256 αρα εχει καποια καλυτερα χαρακτιριστικα αλλα καποια χειροτερα αρα διαφωνουμε στην αντικατασταση! Εκτος αν ερθει στο σπιτι μου ο υπαλληλος και μου φερει μια 580 και μια 670 να της κοντραρουμε! Αλλα ξεχασα δεν υπαρχει καν η 580!

αν και σε εκραξα, ετσι οπως το θετεις μαλλον τεινω να συμφωνισω.

εχουν κι αλλα χαρακτηριστικα διαφορετικα στα οποια η 580 υπερτερει που αν χρησιμοποιουσες για 3d την καρτα σαφως αυτη που σου διναν ειναι αρκετα κατωτερη, αλλα αυτο που καπου μου ξινιζει ειναι η τιμη σε ενα τετοιο προιον μετα απο 3 χρονια...

ΙΣΩΣ τελικα εμεις να το βλεπουμε διαφορετικα και ο νομος να το αντιμετωπιζει απλα σαν ενα αγαθο με μια συγκεκριμενη αξια, οποτε οκ... καλα εκανες και το εξαντλησες τοσο.

Ας μη διναν 3 χρονια εγγυηση στην τελικη...

Link to comment
Share on other sites

Εμενα παντως το οτι οι περισσοτεροι θεωρουν οτι το σωστο ειναι να μη αποζημιωνει ενα καταστημα συμφωνα με τα προβλεπομενα της εγγυησης, το δεχονται αλλα και το επαυξανουν, μονο υποπτο σκοπο μου δειχνει...

Οκ ξερω οτι πολλοι κερδοσκοπουν απεναντι σε πελατες με τις εγγυησεις. Το θεμα ειναι γιατι οι πελατες να το επαυξανουν κιολας? Μηπως αρνουμαστε οτι μας επιασαν μα#@ες.

Τοσος εγωισμος ποια?

Και για οσους λενε οτι δεν καλυπτει η εγγυηση την τιμη αγορας τιμολογιου. Διαφωνω

Οταν το προιον αλλαζει με καινουργιο, παντα προβλεπεται προιον ιδιας ΑΞΙΑΣ. Οι επιδοσεις δεν εχουν καμμια απολυτως σχεση και καμμια βαση. Εγω το χω κανει σε 3-4 προιοντα οχι πληροφορικης και παντα ηταν ακριβοτερο αυτο που μου δωσανε ΧΩΡΙΣ να πληρωσω ουτε την διαφορα...

Πχ μηχανη καφε που αλλαξα. Αγορασα 90ευρω χαλασε στην εγγυηση, αλλαχθηκε με νεο μοντελο 105ευρω χωρις να δωσω τα 15εξτρα. Και κατι ακουστικα που αλλαξα 30 ευρω αλλαχθηκαν με ιδια.. Μια οθονη 24" samsung 250 ευρω περιπου, ειχε αλλαχθει με 24" νεο μοντελο περι τα 40 ευρω διαφορα που δεν πληρωσα φυσικα... και ενα παιδικο καροτσι που εσπασε εξαρτημα στην εγγυηση πληρωσα μονο μεταφορικα για αποστολη...

Και σε εμένα στο e-shop για τρεις σκληρούς δίσκους εξωτερικούς που δεν παράγονταν πλέον μου κόψανε πιστωτικό στην τιμή που τους αγόρασα πριν χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

Η εγγύηση για το ανακατεσκευασμένο διέπεται από τους ίδιους όρους με το καινούριο. Αντίστοιχα, αν στη διάρκεια εγγύησης σου αντικαταστήσουν ένα προϊόν, η εγγύηση ανανεώνεται για όλη τη διάρκειά της κι όχι για την εναπομείνασα διάρκεια της αρχικής.

Εκτός αν πρόκειται για κάποιο είδος που και ως καινούριο έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής (και έχεις ενημερωθεί σχετικά), λογικά πρέπει να σου προσφέρουν τουλάχιστον 2 χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

Η εγγύηση για το ανακατεσκευασμένο διέπεται από τους ίδιους όρους με το καινούριο. Αντίστοιχα, αν στη διάρκεια εγγύησης σου αντικαταστήσουν ένα προϊόν, η εγγύηση ανανεώνεται για όλη τη διάρκειά της κι όχι για την εναπομείνασα διάρκεια της αρχικής.

Εκτός αν πρόκειται για κάποιο είδος που και ως καινούριο έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής (και έχεις ενημερωθεί σχετικά), λογικά πρέπει να σου προσφέρουν τουλάχιστον 2 χρόνια.

Και εγώ αυτό σκέφτηκα, αλλά επικοινωνώντας με το support της corsair για ένα refurbished στικάκι που πήρα τον φεβρουάριο του 13 μου είπαν, παρέχουμε 30 μέρες εγγύηση για refusbished, sorry :crazy:

Το γράφουν και στην σελίδα τους, και το έγραφαν και στην σελίδα του mymemory όταν το αγόρασα (νομίζω).

Παρ' όλα αυτά ήθελα να ρωτήσω, μπας και...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.