Jump to content



περι ABS


unknown

Recommended Posts

Στα 30km/h μέτρα δεν κερδίζεις τπτ . Τι με abs να φρενάρεις τι με χωρις 1 και το ιδιο . Το καρο θα ακινητοποιηθει με το που πατησεις το φρένο . Ξαναλέω αν γλιστράει τοσο πολυ ωστε να τσουλησει με το αβς , παει να πει οτι χωρίς αβς θα κανεις πάλι τσουλήθρα + οτι δεν θα εχεις τιμόνι . Το αβς επεμβαίνει τοσο ωστε λιγο πριν φρενάρουν τα λάστιχα . Απλά πράγματα . 2-3 περιπτώσεις ειναι σε χιονι - χαλικι οπου το υλικό θα παιξει τον ρόλο του φράγματος στο λάστιχο που συσσωρευεται μπροστα....

Τωρα σε μερικά παλαιά οχήματα πχ corsa 1996-7-8 < που το αβς ηταν σε πολυ αρχικο στάδιο ίσως να έχανες κάτι στις χαμηλές πλεον δεν υφίσταται και αυτο.

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

καπου διάβαζα ότι υπάρχει ένα σενάριο όπου το abs δεν είναι απαραίτητα καλύτερο... σε πολυ χαλίκι.

Λόγω της φύσης του οδοστρώματος αν μπλοκάρουν οι τροχοί, θάβονται μέσα στο χαλίκι βελτιώνοντας την απόσταση φρεναρίσματος. Βέβαια είναι υποθετικό σενάριο μιας και δεν υπάρχουν και πολύ χαλικόδρομοι και δεν μπορω να φανταστώ κάποιον να θέλει τρέχει εκει...

Στα 30km/h μέτρα δεν κερδίζεις τπτ . Τι με abs να φρενάρεις τι με χωρις 1 και το ιδιο . Το καρο θα ακινητοποιηθει με το που πατησεις το φρένο .

Το abs πιάνει κανονικά, εξαρτάται πάντα από τον δρόμο.Και με 10 να πηγαίνω αν πητήσω φρένο δυνατά το abs πιάνει.

Αυτό που λέω είναι ότι μερικές φορές σε πολύ μικρές ταχύτητες το ABS επεμβαίνει (ενώ δεν θα έπρεπε) με αποτέλεσμα να μεγαλώνει ελάχιστα την απόσταση φρεναρίσματος.

Το «μικρές» σημαίνει 30-40 χιλιόμετρα σε ολισθηρό οδόστρωμα (τυπικά ελληνικό) ή σε κατηφόρα ή με χάλια λάστιχα.

Και μιλάμε και για πολύ μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης που δεν προλαβαίνεις να κάνεις πολλά πράματα, σου πετάχτηκε ένα σκυλί στα 10 μέτρα π.χ. ή βγήκε ένα μηχανάκι από το στενό.

Είναι προτιμότερο λοιπόν να συρθείς για 1-2 μέτρα παρά να τσουλήσεις (με το abs) για 2-3...

Επειδή θα επέμβουν πάλι οι «ειδικοί», ξαναλέω ότι το παραπάνω ΔΕΝ συμβαίνει πάντα αλλά είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων.

Και είναι από τις περιπτώσεις όπου ένα όχημα χωρίς ABS πιθανότατα να σταματήσει καλύτερα.

Στην απορία σου, οδηγώ πάνω από 15 χρόνια τώρα αυτοκίνητα με ABS και χωρίς αυτό.

Έχεις δίκιο, όντως ισχύει αυτό, προσωπικά όταν βλέπω αυτοκίνητο με abs να φρενάρει σε γλιστερή κατηφόρα το φοβάμαι.

Βέβαια εξαρτάται και η έκδοση του abs, αλλά και το πόσο γλιστερό είναι το οδόστρωμα, εμένα που δεν έχει abs, μού χει τύχει να μου γλιστρήσει και να κάνει τσουλήθρα, με ελάχιστη πίεση στο φρένο, με βροχή και 10-20km/h όπου μόνο με λίγο χειροφρενάκι μαζεύτηκε. Το χειρόφρενο στα 10-20 τελευταία χιλιόμετρα βοηθάει πολύ στο φρενάρισμα, διότι αποσυμφορίζει τους μπροστά τροχούς που έχουν κάτσει από το βάρος, και δεν κινδυνεύεις αν γυρίσει και λίγο το αυτοκίνητο. Σε όσα φρεναρίσματα πανικού έχω κάνει, αυτή την τεχνική χρησιμοποιώ. 29 φαναρζήδες συνιστούν να την ακολουθήσετε :p

Επίσης το μπλοκάρισμα των τροχών στο τέλος του φρεναρίσματος δεν είναι τόσο κακό, ούτε χάνεις ιδιαίτερα σε απόσταση, μπορεί και να κερδίζεις κι όλας (αυτό το 20% spin που λένε και στην f1, δεν είναι πανάκεια όταν πλησιάζεις στο 100% της ακινητοποίησης).

Το ηλεκτρονικό που δεν πιάνεται με τίποτα όμως είναι το ESP. Αυτό θά 'πρεπε να είναι στο βασικό εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων, όπως και ένας περιοριστής ταχύτητας στα 160 χιλιόμετρα.

Το χειρόφρενο στα 10-20 τελευταία χιλιόμετρα βοηθάει πολύ στο φρενάρισμα, διότι αποσυμφορίζει τους μπροστά τροχούς που έχουν κάτσει από το βάρος, και δεν κινδυνεύεις αν γυρίσει και λίγο το αυτοκίνητο.

το αυτοκινητο οταν φρεναρει φρεναρει με 70-80% στους μπροστινους τροχους και αυτο γιατι εκει πεφτει το βαρος.

αν τραβηξεις και χειροφρενο το μονο που θα καταφερεις ειναι να μπλοκαρεις τους πισω και να χασεις ευσταθεια,και να χασεις και επιπλεον φρεναρισμα...αρα θα σταματησεις πιο μακρια

Το abs πιάνει κανονικά, εξαρτάται πάντα από τον δρόμο.Και με 10 να πηγαίνω αν πητήσω φρένο δυνατά το abs πιάνει.

εξαρταται απο το αυτοκινητο

αν πας με 10 και κοκαλωσεις τα φρενα οι ροδες ουτε 2 γυρους δε θα κανουν πριν σταματησει

εγω δε ξερω τι ειναι ολα αυτα που λετε..ολα τα καινουργια ηλεκτρονικα βοηθηματα..

οδηγαω την A75 μου χωρις ζορι...εχω το κατεβασμα ταχυτητας που φρεναρει τους πισω τροχους και εχω και το φρενο που πιανει 70-80% μπροστα και ετσι καθεται ολο το αμαξι...

βεβαια πολλες φορες σε γλιστερο οδοστρωμα , μου χει τυχει να παταω φρενο λιγο και να αρχιζει να γλιστρανε οι τροχοι.Σε σημειο αν αφηνα το φρενο ωστε να τσουλησουν λιγο οι τροχοι θα πεφτα στον μπροστινο μου

Στα περισσοτερα συγχρονα οχηματα το abs δεν πιανει σε χαμηλες ταχυτητες. Και αυτο γιατι δεν υπαρχει περιπτωση να χαθει ο ελεγχος του οχηματος. Ακομα ομως και αν συμβει επανακταται σχετικα ευκολα. Στις μεγαλες ταχυτητες το abs δινει το πλεονεκτημα της μη απωλειας ελεγχου. Με αυτο τον τροπο αποφευγεται η πιθανοτητα να αλλαξει λωριδα το οχημα ή να βγει εκτος δρομου.

Σχετικα με την αποσταση ακινητοποιησης κανεις δεν μπορει να δωσει απαντηση στο τι συμβαινει. Η συμπεριφορα καθε αυτοκινητου ειναι διαφορετικη και οφειλεται τοσο στο ιδιο το αμαξι (αναρτησεις, ελαστικα, φορτωμα κλπ) οσο και στο συνδυασμο διαφορων συστηματων ασφαλειας.

Μεχρι τα 50 χιλιομετρα συνηθως εχουμε μικροτερη αποσταση ακινητοποιησης σε οχηματα χωρις abs και απο τα 50 και πανω σε οχηματα με abs. Ξαναλεω οτι αυτο συμβαινει σε γενικες γραμμες και δεν ειναι ο κανονας.

το αυτοκινητο οταν φρεναρει φρεναρει με 70-80% στους μπροστινους τροχους και αυτο γιατι εκει πεφτει το βαρος.

αν τραβηξεις και χειροφρενο το μονο που θα καταφερεις ειναι να μπλοκαρεις τους πισω και να χασεις ευσταθεια,και να χασεις και επιπλεον φρεναρισμα...αρα θα σταματησεις πιο μακρια

Αυτό είναι η δική σου θεωρητική προσέγγιση.

Δεν σου λέω χειρόφρενο στα 200 χιλιόμετρα, ούτε το χειρόφρενο τέρμα πάνω.

Εγώ λέω λίγο πριν ακινητοποιηθεί (10-20 χιλιόμετρα ανά ώρα στο κοντέρ) και για ένα πολύ οριακό τράβηγμα. Εννοείται για αυτοκίνητο χωρίς ABS. Ακόμη και σε φρενάρισμα πανικού πόλης είναι καλύτερο, διότι από 2 λάστιχα που σέρνονται τα 4 σερνόμενα κρατάνε περισσότερο.

Σε πόλη κερδίζεις περίπου 1-2 μέτρα, τα οποία πολλές φορές (αν είσαι αφηρημένος κλπ) είναι υπερπολύτιμα.

Κοίτα, με 20 χλμ/ώρα το αυτοκίνητο δε θέλει ούτε 4 μέτρα για να σταματήσει. Δεν το βλέπω πολύ πιθανό να γλυτώσεις 1 μέτρα αν σηκώσεις το χειρόφρενο.

Α, και το ABS εννοείται πως δουλεύει καλύτερα και στην κατηφόρα (σε φυσιολογικό οδόστρωμα)

τελικά ποιά ειναι η δύναμη που σταματάει το αυτοκινητο οταν φρενάρει????

Ειναι η δυναμη της τριβης που αναπτύσεται μεταξύ του ελαστικού και του οδοστρώματος:cool:

οταν ο τροχος μπλοκαρει η δύναμη αυτη είναι η τριβή ολισθισης.

όταν λειτουργει το ABS o τροχος ακινητοποιείται στιγμιαία και αυτο εξασφαλιζει την εμφάνιση της στατικης τριβης μεταξυ οδοστρώματος και ελαστικου. Η συνολική δυναμη που ασκειται και ακινητοποιεί το όχημα είναι το αθροισμα των ( πολλών στατικών τριβων που αναπτύσονται κάθε τόσο που μπλοκάρει στιγμιαία ο τροχός

και επειδη στην φυσική ισχύει οτι η στατικη τριβη είναι μεγαλυτερη η ίση της τριβης ολίσθισης το αθροισμα των στατικών τριβών είναι μεγαλυτερο απο την τριβή ολισθισης που εφαρμοζεται απο την αρχή του φρεναρίσματος :nothing:

....και για να σας προβληματίσω λιγο αφου οι δυνάμεις στην φύση εμφανίζονται πα΄ντοτε κατά ζευγη ....η τριβή στατική η ολίσθισης ανα περίπτωση ποιά δύναμη ανταγωνίζονται..........:toomuchne?

που δεν εχει ακουστεί καθόλου εδω μεσα.

αυτα απο την φυσική του λυκείου γ λυκείου πριν 20 χρονια περίπου θα έλεγα:hm:

ορμη? ή εχω ξεχασει και τα σχολικα επιπεδα γνωσης μου?

μεγάλε ......greekfragma με απογοητευεις:(

μην σε ρωτησω τωρα τον ορισμο της ορμης......:hi:

αδρανεια?

νιωθω σαν να μην πηγα ποτε σχολειο,δε θυμαμαι σχεδον τιποτα

σωστός:rolleyes:

......είναι η δύναμη που ασκείται με σκοπό να διατηρήσει την ΑΡΧΙΚΗ κινητική κατάσταση ενος σώματος.....

την αδρανεια?(κινητικη ενεργεια)

Αυτό είναι η δική σου θεωρητική προσέγγιση.

Δεν σου λέω χειρόφρενο στα 200 χιλιόμετρα, ούτε το χειρόφρενο τέρμα πάνω.

Εγώ λέω λίγο πριν ακινητοποιηθεί (10-20 χιλιόμετρα ανά ώρα στο κοντέρ) και για ένα πολύ οριακό τράβηγμα. Εννοείται για αυτοκίνητο χωρίς ABS. Ακόμη και σε φρενάρισμα πανικού πόλης είναι καλύτερο, διότι από 2 λάστιχα που σέρνονται τα 4 σερνόμενα κρατάνε περισσότερο.

Σε πόλη κερδίζεις περίπου 1-2 μέτρα, τα οποία πολλές φορές (αν είσαι αφηρημένος κλπ) είναι υπερπολύτιμα.

το να τραβηξεις χειροφρενο ισως φρεναρει λιγο καλυτερα,γιατι γενικα οι πισω ροδες φρεναρουν ελαχιστα ωστε να μην μπλοκαρουν ευκολα και χασεις ευσταθεια,αν εσυ τραβηξεις χειροφρενο ειναι σαν να πειραζεις τον κατανεμητη πιεσης αυξανοντας την πεδηση στις πισω ροδες.ισως φρεναρει λιγο καλυτερα,αλλα αν εισαι σε στροφη,η σε λιγο λιωμενο οδοστρωμα θα πεταξει κωλο το αμαξι και θα πηγαινεις με τις παντες

εγω γιατι ξερω ΄΄ειναι η ταση ενος σωματος να διατηρησει την κινητικη του κατασταση'' που δεν σημαινει οτι την διατηρει παντα

χμμ καλα νομιζω

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%B4%CF%81%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1

δεν την διατηρει...

προσπαθει να την διατηρισει,και η τριβη την μειωνει

σχετικα με την αδράνεια αν είναι δύναμη η τάση η διατηρηση κινητικης κατάστασης εγω θα την ελεγα δύναμη και θα σας πω ενα παραδειγμα που μπορει να το έχετε ζήσει....

εισαστε μεσα σε ένα λεωοφορειο καθεστε στην θεση σας και απο την οροφη του λεωφορείου κρεμεται μια αλυσίδα η οποια δεν φτανει μεχρι κατω στο πατωμα του λεωοφορειου.....το λεωφορείο ξεκινάει και η αλυσίδα κινείται προς τα πισω.......χε , χε η δύναμη που την κινεί είναι η αδράνεια .....και όταν το λεωφορειο σταθεροποιήσει την ταχυτητα του η αλυσίδα γίνεται πάλι κάθετη....φαντάζεστε τι γίνεται όταν όταν φρενάρει το λεωφορείο ....η αδράνεια ειναι αυτη που θα κολησει και εμας στο κεφάλι του μπροστινου....γιατί λοιπον να μην την πουμε δύναμη.....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.