Purple_Haze Μάϊος 15, 2008 #21 Μάϊος 15, 2008 Xωρίς abs δεν είναι απαραίτητο να μπλοκάρουν οι ρόδες. Οταν δεν έχεις abs δε "πέφτεις" πάνω στο φρένο με όλη σου τη δύναμη. Είπαμε το τέλειο φρενάρισμα γίνεται χωρίς abs ελάχιστα πριν μπλοκάρουν οι τροχοι.
dpolal Μάϊος 15, 2008 #22 Μάϊος 15, 2008 με τη σειρα μου θα σου πω οτι χωρις abs η ροδες μπλοκαρουν,το αμαξι γλιστραει και δε φρεναρει ποτε...δεν στεκει αυτο που λες.Δηλαδή ένα αυτοκίνητο χωρίς ABS στο οποίο τσαρουχώνουμε τα φρένα και μπλοκάρουμε τους τροχούς ΔΕΝ θα σταματήσει ποτέ ;;;;;Ξαναλέω αφού δεν έγινε κατανοητό.Το ABS επενεργεί πάνω στα φρένα. Μόλις αντιληφθεί ότι ο τροχός πάει να μπλοκάρει ανοίγει την βαλβίδα και ΜΕΙΩΝΕΙ την πίεση στο κύκλωμα του φρένου σε αυτόν τον τροχό. (ή σε όσους πάνε να μπλοκάρουν)Τί σημαίνει αυτό ;;;;;Mειώνουμε την πίεση στο κύκλωμα των φρένων ==> μειώνουμε την δύναμη φρεναρίσματος ==> μεγαλώνουμε την απόσταση.Αν με Χ δύναμη στα φρένα το αμάξι θέλει 50 μέτρα για να σταματήσει εντελώςμε Χμικρότερη δύναμη πόση απόσταση θα χρειαστεί ;;;;; (απλή μέθοδος των τριών)
Kostas007 Μάϊος 15, 2008 #23 Μάϊος 15, 2008 Mειώνουμε την πίεση στο κύκλωμα των φρένων ==> μειώνουμε την δύναμη φρεναρίσματος ==> μεγαλώνουμε την απόσταση.μα αν δε μειωνες την πιεση θα μπλοκαραν οι τροχοι,και τοτε θα γλιστραγανη δυναμη στα φρενα που χανεται απο το abs αν δεν χανοταν θα χανοταν απο το γλιστρημα των τροχων...τι δε καταλαβαινεις?
sotiris Μάϊος 15, 2008 #24 Μάϊος 15, 2008 Από όσα έχω δει, εξαρτάται από την έκδοση του ABS. Π.χ. η FIAT που είχε esp στο punto sporting, είναι πολύ καλό το σύστημά της, και το esp διακριτικό και το abs επίσης καλύτερο από το πόδι. Αυτό ελέγχεται (η έκδοση) από τον εγκέφαλο ABS που φοράει το κάθε αυτοκίνητο. Σήμερα βέβαια: 1) δεν ξέρω αν υπάρχει ανεξάρτητος εγκέφαλος ή είνια όλα σε ένα (multiplexing) 2) σίγουρα ένα σύγχρονο ηλεκτρονικά abs σύστημα (όχι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, μπορεί να έχει παλιά version, σπάνιο, αλλά ποτέ δεν ξέρεις) φρενάρει καλύτερα από τον οποιοδήποτε οδηγό, καθότι δεν μπορεί ο οδηγός να υπολογίσει ακριβώς τις παραμέτρους του δρόμου 2000 φορές το δευτερόλεπτο, άντε να αλλάξει την πίεση στο φρένο 2-3 φορές το δευτερόλεπτο (αν είναι πολύ σουμάχερ), έχοντας συνήθως πρώτα μπλοκάρει εντελώς και μετά χαλαρώνοντας την πίεση (πράγμα που μπορεί να σημαίνει και αποσταθεροποίηση και στούκα). Πάντως τη χαρά του να έχεις στριμένο το τιμόνι, το αυτοκίνητο να πηγαίνει ευθεία, να αφήνεις το φρένο και να στρίβει, το abs δεν στη δίνει Στα παλιότερα αυτοκίνητα πάντως το abs ήταν σαφώς χειρότερο από έναν έμπειρο οδηγό. Και δε λέμε για αντίκες, αλλά ακόμη και για αυτοκίνητα του 99-2000, τα φοβόσουνα λίγο με το abs. Επίσης σε περιπτώσεις που η στατική τριβή είναι καλύτερη από την ολίσθησης, το abs δεν κάνει.
nickstamat Μάϊος 15, 2008 #25 Μάϊος 15, 2008 Δηλαδή ένα αυτοκίνητο χωρίς ABS στο οποίο τσαρουχώνουμε τα φρένα και μπλοκάρουμε τους τροχούς ΔΕΝ θα σταματήσει ποτέ ;;;;;Ξαναλέω αφού δεν έγινε κατανοητό. Το ABS επενεργεί πάνω στα φρένα. Μόλις αντιληφθεί ότι ο τροχός πάει να μπλοκάρει ανοίγει την βαλβίδα και ΜΕΙΩΝΕΙ την πίεση στο κύκλωμα του φρένου σε αυτόν τον τροχό. (ή σε όσους πάνε να μπλοκάρουν) Τί σημαίνει αυτό ;;;;; Mειώνουμε την πίεση στο κύκλωμα των φρένων ==> μειώνουμε την δύναμη φρεναρίσματος ==> μεγαλώνουμε την απόσταση. Αν με Χ δύναμη στα φρένα το αμάξι θέλει 50 μέτρα για να σταματήσει εντελώς με Χμικρότερη δύναμη πόση απόσταση θα χρειαστεί ;;;;; (απλή μέθοδος των τριών) Είσαι λάθος εδώ... Αν είχαμε πάντοτε την τέλεια πρόσφυση και ήμασταν σίγουροι ότι κατά το φρενάρισμα κανένας τροχός δε θα ολισθήσει, τότε ναι, όσο μεγαλύτερη δύναμη θα ασκούσαν τα φρένα, τόσο πιο μικρή θα ήταν η απόσταση ακινητοποίησης και είναι λογικό γιατί θα έχεις μεγαλύτερη ροπή που επιβραδύνει τον τροχό. Το κλειδί όμως σε φυσιολογικές συνθήκες είναι στη διαφορά μεταξύ στατικής τριβής και τριβής ολίσθησης. Επιδιώκουμε στο φρενάρισμα να μην ολισθήσει κανένας τροχός, οπότε ασκείται με τη βοήθεια του ABS η μέγιστη δύναμη στα φρένα, έτσι ώστε να μη έχουμε ολίσθηση. Αν ασκηθεί παραπάνω δύναμη και χαθεί η πρόσφυση, τότε έχεις ολίσθηση και συνεπώς έχεις και μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης, όση δύναμη κι αν βάζεις στο φρένο. Το ίδιο περίπου ισχύει και στις εκκινήσεις από στάση. Αν ξεκινήσεις με τέρμα γκάζι και οι τροχοί σπινάρουν για 50 μέτρα (ολίσθηση - απώλεια πρόσφυσης) θα κάνεις σαφώς περισσότερο χρόνο να αναπτύξεις μια συγκεκριμένη ταχύτητα από την περίπτωση όπου θα ξεκινήσεις με τους τροχούς να βρίσκονται στο όριο απώλειας πρόσφυσης. Just my thoughts και ό,τι γνωρίζω από τη φυσική του λυκείου
zyx Μάϊος 15, 2008 #26 Μάϊος 15, 2008 @kostas007 το παραδειγμα με την f1 ειναι ακυρο. γιατι οι ανθρωποι παιζουν με τις λεπτομερειες. περισοτερα μπλοκαριζματα=φθορα που συνεπαγεται πολλα πραγματα στην f1
Ignatios Μάϊος 15, 2008 #27 Μάϊος 15, 2008 To ABS δεν βγήκε για δοκιμές και παιχνίδια, βγήκε για το φρενάρισμα ανάγκης ή πανικού όπως θέλετε πείτε το. Εκείνη την ώρα κανένας δεν υπολογίζει πόση δύναμη βάζει στο φρένο... Και μη πείτε το αντίθετο μερικοί πιλότοι...Όποιος δεν οδηγάει φυσικά και δεν δικαιούτε άποψη.Πριν το ABS σε ένα φρενάρισμα πανικού με μεγάλη ταχύτητα απλά τα λάστιχα μετά τα πετούσες γιατί γινόταν η λεγόμενη "πατούρα" στο σημείο τριβής...Λογικό γιατί αν είχες καμιά 50αριά μέτρα φρενάρισμα το λάστιχο έλιωνε και διμιουργόυταν ένα σημείο το οποίο ήταν επίπεδο...Αυτό είχε αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να χοροπιδάει οπότε πήγαινες για άλλα λάστιχα....
Kostas007 Μάϊος 15, 2008 #28 Μάϊος 15, 2008 @kostas007 το παραδειγμα με την f1 ειναι ακυρο. γιατι οι ανθρωποι παιζουν με τις λεπτομερειες. περισοτερα μπλοκαριζματα=φθορα που συνεπαγεται πολλα πραγματα στην f1δεν ειπα οτι το επιδιωκουν,ισα ισαπου το αποφευγουν,και απλα τυχαινει μερικες φορες να μπλοκαρουν σε δυσκολες καταστασεις.εσυ τι καταλαβες?
Kostas007 Μάϊος 15, 2008 #30 Μάϊος 15, 2008 στην πολη μεσα με λιγα km δεν ειναι καλυτερο το ABS και γιατι αυτο?
Borg Μάϊος 15, 2008 #31 Μάϊος 15, 2008 απλα με πχ 20km σε κινηση το αυτοκινητο δεν σταματα εγκαιρως αν πιασει το ABS
spresv Μάϊος 15, 2008 #32 Μάϊος 15, 2008 Αν με Χ δύναμη στα φρένα το αμάξι θέλει 50 μέτρα για να σταματήσει εντελώςμε Χμικρότερη δύναμη πόση απόσταση θα χρειαστεί ;;;;; (απλή μέθοδος των τριών) Μαλιστα, το abs με απλη μεθοδο των τριων. Καλη φαση Εχει περασει απο το μυαλο σου οτι με την μεγαλυτερη συνεχομενη δυναμη στα φρενα, ο τροχος δεν κυλιεται, αλλα ολισθαινει ΜΟΝΟ (καθως σταματαει να κανει περιστροφικη κινηση, αλλα εξακολουθει να κανει μεταφορικη)? Και εχει σαφως λιγοτερη προσφυση (και κατα συνεπεια μεγαλυτερη μετατοπιση μεχρι την ακινητοποιηση) απο εναν τροχο οπου (ιδανικα) δεν χανει ΚΑΘΟΛΟΥ την προσφυση του? (καθως δεχεται την οριακη δυναμη απο τα φρενα ωστε να ΜΗΝ ολισθαινει - βεβαια στην πραξη οι τροχοι μπλοκαρουν, στιγμιαια ομως)
Kostas007 Μάϊος 15, 2008 #33 Μάϊος 15, 2008 απλα με πχ 20km σε κινηση το αυτοκινητο δεν σταματα εγκαιρως αν πιασει το ABSκαι πως το εχεις συμπερανει αυτο?
greekfragma Μάϊος 15, 2008 #34 Μάϊος 15, 2008 απλα με πχ 20km σε κινηση το αυτοκινητο δεν σταματα εγκαιρως αν πιασει το ABSρε παιδια....μα τι λετε?:fist:
dpolal Μάϊος 15, 2008 #35 Μάϊος 15, 2008 Το κλειδί όμως σε φυσιολογικές συνθήκες είναι στη διαφορά μεταξύ στατικής τριβής και τριβής ολίσθησης. Επιδιώκουμε στο φρενάρισμα να μην ολισθήσει κανένας τροχός, οπότε ασκείται με τη βοήθεια του ABS η μέγιστη δύναμη στα φρένα, έτσι ώστε να μη έχουμε ολίσθηση. Αν ασκηθεί παραπάνω δύναμη και χαθεί η πρόσφυση, τότε έχεις ολίσθηση και συνεπώς έχεις και μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης, όση δύναμη κι αν βάζεις στο φρένο.Και εσύ είσαι λάθος εδώ φίλε.To ABS δεν ασκεί δύναμη στα φρένα, το κύκλωμα τους με το σερβομηχανισμό το κάνει αυτό.Αντίθετα ανοίγει το κύκλωμα των φρένων, κόβει το φρενάρισμα δηλαδή προκειμένου να μην χαθεί η πρόσφυση.Όσο χειρότερη είναι η πρόσφυση (κακό οδόστρωμα, νερό, πάγος κλπ) τόσο περισσότερο «σταματάει» το φρενάρισμα (πέφτει η πιεση) από το σύστημα ή μεγαλώνει ο χρόνος που κόβεται, άρα μεγαλώνει και η απόσταση.
Borg Μάϊος 15, 2008 #36 Μάϊος 15, 2008 ρε παιδια....μα τι λετε?:fist:αυτο μπορει να γινει για μικρα χτυπηματακια το εχω δει μπροστα μου δυο φορες κιολαςεννοω για κοκαλομα το φρενο
nickstamat Μάϊος 15, 2008 #37 Μάϊος 15, 2008 Και εσύ είσαι λάθος εδώ φίλε.To ABS δεν ασκεί δύναμη στα φρένα, το κύκλωμα τους με το σερβομηχανισμό το κάνει αυτό. Αντίθετα ανοίγει το κύκλωμα των φρένων, κόβει το φρενάρισμα δηλαδή προκειμένου να μην χαθεί η πρόσφυση. Γνωρίζω πολύ καλά τι έγραψα. Λέγοντας "με τη βοήθεια του ABS", εννοώ ότι όταν πιέζεις με όλη σου τη δύναμη το πεντάλ των φρένων, το σύστημα του ABS, με το μηχανισμό που χρησιμοποιεί (που δε μας αφορά καθόλου αυτή τη στιγμή, το αποτέλεσμα εξετάζουμε), θα αφήσει να ασκηθεί η μέγιστη δυνατή δύναμη προκειμένου να μην υπάρξει ολίσθηση του τροχού. Όσο χειρότερη είναι η πρόσφυση (κακό οδόστρωμα, νερό, πάγος κλπ) τόσο περισσότερο «σταματάει» το φρενάρισμα (πέφτει η πιεση) από το σύστημα ή μεγαλώνει ο χρόνος που κόβεται, άρα μεγαλώνει και η απόσταση. Δε θέλεις να καταλάβεις ότι ένας τροχός που δεν ολισθαίνει σταματάει έχοντας διανύσει μικρότερο διάστημα από έναν που ολισθαίνει. Δεν πειράζει, δεν έχουμε όλοι την ίδια αντίληψη στη Φυσική.
greekfragma Μάϊος 15, 2008 #38 Μάϊος 15, 2008 i rest my case.απλα.καθιστε και διαβαστε λιγο παιδια γιατι θα τρελαθουμε τελειως με αυτα που γραφετε.το ABS ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ.MONO οταν αντιλαμβανεται τριβη ολισθησης.μειωνει την δυναμη φρεναρισματος ΤΟΣΟ ωστε να ειναι ΟΡΙΑΚΑ ΕΝΕΡΓΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ η στατικη τριβη.με 20KM και αποτομο φρεναρισμα (τερματισμο του πενταλ φρενου δηλαδη) το ABS υπαρχει περιπτωση να ΜΗΝ ενεργοποιηθει εαν οι τροχοι ΔΕΝ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ να ολισθαινουν.εαν αρχισουν την ολισθηση το ABS ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ να λειτουργει ΜΟΛΙΣ ΤΟ ΛΑΣΤΙΧΟ ΞΑΝΑΠΙΑΣΕΙ ΣΩΣΤΑ
Kostas007 Μάϊος 15, 2008 #39 Μάϊος 15, 2008 αυτο μπορει να γινει για μικρα χτυπηματακια το εχω δει μπροστα μου δυο φορες κιολαςεννοω για κοκαλομα το φρενοκαι πως ξερεις οτι αν δεν ειχε abs θα σταματαγε?τι λες?:computer:Όσο χειρότερη είναι η πρόσφυση (κακό οδόστρωμα, νερό, πάγος κλπ) τόσο περισσότερο «σταματάει» το φρενάρισμα (πέφτει η πιεση) από το σύστημα ή μεγαλώνει ο χρόνος που κόβεται, άρα μεγαλώνει και η απόσταση.εστω χωρις abs .οσο χειροτερος ειναι ο δρομος τοσο χειροτερα φρεναρει.αρα μεγαλωνει η αποσταση.τι δεν καταλαβαινεις?
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.