unknown Δημοσιεύτηκε Μάϊος 14, 2008 #1 Δημοσιεύτηκε Μάϊος 14, 2008 το ABS εξασφαλιζει τον ελεγχο του οχηματος σε αποτομο φρεναρισμα..απορια..η αποσταση ακινητοποιησης αυξανεται η μειωνεται?λογικα το 2ο (μειωνεται)
racer Μάϊος 14, 2008 #2 Μάϊος 14, 2008 Μειώνεται, αλλά το θετικότερο είναι ότι μπορείς να ελέγχεις το αμάξι κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος Δες και αυτό:
THE GOD Μάϊος 14, 2008 #3 Μάϊος 14, 2008 Μειώνεται, αλλά το θετικότερο είναι ότι μπορείς να ελέγχεις το αμάξι κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος+1 Σωστος!!
unknown Μάϊος 14, 2008 Author #4 Μάϊος 14, 2008 το ABS εξασφαλιζει τον ελεγχο του οχηματος σε αποτομο φρεναρισμα.. αυτο ειπα ρααα :turn: αυτο που ρωτησα εξηγειται... τριβη ολισθησης <= στατικης τριβης (deninho καλα τα λεω?)
nickstamat Μάϊος 14, 2008 #5 Μάϊος 14, 2008 Η απόσταση ακινητοποίησης μειώνεται γιατί ο τροχός δεν ολισθαίνει πάνω στο δρόμο. Εξηγείται και από τη Φυσική αυτό. (EDIT: Το είπε κι από πάνω ο unknown ) Μόνη περίπτωση στην οποία το ABS μπορεί να αυξήσει την απόσταση ακινητοποίησης είναι σε χιόνι, όπου έχω ακούσει ότι είναι προτιμότερο να μπλοκάρουν οι τροχοί, ώστε να σκάψουν το χιόνι και να δημιουργήσουν ένα ανάχωμα που θα βοηθήσει πολύ στην επιβράδυνση του αυτοκινήτου.
racer Μάϊος 14, 2008 #6 Μάϊος 14, 2008 Ε ΟΚ δεν το διάβασα καλά Είχε δείξει και ο Clarkson ένα βιντεάκι με ένα χρέπι Volvo..
sofix Μάϊος 14, 2008 #8 Μάϊος 14, 2008 ABS --> Anti-lock --> οχι ολισθιση --> μεγαλυτερη προσφυσηtciros,εχω ανατριχιασει.Τρομερος ειρμος! :jump1:να θεσω και αλλη μια παραμετρο στο θεμα "ABS και καλυτερο φρεναρισμα",την ποιοτητα ασφαλτου.Ειδικα στην Ελλαδα,με τους δρομους που εχουμε(βαλε και την οδηγικη παιδεια) το ρημαδι κανει δουλεια,σωζει ζωες κυριολεκτικα!
Ignatios Μάϊος 14, 2008 #10 Μάϊος 14, 2008 Η απόσταση μειώνεται μόνο σε στεγνό και φυσιολογικό οδόστρωμα.Σε βροχή, χιόνι, πάγο και στις δικές μας δρομάρες αυξάνεται δυστυχώς.... .-
JimmyFox Μάϊος 14, 2008 #11 Μάϊος 14, 2008 Δε νομίζω οτι μειώνεται η απόσταση φρεναρίσματος. Αντιθέτως, αυξάνεται. Κυρίως σε φρεναρίσματα με χαμηλή σχετική ταχύτητα.Το αμάξι θα σταματήσει πιο μετά με ABS παρά με ABS διότι το ABS αυτό που κάνει είναι να "ξεκλειώνει" (Anti-lock) τους τροχούς ωστε ο οδηγός να μπορεί να στρίψει το αυτοκίνητο για να αποφύγει κάποιο εμπόδιο. Αυτό όμως σημαίνει οτι μειώνεται η τριβή περιοδικά. Καλό για να αποφύγεις εμπόδιο αλλά αρνητικό στην συνολική απόσταση φρεναρίσματος.Γι'αυτόν ακριβώς το λόγο το ABS ενεργοποιείται από μια συγκεκριμένη ταχύτητα και άνω, και όχι από τα πχ 15χλμ/ώρα. Επίσης γι'αυτόν ακριβώς το λόγο πολλά μικρά αυτοκινητα δεν διέθεταν ABS γιατί κινούνται κατ'εξοχήν με χαμηλές ταχύτητες που το ABS δρα αρνητικά. Βέβαια, το ABS εξελίχθηκε αρκετά και πλέον το φοράνε πολλά μικρά αμάξια που στο παρελθόν απαγορευόταν.Αν κάνετε τον κόπο να διαβάσετε το manual του αυτοκινήτου σας, θα δείτε σημείωση που προειδοποιεί πως ένα αμάξι εφοδιασμένο με ABS ενδέχεται να σταματήσει αργότερα απ'ότι ένα αμάξι χωρίς και γι'αυτό προτείνεται να διατηρούμε μεγαλύτερη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.Αν τα αυτοκίνητα του 2000 με ABS σταματάνε σε κοντινότερη απόσταση απ'ότι τα αυτοκίνητα του 1980 χωρίς ABS οφείλεται στην βελτίωση του υπόλοιπου συστήματος φρένων (δίσκοι, τακάκια, ΕΒD κλπ) και όχι στο ABS.
Kostas007 Μάϊος 15, 2008 #12 Μάϊος 15, 2008 Κανεις λαθοςτα παλια abs του 80 ισως να ηταν χειροτερααλλα αυτα που ειναι σημερα ειναι πολυ καλυτερα,και το φρεναρισμα ειναι πολυ καλυτεροθα στο δωσω να καταλαβεις αναποδαεισαι σταματημενος στο φαναρι,και ξεκινας με 7.000 στροφες τερμα το γκαζι..τι θα γινει?θα ξεκινισεις νομιζεις πιο γρηγορα γιατι πατησες τερμα γκαζι?οχι.εκει που εισαι θα μεινεις.αν ξεκιναγες νορμαλ θα ξεκιναγες πιο γρηγορα...το abs Κανει το αντιστροφοοταν μπλοκαρει η ροδα,μειωνει λιγο τη πιεση του φρενου και συνεχιζει και γυρναει.οταν μπλοκαρει η ροδα,το λιωμενο λαστιχο δουλευει ως λιπαντικο,και ετσι μειωνεται η τριβηη ροδα αναπηδαει (εστω και ελαχιστα) στο δρομο και ετσι χανεται ακομα μεγαλυτερη προσφυση και πολλα αλλα που δε μπορω να στα εξηγησω γραπτως!
greekfragma Μάϊος 15, 2008 #13 Μάϊος 15, 2008 @Ignatiosδεν εχει σημασια το ειδος της επιφανειας.σε οποιαδηποτε επιφανεια η τριβη ολισθησης ειναι μικροτερη απο την στατικη τριβη.@JimmyfoxΟ Kostas007 δινει τη σωστη εξηγηση.
Kostas007 Μάϊος 15, 2008 #15 Μάϊος 15, 2008 Υπάρχουν οδηγοί που φρενάρουν καλύτερα από το ABSειναι πολυ δυσκολο.στη φορμουλα 1 που δεν επιτρεπεται κατι τετοιο,οι οδηγοι που ειναι οδηγαρες αυτο κανουνε,εχουν μαθει ακριβως το σημειο μπλοκαρισματος των τροχων και φρεναρουν ακριβως πριν απο αυτο.αν δειτε καποιες φορες σε σκηνες που ειναι δυσκολες καταστασεις,πχ προσπερασεις κλεισιματα κτλ,λεει ο εκφωνητης α να ενα μπλοκαρισμακαι αν παρατηρησετε παντα μπλοκαρει η μια απο τις 2 μπροστινες,και αυτο γιατι ειναι σε στροφη το αυτοκινητο και εχει ιδιακατανομη πεδησης με αποτελεσμα να μπλοκαρει η μια που δεν εχει τοση προσφυση.το δικο μου που δεν εχει abs οταν μπλοκαρουν το καταλαβαινω οτι γλιστραει περισσοτερο απ οταν το παταω στο μεγιστο σημειο που δεν εχουν μπλοκαρει και απλα "τσιτσιριζουν" λιγο τα λαστιχαπρεπει να εχεις τεραστια εμπειρεια και με το αμαξι που εχεις και γενικα να φρεναρεις συνεχεια.σε καταστασεις πανικου (και ασχετων οδηγων) το abs βοηθαει πολυ.εχει τυχει να εχει λαδια ο δρομος κατω και να ειναι ψιλοκατηφορα,και σταματαγα κανονικα σε φαναρι και ξαφνικα νιωθω το αμαξι να γλιστραει και οι ροδες να μπλοκαρουναν ειχα κρατημενο το φρενο θα ειχα πεσει πανω στον μπροστινο και πανω στο διαζωμα,γιατι το αμαξι εφευγε και προς τα μπροστα και προς τα αριστερα,πανικοβληθηκα λιγο αλλα καταφερα με διακεκομενα φρεναρισματα να το στριψω προς τα δεξια που ειχε φαναρι για δεξια...δε ξερω τι θα ειχε γινει αν ειχα abs αλλα φανταζομαι κατι παρομοιοστο αμαξι της κοπελας μου που ειναι ενα τρισαθλιο accent με abs σου δινει την αισθηση οτι δε φρεναρει καθολου λογω του abs.τελικα εφταιγαν τα λαστιχα που ηταν λιωμενα και το abs ανοιγε σε απιστευτα απλα φρεναρισματα,τα αμορτισερ που ηταν σα φρουι-ζελε,τα τακακια που ηταν φαγωμενα,και γενικα η ολη κακη κατασταση του αυτοκινητου.οποτε δεν ειναι απολυτος σωτηρας το abs,γιατι καλη ειναι η τεχνολογια,αλλα δεν καταφερνει να νικισει τη φυσικη,απλα παρακαμπτη λιγη απο την ηλιθιοτητα του οδηγου
Purple_Haze Μάϊος 15, 2008 #16 Μάϊος 15, 2008 Το τέλειο φρενάρισμα γίνεται χωρίς abs, ακριβώς πριν μπλοκάρουν οι τροχοί. Η απόσταση φρεναρίσματος με abs αυξάνεται. Ολα αυτά βέβαια θεωρητικά γιατί σε αντανακλαστικό φρενάρισμα δεν υπάρχει περίπτωση να πετύχει κανείς το τέλειο φρενάρισμα, οπότε και το abs σε σώζει.
Ignatios Μάϊος 15, 2008 #17 Μάϊος 15, 2008 Αυτά που είπα δεν τα έβγαλα απο το μυαλό μου, είναι απο μετρήσεις απο το περιοδικό Drive και προσωπική εμπειρία.Ξέρω τη διαφορά στατικής τριβής και τριβής ολίσθησης απλά μιλάω για την απόσταση και μόνο.Και εννοείτε οτι αυτά περι ABS μετά τα 50 ή 80 χλμ δεν ισχύουν πλεον.Όπως όλα τα συστήματα και το ABS εξελήχθηκε εκεί που υπήρχε μία βαλβίδα για όλους τους τροχούς στη πρώτη γενιά έγιναν δύο, τρείς και τώρα κάθε τροχός είναι τελείως ανεξάρτητος... Στο ABS έχουν ενσωματωθεί ESP ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό και ένα σορό άλλες ιστορίες....
dpolal Μάϊος 15, 2008 #18 Μάϊος 15, 2008 Κανεις λαθοςτο abs Κανει το αντιστροφο οταν πάει να μπλοκαρει η ροδα,μειωνει λιγο τη πιεση του φρενου και συνεχιζει και γυρναει ===> άρα μειώνετε η δύναμη πέδησης... ==> άρα ΑΥΞΑΝΕΤΕ η απόσταση φρεναρίσματος.οταν μπλοκαρει η ροδα,το λιωμενο ( ??? δεν λειώνουν τα λάστιχα με το φρενάρισμα, φθείρωνται...) λαστιχο δουλευει ως λιπαντικο,και ετσι μειωνεται η τριβηΤο αντίθετο, μεγαλύτερη τριβή εμφανίζει ένα λάστιχο που σέρνεται πάνω στην άσφαλτο παρά ένα λάστιχο που τσουλάει σε αυτή, για αυτόν τον λόγο σε φρενάρισμα με χαμηλές ταχύτητες το ABS ΔΕΝ θα πρέπει να ενεργοποιείται... Έχουν συμβεί κάμποσες τράκες έτσι.η ροδα αναπηδαει (εστω και ελαχιστα) στο δρομο και ετσι χανεται ακομα μεγαλυτερη προσφυση και πολλα αλλα που δε μπορω να στα εξηγησω γραπτως!Γενικά, η απόσταση φρεναρίσματος με το ABS σε λειτουργία ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ αφού μειώνεται η δύναμη που ασκείται στο σύστημα πέδησης ή και μηδενίζεται για κλάσματα δευτερολέπτου προκειμένου να μην χάσει ο τροχός την πρόσφυση του.Η λειτουργία του ABS ΔΕΝ είναι να μειώσει την απόσταση φρεναρίσματος ΑΛΛΑ να μην αφήσει τους τροχούς να χάσουν την πρόσφυση τους, άρα να μπορεί ο οδηγός (αν δεν τα έχει ήδη κάνει επάνω του) να ελέγξει το όχημα κατά τη διάρκεια που φρενάρει.
dpolal Μάϊος 15, 2008 #19 Μάϊος 15, 2008 Στο ABS έχουν ενσωματωθεί ESP ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό και ένα σορό άλλες ιστορίες....Όχι ακριβώς, τα επιπλέον συστήματα που ελέγχουν την ευστάθεια του οχήματος χρησιμοποιούν τους αισθητήρες του συστήματος ABS (μαζί με άλλους μηχανισμούς π.χ. γυροσκόπια) προκειμένου να κάνουν καλύτερα την δουλειά τους.Είναι όμως ανεξάρτητα από αυτό.
Kostas007 Μάϊος 15, 2008 #20 Μάϊος 15, 2008 οταν πάει να μπλοκαρει η ροδα,μειωνει λιγο τη πιεση του φρενου και συνεχιζει και γυρναει ===> άρα μειώνετε η δύναμη πέδησης... ==> άρα ΑΥΞΑΝΕΤΕ η απόσταση φρεναρίσματος.με τη σειρα μου θα σου πω οτι χωρις abs η ροδες μπλοκαρουν,το αμαξι γλιστραει και δε φρεναρει ποτε...δεν στεκει αυτο που λες.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.