Jump to content



περι ABS


unknown

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

το ABS εξασφαλιζει τον ελεγχο του οχηματος σε αποτομο φρεναρισμα..

απορια..

η αποσταση ακινητοποιησης αυξανεται η μειωνεται?

λογικα το 2ο (μειωνεται)

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

Μειώνεται, αλλά το θετικότερο είναι ότι μπορείς να ελέγχεις το αμάξι κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος

Δες και αυτό:

Μειώνεται, αλλά το θετικότερο είναι ότι μπορείς να ελέγχεις το αμάξι κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος

+1 Σωστος!!

το ABS εξασφαλιζει τον ελεγχο του οχηματος σε αποτομο φρεναρισμα..

αυτο ειπα ρααα :turn:

αυτο που ρωτησα εξηγειται...

τριβη ολισθησης <= στατικης τριβης (deninho καλα τα λεω?:p)

Η απόσταση ακινητοποίησης μειώνεται γιατί ο τροχός δεν ολισθαίνει πάνω στο δρόμο.

Εξηγείται και από τη Φυσική αυτό. :)

(EDIT: Το είπε κι από πάνω ο unknown :p)

Μόνη περίπτωση στην οποία το ABS μπορεί να αυξήσει την απόσταση ακινητοποίησης είναι σε χιόνι, όπου έχω ακούσει ότι είναι προτιμότερο να μπλοκάρουν οι τροχοί, ώστε να σκάψουν το χιόνι και να δημιουργήσουν ένα ανάχωμα που θα βοηθήσει πολύ στην επιβράδυνση του αυτοκινήτου.

Ε ΟΚ δεν το διάβασα καλά :p

Είχε δείξει και ο Clarkson ένα βιντεάκι με ένα χρέπι Volvo..

ABS --> Anti-lock --> οχι ολισθιση --> μεγαλυτερη προσφυση

tciros,εχω ανατριχιασει.Τρομερος ειρμος! :jump1:

να θεσω και αλλη μια παραμετρο στο θεμα "ABS και καλυτερο φρεναρισμα",την ποιοτητα ασφαλτου.Ειδικα στην Ελλαδα,με τους δρομους που εχουμε(βαλε και την οδηγικη παιδεια) το ρημαδι κανει δουλεια,σωζει ζωες κυριολεκτικα!

Η απόσταση μειώνεται μόνο σε στεγνό και φυσιολογικό οδόστρωμα.

Σε βροχή, χιόνι, πάγο και στις δικές μας δρομάρες αυξάνεται δυστυχώς....

.-

Δε νομίζω οτι μειώνεται η απόσταση φρεναρίσματος. Αντιθέτως, αυξάνεται. Κυρίως σε φρεναρίσματα με χαμηλή σχετική ταχύτητα.

Το αμάξι θα σταματήσει πιο μετά με ABS παρά με ABS διότι το ABS αυτό που κάνει είναι να "ξεκλειώνει" (Anti-lock) τους τροχούς ωστε ο οδηγός να μπορεί να στρίψει το αυτοκίνητο για να αποφύγει κάποιο εμπόδιο. Αυτό όμως σημαίνει οτι μειώνεται η τριβή περιοδικά. Καλό για να αποφύγεις εμπόδιο αλλά αρνητικό στην συνολική απόσταση φρεναρίσματος.

Γι'αυτόν ακριβώς το λόγο το ABS ενεργοποιείται από μια συγκεκριμένη ταχύτητα και άνω, και όχι από τα πχ 15χλμ/ώρα. Επίσης γι'αυτόν ακριβώς το λόγο πολλά μικρά αυτοκινητα δεν διέθεταν ABS γιατί κινούνται κατ'εξοχήν με χαμηλές ταχύτητες που το ABS δρα αρνητικά. Βέβαια, το ABS εξελίχθηκε αρκετά και πλέον το φοράνε πολλά μικρά αμάξια που στο παρελθόν απαγορευόταν.

Αν κάνετε τον κόπο να διαβάσετε το manual του αυτοκινήτου σας, θα δείτε σημείωση που προειδοποιεί πως ένα αμάξι εφοδιασμένο με ABS ενδέχεται να σταματήσει αργότερα απ'ότι ένα αμάξι χωρίς και γι'αυτό προτείνεται να διατηρούμε μεγαλύτερη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Αν τα αυτοκίνητα του 2000 με ABS σταματάνε σε κοντινότερη απόσταση απ'ότι τα αυτοκίνητα του 1980 χωρίς ABS οφείλεται στην βελτίωση του υπόλοιπου συστήματος φρένων (δίσκοι, τακάκια, ΕΒD κλπ) και όχι στο ABS.

Κανεις λαθος

τα παλια abs του 80 ισως να ηταν χειροτερα

αλλα αυτα που ειναι σημερα ειναι πολυ καλυτερα,και το φρεναρισμα ειναι πολυ καλυτερο

θα στο δωσω να καταλαβεις αναποδα

εισαι σταματημενος στο φαναρι,και ξεκινας με 7.000 στροφες τερμα το γκαζι..τι θα γινει?θα ξεκινισεις νομιζεις πιο γρηγορα γιατι πατησες τερμα γκαζι?οχι.εκει που εισαι θα μεινεις.

αν ξεκιναγες νορμαλ θα ξεκιναγες πιο γρηγορα...

το abs Κανει το αντιστροφο

οταν μπλοκαρει η ροδα,μειωνει λιγο τη πιεση του φρενου και συνεχιζει και γυρναει.

οταν μπλοκαρει η ροδα,το λιωμενο λαστιχο δουλευει ως λιπαντικο,και ετσι μειωνεται η τριβη

η ροδα αναπηδαει (εστω και ελαχιστα) στο δρομο και ετσι χανεται ακομα μεγαλυτερη προσφυση και πολλα αλλα που δε μπορω να στα εξηγησω γραπτως!

@Ignatios

δεν εχει σημασια το ειδος της επιφανειας.σε οποιαδηποτε επιφανεια η τριβη ολισθησης ειναι μικροτερη απο την στατικη τριβη.

@Jimmyfox

Ο Kostas007 δινει τη σωστη εξηγηση.

Υπάρχουν οδηγοί που φρενάρουν καλύτερα από το ABS

ειναι πολυ δυσκολο.

στη φορμουλα 1 που δεν επιτρεπεται κατι τετοιο,οι οδηγοι που ειναι οδηγαρες αυτο κανουνε,εχουν μαθει ακριβως το σημειο μπλοκαρισματος των τροχων και φρεναρουν ακριβως πριν απο αυτο.

αν δειτε καποιες φορες σε σκηνες που ειναι δυσκολες καταστασεις,πχ προσπερασεις κλεισιματα κτλ,λεει ο εκφωνητης α να ενα μπλοκαρισμα

και αν παρατηρησετε παντα μπλοκαρει η μια απο τις 2 μπροστινες,και αυτο γιατι ειναι σε στροφη το αυτοκινητο και εχει ιδιακατανομη πεδησης με αποτελεσμα να μπλοκαρει η μια που δεν εχει τοση προσφυση.

το δικο μου που δεν εχει abs οταν μπλοκαρουν το καταλαβαινω οτι γλιστραει περισσοτερο απ οταν το παταω στο μεγιστο σημειο που δεν εχουν μπλοκαρει και απλα "τσιτσιριζουν" λιγο τα λαστιχα

πρεπει να εχεις τεραστια εμπειρεια και με το αμαξι που εχεις και γενικα να φρεναρεις συνεχεια.

σε καταστασεις πανικου (και ασχετων οδηγων) το abs βοηθαει πολυ.

εχει τυχει να εχει λαδια ο δρομος κατω και να ειναι ψιλοκατηφορα,και σταματαγα κανονικα σε φαναρι και ξαφνικα νιωθω το αμαξι να γλιστραει και οι ροδες να μπλοκαρουν

αν ειχα κρατημενο το φρενο θα ειχα πεσει πανω στον μπροστινο και πανω στο διαζωμα,γιατι το αμαξι εφευγε και προς τα μπροστα και προς τα αριστερα,πανικοβληθηκα λιγο αλλα καταφερα με διακεκομενα φρεναρισματα να το στριψω προς τα δεξια που ειχε φαναρι για δεξια...δε ξερω τι θα ειχε γινει αν ειχα abs αλλα φανταζομαι κατι παρομοιο

στο αμαξι της κοπελας μου που ειναι ενα τρισαθλιο accent με abs σου δινει την αισθηση οτι δε φρεναρει καθολου λογω του abs.τελικα εφταιγαν τα λαστιχα που ηταν λιωμενα και το abs ανοιγε σε απιστευτα απλα φρεναρισματα,τα αμορτισερ που ηταν σα φρουι-ζελε,τα τακακια που ηταν φαγωμενα,και γενικα η ολη κακη κατασταση του αυτοκινητου.

οποτε δεν ειναι απολυτος σωτηρας το abs,γιατι καλη ειναι η τεχνολογια,αλλα δεν καταφερνει να νικισει τη φυσικη,απλα παρακαμπτη λιγη απο την ηλιθιοτητα του οδηγου

Το τέλειο φρενάρισμα γίνεται χωρίς abs, ακριβώς πριν μπλοκάρουν οι τροχοί. Η απόσταση φρεναρίσματος με abs αυξάνεται. Ολα αυτά βέβαια θεωρητικά γιατί σε αντανακλαστικό φρενάρισμα δεν υπάρχει περίπτωση να πετύχει κανείς το τέλειο φρενάρισμα, οπότε και το abs σε σώζει.

Αυτά που είπα δεν τα έβγαλα απο το μυαλό μου, είναι απο μετρήσεις απο το περιοδικό Drive και προσωπική εμπειρία.

Ξέρω τη διαφορά στατικής τριβής και τριβής ολίσθησης απλά μιλάω για την απόσταση και μόνο.

Και εννοείτε οτι αυτά περι ABS μετά τα 50 ή 80 χλμ δεν ισχύουν πλεον.

Όπως όλα τα συστήματα και το ABS εξελήχθηκε εκεί που υπήρχε μία βαλβίδα για όλους τους τροχούς στη πρώτη γενιά έγιναν δύο, τρείς και τώρα κάθε τροχός είναι τελείως ανεξάρτητος...

Στο ABS έχουν ενσωματωθεί ESP ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό και ένα σορό άλλες ιστορίες....

Κανεις λαθος

το abs Κανει το αντιστροφο

οταν πάει να μπλοκαρει η ροδα,μειωνει λιγο τη πιεση του φρενου και συνεχιζει και γυρναει ===> άρα μειώνετε η δύναμη πέδησης... ==> άρα ΑΥΞΑΝΕΤΕ η απόσταση φρεναρίσματος.

οταν μπλοκαρει η ροδα,το λιωμενο ( ??? δεν λειώνουν τα λάστιχα με το φρενάρισμα, φθείρωνται...) λαστιχο δουλευει ως λιπαντικο,και ετσι μειωνεται η τριβη

Το αντίθετο, μεγαλύτερη τριβή εμφανίζει ένα λάστιχο που σέρνεται πάνω στην άσφαλτο παρά ένα λάστιχο που τσουλάει σε αυτή, για αυτόν τον λόγο σε φρενάρισμα με χαμηλές ταχύτητες το ABS ΔΕΝ θα πρέπει να ενεργοποιείται... Έχουν συμβεί κάμποσες τράκες έτσι.

η ροδα αναπηδαει (εστω και ελαχιστα) στο δρομο και ετσι χανεται ακομα μεγαλυτερη προσφυση και πολλα αλλα που δε μπορω να στα εξηγησω γραπτως!

Γενικά, η απόσταση φρεναρίσματος με το ABS σε λειτουργία ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ αφού μειώνεται η δύναμη που ασκείται στο σύστημα πέδησης ή και μηδενίζεται για κλάσματα δευτερολέπτου προκειμένου να μην χάσει ο τροχός την πρόσφυση του.

Η λειτουργία του ABS ΔΕΝ είναι να μειώσει την απόσταση φρεναρίσματος ΑΛΛΑ να μην αφήσει τους τροχούς να χάσουν την πρόσφυση τους, άρα να μπορεί ο οδηγός (αν δεν τα έχει ήδη κάνει επάνω του) να ελέγξει το όχημα κατά τη διάρκεια που φρενάρει.

Στο ABS έχουν ενσωματωθεί ESP ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό και ένα σορό άλλες ιστορίες....

Όχι ακριβώς, τα επιπλέον συστήματα που ελέγχουν την ευστάθεια του οχήματος χρησιμοποιούν τους αισθητήρες του συστήματος ABS (μαζί με άλλους μηχανισμούς π.χ. γυροσκόπια) προκειμένου να κάνουν καλύτερα την δουλειά τους.

Είναι όμως ανεξάρτητα από αυτό.

οταν πάει να μπλοκαρει η ροδα,μειωνει λιγο τη πιεση του φρενου και συνεχιζει και γυρναει ===> άρα μειώνετε η δύναμη πέδησης... ==> άρα ΑΥΞΑΝΕΤΕ η απόσταση φρεναρίσματος.

με τη σειρα μου θα σου πω οτι χωρις abs η ροδες μπλοκαρουν,το αμαξι γλιστραει και δε φρεναρει ποτε...

δεν στεκει αυτο που λες.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.