Jump to content



Ραγισμά Reservoir...


AlexanderK

Recommended Posts

Πια λάστιχα? δεν θα πρέπει να έχει 1 βαλβίδα ατμοσφαιρικής αποκατάστασης απάνω στο τάνκ? η λύση που δίνει ο Κοπρίτης μου φαίνεται καλύτερη. ;)

Μα δεν δίνω καμιά λύση.

Απλά πράγματα: Εάν τα λάστιχα δεν είναι θωρακισμένα η από κάποιο άλλο υλικό, δεν μπορεί να αυξηθεί η πίεση στο κύκλωμα, γιατί διαστέλλονται.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply
Μα δεν δίνω καμιά λύση.

Απλά πράγματα: Εάν τα λάστιχα δεν είναι θωρακισμένα η από κάποιο άλλο υλικό, δεν μπορεί να αυξηθεί η πίεση στο κύκλωμα, γιατί διαστέλλονται.

Η ερώτηση (μόνο) ήταν για σένα ;) και όχι η λύση, για τα λάστιχα εισόδου εξόδου μιλάς?

Link to comment
Share on other sites

παντως δεν ειναι και ασυνηθιστες τετοιες ρωγμες σε κυλινδρικα συνηθως τανκ, αλλα και σε plexy cover blocks

συνηθως προερχονται απο πολυ δυνατο σφιξιμο του καπακιου/ρακορ

με αποτελεσμα με τη συστολη και διαστολη του υλικου να μην εχει μποσικα και να ραγιζει

αυτο οφειλεται εν μερει και στη φυση του υλικου (ακρυλικος κυλινδρος ειναι συνηθως extruded plexyglass)

και θα μπορουσε να αποφευχθει ως ενα βαθμο με τη χρηση κυλινδρου απο χυτο υλικο

(βλ. σημεια ραφης κατα μηκος και μικροτερη διαυγεια υλικου)

ή ακομα καλυτερα φτιαχτου απο μασιφ μπλοκ plexy στον τορνο - εφτιαχνε παλια ο Εleven αν θυμαμαι καλα....

(μεγαλο κοστος ομως λογω απωλειας υλικου κατα την κατεργασια)

καποιες εταιρειες παντως ενισχυουν τα σημεια οπου βιδωνουν αλλα τμηματα

με μεταλικα δαχτυλιδια και βαζουν εκει σπειρωμα και οχι απευθειας στο πλαστικο.

Link to comment
Share on other sites

εγώ έφτιαξα αυτό το τανκ ως εξής : πήγα σε μαγαζί με πλέξι που φτιάχνει πινακίδες-επιγραφές κλπ. του ζήτησα να μου κόψει με το laser τις διαστάσεις που ήθελα και στη συνέχεια κόλλησα το πλέξι με χλωροφόρμιο. η κόλληση είναι μιά χαρά, δε χάνει κ αντέχει και σε λογικές τάσεις (πχ αν βάλεις δύναμη για να βάλεις/βγάλεις τους σωλήνες). βολική λύση αν μπορείς να βρείς χλωροφόρμιο κ πολύ εύκολο να σχεδιάσεις οτιδήποτε τανκ ταιριάζει στις ανάγκες σου.

Link to comment
Share on other sites

Τα λάστιχα φουσκώνουν με την πίεση.

Το νερό βγάζει υδρατμούς στο βρασμό.

εδώ νομίζω μιλάμε για πιθανή αύξηση πίεσης στο τανκ, αν υπάρχει αέρας στο τανκ, έτσι ώστε αυτό να σπάσει. για να μεταφερθεί η πίεση στα λάστιχα πρέπει να μεταφερθεί ο αέρας στα λάστιχα.

το νερό δεν βγάζει υδρατμούς στο βρασμό, το νερό γίνεται ατμός 100% στους 100 βαθμούς. η τάση ατμών, που προκαλεί μερική εξάτμιση είναι άλλο πράγμα. υπάρχει κάτι που λέγεται ισορροπία αερίου-υγρού (ή όπως προαναφέρθηκε, τάση ατμών), το οποίο λέει ότι σε οποιαδήποτε θερμοκρασία, για το νερό ανάμεσα στους 0 και τους 100 βαθμούς, το υγρό αεριοποιείται η ακόμα και το στερεό αεριοποιείται. για να το θέσω πιό απλά, σε οποιαδήποτε θερμοκρασία το αέριο και το υγρό (ατμοί και νερό στην περίπτωσή μας) συνυπάρχουν. για παράδειγμα η τάση ατμών του νερού στους 25 βαθμούς είναι περίπου 3%, ή αλλιώς 0.03bar σε ατμοσφαιρική πίεση 1 bar. τι σημαίνει αυτό? ότι αν πας κοντά στην επιφάνεια του νερού, το 3% είναι νερό και το 97% είναι το μείγμα του αέρα που αναπνέουμε. προφανώς αυτή η πίεση (τάση ατμών) ανεβαίνει όσο πλησιάζουμε στους 100 (ή στο σημείο βρασμού του εκάστοτε υγρού) και φτάνει στο 1 bar στους 100 βαθμούς, αυτός είναι και ο ορισμός του βρασμού, η πίεση του αερίου εξισώνεται με την πίεση του νερού.

θέλω να καταλήξω ότι το νερό δεν βγάζει υδρατμούς όταν βράζει, πάντα βγάζει, όπως όταν αφήσεις ένα μισοάδειο μπουκάλι νερό στον ήλιο θα βγουν σταγόνες νερού στο εσωτερικό του. η αύξηση πίεσης ακόμα και αν φτάσει το νερό στους 100 (που δε φτάνει σε καμμία περίπτωση, ούτε καν στους 60) δεν είναι τόση που να σπάσει το τανκ ή να πετάξει τους σωλήνες, απλά θα οδηγήσει το νερό να βγεί από το κύκλωμα από την πιό εύκολη διαρροή. και προς θεού, το αέριο που δεν φτάνει ούε καν 1.1 bar πίεση δε μπορεί να συμπιέσει το υγρό

Link to comment
Share on other sites

δεν νομίζω ότι έχει σχέση, μάλλον αυτό που λες είναι η μέγιστη πίεση στην οποία λειτουργεί η αντλία. πάντως μιάς κ αναφέρθηκε αυτό το νούμερο, 50Psi πίεση αναπτύσσεται σε βάθος 25 μέτρων από την επιφάνεια του νερού

Link to comment
Share on other sites

Εχει κάποιο ρόλο 50 PSI (3.5 bar) το μέγιστο για την αντλία του νερού , και την ανύψωση στα 12V: 3,7m
τα 50 PSI (3.5 bar) είναι η αντοχή για το πλαστικό καπάκι της αντλίας

καποια γενικα,απο το σχολειο..παρακαλω καποιον με μεγαλυτερες γνωσεις να με διορθωσει ή να το θεσει πιο κομψα.

οι αντλιες εχουν πανω κυριως 2 χαρακτηριστικα

max flow (πχ 1200LPH για την swiftech της υπογραφης σου)

max pressure (50psi)

max flow= η ροη που παρατηρουμε στα ακρα της εξοδου της αντλιας (χωρις την παρουσια καποιου σωληνα συνδεδεμενου)

max pressure=η πιεση στην εξοδο της αντλιας,οταν εκει εχουμε συνδεσει ενα λαστιχο,το εχουμε ανυψωσει και το ανυψωνουμε μεχρις οτου σταματησει η ροη νερου απο το λαστιχο.τοτε κατω στην εξοδο της αντλιας εχουμε μεγιστη πιεση.

οταν εχω μηδεν ροη,τοτε η πιεση ειναι μεγιστη κ το αντιθετο.προφανως ολα αυτα εξαρτωνται απο το λαστιχο κ προφανως το ενα απο μονο του σαν μεγεθος δεν μας λεει κατι,γι αυτο παντα αναγραφονται κ τα 2..

αυτο που αλλαζει ειναι ο ογκος του νερου και το υψος(διαδρομη) που φτανει.μεγαλος ογκος σε μικρο υψος.μικρος ογκος σε μεγαλο υψος.

οπως βλεπεις κ απο το διαγραμμα που δινει η swiftech για την αντλια σου

max flow εχω, εκει που η πιεση γινεται 0

mcp655800x500xl5.gif

Link to comment
Share on other sites

εδώ νομίζω μιλάμε για πιθανή αύξηση πίεσης στο τανκ, αν υπάρχει αέρας στο τανκ, έτσι ώστε αυτό να σπάσει. για να μεταφερθεί η πίεση στα λάστιχα πρέπει να μεταφερθεί ο αέρας στα λάστιχα.

Όλα τα άλλα που είπες είναι πολύ σωστά.

Αλλά δεν χρειάζεται να μεταφερθεί ο αέρας στα λάστιχα για να μεταφερθεί η πίεση. Γιατί ο ίδιος ο αέρας στο τανκ (εφόσον το βίδωσε αεροστεγώς) θα πιέσει το νερό το οποίο στην συνέχεια θα πιέσει τα μέρη του κυκλώματος.(διαστολή σωληνώσεων η διαφυγή από αλλού)

Link to comment
Share on other sites

το είπα και στο πρώτο μου πόστ, "το αέριο που δεν φτάνει ούε καν 1.1 bar πίεση δε μπορεί να συμπιέσει το υγρό". η συμπιεστότητα των μη-αερίων είναι αμελητέα σε σχέση με τη συμπιεστότητα των αερίων. από wikipedia αντιγράφω "The low compressibility of non-gases, and of water in particular, leads to them often being assumed as incompressible.". Επίσης εδώ όπως μπορείς να δείς "For each atmosphere increase in pressure, the volume of water would decrease 46.4 parts per million.", αυτό σημαίνει 0.0046%. όπως καταλαβαίνεις αφού συμφωνείς ότι δεν υπάρχει καμμία ουσιαστική αύξηση πίεσης μέσα στο σύστημα τότε δεν υπάρχει και καμμία περίπτωση ο αέρας να συμπιέζει το υγρό (αυτό είναι γενικός και απαράβατος κανόνας, το αέριο εκτός αμα ανεβούμε σε τρελές πιέσεις, δεν μπορεί να συμπιέσει υγρό/στερεό)

συμπλήρωση : το παραπάνω σημαίνει ότι αποκλείεται να διασταλούν οι σωλήνες, οπότε θα οδηγηθούμε σε διαρροή

Link to comment
Share on other sites

το είπα και στο πρώτο μου πόστ, "το αέριο που δεν φτάνει ούε καν 1.1 bar πίεση δε μπορεί να συμπιέσει το υγρό". η συμπιεστότητα των μη-αερίων είναι αμελητέα σε σχέση με τη συμπιεστότητα των αερίων. από wikipedia αντιγράφω "The low compressibility of non-gases, and of water in particular, leads to them often being assumed as incompressible.". Επίσης εδώ όπως μπορείς να δείς "For each atmosphere increase in pressure, the volume of water would decrease 46.4 parts per million.", αυτό σημαίνει 0.0046%. όπως καταλαβαίνεις αφού συμφωνείς ότι δεν υπάρχει καμμία ουσιαστική αύξηση πίεσης μέσα στο σύστημα τότε δεν υπάρχει και καμμία περίπτωση ο αέρας να συμπιέζει το υγρό (αυτό είναι γενικός και απαράβατος κανόνας, το αέριο εκτός αμα ανεβούμε σε τρελές πιέσεις, δεν μπορεί να συμπιέσει υγρό/στερεό)

συμπλήρωση : το παραπάνω σημαίνει ότι αποκλείεται να διασταλούν οι σωλήνες, οπότε θα οδηγηθούμε σε διαρροή

Συμφωνώ απόλυτα.

Ο αέρας δεν συμπιέζει το ίδιο το υγρό. Το υγρό λόγο ότι είναι πρακτικά ασυμπίεστο ("For each atmosphere increase in pressure, the volume of water would decrease 46.4 parts per million.")

θα λειτουργίσει όπως το λάδι στους υδραυλικούς γρίλους (hydrolic jacks). Οπότε η πίεση θα εκτονωθεί στα ελαστικά κομμάτια του συστήματος

Link to comment
Share on other sites

Το reservoir αντικατασταθηκε απο αυτό

DSC03855.jpg

Πρέπει να είναι απο αλουμίνιο.

Έγινε και μια μικρή αναβάθμιση στο όλο σύστημα....

DSC03851.jpg

DSC03852.jpg

Και μια μοντα στη swiftech για μεγαλύτερη πιεση....

DSC03850.jpg

DSC03849.jpg

Αλλάχθηκαν και οι σωλήνες σε 3/8''.

Είδα αρκετη διαφορα.

Περίπου 2 βαθμους πιο κάτω ο quad....

Link to comment
Share on other sites

ποιό block είναι αυτό που έχεις? είναι χάλκινο? γιατί κάτι βλέπω στην 3η φωτό, σαν χάλκινο plate. θα έχεις πρόβλημα διάβρωσης αν έχεις αλουμινένιο τανκ και χάλκινο block

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.