Jump to content



ATI HD3870 CROSSFIRE PERFORMANCE REVIEW!**updated:11/1/08**


Daidalos

Recommended Posts

ATI HD3870 CROSSFIRE PERFORMANCE REVIEW

Η HD3870 αποτελεί το πιο πρόσφατο επίτευγμα της ATI. Βασισμένη στο RV670 των 55nm το οποίο διαθέτει 320 Stream Processing Units και 256bit memory controller με 512MB GDDR4 RAM. Υποστηρίζει DirectX 10.1 και Shader model 4.1 που θα δούμε με την έλευση του SP1 των Vista. Ακόμα έχει ενσωματωμένο UVD για hardware decoding σε VC-1 και H.264 video. Αυτό όμως που μας ενδιαφέρει σε αυτό το review είναι η υποστήριξη Crossfire.

Τo Crossfire υπόσχεται αυξημένες επιδόσεις αν συνδέσουμε 2 κάρτες γραφικών μαζί. Βέβαια στην HD3870 υπάρχει δυνατότητα να συνδεθούν μέχρι και 4 κάρτες μαζί μέσω του Crossfire X αλλά δεν υπάρχουν οι drivers ακόμα για αυτό. Για να δουλέψει λοιπόν το crossfire πρώτα από όλα θέλουμε δυο όμοιες κάρτες. Λέω όμοιες και όχι ίδιες γιατί σε αντίθεση με το SLI στο crossfire οι κάρτες μας δεν είναι ανάγκη να είναι ακριβώς ίδιες, πρέπει απλά να ανήκουν στην ιδία γενιά. Μπορούμε να συνδέσουμε μια HD3870 512ΜΒ με μια HD3850 256MB και θα δουλέψουν κανονικά. Στο review χρησιμοποιήσαμε 2 ΑΤΙ HD3870 512MB της Sapphire με συχνότητες 777Mhz core και 1126MHz memory που είναι και οι reference συχνότητες που δίνει η ATI.

Το άλλο που χρειαζόμαστε για το crossfire είναι μια συμβατή μητρική. Εδώ έχουμε μια μεγάλη ποικιλία από την οποία μπορούσε να διαλέξουμε. Αν έχουμε σύστημα με Intel cpu τότε θέλουμε μια μητρική με 965,975, P35, X38 η ακόμα και το RD600 της ΑΤΙ. Οι κύριες διαφορές ανάμεσα στα chipset αυτά όσον αφορά το crossfire βρίσκεται στις ταχύτητες δίαυλου pcie που υποστηρίζουν σε crossfire mode. Έχουμε έτσι 16x/4x (ταχύτητα πρώτης/ταχύτητα δεύτερης pcie) για τα 965 και p35, 8x/8x για τα 975 και RD600 και τέλος 16x/16x για το X38. Αυτό έχει θεωρητικά αντίκτυπο στις επιδόσεις του crossfire.

Σε αυτό το review θα δούμε πως αποδίδουν δυο μητρικές. Η μια είναι η Abit IP35-PRO που βασίζετε στο P35 και έχει 16x/4x ταχύτητα σε crossfire, και η άλλη είναι η νέα Abit IX38-QUAD GT βασισμένη στο X38 και με ταχύτητα 16x/16x σε crossfire. Θα δούμε λοιπόν πόσο επηρεάζει η ταχύτητα του δευτέρου pcie την απόδοση του crossfire. Για να είναι συγκρίσιμα τα αποτελέσματα θα έχουμε τις ίδιες ρυθμίσεις σε cpu και μνήμες και στις δύο μητρικές.

TEST SYSTEM

Τo σύστημα που χρησιμοποιήθηκε είναι το εξής:

CPU:Intel Q6600 @ 3600Mhz (8x450)

Ram:4x1Gb DDR2 900Mhz cas 4.0-4-4-4

Motherboard:Abit IP35-PRO (Intel inf 8.3.1.1009)

Abit IX38-QUAD GT (Intel inf 8.3.1.1009)

HDD:2x74Gb WD Raptors RAID 0 @ ICH9R

PSU:FSP EPSILON 700W

VGA:2xATI HD3870 by Sapphire (Catalyst 7.12)

To λειτουργικό είναι Windows Vista Ultimate 64-bit με όλα τα τελευταία updates και φυσικά τα hotfix για multi-gpu support (945149 και 936710).

Όλες οι μετρήσεις έγιναν 3 φορές και πήραμε το μέσο όρο των αποτελεσμάτων για να μειώσουμε το σφάλμα.

Update: Προστέθηκαν μετρήσεις με μια 8800 GTS 640MB (G80 core, rev. A3) για σύγκριση με τις προηγούμενες μετρήσεις μας. Η κάρτα δοκιμάστηκε τόσο σε stock χρονισμούς, 520core /1200shaders /800 memory, αλλά και OCed στα 720core/1785shaders/1053memory. Η κάρτα είναι εξοπλισμένη με μια Thermalright HR-03 Plus. Οι OCed χρονισμοί της είναι απόλυτα σταθεροί και σε αυτούς την δουλεύει ο κάτοχός της κάθε μέρα χωρίς πρόβλημα. Χρησιμοποιήθηκαν οι Forceware 169.25 από το site της nvidia. Οι μετρήσεις έγιναν με μητρική την Abit IX38-QUAD GT και το σύστημα που περιγράφω παραπάνω. Ευχαριστώ τον φίλο Γιάννη που παραχώρησε την κάρτα για τις μετρήσεις.

3DMark 06

Τo πασίγνωστο benchmark της Futuremark αποτελεί μέτρο σύγκρισης για τις σύγχρονες κάρτες γραφικών. Έγιναν μετρήσεις τόσο με τις default ρυθμίσεις όσο και με την ανάλυση στα 1680*1050 και 4xAA, 16xAF.

3d06new.jpg

Έχει ενδιαφέρον ότι οι κάρτες σε crossfire (Χ38) αποδίδουν μεγαλύτερο σκορ στα high settings από ότι η μονή κάρτα στα default. Ακόμα το Χ38 δίνει ένα μεγάλο bonus πόντων στο Crossfire.

Update: H 8800 GTS είναι σε stock χρονισμούς μένει πίσω από την HD3870 ενώ με το OC παίρνει το προβάδισμα. Το Crossfire εδώ είναι εκτός συναγωνισμού.

Unreal Tournament 3

Για τις μετρήσεις σε αυτό το παιχνίδι χρησιμοποιήθηκε το UT 3 Benchmark Tool v0.2.0.45 και η έκδοση 1.1 του παιχνιδιού. Τα settings ήταν:

1. Texture details: 5

2. Level details: 5

3. Anisotropic filtering: 16x

unrealnew.jpg

Αύξηση περίπου 50% εδώ από το crossfire και μικρό προβάδισμα στο Χ38.

Update: Πολύ κοντά στην 3870 η 8800 με stock χρονισμούς, αλλά κερδίζει πολύ από το OC. Το Crossfire και πάλι μπροστά με διαφορά.

Call of Juarez Dx10 Demo

Για τις μετρήσεις μας τρέξαμε το demo με:

1. Shadowmap size:2048x2048

2. Shadows quality: high.

juareznew.jpg

Αυτός ο τίτλος είναι optimized για ATI και το crossfire δούλεψε πολύ καλά. Ειδικά με το Χ38 είδαμε διπλασιασμό των average frames.

Update: Τα optimization της AΤΙ κάνουν ακόμα και την OCed 8800GTS να δυσκολεύεται ακόμα και με την μονή 3870.

Lost Planet

Για τις μετρήσεις μας χρησιμοποιήσαμε το built in benchmark του παιχνιδιού με όλα τα settings στο high.

lostplanetnew.jpg

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το lost planet είναι το Call of Juarez της nvidia από θέμα optimizing. Tο crossfire ομως αποδίδει και πάλι αρκετά καλά. Το Χ38 έχει και πάλι το προβάδισμα με διαφορά.

Update: Η ανάποδη εικόνα από το Call of Juarez εδώ. Όπου η OCed 8800GTS συναγωνίζεται το Crossfire και το περνά μάλιστα με διαφορά στο Cave test.

Company of Heroes

Για τις μετρήσεις μας χρησιμοποιήσαμε το built-in benchmark του παιχνιδιού. Με το patch 1.71 έχουμε και dx10 rendering.

Σε dx9 χρησιμοποιήσαμε τα υψηλότερα settings του παιχνιδιού με το AF forced στο 16x μέσα από τους Catalyst.

companydx9new.jpg

Τo crossfire φαίνεται να χάνει πολύ στο P35 σε σχέση με το Χ38 σε αυτό το παιχνίδι. Τα minimum frames στο crossfire με Χ38 εντυπωσιάζουν.

Update: Για άλλη μια φορά η 8800GTS χάνει από την 3870 αλλά κερδίζει με το OC. Το crossfire είναι πολύ μπροστά και πάλι.

Στο dx10 χρησιμοποιήσαμε και πάλι τα υψηλότερα settings με το AF forced στο 16x μέσα από τους Catalyst.

companydx10new.jpg

Το crossfire με το P35 δείχνει να μην αποδίδει στο dx10. Το X38 δεν αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα όμως. Ίσως το P35 αποτελεί για πρώτη φορά πραγματικό bottleneck η απλά είναι θέμα drivers.

Update: Η κακή συμπεριφορά του Crossfire στο Dx10 κομμάτι του παιχνιδιού επιτρέπει στην OCed 8800GTS να το φτάσει σε απόδοση. Είναι εμφανές θέμα drivers καθώς στο dx9 το Crossfire δουλεύει άψογα και η μονή HD3870 δεν αντιμετωπίζει προβλήματα απόδοσης στο Dx10.

Crysis

Για τις μετρήσεις μας χρησιμοποιήσαμε το Crysis Benchmark Tool v1.05 και την έκδοση 1.0 του παιχνιδιού.

crysisnew.jpg

Τo crossfire κάνει το crysis playable στα high settings ειδικά με το Χ38. Στα medium το κέρδος από το crossfire είναι μικρότερο.

Update: H ΑΤΙ εμφανίζεται πολύ δυνατή στο crysis με την μονή HD3870 να αντιμετωπίζει με άνεση ακόμα και την OCed 8800 GTS.

Το dx10 mode του παιχνιδιού αρνήθηκε να δουλέψει σε crossfire ενώ δούλευε κανονικά με μονή κάρτα. Ίσως η έκδοση 1.1 του crysis η κάποιος νεώτερος driver να δώσει λύση στο πρόβλημα. Όταν αυτό γίνει θα υπάρξει σχετικό update του review.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Συνοπτικός Πίνακας Αποτελεσμάτων

pinakas-2.jpg

Από ότι βλέπουμε το crossfire στο Χ38 αποδίδει από στα περισσότερα games από 50% μέχρι και 100% ανάλογα με το game. Μόνο το cave demo του Lost Planet πέφτει στο 30%. Το P35 δεν τα πάει τόσο καλά με τα περισσότερα games να μην αποδίδουν τα αναμενόμενα.

UPDATE

pinakas2new.jpg

Μιας και οι μετρήσεις για την 8800GTS γινανε με το X38 Chipset ο παραπανω πινακας εχει συγκρισεις μονο με αυτό το chip.

Συμπέρασμα

Εξοπλισμένο με την κατάλληλη μητρική(Χ38) το Crossfire δείχνει να δικαιώνει τους κατόχους του. Δούλεψε σε όλα τα games που δοκιμάστηκαν χωρίς προβλήματα και χωρίς κανένα artifact η distortion στην εικόνα. Μοναδική εξαίρεση του DX10 mode του Crysis που αρνήθηκε να συνεργαστεί με το crossfire. Αλλά είναι γνωστό ότι αναμένουμε την έκδοση 1,1 που βελτιώνει την συμβατότητα με multi-gpu συστήματα.

Η εγκατάσταση ήταν παιχνιδάκι. Και στις δυο μητρικές δεν χρειάστηκε καμία ρύθμιση από bios για να δουλέψει το crossfire. Απλά συνδέουμε τις δυο κάρτες και τα bridges τους, περνάμε drivers στο λειτουργικό μας και ενεργοποιούμε το Crossfire από το Catalyst Control Center. Μάλιστα η ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του crossfire δεν απαιτεί επανεκκίνηση του συστήματος.

Ακόμα το Overdrive των Catalyst μας δίνει την δυνατότητα να κάνουμε Overclocking στις κάρτες μας ακόμα και σε crossfire mode. Σε crossfire mode έχουμε την δυνατότητα να δώσουμε διαφορετικούς χρονισμούς σε κάθε κάρτα. Έτσι αν μια κάρτα δεν είναι τόσο καλή στο oc μπορεί να δουλεύει σε μικρότερη συχνότητα από την άλλη.

Το σύστημα ψύξης είναι πολύ ήσυχο αλλά όχι και τόσο αποδοτικό. Οι κάρτες σε Load έφταναν και τους 85 βαθμούς. Σε idle δεν έπεφταν κάτω από 45 βαθμούς παρόλο που οι drivers έριχναν την συχνότητα του πυρήνα στα 300MHz σε 2d mode. Αυτό όμως δεν οδήγησε σε καμία αστάθεια στο σύστημα. Σίγουρα όμως θα περιορίσει τους ανήσυχους OCers που θα αναγκαστούν να αλλάξουν το σύστημα ψύξης αν θέλουν να πάρουν τα μέγιστα από την κάρτα.

Update: Με μοναδική εξαίρεση το Lost Planet βλέπουμε ότι τα αποτελέσματα είναι αναμενόμενα για το Crossfire με τις HD3870. Αλλά και η μονή HD3870 έχει αρκετά καλή απόδοση. Ένα πρόβλημα απόδοσης με το Company of Heroes dx10 σε crossfire mode έγινε πιο εμφανές με την σύγκριση. Ίσως μελλοντικός driver να το διορθώσει αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από tifozif1

:T:

Να υπήρχε και μια 8800GT (όχι SLI) στα πινακάκια για reference...

Αν μπορουσε να μου δανεισει μια καποιος θα την εβαζα. ;)

Αρχική απάντηση από gznp

Και 2 HR-03 για τις 3870 να βλέπαμε πόσο ψηλά θα πήγαιναν σε CF...:D

Αυτο θα ειναι στο επομενο update. Αλλα με Tt Duorb γιατι η Hr-03 δεν χωραει σε CF!

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από Chosen

Ζωγράμησες, Daidalos!

Δώστε του παιδιού μια 8800-ό,τινα'ναι να συμπληρωθεί το review ρε τσακάλια!

Χαχα, ευχαριστω Chosen.

Θα δανειστω τελικα την 8800 gts του γειτονα που κλοκαρει στο θεο και θα κανω ενα update με αυτην ως reference σε stock και OC. Σε OC ειναι καλυτερη και απο stock GTX η συγκεκριμενη.

Link to comment
Share on other sites

και μονο ο κοπος αξιζει πολλα συγχαρητηρια:T:

φοβερο συγκριτικο που θα δωσει αρκετες πληροφοριες σε ολους μας για τα πλεον συγχρονα μηχανακια

(βλεπε Χ38 και latest VGA cards @ high res)

Μπραβο και παλι Σταθη:D

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από Trooper

thx, το Aniso 16x στο UT3 το έβαλες απο τον driver ? γιατι δε βρήκα καποια επιλογή στο bench...

Level detail 5 εχει anisotropic filtering στο 16 (δες στο customize menu που τα εχει αναλυτικα).

@greekfragma: Ευχαριστω φιλε μου! Αυτος ηταν και ο σκοπος μου, να λυσω οσες περισσοτερες απορειες μπορουσα γυρω απο το CF. Αυριο θα υπαρχουν και αποτελεσματα με την 8800 για συγκριση.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.