Jaco Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 4, 2007 #1 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 4, 2007 H IZ3D κατασκεύασε ένα μόνιτορ 22" το οποίο μπορεί να απεικονίζει ότι και οι υπόλοιπες οθόνες... με την διαφορά ότι το απεικονίζει σε 3D... χρησιμοποιεί όπως λέει μια τεχνολογία " passive polarized glasses", η όπως απλά θα μπορούσε να πει, είναι δυο οθόνες η μια πάνω στην άλλη οι οποίες προβάλουν την ίδια εικόνα αλλά με κάποιες διαφορές η μια από την άλλη... έτσι ώστε να εκμεταλεύονται την ικανότητα του εγκεφάλου να συνδυάζει τις δυο εικόνες των ματιών ώστε να δημιουργείται μια ψεύτικη αίσθηση τρισδιάστατου... IZ3D Επίσης η nvidia παρέχει κάποιους 3δ stereo drivers για τις κάρτες τις, οι οποίοι σε συνδυασμό με κάποια ειδικά γυαλιά παρέχουν σε όλα τα D3D και OpenGL παιχνίδια μια ψευδοτρισδιάστατη αίσθηση... 3D Stereo Παράδειγμα 3D Stereo Από προσωπική εμπειρία, είχα δει πριν αρκετούς μήνες ένα 3D monitor στο Πλαίσιο στο mall, δεν θυμάμαι αν ήταν το iZ3D, αλλά θυμάμαι ότι είχα νιώσει ναυτία... υπήρχε μόνιμα μια καθαρίστρια με σφουγγαρίστρα δίπλα από την οθόνη για τους περαστικούς που έκαναν το λάθος να την κοιτάξουν για αρκετή ώρα...
mariosalice Σεπτέμβριος 4, 2007 #2 Σεπτέμβριος 4, 2007 Την ιδέα αυτή την είχα κλέψει πριν από πολλά χρόνια από ένα φωτογράφο στην Αμερική.Ήθελα να μάθω με ποιο τρόπο λειτουργεί το φίλτρο πόλωσης του φωτός, γιατί μου είχε φανεί παράξενο.Τότε παράλληλα έφτιαχνα τρισδιάστατες ανακατασκευές από outline σε επίπεδα coreldraw, που με autolisp script μετατρέπονταν σε ένα 3Δ αντικείμενο από το autocad. Στη συνέχεια το 3D Studio μου έβαζε τριγωνικές επιφάνειες (surface) και material.Δεν είχα όμως τρόπο να προβάλω αυτές τις εικόνες τρισδιάστατα.Ο φωτογράφος λοιπόν μου εξήγησε για να καταλάβω τι κάνει το φίλτρο πόλωσης, ότι ευθυγραμμίζει σε ένα επίπεδο ταλάντωσης το φως πχ στις 0 μοίρες και ότι αν βάλεις πάνω του ένα δεύτερο φίλτρο που ευθυγραμμίζει το κύμα στις 90 μοίρες, δεν θα δεις τίποτα.Αυτό ήταν σκέφτηκα. Θα προβάλω τη δεξιά εικόνα με 0 φίλτρο και την αριστερή με φίλτρο 90 μοιρών. Έτσι κάθε μάτι θα βλέπει μια μόνο εικόνα.Το έκανα με δύο προτζέκτορες και παρουσίασα τις τρισδιάστατες ανακατασκευές κοχλία ωτός (από μικροτομές) σε ένα συνέδριο Ιατρικής στην Αμερική.Η βασική ιδέα εξέλιξης τότε ήταν να έχουμε τρισδιάστη ανακατασκευή και απεικόνιση από τομές μαγνητικής τομογραφίας.Η απάντηση που εισέπραξα ήταν ότι οι τεχνολογίες 3D δεν έχουν μέλλον.Σχετικό είναι και το link όπου αναφέρθηκε ο τρόπος λειτουργίας των φίλτρων αυτών εδώ στο TheLab.http://www.thelab.gr/showthread.php?postid=580160#post580160EDITΗ τεχνολογία αυτή απαιτεί παθητικά γυαλιά και δεν νομίζω ότι προκαλεί ναυτία.Μια εποχή είχαν βγει κάποιες κάρτες γραφικών 3D της nvidia που απαιτούσαν ενεργά γυαλιά (συνδέονταν στην κάρτα γραφικών και έβλεπε ένας μόνο).Αυτές λειτουργούσαν με εναλασσόμενη προβολή των δύο εικόνων Δ-Α και προκαλούσαν ναυτία.Μήπως η οθόνη που έβλεπες ήταν τέτοια?
Jaco Σεπτέμβριος 4, 2007 Author #3 Σεπτέμβριος 4, 2007 Αρχική απάντηση από mariosalice [Σήμερα, στις 09:52] Η απάντηση που εισέπραξα τότε ήταν ότι οι τεχνολογίες 3D δεν έχουν μέλλον. αυτό μου φαίνεται περισσότερο για απάντηση ελλήνων γιατρών, παρά αμερικανών επιστημόνων... ενδιαφέρουσα ωστόσο η μελέτη σου και πραγματικά κρίμα που πέρασε έτσι (ως συνήθως στην χώρα μας)... Edit: Τελικά η οθόνη χρειάζεται passive polarized γυαλιά για να δουλέψει και δεν δουλεύει χωρίς αυτά όπως έγραψα... δεν νομίζω ότι είναι ακόμα ώριμη η αγορά για κάτι τέτοιο και παρόλο που υπάρχει τεχνολογία να δώσει 3-Δ οι προσπάθειες περιορίζονται σε μικρές εταιρίες με τα πενιχρά μέσα που διαθέτουν... είδωμεν...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.