Jump to content



τραγικο λαθος του πιλοτου


def

Recommended Posts

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply
Αρχική απάντηση από gbak

ε ναι ρε τοσα λεφτα σε βενζινες θα δωσουμε....να μην παρουμε και λιγο ματι...μην σου πω και κανα low pass σε καμια παραλια...:hehe:

και Μυκονο να παμε λεει:D

Link to comment
Share on other sites

Πολυ εριστικότητα βλέπω να εχει πεσει τελευταία στο lab.... σε πολλα θέματα... τι γίνεται ρε guyz....

Εξετάσεις για το τί ξερει ο καθένας μας, τις εχουμε περάσει προ πολλού... εδώ ειναι forum... οχι ΥΠΑ :flower:

Link to comment
Share on other sites

Να λοιπόν και το εν λογω fax της AIRBUS για το οποίο έγινε λόγος πριν μερικές μέρες... βασικά το ανεβάζω καθώς είδα οτι "παιζει' σε άλλα sites οποτε δεν τίθεται και θέμα εμπιστευτικότητας

BTW το τσέκαρα με αυτό που έχω στα χέρια μου απο την AIRBUS και έχει μεταφερθεί όντως κατά λέξη...

Επίσης εδώ μπορείτε να διαβάσετε τα preliminary trascripts απο το CVR

FROM : AIRBUS FLIGHT SAFETY DEPARTMENT TOULOUSE ACCIDENT INFORMATION TELEX - ACCIDENT INFORMATION TELEX

TO : ALL AIRBUS OPERATORS / ATTN : FLIGHT SAFETY DEPARTMENT

SUBJECT: TAM LINEAS AEREAS FLIGHT JJ3054 ACCIDENT IN SAO PAULO,BRAZIL

Our ref.: TAM JJ3054 AIT 4 dated August 02nd 2007

Previous ref: TAM JJ3054 AIT 3 dated July 24th 2007

This AIT is an update of previous AIT n°3 concerning the A320 Tam Lineas Aereas involved in an accident during landing phase at Sao Paulo Congonhas airport - Brazil on the 17th of July 2007 at 06:30 PM local time.

The data which follow have been approved for release by the Brazilian investigation authorities.

It is confirmed that the aircraft was dispatched with the Engine 2 thrust reverser inoperative as authorized by the MEL. It is confirmed that the associated operational procedure of TAM MEL was updated according to current MMEL page 02-78 p1 SEQ 001 REV 29 which reminds the crew to select both thrust levers to idle before touchdown and requires to select both reversers at touchdown.

The following is the sequence of events according to the recorders:

Final Approach phase:

- The aircraft was approaching runway 35L.

- The last wind information given to the crew by the ATC was 330°/8kts.

- The runway condition given to the crew by the ATC was wet and slippery.

- Landing configuration was established with Slats/Flaps fully extended, gear down, ground spoilers armed, autobrake selected to MED.

- Approach speed was 145 kts

- The final approach was performed with Autopilot OFF - disconnected at about 370 feet(radio-altitude), Flight Directors ON, Auto-Thrust (ATHR) ON.

- The CM1 was the Pilot Flying.

- The crew approach briefing included a reminder that only the left engine thrust reverser was available.

Flare and touch-down:

- During the flare, the "RETARD" call-out has been normally triggered

- The "RETARD" call-out has been triggered 3 times, ending at the selection of the engine 1 reverser.

- Before touchdown, the engine 1 throttle was retarded to idle.

- The engine 2 throttle is recorded in the Climb position and remained in this position to the end of recording.

- Preliminary trajectory computation indicates that the aircraft landed in the touch-down zone.

Landing roll

- Just after touch-down, idle reverse was selected on engine 1, followed within 2 seconds bythe selection of max reverse which was kept to the end of recording.

- Following reverser 1 selection, the ATHR disconnected as per design and remained disconnected to the end of recording.

- With the engine 2 throttle being in the Climb position: 1/ the engine 2 EPR remained at a value of approximately 1.2 corresponding to the EPR at the time of ATHR disconnection; and 2/ the ground spoilers did not deploy and the autobrake was not activated.

- Maximum manual braking actions began 11 seconds after touch-down.

- Rudder inputs and differential braking have been applied during the landing roll.

- The aircraft overran the runway at approximately 100 kts.

DFDR and CVR data show no evidence of aircraft malfunction.At this stage of the investigation, and as already indicated in the previous AIT n°3, Airbus remind alloperators to strictly comply with the following procedures:

A- During the flare at thrust reduction select ALL thrust levers to IDLE.

B- For the use of the thrust reversers when landing with one Engine Reverser inhibited refer to MEL.

When appropriate, additional information about this event will be provided through the normal Airbus to Operators communication channels

Yannick MALINGE

Vice President Flight SafetyAirbus

Link to comment
Share on other sites

με λιγα λογια...ο πιλοτος μπερδευτηκε και αντι να σταματησει και τις δυο μηχανες με το touch τους αεροσκαφους....εκοψε μονο την μια αυτη που δουλευε κανονικα η ριβερσα..γι αυτο το αεροπλανο κατεβηκε με ταχυτητα και δεν μειωσε καθολου την ταχυτητα του...καθως η μια μηχανη ειχε στοιχεια και η αλλη οχι...και για αυτο πηρε πορεια προς τα αριστερα...οπου και εξετραπη..

οποτε ο τιτλος του τοπικ "τραγικο λαθος του πιλοτου" που ανοιξε ο Λευτερης επαληθευτηκε κανονικα...

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από gbak [Σήμερα, στις 15:18]

με λιγα λογια...ο πιλοτος μπερδευτηκε και αντι να σταματησει και τις δυο μηχανες με το touch τους αεροσκαφους....εκοψε μονο την μια αυτη που δουλευε κανονικα η ριβερσα..γι αυτο το αεροπλανο κατεβηκε με ταχυτητα και δεν μειωσε καθολου την ταχυτητα του...καθως η μια μηχανη ειχε στοιχεια και η αλλη οχι...και για αυτο πηρε πορεια προς τα αριστερα...οπου και εξετραπη..

οποτε ο τιτλος του τοπικ "τραγικο λαθος του πιλοτου" που ανοιξε ο Λευτερης επαληθευτηκε κανονικα...

Επαληθεύτηκε φιλε μου αλλα μην ξεχνάς οτι οταν μπηκε τίποτα απο οσα λεμε τώρα δεν ήτανε γνωστά... ;) οποτε κρατάμε και μικρό καλάθι μέχρι να έχουμε πληροφορίες... αν εφταιγε το 320, μια απλη διόρθωση στο τιτλο του θεματος θα ήταν άκυρη καθώς θα του ειχαμε βγάλει ήδη το ονομα που λέμε... με πιάνεις... ;)

http://www.thelab.gr/showthread.php?postid=581064#post581064

Link to comment
Share on other sites

αντε παλι ξανα μανα...το τι αναλυεις καποια πιθανα σεναρια...επειδη το κατεχεις το σπορ...δεν ειναι κακο..εμπειρικα και μονο αμα το θεσεις τουλαχιστον για μενα εκανε μπαμ η φαση οτι ηταν λαθος πιλοτου απο την αρχη...οχι τιποτα αλλο το χω φαει στην μουρη 3 χρονια το συγκεκριμενο α/φ 320..ξερω που ποναει...και συνολο μετραω 12 χρονια...αυτο και μονο πρεπει να σου λεει κατι....δεν ειμαι χομπιστας στο αντικειμενο...

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από gbak [Χθες, στις 21:18]

αντε παλι ξανα μανα...το τι αναλυεις καποια πιθανα σεναρια...επειδη το κατεχεις το σπορ...δεν ειναι κακο..εμπειρικα και μονο αμα το θεσεις τουλαχιστον για μενα εκανε μπαμ η φαση οτι ηταν λαθος πιλοτου απο την αρχη...οχι τιποτα αλλο το χω φαει στην μουρη 3 χρονια το συγκεκριμενο α/φ 320..ξερω που ποναει...και συνολο μετραω 12 χρονια...αυτο και μονο πρεπει να σου λεει κατι....δεν ειμαι χομπιστας στο αντικειμενο...

Ρε συ Γιωργο μ'αρεσει που γνωριζόμαστε κιόλας :D ... ειπα οτι λες λαθος ρε αδερφε μου και δεν το καταλαβα??? ή οτι εισαι χομπιστας?? Νομιζω γνωριζόμαστε αρκετα για να αμφιβάλεις για μενα... Τωρα αν νομιζεις οτι εμμεσα "στην λέω" δημοσια ή οτι πλαγιως σνομπαρω δημοσίως τα λεγομενα σου και για αυτο μας ειπες το κατα τα αλλα αξιοσεβαστο (οπως ολων μας βεβαια) βιογραφικό σου και παλι δημόσια.... Συγνώμη ρε φιλε... απλα λαθος καταλαβες.... και συγνώμη και παλι αν εγω σε εκανα να καταλαβεις λαθος.... :flower: Ουτε αυτην την πρόθεση ειχα και ουτε βεβαια αυτόν τον σκοπο... Μου αρέσει παντως που εχουμε κουβεντιάσει εκτενώς αυτά τα θέματα αλλα και το συγκεκριμένο.....

(Και αυτο το αναφερω για να μην νομιζετε παίδες οτι υπάρχει κάποια κόντρα εδω πέρα)

Και εσυ κατεχεις καποια πραγματα και εγώ επισης οπως ειπες....

Γιατι σώνει και ντε πρεπει να φαινεται οτι διαφωνουμε? Αφου τα ιδια λεμε και μαλιστα ξερω οτι καταλαβαινεις τι υποστηρίζω....

Απλα εγω αυτό που προσθέτω ΤΟΣΟ καιρο στα ηδη ΣΩΣΤΑ που αναφερεις ΕΣΥ και ο Λευτέρης ειναι οτι τωρα που βρηκαμε με αποδειξεις οτι ηταν λάθος του χειριστή, μενει να βρουμε το ΓΙΑΤΙ εκανε λαθος και οτι απλα η φράση "τραγικο λαθος πιλότου" εν ετη 2007 δεν πρεπει να την θεωρουμε σαν την αιτια ενος ατυχηματος.....

Ρε παιδια να το ξεκαθαρίσουμε επιτέλους???.... με πιο απλοικα και καθημερινά παραδείγματα....???

Σε οτι ασχημο ή κακο γινεται στην ζωή μας υπαρχει ένα λαθος απο πισω... σκεφτείτε σαν άτομα που του συμβαίνουν πχ ενα τρακαρισμα, ενας χωρισμος .... εαν δεν αναλυψουμε τους μηχανισμους πισω απο τα λαθη μας που μας οδηγησαν σε αυτα τα ασχημα γεγονοντα ωστε την επομενη φορα να τα αποφυγουμε... ειτε θα κανουμε τα ιδια λαθη με τα ιδια αποτελέσματα είτε θα λέμε μια ζωή οτι εμεις φταιμε που καναμε το λαθος... (στην περιπτωση του ατυχηματος ο πιλοτος)...

Ειναι παντα ετσι???... η ευθύνη ειναι δικια μας σιγουρα αλλα μηπως υπηρχαν πράγματα που οδηγησαν πχ στο τρακαρισμα ή στον χωρισμο?? μηπως ειναι και αλλα πράγματα στην μεση που συνεβαλαν στην τρακα ή που πανω στον τσακωμο με την γκομενα πχ τα θυμηθηκαμε, γιναμε εξαλλοι και χωρίσαμε?? Εμεις προκαλεσαμε τον χωρισμο ή το τρακάρισμα με τις πράξεις μας, το λαθος μας ..... μηπως ομως καποιοι παραγοντες μας οδηγησαν εκει και μας εκαναν να κανουμε μια λαθος κίνηση??

Αυτες ειναι οι αιτιες που πρεπει να ψαξουμε για το τρακαρισμα και για τον χωρισμο.. Το οτι δεν πατήσαμε το φρένο ή οτι χαστουκίσαμε την γκόμενα ήταν μια λάθος κινηση την λαθος στιγμή (τραγικο λαθος πιλότου) αλλα κατι αλλο μας εκανε να κανουμε το λαθος...

Πχ... το ποτο ή η αφηρημάδα μας που δεν πατήσαμε το φρένο ή τα ψεματα που μας ελεγε αλλα δεν τα πηραμε πρέφα τοσο καιρό...

Αυτες ειναι οι αιτίες του τρακαρίσματος και του χωρισμου και οχι εμεις... Το λαθος παντα δικο μας θα ειναι... (πιλοτος, μηχανικος) οι αιτιές αλλαζουν και αυτες πρεπει να βρουμε... .... ουτε θελαμε να τρακάρουμε, ουτε να χωρίσουμε.... Αν ξεραμε οτι μπορει να ειχαν αυτο το αποτελεσμα σιγουρα θα τις προλαβαίναμε...

Και αν λοιπον στο μελλον θελουμε να αποφυγουμε τρακαρισματα και χωρισμους απλα δεν θα πουμε...."δεν θα ξανακανω λαθος".... θα πουμε.... "δεν θα ξαναπιω και να οδηγήσω" ή "θα φροντίσω να ειμαι πιο ανοιχτομάτης στις γκομενες μου"...

Ελπιζω ο παραλληλισμος του ατυχηματος της TAM με ενα τρακαρισμα και ενα χωρισμο ως παραδειγματα να βοηθήσε.....

ρε φιλε Γιώργο, σε τι διαφερει αυτο που λεω εγώ με εσενα ?? Μαλλον σε τιποτα... Ουτε τιποτα τρελό και προχώ ειναι αυτο που λεω, ουτε τιποτα δυσνοητο... Ουτε ερχεται σε συγκρουση με τα λεγομενα σου, ποσο μαλλον με εσενα... Ουτε ξερόλας το παιζω, ουτε υφάκι έχω....

Απλα στο aviation safety και αυτο αφορα ολον τον κοσμο μηχανικους, πιλοτους, καμπινα, εδαφους, ραμπαδες κτλ.... προσπαθουμε να προλαβουμε τα ατυχηματα οχι απλα βρισκοντας τον ενοχο.... " ο πιλοτος φταει για το crash" ή "α αυτος ο πιλοτος ειναι κακος και πρεπει να τον διωξουμε επειδή εκανε λαθος"......οχι.... οχι πια..... ΑΛΛΑ προσπαθωντας να μαθουμε απο τα λαθη μας, τους μηχανισμους που τα παραγουν, και βεβαια επειδη ανθρωποι ειμαστε και λαθη θα κανουμε ΠΑΝΤΑ...τους τροπους που τα λαθη αυτα ΔΕΝ θα βαζουν σε κινδυνο μια πτηση, μια συντήρηση, εναν ανεφοδιασμο κτλ κτλ....ωστε να προλαβουμε το μελλον, ψαχνοντας στο παρον και μαθαινοντας απο το παρελθον....

Αλιμονο αν πιστευει κανενας οτι ειναι αλαθητος... αυτοι ειναι οι πιο επικινδυνοι... απλα η κουλτουρα μας ακομη τσινάει γιατι εχουμε μαθει οτι ο πιλοτος δεν πρέπει να κανει λαθη, ο μηχανικος τα ιδια και παει λεγοντας...Και οταν κανει νομιζουμε οτι βρηκαμε την αιτια ενος ατυχηματος... Ανθρωποι ειμαστε ολοι ρε παιδιά και ειναι στην φυση μας το λαθος... πρεπει να το καταλαβουμε και το κυριοτερο να το παραδεχτούμε αρχικά στον εαυτό μας....

Εδω σε κορυφαίες εταιριες Lufthansa, British Airways, Air France, Αmerican Airlines κτλ... οι πιλοτοι, μηχανικοι, καμπινα, έδαφος τους προτρέπουν να αναφερουν τα λαθη τους εστω και ανωνυμα για να μαθαινουν, να παιρνουν μαθηματα και να βελτιώνονται... να βουλώνουν τις τρυπες που μπορει να οδηγησουν έτσι σε ενα συμβάν ή ατύχημα... Εκτος αν νομίζετε οτι υπαρχει καμια μαγικη φορμουλα που την ξερουν μονο αυτοι και κανενας αλλος... Γι αυτο θεωρουνται ασφαλείς εταιρείες... δεν ειναι μονο τα καλα συντηρημενα αεροπλανα και το καλα και σωστά εκπαιδευμένο ιπταμενο προσωπικο...

Μηχανικοι και πιλοτοι υπαρχουν πολλοι... νομιζετε οτι αυτοι εχουν τους καλύτερους για αυτο δεν εμπλεκονται σε συμβάντα η ατυχηματα? απλα ακομα και σε εταιρικο επιπεδο εφαρμοζονται αλλες πρακτικες....

Απλα εχουν την ωριμοτητα και την κουλτουρα και σαν εταιρείες αλλα και σαν πρόσωπα (μηχανικοι, καμπινα, πιλοτοι κτλ) οχι μονο να παραδεχονται τα λαθη τους αλλα και να τα λενε για να γινονται καλύτεροι... με δικλειδες ασφαλειας βεβαια ωστε να μην γίνονται θυματα των λαθών τους....

Φυσικα και δεν αναφερομαι σε λαθη που ειναι καθαρα θεμα αμελειας, δολου, παραβιασης κανονων... εκει ειναι αλλο θέμα και βεβαια πας σπίτι σου στην καλυτερη....

Προσπάθησα να μην χρησιμοποιήσω ορολογίες και γενικα jargon language, τα εθεσα πιο απλοικα και ελπιζω να εγινα κατανοητός σε ολους σας.... ειδικα τα παραδείγματα με το τρακαρισμα και τον χωρισμο....

Αρχική απάντηση από GoMaR [Χθες, στις 22:36]

οχι πλζ...μην αρχιζετε παλι..........

ενταξει gbak + perp εχουν τους κωδικες τους... μην την ψάχνεις... ολα καλα :p;)

Αρχική απάντηση από ea6gka [Χθες, στις 23:20]

σημερα στην Οκιναουα, πολυ περιεργο ατυχημα

Τι εγινε ρε George, δωστε κανα link? Κοιμομουν ολη μερα, μετα δουλεια και εχω μεινει πισω....

Link to comment
Share on other sites

Καλα ενα μεγάλο μπράβο στο ιπταμενο προσωπικο (πιλότοι + καμπινα) για την εγκαιρη εκκένωση του αεροσκάφους...

Δυστυχως δεν εχω χρόνο να το ψαξω τώρα αλλα λογικά για να μην παιζει στις ειδησεις...απλα δεν ειχαμε θύματα... (ειναι αυτο που έλεγα για τα μέσα...)

Παντως εντυπωσιακο θέαμα και εξαιρετικα ενδιαφέρον για να δουμε τι έγινε σε αυτο το ατύχημα....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.