Maximus Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 28, 2007 #1 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 28, 2007 Οι 8800 είναι ήδη αρκετά ισχυρές και κρατάνε τα πρωτεία στα benches, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορούμε να κάνουμε και μερικά εύκολα tweaks Το mod αυτό είναι σχετικά απλό. Δίνει marks κυρίως στο 3DMark06 και μικρές σχετικά βελτιώσεις στα παιχνίδια. Για παράδειγμα θα φέρω την δικιά μου 8800GTS, αλλά μπορούν κάλλιστα να το κάνουν και κάτοχοι 8800GTX. Καταρχάς οι 8800 δεν μπορούν είτε μέσω Rivatuner είτε μέσω ATITool να αλλάξουν το Shader Clock. Επίσης τα βήματα που μπορούν να ανεβαίνουν σε MHz είναι συγκεκριμένα και δεν αλλάζουν. Για παράδειγμα οι 8800GTS έχουν τα εξής βήματα: Rivatuner - Real Clock 580 - 576 585 - 594 596 - 594 604 - 612 616 - 612 617 - 621 635 - 648 637 - 648 658 - 648 662 - 675 679 - 675 680 - 684 693 - 702 700 - 702 712 - 720 721 - 720 725 - 729 741 - 729 To ίδιο ισχύει και για τις μνήμες και για το Shader Clock. Το Shader Clock σε πολλές GTS-GTX της αγοράς είναι χαμηλό σε σχέση με κάποιες ειδικές, overclocked λύσεις (eVGA 8800GTX KO ACS3 - XFX 8800GTS XXX) οι οποίες έχουν από μόνες τους ανεβασμένο Shader Clock. Εγώ π.χ. στα 648 που είχα την κάρτα μου (ASUS 8800 GTS 320) το Shader Clock ήταν στα 1512. Η XFX 8800GTS XXX ακολουθεί εντελώς διαφορετική ακολουθία: Rivatuner - Real Clock - Shader Clock 580 - 576 - 1512 - default 585 - 594 - 1512 596 - 594 - 1566 604 - 612 - 1566 616 - 612 - 1620 617 - 621 - 1620 635 - 648 - 1620 637 - 648 - 1674 658 - 648 - 1728 662 - 675 - 1728 679 - 675 - 1782 680 - 684 - 1782 693 - 702 - 1782 700 - 702 - 1836 712 - 720 - 1836 721 - 720 - 1890 725 - 729 - 1890 741 - 729 - 1944 Πάμε λοιπόν στο ψητό: Πώς θα ανεβάσουμε το δικό μας Shader Clock? Οι λύσεις είναι δύο: A) Μπορούμε να κάνουμε μια αλλαγή του BIOS της κάρτας μας με κάποιο άλλο από άλλη κάρτα, ήδη overclocked (όπως αυτές που αναφέραμε παραπάνω). Μπορούμε να φτιάξουμε ένα δικό μας BIOS παίρνοντας αυτό που έχει η κάρτα μας και modάροντάς το. Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε: 1) Καταρχάς βάζουμε μια δισκέτα, την κάνουμε format (διαμόρφωση) και επιλέγουμε το: Create MS-DOS Startup Disk. 2) Κατεβάζουμε το nvflash από εδώ: http://www.mvktech.net/component/option,com_remository/Itemid,26/func,download/filecatid,2029/chk,72faf7e107351669cc5ebd04a2961b7f/ 3) Κάνουμε unzip το αρχείο που κατεβάσαμε και βάζουμε τα αρχεία cwsdpmi.exe και nvFlash.exe μέσα στη δισκέτα που φτιάξαμε. 4) Κατεβάζουμε το NiBiTor από εδώ: http://www.mvktech.net/component/option,com_remository/Itemid,26/func,download/filecatid,2061/chk,d08356420eaeff0f918552f51876b800/ 5) Κάνουμε unzip και τρέχουμε το NiBiTor. 6) Πάμε στο Tools -> Read BIOS -> Select Device. 7) Επιλέγουμε την κάρτα μας και πατάμε ΟΚ (Μην κοιτάτε που είναι 7900GTX, στο νετ καφέ είμαι ). 8) Πατάμε Tools -> Read BIOS -> Read into File... Επιλέγουμε ένα όνομα (π.χ. ASUS.ROM) και πατάμε ΟΚ. Έτσι κάναμε backup το BIOS της κάρτας μας. Α - 1) Αυτό το βήμα αφορά τους χρήστες που θέλουν τη Λύση Α , να βάλουν δηλαδή ένα έτοιμο BIOS στην κάρτα τους Πάμε στη σελίδα: http://www.mvktech.net/component/option,com_remository/Itemid,26/func,selectfolder/cat,4/ Εδώ μπορούμε να βρούμε ΠΟΛΛΑ BIOS από όλους τους κατασκευαστές. Διαλέγουμε αυτό που μας ταιριάζει και το κατεβάζουμε. Β - 1) Αυτά τα βήματα αφορούν όσους θέλουν τη Λύση Β , δηλαδή να φτιάξουν ένα δικό τους BIOS. Πατάμε Tools -> Read BIOS -> Read into NiBiTor Β - 2) Τώρα βλέπουμε κάτι σαν αυτό: Εδώ η 7900 δεν εμφανίζει Shader Clock - οι 8800 όμως εμφανίζουν. Τώρα το μόνο που μένει είναι να αυξήσουμε το Shader Clock στα default settings μας και μετά να αρχίσουμε τους πειραματισμούς. Ένα καλό βήμα για να ξεκινήσουν οι 8800 GTS είναι το 1512 που έχει και η XFX ΧΧΧ. Σαφώς μπορούμε και να χρησιμοποιήσουμε μεγαλύτερο ή μικρότερο. Εγώ έβαλα 1512, έπαιξα λίγο για να δω επιδόσεις και εν τέλει κατέληξα στο 648MHz Core Clock - 1674MHz Shader Clock. Αρκετά μεγάλη διαφορά αν αναλογιστεί κάποιος ότι πριν είχα στα 648MHz Core Clock, 1512MHz Shader Clock Αφού αποφασίσουμε πόσο θα βάλουμε, συνεχίζουμε. Β -3) Πατάμε ξανά Tools -> Read BIOS - Read into File... και επιλέγουμε ένα νέο όνομα για το BIOS μας (π.χ. ASUSOC.ROM). 9) Τώρα βάζουμε στη δισκέτα που φτιάξαμε τα δύο BIOS που έχουμε (το Backup και το καινούριο). 10) Κάνουμε επανεκκίνηση του υπολογιστή. Επιλέγουμε από το BIOS του η/υ μας να κάνει εκκίνηση από δισκέτα και βάζουμε τη δισκέτα μέσα. 11) Μόλις γίνει η εκκίνηση, πατάμε DIR για να δούμε τα περιεχόμενα της δισκέτας. Σημειώνουμε τα ονόματα των δύο .ROM αρχείων μας. 12) Πατάμε nvflash.exe -5 -6 xxxx.rom όπου xxxx.rom το BIOS File που θέλουμε να βάλουμε (στο παράδειγμά μας ASUSOC.ROM). Πατάμε Υ όταν μας ζητηθεί και περιμένουμε περίπου 5-10 δευτερόλεπτα. 13) ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!!! ΜΗΝ ΚΛΕΙΣΕΤΕ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ FLASΗΑΡΙΣΜΑΤΟΣ!!! 14) Όταν όλα τελειώσουν, μια επανεκκίνηση και όλα είναι έτοιμα AN και ΕΦΟΣΟΝ υπήρξε πρόβλημα: Ξαναβάζουμε τη δισκέτα μέσα. Σε μαύρη οθόνη πλέον, πατάμε nvflash.exe -5 -6 XXXX.rom όπου ΧΧΧΧ.rom το αρχείο του original BIOS μας (στο παράδειγμα: ASUS.ROM). Πατάμε Υ και περιμένουμε. Αν όλα πάνε καλά θα έχουμε επαναφέρει επιτυχώς την κάρτα μας. Το πόσο θα αυξήσετε το Shader Clock είναι στο χέρι σας και στο κομμάτι σας Σε γενικές γραμμές η αύξηση του Shader Clock επηρρεάζει τις μνήμες, οι οποίες ίσως δεν πιάσουν τα ίδια νούμερα με παλιότερα και είναι κάπως χαμηλότερα. Παρ'όλα αυτά, τα νούμερα που δίνει η αύξηση του Shader Clock είναι σχετικά μεγάλα και εξανεμίζουν τις απώλειες από τα χαμηλότερα MHz των μνημών. Εγώ π.χ. είδα διαφορές της τάξης των 500 πόντων στο 3DMark06 (~11000 -> ~11500) edit: Και μια συμβουλή: Γενικά καλό είναι να κάνουμε πρώτα δοκιμές με έτοιμα BIOS και μετά να φτιάξουμε το δικό μας Happy Modding!
Arxagelos Απρίλιος 28, 2007 #2 Απρίλιος 28, 2007 ωραίο φίλε μπραβο. Στα παιχνίδια μπορεις να δεις πόσο κέρδισες με το overclock? γιατι αμα ειναι 5-6fps πχ. εγω δεν μπαίνω στην διαδικασία με μια κάρτα που έδωσα 270! ’μα είναι αισθητές οι διαφορες κάτι γίνετε .
Maximus Απρίλιος 28, 2007 Author #3 Απρίλιος 28, 2007 Στο Test Drive Unlimited που πρωτοδοκίμασα, μπορώ να σου πω πως κέρδισα ελάχιστα. Στο S.T.A.L.K.E.R. κέρδισα κατά μέσο όρο γύρω στα 3-4FPS. Γενικά δεν δίνει πολλά στα παιχνίδια. Βέβαια μιλάμε πάντα για DX9 παιχνίδια, ίσως σε DX10 καταστάσεις να έχει πολύ μεγαλύτερο impact το mod
nikoszax Απρίλιος 28, 2007 #4 Απρίλιος 28, 2007 Εισαι θεος. Μονο αυτο !!!!! Και μετα η καρτα γραφικων: :computer: !!!!!
Arxagelos Απρίλιος 29, 2007 #5 Απρίλιος 29, 2007 gznp η 8800GTS γενικά πόσο ανεβαίνει? εμενα η albatron έχει core 513MHz και mem 793MHz(αν θυμαμαι καλα). Απλα να ξερω προς το παρον δεν εχω σκοπο να ανεβάσω. :whistling
Maximus Απρίλιος 29, 2007 Author #6 Απρίλιος 29, 2007 Σε γενικές γραμμές, με τη στοκ ψύξη, 627-675 πυρήνας και 900-1050 μνήμες (για 24/7 πάντα) ανάλογα με το κομμάτι.
Arxagelos Απρίλιος 29, 2007 #7 Απρίλιος 29, 2007 απο 800 η μνήμες πάνε 1000 ε? μπράβο!! απο επιδόσεις βλέπεις διαφορές? το scaling(πως το λενε) που κάνουνε ειναι καλό? δηλαδη ανεβάζοντα λίγο ανεβαίνουνε οι επιδόσεις όπως στους core2? ή @@αρια?
Maximus Απρίλιος 29, 2007 Author #8 Απρίλιος 29, 2007 Αμέ...Έχει καλές διαφορές η κλοκαρισμένη από την απλή
Arxagelos Απρίλιος 29, 2007 #9 Απρίλιος 29, 2007 με βάζεις στην πρίζα τώρα! απο θερμοκρασίες? τώρα ειμαι στα 54(idle) και 70-75(full load)
Bigi Απρίλιος 29, 2007 #10 Απρίλιος 29, 2007 gznp, oι διαφορές αυτές που αναφέρεις στις επιδόσεις είναι μόνο με ανέβασμα του ρολογιού των shader ή ταυτόχρονα και του πυρήνα και της μνήμης;Πάντως, είχα την αίσθηση ότι τα shader clocks στις 8800 ήταν κλειδωμένα και δε γινόταν τίποτα ούτε μέσω bios.
jax7480 Απρίλιος 29, 2007 #11 Απρίλιος 29, 2007 Αρχική απάντηση από Bigi gznp, oι διαφορές αυτές που αναφέρεις στις επιδόσεις είναι μόνο με ανέβασμα του ρολογιού των shader ή ταυτόχρονα και του πυρήνα και της μνήμης;Πάντως, είχα την αίσθηση ότι τα shader clocks στις 8800 ήταν κλειδωμένα και δε γινόταν τίποτα ούτε μέσω bios. Να σου πω τι παρατηρησα εγω. Με ανεβασμα του shader περιπου 100ΜΗz πηρα περιμου 500-600 marks στο 2006.
Maximus Απρίλιος 29, 2007 Author #12 Απρίλιος 29, 2007 To αυτό, το shader ανεβάζει πολύ τα marks στο 06 και κατά πάσα πιθανότητα θα φανεί περισσότερο στα DX10 Games. Σε DX9 παιχνίδια οι διαφορές είναι ελάχιστες.
anthis Απρίλιος 29, 2007 #13 Απρίλιος 29, 2007 Γενικά αν ανεβάσεις το shader clock υπερβολικά βγάζει artifacts? Μέχρι πόσο ανεβαίνει?Btw, πάνει τόσο ψηλά η 8800GTS 320MB? 11500 marks στο 06? Πολύ καλή...
Maximus Απρίλιος 29, 2007 Author #14 Απρίλιος 29, 2007 Αν το ανεβάσεις υπερβολικά θα freezάρει το πρόγραμμα (έτσι έπαθα εγώ τουλάχιστον). Το πόσο ανεβαίνει εξαρτάται από την κάρτα σου και την ψύξη της. Όσο για το σκορ, έχω δει μονή 8800GTS 320 να πιάνει και 12Κ με αέρα και 12.5-13.5Κ με τετραπύρηνο...
Warlord Απρίλιος 29, 2007 #15 Απρίλιος 29, 2007 φιλε gznp εχω κ γω την asus...ποιο ετοιμο bios μου προτεινεις?
Maximus Απρίλιος 29, 2007 Author #16 Απρίλιος 29, 2007 Αυτό εδώ:http://www.mvktech.net/component/option,com_remository/Itemid,26/func,download/filecatid,1986/chk,a02aa930d705c25a2ef2ad5b80c3b062/Είναι της XFX 8800 GTS 320 XXX.
Warlord Απρίλιος 29, 2007 #17 Απρίλιος 29, 2007 thxοff topic: κ οσων αφορα τους drivers ποιοι ειναι αυτη τη στιγμη οι πιο γρηγοροι..?
Maximus Απρίλιος 29, 2007 Author #18 Απρίλιος 29, 2007 Από τους official οι 158.19. Δεν έχω δοκιμάσει τους 165.01 να σου πω, αλλά ακούγεται ότι δίνουν κατιτίς.
Jumex Απρίλιος 29, 2007 #19 Απρίλιος 29, 2007 πολυ καλη λυση το μονταρισμενο bios για αυξηση επιδοσεων...απλα θελει πρωτα ψαξιμο για τις 100% safe ρυθμισεις γιατι αλλιως η καρτα κανει throttling σε core και μνημες..τη εχω πατησει με δυο ετοιμα overclocked bios για GTS...προφανως η XFX μου δεν την παλευε...εκει που περιμενα να δω ανεβασμενα marks ειδα χαμηλοτερα.γι'αυτο λοιπον προσοχη
anthis Απρίλιος 29, 2007 #20 Απρίλιος 29, 2007 Επίσης νομίζω αν την κάψεις την κάρτα και έχεις αλλάξει το BIOS λογικά αυτό το βρίσκουν οπότε δεν έχεις και RMA... Ισχύει αυτό?
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.