Jump to content



Στερεοφωνικό


Makis Hourdakis

Recommended Posts

Αρχική απάντηση από colt3003 [03-01-2006 23:28]

Καλημέρα και καλή χρονιά

Η αντίσταση των ηχείων...

Πρόκειται για την σύνθετη αντίσταση των ηχείων της οποίας η τιμή που δίνεται απο τον κατσκευαστη είναι συνήθως στο 1Khz, τιμή η οποία μεταβάλλεται στο ακουστικό φάσμα απο -μπορεί και- 1 έως (μπορεί πάλι και) 16Ω το θέμα είναι σε πόσο μεγάλο εύρος συχνοτήτων μπορεί η συνθετη αντίσταση να είναι γύρω στα 8Ω. απο αυτό εξαρτάται κατα πόσο ενα ηχείο είναι ''ευκολο'' φορτίο για εναν ενισχυτή ή κατα πόσο ενας ενισχυτής μπορεί να ανταπεξέλθει δίνοντας παραπάνω ρεύμα (αν το έχει) και όχι ισχύ έτσι ώστε το ηχείο να πάιξει. Αν το φορτίο (ηχείο) είναι δύσκολο (σαν τιμή μεσης σύνθετης αντίστασης) και ο ενισχυτής δεν έχει αποθέματα ΡΕΥΜΑΤΟΣ όχι ισχύος τότε απλά σου δίνει το στάδιο εξόδου στο χέρι με πιο απλά λόγια μπορεί ενισχυτής 20 βατ με πολύ στιβαρό τροφοδοτικό να πάιζει τα πάντα και αντίστοιχα ενισχυτής 100 βατ με τροφοδοτικο της κακιάς στιγμής να κλιπάρει στην καλύτερη περίπτωση ή να τα φτύνει στη χειρότερη. Απο την άλλη πλευρά πέρα απο τη σύνθετη αντίσταση τα ηχεία χαρακτηρίζονται και απο την ισχύ. Αν λοιπόν π.χ. ενα ηχείο 30 βατ με μεση συνθετη αντίσταση 1 ή 2Ω πέσει σε έναν ''ενισχυταρά'' των 200 βατ τότε το ηχείο πάει ταξίδι. Οπότε το θέμα της συνθετης αντίστασης του ηχείου δεν λύνεται με αγορά γαιδουρινού ενισχυτή, αλλά ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ενισχυτή.

Στο θέμα της επιλογής σου τώρα θα έλέγα γενικά μακριά απο SONY σε ενισχυτές και CD ρίξε μια ματια για ενισχυτή NAD (o 2x35 με ιδιοκατασκευή ηχεία και cd sansui κάνει αντίστοιχους μεγαλύτερους 2χ60 και 2χ75 να κοκκινίζουν) Αν πάλι το θέμα της ιδιοκατασκεύης ηχείων δεν είναι στο φόρτε σου (κρίμα γιατί υπάρχουν αρκετές πραγματικά αξιόλογες προτάσεις που κυκλοφορούν) τοτε θα κοίταγα κατα roister σαν τίμιες προτάσεις (αυτά τα steeles ήταν φοβερα΄)

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Τα αμπέρ είναι που μετράνε όχι τόσο τα βατ.Το θέμα όμως είναι ότι δεν είναι σε θέση κανείς να γνωρίζει το εύρος συχνοτήτων για τις οποίες ισχύει η ονομαστική ισχύς για το κάθε ηχείο που κυκλοφορεί στην αγορά, ούτε τα αμπέρ του κάθε ενισχυτή.Για αυτό και εγώ πρότεινα για τα σχετικά δύσκολα ηχεία έναν καλό ενισχυτή στα 600 περίπου με 100 βατ(όπως συμβουλεύουν και τα περιοδικά) και δεν προχώρησα σε επιστημονική διατριβή.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply
Αρχική απάντηση από Petrossortep

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Τα αμπέρ είναι που μετράνε όχι τόσο τα βατ.Το θέμα όμως είναι ότι δεν είναι σε θέση κανείς να γνωρίζει το εύρος συχνοτήτων για τις οποίες ισχύει η ονομαστική ισχύς για το κάθε ηχείο που κυκλοφορεί στην αγορά, ούτε τα αμπέρ του κάθε ενισχυτή.Για αυτό και εγώ πρότεινα για τα σχετικά δύσκολα ηχεία έναν καλό ενισχυτή στα 600 περίπου με 100 βατ(όπως συμβουλεύουν και τα περιοδικά) και δεν προχώρησα σε επιστημονική διατριβή.

Καλημέρα και πάλι

Απο τη στιγμή που κάποιος θέλει να ασχοληθεί με ένα ''σπόρ'' αρκετά αλμυρό όπως το Hi-Fi θεωρώ οτι οφείλει να γνωρίζει τουλάχιστον γιατι αυτό που αγόρασε είναι καλύτερο ή ποιοτικότερο απο κάτι άλλο. Υπο αυτή την σκοπιά η γνώση του νόμου του Ohm ή ο τύπος υπολογισμού της ισχύος είναι για αυτόν που θέλει να μπεί σε τέτοιο χόρο τουλάχιστον ''του νηπιαγωγείου'' θέματα, και επ΄ουδενί επιστημονική διατριβή. ’λλωστε όταν πρόκειται να δώσει κανείς τα ωραία του και δύσκολα κερδισμένα λεφτουδάκια σε κάτι, όταν με υποπολλαπλάσιο αυτών κάνει εξίσου αξιοπρεπώς την ίδια δουλεία οφείλει να ξέρει και 2 - 3 πραματάκια ώστε να μην πέσει βορά στα νύχια του πρώτου παραμυθά πωλητή. Σχετικά με το μότο '' καλός ενυσχυτής = 600 = 100βατ'' αν προσθέταμε και μία ακόμα παράμετρο (= βαρύ μηχάνημα) θα επεστρέφαμε στην παλιά καλή μπακαλική μέθοδο των περιπλανώμενων αθίγγανων που τουμπαριζαν τους αδαείς για το ''σιτερεο'' μηχάνημα που τους πουλάνε (Ελα ρε μαστορα τι ειναι 600 πίασε να δεις βάρος , εχει πράμα μέσα....) καί οταν τους χαλάγανε τα άνοιγα για να βρίσκω μέσα απο ξεσύνδετους μετασχηματιστές (το βάρος που λέγαμε )μέχρι και τούβλα. Αν τώρα αυτό το μοτο το πρεσβέυουν και περιοδικά του χώρου, τότε αισθάνομαι ευτυχής που δεν ανήκω στο αναγνωστικό κοινό τους.

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από colt3003 [Σήμερα, στις 13:48]

Καλημέρα και πάλι

Απο τη στιγμή που κάποιος θέλει να ασχοληθεί με ένα ''σπόρ'' αρκετά αλμυρό όπως το Hi-Fi θεωρώ οτι οφείλει να γνωρίζει τουλάχιστον γιατι αυτό που αγόρασε είναι καλύτερο ή ποιοτικότερο απο κάτι άλλο. Υπο αυτή την σκοπιά η γνώση του νόμου του Ohm ή ο τύπος υπολογισμού της ισχύος είναι για αυτόν που θέλει να μπεί σε τέτοιο χόρο τουλάχιστον ''του νηπιαγωγείου'' θέματα, και επ΄ουδενί επιστημονική διατριβή. ’λλωστε όταν πρόκειται να δώσει κανείς τα ωραία του και δύσκολα κερδισμένα λεφτουδάκια σε κάτι, όταν με υποπολλαπλάσιο αυτών κάνει εξίσου αξιοπρεπώς την ίδια δουλεία οφείλει να ξέρει και 2 - 3 πραματάκια ώστε να μην πέσει βορά στα νύχια του πρώτου παραμυθά πωλητή. Σχετικά με το μότο '' καλός ενυσχυτής = 600 = 100βατ'' αν προσθέταμε και μία ακόμα παράμετρο (= βαρύ μηχάνημα) θα επεστρέφαμε στην παλιά καλή μπακαλική μέθοδο των περιπλανώμενων αθίγγανων που τουμπαριζαν τους αδαείς για το ''σιτερεο'' μηχάνημα που τους πουλάνε (Ελα ρε μαστορα τι ειναι 600 πίασε να δεις βάρος , εχει πράμα μέσα....) καί οταν τους χαλάγανε τα άνοιγα για να βρίσκω μέσα απο ξεσύνδετους μετασχηματιστές (το βάρος που λέγαμε )μέχρι και τούβλα. Αν τώρα αυτό το μοτο το πρεσβέυουν και περιοδικά του χώρου, τότε αισθάνομαι ευτυχής που δεν ανήκω στο αναγνωστικό κοινό τους.

Δεν γνωρίζω εαν πριν την αγορά ηχοσυστήματος έχεις τη δυνατότητα να στήνεις εργαστήριο στο σπίτι σου και έπειτα να κάνεις αιτήσεις σε αντιπροσωπείες για να σου στείλουν μηχανήματα προς εξέταση. Εγώ ξέρω ότι αυτό(προς το παρόν)μόνο από επαγγελματίες reviewers μπορεί να γίνει. Πάντως αναφορικά με το βάρος του ενισχυτή αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το βάρος του

μετασχηματιστή. Απ'ότι γνωρίζεις και εσύ οι δυνατοί μετασχηματιστές έχουν κατά κανόνα μεγάλο βάρος. Θα έχεις σίγουρα δει τους τεράστιους τοροειδείς μετασχηματιστές των πολύ ακριβών συσκευών στην ισχύ των οποίων βασίζουν μεγάλο μέρος της ηχητικής τους πιστότητας. Τέλος η ηχητική ποιότητα είναι και θέμα υποκειμενικό και όχι αμιγώς τεχνικό.

Για τα τούβλα τι να σου πω; Δεν ξέρω. Μεχρι στιγμής δεν έχω βρει σε επώνυμο προϊόν.

Link to comment
Share on other sites

Και κάτι άλλο. Εσύ μιλάς για το χόμπι του hi-fi δηλαδή για αυτούς που ακούν τα μηχανήματά τους μέσω της μουσικής(μηχανηματόφιλους-τεχνόφιλους), ενώ εγώ για αυτούς που απολαμβάνουν τη μουσική μέσω των μηχανημάτων τους(μουσικόφιλους). Οι πρώτοι ζουν για να αγοράζουν και να αναβαθμίζουν δηλάδη ζουν για τη βιομηχανία, ενώ οι δεύτεροι για τον εαυτό τους.

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από Petrossortep

Και κάτι άλλο. Εσύ μιλάς για το χόμπι του hi-fi δηλαδή για αυτούς που ακούν τα μηχανήματά τους μέσω της μουσικής(μηχανηματόφιλους-τεχνόφιλους), ενώ εγώ για αυτούς που απολαμβάνουν τη μουσική μέσω των μηχανημάτων τους(μουσικόφιλους). Οι πρώτοι ζουν για να αγοράζουν και να αναβαθμίζουν δηλάδη ζουν για τη βιομηχανία, ενώ οι δεύτεροι για τον εαυτό τους.

Πολύ σωστή παρατήρηση αυτή.

οδηγείσαι λοιπόν στον προβληματισμό μου πιο πάνω σχετικά με τη σκοπιμότητα της δαπάνης ενός σεβαστού ποσού για την αγορά μηχανημάτων όταν με πολύ λιγότερα μπορείς να απολαύσεις τη μουσική σου εξίσου καλά.

Στο σαλόνι σου δεν χρειάζεται να στήσεις εργαστήριο πλέον για να αξιολογήσεις μιά συσκευή. Στο νετ μπορείς να βρείς τα πάντα απο τεχνικές πληροφορίες που μπορούν να σου δώσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό μια ΄΄εικόνα΄΄ απο τι πρόκειται να αγοράσεις, και αν σου κάνει. Αρκεί να μπορείς να καταλάβεις τι λένε. Αλλά και πάλι για τον μηχανηματόφιλο - τεχνόφιλο αυτά πρέπει να του είναι γνωστά πεδία. Οι μουσικόφιλοι όπως έγραψα και πιο πάνω έχουν και πιο εφικτές λύσεις. τέλος όσον αφορά την ηχητική ποιότητα επέτρψέ μου να διαφωνήσω κάθετα τουλάχιστο μέχρι το τμήμα του ενισχυτή. Η δουλεία του ενισχυτή είναι απλή: να ενισχύει ότι ρευμα δέχεται στην είσοδό του. Αν αυτό το έργο δεν μπορεί να το φέρει σε πέρας, αλλά προσθέτει ή αφαιρεί απο αυτό που δέχεται, και παράγει δική του χροιά, για εμένα τουλάχιστον είναι χαμένη υπόθεση.

Link to comment
Share on other sites

Σωστά είναι αυτά που λες αλλά ο Hourdakis μας το διευκρίνησε από την αρχή ότι θέλει απλώς να ακούει τη μουσική του σε ικανοποιητικό επίπεδο και δεν ενδιαφέρεται για το τέλειο. Στο κάτω κάτω κανείς μας δεν ήταν στο στούντιο ηχογραφήσεων, ούτε διαθέτει βιονική ακοή για να αντιλαμβάνεται παραμορφώσεις από ένα σημείο και πάνω.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

για πικαπακι ψηφιζω κιεγω technics.ενισχυτη παλι technics ή denon ή marantz.ηχεια πολυ καλα εχουν οι b&w και crystal audio.αν παλι δεν θες να ξεφυγεις καθολου στην τιμη κοιτα τα κινεζικα koda .εχει ομορφα ογκωδη μοντελα για σαλονι γυρω στα 300 ευρω τα οποια οσοι τα εχουν δουλεψει ειναι κατευχαριστημενοι.τσεκαρε και wharfedale

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.