Jump to content



INTEL + AMD + 3Dmark 05 + INQ


overvolt

Recommended Posts

Δεν ξέρω στα σίγουρα εάν γράφω στο σωστό σημείο του φόρουμ , διότι το θέμα μου έχει να κάνει με κάρτες γραφικών , αλλά κυρίως με μια παρουσίαση που γράφτηκε στο INQUIRER , το οποίο είναι ένα ενημερωτικό τεχνολογικό πόρταλ , το οποίο παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιεί , την μοντέρνα περιγραφική Αγγλική γλώσσα (δηλαδή είναι λιγάκι δυσνόητο σε αυτούς που έχουν πολύ βασική γνώση της Αγγλικής γλώσσας) , με λίγη παραπάνω προσπάθεια στην κατανόηση του, από τον αναγνώστη, μεταδίδει αρκετά εύστοχα σχόλια , και τεχνολογικά νέα .

Στις 6 Δεκεμβρίου έκανε μια αναφορά , μαζεύοντας το μέσο όρο από όλες τις δόκιμες καρτών γραφικών ανά μοντέλο, του έτους 2005 , τις οποίες έκαναν, οι κατά την εκτίμηση τους μεγάλοι τεχνικοί δοκιμαστές του Ίντερνετ , ( δηλαδή πήραν στοιχεία από Toms hardware Anandtech και παρά πολλούς άλλους ) ( έβγαλαν το μέσο όρο των αποτελεσμάτων ) ( και συνέταξαν πίνακες με αποδόσεις των καρτών στις δυο βασικές πλατφόρμες INTEL & AMD ).

Ο επίσημος τίτλος του άρθρου είναι : The INQ guide to desktop graphic chips

By Arron Rouse: Monday 05 December 2005, 11:48

Συνεχίζω και λέω , πήραν λοιπών τα αποτελέσματα , τα οποία βασίζονταν μόνο στα νούμερα το 3Dmark 05 , έκαναν και μια συλλογή των τρεχόντων τιμών ( Χριστουγεννιάτικες προσφορές ), και έβγαλαν τους νικητές στον τομέα κόστους απόδοσης .

Όλα καλά και τίμια μέχρι εδώ, αλλά , εάν προσέξει κάποιος του πίνακες των επιδόσεων ανά πλατφόρμα θα διαπιστώσει ότι οι AMD βγάζουν μεγαλύτερα νούμερα , από την χειρότερη κάρτα γραφικών ως και την καλύτερη !!

Εδώ βάζω μια άνω τέλεια και λέω , είναι γνωστό ότι οι κάρτες γραφικών επηρεάζονται από τους γρήγορους επεξεργαστές , και ναι, αποδίδουν καλύτερα στις εφαρμογές 3D , η παράμετρος αυτή λέγεται scalability .

Όμως, ακόμα και αυτή η αύξηση ισχύος λόγο του επεξεργαστή , έχει και τα όρια της, ενώ η τελική επιρροή που θα μπορούσε να έχει αυτό το φαινόμενο , δεν ξεπερνά σε πραγματικές συνθήκες 3D ,τα δυο η τρία καρέ κέρδος .

Κλείνω την άνω τελεία , και επανέρχομαι στο θέμα μου.

Και εδώ θα κάνω την προσωπική μου διευκρινίσει , για να φωτίσω λιγάκι τα πράγματα , ώστε να μην δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις , με τα αποτελέσματα του 3Dmark 05 γενικότερα .

Κατά αρχήν , το 3Dmark 05 δεν είναι ένα παιχνίδι , η ένα πρόγραμμα που μέσω αυτού θα εντυπωσιάσουμε τους φίλους μας , με την νέα κάρτα γραφικών μας.

Κατά δεύτερων , το 3Dmark 05 , δεν δίνει στο αποτέλεσμα , μόνο την επίδοση της κάρτας γραφικών , αλλά το σύνολο , ΝΑΙ αλλά ΠΟΙΟ ΣΥΝΟΛΟ ?

Το διαγνωστικό καλύπτει τις επιδώσεις σε 3D , αλλά ταυτόχρονα τρέχει και μια κατά εμένα ξεπερασμένη τεχνική , την ταχύτητα του επεξεργαστή, παίζοντας εκείνος τα 3D γραφικά, με χρήση απλά του πυρήνα του σε κατάσταση επιταχυντή γραφικών, απλά εκτελώντας τις αντίστοιχες εργασίες ( όπως μια κάρτα γραφικών) .

Το αποτέλεσμα και από αυτό το τεστ , προστίθεται στο τελικό αποτέλεσμα , και έτσι περνούμε το τελικό νούμερο .

Όλα καλά πάλι μέχρι εδώ, ΑΛΛΑ τον λάκκο τον είδατε ??

Το τελικό νούμερο δεν αντιπροσωπεύει την πραγματική ταχύτητα του μηχανήματος στο 3D, το οποίο θα ήταν και ένα δείγμα για το πώς συμπεριφέρεται το μηχάνημα μας στα παιχνίδια γενικότερα .

Και τώρα θα εξηγήσω σε απλά ελληνικά .

Πρώτον , τα παιχνίδια χρησιμοποιούν οποιοδήποτε επεξεργαστή, δουλεύοντας τον ως ΕΝΑΝ πυρήνα , οι επεξεργαστές με δυο πυρήνες ή σαράντα δυο , δεν παίζουν κανένα ρόλο στα παιχνίδια .

Δεύτερων , οι νέοι επεξεργαστές με δυο πυρήνες , παρά το γεγονός ότι όταν παίζουν 3D σε software , δεν χρησιμοποιούνται , σε κατάσταση διπλό-επεξεργασίας .

Λόγο κατασκευής , διαθέτουν περισσότερη εσωτερική μνήμη cache , με αποτέλεσμα , να δίνουν μεγαλύτερα νούμερα στο 3Dmark 05 , ασχέτως, τι κάρτα γραφικών έχει το σύστημα !!!

Τρίτων , οι τελευταίοι επεξεργαστές, τις AMD , έχουν πιο βελτιστοποιημένους εσωτερικούς συνδέσμους μνήμης , από τους INTEL , με αποτέλεσμα, το 3Dmark 05 να δίνη ακόμα περισσότερα νούμερα , και πάλι ασχέτως την κάρτα γραφικών .

Τέταρτον, οι βελτιστοποιημένοι εσωτερικοί σύνδεσμοι μνήμης , βοηθούν μόνο όταν ο επεξεργαστής κάνει διπλό-επεξεργασία, Όμως στα παιχνίδια διπλό-επεξεργασία δεν υπάρχει !!! ’ρα !! Γιατί τότε να προσθέτονται σε ένα καθαρά διαγνωστικό πρόγραμμα 3D , νούμερα από ένα υποσύστημα ( Δηλαδή τον επεξεργαστή ) ο οποίος λειτουργεί στα παιχνίδια , σε πολύ απλή κατάσταση ( μονοπύρηνα ), και σε αυτήν την κατάσταση, οι εσωτερικοί σύνδεσμοι μνήμης του απλά κοιμούνται !!

Δεν θα μπω στο τρυπάκι να πω, ποια πλατφόρμα είναι ποιο γρήγορη , αυτό που με ενδιαφέρει, είναι να μάθω είναι ΣΕ ΤΙ ΔΟΥΛΕΙΑ είναι πιο γρήγορη.

Επί της ουσίας η παραπάνω διαπίστωση , βάζει το 3Dmark 05 , στην θέση του ποιο αναξιόπιστου μετρητικού επιδόσεων 3D .

Πριν από οχτώ χρόνια , που παίζαμε το Delta Force 1 , σε κατάσταση software 3D, (Δηλαδή ο επεξεργαστής έκανε την περισσότερη δουλεία , ακόμα και από την κάρτα γραφικών) , ίσως τότε να με ευχαριστούσαν οι σημερινές μου διαπιστώσεις.

Αλλά !! το έτος 2005-6 , που όλοι σκάμε χοντρά φράγκα, για αγορά ολόκληρων εργοστάσιων παραγωγής 3D γραφικών , ο επηρεασμός των μετρητικών προγραμμάτων από τέτοια φτηνά κόλπα , μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει , και μπέρδεμα , κυρίως σε όσους έχουν μηχανήματα με επεξεργαστές INTEL .

Και τώρα εξηγούμε και προσωπικά , για μην παρεξηγηθώ.

Αυτά τα Χριστούγεννα κάποιοι θα πάρουν κάρτες γραφικών ή ολόκληρα μηχανήματα , πριν πάρετε τις τελικές σας αποφάσεις, εάν το κριτήριο σας, ήταν τα μεγάλα νούμερα στο 3Dmark 05 (αλλά και γενικότερα όλα τα 3Dmark), τώρα που ξέρεται πως βγαίνουν , απλά ξανασκεφθείτε το.

Ίσως εάν χρησιμοποιήσετε κάποιο άλλο κριτήριο , να κάνετε μια καλύτερη , και πιο ρεαλιστική αγορά.

Τέλος , μάλλον ο φίλος μας ο INQUIRER την πάτησε με το άρθρο του , καλύτερα να διάλεγε ως κριτήριο ένα πραγματικό παιχνίδι , έτσι τουλάχιστον ο οδηγός τιμής απόδοσης , θα ήταν περισσότερο αξιόπιστος .

Link to comment
Share on other sites

ΣΗΜΕΙΩΣΗ 1:

φιλε οβερβολτ μπορεις να αγορασεις full εκδοση του 3dMark05 και να τρεξεις ΜΟΝΟ τα vga tests.

οι free εκδοσεις που εχουμε ολοι μας σε υποχρεωνει να τρεξεις και 2 cpu

ΣΗΜΕΙΩΣΗ 2:

γμτ.....τσαμπα οι προγραμματιστες της ΑΤΙ και της NVIDIA μαμιονται να φτιαξουν drivers για dual-core enhanced performance.

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από greekfragma [Σήμερα, στις 02:08]

ΣΗΜΕΙΩΣΗ 1:

φιλε οβερβολτ μπορεις να αγορασεις full εκδοση του 3dMark05 και να τρεξεις ΜΟΝΟ τα vga tests.

οι free εκδοσεις που εχουμε ολοι μας σε υποχρεωνει να τρεξεις και 2 cpu

Μαλλον κατι τετοιο θα εννοεις φιλε fragma.Και αυτο free ειναι ;)

post-674-1416072331,6888_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Επίσης έχουν αρχίσει και παιχνίδια να κάνουν χρήση των dual cores, παράδειγμα το Juiced που σου έχει την κατάλληλη επιλογή. Πρόσφατα η id έβγαλε ένα beta patch για το quake που βελτιώνει την απόδοσή του 25%-85%(έτσι ισχυρίζεται η ίδια) ανάλογα τον επεξεργαστή.

Αυτό που δεν έχω καταλάβει ακόμα είναι τι προσφέρουν οι οδηγοί των καρτών που υποστηρίζουν multi-core επεξεργαστές, την στιγμή που το παιχνίδι δεν τους υποστηρίζει.

Link to comment
Share on other sites

και τελος μπορεις να αγορασεις και εσυ amd για να εισαι με τους "ευνοιμενους" :p

και βασικα μην δινεις σημασια ειναι απλα ενα τεχνολογικο τρικ

sln δεν πεσαν οι server ειναι ολοι Up :p

Link to comment
Share on other sites

Έριξα μια ματιά στο συγκεκριμένο άρθρο και είναι για τα πανηγύρια , αλλά δεν φταίει το 3DMark ούτε η Futuremark γι'αυτό.

Φταίει η "επιστημονική" μεθοδολογία του Inquirer που υπολογίζει (αν είναι ποτέ δυνατόν) τον μέσο όρο των αποτελεσμάτων από άσχετα sites , σε άσχετα συστήματα , με άσχετες ρυθμίσεις και προσπαθεί να βγάλει σχετικά αποτελέσματα.

Γίνεται;

Έτσι κι αλλιώς το 3DMark05 δεν χαμπαριάζει από επεξεργαστή , εκτώς και αν έχεις κάποιον τραγικά αργό σε σχέση με την κάρτα γραφικών.

Πάντως ο επεξεργαστής μπορεί να κάνει μεγάλη εώς τεράστια διαφορά σε συγκεκριμένα (πραγματικά) παιχνίδια , έστω και αν αυτά είναι λίγα.

Link to comment
Share on other sites

Εγω απο την πλευρα μου, ειδα πολλα ατομα να στεναχωριουντε για τα σκορ , και να σπανε τις καρτες τους στο οβερκλοκαρισμα ..

Και ετσι εγραψα , με σκοπο να καθαρησει λιγο, το πεδιο .

Δεν ειμαι τρελος , να απορυψω το κερδος απο τους διπλους πυρηνες .

Εγω ειμαι πολυ χαρουμενος , μονο και μονο με το HT .

Οι διπλοι πυρηνες ειναι καλυτεροι, οταν εχουν κατι να κανουν, αυτο ειναι ολο .

:flower:

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από overvolt [14-12-2005 01:47]

Και τώρα εξηγούμε και προσωπικά , για μην παρεξηγηθώ.

Αυτά τα Χριστούγεννα κάποιοι θα πάρουν κάρτες γραφικών ή ολόκληρα μηχανήματα , πριν πάρετε τις τελικές σας αποφάσεις, εάν το κριτήριο σας, ήταν τα μεγάλα νούμερα στο 3Dmark 05 (αλλά και γενικότερα όλα τα 3Dmark), τώρα που ξέρεται πως βγαίνουν , απλά ξανασκεφθείτε το.

Ίσως εάν χρησιμοποιήσετε κάποιο άλλο κριτήριο , να κάνετε μια καλύτερη , και πιο ρεαλιστική αγορά.

Τέλος , μάλλον ο φίλος μας ο INQUIRER την πάτησε με το άρθρο του , καλύτερα να διάλεγε ως κριτήριο ένα πραγματικό παιχνίδι , έτσι τουλάχιστον ο οδηγός τιμής απόδοσης , θα ήταν περισσότερο αξιόπιστος .

Δεν κατάλαβα τι θέλεις να μας πεις και που θέλεις να μας διαφωτίσεις.

Αν αμφισβητείς τη δυνατότητα του 3DMark05 να δείχνει πιά κάρτα είναι πιο δυνατή σε σχέση με άλλες, είναι δικαίωμά σου.

Δεν είναι όμως λόγος να παροτρύνεις τον κόσμο να ψωνίζει χωρίς κριτήρια.

Καλύτερα ένα κριτήριο από το τίποτα.

Που στο κάτω κάτω της γραφής αυτό να το πεις σε τόσους και τόσους παγκόσμια γνωστούς overclockers και σε καταξιωμένα sites που κάνουςν συγκριτικά τεστ βασιζόμενοι στο 3DMark05.

Μόνο ένα site αμφισβητεί την αξία αυτών των μετροπρογραμμάτων, αλλά αιτιολογημένα.

Ο λόγος είναι οτι νομίζουν πως η ταχύτητα με τη μέτρηση των FPS δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική αξία μιας κάρτας, αλλά η ποιότητα της εικόνας, το σπάσιμο του παιχνιδιού, τα κολλήματα και άλλα παρόμοια κριτήρια.

Αν πάλι θέλεις να αμφισβητήσεις την κυριαρχία της AMD στα παιχνίδια πες το καθαρά και μην το φέρνεις γύρω γύρω.

Τουλάχιστον βάλε ένα κριτήριο αγοράς συστήματος για παιχνίδια που να δικαιολογεί τη δική σου επιλογή που είναι ??? Γιατί ούτε αυτό μας το είπες.

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από overvolt [14-12-2005 01:47]

Τέλος , μάλλον ο φίλος μας ο INQUIRER την πάτησε με το άρθρο του , καλύτερα να διάλεγε ως κριτήριο ένα πραγματικό παιχνίδι , έτσι τουλάχιστον ο οδηγός τιμής απόδοσης , θα ήταν περισσότερο αξιόπιστος .

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από Vagouridis [Σήμερα, στις 13:16]

Δεν μου λετε το σκορ στο 2005 επηρεαζεται καταρχην απο τα cpu tests?Απο τα λιγα μου ξερω οχι αλλα ας με επιβαιβεωση καποιος.

Από δοκιμές που έκανα δεν αλλάζει τίποτα στο σκορ αν έχουμε πιο δυνατό επεξεργαστή.

Ορισμένοι λένε οτι κερδίζουμε λίγους πόντους όταν υπερχρονίζουμε από τα 2200 στα 3200ΜHz αλλά μιλάμε για ασήμαντες διαφορές.

Αρχική απάντηση από overvolt [Σήμερα, στις 13:09]

Τέλος , μάλλον ο φίλος μας ο INQUIRER την πάτησε με το άρθρο του , καλύτερα να διάλεγε ως κριτήριο ένα πραγματικό παιχνίδι , έτσι τουλάχιστον ο οδηγός τιμής απόδοσης , θα ήταν περισσότερο αξιόπιστος .

Ένα παιχνίδι προτείνεις ως πιο αξιόπιστο κριτήριο για την απόδοση μιας κάρτας γραφικών σε σχέση με το 3DMark05?

Δικαίωμα σου, αλλά είναι αστήρικτο.

Επίσης μίλησες για οργή που θάπρεπε να νοιώθουν όσοι έχουν Intel βλέποντας αυτά που γράφει το Inquirer.

Μάλλον δεν έχεις διαβάσει κανένα review τον τελευταίο χρόνο.

Και τέλος πάντων, διάλεξε ένα παιχνίδι και δες αν αλλάζει κάτι στην κατάταξη που προκύπτει από το 3DMark05.

Δώσε μας τα στοιχεία σου που να δείχνουν οτι κάπου έπεσε έξω το Inquirer ή που τέλος πάντων να δικαιολογούν τις απόψεις σου.

Link to comment
Share on other sites

Από mariosalice

Από δοκιμές που έκανα δεν αλλάζει τίποτα στο σκορ αν έχουμε πιο δυνατό επεξεργαστή.

Ορισμένοι λένε οτι κερδίζουμε λίγους πόντους όταν υπερχρονίζουμε από τα 2200 στα 3200ΜHz αλλά μιλάμε για ασήμαντες διαφορές.

Όταν clockarw το 3500+ μου κατά 200mhz αυξάνεται η απόδοση στο 3dmark05 κατά 300+ μάρκα περίπου. Αυτό πως γίνεται;

Edit: Δηλαδή αν τον αυξήσω κατά ένα γίγα πόσο πρέπει να πάρω;

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από tigrakas

Όταν clockarw το 3500+ μου κατά 200mhz αυξάνεται η απόδοση στο 3dmark05 κατά 300+ μάρκα περίπου. Αυτό πως γίνεται;

Δεν έχω δει τόσο μεγάλες διαφορές φίλε tigraka, αν και ο vagouridis ρωτάει άλλο πράγμα, αν δλδ τρέξεις τα cpu tests του bench ή όχι, θα δεις διαφορά στο αποτέλεσμα. Δεν υπάρχει διαφορά.

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από RootX

Δεν έχω δει τόσο μεγάλες διαφορές φίλε tigraka, αν και ο vagouridis ρωτάει άλλο πράγμα, αν δλδ τρέξεις τα cpu tests του bench ή όχι, θα δεις διαφορά στο αποτέλεσμα. Δεν υπάρχει διαφορά.

Το απόγευμα που θα πάω σπίτι θα τρέξω κ θα τραβήξω screenshots να τα δείτε αύριο γιατί δυστυχώς δεν έχω νετ σπίτι.

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν και κάτι ακόμα για να εξηγούμαστε και να μη παρεξηγούμαστε και να δοθεί μία απάντηση σε αυτό το κομμάτι. Πρώτα από όλα δε κατηγορώ το 3dmark05 για αυτό που γίνεται. Τα γραφικά σε οποιαδήποτε εφαρμογή 3d δε μπορούν να δημιουργούνται και να αναπαριστώνται ΜΟΝΟ από τη gpu λόγω του api γραφικών. Όσοι έχουν προγραμματίσει έστω και λίγο ειδικά σε directx θα ξέρουν ότι πολλές μεθόδοι ανάπτυξης γραφικών μοιράζουν το φορτίο σε cpu και gpu. Ας δούμε ένα παράδειγμα:

Η δημιουργία των Vertex Buffers από την έκδοση 8 του directx και έπειτα έχει ως σκοπό να γεμίζει με πληροφορίες των Vertex buffer την cpu ένω την ίδια στιγμή η gpu δημιουργεί τα vertices. Αυτό λοιπόν το parallel proccessing ναι μεν είχε ως σκοπό να αποφορτίσει το gpu load όμως αποτελεί κριτήριο στην "καθαρή" απόδοση της gpu. Αυτό που μπορούν να κάνουν και κάνουν πιστεύω οι προγραμματιστές μετροπρογραμμάτων gpu είναι να χρησιμοποιούν όσο το δυνατό λιγότερο τις τεχνικές που χρησιμοποιούν τη cpu και είναι κάτι που μπορεί να επιτευχθεί (π.χ. Χρησιμοποιώντας δυναμικά vertex buffers και όχι στατικά για τη μεταβολή των δεδομένων τους και την αξιοποίησή τους περισσότερο από μία φορά κατά τη ροή του προγράμματος.) όχι όμως εντελώς (καθώς τουλάχιστον ένα vertex buffer πχ πρέπει να χρησιμοποιηθεί.). Καλό είναι λοιπόν να καταλάβουμε ότι προς το παρόν τουλάχιστον δε μπορούμε να έχουμε πλήρη και ακριβή μέτρηση μόνο των gpu λόγω των ανωτέρω που ανέφερα. Αυτα...

Thanks for listening :)

Link to comment
Share on other sites

Μου άρεσε η τεχνολογική εξήγηση του φίλου tigraka .

Όποιος μελετήσει τα νούμερα στην συγκεκριμένη σελίδα , θα διαπιστώσει διαφορές από 500 1000 πόντους .

Νούμερα όχι και τόσο αμελητέα .

Προσωπικά, χαίρομε που έδωσα την αφορμή , για να το ψάξουμε το θέμα.

Από τεχνική σκοπιά , δεν έχω γνώσεις πάνω στο 3D, αλλά προσπαθώ και εγώ να κατανοήσω και να εξηγήσω μερικά φαινόμενα, όπως και αυτό , περί 3dmark05 .

Διότι εάν δεν μπούμε στην διαδικασία να το ψάξουμε , πολύ εύκολα μπορεί να γίνουμε θύματα, κάποιου μάρκετινγκ εταιρειών , που απλά η μια, δουλεύει για λογαριασμό της άλλης , με τελικό σκοπό την εξαπάτηση της κοινής γνώμης .

Link to comment
Share on other sites

Είτε τρέξουμε είτε απενεργοποιήσουμε το CPU test στο 3DMark05 θα πάρουμε ανακοινώσιμο σκορ που θα είναι ακριβώς το ίδιο και στις δυο περιπτώσεις. Επομένως όλη η φιλολογία με τους επεξεργαστές και κατά πόσο επιρρεάζουν την ταχύτητα εκτέλεσης τρισδιάστατων γραφικών, ενδιαφέρει μεν αλλά σε επίπεδο θεωρητικό. Όταν παίζουμε παιχνίδια τα FPS που θα πάρουμε και η ποιότητα του παιχνιδιού εξαρτάται πράγματι από πάρα πολλούς παράγοντες. Η ταχύτητα της κάρτας γραφικών είναι ο σημαντικότερος παράγοντας, αλλά και άλλα υποσυστήματα παίζουν ρόλο, όπως η ταχύτητα μνήμης - επεξεργαστή, η ταχύτητα του σκληρού και το στήσιμο του λειτουργικού. Είναι λογικό ότι αυτά έχουν κάποια επίδραση και στο 3DMark05 αλλά είναι συγκριτικά αμελητέα.

Δοκιμάστε το και ποστάρετε αποτελέσματα αν έχετε αντίρρηση.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.