Jump to content



Ρυθμιστές τάσης AC&DC


Recommended Posts

Ενας εύκολος και φθηνός τρόπος να ρυθμίζουμε την τάση και την ισχύ σε διάφορες συσκευές εναλασσομένου και συνεχούς ρεύματος. Στο ac μπορούμε να συνδέσουμε οτιδήποτε εργαλείο με ψήκτρες (καρβουνάκια-universal κινητήρες) και θερμικά φορτία. Δεν κάνει για κινητήρες με πυκνωτή και κινητήρες επαγωγικούς βραχυκυκλωμένου δρομέα. Στο dc συνδέουμε όλα τα μοτεράκια με ψήκτρες (όλα τα τρυπάνια βιδολόγους και γενικά εργαλεία που δουλεύουνε με μπαταρία).Και εννοείται θερμικά φορτία επίσης. Μπορούμε  να δούμε  στο παρακάτω βίντεο την λειτουργία  των συστημάτων αυτών και με τις ενδείξεις  του παλμογράφου να κατανοήσουμε τον τρόπο λειτουργίας τους.  

 

 

F1.jpg

F2.jpg

F3.jpg

F4.jpg

F6.jpg

F7.jpg

F8.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@O MASTROGATOS   Τη καλησπέρα μου και καλό μήνα!
Να σε ευχαριστήσω κατ' αρχήν για την προσπάθειά σου και τα video που ανεβάζεις, καθώς και για το ότι τα υποστηρίζεις με τις αντίστοιχες περιγραφές, έτσι ώστε οι λιγότερο έμπειροι να αντλούν εύκολα χρήσιμη πληροφορία και γνώση!
Σε αυτό το video όμως θα ήθελα να σου επιστήσω τη προσοχή στο τμήμα του που αναφέρεται στα Variac (~ 3'30''  έως  5'00''),
Αυτό θα πρέπει να το διορθώσεις, γιατί -πιθανόν από παραδρομή- αυτά που λέγονται και περιγράφονται, είναι λάθος.

Συγκεκριμένα:

1. Ένα variac είναι πράγματι ένας αυτομετασχηματιστής, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχει διακριτό πρωτεύον τύλιγμα και δευτερεύον τύλιγμα.
Αυτά είναι -κατά ένα τμήμα τους τουλάχιστον- κοινά / ενσωματωμένα / ταυτόσημα.
Στη συνέχεια βάζω ένα σκαρίφημα με ένα τυπικό variac.

 

large.508254772_Variacschenatic_01.jpg

 

2. Όπως μπορούμε να δούμε οι σπείρες του πρωτεύοντος δεν μεταβάλλονται, ή για να είμαι πιο ακριβής δεν επιτρέπεται να μεταβάλλονται (όχι τουλάχιστον όσο είναι απαραίτητο σε ένα variac) και ο λόγος είναι ότι σε μια ακραία ρύθμιση όπου  θα είχαμε θέσει τον δρομέα στην ελάχιστη θέση του η τάση του δικτύου θα εφαρμοζόταν μόνο σε μερικές σπείρες (μπορεί και σε μία μόνο) με αποτέλεσμα το ρεύμα να αυξανόταν πολύ πέραν του ανεκτού από το τύλιγμα μέγιστου ρεύματος , με άμεσο αποτέλεσμα την ενεργοποίηση των διατάξεων προστασίας (ή και την καταστροφή του variac αν οι ασφαλιστικές διατάξεις αστοχήσουν)!
Αν δε τυχόν "άντεχε", ή για όσο χρόνο άντεχε, στο "δευτερεύον" θα είχαμε τάσεις της τάξης των 10.000 Vac και παραπάνω! ! !

 

3. Αυτό που μεταβάλλεται -μέσω της αλλαγής θέσης του δρομέα (wiper)- είναι το πλήθος των ενεργών σπειρών του "δευτερεύοντος" το οποίο μπορεί να είναι από μηδέν (και τότε η τάση εξόδου είναι μηδέν) έως -αν μιλάμε για ένα τυπικό variac εργαστηρίου- και περίπου του 120% της τάσης εισόδου.
Αυτό γίνεται για λόγους αντιστάθμισης τυχόν μειωμένης τάσης από το δίκτυο, ή για προσομοίωση συμβάντων υπέρτασης, για παράδειγμα.
 

Υπάρχουν μάλιστα και ειδικά επιμελημένες κατασκευές variac οι οποίες παρέχουν στην έξοδό τους σχεδόν "ολόκληρη" την ισχύ τους, "ανεξάρτητα" από την ρύθμισή τους.
Δηλαδή όσο πιο χαμηλά είναι οι σπείρες (πιο κοντά στην πρώτη σπείρα με την μηδενική τάση) τόσο πιο χοντρό είναι το σύρμα με το οποίο είναι φτιαγμένο το τύλιγμα.
Φυσικά αυτό δεν γίνεται από σπείρα σε σπείρα αλλά σε ομάδες σπειρών.
 

Εύχομαι καλή συνέχεια και πάντα κέφια για δημιουργία!  :) 

Έγινε επεξεργασία από Seafalco
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.