Jump to content



Βοήθεια με AC Blower Fan Control με Arduino ή ESP32


GeorgeVasil

Recommended Posts

Καλησπέρα στην παρέα και χρόνια πολλά,

 

Μπαίνω κατευθείαν στο ψωμί.

 

Χάλασε η πλακέτα από το Blower fan του τζακιού το οποίο κοστίζει κανένα 200€+μτφ από Ιταλία. Το Blower δουλεύει με σκέτο ρεύμα. 

 

Το κύκλωμα διαθέτει αισθητήρα θερμοκρασίας και ανάλογα το πόσο ζεστό είναι το τζάκι ανοιγοκλείνει το μοτέρ για να μην φυσάει κρύο αέρα.

 

Υπάρχουν και 5-6 fan coil σώματα/καλοριφέρ στον χώρο που μάλλον και αυτά θέλουν καλύτερο control στο blower fan τους γιατί όταν ζεσταίνονται κλείνουν επειδή έχουν θερμοστάτη "τοπικό δικό" τους (επειδή πχ είναι πίσω από καναπέ ή κάτω από πάγκο κτλ). 

 

Επειδή είναι κρίμα με τέτοιο gear να κρυώνεις το 2021 θέλω να κάνω ένα κύκλωμα με κάποιο module που να μπορεί σε συνδυασμό με ESP και αισθητήρες θερμοκρασιών να γίνει πιο Smart η φάση με Home Assistant κτλ..

 

Εχω βρει αυτό:

 

 

Αλλά δεν ξερω αν κανει για μονοφασικό Μοτερ. Επίσης λενε στα σχολια οτι δεν μπορεις να ελεγξεις RPM. επισης δεν  ξερω τι φαση πρεπει να παιχτει με soft start κτλ.

 

Αναμένω τις λάμπες σας,

 

*ακολουθούν φωτο απο πλακετα και blower 

 

264385371_886220782043449_1771622944253866864_n.thumb.jpg.c174c5c74f20128b83e488a8e6c02fb9.jpg264339441_263301985723239_8884063646038461753_n.jpg.31f612b1eda88e244f0d8ce0ffbb1146.jpg

 

 

 

@unseen @karmen1983

Link to comment
Share on other sites

Ασε τον έλεγχο στροφών και βάλε απλό ρελέ και με έναν dht11/22 θα το χεις να ανοιγοκλείνει με την θερμοκρασία/υγρασία ή/και μέσω web interface.

 

Αν δεν έχεις κάτι άλλο ξεχωριστό για home control, ίσως έχει νόημα να φτιάξεις και έναν μικρό σερβεράκο(rpi) που θα σερβίρει το interface και θα μιλάει με τα esp.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Cyber_Cookie said:

Ασε τον έλεγχο στροφών και βάλε απλό ρελέ και με έναν dht11/22 θα το χεις να ανοιγοκλείνει με την θερμοκρασία/υγρασία. 

 

Αυτο οκ γινεται ευκολα. Δεν εχει θεμα το μοτερ ομως αν τα παιρνει ολo το ρευμα με την μια? Ενταξει δεν μιλαμε για τπτ ουαου μοτερ αλλα αν χαλασει σε 1 μηνα δεν το θελω 😛

Link to comment
Share on other sites

πριν 27 λεπτά, το μέλος GeorgeVasil έγραψε:

 

Αυτο οκ γινεται ευκολα. Δεν εχει θεμα το μοτερ ομως αν τα παιρνει ολo το ρευμα με την μια? Ενταξει δεν μιλαμε για τπτ ουαου μοτερ αλλα αν χαλασει σε 1 μηνα δεν το θελω 😛

 

Το χω κάνει σε ανεμιστήρα που χει ψιλοπαρόμοιο μοτέρ και δεν έχει ψοφήσει ακόμα. Αλλά μη σε πάρω στο λαιμό μου.

 

@Seafalco

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Τη καλησπέρα μου στη παρέα και καλές γιορτές να έχουμε!  :)  
@GeorgeVasil
1. Τα μοτέρ δεν θα πάθουν κάτι αν το ρελέ τα συνδέει με τη τροφοδοσία τους. Γι' αυτό άλλωστε είναι φτιαγμένα/
2. Το αρχικό κύκλωμα δεν ξέρω αν είχε βαθμίδα soft start, αλλά πιστεύω ότι είναι πολύ απίθανο το μοτέρ να έχει πρόβλημα αν δεν παρεμβληθεί διάταξη ομαλής εκκίνησης.
Αυτά χρειάζονται σε πολύ μεγαλύτερα μοτέρ και εκεί μπαίνουν περισσότερο για να προστατεύουν την υπόλοιπη εγκατάσταση από τις βυθίσεις τάσης που προκαλεί η εκκίνηση ενός μεγάλου κινητήρα χωρίς διάταξη περιορισμού των ρευμάτων Inrush.
3. Από εκεί και πέρα, και αφού σκέφτεσαι να βάλεις αυτά τα κυκλωματάκια για πιο έξυπνο έλεγχο, μπορείς να δίνεις εντολή σε αυτά και να τροφοδοτούν τον κινητήρα ακολουθώντας μια καμπύλη soft start, δηλαδή να δίνεις "εσύ" εντολή εκκίνηση στο π.χ. 60% της τάσης τροφοδοσίας και προοδευτική αύξηση μέσα σε μερικά sec στο 100% οπότε θα έχει και τις μέγιστες στροφές.
4. Από ότι είδα οι πλακετίτσες αυτές δεν ενσωματώνουν κάποια "εξυπνάδα" απλά πληροφορούν τον controller τους για το πότε η τάση μηδενίζεται (optocoupler 4N25 ) και μεταφέρουν τις εντολές του controller για τον έλεγχο της γωνίας σκανδαλισμού του triac ισχύος (optotriac CT310).
Οπότε σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις Soft Start στους κινητήρες, έστω και αν αυτοί δεν το έχουν πρόβλημα.

Εδώ αν ασχοληθείς με τον controller, έχε υπόψη σου ότι, λόγω διαφοράς φάσης μεταξύ τάσης και ρεύματος, είναι πιθανόν ένας παλμός trigering να αστοχήσει στο να προκαλέσει επιτυχημένη έναυση  του triac ισχύος, οπότε αν διαπιστώσεις ότι το μοτέρ "τραγουδάει και γκρινιάζει" καλό είναι κάθε εντολή έναυσης να αποτελείται από μια παλμοσειρά παλμών triger έτσι ώστε κάποιος από αυτούς  να κατορθώσει να σκανδαλίσει
5. Κάτι που θα πρέπει να έχεις υπόψη είναι ότι ο έλεγχος με triac -σε επίπεδο κύκλου του δικτύου και από κύκλο σε κύκλο- δεν έχει τίποτε "soft", το triac "κουμπώνει"  ακαριαία τη στιγμή που σκανδαλίζεται με επιτυχία από το optotriac  στην όποια γωνία έναυσης ορίζει ο controller και αυτό γίνεται 100 φορές το δευτερόπλεπτο.
Αυτό προκαλεί έντονα μεταβατικά φαινόμενο και ηλεκτρονικό θόρυβο / παράσιτα, οπότε η ιδέα κάποιου φίλτρου που θα περιορίζει τα παράσιτα στο να ταξιδεύουν σε όλο το "σπίτι" δεν είναι κακή !  :)

6. Αν τώρα πας σε λύση με ρελέ, τότε το soft start μπορείς να το εξασφαλίσεις με κάποιο NTC thermistor που θα βρεις "πειραματικά" ότι σου κάνει για τον κινητήρα αυτό.

7. Άλλη λύση είναι να παρεμβάλλεις εν σειρά με τον κινητήρα μια σχετικά μεγάλης ισχύος αντίσταση κάποιων δεκάδων Ohm την οποία θα βραχυκυκλώνεις με ένα ρελέ που θα δουλεύει με delay ON χρονική καθυστέρηση και θα ενεργοποιείται μερικά sec μετά την τροφοδότηση του κινητήρα.

 

Όπως και να έχει και ότι και αν αποφασίσεις να κάνεις , ενημέρωσε , τράβα και καμιά φωτογραφία έτσι να δούμε και εμείς . . .  :)  
Καλή διασκέδαση ! ! !   :D

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Seafalco said:

Τη καλησπέρα μου στη παρέα και καλές γιορτές να έχουμε!  :)  
@GeorgeVasil
1. Τα μοτέρ δεν θα πάθουν κάτι αν το ρελέ τα συνδέει με τη τροφοδοσία τους. Γι' αυτό άλλωστε είναι φτιαγμένα/
2. Το αρχικό κύκλωμα δεν ξέρω αν είχε βαθμίδα soft start, αλλά πιστεύω ότι είναι πολύ απίθανο το μοτέρ να έχει πρόβλημα αν δεν παρεμβληθεί διάταξη ομαλής εκκίνησης.
Αυτά χρειάζονται σε πολύ μεγαλύτερα μοτέρ και εκεί μπαίνουν περισσότερο για να προστατεύουν την υπόλοιπη εγκατάσταση από τις βυθίσεις τάσης που προκαλεί η εκκίνηση ενός μεγάλου κινητήρα χωρίς διάταξη περιορισμού των ρευμάτων Inrush.
3. Από εκεί και πέρα, και αφού σκέφτεσαι να βάλεις αυτά τα κυκλωματάκια για πιο έξυπνο έλεγχο, μπορείς να δίνεις εντολή σε αυτά και να τροφοδοτούν τον κινητήρα ακολουθώντας μια καμπύλη soft start, δηλαδή να δίνεις "εσύ" εντολή εκκίνηση στο π.χ. 60% της τάσης τροφοδοσίας και προοδευτική αύξηση μέσα σε μερικά sec στο 100% οπότε θα έχει και τις μέγιστες στροφές.
4. Από ότι είδα οι πλακετίτσες αυτές δεν ενσωματώνουν κάποια "εξυπνάδα" απλά πληροφορούν τον controller τους για το πότε η τάση μηδενίζεται (optocoupler 4N25 ) και μεταφέρουν τις εντολές του controller για τον έλεγχο της γωνίας σκανδαλισμού του triac ισχύος (optotriac CT310).
Οπότε σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις Soft Start στους κινητήρες, έστω και αν αυτοί δεν το έχουν πρόβλημα.

Εδώ αν ασχοληθείς με τον controller, έχε υπόψη σου ότι, λόγω διαφοράς φάσης μεταξύ τάσης και ρεύματος, είναι πιθανόν ένας παλμός trigering να αστοχήσει στο να προκαλέσει επιτυχημένη έναυση  του triac ισχύος, οπότε αν διαπιστώσεις ότι το μοτέρ "τραγουδάει και γκρινιάζει" καλό είναι κάθε εντολή έναυσης να αποτελείται από μια παλμοσειρά παλμών triger έτσι ώστε κάποιος από αυτούς  να κατορθώσει να σκανδαλίσει
5. Κάτι που θα πρέπει να έχεις υπόψη είναι ότι ο έλεγχος με triac -σε επίπεδο κύκλου του δικτύου και από κύκλο σε κύκλο- δεν έχει τίποτε "soft", το triac "κουμπώνει"  ακαριαία τη στιγμή που σκανδαλίζεται με επιτυχία από το optotriac  στην όποια γωνία έναυσης ορίζει ο controller και αυτό γίνεται 100 φορές το δευτερόπλεπτο.
Αυτό προκαλεί έντονα μεταβατικά φαινόμενο και ηλεκτρονικό θόρυβο / παράσιτα, οπότε η ιδέα κάποιου φίλτρου που θα περιορίζει τα παράσιτα στο να ταξιδεύουν σε όλο το "σπίτι" δεν είναι κακή !  :)

6. Αν τώρα πας σε λύση με ρελέ, τότε το soft start μπορείς να το εξασφαλίσεις με κάποιο NTC thermistor που θα βρεις "πειραματικά" ότι σου κάνει για τον κινητήρα αυτό.

7. Άλλη λύση είναι να παρεμβάλλεις εν σειρά με τον κινητήρα μια σχετικά μεγάλης ισχύος αντίσταση κάποιων δεκάδων Ohm την οποία θα βραχυκυκλώνεις με ένα ρελέ που θα δουλεύει με delay ON χρονική καθυστέρηση και θα ενεργοποιείται μερικά sec μετά την τροφοδότηση του κινητήρα.

 

Όπως και να έχει και ότι και αν αποφασίσεις να κάνεις , ενημέρωσε , τράβα και καμιά φωτογραφία έτσι να δούμε και εμείς . . .  :)  
Καλή διασκέδαση ! ! !   :D

 

 

 

 

Σε ευχαριστω πολυ για τον χρονο σου!

 

Το προβλημα μου ειναι οτι δεν εχω τις τοσες γνωσεις γιατι προερχομαι απο τελειως ασχετο τομεα. Γιαυτο και εψαχνα και κατι ετοιμο.

 

Θα ασχοληθω και θα ενημερωσω!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Δεν υπάρχει μοτέρ που κατασκευάζετε για σταδιακή εκκίνηση έκτος από κάτι μεγάλα τριφασικά που ξεκινάνε με συνδεσμολογία αστέρα και πέφτουν στο τρίγωνο. Πολύ δε περισσότερο ανεμιστήρας που ξεκινάει χωρίς φορτίο με σκέτο το φτερό και σπρώχνει αέρα μετά, ανάλογα την ταχύτητα

  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.