Jump to content



techstores η οδυσσεια ενος τροφοδοτικου


Recommended Posts

Να γράψω κι εγώ δυο πράγματα (αν και δεν είναι το αντικείμενό μου):

Η νόμιμη εγγύηση είναι διετής.

Η εμπορική εγγύηση είναι ένα ευπρόσδεκτο +. Θα πρέπει, βέβαια, ο πωλητής, εφόσον είναι διατεθειμένος να προσφέρει εμπορική εγγύηση πέραν της νόμιμης, να αποτυπώσει γραπτώς (ή με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο/τρόπο) τους όρους της εμπορικής αυτής εγγύησης (οι οποίοι, συνήθως, δεν καλύπτουν όσα καλύπτει η νόμιμη εγγύηση), ώστε να γνωρίζει ο καταναλωτής τα δικαιώματά του.

Τα δικαιώματα του καταναλωτή, όσα, δηλαδή, απορρέουν από τη νόμιμη εγγύηση, ασκούνται διαζευκτικά, όχι σωρρευτικά, και κατ' επιλογή του αγοραστή-καταναλωτή:

Εάν, επομένως, υφίσταται ευθύνη του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογηθείσης ιδιότητας, ο καταναλωτής δικαιούται, κατ` επιλογή του, είτε να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή την αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, απαλλαγμένο από ελαττώματα ή που φέρει την συνομολογηθείσα ιδιότητα, εκτός εάν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες, είτε να απαιτήσει τη μείωση του τιμήματος (εάν σας συμφέρει κάτι τέτοιο και μπορείτε, κουτσά-στραβά, να συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε το προϊόν), είτε να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός εάν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα (άρα, αν το ελάττωμα δεν είναι τέτοιας φύσης ώστε η χρήση του πράγματος να καθίσταται προβληματική/αδύνατη/απαγορευτική, δεν μπορείτε να πάρετε τα λεφτά σας πίσω, μπορείτε, ωστόσο, να επιλέξετε τη μείωση του τιμήματος ή την επιδιόρθωση/αντικατάσταση του προϊόντος).

Προσοχή: εάν το ελάττωμα προέκυψε εντός εξαμήνου από την πώληση, τεκμαίρεται ότι ευθύνεται ο πωλητής. Εάν έχει παρέλθει το εξάμηνο, πρέπει ν' αποδείξετε ότι ευθύνεται ο πωλητής. Άρα, πάντα κρατάμε την απόδειξη/τιμολόγιο, μετά δε την πάροδο του εξαμήνου, πρέπει να είμαστε σε θέση να εξηγήσουμε αναλυτικά πώς προέκυψε το ελάττωμα, καθώς και ότι δεν ευθυνόμαστε εμείς για την εμφάνισή του.

Τα δικαιώματα αυτά ασκούνται εντός διετίας (γι' αυτό επιμένω στην αναγκαιότητα της διατήρησης της απόδειξης/του τιμολογίου αγοράς), καθώς μετά τη διετία έχουμε τον μπαμπούλα της παραγραφής.

Αν έχετε την απορία τι συμβαίνει όταν, εντός εγγύσης, ο πωλητής μάς αλλάζει το ελαττωματικό προϊόν με άλλο, αν, δηλαδή, το καινούργιο προϊόν καλύπτεται από νέα εγγύηση, η απάντηση, νομίζω πως, είναι καταφατική. Βέβαια, αν, ας πούμε, χαλάσει το stand της οθόνης μας και ο πωλητής το αλλάξει, μόνο το stand καλύπτεται από νέα, διετή, εγγύηση, η οθόνη μας καλύπτεται από την παλιά.

Τι συμβαίνει στην περίπτωση των προϊόντων που καλύπτονται από 5ετή/10ετή/100ετή εγγύηση; Μέχρι τη διετία, ευθύνεται ο πωλητής (το κατάστημα από το οποίο αγοράσατε το προϊόν), εκτός αν αυτό έχει κάνει ειδικότερη συμφωνία με τον κατασκευαστή, η οποία απαιτεί η διαδικασία του rma να καλύπτεται από τον τελευταίο (τον κατασκευαστή). Μετά το πέρας της διετίας, απευθύνεστε στον κατασκευαστή. Αν έχετε εμπορική εγγύηση (ας πούμε μονοετή, πέραν της νόμιμης διετούς), τότε μπορείτε, μετά το πέρας της διετίας, να συνεχίστε να απευθύνεστε στον πωλητή, ενέργεια που δεν θα συνιστούσα ωστόσο, καθώς, αν το προϊόν έχει 5 ετή εγγύηση, πηγαίνετε απευθείας, μετά το πέρας της διετίας, στον κατασκευαστή. Εξάλλου, όπως ανέφερα, η εμπορική εγγύηση δεν καλύπτει όσα καλύπτει η νόμιμη, οπότε γιατί να μπλέκετε με παλιοκαταστάσεις; Η μόνη περίπτωση που πρέπει να συνεχίσετε να απευθύνεστε στον πωλητή είναι (αυτονοήτως) εάν το προϊόν έχει διετή εγγύηση και ο πωλητής σάς έχει δώσει εμπορική εγγύηση. Τότε, ναι, πρέπει να πάτε στον πωλητή, έστω κι αν η εμπορική εγγύηση δεν καλύπτει όσα καλύπτει η νόμιμη, στη λογική του "απ' το ολότελα, καλή κι η Παναγιώταινα".

Στην περίπτωση της ελλείψεως συνομολογηθείσης ιδιότητας, σύμφωνα με το άρθρο 543 ΑΚ, ο αγοραστής δικαιούται, αντί για τα παραπάνω δικαιώματα (άρα, σ' αυτήν την περίπτωση τουλάχιστον, υπάρχει διάζευξη στην άσκηση των δικαιωμάτων σας), να απαιτήσει αποζημίωση (και μόνον) για μη εκτέλεση της σχετικής συμβάσεως ή, σωρευτικά με τα δικαιώματα αυτά, να απαιτήσει αποζημίωση για τη ζημία όμως που δεν καλύπτεται από την άσκησή τους, ενώ το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση παροχής ελαττωματικού πράγματος, η οποία οφείλεται σε πταίσμα του πωλητή.

Ακολουθεί απόσπασμα σχετικής αποφάσεως: "Πιο συγκεκριμένα, στην περίπτωση κατά την οποία ο αγοραστής επιλέξει να κρατήσει το πράγμα, δικαιούται να αξιώσει αποζημίωση: α) τόσο για τη θετική ζημία που επήλθε από την έλλειψη της συνομολογημένης ιδιότητας ή την ύπαρξη του πραγματικού ελαττώματος και που συνίσταται στη διαφορά μεταξύ της αξίας που θα είχε το πωληθέν χωρίς την έλλειψη της συνομολογημένης ιδιότητας ή χωρίς το πραγματικό ελάττωμα και εκείνης που έχει ήδη το ελαττωματικό ή σε όσα δαπάνησε για την αποκατάσταση της έλλειψης, και όχι στην πλήρη από την μη εκτέλεση της σύμβασης καθ’ ολοκληρίαν οφειλόμενη αποζημίωση, όσο και για το διαφυγόν κέρδος εξαιτίας της έλλειψης της συνομολογημένης ιδιότητας ή της ύπαρξης του πραγματικού ελαττώματος, β) για τη λεγάμενη «περαιτέρω ζημία», δηλαδή τη ζημία σε άλλα αγαθά, πέρα από το αντικείμενο της πώλησης ή σε αγαθά που απορρέουν από την προσωπικότητα (π.χ. στην υγεία του, στην κυριότητά του σε άλλα αντικείμενα κ.τ.λ.), η οποία, χωρίς να συνδέεται άμεσα με την «εκπλήρωση» της παροχής του πωλητή, οφείλεται εντούτοις έμμεσα και αυτή αιτιωδώς στην ελαττωματικότητα του πράγματος. Πρόκειται, δηλαδή, για τις ζημίες που οφείλονται μεν αιτιωδώς στην ελαττωματικότητα του πράγματος, αλλά δεν εμπίπτουν σε εκείνες που καταλαμβάνονται από το στοιχείο α ανωτέρω της παρούσας".

Αν, επομένως, επιλέξετε κάποιο από τα παραπάνω δικαιώματα (αντικαταστάση/επιδιόρθωση, υπαναχώρηση, μείωση τιμήματος) και έχετε υποβληθεί σε έξοδα τα οποία δεν καλύπτουν τη ζημία που έχετε υποστεί, μπορείτε, συγχρόνως με την άσκηση των δικαιωμάτων αυτών (ενός εξ αυτών για την ακρίβεια), να αξιώσετε και αποζημίωση για τη ζημία που υποστήκατε.

Προσοχή, για να μην παρεξηγηθώ: δεν δίνω νομικές συμβουλές, δεν διαφημίζω τον εαυτό μου, δεν ισχυρίζομαι πως έχω δίκιο σε όσα αναφέρω.

Μεταφέρω την άποψή μου και τίποτα παραπάνω.

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Δεν ανάβουν τα rgb στις ram (επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα) ...την κρατάς και αξιώνεις επιστροφή μέρους των χρημάτων ή αντικατάσταση

Bλάβη σε τροφοδοτικό (σε εγγύηση από κατασκευαστή) που παίρνει μαζί του gpu/cpu /ραμ ...αξιώνεις αποζημίωση για όλα από κατασκευαστή τροφοδοτικού ;

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 3 ώρες, το μέλος gdp77 έγραψε:

Να μια ωραία ιδέα: Να ξεκινήσουμε ένα thread (το πρώτο post με πινακάκι) για τους κατασκευαστές που μιλάς απευθείας μαζί τους, σου δίνουν RMA, σου δίνουν κωδικό για δωρεάν courier και ενίοτε σου στέλνουν πρώτα το προϊόν αντικατάστασης και μετά τους στέλνεις το χαλασμένο (ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ για όσους το κάνουν). Ευχαρίστως πληρώνω και κάτι παραπάνω στα προϊόντα που έχουν τέτοια κάλυψη.

 

Π.χ. αν τώρα τα παίξει η GPU μου, κυριολεκτικά "I am fucked" μολονότι έχω εγγύηση. Διότι αν θα χρειαστεί 1 μήνας για την αντικατάσταση (δεδομένου ότι το τοπικό κατάστημα αποκλείεται να με εξυπηρετήσει και να ήθελε - δεν θα έχει στοκ) θα μείνω αναγκαστικά χωρίς υπολογιστή και άρα δεν θα μπορώ να εργαστώ, πράγμα που δεν παίζει. Έχω ήδη σκεφτεί τέτοιο σενάριο και έχω καταλήξει στο ότι η άμεση αντίδρασή μου θα είναι να αγοράσω laptop ~800€ παρά να δώσω τα ίδια χρήματα για μια GPU.

unlimited unleashed do it GIF by Nike

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 4 λεπτά, το μέλος sstav έγραψε:

1)Δεν ανάβουν τα rgb στις ram (επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα) ...την κρατάς και αξιώνεις επιστροφή μέρους των χρημάτων ή αντικατάσταση

Bλάβη σε τροφοδοτικό (σε εγγύηση από κατασκευαστή) που παίρνει μαζί του gpu/cpu /ραμ ...αξιώνεις αποζημίωση για όλα από κατασκευαστή τροφοδοτικού ;

1) Ναι. Το rgb δεν δημιουργεί πρόβλημα στη χρήση των μνημών (όχι ακόμα, τουλάχιστον). Προσωπικά, πάντως, τα θέλω τα φωτορυθμικά μου. Άρα, διαμαρτύρομαι εντόνως, καθώς δεν μπορώ να βιώσω το Saturday Fever, κ. πρόεδρε.

Δεν χάνεις, πάντως, κάτι να απευθυνθείς στον κατασκευαστή (διότι το κατάστημα δεν θα ασχοληθεί), επιμένοντας πως πληγώθηκες που τα rgb δεν δουλεύουν σωστά και επιθυμείς την αποστολή καινούργιου kit. Αφού έχουμε φτάσει στο σημείο τα φωτορυθμικά να είναι τόσο σημαντικά, ο κατασκευαστής θ' αγκαλιάσει το αίτημά σου.

2) Η corsair, νομίζω πως, καλύπτει τέτοια περίπτωση. Δεν ξέρω την πολιτική άλλων εταιρειών. Πρέπει ν' αποδείξεις πως η βλάβη του τροφοδοτικού συνδέεται άμεσα (σε αυτήν οφείλεται για την ακρίβεια) με τη βλάβη που προκλήθηκε στα υποσυστήματα του build σου. Πρόσεξε, η Δ.Ε.Η. ρωτάει κι ανησυχεί.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

κι αφου το θεμα πηγε στο γνωστο τρολλαρισμα για τα rgb να πεταξω και κατι πιο αναλαφρο ετσι για λιγες κρανιοεγκεφαλικες κακωσεις: Παιρνεις μια μνημη, δοκιμαζεις να την κλοκαρεις και σου τυχε το μεγαλυτερο λαχειο στο silicon lottery, σου τρεχει stable 100% μεχρι ξερω γω 4500 και με σφιχτα timings (ο πεινασμενος καρβελια ονειρευεται ? ) ΑΛΛΑ βλεπεις πως τα rgb δεν αναβουν η φλασαρουν ξερω γω αλλα εχεις και την καγκουρια να θες ενα ομορφο κουτι - φωτορυθμικο ....ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ? ? (το χαρακιρι δεν ειναι αποδεκτη λυση γιατι απλα εισαι ψευτης και ΔΕ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ πραγματικα ?)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Nick74 said:

.ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ? 

περιμένεις να έρθουν Χριστούγεννα, πας σε κάνα Τζάμπο, σε κάνα κσάντερφο, σε κάνα μαγαζί με φωτιστικό υλικο, αγοράζεις λαμπιόνια, τάρανδο, αγγελάκια, Σάντα Κλάους, ό,τι σου αρέσει, το κοτσάρεις στο δωμάτιο και αφήνεις την RAM στην ησυχία της.

Προσοχή Ντέιντζερ: αυτά τα φτηνιάρικα φωτάκια συχνά έχουν όλες τις προϋποθέσεις για βραχυκύκλωμα/πυρκαγιά. Ζειν επικινδύνως.

  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.