Jump to content



Οι ψηφιακές μας φωτογραφίες, δοκιμές κλπ


Recommended Posts

  • Replies 16,7k
  • Created
  • Last Reply

Την ανεβάζω ολόκληρη γιατί νομίζω ότι της αξίζει επεξεργασία αν θέλει κάποιος.

D90 + 16-85

Όπως βγήκε απο τη μηχανή.

Δεν κοιτούσα τί έβγαζα...κοιτούσα πού θα βουτήξω.

(Δεν υπάρχει RAW)

DSC_2293.JPG

Link to comment
Share on other sites

Από το πάτημα των σταφυλιών το προηγούμενο σ/κ.

Απο τρύγο και αμπέλι δυστυχώς δεν έχω μιας και μάζευα κι εγώ και δεν υπήρχε χρόνος -ούτε είχα τη μηχανή μαζι. :p

Την επόμενη φορά θα βγάλω.

Ποικιλίες Merlot και Refosco

GVfXu2X.jpg

35mm

f/3.5

1/30

ISO 100

Link to comment
Share on other sites

θεωρώ τελείως άσκοπο να αφήνεις τη μηχανή να κανει βελτιώσεις στη φωτογραφία.

Αφενός γιατι στον υπολογιστή σου μπορείς να εισαι πολύ πιο ακριβής και αφετέρου γιατι σου τρώει πολύ χρόνο μέχρι να την φτιάξει και να την αποθηκεύσει.

Link to comment
Share on other sites

Το ADL (active d lighting), επηρεαζει και τα RAW??
everything, and raw.

Αυτό υπάρχει κάποιο λινκ που να το εξηγεί, να το μελετήσω;

Ρωτάω, γιατί είχα την εντύπωση ότι δεν τα επιρρεάζει. Για παράδειγμα, στη δικιά μου παλιά D200, δεν υπάρχει αυτή η λειτουργία πάνω στη μηχανή, όμως αν ανοίξω το RAW με το τελευταίο Nikon software, μπορώ να εφαρμώσω active d-lighting στο αρχείο.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό υπάρχει κάποιο λινκ που να το εξηγεί, να το μελετήσω;

Ρωτάω, γιατί είχα την εντύπωση ότι δεν τα επιρρεάζει. Για παράδειγμα, στη δικιά μου παλιά D200, δεν υπάρχει αυτή η λειτουργία πάνω στη μηχανή, όμως αν ανοίξω το RAW με το τελευταίο Nikon software, μπορώ να εφαρμώσω active d-lighting στο αρχείο.

Camera manual:

The Active D-Lighting option in the shooting menu adjusts exposure before shooting to

optimize the dynamic range, while the D-Lighting option in the retouch menu optimizes

dynamic range in images after shooting

The D600 offers five discrete settings for Active D-Lighting (ADL) in addition to an 'Auto' option. Nikon's ADL modes seek to retain highlight and shadow detail in high contrast scenes by combining under-exposure (via a shutter speed adjustment) with manipulation of the image's tone curve.

Comparing the effects of ADL at its extremes - Off and Extra High - you can see that in our studio test scene the highlights are extended by as much as 1 stop EV, albeit with a very abrupt transition between clipped whites and highlight detail. Overall scene brightness is reduced by perhaps 1/3 stop EV in 'Normal', 'High' and 'Extra High' ADL modes in order to expand the highlight range.

Ναι μεν δεν είναι ξεκάθαρα ακριβώς, αλλά αν κάνεις μια δοκιμούλα θα φανεί.

Βρές μια σκηνή με μεγάλο dynamic range ( very high contrast ), εσωτερικό χώρο δωματίου με μισοκλεισμένο το πατζούρι για να είναι σκοτεινούτσικα μέσα, και στο υπόλοιπο παράθυρο ο πολύ φωτεινός μεσημεριάτικος ουρανός έξω.

Τράβα την ίδια σκηνή σε RAW+JPEG με όλες τις επιλογές Active D-Lighting ( off, low, normal, high ) και δες τις JPEG + RAW στο PC αν έχουνε διαφορές.

Το σκέτο D-Lighting αν το έχει η δικιά σου κλείστο ( γιατί αυτό είπαμε ξεκάθαρα πως είναι post-processing effect που πιάνει μόνο στις JPEG )

Link to comment
Share on other sites

Το μονο που κανει στα raw ειναι να τα υποεκθετει.

Δεν εχει και δεν μπορει να εχει αλλη επιροη.Οτιδηποτε αλλο βλεπετε γινεται ειτε στη μηχανη (για να δειτε το raw στη οθονη) ειτε στο προγραμμα.

Link to comment
Share on other sites

τα επηρεάζει με την έννοια ότι αλλάζει η έκθεση ώστε να διαφυλαχτούν τα highlights και μετά να περαστεί διαφορετική curve που ανοίγει και τα σκούρα. οπότε σου επηρεάζει τη φωτομέτρηση σε σχέση με το να το είχες off.

το jpeg έχει περασμένη την curve αυτή από τη μηχανή. το raw όχι. όταν κάνεις raw conversion από το capture/view NX τότε αυτά το αναγνωρίζουν και την εφαρμόζουν και αυτά. Αν όμως κάνεις την επεξεργασία από το acr ή άλλο που δε το αναγνωρίζουν τότε ξεκινάς απλά με μια πιο υποφωτισμένη εικόνα από ότι κανονικά θα είχες.

Link to comment
Share on other sites

τα επηρεάζει με την έννοια ότι αλλάζει η έκθεση ώστε να διαφυλαχτούν τα highlights και μετά να περαστεί διαφορετική curve που ανοίγει και τα σκούρα. οπότε σου επηρεάζει τη φωτομέτρηση σε σχέση με το να το είχες off.

το jpeg έχει περασμένη την curve αυτή από τη μηχανή. το raw όχι. όταν κάνεις raw conversion από το capture/view NX τότε αυτά το αναγνωρίζουν και την εφαρμόζουν και αυτά. Αν όμως κάνεις την επεξεργασία από το acr ή άλλο που δε το αναγνωρίζουν τότε ξεκινάς απλά με μια πιο υποφωτισμένη εικόνα από ότι κανονικά θα είχες.

Α γειά σου ;)

Έχω την εντύπωση πως "ανοίγει" λίγο το dynamic range ( σαν να κάνεις ένα ψιλό-hdr θα έλεγα ) σε landscape photos υπό ορισμένες συνθήκες. ( π.χ. σε περιπτώσεις που ο ήλιος κρύβεται πίσω από σύννεφο και κάτω από αυτό φεύγουνε "αχτίδες" ( rays of light ).

Δεν είμαι σίγουρος όμως.

Link to comment
Share on other sites

Μπορεις να μου το τεκμηριωσεις λιγο??

αυτο που λεει ο Ζαννης συν οτι θα παρεις λαθος φωτομετρηση οπως επισης σε πολλες περιπτωσεις θα παρεις περιεργα "αλω" γυρω απο αντικειμενα..

οποτε καλυτερα κλειστο και αναλαμβανεις εσυ την επεξεργασια μετα.

Link to comment
Share on other sites

τα επηρεάζει με την έννοια ότι αλλάζει η έκθεση ώστε να διαφυλαχτούν τα highlights και μετά να περαστεί διαφορετική curve που ανοίγει και τα σκούρα. οπότε σου επηρεάζει τη φωτομέτρηση σε σχέση με το να το είχες off.

το jpeg έχει περασμένη την curve αυτή από τη μηχανή. το raw όχι. όταν κάνεις raw conversion από το capture/view NX τότε αυτά το αναγνωρίζουν και την εφαρμόζουν και αυτά. Αν όμως κάνεις την επεξεργασία από το acr ή άλλο που δε το αναγνωρίζουν τότε ξεκινάς απλά με μια πιο υποφωτισμένη εικόνα από ότι κανονικά θα είχες.

Αυτό ήξερα κι εγώ.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.