Jump to content



Απάτη με τις ασφάλειες αυτοκινήτου;


gdp77

Recommended Posts

 

 Έστω ατύχημα όπου ο οδηγός Α έχει αυτοκίνητο 20ετίας (σε άριστη κατάσταση με τις συντηρήσεις του) που η "αγοραστική" του αξία είναι 2.000 ευρώ. Ο οδηγός Β είναι υπαίτιος. Οι ζημιές του Α εκτιμούνται στα 6.000€. Όμως η ασφάλεια του Β δηλώνει ότι δεν θα πληρώσει πέραν της "αγοραστικής" αξίας του αυτοκινήτου του Α.

 

1) Ποιος κρίνει ότι η αγοραστική αξία ενός αυτοκινήτου είναι 2.000€ όταν η επισκευή και ανταλλακτικά για μερική ζημιά κοστίζουν 6.000? Δεν αποδεικνύεται διά αυτού του τρόπου ότι η αγοραστική αξία είναι πλασματική;

2) Ποιος κρίνει ότι για τον Α είναι "ασύμφορη" η επισκευή; Τον πάει και τον φέρνει στη δουλειά του, δεν έχει χρήματα για αγορά νέου αυτοκινήτου και η αξία για τον ίδιο είναι πολύ μεγαλύτερη!

3) Καλύπτεται πράγματι από τον Νόμο μια ασφαλιστική να αποζημιώνει μόνο μέχρι την πλασματική αγοραστική αξία ενός αυτοκινήτου; Δεν είναι υποχρεωμένη να καλύψει την επισκευή ώστε να επανέλθει το όχημα στην "προτέρα κατάσταση";

4) Μπορεί να κινηθεί νομικά ο Α για να διεκδικήσει την πλήρη αποζημίωση ή είναι άλλη μια συστημική αδικία που πρέπει να αποδεχτεί και να συνεχίσει τη ζωή του; Υπάρχουν δεδικασμένα;

 

Έγινε επεξεργασία από gdp77
Link to comment
Share on other sites

Ώπα κάτσε. Τι σημαίνει αγοραστική αξία του αυτοκινήτου; Το αυτοκίνητο στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο δεν αναφέρει ποιο είναι το ποσό για το οποίο ασφαλίζεται το όχημα; Ποια είναι δηλαδή η αξία που σε καλύπτει η ασφάλεια;

 

Απλά να ενημερώσω για όσο τουλάχιστον ξέρω. Στην Ελλάδα η "αγοραστική" αξία ενός αυτοκινήτου νομίζω βγαίνει από το car.gr ή από κάποιο περιοδικό του χώρου, δεν θυμάμαι πιο ακριβώς. Δυστυχώς, δεν υπάρχει κάτι επίσημο.

 

Link to comment
Share on other sites

Την είχα πατήσει κάποτε με ακόμα μικρότερη ζημιά του χιλιάρικου σε αυτοκίνητο του 91 πριν 7-8 χρόνια και η ασφαλιστική μου είπε ότι το αυτοκίνητο έχει τιμή 500-800 ευρώ στο auto τρίτη και μου έδιναν κάπου τόσα για να το στείλω παλιοσίδερα και να τους αφήσω ήσυχους. Μετά από αρκετή πίεση με έστειλαν σε δικό τους συμβεβλημένο συνεργείο και μου το έφτιαξαν χωρίς να πληρώσω και το κοστολόγησαν 700€ και τη γλύτωσα.

 

Σε παρόμοια περίπτωση έχω ακούσει off the record tip από ασφαλιστή προς τον πελάτη του να απευθυνθεί στο νομικό τμήμα (είχε και την αντίστοιχη κάλυψη πληρωμένη) της ασφαλιστικής εναντίον της ίδιας της ασφαλιστικής με αποτέλεσμα να βραχυκυκλώσουν και να αλλάξουν στάση καλύπτοντάς τον τελικά.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, jax7480 said:

Ώπα κάτσε. Τι σημαίνει αγοραστική αξία του αυτοκινήτου; Το αυτοκίνητο στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο δεν αναφέρει ποιο είναι το ποσό για το οποίο ασφαλίζεται το όχημα; Ποια είναι δηλαδή η αξία που σε καλύπτει η ασφάλεια;

 

Απλά να ενημερώσω για όσο τουλάχιστον ξέρω. Στην Ελλάδα η "αγοραστική" αξία ενός αυτοκινήτου νομίζω βγαίνει από το car.gr ή από κάποιο περιοδικό του χώρου, δεν θυμάμαι πιο ακριβώς. Δυστυχώς, δεν υπάρχει κάτι επίσημο.

 

 

Μα δεν σε αποζημιώνει η δικιά σου ασφαλιστική αλλά η ασφαλιστική του υπαίτιου. Η δικιά σου ασφαλιστική ασφαλίζει το δικό σου αυτοκίνητο π.χ. για ολική κλοπή, πράγματι, στην τρέχουσα αγοραστική του αξία π.χ. 2.000€, αλλά αν θες ανεβάζεις το ποσό. Για ζημιές τρίτων υπάρχει εκ του νόμου κάλυψη 1.000.000 ευρώ.

6 minutes ago, Γιάννης_84 said:

Την είχα πατήσει κάποτε με ακόμα μικρότερη ζημιά του χιλιάρικου σε αυτοκίνητο του 91 πριν 7-8 χρόνια και η ασφαλιστική μου είπε ότι το αυτοκίνητο έχει τιμή 500-800 ευρώ στο auto τρίτη και μου έδιναν κάπου τόσα για να το στείλω παλιοσίδερα και να τους αφήσω ήσυχους. Μετά από αρκετή πίεση με έστειλαν σε δικό τους συμβεβλημένο συνεργείο και μου το έφτιαξαν χωρίς να πληρώσω και το κοστολόγησαν 700€ και τη γλύτωσα.

 

Σε παρόμοια περίπτωση έχω ακούσει off the record tip από ασφαλιστή προς τον πελάτη του να απευθυνθεί στο νομικό τμήμα (είχε και την αντίστοιχη κάλυψη πληρωμένη) της ασφαλιστικής εναντίον της ίδιας της ασφαλιστικής με αποτέλεσμα να βραχυκυκλώσουν και να αλλάξουν στάση καλύπτοντάς τον τελικά.

 

Και εγώ κάτι τέτοιο φαντάζομαι. Δεν νομίζω ο Νόμος να είναι τόσο άδικος. Μάλλον πρόκειται για πρακτική των ασφαλιστικών για να γλιτώσουν από αυτούς που δεν θα το κυνηγήσουν. Ο οδηγός Α ήδη έχει καταφύγει στη νομική προστασία, αλλά ρωτάω για να μάθω τι παίζει.

Link to comment
Share on other sites

Καλά, πονεμένη ιστορία οι ασφαλιστικές.

 

Σε "ολική ζημιά" στο παρελθόν, είχα αναγκαστεί κι εγώ να πάρω αποζημίωση στην "αγοραστική" αξία του αυτοκινήτου (η λίστα του Auto Triti είναι ο μπούσουλας γενικά, και στην αγορά μεταχειρισμένων).

Πάντως είναι λογικό σε αυτοκίνητα κάποιας ηλικίας (βλ. χαμηλής πλέον αξίας) να ισχύει ότι εύκολα από ένα κόστος και μετά δεν αξίζει να τα φτιάξεις, αφού με τα λεφτά της επισκευής αγοράζεις ένα το "ίδιο".

 

Το Golf μου πιάνει 8-9 χιλιάρικα πλέον στην αγορά, από 20κάτι που έκανε κάποτε.

Σκέψου, όμως, ότι μόνο για πίσω παρμπρίζ και ένα φανάρι πρόσφατα έδωσα 650 ευρώ για να τα αλλάξω. Φαντάζεσαι πόσο εύκολα μπορείς με σοβαρές ζημιές να ξεπεράσεις την αξία του αυτοκινήτου σε επισκευές... 

 

Την ταλαιπωρία σου, την πραγματική αξία του για εσένα και όλα τα υπόλοιπα (σωστά) που αναφέρεις, νομίζω μόνο με ένα δικηγόρο μπορείς να τα διεκδικήσεις.

Έγινε επεξεργασία από Shaman
Link to comment
Share on other sites

Αυτο στη γερμανια ισχυει παντως. Αν η αξια του αυτοκινητου ειναι χαμηλοτερη της ζημιας η ασφαλιστικη δεν πληρωνει.

Λογικα κανουν το ιδιο και εδω και σου λενε αν μας κυνηγησει κανεις τοτε κατι θα κανουμε αλλιως τον γλυτωνουμε.

Link to comment
Share on other sites

πριν 1 ώρα, το μέλος Γιάννης_84 έγραψε:

Σε παρόμοια περίπτωση έχω ακούσει off the record tip από ασφαλιστή προς τον πελάτη του να απευθυνθεί στο νομικό τμήμα (είχε και την αντίστοιχη κάλυψη πληρωμένη) της ασφαλιστικής εναντίον της ίδιας της ασφαλιστικής με αποτέλεσμα να βραχυκυκλώσουν και να αλλάξουν στάση καλύπτοντάς τον τελικά.

 

το ξέρω και εγώ αυτό

 

Δε σε καλύπτουν με τη λογική ότι εάν θες 5000 να το φτιάξεις και με 2000 παίρνεις αντίστοιχο σου λένε πάρε 2000 να αγοράσεις ενα μεταχειρισμένο.

 

Επίσης όταν πας να κάνεις ασφαλιστήριο για μικτή/κλοπή κλπ δε γίνεται να βάλεις ασφαλιζόμενη αξία που διαφοροποιείται σημαντικά από την πραγματική αξία του αυτοκινήτου.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

ce9ccebfcf84cebfcf83ceb9cebacebbceadcf84
SADLEGAL.GR

Άρθρο για την αποζημίωση λόγω ολικής καταστροφής της μοτοσικλέτας που κρίνεται ασύμφορη προς επισκευή μετά από τροχαίο ατύχημα


τυχαία στο βάζω το λινκ, να δεις το σκεπτικό. Να έχεις υπόψιν ότι αυτές οι σελίδες μπορεί να έχουν ημι-διαφημιστικό στόχο. (προτρέπει σε αγωγή υπό προϋποθέσεις).

 

  • Like 2
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

595512c4cd3a183d9c407404-1.jpg?w=640
WWW.DIKASTIKO.GR

Τράκαρε χωρίς δική του υπαιτιότητα. Έφτιαξε το αμάξι του και αιτήθηκε το ποσό της επισκευής στην ασφάλεια του υπαίτιου. Ο Άρειος Πάγος όμως, με ένα «πρωτότυπο» σκεπτικό, του «έκοψε» τα χρήματα που …

 

  • Like 3
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 2 ώρες, το μέλος gdp77 έγραψε:

 

Μα δεν σε αποζημιώνει η δικιά σου ασφαλιστική αλλά η ασφαλιστική του υπαίτιου. Η δικιά σου ασφαλιστική ασφαλίζει το δικό σου αυτοκίνητο π.χ. για ολική κλοπή, πράγματι, στην τρέχουσα αγοραστική του αξία π.χ. 2.000€, αλλά αν θες ανεβάζεις το ποσό. Για ζημιές τρίτων υπάρχει εκ του νόμου κάλυψη 1.000.000 ευρώ...

Λόγω φιλικής δήλωσης, είχα πάρε δώσε μόνο με τη δικιά μου ασφαλιστική. Δεν θυμάμαι να είχα μιλήσει καν με την ασφαλιστική του άλλου.

 

Link to comment
Share on other sites

Δε μπορεις να βαλεις παραπανω η οσο πιστευεις εσυ στο ασφαλιστηριο σου για την αξια του αυτοκινητου. 
Οι ασφαλιστικες παντα ενημερωνονται βασει της τρεχουσας αξιας που βγαινουν απο περιοδικα κλπ απο οσο ξερω.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Αν μπεις στην ιστοσελίδα της Allianz μπορείς να δεις μέχρι πόσο δέχονται να ασφαλίσουν το κάθε μοντέλο (με τον υπολογιστή ασφαλίστρου). Π.χ. το yaris μου του 2010 προτείνουν 6000 και δέχονται μέχρι 8900.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Παιδιά δεν έχει σχέση το πόσο θέλεις/μπορείς να ασφαλίσεις το αυτοκίνητό σου σε περίπτωση κλοπής/τρομοκρατικής ενέργειας κτλ. Αν πρόκειται για ζημιά με υπαιτιότητα τρίτου, τότε τη ζημιά την πληρώνει η ασφαλιστική του τρίτου. Όντως σε περίπτωση φιλικού διακανονισμού δεν εμπλέκεσαι με την άλλη ασφαλιστική, αλλά η δικιά σου ασφαλιστική συνεννοείται με την άλλη ασφαλιστική. Δεν μιλάμε για μεικτές ασφάλειες εδώ, αυτό είναι άλλο θέμα. Στην περίπτωσή μας δεν υπάρχει μεικτή.

Link to comment
Share on other sites

νομίζω έχουν εποπτεύουσα αρχή οι ασφαλιστικές, δεν είμαι σίγουρος αν είναι ξεχωριστή όπως π.χ. η ΕΕΤΤ ή αν είναι η Τράπεζα της Ελλάδος, εφόσον δεν βγάλεις άκρη ίσως μπορείς να δοκιμάσεις μια ερώτηση προς αυτούς ή προς την ΓΓ Καταναλωτή. Αν γκουγκλάρεις θα βρεις ότι έχει κι ενώσεις καταναλωτών που κυνηγάνε τέτοια, να ρωτούσες διερευνητικά και προς τα εκεί.
Σε ύστατο βαθμό πρέπει να πας δικαστικώς αλλά είδες παραπάνω την «λογική» της ιστορίας και το πιθανό ενδεχόμενο. It sucks.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, salde said:
595512c4cd3a183d9c407404-1.jpg?w=640
WWW.DIKASTIKO.GR

Τράκαρε χωρίς δική του υπαιτιότητα. Έφτιαξε το αμάξι του και αιτήθηκε το ποσό της επισκευής στην ασφάλεια του υπαίτιου. Ο Άρειος Πάγος όμως, με ένα «πρωτότυπο» σκεπτικό, του «έκοψε» τα χρήματα που …

 

 

Ναι αλλά ρε παιδιά, εδώ λέει τα πράγματα αλλιώς. Λέει πως μόνος του, χωρίς την έγκριση της ασφαλιστικής, αποφάσισε να αγοράσει ανταλλακτικά καινούρια (σε ένα αυτοκίνητο 18 ετών) και έφτιαξε το αυτοκίνητο και μετά πήγε και τους ζήτησε τα λεφτά. Δηλαδή σε ένα αυτοκίνητο που ακόμα και ο ίδιος παραδέχθηκε πως κόστιζε 8.000€, αυτός ξόδεψε 10.000+€ για να το φτιάξει. Και περίμενε κιόλας να δικαιωθεί από το δικαστήριο. Σε καμία χώρα δεν θα γινόταν αυτό.

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, jax7480 said:

 

Ναι αλλά ρε παιδιά, εδώ λέει τα πράγματα αλλιώς. Λέει πως μόνος του, χωρίς την έγκριση της ασφαλιστικής, αποφάσισε να αγοράσει ανταλλακτικά καινούρια (σε ένα αυτοκίνητο 18 ετών) και έφτιαξε το αυτοκίνητο και μετά πήγε και τους ζήτησε τα λεφτά. Δηλαδή σε ένα αυτοκίνητο που ακόμα και ο ίδιος παραδέχθηκε πως κόστιζε 8.000€, αυτός ξόδεψε 10.000+€ για να το φτιάξει. Και περίμενε κιόλας να δικαιωθεί από το δικαστήριο. Σε καμία χώρα δεν θα γινόταν αυτό.

 

 

 

Σωστός. Πρώτα πας να κερδίσεις είτε εξωδικαστικά είτε δικαστικά και μετά επισκευάζεις.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Η «λογική» Ζάχο είναι ίδια. Ας πούμε, το ότι δέχονται την εξίσωση ασύμφορη επισκευή = σου πληρώνουμε μόνο την ολική καταστροφή (δεν είμαστε υποχρεωμένοι να στο επισκευάσουμε). Η «προτέρα κατάσταση» που ρωτά ο τζιντι = η κατάσταση πριν την στιγμή του τρακαρίσματος (και αυτή οικονομικά την υπολογίζουν με τρόπο που είναι ασύμφορος σε πολλές περιπτώσεις για την τσέπη σου, όχι με τον τρόπο που το «νιώθει» ο ιδιοκτήτης).

Το λινκ του το έβαλα για να δει τις «λογικές» που χρησιμοποιούνται. Το πιο «στρωτό» θα ήταν αυτό που είπες αρχικά, «το έχω ασφαλίσει για Χ ποσόν, αν πάει ολική καταστροφή παίρνω το ποσόν και τελειώσαμε» (έχει κάποιες τρύπες και αυτό το σκεπτικό αλλά τουλάχιστον είναι απλό για τον καταναλωτή, να ξέρει τι θα πάρει), ε εδώ αρχίζουν τις μανούρες (κι ίσως και στην δυτική Ευρώπη, αν δεν βαριέσαι κι έχεις χρόνο ρώτα λίγο τι ακριβώς κάνουν στην Νορβηγία σε αντίστοιχο περιστατικό).

Παρενθετικά, νομίζω ότι αντίστοιχα συμβαίνουν με τις ασφάλειες σπιτιών.

Link to comment
Share on other sites

Να το πω αλλιώς. Έχουμε για τα χωράφια ένα starlet. Βρίσκεις αντίστοιχο με 800 ευρώ. Εάν φάει καμία μεγάλη τράκα άνετα θέλει 2000 για να φτιαχτεί ακόμα και με μεταχειρισμενα και ημιτασιον. 

 

Δεν είναι πιο λογικό να σου πουν πάρς 800 και βρες ένα μεταχειρισμένο; 

 

Όταν μου τράκαραν το Yaris 12 ημερών, πήγα στην ασφάλεια και απαιτησα νέα πόρτα. Ευτυχώς το θεώρησαν λογικό... 10 χρόνια μετά έχω να πω ότι αυτός που την έβαψε έκανε εξαιρετική δουλειά. Δε φαίνεται καμία διαφορά. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, GriGaS said:

Να το πω αλλιώς. Έχουμε για τα χωράφια ένα starlet. Βρίσκεις αντίστοιχο με 800 ευρώ. Εάν φάει καμία μεγάλη τράκα άνετα θέλει 2000 για να φτιαχτεί ακόμα και με μεταχειρισμενα και ημιτασιον. 

 

Φίλε δεν είναι πάντα έτσι τα πράγματα. Το όχημα του οδηγού Α ήταν στην πένα (πρόσφατα είχε βάλει ανταλλακτικά αξίας 700€ δεν θυμάμαι τι άλλαξε, κάτι με το σύστημα διεύθυνσης). Μεταχειρισμένο τόσο καλοσυντηρημένο με 2000€ δεν πρόκειται να βρει και νομίζω ότι έχει δικαίωμα να διεκδικήσει και να αξιώνει την επισκευή του αυτοκινήτου του. Δεν ζητάει λεφτά ουσιαστικά. Ζητάει να έχει το αυτοκίνητό του στην προτέρα κατάσταση, γιατί έπαθε ζημιά με υπαιτιότητα τρίτου. 

Έγινε επεξεργασία από gdp77
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Σε αυτές (τις ίσως όχι τόσο συχνές περιπτώσεις) αναγκαστικά το πας δικαστικά. Και εφόσον έχεις νομική κάλυψη η ασφαλιστική πληρώνει και τους 2 δικηγόρους. 

 

(για κάτι τέτοια το δικό μου το έχω ασφαλισμένο στην ασφαλιστική της αντιπροσωπίας) 

Έγινε επεξεργασία από GriGaS
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.