Δημοφιλής Δημοσίευση Lakisss Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23, 2020 Δημοφιλής Δημοσίευση #1 Κοινοποίηση Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23, 2020 Καλημέρα καλησπέρα. Ανοίγω αυτό το θέμα γιατί θα φανεί χρήσιμο σε αρκετούς. Η ταράτσα είναι μεγάλο κεφάλαιο για ένα σπίτι, καθώς αποτελεί την αιτία πολλών κακών. Επειδή είναι η μεγαλύτερη εκτεθειμένη επιφάνεια ενός διαμερίσματος, μοιραία είναι ο σημαντικότερος παράγοντας θερμικής απώλειας τον χειμώνα, και θερμικού φόρτου το καλοκαίρι στην ιδιαίτερα ηλιόλουστη χώρα μας. Ακόμα επειδή βρέχεται με τα χρόνια παρουσιάζει ζημιές, με αποτέλεσμα την εισχώρηση υγρασίας στο σπίτι, ακόμα και την καταστροφή του οπλισμού η του σκυροδέματος. Το παρόν θέμα δεν αποτελεί μόνο μια θερμομόνωση ταράτσας. Αποτελεί μια συνολική ανακατασκευή, και θα ήθελα να σας την δείξω για να αποφύγουν κάποιοι μελλοντικά τα σφάλματα που έγιναν σε εμένα. Θερμομονώσεις και λύσεις υπάρχουν πολλές, ανάλογα με το κτίριο και το βαλάντιο του ιδιοκτήτη. Το θέμα θα χωριστεί σε τμήματα καθώς υπάρχουν πολλές φωτογραφίες, θα παρουσιαστεί βήμα βήμα η δουλειά καθώς και τα υλικά. Φυσικά απορίες ευπρόσδεκτες. Μια γενική άποψη της ταράτσας. Άσχημη κατάσταση καθώς ήταν χρόνια παρατημένη στη μοίρα της, και λόγω κακών ρύσεων λίμναζαν νερά. Ας δούμε την κατάσταση από κοντά, σαθρά τοιχία. Σάπια κάγκελα, σαθρά κούτελα και σπασμένες μαρμαροποδιές. Παρόμοια κατάσταση και στο κλιμακοστάσιο. Φουσκωμένα σίδερα. Στο επόμενο part ξεκινούν οι εργασίες, stay tuned. 17 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Γιώργος 1 Απρίλιος 23, 2020 #2 Κοινοποίηση Απρίλιος 23, 2020 (edited) Αυτή την ταράτσα δεν την μονώνεις, γκρεμίζεις όλο το κτίριο και τελειώνεις. Γιατί αφού άφησαν σε αυτή την κατάσταση την ταράτσα, σε ανάλογη κατάσταση θα είναι και όλο το κτίριο. Έγινε επεξεργασία Απρίλιος 23, 2020 από Γιώργος 1 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
salde Απρίλιος 23, 2020 #3 Κοινοποίηση Απρίλιος 23, 2020 Επίκαιρο και ωφέλιμο θέμα. Αν έχετε τελειώσει και σου είναι εύκολο, πριν βάλεις τις φωτογραφίες γράψε μου σε παρακαλώ έναν αριθμό, να μου έρθει απότομα ο αριθμός τώρα για να μου έρχεται σιγά σιγά όσο είμαι tuned. Μην εξηγήσεις τίποτα αυτή τη στιγμή, απλώς τον αριθμό θέλω. Θα τα βλέπω αναλυτικά όπως τα ανεβάζεις στις λεπτομέρειές τους. 2 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Απρίλιος 23, 2020 #4 Κοινοποίηση Απρίλιος 23, 2020 Καλά θα ήτανε να είχαμε όλοι τη δυνατότητα για τόσο δραστικές και απόλυτες λύσεις! Αλλά δυστυχώς πολλοί από εμάς είτε λόγω ανάγκης είτε.λόγω Επιλογής, κρεμάμε το καλαθάκι μας.μέχρι εκεί που φτάνει το χεράκι μας! Και με την ευκαιρία ... Χρόνια πολλά! @LakisssΝίκο " εποποιία" υποψιάζομαι! Προχώρα , σε όλους θα είναι χρήσιμα αυτά! 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakisss Απρίλιος 23, 2020 Author #5 Κοινοποίηση Απρίλιος 23, 2020 πριν 2 ώρες, το μέλος Γιώργος 1 έγραψε: Αυτή την ταράτσα δεν την μονώνεις, γκρεμίζεις όλο το κτίριο και τελειώνεις. Γιατί αφού άφησαν σε αυτή την κατάσταση την ταράτσα, σε ανάλογη κατάσταση θα είναι και όλο το κτίριο. Μου το χάρισαν, να πω όχι; πριν 1 ώρα, το μέλος salde έγραψε: Επίκαιρο και ωφέλιμο θέμα. Αν έχετε τελειώσει και σου είναι εύκολο, πριν βάλεις τις φωτογραφίες γράψε μου σε παρακαλώ έναν αριθμό, να μου έρθει απότομα ο αριθμός τώρα για να μου έρχεται σιγά σιγά όσο είμαι tuned. Μην εξηγήσεις τίποτα αυτή τη στιγμή, απλώς τον αριθμό θέλω. Θα τα βλέπω αναλυτικά όπως τα ανεβάζεις στις λεπτομέρειές τους. Πίστεψε με ακριβή αριθμό δεν έχω, έγιναν τόσα σε όλο το κτίριο που δεν μπορώ να απομονώσω την ταράτσα και να σου δώσω νούμερο. Στο τέλος κάνε εσύ μια εκτίμηση και θα σου πω. Μία ώρα πριν, το μέλος Seafalco έγραψε: Καλά θα ήτανε να είχαμε όλοι τη δυνατότητα για τόσο δραστικές και απόλυτες λύσεις! Αλλά δυστυχώς πολλοί από εμάς είτε λόγω ανάγκης είτε.λόγω Επιλογής, κρεμάμε το καλαθάκι μας.μέχρι εκεί που φτάνει το χεράκι μας! Στέλιο δυστυχώς φτάνεις σε ένα σημείο που τα δίνεις θες δεν θες. Απλά άλλοι συμβιβάζονται με ημίμετρα, εγώ αποφάσισα εδώ να κάνω κάτι που θα ξενοιάσω για χρόνια. 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stelios13 Απρίλιος 24, 2020 #6 Κοινοποίηση Απρίλιος 24, 2020 Αν ξεκινησεις μονος σου τις δουλειες θες ενα καλο - δυνατο πλυστικο κ ενα καλο τριβειο... Μετα το μονο κοστος σου θα ναι τα ,πολυ καλα υλικα που θα χρειαστεις κ αρκετο προσωπικο χρονο... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Γιώργος 1 Απρίλιος 24, 2020 #7 Κοινοποίηση Απρίλιος 24, 2020 Τι να κάνει μόνος του, να το βάψει όπως και πριν; Μόνο για να δώσει τις σωστές κλήσεις χρειάζονται να ρίξει καμιά 15αριά κυβικά. Link to comment Share on other sites More sharing options...
osa Απρίλιος 24, 2020 #8 Κοινοποίηση Απρίλιος 24, 2020 Αφήστε τον μάστορα να συνεχίσει την περιγραφή .....Για να ξεκινήσει κάτι θα έχει κατά νου... 5 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Απρίλιος 24, 2020 #9 Κοινοποίηση Απρίλιος 24, 2020 22 hours ago, Lakisss said: Στέλιο δυστυχώς φτάνεις σε ένα σημείο που τα δίνεις θες δεν θες. Απλά άλλοι συμβιβάζονται με ημίμετρα, εγώ αποφάσισα εδώ να κάνω κάτι που θα ξενοιάσω για χρόνια. Το σχόλιο περί χεριών και καλαθιών δεν αναφερόταν στα δικά σου λεγόμενά σου ! Εσύ μια χαρά έπραξες ! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geochal Απρίλιος 24, 2020 #10 Κοινοποίηση Απρίλιος 24, 2020 Εγώ πάντως δεν βλέπω από τις φωτο τίποτα τόσο τραγικό απλώς χρειάζεται μεράκι και χρόνο για δουλειά.Το πρώτο στο συγκεκριμένο άτομο απο όσο έχω δει και ξέρω δεν λείπει αλλά περισσεύει τον χρόνο λόγω εγκλεισμού ελπίζω να τον έχει και περιμένω θαύματα. μια μόνο ερώτηση οι ρύσεις είναι καλές ή λιμνάζουν νερά κάπου??? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Δημοφιλής Δημοσίευση Lakisss Απρίλιος 24, 2020 Author Δημοφιλής Δημοσίευση #11 Κοινοποίηση Απρίλιος 24, 2020 (edited) Part 2. Κλιμακοστάσιο Καλημέρα καλησπέρα. Ήρθε η ώρα να ξεκινήσουν οι εργασίες. Επειδή έτρεχαν πολλά πράγματα ταυτόχρονα, θα προσπαθήσω να τα χωρίσω όσο το δυνατόν μπορώ. Οι εργασίες αυτές έγιναν το καλοκαίρι του 2016, αλλά υπάρχει λόγος που τις παρουσιάζω τώρα όπως θα δείτε σε επόμενα επεισόδια. Για τους βιαστικούς ο όγκος της δουλειάς ήταν πολύ μεγάλος, οπότε απαιτούνταν συνεργείο. Στο θέμα μας, το κλιμακοστάσιο. Ξηλώθηκε το πολυφορεμένο καρκινογόνο ελενίτ και χτίστηκαν κάποια τούβλα στην πρόσοψη. Χτίστηκε ένας τοίχος δίπλα στο κλιμακοστάσιο και σοβατίστηκε. Το ελενίτ πατάει πρόχειρα. Αφαιρέθηκε το ελενίτ και μπήκαν εσωτερικά στη σκάλα μαδέρια. Ο λευκός τοίχος συνέχισε στον γειτονικό τοίχο με ένα κομμάτι μπετόν. Το ξήλωμα της πόρτας και το χτύπημα ότι σαθρού υπήρχε δεξιά αριστερά, έβγαλε μεγάλο μερεμέτι. Είχα απαιτήσει να ξηλωθεί παντού ότι σαθρό υπήρχε, οπότε το χτύπημα με το σφυρί πήγαινε σύννεφο. Μετά χτίστηκε με κάποια τούβλα και ο αριστερός τοίχος. Φτάσαμε εδώ. Δεν κατάλαβα την εμμονή για την χρήση λευκού τσιμέντου εκεί. Λένε ότι είναι πιο "δυνατό" αλλά δεν το πιστεύω. Πάντως χρησιμοποιήθηκαν ίνες και το παρακάτω ενισχυτικό. https://www.penetron.gr/index.php/el/proionta/item/59-penetron-acrylic-bondcrete Κλασική τακτική της εποχής ήταν να μην ανεβαίνουν κολώνες μέχρι το κλιμακοστάσιο. Εδώ η κολόνα σταματάει στο "σκαλοπάτι" στο κόκκινο βέλος, όπου ο τοίχος είναι διπλό τούβλο. Ουσιαστικά είναι το επίπεδο της πλάκας της ταράτσας. Από εκεί και πάνω συνεχίζει με μονό τούβλο, και την μοναδική μικρή κολόνα στο μαύρο βέλος. Θέλησα να ενισχύσω το κλιμακοστάσιο γι' αυτό και καλουπώθηκε για περιμετρικό σενάζ. Προσπαθούσα να είμαι από πάνω γιατί αν φύγεις δεν γίνεται η δουλειά που θες, έτσι πηγαινοερχόμουν από τη δουλειά συνέχεια και ότι δεν έκαναν σωστά απλά το ξαναέκαναν. Εδώ παράδειγμα τα σίδερα ακουμπάνε στο τούβλο και μεταξύ τους, οπότε το διόρθωσαν αν και +22:00 το βράδυ. Ξεκαλούπωμα και ένα πεταχτό λευκό τσιμέντο πάλι. Επέμενα η πόρτα να ψηλώσει πολύ, καθώς στην παλιά χτυπούσα κεφάλι (1,81 είμαι) και είχα κοπανήσει πολλές φορές. Αυτό βέβαια παρέσυρε σε ύψος όλη την κατασκευή αλλά το είχα άχτι τόσα χρόνια. Στην κόκκινη γραμμή φαίνεται το σενάζ που έδεσε με τη κολόνα. Εκ των έσω. Σκελετός με κοιλοδοκούς 50x50x3. Ο σκελετός έτρεξε πάνω σε όλο το περιμετρικό σενάζ για έξτρα ενίσχυση του συνόλου. Στο σενάζ μπήκαν κάθετα σίδερα με κόλλα αγκύρωσης, και κολλήθηκαν με τις κοιλοδοκούς. Τέτοιον συγκολλητή δεν έχω ξαναδεί, το παλικάρι δούλευε σε κολλήσεις σωλήνων σε καράβια και απλά κεντούσε ακόμα και σε ανάποδες κολλήσεις. Κολλούσε, αφαιρούσε την πάστα με το ηλεκτρόδιο και προχωρούσε, τροχός δεν θυμάμαι να μπήκε. Ταχύτατος και όλα αυτά νύχτα. Το υγρό είναι η κόλλα που χρησιμοποιήθηκε. Καλουπώθηκαν τα πλαϊνά της πόρτας με σίδερο και πλέγμα για ενίσχυση. Ο μεταλλικός σκελετός βάφτηκε με χρώμα marine. Έγινε το χοντρό σοβάτισμα στα χτισίματα του κλιμακοστασίου και έφτασαν τα πάνελ. Μέχρι το επόμενο επεισόδιο, διαθέσιμος για κουβέντα και οποιαδήποτε απορία. Έγινε επεξεργασία Απρίλιος 24, 2020 από Lakisss 14 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
salde Απρίλιος 25, 2020 #12 Κοινοποίηση Απρίλιος 25, 2020 Μη τεχνική ερώτηση για να παρακολουθώ καλύτερα: τις αποφάσεις τις έπαιρνες μόνος σου έστω σε οικογενειακό επιπεδο ή έπρεπε να υπάρχει συμφωνία άλλων ιδιοκτητών; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakisss Απρίλιος 25, 2020 Author #13 Κοινοποίηση Απρίλιος 25, 2020 πριν 5 ώρες, το μέλος salde έγραψε: Μη τεχνική ερώτηση για να παρακολουθώ καλύτερα: τις αποφάσεις τις έπαιρνες μόνος σου έστω σε οικογενειακό επιπεδο ή έπρεπε να υπάρχει συμφωνία άλλων ιδιοκτητών; Μόνος μου. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Απρίλιος 25, 2020 #14 Κοινοποίηση Απρίλιος 25, 2020 Καλημέρα ! Νίκο πολύ οργανωμένη η παρουσίαση των εργασιών, αν και κάποια θέματα δεν αναφέρονται . . . Ερωτώ λοιπόν για να μην υπάρχουν σκοτεινά σημεία: 1. Στον πρόσθετο τοίχο (δεξιά από το υπάρχον κλιμακοστάσιο) μπήκε σενάζι στην κορυφή? 2. Στην ενιαία πλέον σκεπή τι ρύση δόθηκε? 3. Στα πατήματα των κοιλοδοκών στην πλάκα, από την κάτω πλευρά τους έγινε κάποια προστασία με βαφή ή η κόλλα που ούτως ή άλλως ξεχείλισε αποτελεί ένα πρόσθετο μέτρο προστασίας από την οξείδωση? 4. Οι τρύπες στην πλάκα έγιναν με οδηγό της λαμαρίνες των πατημάτων φαντάζομαι και οι ράβδοι αγκύρωσής τους στο τσιμέντο μπήκαν μετά. Δηλαδή με οδηγό την πλάκα στήριξης έγιναν οι τρύπες στο μπετό, καθαρίστηκαν μπήκε κόλλα , η πλάκα από πάνω τους και μετά μπήκαν οι ράβδοι και κολύμπησαν στην κόλλα? Και την επόμενη μέρα που τράβηξε η κόλλα, κολλήθηκαν? Για πες τις λεπτομέρειες! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakisss Απρίλιος 25, 2020 Author #15 Κοινοποίηση Απρίλιος 25, 2020 πριν 41 λεπτά, το μέλος Seafalco έγραψε: Καλημέρα ! Νίκο πολύ οργανωμένη η παρουσίαση των εργασιών, αν και κάποια θέματα δεν αναφέρονται . . . Ερωτώ λοιπόν για να μην υπάρχουν σκοτεινά σημεία: 1. Στον πρόσθετο τοίχο (δεξιά από το υπάρχον κλιμακοστάσιο) μπήκε σενάζι στην κορυφή? 2. Στην ενιαία πλέον σκεπή τι ρύση δόθηκε? 3. Στα πατήματα των κοιλοδοκών στην πλάκα, από την κάτω πλευρά τους έγινε κάποια προστασία με βαφή ή η κόλλα που ούτως ή άλλως ξεχείλισε αποτελεί ένα πρόσθετο μέτρο προστασίας από την οξείδωση? 4. Οι τρύπες στην πλάκα έγιναν με οδηγό της λαμαρίνες των πατημάτων φαντάζομαι και οι ράβδοι αγκύρωσής τους στο τσιμέντο μπήκαν μετά. Δηλαδή με οδηγό την πλάκα στήριξης έγιναν οι τρύπες στο μπετό, καθαρίστηκαν μπήκε κόλλα , η πλάκα από πάνω τους και μετά μπήκαν οι ράβδοι και κολύμπησαν στην κόλλα? Και την επόμενη μέρα που τράβηξε η κόλλα, κολλήθηκαν? 1. Ναι, μπήκε. 2. Δεν ξέρω, την μετράω και σου λέω αν θες. 3. Δεν βάφτηκαν, ξεχείλισε η κόλλα. Άλλωστε αυτές όλες δεν είναι εμφανείς. 4. Έγιναν οι τρύπες στην πλάκα, φυσήχτηκαν και μπήκαν οι ράβδοι με κόλλα. Την επομένη έριξαν χύμα κόλλα στην πλάκα, πάτησε η δοκός και κολλήθηκε. πριν 39 λεπτά, το μέλος Γιώργος 1 έγραψε: Έφτιαξες μια αυθαίρετη κατασκευή που δεν νομιμοποιείται γιατί φαίνεται στις αεροφωτογραφίες και στις δορυφορικές, τι ήταν πριν και τι είναι τώρα. Θα το βρεις μπροστά σου και μπορεί να αναγκαστείς να την ξηλώσεις. Όλα έχουν διευθετηθεί. Θα παρακαλούσα όμως να μέναμε στα της παρουσίασης και των τεχνικών λεπτομερειών. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kavouras5 Απρίλιος 25, 2020 #16 Κοινοποίηση Απρίλιος 25, 2020 (edited) Πολύ ωραία δουλεία! Μια παρατήρηση μόνο απο εμένα (αν δεν το έκανες και δεν το πρόσεξα): Όπου βάζουμε σίδερο σε μπετό (όπως στις ντίζες που έβαλες στο πάτωμα), καλό είναι να τρυπάμε μεγαλύτερη διάμετρο απο το σίδερό μας, να καθαρίζουμε τέλεια απο σκόνες, να γεμίζουμε με ρητίνη δύο συστατικών, να βάζουμε το σίδερο και να το αφήνουμε μια μέρα να στεγνώνει. Το πιο σημαντικό όμως είναι να βάζουμε ανοξείδωτο σίδερο, ώστε να μπορεί να φουσκώσει απο την οξείδωση, αλλιώς μπορεί εύκολα να μας σπάσει το μπετό και να δημιουργήσει ρωγμή, με αποτέλεσμα υγρασίες κτλ...Σημείωση οτι βρίσκουμε ανοξείδωτα με μικρή διαφορά τιμής απο τα γαλβανιζέ (πχ θεοδοσιάδης,δαμίγος,inoxmare κτλ), αλλα το αποτέλεσμα είναι για μια ζωή... Επίσης να πω οτι τα μαύρα τσιμέντα είναι αντοχής 32,5 Ν. Υπάρχει και μαύρο 42,5 Ν, αλλα πολύ σπάνια θα δεις να το χρησιμοποιούν. Το λευκό απο όσο γνωρίζω είναι πάντα 42,5 Ν. Οι ίνες που χρησιμοποιείς όντως δένουν το μπετόν και ενισχύουν την αντοχή του κατα πολύ. Η penetron θεωρείται κορυφαία στα προιόντα της. Το συγκεκριμένο που έβαλες δεν το έχω δουλέψει, αλλα σε ενα μεγάλο ξενοδοχείο που φτιάχνουμε χρησιμοποιούμε πολλά προιόντα της penetron και έχω ενθουσιαστεί με τις στεγανωτικές τους ιδιότητες.... Έγινε επεξεργασία Απρίλιος 25, 2020 από kavouras5 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Απρίλιος 25, 2020 #17 Κοινοποίηση Απρίλιος 25, 2020 (edited) 5 hours ago, kavouras5 said: Το πιο σημαντικό όμως είναι να βάζουμε ανοξείδωτο σίδερο, ώστε να μπορεί να φουσκώσει απο την οξείδωση, αλλιώς μπορεί εύκολα να μας σπάσει το μπετό και να δημιουργήσει ρωγμή, με αποτέλεσμα υγρασίες κτλ Αυτό μπορεί να είναι μια λύση για πολύ ειδικές δουλειές. Όπως ας πούμε φυτευτές με κόλλα ντίζες για στήριξη μεταλλικών υπερκατασκευών (κάγκελα κλπ ), ή αν το νέο μπετό δεν έχει αρκετό πάχος. Ο κανόνας όμως είναι ότι φυτεύεις απλά μπετοσίδερα (Stal-3 ας πούμε) και απλά φροντίζεις να είναι αυτά καθαρά από σκουριές και λίπη. Μετά όταν θα κολυμπήσουν στην κόλλα, δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσει να περάσει υγρασία! Ότι περισσεύει πάνω από την κόλλα είτε βάφεται είτε πάει και πάλι κόλλα επάνω του. Το μόνο επίφοβο σημείο υπάρχει στην περίπτωση που συνδέουμε νέο οπλισμένο σκυρόδεμα πάνω σε παλιό (π.χ. ρίχνουμε μια νέα σκάλα που το κεφαλόσκαλό της πατάει σε κάποιο δοκάρι στο οποίο δεν έχουν αφεθεί αναμονές. Εκεί ο αρμός συγκόλλησης των δύο μπετών θέλει προσοχή, διαφορετικά η υγρασία θα περάσει και θα προκαλέσει κάποιο πρόβλημα, αλλά τίποτε τόσο θεαματικό όπως τα φουσκώματα, αρκεί τα σίδερα να έχουν αρκετό και καλό μπετό γύρω τους. Αν αυτό έχει τηρηθεί σωστά, τα μπετοσίδερα δεν σκουριάζουν γιατί τα προστατεύει η αλκαλικότητα του του μπετού. Θυμίζω σε όσους έχουν δεί κατεδαφισμέμνη οικοδομή ότι τα κολονοσίδερα είναι ανέπαφα ! Βέβαια υπάρχουν και οι στραβομάρες, -όσοι έχουν ασχοληθεί με την οικοδομή το έχουν "κατακτημενο" αυτό !- που κατά κανόνα έχουν να κάνουν με την ποιότητα του μπετού και κυρίως με τη μη τήρηση της απαίτησης να υπάρχει αρκετό μπετό γύρω από το σίδερο. Αν αυτό δεν τηρείται και ιδιαίτερα αν συντρέχουν και περιβαλοντικοί λόγοι, όπως ας πούμε παραθαλάσια οικοδομή που η "υγρασία" του αέρα είναι αλμυρή, ή οικοδομή σε πόλη με αέριους ρύπους (CO2, SO2) που διεισδύουν στους πόρους του σκυροδέματος και με την παρουσία της υγρασίας σχηματίζουν όξινο διάλυμα το οποίο προοδευτικά μειώνει την αλκαλικότητα του μπετού που περιβάλει το σίδερο και προοδευτικά αυτό χάνοντας την προστασία του οξειδώνεται. Αυτό αποφεύγεται με τη σωστή σκυροδέτηση την χρήση συγκολητικών χημικών τσιμεντοειδούς φύσης και ρητινών μεταξύ παλαιού και νέου μπετού και την προστασία του από την διείσδυση αέρα και υγρασίας. Έτσι μπορεί να γίνει σωστά η δουλειά, γιατί αν σκεφτούμε ότι σε μια σύζευξη δύο μεταξύ νέου και παλαιού μπετού αυτά που θα κολληθούν στο παλαιό μπετό, είναι τα σίδερα του νέου και αυτά κατά κανόνα έχουν κάποιο μήκος τουλάχιστον όσο είναι απαραίτητο για την σωστή συνεργασία τους με τα υπόλοιπα σίδερα της κολόνας ας πούμε. Συνεπώς μιλάμε για αρκετά κιλά σίδερο και πέρα από αυτό δε ξέρω αν το INOX έχει το ίδιο καλή συνάφεια με το σλυρόδεμα και αν διατίθεται με τις κατάλληλη επιφανειακή διαμόρφωση έτσι ώστε να έχει καλή μηχανική σύζευξη με αυτό και αν έχει και τον ίδιο συντελεστή θερμικής διαστολής. Εσύ πως έχεις δει να χρησιμοποιούνται οι ανοξείδωτες ράβδοι που αναφέρεις, έχεις κάποιο link ή video να δούμε ? @Lakisss Nίκο αρκεί που δόθηκε κάποια ρύση, το πόση είναι είναι απλά περιέργεια! Η εφαρμογή των πατημάτων των κοιλοδοκών, έγινε πολύ καλά αφού πήγαν "κολυμπητά" στην κόλλα! Παρεμπιπτόντως υπάρχει και παραλλαγή στη μεθοδολογία αγκύρωσης σίδερων σε μπετό η οποία περιλαμβάνει εκτός της κόλλας των δύο συστατικών και μία ποσότητα από προσεκτικά επιλεγμένα αδρανή τα οποία βελτιώνουν της σύζευξη του σίδερου με το μπετό και την καθιστούν ανθεκτικότερη σε υψηλά φορτία και κραδασμούς. Με πρόσμιξη αδρανών σε κοινή κόλλα αγκυρώσεων, μπορεί να πετύχουμε -σε συγκεκριμένες περιπτώσεις που θέλουμε η κόλλα να μην γίνει σκληρή σαν "κρύσταλλο"- η κόλλα να παραμείνει αδιόρατα ελαστική και έτσι να μειώσει τους μεταφερόμενους κραδασμούς στο φέρον στοιχείο (π,χ. τούβλα ! ) . Ακόμα υπάρχουν και τσιμεντοειδή υλικά κατάλληλα για αγκυρώσεις ράβδων κλπ. Έγινε επεξεργασία Απρίλιος 25, 2020 από Seafalco 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Havic Απρίλιος 25, 2020 #18 Κοινοποίηση Απρίλιος 25, 2020 Νοοb ερώτηση, τι είναι καλύτερο, να κάνουμε μόνωση και όποιες τρύπες μετά ή να κάνουμε τις τρύπες για βάσεις (κλιματιστικού, ηλιακού κτλ) και να κάνουμε την μόνωση μετά; 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakisss Απρίλιος 25, 2020 Author #19 Κοινοποίηση Απρίλιος 25, 2020 πριν 5 λεπτά, το μέλος Havic έγραψε: Νοοb ερώτηση, τι είναι καλύτερο, να κάνουμε μόνωση και όποιες τρύπες μετά ή να κάνουμε τις τρύπες για βάσεις (κλιματιστικού, ηλιακού κτλ) και να κάνουμε την μόνωση μετά; Ο ηλιακός θα ακολουθήσει σε επόμενα επεισόδια. Πρέπει να κάνεις κάποια προεργασία. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kavouras5 Απρίλιος 25, 2020 #20 Κοινοποίηση Απρίλιος 25, 2020 (edited) 5 hours ago, Seafalco said: Αυτό μπορεί να είναι μια λύση για πολύ ειδικές δουλειές. Όπως ας πούμε φυτευτές με κόλλα ντίζες για στήριξη μεταλλικών υπερκατασκευών (κάγκελα κλπ ), ή αν το νέο μπετό δεν έχει αρκετό πάχος. Ο κανόνας όμως είναι ότι φυτεύεις απλά μπετοσίδερα (Stal-3 ας πούμε) και απλά φροντίζεις να είναι αυτά καθαρά από σκουριές και λίπη. Μετά όταν θα κολυμπήσουν στην κόλλα, δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσει να περάσει υγρασία! Ότι περισσεύει πάνω από την κόλλα είτε βάφεται είτε πάει και πάλι κόλλα επάνω του. Το μόνο επίφοβο σημείο υπάρχει στην περίπτωση που συνδέουμε νέο οπλισμένο σκυρόδεμα πάνω σε παλιό (π.χ. ρίχνουμε μια νέα σκάλα που το κεφαλόσκαλό της πατάει σε κάποιο δοκάρι στο οποίο δεν έχουν αφεθεί αναμονές. Εκεί ο αρμός συγκόλλησης των δύο μπετών θέλει προσοχή, διαφορετικά η υγρασία θα περάσει και θα προκαλέσει κάποιο πρόβλημα, αλλά τίποτε τόσο θεαματικό όπως τα φουσκώματα, αρκεί τα σίδερα να έχουν αρκετό και καλό μπετό γύρω τους. Αν αυτό έχει τηρηθεί σωστά, τα μπετοσίδερα δεν σκουριάζουν γιατί τα προστατεύει η αλκαλικότητα του του μπετού. Θυμίζω σε όσους έχουν δεί κατεδαφισμέμνη οικοδομή ότι τα κολονοσίδερα είναι ανέπαφα ! Βέβαια υπάρχουν και οι στραβομάρες, -όσοι έχουν ασχοληθεί με την οικοδομή το έχουν "κατακτημενο" αυτό !- που κατά κανόνα έχουν να κάνουν με την ποιότητα του μπετού και κυρίως με τη μη τήρηση της απαίτησης να υπάρχει αρκετό μπετό γύρω από το σίδερο. Αν αυτό δεν τηρείται και ιδιαίτερα αν συντρέχουν και περιβαλοντικοί λόγοι, όπως ας πούμε παραθαλάσια οικοδομή που η "υγρασία" του αέρα είναι αλμυρή, ή οικοδομή σε πόλη με αέριους ρύπους (CO2, SO2) που διεισδύουν στους πόρους του σκυροδέματος και με την παρουσία της υγρασίας σχηματίζουν όξινο διάλυμα το οποίο προοδευτικά μειώνει την αλκαλικότητα του μπετού που περιβάλει το σίδερο και προοδευτικά αυτό χάνοντας την προστασία του οξειδώνεται. Αυτό αποφεύγεται με τη σωστή σκυροδέτηση την χρήση συγκολητικών χημικών τσιμεντοειδούς φύσης και ρητινών μεταξύ παλαιού και νέου μπετού και την προστασία του από την διείσδυση αέρα και υγρασίας. Έτσι μπορεί να γίνει σωστά η δουλειά, γιατί αν σκεφτούμε ότι σε μια σύζευξη δύο μεταξύ νέου και παλαιού μπετού αυτά που θα κολληθούν στο παλαιό μπετό, είναι τα σίδερα του νέου και αυτά κατά κανόνα έχουν κάποιο μήκος τουλάχιστον όσο είναι απαραίτητο για την σωστή συνεργασία τους με τα υπόλοιπα σίδερα της κολόνας ας πούμε. Συνεπώς μιλάμε για αρκετά κιλά σίδερο και πέρα από αυτό δε ξέρω αν το INOX έχει το ίδιο καλή συνάφεια με το σλυρόδεμα και αν διατίθεται με τις κατάλληλη επιφανειακή διαμόρφωση έτσι ώστε να έχει καλή μηχανική σύζευξη με αυτό και αν έχει και τον ίδιο συντελεστή θερμικής διαστολής. Εσύ πως έχεις δει να χρησιμοποιούνται οι ανοξείδωτες ράβδοι που αναφέρεις, έχεις κάποιο link ή video να δούμε ? @Lakisss Nίκο αρκεί που δόθηκε κάποια ρύση, το πόση είναι είναι απλά περιέργεια! Η εφαρμογή ων πατημάτων των κοιλοδοκών, έγινε πολύ καλά αφού πήγαν "κολυμπητά" στην κόλλα! Παρεμπιπτόντως υπάρχει και παραλλαγή στη μεθοδολογία αγκύρωσης σίδερων σε μπετό η οποία περιλαμβάνει εκτός της κόλλας των δύο συστατικών και μία ποσότητα από προσεκτικά επιλεγμένα αδρανή τα οποία βελτιώνουν της σύζευξη του σίδερου με το μπετό και την καθιστούν ανθεκτικότερη σε υψηλά φορτία και κραδασμούς. Με πρόσμιξη αδρανών σε κοινή κόλλα αγκυρώσεων, μπορεί να πετύχουμε -σε συγκεκριμένες περιπτώσεις που θέλουμε η κόλλα να μην γίνει σκληρή σαν "κρύσταλλο"- η κόλλα να παραμείνει αδιόρατα ελαστική και έτσι να μειώσει τους μεταφερόμενους κραδασμούς στο φέρον στοιχείο (π,χ. τούβλα ! ) . Ακόμα υπάρχουν και τσιμεντοειδή υλικά κατάλληλα για αγκυρώσεις ράβδων κλπ. Συμφωνούμε απόλυτα...Τις ανοξείδωτες ντίζες της πρότεινα για το βίδωμα της πέργκολας στο έδαφος. Όχι για την ένωση παλαιού με νέο μπετόν. Πολύ χρήσιμα και σωστά αυτά που λες για την ένωση παλαιού με νέο μπετόν, αντιμετωπίζω αυτες τις καταστάσεις τώρα σε οικοδομή παραθαλάσσια και προσπαθώ να βρω τρόπους το κατα δυνατόν να προστατεύσω απο τη διάβρωση αυτά τα σίδερα.... Έγινε επεξεργασία Απρίλιος 25, 2020 από kavouras5 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now