redbighunter Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 30, 2019 #1 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 30, 2019 Αγόρασα αυτόν τον ροοστατη ( https://s.click.aliexpress.com/e/KpyQPhM8 ) με σκοπό να ρίχνω τις στροφές της αντλιας https://koolance.com/pmp-500-pump-g-1-4-bsp αλλά δεν ξέρω πού συνδέουμε τι! Ο ροοστατης έχει 4 υποδοχές...μια που γράφει 6-12v...μια που γράφει 0 και οι άλλες δύο γράφουν motor! Και ρωτώ...πού συνδέουμε τα 12v (λογικά εκεί που γράφει 6-12v) και που τη γείωση? Μην κάψω τίποτα γιατί δεν ήμαστε για τσάμπα έξοδα! Ευχαριστώ!
SotosLg Σεπτέμβριος 30, 2019 #2 Σεπτέμβριος 30, 2019 Καλημερα φιλε μου! Με μια γρηγορη ματια, καταλαβαινω οτι πρεπει να συνδεσεις το κοκκινο του μολεξ στο 6-12 και την γειωση στο 0!
colt3003 Σεπτέμβριος 30, 2019 #3 Σεπτέμβριος 30, 2019 On 30/9/2019 at 6:07 ΠΜ, το μέλος redbighunter έγραψε: Αγόρασα αυτόν τον ροοστατη ( https://s.click.aliexpress.com/e/KpyQPhM8 ) με σκοπό να ρίχνω τις στροφές της αντλιας https://koolance.com/pmp-500-pump-g-1-4-bsp αλλά δεν ξέρω πού συνδέουμε τι! Ο ροοστατης έχει 4 υποδοχές...μια που γράφει 6-12v...μια που γράφει 0 και οι άλλες δύο γράφουν motor! Και ρωτώ...πού συνδέουμε τα 12v (λογικά εκεί που γράφει 6-12v) και που τη γείωση? Μην κάψω τίποτα γιατί δεν ήμαστε για τσάμπα έξοδα! Ευχαριστώ! Expand Καλημέρα. Αντί να τροφοδοτήσεις την αντλία σου, θα δώσεις την τροφοδοσία στο κύκλωμα αυτό. Την αντλία θα την τροφοδοτήσεις απο την κλέμμα με την ένδειξη ''motor''. Το μόνο που δεν βλέπω, είναι αν αυτή η έξοδος έχει τυπωμένη την πολικότητα. Αν δεν την έχει, με ένα απλό πολύμετρο στη θέση buzzer (ένδειξη συνέχειας) θα ελέγξεις ποιο ποδαράκι της εξόδου (του μοτέρ) είναι συνδεδεμένο με το ''0'' της εισόδου. 1 1
redbighunter Σεπτέμβριος 30, 2019 Author #4 Σεπτέμβριος 30, 2019 (edited) On 30/9/2019 at 6:42 ΠΜ, το μέλος colt3003 έγραψε: Καλημέρα. Αντί να τροφοδοτήσεις την αντλία σου, θα δώσεις την τροφοδοσία στο κύκλωμα αυτό. Την αντλία θα την τροφοδοτήσεις απο την κλέμμα με την ένδειξη ''motor''. Το μόνο που δεν βλέπω, είναι αν αυτή η έξοδος έχει τυπωμένη την πολικότητα. Αν δεν την έχει, με ένα απλό πολύμετρο στη θέση buzzer (ένδειξη συνέχειας) θα ελέγξεις ποιο ποδαράκι της εξόδου (του μοτέρ) είναι συνδεδεμένο με το ''0'' της εισόδου. Expand Το ξέρω ότι ο ροοστατης θα παρεμβάλλεται ανάμεσα σε τροφοδοσία και αντλία! Άρα το καλώδιο της τροφοδοσίας θα μπει στη θέση 12-6v και της γείωσης σε μια από τις θέσεις motor? Και το 0 τι αντιπροσωπεύει? Παραθέτω φωτό...(παρατηρώντας το βλέπω κάτι σαν κύκλωμα -μαυρη σχεδιαση- από τη θέση 6-12ν σε μια θέση motor) On 30/9/2019 at 6:13 ΠΜ, το μέλος SotosLg έγραψε: Καλημερα φιλε μου! Με μια γρηγορη ματια, καταλαβαινω οτι πρεπει να συνδεσεις το κοκκινο του μολεξ στο 6-12 και την γειωση στο 0! Expand Το κόκκινο δεν είναι τα 5v? Έγινε επεξεργασία Σεπτέμβριος 30, 2019 από redbighunter
colt3003 Σεπτέμβριος 30, 2019 #5 Σεπτέμβριος 30, 2019 On 30/9/2019 at 8:11 ΠΜ, το μέλος redbighunter έγραψε: Το ξέρω ότι ο ροοστατης θα παρεμβάλλεται ανάμεσα σε τροφοδοσία και αντλία! Άρα το καλώδιο της τροφοδοσίας θα μπει στη θέση 12-6v και της γείωσης σε μια από τις θέσεις motor? Και το 0 τι αντιπροσωπεύει? Expand όχι όχι ! στη θέση 6-12 volt θα βάλεις τον θετικό ακροδέκτη (κόκκινο πιθανώς) (που θα έδινες στην αντλία, αν δεν υπήρχε αυτό το κύκλωμα) και στη θέση μηδέν (0) θα βάλεις τον αρνητικό ακροδέκτη (μαύρο) (που θα έδινες στην αντλία, αν δεν υπήρχε αυτό το κύκλωμα). Στην αντλία: θα δώσεις από τους ακροδέκτες με τη σήμανση ''motor'' το μόνο που δε φαίνεται στο κύκλωμα, είναι αν αυτοί οι ακροδέκτες (motor) έχουν σήμανση (+ , -). Αν ναι τότε το κόκκινο πάει στο + και το μαύρο στο - της αντλίας,και είσαι ΟΚ. Αν δεν έχουν σήμανση, ελέγχεις με ένα πολύμετρο, ποιός απο τους 2 ακροδέκτες (με τη σήμανση motor) έχει μηδενική αντίσταση (έχει συνέχεια, είναι βραχυκυκλωμένος, είναι συνδεδεμένος -όλα το ίδιο σημαίνουν σε αυτή την περίπτωση-) με το μηδέν (0) που έχει η πλακέτα. Αυτός θα είναι και ο αρνητικός ακροδέκτης (θα τον δώσεις στο (-) της αντλίας) και αυτός που μένει θα είναι ο θετικός (θα τον δώσεις στο (+) της αντλίας. 1
redbighunter Σεπτέμβριος 30, 2019 Author #6 Σεπτέμβριος 30, 2019 On 30/9/2019 at 8:25 ΠΜ, το μέλος colt3003 έγραψε: όχι όχι ! στη θέση 6-12 volt θα βάλεις τον θετικό ακροδέκτη (κόκκινο πιθανώς) (που θα έδινες στην αντλία, αν δεν υπήρχε αυτό το κύκλωμα) και στη θέση μηδέν (0) θα βάλεις τον αρνητικό ακροδέκτη (μαύρο) (που θα έδινες στην αντλία, αν δεν υπήρχε αυτό το κύκλωμα). Στην αντλία: θα δώσεις από τους ακροδέκτες με τη σήμανση ''motor'' το μόνο που δε φαίνεται στο κύκλωμα, είναι αν αυτοί οι ακροδέκτες (motor) έχουν σήμανση (+ , -). Αν ναι τότε το κόκκινο πάει στο + και το μαύρο στο - της αντλίας,και είσαι ΟΚ. Αν δεν έχουν σήμανση, ελέγχεις με ένα πολύμετρο, ποιός απο τους 2 ακροδέκτες (με τη σήμανση motor) έχει μηδενική αντίσταση (έχει συνέχεια, είναι βραχυκυκλωμένος, είναι συνδεδεμένος -όλα το ίδιο σημαίνουν σε αυτή την περίπτωση-) με το μηδέν (0) που έχει η πλακέτα. Αυτός θα είναι και ο αρνητικός ακροδέκτης (θα τον δώσεις στο (-) της αντλίας) και αυτός που μένει θα είναι ο θετικός (θα τον δώσεις στο (+) της αντλίας. Expand Ευχαριστώ! Πρέπει να ξεθαψω πολύμετρο δλδ! Η αντλία τροφοδοτείται από molex... εχοντας ένα κίτρινο και ένα μαύρο καλώδιο...
colt3003 Σεπτέμβριος 30, 2019 #7 Σεπτέμβριος 30, 2019 On 30/9/2019 at 8:29 ΠΜ, το μέλος redbighunter έγραψε: Ευχαριστώ! Πρέπει να ξεθαψω πολύμετρο δλδ! Η αντλία τροφοδοτείται από molex... εχοντας ένα κίτρινο και ένα μαύρο καλώδιο... Expand Ναι, πολύμετρο θα χρειαστεί. το molex αν έχει καλώδια με επαρκές μήκος, μπορείς να το κόψεις στο μήκος που σε βολεύει, και να το συνδέσεις (τον ακροδέκτη με λίγο καλώδιο δηλαδή) απευθείας πάνω στο ρυθμιστή σου (στη θέση 6-12v, όπως προανέφερα), και η αντλία θα συνδεθεί χωρίς τον ακροδέκτη πάνω στις κλέμμες του ρυθμιστή (όπως προανέφερα). Εκτός αν δεν θές να χρησιμοποιήσεις molex καθόλου, οπότε το καταργείς...
redbighunter Σεπτέμβριος 30, 2019 Author #8 Σεπτέμβριος 30, 2019 On 30/9/2019 at 8:35 ΠΜ, το μέλος colt3003 έγραψε: Ναι, πολύμετρο θα χρειαστεί. το molex αν έχει καλώδια με επαρκές μήκος, μπορείς να το κόψεις στο μήκος που σε βολεύει, και να το συνδέσεις (τον ακροδέκτη με λίγο καλώδιο δηλαδή) απευθείας πάνω στο ρυθμιστή σου (στη θέση 6-12v, όπως προανέφερα), και η αντλία θα συνδεθεί χωρίς τον ακροδέκτη πάνω στις κλέμμες του ρυθμιστή (όπως προανέφερα). Εκτός αν δεν θές να χρησιμοποιήσεις molex καθόλου, οπότε το καταργείς... Expand Θα μπουν καλώδια και molex στον ροοστατη ώστε να είναι plug 'n play! Μόλις βρω που έχω θάψει το πολύμετρο θα ενημερώσω... 1
Seafalco Σεπτέμβριος 30, 2019 #9 Σεπτέμβριος 30, 2019 (edited) Δεν ξέρω τι απόκανες, αλλά για δες εδώ : Από ότι μπόρεσα να δω ... θα πρέπει να είναι έτσι. Αν το έπιασα σωστά πρέπει να είναι ένα ανάλογο κύκλωμα: Οπότε με το πολύμετρο μπορείς να ελέγξεις, ξέροντας τι ψάχνεις! καλή συνέχεια! Έγινε επεξεργασία Σεπτέμβριος 30, 2019 από Seafalco 2
Seafalco Σεπτέμβριος 30, 2019 #10 Σεπτέμβριος 30, 2019 On 30/9/2019 at 8:25 ΠΜ, το μέλος colt3003 έγραψε: Αν δεν έχουν σήμανση, ελέγχεις με ένα πολύμετρο, ποιός απο τους 2 ακροδέκτες (με τη σήμανση motor) έχει μηδενική αντίσταση (έχει συνέχεια, είναι βραχυκυκλωμένος, είναι συνδεδεμένος -όλα το ίδιο σημαίνουν σε αυτή την περίπτωση-) με το μηδέν (0) που έχει η πλακέτα. Expand Α ισχύει το κύκλωμα που έβαλα πιο πάνω, τότε το (-) του μοτερ δεν θα έχει σχέση με την γή του κυκλώματος. 2
karmen1983 Σεπτέμβριος 30, 2019 #11 Σεπτέμβριος 30, 2019 On 30/9/2019 at 8:11 ΠΜ, το μέλος redbighunter έγραψε: Το κόκκινο δεν είναι τα 5v? Expand Και να σημειώσω, απλά για διευκρίνηση, ότι το κίτρινο του molex είναι το 12V και όχι το κόκκινο που ειναι 5V 2
colt3003 Οκτώβριος 1, 2019 #13 Οκτώβριος 1, 2019 On 30/9/2019 at 2:32 ΜΜ, το μέλος Seafalco έγραψε: Α ισχύει το κύκλωμα που έβαλα πιο πάνω, τότε το (-) του μοτερ δεν θα έχει σχέση με την γή του κυκλώματος. Expand πράγματι, θα έχει κοινή γραμμή με τα +12 τότε. Ο ευκολότερος τρόπος να βρεθεί, είναι με το πολύμετρο στη θέση DC Volts να μετρήσει τους ακροδέκτες (motor). Ανάλογα αν θα δείξει θετική ή αρνητική τάση, βρίσκει και που είναι το (+) και που το (-) .....πάντως τόση μεταξοτυπία έκαναν, ένα σημάδι θετικό - αρνητικό βαρέθηκαν να βάλουν.... αυτό και αν είναι αμέλεια. 3
redbighunter Οκτώβριος 1, 2019 Author #14 Οκτώβριος 1, 2019 On 30/9/2019 at 2:16 ΜΜ, το μέλος Seafalco έγραψε: Δεν ξέρω τι απόκανες, αλλά για δες εδώ : Από ότι μπόρεσα να δω ... θα πρέπει να είναι έτσι. Αν το έπιασα σωστά πρέπει να είναι ένα ανάλογο κύκλωμα: Οπότε με το πολύμετρο μπορείς να ελέγξεις, ξέροντας τι ψάχνεις! καλή συνέχεια! Expand Λοιπόν το ξεθαψα το πολύμετρο...και στο τεστ συνεχειας (ή όπως αλλιώς το λέτε)! Η θέση 6-12ν ανάβει λαμπάκι και κάνει τον τσιριχτό ηχο το πολύμετρο με τη θέση motor ακριβώς δίπλα από τη θέση με το 0. Η θέση 0 ομως δεν κάνει τίποτα με καμία θέση από motor! Καλό είναι αυτό ή όχι?
Seafalco Οκτώβριος 1, 2019 #15 Οκτώβριος 1, 2019 On 1/10/2019 at 12:28 ΜΜ, το μέλος redbighunter έγραψε: Λοιπόν το ξεθαψα το πολύμετρο...και στο τεστ συνεχειας (ή όπως αλλιώς το λέτε)! Η θέση 6-12ν ανάβει λαμπάκι και κάνει τον τσιριχτό ηχο το πολύμετρο με τη θέση motor ακριβώς δίπλα από τη θέση με το 0. Η θέση 0 ομως δεν κάνει τίποτα με καμία θέση από motor! Καλό είναι αυτό ή όχι? Expand Τι πολύμετρο έχεις που έχει και λαμπάκια ? Η θέση 6-12ν ανάβει λαμπάκι και κάνει τον τσιριχτό ηχο το πολύμετρο με τη θέση motor ακριβώς δίπλα από τη θέση με το 0 Εδώ υποθέτω ότι έχεις ελέγξει την συνέχεια μεταξύ τη2 πρώτης από αριστερά κλέμας (6-12 V) με την τρίτη (αυτήν που σου έχω σημειώσει σαν Μ(+). Αν ναι , καλά κάνει και σφυρίζει το buzer του πολυμέτρου. Αυτό σημαίνει ότι το σχέδιο που έβαλα σαν πιθανό σχέδιο του κυκλώματος, μέχρι εδώ είναι σωστό. Η θέση 0 ομως δεν κάνει τίποτα με καμία θέση από motor! Καλό είναι αυτό ή όχι? Με βάση πάντα το σχέδιο, η "γή" (το 0) δεν έχει άμεση επαφή ούτε φυσικά με το M(+), αλλά ούτε και με το Μ(-) γιατί σε αυτή τη σύνδεση μεσολαβεί το τρανζίστορ. Οπότε και από εδώ είσαι ΟΚ ! Τροφοδότησε το κύκλωμα , χωρίς να βάλεις την αντλία επάνω και κοίτα αν το M(+) είναι θετικότερο από το M(-). Δηλαδή βάλε το (-) του πολυμέτρου στο Μ(-) και το συν του πολυμέτρου βάλε το στο Μ(+). Αν όσα λέμε μέχρι τώρα είναι σωστά θα πρέπει το πολύμετρο να δείξει μια θετική τάση ! Επειδή δεν θα έχεις την αντλία επάνω είναι το πιο πιθανό να σου δείξει 12 Vdc και να μην αλλάζει, ακόμα και αν αλλάζεις εσύ την ρύθμιση στο ποτενσιόμετρο. Αυτό είναι ιδιομορφία του κυκλώματος γιατί εφόσον είναι χωρίς φορτίο ακόμα και οι μικρότερου Duty Cycle παλμοί είναι αρκετοί για να δείχνει το πολύμετρο την μέγιστη τάση (εξαρτάται από την εσωτερική αντίσταση του οργάνου) και είναι φυσιολογικό! Για να να δεις πως ρυθμίζει την τάση μπορείς να βάλεις αντί την αντλία ένα λαμπάκι από αυτοκίνητο καμιά 20ρια Watt και να δεις πως αυξομειώνεται το φώς του. Αλλά κάλλιστα αφού οι πολικότητες είναι σωστές, μπορείς να βάλεις και την αντλία να την δεις. 3 2
slalom Οκτώβριος 1, 2019 #16 Οκτώβριος 1, 2019 Εγω πιστευω πως πρεπει να βρεις πού παιρνεις το σημα για το μπλε καλωδιο Τα 1, 2 ειναι κοινα, το 3 οι στροφες Συνδεσε ενα αλλο pwm fan που δεν το χρειαζεσαι να βρεις τις αντιστοιχιες
redbighunter Οκτώβριος 3, 2019 Author #17 Οκτώβριος 3, 2019 Update! Λοιπόν όλα ήταν όπως είπε ο Seafalco! Η σύνδεση έγινε...όλα καλά...αλλά σαν ροοστατης είναι της πλάκας! Ξεκινάει η αντλία παρά πολύ απότομα...από τα min volt στα max volt έχει εύρος το πολυ 90 μοίρες...καθόλου προοδευτικο! Ειδικά στα min volt είναι ασταθές σε σημείο που κλείνει την αντλία κάποιες φορες! Έχετε να προτείνετε κάποιον της προκοπής? Θέλω να αντέχει 6Ampere και 65watt! On 1/10/2019 at 9:44 ΜΜ, το μέλος slalom έγραψε: Εγω πιστευω πως πρεπει να βρεις πού παιρνεις το σημα για το μπλε καλωδιο Τα 1, 2 ειναι κοινα, το 3 οι στροφες Συνδεσε ενα αλλο pwm fan που δεν το χρειαζεσαι να βρεις τις αντιστοιχιες Expand Η αντλία είναι με molex και απλά έχει ένα 3pin για να βλέπεις μόνο τις στροφές! 3
slalom Οκτώβριος 3, 2019 #18 Οκτώβριος 3, 2019 Εγω κολλησα με τον τιτλο DC Power 6V-12V 6A DC Motor Speed Controller Pulse Width Modulation PWM Controller Switch 20KHz Newest ενω ειναι ενας απλος ροοστατης για ταση
Nick74 Οκτώβριος 27, 2019 #19 Οκτώβριος 27, 2019 On 3/10/2019 at 5:17 ΜΜ, το μέλος redbighunter έγραψε: Update! Λοιπόν όλα ήταν όπως είπε ο Seafalco! Η σύνδεση έγινε...όλα καλά...αλλά σαν ροοστατης είναι της πλάκας! Ξεκινάει η αντλία παρά πολύ απότομα...από τα min volt στα max volt έχει εύρος το πολυ 90 μοίρες...καθόλου προοδευτικο! Ειδικά στα min volt είναι ασταθές σε σημείο που κλείνει την αντλία κάποιες φορες! Έχετε να προτείνετε κάποιον της προκοπής? Θέλω να αντέχει 6Ampere και 65watt! Η αντλία είναι με molex και απλά έχει ένα 3pin για να βλέπεις μόνο τις στροφές! Expand ΑΝ εχεις λιγες -σε ερασιτεχνικο επιπεδο- γνωσεις ηλεκτρονικων και εργαλεια (οχι τιποτα σπουδαιο, ενα κολλητηρι και ενα κοφτακι) τοτε μπορεις ανετα να φτιαξεις ενα pwm με ενα 555 (κυκλοφορουν απειρα σχεδια) η ακομα και ενα ρυθμιστη 0-12 ακομα και με ενα κλασσικο σταθεροποιητακι πχ lm724 η lm317 Αν ολα αυτα σου ακουστηκαν Κινεζικα, αν γνωριζεις καποιον ηλεκτρονικο συννενοησου μαζι του και πηγαινε του τα υλικα που θα σου πει και θα στο φτιαξει σε 10-15 λεπτα. Στα δε Κινεζικα σχεδια, συνηθως η σχεδιαση ειναι καλη αλλα υστερει στα υλικα, και στη δικη σου περιπτωση το ποτενσιομετρο που εχει η πλακετιτσα αν ειναι αυτο το πρασσινο της φωτογραφιας ειναι οτι αθλιοτερο εχει κυκλοφορησει στην ιστορια των ηλεκτρονικων. Αν το αλλαξεις με καποιο πιο σοβαρο ισως να παρεις καλυτερα αποτελεσματα. Τωρα για την πληρη λειτουργια, αν εχεις καποιο σχεδιο ανεβασε το να σου πω τι αλλαγη μπορει να χρειαζεται ωστε να γινει κανονικα γραμμικο κυκλωμα 1 1
redbighunter Οκτώβριος 27, 2019 Author #20 Οκτώβριος 27, 2019 On 27/10/2019 at 6:42 ΜΜ, το μέλος Nick74 έγραψε: ΑΝ εχεις λιγες -σε ερασιτεχνικο επιπεδο- γνωσεις ηλεκτρονικων και εργαλεια (οχι τιποτα σπουδαιο, ενα κολλητηρι και ενα κοφτακι) τοτε μπορεις ανετα να φτιαξεις ενα pwm με ενα 555 (κυκλοφορουν απειρα σχεδια) η ακομα και ενα ρυθμιστη 0-12 ακομα και με ενα κλασσικο σταθεροποιητακι πχ lm724 η lm317 Αν ολα αυτα σου ακουστηκαν Κινεζικα, αν γνωριζεις καποιον ηλεκτρονικο συννενοησου μαζι του και πηγαινε του τα υλικα που θα σου πει και θα στο φτιαξει σε 10-15 λεπτα. Στα δε Κινεζικα σχεδια, συνηθως η σχεδιαση ειναι καλη αλλα υστερει στα υλικα, και στη δικη σου περιπτωση το ποτενσιομετρο που εχει η πλακετιτσα αν ειναι αυτο το πρασσινο της φωτογραφιας ειναι οτι αθλιοτερο εχει κυκλοφορησει στην ιστορια των ηλεκτρονικων. Αν το αλλαξεις με καποιο πιο σοβαρο ισως να παρεις καλυτερα αποτελεσματα. Τωρα για την πληρη λειτουργια, αν εχεις καποιο σχεδιο ανεβασε το να σου πω τι αλλαγη μπορει να χρειαζεται ωστε να γινει κανονικα γραμμικο κυκλωμα Expand Να αλλάξω το ποτενσιόμετρο καλά θα ήταν...ώστε να μην το φτιάχνω από το μηδεν! Κολλητήρι έχω! Για πες...!!!!!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now