gdp77 Οκτώβριος 27, 2019 #21 Κοινοποίηση Οκτώβριος 27, 2019 Αυτό αναφέρεται σε επιπρόσθετη εμπορική εγγύηση που μπορεί να δίνει ο πωλητής. Εντός ΕΕ ισχύει νομικά η ελάχιστη διετής ή ό,τι παραπάνω δίνει ο κατασκευαστής. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
petasis Οκτώβριος 28, 2019 #22 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2019 Η νομική εγγύηση του Αστικού Κώδικα αφορά ελαττώματα που υπήρχαν κατά την παράδοση. Αν πας χαλασμένο προϊόν στους 15 μήνες σε Apple, Sony και δεν ξέρω ποιον άλλον με 1χρόνο εμπορική εγγύηση, ο νόμος δεν σε καλύπτει. Θα πρέπει να μπορείς να αποδείξεις ότι το πρόβλημα υπήρχε στην παράδοση, και να στραφείς κατά του πωλητή (στο δικαστήριο). Στην πράξη, μιλάμε για 6 μήνες. Τόσο διαρκεί η νομική εγγύηση. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gdp77 Οκτώβριος 28, 2019 #23 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2019 (edited) 44 minutes ago, petasis said: Η νομική εγγύηση του Αστικού Κώδικα αφορά ελαττώματα που υπήρχαν κατά την παράδοση. Αν πας χαλασμένο προϊόν στους 15 μήνες σε Apple, Sony και δεν ξέρω ποιον άλλον με 1χρόνο εμπορική εγγύηση, ο νόμος δεν σε καλύπτει. Θα πρέπει να μπορείς να αποδείξεις ότι το πρόβλημα υπήρχε στην παράδοση, και να στραφείς κατά του πωλητή (στο δικαστήριο). Στην πράξη, μιλάμε για 6 μήνες. Τόσο διαρκεί η νομική εγγύηση. Δεν νομίζω ότι τα λες σωστά. Δεν προκύπτει από πουθενά αυτό που γράφεις. Μπορώ να μάθω ποια η ιδιότητά σου παρακαλώ; https://europa.eu/youreurope/business/dealing-with-customers/consumer-contracts-guarantees/consumer-guarantees/index_el.htm Quote Πότε μπορεί ο πελάτης σας να αξιώσει επανόρθωση; Πρέπει να γνωρίζετε ότι δεσμεύεστε νομικά από τυχόν δημόσιες δηλώσεις που κάνατε για τα προϊόντα σας, ιδίως σε διαφημίσεις ή ετικέτες. Αν είστε έμπορος λιανικής, οι πελάτες σας μπορούν να ζητήσουν επανόρθωση βάσει της νόμιμης εγγύησης που προβλέπει η νομοθεσία της ΕΕ, αν ένα προϊόν: δεν αντιστοιχεί στην περιγραφή του προϊόντος έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά από το μοντέλο της διαφήμισης ή από αυτό που δείξατε στον πελάτη είναι ακατάλληλο για τον επιδιωκόμενο σκοπό- είτε για τον οποίο χρησιμοποιούνται γενικά τα προϊόντα αυτού του τύπου, είτε για τον οποίο ο πελάτης το παρήγγειλε και εσείς δεχθήκατε δεν έχει την ποιότητα και τις επιδόσεις που έχουν κανονικά τα προϊόντα αυτού του τύπου δεν έγινε σωστά η εγκατάσταση - είτε από εσάς, είτε από τον πελάτη, εξαιτίας ελλιπών οδηγιών εγκατάστασης. Αν ενημερώσετε τον πελάτη σας ότι το προϊόν που πρόκειται να πωλήσετε έχει ορισμένα προβλήματα ως προς την ποιότητά του, ο πελάτης σας δεν μπορεί να αξιώσει επανόρθωση όσον αφορά τα συγκεκριμένα ελαττώματα. Quote Νομική εγγύηση Για πόσο ισχύει η νομική εγγύηση για καινούργια και μεταχειρισμένα εμπορεύματα; Ισχύει για 2 χρόνια, για καινούργια αλλά και για μεταχειρισμένα εμπορεύματα. Αν το εμπόρευμα είναι ελαττωματικό, ποιος είναι υπεύθυνος για τη διευθέτηση του θέματος; Ο πωλητής, ακόμη και για αγορές που πραγματοποιήθηκαν μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας. Ωστόσο, η πλατφόρμα μπορεί να έχει συμφωνήσει να ενεργεί ως μεσάζων, γι΄ αυτό να ελέγχετε προσεκτικά τους όρους αγοράς. Τι προθεσμία έχει ο καταναλωτής για να ενημερώσει τον πωλητή σχετικά με ελαττωματικό εμπόρευμα; Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώσει τον πωλητή για το ελάττωμα εντός εύλογου χρονικού διαστήματος. Δεν προβλέπεται συγκεκριμένη προθεσμία εκτός από το νομικά προβλεπόμενο διάστημα των 2 ετών από την παράδοση του εμπορεύματος. Ποιος οφείλει να αποδείξει την ύπαρξη ή όχι ελαττώματος και μέσα σε ποιο διάστημα; Ο πωλητής οφείλει να αποδείξει ότι το εμπόρευμα δεν ήταν ελαττωματικό εντός των πρώτων 6 μηνών από την παράδοσή του («αντιστροφή του βάρους της απόδειξης»). Μετά από το διάστημα αυτό, πρέπει ο καταναλωτής να αποδείξει ότι το εμπόρευμα ήταν ελαττωματικό. Υπάρχει τρίτο μέρος που να μπορεί να βοηθήσει στην παροχή αποδείξεων; Ο καταναλωτής μπορεί, με δικά του έξοδα, να αποταθεί σε ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα για γνωμοδότηση. Τι είδους επανόρθωση δικαιούται ο καταναλωτής δωρεάν; Ισχύει κάποια προθεσμία για την εφαρμογή της επανόρθωσης; Δεν υπάρχει «ιεράρχηση επανορθώσεων». Ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει επιδιόρθωση ή αντικατάσταση του εμπορεύματος, έκπτωση της τιμής ή επιστροφή των χρημάτων, εκτός αν η λύση αυτή είναι δυσανάλογη σε σχέση με το ελάττωμα. Ο πωλητής ή επιδιορθωτής πρέπει να εφαρμόσει μια λύση εντός εύλογου διαστήματος που δεν θα δημιουργεί προβλήματα στον καταναλωτή. Το επιδιορθωμένο/αντικατεστημένο εμπόρευμα καλύπτεται από νέα εγγύηση; Ναι, δίνεται νέα 2ετής εγγύηση αν το εμπόρευμα επιδιορθώθηκε ή αντικαταστάθηκε, εφόσον ο πωλητής έχει προβεί στην εν λόγω επιδιόρθωση ή αντικατάσταση σύμφωνα με την αρχική νομική εγγύηση και όχι από καλή θέληση. Μπορεί ο καταναλωτής να προβεί σε ενέργειες κατά του εισαγωγέα ή άλλου μεσάζοντα της αλυσίδας εφοδιασμού, φθάνοντας μέχρι και τον κατασκευαστή; Ναι, αλλά μόνο αν ο εισαγωγέας ή ο κατασκευαστής παρέχουν οι ίδιοι εμπορική εγγύηση. Αν δεν επιτευχθεί φιλικός διακανονισμός, ποια είναι η προθεσμία για προσφυγή στη δικαιοσύνη; Η προθεσμία παραγραφής είναι 2 χρόνια από την παράδοση των εμπορευμάτων, εκτός αν ισχύει αναστολή της νόμιμης περιόδου παραγραφής. Ισχύουν άλλες νόμιμες εγγυήσεις βάσει του εθνικού δικαίου παράλληλα με τη νομική εγγύηση συμμόρφωσης; Ισχύει 5ετής εγγύηση για ελαττώματα ακίνητων αγαθών. Εμπορική εγγύηση Ποιος είναι υπεύθυνος για την εφαρμογή της εγγύησης; Το μέρος που παρέχει την εγγύηση, είτε ο πωλητής, είτε ο κατασκευαστής, είτε τρίτος εγγυητής. Να ανατρέχετε πάντα στην τεκμηρίωση που σας δόθηκε. Κατά μέσον όρο, για πόσο διάστημα ισχύει μια εμπορική εγγύηση; Στις περισσότερες περιπτώσεις για 2 χρόνια, όπως και η νομική εγγύηση. Παρέχεται δωρεάν; Όχι απαραιτήτως. Ο έμπορος καθορίζει τους όρους, και επομένως μπορεί να παρέχεται δωρεάν ή έναντι πληρωμής. Πρέπει να επιβεβαιωθεί γραπτώς; Ο πωλητής οφείλει να πιστοποιήσει την εμπορική εγγύηση εγγράφως ή με άλλο βιώσιμο και προσβάσιμο τρόπο. Τι πληροφορίες πρέπει να παρέχονται; Το περιεχόμενο της εγγύησης, συμπεριλαμβανομένων όλων των σημαντικών στοιχείων, όπως η διάρκεια, η τιμή και η γεωγραφική κάλυψη, τα στοιχεία της εταιρείας που την παρέχει και υπόμνηση της νομικής εγγύησης. Δεν κάθομαι να ψάξω τι γράφει ο ελληνικός αστικός κώδικας, οφείλει πάντως να είναι εναρμονισμένος με τα παραπάνω, αλλιώς η χώρα πληρώνει penalty. Κανένα έλεος σε οποιαδήποτε εταιρεία αρνηθεί να καλύψει με εγγύηση για τουλάχιστον 2 χρόνια τα προϊόντα που πουλάει! Έγινε επεξεργασία Οκτώβριος 28, 2019 από gdp77 Link to comment Share on other sites More sharing options...
elapse Οκτώβριος 29, 2019 #24 Κοινοποίηση Οκτώβριος 29, 2019 (edited) Βασικά υπάρχει μεγάλο μπέρδεμα μεταξύ νομικής και εμπορικής εγγύησης! Αυτό που έχω καταλάβει είναι τα εξής. Η νομική εγγύηση σε καλύπτει για ελαττώματα που υπήρχαν κατά την παράδοση, εγγενώς, του προϊόντος. Είναι μεν για 2 χρόνια αλλά: Αν το προϊόν χαλάσει στους 6 πρώτους μήνες, ο πωλητής είναι υποχρεωμένος να αποδείξει ότι το ελάττωμα δεν υπήρχε κατά την παράδοση. Εδώ όλα καλά, σαν αγοραστές δεν θα συναντήσουμε δυσκολία. Μετά τους 6 μήνες όμως, το βάρος της απόδειξης πέφτει στον αγοραστή! Πρέπει εκείνος να αποδείξει ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την παράδοση/αγορά! Αυτό είναι το δύσκολο και τις περισσότερες (αν όχι όλες) φορές θα χρειαστεί τη συνδρομή εμπειρογνώμονα, ώστε να ερευνήσει και να αποδείξει την εγγενή ύπαρξη του ελαττώματος. Η εμπορική εγγύηση είναι επιπλέον της νομικής και δεν είναι υποχρεωτική να είναι 2 χρόνια! Μπορεί να είναι 2 μήνες, 1 χρόνος, 3 χρόνια κτλ. όση ορίζει ο κατασκευαστής. Δεν υπάρχει υποχρεωτικό ελάχιστο εμπορικής εγγύησης! Το μόνο που θα μπορούσαμε να κάνουμε σαν καταναλωτές, είναι να μην αγοράζουμε προϊόντα με μικρή διάρκεια εμπορικής εγγύησης (HP, Apple), κάτι που γενικά δεν συμβαίνει... Έγινε επεξεργασία Οκτώβριος 29, 2019 από elapse Link to comment Share on other sites More sharing options...
minast Οκτώβριος 29, 2019 #25 Κοινοποίηση Οκτώβριος 29, 2019 On 27/10/2019 at 9:44 ΠΜ, το μέλος petasis έγραψε: Παιδιά, εγώ το έμαθα πρόσφατα και έπαθα σοκ. Τα 300 "καμάρια μας", κατήργησαν την υποχρεωτική εγγύηση. Και πέρα από την GIGABYTE, τα ίδια μου λέει και η ASUS. Δείτε εδώ: https://www.insomnia.gr/forums/topic/721356-καταργήθηκε-η-υποχρεωτική-εγγύηση/ Η ερμηνεία που δίνει ο φίλος στο συγκεκριμένο link είναι λάθος, όπως νομίζω έγινε σαφές και από τις παραθέσεις που προηγήθηκαν. Επίσης έχουμε θέμα για τα δικαιώματα των καταναλωτών, όπου έχει συζητηθεί εκτενώς το καθεστώς εγγυήσεων. Πολύ απλά, ο πωλητής είναι πάντα υποχρεωμένος βάσει νόμου να καλύψει τον καταναλωτή εντός εγγύησης, και μετά εάν θέλει να τα βρει με τον κατασκευαστή. Οι κατασκευαστές μπορούν να επιλέξουν να ικανοποιήσουν RMA απευθείας από τον τελικό αγοραστή, αλλά δεν υποχρεώνονται βάσει εθνικού νόμου ή Ευρωπαϊκής οδηγίας. Επίσης, εάν δεν αγοράσουμε απευθείας από τον κατασκευαστή, δεν περιορίζονται ούτε για την διάρκεια της εγγύησης. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fatalara Οκτώβριος 29, 2019 #26 Κοινοποίηση Οκτώβριος 29, 2019 Μην σας πιανουν κοροιδα παιδια. Μπακαλιστικα, οταν ενα αντικειμενο εχει εγγυηση 2 χρονια σημαινει οτι αν βγει καποιο προβλημα μεσα στα δυο πρωτα χρονια απο την αγορα πρεπει να σε καλυψουν. Τα αλλα ειναι κοροιδιες. Link to comment Share on other sites More sharing options...
acct Οκτώβριος 29, 2019 #27 Κοινοποίηση Οκτώβριος 29, 2019 Θυμίζω ότι έχουμε και σχετικό θέμα: https://www.thelab.gr/forums/topic/54058-δικαιώματα-καταναλωτή/. Η νόμιμη εγγύηση και η εμπορική εγγύηση είναι διακριτές. Η (προαιρετική) εμπορική εγγύηση, αν παρέχεται, είναι επιπλέον της (υποχρεωτικής) νόμιμης εγγύησης. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
salde Οκτώβριος 29, 2019 #28 Κοινοποίηση Οκτώβριος 29, 2019 Αν καταλαβαίνω τι προσπαθεί να πει, ο κεντρικός ισχυρισμός του petasis είναι ότι ο αγοραστής (μετά το εξάμηνο όπου το βάρος απόδειξης είναι στον πωλητή) οφείλει να αποδείξει ότι το ελάττωμα υπήρχε την στιγμή της παραλαβής του προϊόντος. Επικαλείται νομολογίες κλπ. Αμφιβάλλω ότι είναι ακριβώς έτσι αλλά εν πάσει περιπτώσει αν νομίζει ότι έτσι είναι ας πάει στο άλλο θέμα να το εξηγήσει λίγο καλύτερα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
petasis Νοέμβριος 1, 2019 #29 Κοινοποίηση Νοέμβριος 1, 2019 On 28/10/2019 at 10:34 ΜΜ, το μέλος gdp77 έγραψε: Δεν νομίζω ότι τα λες σωστά. Δεν προκύπτει από πουθενά αυτό που γράφεις. Μπορώ να μάθω ποια η ιδιότητά σου παρακαλώ; https://europa.eu/youreurope/business/dealing-with-customers/consumer-contracts-guarantees/consumer-guarantees/index_el.htm Δεν κάθομαι να ψάξω τι γράφει ο ελληνικός αστικός κώδικας, οφείλει πάντως να είναι εναρμονισμένος με τα παραπάνω, αλλιώς η χώρα πληρώνει penalty. Κανένα έλεος σε οποιαδήποτε εταιρεία αρνηθεί να καλύψει με εγγύηση για τουλάχιστον 2 χρόνια τα προϊόντα που πουλάει! Αν ρωτάς αν είμαι νομικός, δεν είμαι. Απλά έχω κάνει 2 σχετικά δικαστήρια, και νομίζω έχω καταλάβει αρκετά τι είναι η νομική εγγύηση. Από αυτά που έβαλες, θες να προσπαθήσεις να καταλάβεις το ακόλουθο; Παράθεση Ποιος οφείλει να αποδείξει την ύπαρξη ή όχι ελαττώματος και μέσα σε ποιο διάστημα; Ο πωλητής οφείλει να αποδείξει ότι το εμπόρευμα δεν ήταν ελαττωματικό εντός των πρώτων 6 μηνών από την παράδοσή του («αντιστροφή του βάρους της απόδειξης»). Μετά από το διάστημα αυτό, πρέπει ο καταναλωτής να αποδείξει ότι το εμπόρευμα ήταν ελαττωματικό. Επειδή λέει αυτό που είπα εγώ, η νομική εγγύηση σε καλύπτει για 6 μήνες. Απλά έχεις 2 χρόνια να κάνεις δικαστήριο, ΑΝ μπορείς να αποδείξεις ότι υπήρχε ελάττωμα κατά την παράδοση. On 29/10/2019 at 9:06 ΠΜ, το μέλος elapse έγραψε: Βασικά υπάρχει μεγάλο μπέρδεμα μεταξύ νομικής και εμπορικής εγγύησης! Αυτό που έχω καταλάβει είναι τα εξής. Η νομική εγγύηση σε καλύπτει για ελαττώματα που υπήρχαν κατά την παράδοση, εγγενώς, του προϊόντος. Είναι μεν για 2 χρόνια αλλά: Αν το προϊόν χαλάσει στους 6 πρώτους μήνες, ο πωλητής είναι υποχρεωμένος να αποδείξει ότι το ελάττωμα δεν υπήρχε κατά την παράδοση. Εδώ όλα καλά, σαν αγοραστές δεν θα συναντήσουμε δυσκολία. Μετά τους 6 μήνες όμως, το βάρος της απόδειξης πέφτει στον αγοραστή! Πρέπει εκείνος να αποδείξει ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την παράδοση/αγορά! Αυτό είναι το δύσκολο και τις περισσότερες (αν όχι όλες) φορές θα χρειαστεί τη συνδρομή εμπειρογνώμονα, ώστε να ερευνήσει και να αποδείξει την εγγενή ύπαρξη του ελαττώματος. Η εμπορική εγγύηση είναι επιπλέον της νομικής και δεν είναι υποχρεωτική να είναι 2 χρόνια! Μπορεί να είναι 2 μήνες, 1 χρόνος, 3 χρόνια κτλ. όση ορίζει ο κατασκευαστής. Δεν υπάρχει υποχρεωτικό ελάχιστο εμπορικής εγγύησης! Το μόνο που θα μπορούσαμε να κάνουμε σαν καταναλωτές, είναι να μην αγοράζουμε προϊόντα με μικρή διάρκεια εμπορικής εγγύησης (HP, Apple), κάτι που γενικά δεν συμβαίνει... Σωστά το έχεις καταλάβει. Απλά, μέχρι τον Γενάρη του 2018, ήταν υποχρεωτική η δωρεάν εμπορική εγγύηση, με εύλογη διάρκεια (συχνά από 1 έτος και πάνω). Πλέον, δεν είναι υποχρεωτική η εμπορική εγγύηση. Link to comment Share on other sites More sharing options...
petasis Νοέμβριος 1, 2019 #30 Κοινοποίηση Νοέμβριος 1, 2019 On 29/10/2019 at 2:45 ΜΜ, το μέλος salde έγραψε: Αν καταλαβαίνω τι προσπαθεί να πει, ο κεντρικός ισχυρισμός του petasis είναι ότι ο αγοραστής (μετά το εξάμηνο όπου το βάρος απόδειξης είναι στον πωλητή) οφείλει να αποδείξει ότι το ελάττωμα υπήρχε την στιγμή της παραλαβής του προϊόντος. Επικαλείται νομολογίες κλπ. Αμφιβάλλω ότι είναι ακριβώς έτσι αλλά εν πάσει περιπτώσει αν νομίζει ότι έτσι είναι ας πάει στο άλλο θέμα να το εξηγήσει λίγο καλύτερα. Δεν υπάρχει κεντρικός ισχυρισμός δικός μου, ο νόμος για την νομική εγγύηση είναι σαφής από μόνος του. Οπότε, καλό είναι να ρωτήσεις τον δικηγόρο σου. Εγώ σας ενημέρωσα γιατί η απάντηση της εταιρίας είναι ψιλο-αναμενομενη. Από εκεί και πέρα, δεν βλέπω λόγο να γράψω κάτι σε ένα νήμα με 34 σελίδες περιπτωσιολογίας. Ή τι θα έπρεπε να γραφεί. Βλέπω ο νόμος του 2018 είχε αναρτηθεί, οπότε μπράβο, τον είχατε καταλάβει πριν από μένα. Εγώ τον είδα πρόσφατα, όταν προσπαθούσα να καταλάβω τα "εκτός νόμου" που μου έλεγε η άσους. Που δεν ήταν εκτός νόμου. Link to comment Share on other sites More sharing options...
acct Νοέμβριος 1, 2019 #31 Κοινοποίηση Νοέμβριος 1, 2019 6 minutes ago, petasis said: Αν ρωτάς αν είμαι νομικός, δεν είμαι. Απλά έχω κάνει 2 σχετικά δικαστήρια, και νομίζω έχω καταλάβει αρκετά τι είναι η νομική εγγύηση. Αν έχεις καταλάβει τι είναι η "νομική εγγύηση" (αν και δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα), τι νόημα είχε το μήνυμά σου σε τούτο το θέμα που ήταν αδρανές 7 μήνες; Η αντίληψη που έχεις δεν είναι σωστή και φαίνεται ότι δεν έχεις διαβάσει τον Ν.4512/2018, που ορίζει ότι, ακόμη και αν δεν παρέχεται εμπορική εγγύηση, "σε κάθε περίπτωση ισχύουν τα δικαιώματά του καταναλωτή από τη διετή νόμιμη εγγύηση". Αλλά, αφού έχεις κάνει 2 σχετικά δικαστήρια, μπορείς αν θέλεις να απαλείψεις τα προσωπικά στοιχεία από το κείμενο της απόφασης και να παραθέσεις το σκεπτικό του Δικαστηρίου που επιβεβαιώνει όσα γράφεις παραπάνω. Απλώς, όχι σε τούτο το θέμα. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts