Δημοφιλής Δημοσίευση pol77 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 21, 2019 Δημοφιλής Δημοσίευση #1 Κοινοποίηση Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 21, 2019 Η ολοένα αυξανόμενη συλλογή των φακών μου και η χομπίστικη πλέον ενασχόληση με τα ηλεκτρονικά, οδήγησαν αναπόφευκτα σε αυτό εδώ το thread... Σιγά σιγά συγκέντρωσα τα απαραίτητα υλικά και εργαλεία και από την Τρίτη που ήρθε το Hot Plate, έχω μοντάρει ήδη 3 φακούς (έναν την ημέρα!). Στους δύο πρώτους ήμουν πολύ ανυπόμονος για να ασχοληθώ μαζί σας, αλλά σήμερα κυριάρχησα των ορμών μου και τράβηξα μερικές φωτογραφίες. Σήμερα λοιπόν παρέλαβα τον ολοκαίνουριο JetBeam RRT-01 2019 ο οποίος έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδιαιτερότητα όσον αφορά το interface. Διαθέτει μαγνητικό περιστροφικό επιλογέα της έντασης, και έτσι το interface του συνδυάζει την απόλυτη απλότητα με την απόλυτη δυνατότητα επιλογής. Αρκετά όμως με τη θεωρία, ας δούμε το φακό: Το κουτί... Που περιέχει αρκετά πραγματάκια... Ανταλλακτικό oring, ανταλλακτικές βίδες για το κλιπ, λουράκι και ένα καλώδιο USB... Για να φορτίζουμε την συμπεριλαμβανόμενη μπαταρία που έχει τη δική της θύρα micro-usb! Ο Jetbeam RRT-01 2019 Ωραίος ο φακός, αλλά εμένα δε μου αρέσει το ψυχρό Cree XP-L με το σχετικά χαμηλό CRI. Ας το αντικαταστήσουμε με ένα Nichia 219B sw45 με θερμοκρασία φωτός 4500K και CRI>98! Παρά τη χαμηλότερη απόδοση, άρα λιγότερο φως, το προτιμώ φανατικά. Το χειρουργείο... Βγάζουμε την μπαταρία... Και ξεβιδώνουμε με προσοχή το εμπρός ασημί μέρος που συγκρατεί το τζάμι και τον καθρέφτη. Προσοχή να μην πιάσουμε ως λαβή τον γκρι δακτύλιο που είναι ο επιλογέας έντασης και τον ξεχαρβαλώσουμε. Βάζουμε όλα τα κομμάτια στην άκρη... Από αριστερά, μια καλύπτρα που πάει πάνω στο mcpcb και αφήνει τρύπα για το LED, ο καθρέφτης (πάντα ανάποδα για να μη σκονιστεί! Αν σκονιστεί, προσοχή!!! Γρατζουνιέται με το παραμικρό!!!), το oring που μπαίνει ανάμεσα σε καθρέφτη και τζάμι και εξασφαλίζει τη στεγανότητα και τελευταίος ο δακτύλιος που βιδώνει και σταθεροποιεί το σύνολο. Οπότε αποκαλύπτεται το mcpcb... Με το λεπτό μας κολλητήρι, στους 300 βαθμούς (αν έχουμε ευχέρεια και ταχύτητα στις κολλήσεις) και με μια λεπτή λαβίδα για να κρατάμε το κάθε καλώδιο και να το ανασηκώνουμε, ξεκολλάμε τα 2 καλώδια. ΠΡΟΣΟΧΗ! Τα καλώδια είναι σιλικόνης για αντοχή στην υψηλή θερμότητα και η μόνωση μπορεί εύκολα να τραυματιστεί από τη λαβίδα. Γι αυτό τα πιάνουμε από το απογυμνωμένο τμήμα τους, ακριβώς δίπλα στην κόλληση. Εξ ου και η πολύ λεπτή λαβίδα. Μετά ξεβιδώνουμε τις 2 βιδούλες που σταθεροποιούν το mcpcb και με τη λαβίδα το βγάζουμε. Από κάτω υπάρχει θερμοαγώγιμη. Σκουπίζουμε καλά τη θερμοαγώγιμη από το mcpcb και από το σώμα του φακού, με μπατονέτα, και βάζουμε το mcpcb πάνω στο hotplate, στους 200 βαθμούς Κελσίου. Σε λίγο, το LED ξεκολλάει και το αφαιρούμε με τη λαβίδα. Βγάζουμε το mcpcb από το hot plate... ...και προσθέτουμε καλάι στις 3 πίστες. Οι 2 μικρές στις άκρες είναι για τα + και - της τροφοδοσίας και η μεγάλη στη μέση είναι για τη θερμική αγωγιμότητα. Οπωσδήποτε, προσθέτουμε flux. Το κατάλληλο flux για την περίπτωση είναι το εικονιζόμενο, που είναι jel και δεν βράζει - πιτσιλάει. Τοποθετούμε το νέο LED πάνω στο mcpcb όπου και στέκεται λόγω του flux. Δε χρειάζεται να το τοποθετήσουμε με απόλυτη ακρίβεια, καθώς μόλις ζεσταθεί το καλάι, θα το ρουφήξει στη θέση του. Στη συνέχεια, βάζουμε το mcpcb πάνω στο hot plate, στους 200 βαθμούς Κελσίου. Μόλις κολλήσει το LED, βάζουμε θερμοαγώγιμη στο σώμα του φακού... ...και τοποθετούμε το mcpcb στη θέση του. Το βιδώνουμε και κολλάμε τα καλώδια με το λεπτό μας κολλητήρι, χρησιμοποιώντας οπωσδήποτε flux. Καθαρίζουμε το mcpcb από το flux με μία μπατονέτα ποτισμένη σε ισοπροπυλική αλκοόλη, προσέχοντας πολύ να μην ακουμπήσει το θόλο του LED, καθώς θα τον θολώσει ή ακόμη και ξεκολλήσει. Βάζουμε την μπαταρία και δοκιμάζουμε τη λειτουργία του φακού. Το LED ανάβει! Συναρμολογούμε το φακό τοποθετώντας τα πάντα με την αντίστροφη σειρά που τα βγάλαμε. πρώτα το κάλυμμα του mcpcb που αφήνει τρύπα για το LED, μετά ο καθρέφτης, από πάνω το o-ring, μετά το τζάμι (που το καθαρίζουμε προσεκτικά με λίγο άζαξ) και τέλος ο δακτύλιος που βιδώνει και τα συγκρατεί όλα. Το παλιό LED φυλάσσεται και μαρκάρεται από που προήλθε. Και τελειώσαμε... Εκτός που... ε, να μην τον στολίσουμε λίγο; Είχα πάρει μια χάντρα από αντιμόνιο που θεώρησα ότι θα του πηγαίνει... Λίγο μαύρο paracord 550, ένας κόμπος - διαμάντι και... Τώρα τελειώσαμε. 14 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Μάρτιος 21, 2019 #2 Κοινοποίηση Μάρτιος 21, 2019 Πολύμερε ! ! Αχ Πολύμερε ! ! ! Τι μας έχεις κάνει ! ! ! Μεγειά φίλε και καλή διασκέδαση ! ! ! ! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pol77 Μάρτιος 21, 2019 Author #3 Κοινοποίηση Μάρτιος 21, 2019 Τι έκανα; Link to comment Share on other sites More sharing options...
makio Μάρτιος 22, 2019 #4 Κοινοποίηση Μάρτιος 22, 2019 14 hours ago, pol77 said: Τι έκανα; ξ ε ρ ε ι ς ε σ υ !! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakisss Μάϊος 11, 2019 #5 Κοινοποίηση Μάϊος 11, 2019 Οι προβολείς του ποδηλάτου μου τροφοδοτούνται από τέσσερις μπαταρίες 18650 στα 8.4 volt. Φυσικά τα ampere που αναφέρει ο Κινέζος είναι ότι να' ναι, απόδειξη ότι στη μεγάλη σκάλα ξελιγώνονται οι μπαταρίες αμέσως. Έτσι αποφάσισα να τις αντικαταστήσω με μερικές από παλιά λάπτοπ, μια φορά καλύτερες απ' τον Κινέζο θα είναι έστω και used. Αριστερά η συστοιχία χωρίς το προστατευτικό κάλυμμα. Διακρίνεται η μικρή πλακέτα που φροντίζει για τη φόρτιση τους. Το παρόν το σηκώνω προπαντός σαν μπούσουλα προς επίδοξους μαστροχαλαστές. Μου έσπασαν τα νεύρα μέχρι να κολλήσω τις μπαταρίες. Το κολλητήρι δεν είχε δύναμη να ζεστάνει το καλάι και ταλαιπωρούσα τις μπαταρίες. Απόδειξη οι άθλιες κολλήσεις. Τέλος πάντων η δουλειά έγινε, το αισθητικό κομμάτι δεν με απασχολεί. Στη συνέχεια μου χάλασε το κολλητήρι. Θεώρησα ότι κάηκε και το πέταξα, αλλά όπως αποδείχτηκε χάλασε τελικά το ενδιάμεσο διακοπτάκι που είχα βάλει στο καλώδιο...τσάμπα πήγε. Κάπου βρήκα ένα χρέπι, το πρώτο μου αγορασμένο από την Κάνιγγος κάπου το 1990. Αυτό ήταν πιο πολλά watt προφανώς, οπότε το καλάι άπλωνε καλύτερα. Αν ήταν πιο δυνατό ακόμα καλύτερα. Θέλει αρκετά watt αλλά γρήγορα μη θερμάνεις τη μπαταρία. Συγκριτικό. Οι γέφυρες είναι από πολύκλωνο ηλεκτρολογικό καλώδιο 1.5mm. Οι μπαταρίες τυλίχτηκαν με τεφλόν υδραυλικού. Φτιάχτηκαν τα πλαϊνά από παλιές κάρτες. Τέλος τυλίχτηκαν με την ταινία που τυλίγουν οι υδραυλικοί της άκρες των armaflex. Είναι οι μονώσεις που ντύνονται οι σωλήνες ύδρευσης. Τα pack δοκιμάστηκαν και δουλεύουν μια χαρά. 4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Δημοφιλής Δημοσίευση pol77 Ιούνιος 6, 2019 Author Δημοφιλής Δημοσίευση #6 Κοινοποίηση Ιούνιος 6, 2019 Ο φακός που σας έδειξα πριν ένα μήνα, μου άρεσε πολύ. Σκέφτηκα λοιπόν ότι το χάλκινο αδελφάκι του θα μπορούσε να γίνει ο πρώτος μου χάλκινος φακός. Όσοι παρακολουθείτε την τρέλα μου με τους φακούς, θα έχετε παρατηρήσει ότι έχω μια τάση προς το τιτάνιο. Και αυτό όχι μόνο για τις ιδιότητες και την ιδιαίτερη υφή του μετάλλου, αλλά ακόμη περισσότερο για το γεγονός ότι δεν οξειδώνεται, σε φυσιολογικές θερμοκρασίες. Μου αρέσουν δηλαδή τα μέταλλα που δεν αλλάζουν με το χρόνο, και ας μην είναι οι καλύτερη λύση για καλή απαγωγή της θερμότητας του φακού. Ο χαλκός είναι εντελώς άλλη ιστορία. Απάγει εξαιρετικά τη θερμότητα, αλλά οξειδώνεται και αλλάζει συνεχώς και δημιουργεί πατίνα που σε πολλούς αρέσει. Εμένα όμως δε μου αρέσει η φυσική πατίνα με τις πρασινίλες και γι αυτό θα καταφύγουμε σε ένα τέχνασμα, για να πετύχουμε μια τεχνητή πατίνα, με σκούρο χρώμα που βρίσκω ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Για να το κάνουμε αυτό, θα χρησιμοποιήσουμε λίγη χημεία. Πάμε λοιπόν για τα υλικά μας. Από το σούπερ μάρκετ παίρνουμε ένα μεγάλο μπολ φτηνό παγωτό και 6 αυγά. Ναι ρε, παγωτό και αυγά! Τρώμε λίγο από το παγωτό, συνειδητοποιούμε ότι υπάρχει λόγος που είναι φτηνό και σίγουρα δεν είναι παγωτό και πετάμε το υπόλοιπο. Καθαρίζουμε και κρατάμε το μπολ! Πλένουμε τα αυγά και τα βράζουμε καλά... Κρυώνουμε τα αυγά για να μην καούμε, τα καθαρίζουμε και βάζουμε 4 στο μπολ. Κατόπιν, παίρνουμε ένα πιρούνι και τα κάνουμε νιανιά. Φροντίζουμε τα αυγά να είναι στις 2 άκρες του μπολ και το κέντρο του να είναι καθαρό. Στη συνέχεια, παίρνουμε το κουτί του φακού και το ανοίγουμε. Παρατηρούμε ότι ο φακός ήρθε κλεισμένος αεροστεγώς, έτσι ώστε να μην αρχίσει η διαδικασία της οξείδωσης πριν τον αγγίξουν τα χέρια του ιδιοκτήτη του. Σε αυτό το σημείο φοράμε καθαρά γάντια, όχι γιατί είναι μεγάλο το πρόβλημα του να μη φορέσουμε, αλλά κυρίως για να μην τροφοδοτήσουμε το θηρίο του ψυχαναγκασμού που λαγοκοιμάται. Θεωρητικά, τα έλαια από τα δάχτυλά μας μπορεί να επηρεάσουν τη διαδικασία της οξείδωσης, στα σημεία που θα επικαθίσουν πάνω στο χαλκό. Και ανοίγουμε το φακό... Αφαιρούμε το ατσάλινο κλιπ, έτσι ώστε να μην καλύπτει κανένα μέρος του χαλκού. Για την αφαίρεση του κλιπ, πρέπει να αφαιρεθεί και ένα o-ring. Ξαναβιδώνουμε μεταξύ τους τα 3 μέρη και έτοιμος ο φακός για τη διαδικασία. Τοποθετούμε το φακό στο κέντρο του μπολ, προσέχοντας να μην ακουμπάει πάνω σε αυγό. Η τοποθέτηση με το εμπρός μέρος προς τα κάτω εξασφαλίζει ότι μόνο το ατσάλινο εμπρός κομμάτι ακουμπάει κάπου και όλο το χάλκινο τμήμα είναι εκτεθειμένο. Κλείνουμε ερμητικά το μπολ και το αφήνουμε στην άκρη, προσέχοντας να μην πέσει ο φακός και να μη μετακινηθούν τα αυγά. Τα 2 αυγά που έμειναν, τα βάζουμε στη σαλάτα. Τρώμε τη σαλάτα και κατόπιν ετοιμάζουμε ένα κορδόνι από paracord με ένα κόμπο-διαμάντι και μια ωραία χάλκινη χάνδρα. Τα υπόλοιπα είναι χημεία. Το αυγό, κλεισμένο μέσα στο μπολ, θα βγάλει από το κακό του μια αέρια ένωση του θείου. Όχι του αδελφού της μάνας σου, του άλλου θείου. Αυτού --> S. Συγκεκριμένα θα βγάλει H2S το οποίο είναι ένα διαβρωτικό αέριο που θα αντιδράσει με την επιφάνεια του χαλκού και θα μας δώσει Cu + H2S --> CuS + H2 Δεν είναι όμως μόνο αυτή η αντίδραση που λαμβάνει χώρα. Παίρνουμε επίσης και άλλες ενώσεις όπως Cu8S5 ειδικά αν υπάρχει μια κάποια οξείδωση λόγω οξυγόνου ( Cu2O ). Παρουσία υγρασίας παίρνουμε και άλλες, πιο πολύπλοκες ενώσεις, όπως Cu4SO(OH)6H2O και Cu4SO4(OH)6H2O. Σε κάθε περίπτωση, τα ορατά αποτελέσματα αρχίζουν από 15 λεπτά έως λίγες ώρες μετά, ανάλογα με το μέγεθος του μπολ, το μέγεθος του φακού και το πόσα και πόσο καλά βρασμένα αυγά βάλαμε. Για ένα καφέ χρώμα συνίσταται παραμονή επί 12ώρου, αλλά εγώ το θέλω σκούρο και θα το αφήσω κανένα 20ωρο, μέχρι να επιστρέψω αύριο από τη δουλειά. Τα λέμε τότε. 4 1 7 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
karmen1983 Ιούνιος 6, 2019 #7 Κοινοποίηση Ιούνιος 6, 2019 Επεσα στο πατωμα κυριολεκτικα απο τη περιγραφή 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
astrolabos Ιούνιος 6, 2019 #8 Κοινοποίηση Ιούνιος 6, 2019 Μου αρέσει που δουλεύεις στη πηγή και πας και παίρνεις αυγά από αλλού 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Ιούνιος 6, 2019 #9 Κοινοποίηση Ιούνιος 6, 2019 Μπράβο Πολύμερε ! ! ! Το τι μου αρέσει η . . . εφαρμοσμένη χημεία και ιδιαίτερα αν έχει γαστριμαργικές "προεκτάσεις" δε λέγεται ! ! ! Τα επίμαχα σημεία τα ξαναπέρασα δυο τρεις φορές. Να 'σαι καλά, το γέλιο είναι πολύτιμο ! Αναμένουμε για το αποτέλεσμα ! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltraB Ιούνιος 10, 2019 #10 Κοινοποίηση Ιούνιος 10, 2019 Τα τελευταία μηνύματα μεταφέρθηκαν εδώ: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pol77 Ιούνιος 10, 2019 Author #11 Κοινοποίηση Ιούνιος 10, 2019 Την Παρασκευή λοιπόν, επέστρεψα από τη δουλειά γεμάτος προσμονή για να δω τα αποτελέσματα της διαμονής του χάλκινου φακού με τα αυγοαέρια. Τα εν λόγω αέρια όμως (H2S) δεν είναι καθόλου τυχαία, ούτε άγνωστα. Με συμμετοχή μόλις 2% σε γνωστό σε όλους μείγμα αερίων, το H2S είναι ο κύριος υπεύθυνος για τη χαρακτηριστική οσμή. Spoiler Και τώρα που όλοι καταλάβαμε τι έχει αντιμετωπίσει ο χαλκός τις τελευταίες ώρες, αλλά και τι πρόκειται να αντιμετωπίσει όποιος ανοίξει το μπολ, ας το πάρουμε διακριτικά διακριτικά και ας πάμε έξω... Σε αυτό το σημείο ίσως λύθηκαν και απορίες μερικών του τύπου γιατί αγόρασα παγωτό μόνο και μόνο για το μπολ... Ευχαριστώ, αλλά στα μπολ που βάζω τα φαγητά μου θα προτιμήσω να αποφύγω τέτοιες οσμές. Ανοίγουμε λοιπόν το μπολ... Δεν μπορεί να πει κανείς ότι τα αυγά δεν έκαναν δουλειά... Από ότι φάνηκε, η περισσότερη οξείδωση ήταν επιφανειακή και με ένα καλό σκούπισμα, φτάσαμε στο επιθυμητό distressed look. Η οξείδωση που έμεινε, δε φεύγει και δε λερώνει. Και το πιο βασικό, δε μυρίζει! 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pol77 Ιούνιος 10, 2019 Author #12 Κοινοποίηση Ιούνιος 10, 2019 Το αποτέλεσμα είναι ανάλογο της ποιότητας του χαλκού. Στον χάλκινο Olight που δώρισα στον πατέρα μου, τα αποτελέσματα της ίδιας μεθόδου ήταν αρκετά διαφορετικά. Πήρα το παρακάτω αποτέλεσμα και δε χρειάστηκε καν σκούπισμα ο φακός. Μπορεί να έπαιζε ρόλο και ότι το άφησα για λιγότερο χρόνο ή ότι τα αυγά ήταν Ελληνικά. 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltraB Ιούνιος 10, 2019 #13 Κοινοποίηση Ιούνιος 10, 2019 Εγώ πάντως τον βλέπω πανέμορφο. Θαυματουργά αυτά τα αυγά τελικά! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakisss Ιούνιος 11, 2019 #14 Κοινοποίηση Ιούνιος 11, 2019 Μια συστοιχία μπαταριών 18650 για τον φακό του ποδηλάτου στα 8.4volt. Είχα ήδη μια με οχτώ μπαταρίες, αλλά ήταν υπερβολή και έφτιαξα μια μικρότερη. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
l3ft3ris Ιούνιος 12, 2019 #15 Κοινοποίηση Ιούνιος 12, 2019 Μόνωσε περισσότερο το καφέ καλώδιο και γενικά βάλε ανάμεσα στις λάμες και κανένα ειδικό χαρτάκι να αποφύγεις οποιαδήποτε επαφή με τριψίματα από την χρήση Link to comment Share on other sites More sharing options...
Δημοφιλής Δημοσίευση pol77 Αύγουστος 2, 2019 Author Δημοφιλής Δημοσίευση #16 Κοινοποίηση Αύγουστος 2, 2019 Ααααχ, Παρασκευούλα απόγευμα, μετά τη δουλειά. Η αρχή του Σαββατοκύριακου και για όλους τους φυσιολογικούς ανθρώπους η πιο χαλαρή στιγμή της εβδομάδας, κατά την οποία ξέρουν ότι έχουν όλο το χρόνο μπροστά τους για να ηρεμήσουν και να χαλαρώσουν. Για τους φυσιολογικούς ανθρώπους, γιατί υπάρχουμε και εμείς οι μαστροχαλαστές που μας τρώει ο απαφτός μας και "χαλαρώνουμε" δημιουργώντας προβλήματα για να τα λύνουμε μετά και να παίρνουμε τη δόση ενδορφίνης που, ως τέλεια εξελιγμένος πρεζέμπορας, εκκρίνει ο εγκέφαλος τη στιγμή της επιτυχίας, διατηρώντας την εξάρτηση. Το δικό μου πρόβλημα ξεκίνησε όταν είδα σε προσφορά την έκδοση από τιτάνιο του Rovyvon Aurora. Πρόκειται για ένα πολύ μικρό φακό, ιδανικό για χρήση στο μπρελόκ, αλλά με αρκετά μεγάλη ένταση φωτός, που αν επιλέξουμε την έκδοση με το Cree XP-G3 LED, φτάνει (για λίγο, μέχρι να ζεσταθεί) τα 550 lumens! Η άλλη επιλογή είναι το LED Nichia 219c,που έχει υψηλότερο CRI, αλλά χαμηλότερη ένταση. Λέω κι εγώ, όποιο LED και να πάρω, θα το αλλάξω γιατί δε μου αρέσει κανένα από τα 2, καθώς η χροιά τους πάει προς το πράσινο, ενώ εγώ προτιμώ τις πιο ματζέντα χροιές, όπως του αγαπημένου μου LED, του Nichia 219b sw45. Παραλαμβάνω λοιπόν το ωραίο αυτό κοσμηματάκι τη Δευτέρα που επέστρεψα στη δουλειά, το φορτίζω, το ανάβω και θέλω να βγάλω τα μάτια μου να τα καρφώσω στον τοίχο. Τι ελεεινό και τρισάθλιο, κουραστικό μπλε χρώμα είναι αυτό; Ψυχραιμία, θα το αλλάξουμε... Για να ξεβιδώσουμε το εμπρός μέρος, καθώς δε φαίνεται άλλη ένωση πουθενά... Μπαααα, τζίφος... Ψάχνω στα γνωστά διαδικτυακά καταγώγια των απανταχού φακουδιάρηδων, φρίκη! Ο Φακός δεν ανοίγει με τίποτα. Κανένας δεν το έχει καταφέρει! Αλλά όπως είπαμε, εμείς οι μαστροχαλαστές, δεν είμαστε φυσιολογικοί άνθρωποι... Δεν μπορούσα να το αφήσω... Εκείνο το μπλε φως μου τρύπαγε το μυαλό... Επιστρατεύω λοιπόν τα αγαπημένα μου ανοιχτήρια (2 τον αριθμό): https://www.amazon.co.uk/gp/product/B002HMRTS0/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o05_s00?ie=UTF8&psc=1 Επιστρατεύω και λίγο paracord, υπομονή, επιμονή, λίγο πόνο στα χέρια και τα δάχτυλα και ΝΑΙ! Άτιμο κόκκινο loctite! Η πρώτη μάχη κερδήθηκε... Βλέπουμε μέσα το LED και ένα μπρούτζινο αποστάτη, που σίγουρα παίζει κάποιο ρόλο και στην ψύξη, αλλά και στο κεντράρισμα του οπτικού. Για να δούμε τώρα, θα δούμε κάποιο από τα γνωστά MCPCB με τα 2 καλώδια, να τα ξεκολλήσουμε και να βγάλουμε έξω το MCPCB για να πάρουν τα πράγματα το δρόμο τους; Ναι, καλά... Τα 2 μικρά παραλληλόγραμμα εκατέρωθεν του LED είναι προφανώς το βασικό PCB του φακού, που είναι κάθετο στο PCB του LED... και προφανώς, κολλημένο από πίσω... Άρα πρέπει να βγουν όλα έξω! Αφαιρούμε το λαστιχένιο κουμπί και αποκαλύπτουμε το βασικό PCB με το πλήκτρο ενεργοποίησης. Με μια λαβίδα πιέζουμε από πίσω το πλήκτρο αυτό και όλος ο μηχανισμός βγαίνει έξω. Η μπαταρία είναι κολλημένη με ταινία διπλής όψης στη μία πλευρά του PCB, που δεν έχει κάτι άλλο. Βλέπετε τον τύπο της μπαταρίας για όποιον θέλει να προμηθευτεί ανταλλακτικό, όταν η εργοστασιακή χαλάσει με τον καιρό. Είναι προφανές ότι το πλάνο της Rovyvon είναι όταν η μπαταρία χαλάει, να πετάμε το φακό. Sorry Rovyvon, not sorry! Τα 3.7V και ο τύπος της μπαταρίας, που είναι Λιθίου, είναι που κάνουν το φακό τόσο δυνατό, αλλά η μικρή χωρητικότητα ξεκαθαρίζει ότι πρόκειται για ένα φακό για το μπρελόκ, για περιορισμένη χρήση - χρήση ανάγκης και συχνές φορτίσεις. Η κεντρική πλακέτα και η πλακέτα του LED είναι κολλημένες μεταξύ τους με καλάι σε 3 σημεία... Κολλητήρι, τρόμπα και εμπειρία και έχουμε 2 ξεχωριστές πλακέτες... Καθαρίζουμε με wick (χάλκινο πολύκλωνο καλώδιο) τις επαφές από κάτω. Γυρνάμε την πλακέτα με το LED προς τα επάνω και χρησιμοποιώντας το πολύμετρο σε λειτουργία διόδου στα 2 μικρά σημεία επαφής, αριστερά και δεξιά του LED, βρίσκουμε την πολικότητα. Στη σωστή πολικότητα, το LED ανάβει αχνά, στη λάθος καθόλου. Εδώ βρήκα ότι έχουμε το - αριστερά και το + δεξιά, όπως βλέπουμε το PCB στη φωτογραφία. Βάζουμε λοιπόν το PCB με το LED πάνω στο hot plate, στους 200 βαθμούς Κελσίου και περιμένουμε για να ξεκολλήσει το LED. Θα χρειαστεί να περιμένουμε λίγο περισσότερο από ότι στα MCPCB που έχουν μεταλλικό πυρήνα και DTP (Direct Thermal Path), αλλά το LED σύντομα θα ξεκολλήσει. Στη συνέχεια τοποθετούμε solder paste στις επαφές και τοποθετούμε το LED της επιλογής μας, που όμως πρέπει να είναι μεγέθους 3535 με 3 επαφές, πάνω στο solder paste. Ευτυχώς το LED της δικής μου επιλογής είναι συμβατό με βάση για Cree XP-G3 και είναι το αγαπημένο μου Nichia 219b sw45. Στη συνέχεια ξαναβάζουμε το PCB πάνω στο hot plate και περιμένουμε να γίνει η solder paste καλάι και να κολλήσει το LED. Ένα χτυπηματάκι στο dome του LED πετάει έξω το περιττό καλάι, το οποίο σκουπίζουμε με wick, και εξασφαλίζει μια τέλεια κόλληση. Δοκιμάζουμε με το πολύμετρο σε λειτουργία διόδου αν το νέο μας LED κόλλησε και δουλεύει καλά... ... και στη συνέχεια ενώνουμε τα 2 PCB και κολλάμε στα 3 σημεία με καλάι. Η δοκιμή λειτουργίας στέφθηκε με επιτυχία. Αντιστρέφουμε τα βήματα της αποσυναρμολόγησης και συναρμολογούμε το φακό. Αυτό ήταν! Σε παγκόσμια πρώτη παρουσίαση, αλλαγή LED σε Rovyvon Aurora A4, από Cree XP-G3 σε Nichia 219b sw45. 6 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
karmen1983 Αύγουστος 3, 2019 #17 Κοινοποίηση Αύγουστος 3, 2019 Τι εκανε το ατομο!!!!!!! 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pol77 Αύγουστος 25, 2019 Author #18 Κοινοποίηση Αύγουστος 25, 2019 Μετά από το σπάνιο mod ενός κοινού φακού στις αρχές του μήνα, σήμερα πάμε σε ένα σπάνιο mod ενός πολύ σπάνιου φακού. Ο Jetbeam TC-R1 είναι ένα συλλεκτικό μοντέλο της Jetbeam που παρήχθη πριν μερικά χρόνια σε μόλις 1000 αριθμημένα κομμάτια, παγκοσμίως. Είναι κατασκευασμένος από τιτάνιο και ελέγχεται μαγνητικά από ένα δαχτυλίδι που ρυθμίζει αβαθμίδωτα την ένταση του φωτός. Για αρκετό καιρό έψαχνα να βρω κάποιον μεταχειρισμένο μέχρι που μου χαμογέλασε η τύχη. Μέσω ενός Καλιφορνέζου φίλου φακουδιάρη ο οποίος ήρθε σε επαφή με ένα Ρώσο φίλο του, που ήξερε κάποιον στην Ουκρανία, μπόρεσα και απέκτησα το νούμερο 0009 / 1000, καινούριο, στο κουτί του! Έλα όμως που ενώ είναι εξαιρετική κατασκευή, δεν έρχεται με LED που μου αρέσει. Φοράει ένα Cree XM-L T6 LED που ενώ βγάζει ένα συμπαθητικό, ουδέτερο λευκό χρώμα, δεν είναι υψηλού CRI. Και σαν να μην έφτανε αυτό, το εν λόγω LED έχει πάτημα 5x5mm ενώ το LED που θέλω εγώ 3,5x3,5mm. Συνεπώς το MCPCB θα πρέπει να αλλαχτεί για να μπορεί να δεχτεί το LED που θέλω, το Nichia 219b sw45 9080. Το θέμα είναι ότι τα εντόσθια του φακού, MCPCB, gasket και κάτοπτρο θα πρέπει να έχουν το ίδιο συνολικό ύψος με τα αρχικά. Για να μην τα πολυλογώ, μετά από μετρήσεις, ψάξιμο και διάβασμα online καταλήγω σε ένα MCPCB για LED 3,5x3,5mm μισό χιλιοστό πιο λεπτό από το αρχικό και ένα κάτοπτρο με ελαφριά χροιά πορτοκαλιού, μισό χιλιοστό μακρύτερο από το αρχικό. Το σύνολο, ίδιο, οπότε όλα καλά Περιμένοντας τα υλικά να φτάσουν, διαβάζω ότι το κύκλωμα οδήγησης του φακού είναι σχεδόν ίδιο και απόλυτα συμβατό με αυτό (μη συλλεκτικού) μοντέλου του 2019, μόνο που δίνει περισσότερη ισχύ. Παραγγέλνω κι ένα τέτοιο λοιπόν. Και να τα όλα έτοιμα για την τοποθέτηση: Αριστερά το νέο κάτοπτρο, στη μέση το νέο MCPCB όπου έχω ήδη τοποθετήσει το LED της προτίμησής μου (με τη γνωστή μέθοδο του hot plate που έχουμε δει) και στο τελευταίο σακουλάκι ο νέος driver. Δίπλα τους, ο φακός. Ανοίγουμε το διαμέρισμα της μπαταρίας... Και γυρνώντας το εμπρός μέρος ανάποδα, βλέπουμε μια βίδα που συγκρατεί τον driver. Την αφαιρούμε και αποκαλύπτουμε τον driver. Έχει σημασία που η βίδα συγκρατεί τον driver σε συγκεκριμένη θέση, καθώς όπως είπαμε ο έλεγχος είναι μαγνητικός και ο driver πρέπει να είναι σε συγκεκριμένες μοίρες σε σχέση με το δαχτυλίδι ελέγχου. Γυρνάμε το φακό και ξεβιδώνουμε το εμπρός τμήμα που συγκρατεί το γυαλί. Υπήρχε λίγο thread locker αλλά με λίγο ζόρι το ξεβίδωσα με τα χέρια. Βγάζουμε με προσοχή το κάτοπτρο και το τοποθετούμε ανάποδα για να μην πάνε σκόνες. Αν λερωθεί, είναι για πέταμα, δεν καθαρίζεται γιατί είναι πολύ ευαίσθητο και χαλάει. Βγάζουμε και το centering gasket (το μαύρο) που είναι για LED 5x5mm και θα πρέπει να αντικατασταθεί με κάτι κατάλληλο. Βλέπουμε ότι το MCPCB του Jetbeam TC-R1 είναι ειδική κατασκευή με ιδιαίτερο σχήμα. Επίσης βλέπω ότι μάλλον λάθος είχα κάνει που νόμιζα ότι η διάμετρος του εσωτερικού παραμένει σταθερή, ελαφρώς πάνω από 16mm και συνεπώς το MCPCB που έχω προμηθευτεί και ετοιμάσει χωράει. Τέλος πάντων, με χρήση flux (γιατί το όλο σύστημα είναι σχεδιασμένο για να απάγει τη θερμότητα από το MCPCB και αλλιώς είναι πολύ δύσκολο) ξεκολλάμε τα 2 καλώδια από το MCPCB. Αφού τα ξεκολλήσουμε, ο driver μπορεί πλέον να αφαιρεθεί. Τώρα που δεν περνάνε καλώδια μεταξύ των 2 τμημάτων που αποτελούν το κυρίως μέρος του φακού, μπορούμε να τα χωρίσουμε για να λιπάνουμε το δαχτυλίδι μαγνητικού ελέγχου. Εδώ υπάρχει αρκετό thread locker οπότε επιστράτευσα τα αγαπημένα μου strap wrenches, στα οποία δεν έχει αντισταθεί κανένας φακός. Πράγματι, το thread locker νικήθηκε και καθαρίστηκε. Τώρα μπορούμε να αφαιρέσουμε το δαχτυλίδι μαγνητικού ελέγχου, με προσοχή για να μη χάσουμε μια πολύ μικρή μπίλια και ένα αντίστοιχο ελατήριο που περιέχει για να κάνει τα κλικ τερματισμού... Καθαρίζουμε προσεκτικά το εργοστασιακό λιπαντικό από παντού και βάζουμε ένα μείγμα από Neogel 760G και Munky Spunk. Συναρμολογούμε το δαχτυλίδι ελέγχου και πάμε τώρα να δούμε αν χωράει το νέο MCPCB. Όπως ακριβώς το φοβόμουν, δε χωράει... Εμπρός λοιπόν καλό μου dremel... Το φέρνουμε στο σωστό μέγεθος... Το λειαίνουμε... Και τέλος, μεγαλώνουμε τις τρύπες για τα καλώδια, χωρίς να κόψουμε τα traces τροφοδοσίας του LED. Έτοιμο. Τώρα χωράει! Τοποθετούμε και βιδώνουμε τον νέο οδηγό. Προσέχουμε τα καλώδια να περάσουν από τις εξωτερικές τρύπες. Θερμοαγώγιμη... Τοποθετούμε το νέο MCPCB και κολλάμε τα καλώδια. Βάζουμε μπαταρία και κάνουμε δοκιμή! Success!!! Καθαρίζουμε τις τριχούλες που άφησε η μπατονέτα όταν καθαρίζαμε το MCPCB με ισοπροπυλική αλκοόλη (όχι όμως το dome του LED γιατί θα το θολώσει έως και θα το αφαιρέσει) και αντικαθιστούμε το centering gasket με το κατάλληλο για το μέγεθος του LED μας. Νέο κάτοπτρο, τζάμι, και βίδωμα του εμπρόσθιου μέρους. Έτοιμος! 6 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΓιαγκΤ Αύγουστος 26, 2019 #19 Κοινοποίηση Αύγουστος 26, 2019 On 22/3/2019 at 12:45 ΠΜ, το μέλος pol77 έγραψε: Τι έκανα; Έχεις γράψει κατεβατά παρουσιάσεων και τις πληροφορίες στις τραβάμε σαν φρονιμίτες που μείνανε μέσα : P Ξεκίνα από την αρχή: Το έπιπλο, τα ηχεία, το κρυστάλλινο μπιμπελό, η οθόνη, το πλατό, τα strap wrenches, ο οδηγός, τa led, και ότι έχω ξεχάσει…Γιατί; Πόσο; Από πού; 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Αύγουστος 26, 2019 #20 Κοινοποίηση Αύγουστος 26, 2019 @pol77 Πολύμερε, ειλικρινά το κάνεις και φαίνεται εύκολο, αλλά δεν είναι ! Χαρά στην υπομονή, τη τρέλα σου και τα κέφια σου ! Εύγε νέε* μου! Spoiler {* γιατί και 100 χρονώ να πάς, αν είσαι έτσι. . . νέος θα είσαι ! } 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now