Jump to content



AMD ZEN thread


jesus

Recommended Posts

πριν 33 λεπτά, το μέλος Petrossortep έγραψε:

Μήπως με μπερδεύεις με κάτι ξερόλες που έλεγαν ότι ο προγραμματισμός στα games σταματάει στα 4 cores; Μήπως με μπερδεύεις με κάτι γνώστες που έλεγαν ότι οι κονσόλες είναι mobile τσιπάκια και δεν θα χρειαστούμε κάτι παραπάνω από 4 δυνατά ιντελ cores για να τις κοντράρουμε;

 

Το dx12 υπόσχεται διαμοιρασμό των draw calls σε πολλά cores. Τίποτε άλλο. Τα περί optimization to the metal στη gpu είναι πρακτικά αδύνατο να γίνουν λόγω κόστους.

 

 

 

Δεν σε μπερδεύω, όχι. Δεν θυμάμαι κανέναν να γράφει ότι ο προγραμματισμός σταματάει στα 4 cores. Θυμάμαι όμως πολλούς να γράφουν (και συνεχίζουν να δικαιώνονται χρόνια μετά) ότι ευθεία αναγωγή του developing στις κονσόλες με αυτό στο pc δεν μπορεί να γίνει.  Και όχι επειδή είναι mobile, και τα λαπτοπ φοράνε mobile, αλλά επειδή μεσολαβούν cache -> imc -> controller -> vram -> gpu driver -> dx -> win. Και αν τα ξεπεράσεις όλα αυτά, που δεν ξεπερνιούνται, σου μένει η συμβατότητα με χιλιάδες κομμάτια hardware που πρέπει να πετύχεις.

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Zenor said:

Η δική μου ερώτηση είναι θα μπορέσει να αντέξει στον χρόνο η πλατφόρμα όπως ας πούμε κράτησαν οι 2500k/2600k της intel για όποιον επενδήσει σε αυτούς η από εδώ και πέρα θα δούμε ανταγωνισμό μεταξύ Intel και AMD;

Η "πλατφόρμα" είναι κάτι το πολύ σχετικό. Αν εννοείς γενικά το AM4 και τα chipsets που το υποστηρίζουν, σίγουρα. Η γενικότερη αρχικτεκτονική των Zen, επίσης, είναι αυτονόητο.

 

Όμως, είναι μεγάλο στοίχημα να ελπίζεις ότι οι πρώτοι επεξεργαστές που είναι βασισμένοι σε αυτήν την αρχιτεκτονική θα έχουν την ίδια αντοχή στον χρόνο με μερικούς από τους καλύτερους Sandy Bridge που κυκλοφόρησαν ποτέ.

 

Αν θες να πάρεις έναν επεξεργαστή που θα σε κρατήσει χρόνια, δε σου κοστίζει τίποτα να περιμένεις 1-2 μήνες για να δεις πού θα σταθεροποιηθούν οι R7, να δεις πώς φαίνονται οι R5 και για πότε προγραμματίζεται το πρώτο refresh με ενσωματωμένες βελτιώσεις.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Trexx said:

 

Δεν σε μπερδεύω, όχι. Δεν θυμάμαι κανέναν να γράφει ότι ο προγραμματισμός σταματάει στα 4 cores. Θυμάμαι όμως πολλούς να γράφουν (και συνεχίζουν να δικαιώνονται χρόνια μετά) ότι ευθεία αναγωγή του developing στις κονσόλες με αυτό στο pc δεν μπορεί να γίνει.  Και όχι επειδή είναι mobile, και τα λαπτοπ φοράνε mobile, αλλά επειδή μεσολαβούν cache -> imc -> controller -> vram -> gpu driver -> dx -> win. Και αν τα ξεπεράσεις όλα αυτά, που δεν ξεπερνιούνται, σου μένει η συμβατότητα με χιλιάδες κομμάτια hardware που πρέπει να πετύχεις.

Εχεις ένα δίκιο στο μπολντ από την ανάποδη. Οι κονσόλες έχουν 8 core Jaguar και το Watch Dogs 2 που είναι PORT τεζάρει παραπάνω cores/ threads.

Στα άλλα δεν δικαιώθηκες πουθενά. Παίξε BF1 multi dx11/12 σε επεξεργαστή με 4c/4t και θα καταλάβεις. Και στο WD2 φυσικά όπως και στο mafia 3. 

Επειδή είναι εύκολο να κλείσω το ΗΤ στον δικό μου, ξέρω τι πίκρα τρώνε οι ι5 σε τέτοια σενάρια.

Link to comment
Share on other sites

πριν 1 λεπτό, το μέλος Petrossortep έγραψε:

Εχεις ένα δίκιο στο μπολντ από την ανάποδη. Οι κονσόλες έχουν 8 core Jaguar και το Watch Dogs 2 που είναι PORT τεζάρει παραπάνω cores/ threads.

Στα άλλα δεν δικαιώθηκες πουθενά. Παίξε BF1 multi dx11/12 σε επεξεργαστή με 4c/4t και θα καταλάβεις. Και στο WD2 φυσικά όπως και στο mafia 3. 

Επειδή είναι εύκολο να κλείσω το ΗΤ στον δικό μου, ξέρω τι πίκρα τρώνε οι ι5 σε τέτοια σενάρια.

 

Δεν είπα ότι δικαιώθηκα εγώ. Προσωπικά αυτά τα πράγματα μόνο απ΄έξω απ'έξω μπορώ να τα πιάσω. Λείπουν βασικές γνώσεις, είμαι εντελώς άλλου αντικειμένου. Κι εγώ μπορώ να κλείσω το HT αλλά προς το παρόν είμαι χωρίς κάρτα. Μόλις έρθει η 1080 θα επανέλθω στις δοκιμές. Έχεις benchmarks, έστω ξένα, για την απόδοση των i5; Σε σχέση με τι;

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Trexx said:

 

Δεν είπα ότι δικαιώθηκα εγώ. Προσωπικά αυτά τα πράγματα μόνο απ΄έξω απ'έξω μπορώ να τα πιάσω. Λείπουν βασικές γνώσεις, είμαι εντελώς άλλου αντικειμένου. Κι εγώ μπορώ να κλείσω το HT αλλά προς το παρόν είμαι χωρίς κάρτα. Μόλις έρθει η 1080 θα επανέλθω στις δοκιμές. Έχεις benchmarks, έστω ξένα, για την απόδοση των i5; Σε σχέση με τι;

Spoiler

 

 

Link to comment
Share on other sites

πριν 2 ώρες, το μέλος Petrossortep έγραψε:

Δεν ξέρω αν το έχεις καταλάβει ακόμα; Ο 1800Χ έχει ρολόγια nehalem με ipc sandy bridge στα games. Αν σε κάποια από αυτά(AOTS, F1 2016, watch dogs 2, witcher 3 novigrad, BF1) πλησιάζει τον 7700Κ και σώζεται από διασυρμό είναι τα cores του. Για να καταλάβεις ποιό είναι το ipc του δες το Far Cry primal. 03:15 περίπου. Αν βγάλεις έξω επίδραση ρολογιών, είναι 25% η διαφορά.

Αν δεν υπερβάλεις σε αυτό που γράψεις, τότε μάλλον δεν γνωρίζεις τι σημαίνει IPC. Ουδέποτε υπολογίστηκε το IPC σε non Single Thread φορτίο για κάποια μικροαρχιτεκτονική. Ο μόνος τρόπος να υπολογίσεις IPC μικροαρχιτεκτονικής σε games είναι να κλείσεις όλους τους πυρήνες εκτός από 1 και το HT/SMT και να κάνεις benchmark, πράγμα που δεν έκανε κανείς γιατί απλά είναι αστείο.

 

Για τα ρολόγια nehalem, ούτε καν θα το σχολιάσω.

 

Επίσης αν κάποιος θέλει να συγκρίνει 2 επεξεργαστές δεν επιλέγει 1 δευτερόλεπτο σε ένα video όπου έχουν τη μεγαλύτερη διαφορά (κανονικά τέτοιες τιμές απορρίπτονται σε κάθε επιστημονικό test λόγω μεγάλης απόκλισης), αλλά το μέσο όρο.

 

Όσο για το memory latency και bandwidth, καλό θα ήταν να περιμένουμε κάποιο test aida64 τελευταία έκδοση που υποστηρίζει ryzen.

 

Είναι σαφές ότι ο 8C/16Τ ryzen πάσχει από κάποιο bottleneck στα games σε υψηλά FPS, που όμως δεν οφείλεται στο raw power του επεξεργαστή, γι' αυτό άλλωστε και δεν αγγίζει ποτέ υψηλά load στο comparison με τον 7700K. Το ίδιο bottleneck έχει και o 7700Κ, αλλά με καλύτερα FPS και ασφαλώς μεγαλύτερο load (ή πολύ μεγαλύτερο σε games που είναι multithreaded).

 

Τέλος για να μην συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια, ας περιμένουμε τον 1400X να τον συγκρίνουμε με τον 7700K που έχουν τον ίδιο αριθμό πυρήνων/νημάτων. Εγώ αυτό που περιμένω κατά μέσο όρο είναι μια διαφορά 30% (20% clocks, 10% μarch performance). Αν ίσχυει το "ρολόγια nehalem με ipc sandy bridge" αυτή η διαφορά θα είναι γύρω στο 50% (25% clocks, 25% μarch performance).

 

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, dfk_7677 said:

Τέλος για να μην συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια, ας περιμένουμε τον 1400X να τον συγκρίνουμε με τον 7700K που έχουν τον ίδιο αριθμό πυρήνων/νημάτων. Εγώ αυτό που περιμένω κατά μέσο όρο είναι μια διαφορά 30% (20% clocks, 10% μarch performance). Αν ίσχυει το "ρολόγια nehalem με ipc sandy bridge" αυτή η διαφορά θα είναι γύρω στο 50% (25% clocks, 25% μarch performance).

Αυτό θα μπορούσε να γίνει και τώρα, απενεργοποιώντας τους 4 από τους 8 πυρήνες ενός 1800χ. Δεν το έχω δει σε κάποιο review (ίσως όμως να μην είναι εφικτό).

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, gdp77 said:

Αυτό θα μπορούσε να γίνει και τώρα, απενεργοποιώντας τους 4 από τους 8 πυρήνες ενός 1800χ. Δεν το έχω δει σε κάποιο review (ίσως όμως να μην είναι εφικτό).

Μηπως ομως οι 4πυρηνοι ryzen εχουν αλλo boost clock Και πανε πιο ψηλα απο 4,1 και αυτο ευνοησει τα αποτελεσματα ;



Ερωτηση : Πως ξερουμε ποιοι απο τους #16 threads ειναι τα πραγματικα core? 
Οι πρωτοι 8 ; η παει core+thread?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ασχηματοτατος ειναι.Αλλα anyway.Εχει να κανει καθαρα με τις απαιτησεις του καθενος.

Αυτο που επιβεβαιωνω για αλλη μια φορα ειναι οτι δεν αξιζει να παρεις τον 1800χ αντι για τον 1700.
δλδ με ιδια λεφτα εχεις Μητρικη και επεξεργαστη αντι για επεξεργαστη μονο.Επιδοσεις ιδιες.

Link to comment
Share on other sites

πριν 1 ώρα, το μέλος gdp77 έγραψε:

Αυτό θα μπορούσε να γίνει και τώρα, απενεργοποιώντας τους 4 από τους 8 πυρήνες ενός 1800χ. Δεν το έχω δει σε κάποιο review (ίσως όμως να μην είναι εφικτό).

Σωστό, φτάνει να είναι οι 4 στο ίδιο CCX. Υπάρχουν κάποια τεστ σε BF1 (single), For Honor, Rise of the Tomb Raider και Watch Dogs 2, σε 720p, αλλά δε μπόρεσα να βρω αντίστοιχα για 7700Κ:

http://www.pcgameshardware.de/Ryzen-7-1800X-CPU-265804/Tests/Test-Review-1222033/

 

πριν 31 λεπτά, το μέλος GoMaR έγραψε:

Μηπως ομως οι 4πυρηνοι ryzen εχουν αλλo boost clock Και πανε πιο ψηλα απο 4,1 και αυτο ευνοησει τα αποτελεσματα ;



Ερωτηση : Πως ξερουμε ποιοι απο τους #16 threads ειναι τα πραγματικα core? 
Οι πρωτοι 8 ; η παει core+thread?

Πάντα η σύγκριση μπορεί να γίνεται clock for clock κάνοντας τις απαραίτητες πράξεις. Αν και αμφιβάλλω αν οι 4πύρηνοι θα πηγαίνουν παραπάνω σε χρονισμό, μάλλον λίγο παρακάτω 100MHz.

 

Core, Thread, Core, Thread, ...

Έγινε επεξεργασία από dfk_7677
Link to comment
Share on other sites

Ryzen analysis in 16 games 1440p και 1080p

 

Εξαιρετικά ενδιαφέρον. Δεν το ολοκληρωσα ακόμα αλλά φαίνεται ότι με SMT off έχουμε καλύτερα αποτελέσματα, οπότε ξεκάθαρα χρειάζεται patch για τον windows scheduler, πέρα από τα optimizations Που πρέπει να γίνουν στα παιχνίδια.

 

Οι ryzen είναι μια ολοκαίνουρια αρχιτεκτονική. To αν οι devs θα ασχοληθούν και θα καταφέρουν να βελτισοποιήσουν τον κώδικά τους είναι θέμα που μένει να το δούμε.

 

http://www.techspot.com/review/1348-amd-ryzen-gaming-performance/

Έγινε επεξεργασία από gdp77
Link to comment
Share on other sites

O @yanni με πρόλαβε και δεν το είδα.

 

Λοιπόν θα προσπαθήσω να κάνω μια υπόθεση. 

 

Φαίνεται ότι με SMT off παίρνουμε κατά Μ.Ο. +3%. (σε κάποια παιχνίδια +12%, σε κάποια υπήρχε επιδείνωση). Αυτό αποδεικνύει ότι ΣΙΓΟΥΡΑ κάτι δεν λειτουργεί σωστά με τον windows scheduler, αλλά και με τον τρόπο που είναι γραμμένα τα παιχνίδια. Αν με SMT off (δηλαδή με μισούς λογικούς πυρήνες) ένα παιχνίδι βγάζει περισσότερα FPS, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει σοβαρό θέμα με το scheduling. Δεν αποκλείεται (αν οι πυρήνες δεν τελικιάζουν), με 4 λογικούς πυρήνες οι επιδόσεις να ήταν ακόμα καλύτερες, καθώς δεν αποκλείεται ακόμα και με SMT off , ΑΚΟΜΑ να υπάρχει σοβαρό penalty hit και στους εναπομείναντες φυσικούς πυρήνες.

 

Σύμφωνα με τα παραπάνω αν λυθεί αυτό το θέμα με os patch, τότε η βελτίωση των επιδόσεων δεν θα είναι μόνο 3% αλλά πολύ μεγαλύτερη. Φανταστείτε όταν έχουμε αύξηση επιδόσεων με λιγότερους λογικούς πυρήνες, τι έχει να γίνει όταν δουλεύουν όλοι οι λογικοί πυρήνες και το scheduling (ή τέλος πάντων ό,τι πηγαίνει στραβά) ξαφνικά λειτουργεί σωστά. Θα έχουμε σίγουρα κερδίσει το penalty από το buggy scheduling (3%), αλλά θα έχουμε και όλους τους πυρήνες να δουλεύουν με πολύ καλύτερη απόδοσή.

Το έχω γράψει και πιο πάνω (χωρίς να ξέρω αν γίνεται). Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να μπορούσαμε να δούμε τη λειτουργία του επεξεργαστή με τους μισούς φυσικούς πυρήνες ΚΑΙ με SMT off. Θα μπορούσαν να προκύψουν αποκαλυπτικά συμπεράσματα. 

 

ΥΓ Η αλήθεια είναι ότι ακόμα υπάρχουν πολλοί αστάθμητοι παράγοντες. Σίγουρα χρειάζεται os patch και σύμφωνα με την AMD περιμένουμε και optimizations από τους game devs. Από την άλλη όμως φαίνεται ότι και οι μητρικές που κυκλοφορούν είναι ανώριμες (η AMD φαίνεται να πληρώνει πολύ ακριβά το τίμημα του κλεισίματος του αντίστοιχου τμήματος chipset) , ενω τα bios firmware κυριολεκτικά είναι work in progress. Για να μην τολμήσω να πω ότι ίσως χρειαστεί να περιμένουμε revision 2.0 για όλες τις μητρικές που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή...

Έγινε επεξεργασία από gdp77
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.