Jump to content



Recommended Posts

Στέλιο δε σε πιστεύω :hehe: 

Αναμένουμε την συνέχεια :T:

 

Ανανέωνε και τη λίστα με τα ψώνια σε παρακαλώ για να ξέρω τι να πάω να παρω ακριβώς :p 

 

 

Να αφήσω και μερικά links για βίδες με λαβές βακελίτη για όποιον ενδιαφέρεται για ιντερνετική παραγγελία (καλύτερα να πάτε προς σπύρου πάτση που είναι πιο φθηνές και δια ζώσης σε τέτοια πράγματα και σε εργαλεία παίρνετε ΠΑΝΤΑ καλύτερη τιμή). 

 

http://www.toolnet.gr/pegasus/products01/list00.php?omada2=618&pcode=i29_CD618

http://www.mitsis.com.gr/gr/xeirolaves.asp

http://www.johnart.gr/Catalogue/index.php?main_page=index&cPath=6_774

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Μόλις μπηκα στο σπίτι για να ξαναφύγω ! !  LOL! !

Αγάπη να 'σαι καλά ! :)

Για τα υλικά, μόλις τελειώσει τό όλο πράγμα, θα κάνω μια λίστα με δυο κατηγορίες.

Μια θα είναι τα απαραίτητα που βελτιώνουν τη χρηστική εμπειρία και αυξάνουν την ακρίβεια και μία (πιπέρι και στα λάχανα που λέμε :p )

θα είναι αυτά που μπορείς να κάνεις για να γίνει ακόμα πιο  "pro" η λειτουργία της, χωρίς ομως να προσθέτουν κάτι κρίσιμο σε αυτήν !

Έτσι ο καθ' ενας διαλέγει και παίρνει γνωρίζοντας το τι αντίκτυπο θα έχει στη λειτουργία της βάσης ! :)

Παρεμπιπτόντως ευχαριστώ κι εγώ για τα link αλλά . . .  δε θα πάρω ! ! ! :hehe: 

Γιατί αυτό το διαζώσης που λες και εσύ,  κάνει μεγάααλη διαφορά ! :T:

 

@Kostas7GTR  Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!  Η παρηγοριά του "άρωστου", αυτή είναι ! :hehe:

Η ελλάτωση των τζόγων του φορείου είναι και αυτή μέσα, αλλά δεν το έκανα όπως σου πρότεινα (δεν είχα δεί τη κατασκευή από κοντά και έκανα μια υπόθεση, αλλά όταν την είδα διαπίστωσα ότι δεν έχει το απαραίτητο "ψωμί" για να γίνει.

Βρέθηκε άλλη λύση όμως, διαφορετικής φιλοσοφίας  (sic!) που κάνει την δουλειά ! :)

Νομίζω αυτή θα είναι το τρίτο post, έτσι όπως το προγραμματίζω !
 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Seafalco said:

@Kostas7GTR  Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!  Η παρηγοριά του "άρωστου", αυτή είναι ! :hehe:
Η ελλάτωση των τζόγων του φορείου είναι και αυτή μέσα, αλλά δεν το έκανα όπως σου πρότεινα (δεν είχα δεί τη κατασκευή από κοντά και έκανα μια υπόθεση, αλλά όταν την είδα διαπίστωσα ότι δεν έχει το απαραίτητο "ψωμί" για να γίνει.

 

Βρέθηκε άλλη λύση όμως, διαφορετικής φιλοσοφίας  (sic!) που κάνει την δουλειά ! :)

Νομίζω αυτή θα είναι το τρίτο post, έτσι όπως το προγραμματίζω !
 

Το πρόβλημα με το τζόγο του φορείου και αυτό που μου έλεγες είναι ότι για να βάλεις allen ή κάτι τέτοιο θέλει να έχει πολύ κοντό"κεφάλι" γιατι από την άλλη μεριά θα βρίσκει.

Πιθανά με κάποιο τρόπο στον κάθετο άξονα με κανένα ρουλεμάν να μπορεί να γίνει δουλειά.

Link to comment
Share on other sites

πριν 10 ώρες, το μέλος Kostas7GTR έγραψε:

Το πρόβλημα με το τζόγο του φορείου και αυτό που μου έλεγες είναι ότι για να βάλεις allen ή κάτι τέτοιο θέλει να έχει πολύ κοντό"κεφάλι" γιατι από την άλλη μεριά θα βρίσκει.

Πιθανά με κάποιο τρόπο στον κάθετο άξονα με κανένα ρουλεμάν να μπορεί να γίνει δουλειά.

Μιλώντας για τον άξονα που ρυθμίζει το βάθος διάτρησης, αυτός εμφανίζει τζόγο που επιτρέπει τη κίνηση του φορείου δεξιά - αριστερά, ανάλογα προς τα που τείνει το χέρι σου καθώς καταβάζεις το μοχλό.

Δυστυχώς δεν έχει αρκετό ψωμί το αλουμίνιο για να μπει βίδα που θα σπρώχνει τον άξονα σε μια θέση.

Και επιπλεόν του θέματος του κεφαλιού της βίδας, υπάρχει και το θέμα με το κόντρα παξιμάδι που θα ακινητοποιεί τη βίδα στη ρύθμισή της !

Αν είχε ψωμί θα μπορούσε ίσως να γίνει με μια "σκουλικόβιδα" και ας μην είχε κόντρα παξιμάδι σταθεροποίησης, αυτό βολεύεται, ανοίγοντας το πάσο για τη σκουλικόβιδα με τριβάθμιο κολαούζο, από αυτά που σκαλίζουν το πάσο σε τραπεζοειδή μορφή λίγο πιο βαθιά από νούμερο 1 στο νούμερο 2 και το ολοκληρώνουν σε τριγωνική μορφή με το Νο 3.

Εκεί απλά δεν πας στο Νο 3 και έτσι το πάσο δεν ολοκληρώνεται.

Οπότε βάζεις τη σκουλικόβιδα και αυτή λειτουργεί σαν κολαούζο forming, οπότε μπαίνει πολύ σφηνωτά και δεν έχει τη τάση να ξερυθμιστεί !

Αλλά ψαχνό δεν υπάρχει !

Οπότε το μόνο που μπορεί να γίνει προς αυτή τη κατεύθυνση είναι να μπει κάποιο τακάκι πρόσθετο :

 

Αναίρεση τζόγου_01_20161220_204304-large.jpg

 

Αλλά νομίζω ότι το consept της όλης παρέμβασης θα πρέπει να μείνει όσο γίνεται πιο απλό, οπότε στη ζυγαριά μπαίνει και η δυνατότητα μηχανουργικής κατασκευής ενος τέτοιου τάκου (δεν είναι δύσκολο, αλλά θέλει λίγη δουλίτσα)

Φυσικά δεν την απορίπτω σαν λύση, αλλά προτιμώ μια άλλη απλούστερη καθώς δεν έχει νόημα να μηδενίσω αυστηρά σε αυτό το σημείο το τζόγο, τη στιγμή που τζόγος και μάλιστα πιο μεγάλος, υπάρχει και σε άλλο σημείο, κρισιμότερο αυτού!

 

Μιλάω για το τζόγο του φορείου, που εμφανίζεται όταν το τρυπάνι κοντράρει πάνω στο προς διάτρηση κομμάτι.

Τότε όλο το φορείο τείνει από την εμπρός μεριά (που είναι το δράπανο) να σηκωθεί προς τα επάνω!

Οπότε θέλει και εδώ παρέμβαση.

 

Συνεπώς κινήθηκα με τη σκέψη να αναιρεθούν κάποιοι τζόγοι που εμφανίζονται ακόμα και χωρίς φορτίο, και στη συνέχεια να δω τι μπορώ να κάνω (με εύκολο τρόπο) με τους δυναμικούς τζόγους που είναι και οι πιο δύσκολο να αναιρεθούν !

 

Το θέμα βέβαια δεν έχει τελειώσει -τώρα εξελίσεται- οπότε όλες οι προτάσεις είναι ευπρόσδεκτες! :)

Και αν συνοδεύονται και με κάποιο σκαρίφημα, ακόμα καλύτερα, γιατί είναι πολύ το τρίτο μάτι να δεί κάτι διαφορετικά και να είναι πιο καλό από αυτό που σχεδιάζω εγώ ! :T: 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ότι κάνει 20€ για εμάς τους «φτωχούς» + το ότι αν έχεις ένα μεγάλο panel που θες να τρυπήσεις σου επιτρέπει (αν γυρίζει 180 μοίρες) να κάνεις όπου θες τρύπες + το ότι μπορείς να την μετακινείς.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Μιλώντας για μια απλή βάση σαν αυτή, η βασική χρησιμότητά της είναι αν δεν έχεις κολωνάτο αλλά διαθέτεις κάποιο δράπανο χειρός, να σου δώσει κάποια από τα χαρακτηριστικά του κολωνάτου με πολύ λιγότερα χρήματα και βασικά να σου επιτρέψει να τρυπάς κάθετα ένα κομμάτι όπως στο κολωνάτο, με τους όποιους βέβαια περιορισμούς.

Επιπλέον όμως αυτού, σου δίνει τη δυνατότητα της ευκολης μεταφοράς οπουδήποτε και αυτό περιλαμβάνει και το να κάνεις καθετες τρύπες σε μια μεγάλη επιφάνεια .

Ας πούμε ότι θέλεις να κανεις τρύπες σε ένα φύλο κοντρα πλακέ μακρυά από τα σόκορά του .

Εκεί, απλά το κολωνάτο δεν μπορεί, εκτός και αν είναι radial, αλλά και πάλι αυτό, έχει κάποιους περιορισμούς, ενώ την κάθετη βάση της στηρίζεις όπου θες με δυο νταβίδια και ένα καδρονάκι- και τρυπάς.

Πέρα από αυτά μπορεί να βρεί χρησιμότητα σαν δεύτερο "κολωνάτο" αξιοποιώντας κάποιο παλιό δράπανο, ακόμα και αν η χρήση του δεν είναι για να κάνει τρύπες.

πριν 6 λεπτά, το μέλος Havic έγραψε:

(αν γυρίζει 180 μοίρες)

Εκεί παίζει ρόλο και το βάρος της βάσης , αλλά αυτό δεν είναι και τόσο παραίτητο , αρκεί το τρυπάνι να βγαίνει έξω από το τραπέζι της.

 

DSCN8068-large.jpg  DSCN8065-large.jpg

Έγινε επεξεργασία από Seafalco
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα

Εδώ υπάρχει ακόμα ένας ομοιοπαθής κάτοχος της ανωτέρω βάσης, που δοκίμασε να τη χρησιμοποιήσει μία φορά (καλά της έβαλα και δύσκολα. διάτρηση κομμένης ατσαλόβιδας κολλημένης απο πολυκαιρία σε αλουμινένιο πλαίσιο), και -φυσικά- έφαγα τα μούτρα μου.

Αναμένω με αγωνία τη συνέχεια !!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Α εσύ πήγες κατ' ευθείαν στα βαθιά ! ! :)

Πάντως γενικά η βασούλα μια χαρά είναι όπως το είπα και πιο πάνω, απλά είναι για ελαφριές δουλιές που δεν θα την φέρουν αντιμέτωπη με τρυπήματα δύσκολα, όπως αυτό που προσπάθησες εσύ, που είναι από τα πιο δύσκολα , καθώς το τρυπάνι δεν κεντράρει καθόλου εύκολα.

Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην χρησιμοποιήσες , ή να μην γινόταν να χρησιμοποιηθεί μια σωστή τεχνική.

Γιατί αν το άκρο του τρυπανιού κόβει βόλτες πάνω στη βίδα, αντί να τρυπάει σε ένα σημείο, τότε ακόμα και κολωνάτο καλό να εχεις είναι ζήτημα αν θα πετύχειος κάτι καλύτερο καθώς την κύρια "ζημιά" την κάνει η ελαστικότητα του ίδιου του τρυπανιού και φυσικά η έλειψη μιας σωστής πονταρισιάς για το ξεκίνημα ! :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

μια πάρα πολύ πρόχειρη κατασκευή που έκανα πριν λίγες μέρες για να μειώσω το τζόγο στον  άξονα που ρυθμίζει το βάθος διάτρησης φαίνεται στην εικόνα παρακάτω.

δείχνει να μην έχει πλέων καθόλου τζόγο σε αυτόν τον άξονα αλλά έχει το μειονέκτημα οτι σε κάθε αλλαγή του ύψους του δραπανου πρέπει να χαλαρώνεις επιπλέον και το παξιμάδι που σφίγγει το κόντρα πλακέ στον κεντρικό άξονα της βάσης.

 

εκεί που αδυνατώ να βρω λύση είναι στο τζόγο στον κεντρικό άξονα της βάσης στο σημείο που εχω κυκλώσει στην εικόνα.

IMG_20161223_163824.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Η σκέψη καλή !
Ουσιαστικά έφτιαξες ένα δεύτερο σταθερό τμήμα με πολύ μικρότερες και ρυθμιζόμενες ανοχές στον κινητό άξονα ρύθμισης του βάθους.

Μειονέκτημα είναι ότι αφενός χάνεις κάποιο βάθος διάτρησης και ότι μετά από κάποιο διάστημα η τρύπα στο ξύλο θα χαλαρώσει, καθώς το συγκεκριμένο ξύλο είναι σχετικά μαλακό !

Αν η βάση είχε μασιφ υλικό θα μπορούσε να γίνει σχίσιμο σε αυτό και να γίνει αυτό που έκανες , πάνω στην ίδια τη βάση (όπως είχα προτείνει στον Kostas7GTR).

Η λύση αυτή περιορίζει αποτελεσματικά και τους τζόγους εμπρός πίσω του μικρού άξονα! :T:

 

Για το τζόγο του φορείου του δραπάνου, πράγματι είναι λίγο πιο δύσκολα , αλλά και εκεί υπάρχει λύση !

Θα τα πούμε  στη πορεία του work log, για την ώρα . . .  πάω Super Market !! :hehe: 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Καλά φάγαμε καλά ήπιαμε, ας κάνουμε και καμιά δουλειά!  :p

Είχα μείνει στο θέμα της μείωσης των τζόγων στον μοχλό κίνησης της κάθετης βάσης, και συγκεκριμένα στην βελτίωση της κεντρικής άρθρωσης.

Λογικά η σειρά πάει στις επόμενες αρθρώσεις, αλλά μιας και η κουβέντα πήγε και στα άλλα πιο κρίσιμα σημεία που υπάρχει τζόγος, θα αλάξω λίγο τη σειρά παρουσίασης του work log. . .

 

Η αναίρεση του τζόγου στον πίρο/άξονα ρύθμισης του βάθους διάτρησης.

Η συναρμογή μεταξύ άξονα και σταθερού τμήκατος της βάσης είναι -επιεικώς- πολύ χαλαρή!

 

B1crw_20161220_204317.jpgB3crw_20161220_205804.jpg

 

Κοιτώντας προσεκτικά τις λεπτομέρεις της βάσης, φάνηκε μια δυνατότητα . . . 

Μια ράβδος ασημάτσαλο διαμέτρου 3mm μπήκε στη μέγγενη και στο άκρο της φτιάχτηκε ένας γάτζος, ο οποίος "έπιασε" ακριβώς κάτω από την κύρια άρθρωση του μοχλού.

 

B4crw_20161220_210018.jpgB5crw_20161220_210000.jpg

 

Στη συνέχεια αφού τον "φερμάρισα" καλά έκανα το πρώτο τσάκισμα με οδηγό την ακμή του σταθερού τμήματος της βάσης.

Και στη συνέχεια κρατώντας πάντα "φέρμα" τα μπόσικα τύλιξα τη ράβδο μερικές φορές γύρω από την κολώνα της βάσης.

 

B6crw_20161220_210440.jpg

 

Και η συνέχεια . . . . θα ακολουθήσει μετά τη βραδυνή έξοδο ! :hehe:

Καλά να περνάτε όλοι και χρόνια πολλά ! :D

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Νίκο η ιδέα σου είναι καλή, δύσκολη, αλλά καλή !

Δύσκολη γιατί δύσκολα θα βγάλεις στο τόρνο σωληνάκι πάχους 0,1 - 0,2 mm με μήκος σχεδόν 4 πόντους, αλλά είναι εφικτό.

Αυτό όμως δεν είναι εφικτό για τον καθένα, οπότε είπα να κινηθώ με μέσα και τρόπους που δεν θα ζητάνε εργαλεία ειδικά και μηχανουργικά μέσα  που ουσιαστικά είναι απρόσιτα στην πλειοψηφία των χρηστών μιας τέτοια βάσης.

Πέρα από αυτό, νομίζω δεν έχει νόημα να "επενδύσεις" μηχανουργικά σε μια τέτοπια κατασκευή, δεν αξίζει το κόπο, γιατί όπως θα φανεί στη συνέχεια είναι κατασκευασμένη με το κόστος σαν κυρίαρχο κρτήριο. Δεν λέει λοιπόν να αρχίσεις να κατασκευάζεις κουζινέτα από φωσφορούχο ορείχαλκο για τα βάλεις πάνω σε αυτήν!

 

Παρ' όλα αυτά οι λύσεις βρέθηκαν, δεν κοστίζουν κυριολεκτικά τίποτε και οι τζόγοι περιοριστήκαν δραματικά, γι ανα μην πώ μηδενίστηκαν.

Και το πιο "αστείο" είναι ότι αυτοί οι τζόγοι που αναιρέθηκαν ευκοολότερα είναι αυτοί του κινητού μέρους της βάσης !

Όλα είναι ζήτημα οπτικής και μιας καλής έμπνευσης!

Αλλά γι' αυτά, σε επόμενο update, για την ώρα έχω αφήσει στη μέση ένα ελατήριο! :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Το ελατήριο περιορισμού του τζόγου

Πρίν να δούμε το τι και το πώς, καλό είναι να πω τι οδήγησε σε αυτή τη λύση.

Σαν λύση δεν είναι η μοναδική, ήδη διατυπώθηκαν κανα δυο ακόμα, απλά σκέφτηκα ότι αν βρώ ένα τρόπο να εμποδίσω την τυχαία κίνηση του άξονα μέσα στην "χαλαρή" φωλιά / οδηγό του, τότε μπορώ να πετύχω μια διαρκή και σταθερή επαφή του άξονα με το τοίχωμα του οδηγού του.  Οπότε η συναρμογή εξακουλουθεί και είναι χαλαρή, αλλά τζόγοι δεν υπάρχουν !

 

B7crw_20161220_211029.jpgB8crw_20161220_211049.jpg

 

Η κατασκευή του είναι πανεύκολη και χρειάστηκε δυο λεπτά και μια γερή πένσα, ή ακόμα καλύτερα ένα βαρύ στρογγυλοτσίμπηδο.

Αφού έγινε η απαραίτητη εξομάλυνση των άκρων του, ξαναμπήκε επάνω και έγιναν κάποιες δοκιμές που ανέδειξαν την  ανάγκη να φτιαχτεί μια φουρκέτα από σκληρό σύρμα (εγώ χρησημοποίησα ένα κομμάτι από κόλληση για ανοξείδωτο που είναι πολύ σκληρή! )

 

B9crw_20161220_211141.jpgB10crw_20161220_211641.jpg

 

Το που μπήκε αυτή, το βλέπουμε στην μεθεπόμενη φωτογραφία,  το γιατί χρειάστηκε θα απαντηθεί παρακάτω.

 

B12crw_20161220_211153.jpgB11crw_20161220_212032.jpg

 

Η πρώτη φωτογραφία μας δείχνει το ελατήριο σε θέση ηρεμίας και η δεξιά το ελατήριο στη θέση να πιέζει γερά (~ 10kg) τον άξονα πάνω στο ένα τοίχωμα της φωλιάς του.  Όπως φαίνεται στην επόμενη φωτό, ο τζόγος δεν "υπάρχει " πλέον.

 

B16crw_20161220_212353.jpg

 

Η φουρκέτα -μετά το κατάλληλο τριμάρισμα/ λύγισμα των άκρων της-  περιόρισε την κατακόρυφη διαδρομή του ελατηρίου σε περίπου 2mm.

 

B19crw_20161223_142659.jpgB18crw_20161223_142648.jpg

 

Αριστερά ο άξονας κινείται προς τα κάτω και δεξιά, η κίνησή του είναι προς τα επάνω.

Ο άξονας προς τα κάτω τερματίζει την κίνησή του,  επάνω στην ασφάλειά του.

 

B20crw_20161223_142707.jpgB17crw_20161223_142600.jpg

 

Και με αυτά, φτάσαμε εκεί που αρχικώς ήθελα και έμεινα να το καμαρώνω!

 

B22crw_20161223_142801.jpg

 

 

Εμ τι το ήθελα!

Εκεί που το κοίταζα μου άναψε το λαμπάκι για μια τροποποίηση που θα το έκανε ακόμα καλύτερο . . .

(Αν παρατηρήσετε το ελατήριο σπρώχνει το άξονα κάπως "διαγώνια" και αυτό δεν μου άρεσε και τόσο.)

 

Κατασκευή ενδιάμεσου "ρουλεμάν" τριβής στο ελατήριο.

 

Η περίπτωση αποτελεί  χαρακτηριστικό παράδειγμα, του τι συμβαίνει όταν κάνεις "πατέντες" ! :hehe:

Ξανά έξω το ελατήριο, απαλή σφυρηλάτηση για να ισιώσει το άκρο του και πάλι στη μέγγενη για γυάλισμα! 

 

B23crw_20161223_201707.jpgB24crw_20161223_205351.jpg

 

Μιας και είχα πρόχειρα τα υλικά έγινε και ένα γυάλισμα στον άξονα και μπήκε στη θέση του το ελατήριο.

 

B25crw_20161223_205246.jpgB26crw_20161223_211340.jpg

 

Τώρα πιέζει το άξονα "κάθετα" και όχι λοξά όπως πρίν και το αποτέλεσμα ήταν άμεσο  . . .

 

 B27crw_20161223_211210.jpg

 

Και πάλι η επαφή είναι καλή, αλλά τώρα είναι σχεδόν κάθετη στο διαμήκη άξονα της σταθερή βάσης.

Φυσικά θα μου πείτε : "Τόσες στραβομάρες έχει, αυτό τη μάρανε ! ! !"  :)

Δεν έχετε άδικο, αλλά εγώ τι να κάνω που είχα δεί αυτό που στέκεται μεταξύ ελατηρίου και άξονα  . . .

 

B29crw_20161223_213624.jpgB30crw_20161223_213551.jpg

 

Ένας παλιός αλλά εξαιρετικά λείος ορειχάλκινος αποστάτης, ο οποίος μπήκε πάνω στο ελατήριο αφού προηγήθηκε ένα κομμάτι από χοντρή μόνωση καλωδίου.

Μπήκε βέβαια και ένα ακόμα κομμάτι μόνωσης που έφερε τον αποστάτη στη κατάλληλη θέση . . .

 

B31crw_20161223_213724.jpgB32crw_20161223_214303.jpg

 

Να "ρολάρει"  πάνω στον άξονα περιστρεφόμενος πάνω στο ελατήριο, που καλά μαντέψατε, χωράει σχεδόν εφαρμοστά στον αποστάτη!

 

B33crw_20161223_215654.jpgB34crw_20161223_215838.jpg

 

B35crw_20161223_215911.jpgB36crw_20161223_215722.jpg

 

Το σημείο επαφής άξονα / οδηγού φωλιάς, ήρθε σχεδον στο επιθυμητό σημείο ! :T:

 Και με αυτά, είμαστε κάπως έτσι :

 

B37crw_20161223_220224.jpg

 

Αυτά όμως γι απόψε. γιατί σε λίγο θα αρχίσω να γράφω "κορακίστικα" από τη νύστα ! 

Στο επόμενο update θα δούμε πως διορθώθηκαν οι τζόγοι στην κολώνα της βάσης και πώς βοήθησαν σε αυτό μερικές μπύρες ! :hehe:


Kαλό βράδυ σε όλους και καλές γιορτές! :D

 

 

Έγινε επεξεργασία από Seafalco
  • Like 6
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

Η εξάλειψη του τζόγου στην κολώνα της βάσης

Αυτό είναι και το βασικό ποιοτικό ζήτημα που έχει η βάση.

Έχει και άλλα θέματα -κυρίως εργονομικά ή αίσθησης λειτουργίας-, αλλά αυτό είναι σημαντικό καθώς προκαλεί ανακρίβεια στην εργασία που κάνουμε.

Δεν σας κρύβω ότι με απασχόλησε αρκετά και κυρίως το ζήτημα της -το κατά το δυνατόν- με λιγότερα μέσα επέμβασης.

Όπως είπα και σε κάποιο προηγούμενο post, λύσεις υπάρχουν και μάλιστα πολύ καλές, αλλά είναι δαπανηρές και απρόσιτες στους περισσότερους από εμάς !

Εκεί λοιπόν που χώνευα μετά το φαγητό, πίνοντας τη μπυρίτσα μου, έγινε το "κλικ" και όλα κούμπωσαν στη θέση τους !
 

Με τη μπύρα ανα χείρας, μπήκα στο εργαστήριο, στράγγιξα τη μπυρα και την . . .  έσφαξα! ! !  :hehe: 

 

D1cr_20161228_162357.jpgD2cr_20161228_162512.jpg

 

Με ένα λεπτό ψαλιδάκι που έχει λεία κόψη, έκοψα λεπτά φυλλαράκια από το αλουμίνιο του κουτιού το οποίο έχει πάχος ~ 0,09mm, τους στρογγύλεψα τη μια άκρη και . . .

 

D3cr_20161228_162527.jpgD4cr_20161228_162646.jpg

 

. . .  άρχισα να τα περνάω ανάμεσα στην κολώνα και στο ένα από τα "δαχτυλίδια" του φορέα του δραπάνου.

Η δουλειά προχώραγε μια χαρά, αλλά καθώς τα φυλλαράκια πλήθαιναν, ο τζόγος μίκραινε και η εισαγωγή του επόμενου φύλλου γινόταν πιο δύσκολη.

Έτσι θέλοντας και μη , το έψαξα λίγο και κατάληξα ότι ο πιο εύκολος τρόπος για να μπει το φυλλαράκι είναι . . . 

 

D6cr_20161228_164121.jpgD5cr_20161228_164024.jpg

 

Να κατεβάσεις με το μοχλό το φορέα προς τα κάτω, να βάλεις το φυλλαράκι πάνω στη κολώνα φροντίζοντας η άκρη του να μπεί έστω και λίγο στη σχισμή μεταξύ κολώνας και δαχτυλιδιού.

Κρατάς γερά το φυλλαράκι με το δάχτυλο πάνω στη κολώνα και αφήνεις σιγά-σιγά το μοχλό.  Ο φορέας ανεβαίνει και το φυλλαράκι περνάει μόνο του στη θέση του!  :)

Με το τρόπο αυτό καλύφθηκε όλη η περίμετρος της κολώνας με φυλλαράκια !  Και αμέσως μετά ακολουθησε το άλλο δαχτυλίδι του φορέα!

 

C7cr_20161228_164143.jpg 

 

D8cr_20161228_164839.jpgD9cr_20161228_164850.jpg

 

Τα φυλλαράκια του αλουμινίου διπλώθηκαν πρόχειρα,  μην τυχόν φύγουν από τη θέση τους (πρόχειρα το ομολογώ, αλλά εκείνη τη στιγμή, άλλο πράγμα με απασχολούσε ! ) :)

Αυτό δεν ήταν άλλο από το τζόγο!

Ο οποίος προς μεγάλη μου χαρά . . . εξαφανίστηκε.

 

D10cr_20161228_164857.jpg  D11cr_20161228_164939.jpg

 

Η συναρμογή κολώνας και φορέα δραπάνου δεν έχει πλέον "καμία" χαλαρότητα.

Μπήκε και το σχετικό λιπαντικό (40ρι λάδι αυτοκινήτου) και η κίνηση είναι "βελούδινη"  (!) και επιτέλους χωρίς να "παίζει" καθόλου!

Προφανώς το πάχος του αλουμινίου του κουτιού της μπύρας ήταν περίπου ίσο με το μισό του τζόγου και έτσι σαν για να ειρωνευτεί την κατάσταση . . . αυτό που χρειαζόνταν η βάση, για να πάψει να κινείται σαν μεθυσμένη, ήταν απλά μια . . . μπύρα ! :p

 

Η διόρθωση του τζόγου στον οδηγό του πίρου ρύθμισης του βάθους διόρθωσης (συνέχεια)

Δεν φαντάζομαι να υπάρχει κανείς σας που πιστεύει ότι δεν θα το δοκίμαζα ! :hehe: 

Αφού η πατέντα της μπύρας δούλεψε τόσο καλά στο φορέα του δραπάνου, γιατί να μην δουλέψει και στο άλλο προβληματικό σημείο!

 

E1cr_20161229_141949.jpg  E2cr_20161229_142011.jpg

 

Με το ψαλιδάκι κόπηκαν λεπτότερα φυλλαράκια, έγιναν μυτερά και πιέζοντάς τα πάνω σε ένα κατσαβίδι έγιναν και λίγο πιο καμπύλα.

Στη συνέχεια, με λίγο παρακάλεμα μπήκε το πρώτο στη θέση και αμέσως μετά το δεύτερο !

Εδώ λόγω της μικρότερης διαμέτρου η εισαγωγή των φύλλων, ήθελε πιο πολύ προσοχή, αλλά με γερό κράτημα κοντά στη σχισμή και με μικρές κινήσεις του μοχλού πάνω -κάτω μπήκε και το τελευταίο στη θέση του! 

 

E3cr_20161229_142532.jpgE4cr_20161229_142714.jpg 

 

Τα φυλλαράκια διπλώθηκαν και από τις δύο πλευρές  και ένας πρόχειρος οπτικός έλεγχος, δείχνει ότι ο τζόγος περιορίστηκε πάρα πολύ !

 

E5cr_20161229_142753.jpg  E6cr_20161229_143748.jpg

 

Στη συνέχεια ξέσφιξα τον πίρο ρύθμισης βάθους για να δώ αν έτσι, μπορώ να αντιληφθώ κάποιο τζόγο, και πράγματι με λυμένο τον πίρο, αισθάνεσαι ένα πολύ μικρό τζόγο (καμία σχέση βέβαι με τις "εκδρομές" που έκανε πρίν ο πίρος !  )

Οπότε πιθανά θα χρειαζόταν λίιιγο ποιο παχύ . . .  κουτί μπύρας ! :p

Αλλά δεν το έψαξα παραπέρα, άλλωστε η προηγούμενη λύση δεν είχε καταργηθεί !

 

E7cr_20161229_143205.jpg  E8cr_20161229_143649.jpg

 

Επαναφορά του ελατηρίου σε θέση πίεσης και δοκιμή.  Όλα πάνε πάρα πολύ καλά !

Κανένας τζόγος δεν είναι δυνατόν να ανιχνευτεί !

 

E9cr_20161229_143700.jpg  E10cr_20161229_143710.jpg

 

Η πρόσθετη πίεση από το ελατήριο, εξαφανίζει την όποια "διάθεση ανεξαρτησίας" του πίρου! :D

 

D13cr_20161228_165301.jpg  D12cr_20161228_165254.jpg

 

 

Για την ιστορία να πω ότι, αυτό που έδειξα εδώ είναι μια έμπνευση της στιγμής και ουσιαστικά την μηχανουργική υλοποίησή της, περιέγραψε ο @Lakisss κανα δυο ώρες μετά τις δοκιμές που είχα κάνει για να δώ πως δουλεύει.

Οπότε, είχα ήδη την απάντηση σε αυτό που είπες Νίκο, αλλά δεν μπορούσα να το πώ, θα χάλαγε η έκπληξη ! :)

 

Δεν σας κρύβω ότι αυτή τη φάση της βελτίωσης την κατευχαριστήθηκα, τόσο γιατί έλυσε το βασικό πρόβλημα, όσο -και πολύ περισσότερο- γιατί ο τρόπος που επιτεύχθηκε αυτό ήταν πρωτότυπος,  αλλά κυρίως εύκολος  και προσιτός σε όλους !  

Τολμώ να πώ, πιο εύκολο δεν γίνεται !

Πίνεις τη μπυρίτσα σου και μεταμορφώνεις την κάθετη βάση σου σε μια που θα κόστιζε αρκετά περισσότερα χρήματα ! :D

Αλλά υπάρχει και ένας άλλος λόγος που η ευχαρίστηση ήταν διπλή !

 

Απεδείχθη περίτρανα, η αγαστή σχέση,:beer: και έμπνευσης ! ! !  :hehe: 

 

Καλό βράδυ σε όλους και καλά να περνάμε ! :D

 

Έγινε επεξεργασία από Seafalco
  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.