Jump to content



Νομική οδός για RMA στο Eshop


P70

Recommended Posts

πριν 1 ώρα, το μέλος salde έγραψε:

κάτι που συγχέεται σε παρόμοιες συζητήσεις είναι η διάκριση ανάμεσα στην επιστροφή ενός λειτουργικού προϊόντος κι ενός ελαττωματικού. Στην περίπτωση του ελαττωματικού δεν ισχύουν με βάση το νόμο τα όσα γράφεις εκτός αν θελήσουν να ισχυριστούν ότι το ελάττωμα προκλήθηκε από εσένα (που δεν το γράφεις) ή ότι όταν αγόρασες γνώριζες το ελάττωμα κ.λ.π.

 

3 μέρες+χαλασμένο=τα χρήματά σου πίσω.
Αν ισχυρίζονται οτιδήποτε άλλο τότε μάλλον παρανομούν και ο αγοραστής μάλλον πρέπει να επιμείνει με κάθε νόμιμο τρόπο.

Επίσης καλό είναι να μη γίνεται σύγχυση μεταξύ της αγοράς από απόσταση (όπως είναι οι περισσότερες διαδικτυακές αγορές) όπου τα δικαιώματα υπαναχώρησης ακόμη και άνευ αιτιολόγησης είναι αυξημένα και της αγοράς με φυσική παρουσία.

 

Να διευκρινίσω μιλαω παντα για το θεμα εγγυηση ,  αρα ελαττωματικο προιον και οχι για επιστροφη διοτι δεν μας κανει και χωρις ελαττωμα που να εχει προκληθεί απο τον χρήστη αρα μη καλυψης του απο εγγυηση.

 

Τυπικα μιλουσα λιγο γενικα και αοριστα.Σε προσωπικες εμπειρεις....σκληρος δισκο σταματησε να δουλευει 1 μηνα μετα απο την αγορα , μου ειπαν να τον στειλουν για αντικατασταση με χρονο αναμονης 1μηνα η πιστωτικο 25 ευρω κατω απο την τιμη αγορας διοτι τοσο ειναι η τελευταια τιμη που πωληθηκε καποια στιγμη απο την ημερα που τον πηρα εως την ημερα που τον πηγα πισω.

Τελικα μιλησα κατευθειαν με w.d. και σε 1μιση βδομαδα ειχα νεο δισκο ιδιο με αυτον που αγορασα.

 

Επισης η τιμη του συγκεκριμενου δισκου ,  για αρκετο διαστημα αφου μου εγινε αντικατασταση , σε διαφορα μαγαζια ηταν οσο τον ειχα αγορασει εγω +- 1 η 2 ευρω αρα εκει ειναι φως φαναρι (κατα την γνωμη μου) οτι το καταστημα , αν επαιρνα πιστωτικο , θα ειχε και ενα δισκο απο την αντικατασταση του δικου μου για πωληση στην ιδια τιμη αλλα και 25 ευρω κερδος.

 

Επισης ειχαμε αγορασει μαζι με φιλο μου (για αυτον) 1 απλη καρτα γραφικων.

Η καρτα σταματησε να δουλευει  μερικους μηνες μετα (δεν θυμαμε αν ηταν 4 η 6 , αλλα σιγουρα λιγοτερο απο 10) , του προτειναν πιστωτικο 47 ευρω (60 ειχε αγορασει την καρτα) η να σταλει στην εταιρεια και αν εχει να του φερει αλλη κτλ. με παλι χρονο αναμονης στον μηνα.

Η δικαιολογια και εκει ηταν οτι τελευταια τιμη πωλησης του συγκεκριμενου κωδικου ηταν 47 ευρω και ο φιλος μου πηρε το πιστωτικο και πληρωσε 22 ευρω για να παρει την ιδια καρτα (chipset) αλλα απο αλλη εταιρεια.

Μεσα στον ιδιο μηνα το καταστημα ξανα εφερε την αρχικη καρτα που αγορασε ο φιλος μου προς πωληση στην τιμη των 65 ευρω.

Έγινε επεξεργασία από platonas
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
On 20/11/2016 at 10:40 ΜΜ, το μέλος idonthave έγραψε:

Αν μιλάμε για μέσα στα 2 χρόνια, δεν μπορεί να επισκευαστεί και να με εξυπηρετήσουν ναι θα έπαιρνα κάποιο αντίστοιχο που έχουν στα 1000€.

α)Το κατάστημα πώλησης είναι άμεσα υπεύθυνο απέναντι στον καταναλωτή και β) ο προμηθευτής/κατασκευαστής απέναντι στο κατάστημα.

Για το β λογικά υπάρχουν κι εκεί κανόνες /νόμοι όπου θα προβεί το κατάστημα για να αντιμετωπίσει την ζημιά, την μη ανταπόκριση του κατασκευαστή/προμηθευτή.

Δεν ξέρω κάτι άλλο να σου πω, όπως είπες δεν είμαστε νομικοί και τι θα κάνουν αυτοί, κοιτάω τα δικαιώματα μου που έχω ως καταναλωτής

 

Για τον 9ο χρόνο δεν ξέρω να σου πω, λογικά τότε δεν υπάρχει 250άρης :whistling: , μιλάμε για την 2ετή εγγύηση που έχει ορίσει η ΕΕ ως ελάχιστο.

Απ'την αρχή σου λέω ότι για πέρα τα 2 χρόνια δεν το ξέρω και ότι θα πάρω να μάθω (λογικά ισχύει για τα 2 πρώτα χρόνια, μου αναφέρεις στο τέλος 

για μεγάλης διάρκειας :p.

Μιας και χρειάστηκε να επιστρέψω τροφοδοτικό της coolermaster που έχει 5 χρόνια εγγύηση (αγορασμένο Αύγουστο του '14),

μου πίστωσαν το συνολικό ποσό της αγοράς**, όπου θυμήθηκα το εν λόγω θέμα  και δεν είχα γράψει

την απάντηση που είχαν στείλει από ΓΓΚ και Συνήγορο Καταναλωτή

 

Είχα στείλει το παρακάτω κείμενο και στους 2 φορείς

Spoiler

Καλησπέρα, Έχω απορία σχετικά με το παρακάτω:

 

"Καθιερώνεται η ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα ή έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων του πράγματος , η οποία εγείρεται σε περίοδο δύο (2) ετών για τα κινητά και πέντε (5) ετών για τα ακίνητα από τη στιγμή της παράδοσής του."

"Εάν κατά τη διάρκεια ισχύος της εγγύησης εμφανισθεί στο προϊόν ελάττωμα και ο προμηθευτής αρνείται ή βραδύνει την επισκευή πέραν του αναγκαίου κατά περίπτωση χρόνου, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει την αντικατάσταση του προϊόντος με νέο ίσης αξίας και ποιότητας ή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση."

 

Η απορία είναι: αντικατάσταση του προϊόντος με νέο ίσης αξίας και ποιότητας.

 

Έχω αγοράσει μια κάρτα γραφικών για υπολογιστή στα 600€ η οποία έχει εγγύηση 3 χρόνια, στον 1 χρόνο και 8 μήνες μου έβγαλε πρόβλημα, την επιστρέφω στο κατάστημα που την αγόρασα. Στο service βλέπουν ότι όντως έχει πρόβλημα και με ενημερώνουν ότι δεν μπορεί να επισκευαστεί. Η λύση που μου προτείνουν είναι αντικατάσταση με κάποιο άλλο μοντέλο, άλλης σειράς που έχει βγει τώρα αλλά όχι της ίδιας κατηγορίας, που ναι μεν έχει ίδιες επιδόσεις ή και καλύτερες το οποίο κοστίζει 400€ ή πιστωτικό στα 400€. Εγώ όταν έκανα την αγορά είχα δώσει 600€ και αυτοί μου προτείνουν πιστωτικό στα 400€ ενώ ζητάω πιστωτικό 600€ που ήταν η αξία του προϊόντος με βάση την απόδειξη αγοράς. Το πιστωτικό απ'όσο γνωρίζω είναι άτυπο(δεν υπάρχει κάποιος νόμος) και το χρησιμοποιούν για την εξυπηρέτηση πωλητή - καταναλωτή.

 

1)Έχω δικαίωμα να ζητήσω πιστωτικό στα 600€ που ήταν και η αξία του προϊόντος ή να υπαναχωρήσω από την σύμβαση και να ζητήσω τα χρήματα μου πίσω εφόσον είναι μέσα στα 2 πρώτα χρόνια? Από την ΕΕ έχει οριστεί 2 χρόνια ελάχιστη εγγύηση αν δεν κάνω λάθος

 

2)Αν η βλάβη γίνει στα 2 χρόνια και 2 μήνες (ο κατασκευαστής δίνει για το συγκεκριμένο προϊόν 3 χρόνια εγγύηση) έχω το δικαίωμα πάλι μετά τα 2 χρόνια να ζητήσω πιστωτικό ή τα χρήματα πίσω όση είναι με βάση της αξίας της απόδειξης αγοράς?

 

3) Για την ερώτηση 2 στην περίπτωση που η εγγύηση είναι 5 ή 10 χρόνια μπορείτε να μου πείτε τι ισχύει στην περίπτωση που το κατάστημα δεν μπορεί να με εξυπηρετήσει?

 

4)Πέρα από τις ηλεκτρονικές συσκευές το ίδιο ισχύει και για τις λευκές συσκευές όσον αφορά το πιστωτικό ή την επιστροφή των χρημάτων, για τα 2 πρώτα χρόνια με βάση την ΕΕ και για μετά εφόσον έχουν εγγύηση 3 ή 5 ή 10 χρόνια?

 

Αν μπορείτε να μου διευκρινίσετε σχετικά με τα παραπάνω ερωτήματα όσον αφορά την αντικατάσταση με ίσης αξίας και ποιότητας ή την επιστροφή χρημάτων για την κάθε περίπτωση.

Η απάντηση από  συνήγορο καταναλωτή (δεν μπόρούσαν να μου δώσουν απάντηση)
Spoiler

Κύριε .....,
Σε απάντηση του μηνύματός σας, παρακαλούμε να γνωρίζετε ότι ο Συνήγορος του Καταναλωτή αποτελεί Ανεξάρτητη Αρχή, αρμόδια για την εξωδικαστική, φιλική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών. Ο ρόλος της Αρχής μας είναι κατεξοχήν διαμεσολαβητικός και ενεργοποιείται με την υποβολή έγγραφης και ενυπόγραφης αναφοράς εκ μέρους του ενδιαφερόμενου καταναλωτή σε βάρος του προμηθευτή, με τον οποίο αντιμετωπίζει συγκεκριμένο πρόβλημα. Εν συνεχεία, ο ενδιαφερόμενος ενημερώνεται εγγράφως αναφορικά με τη δυνατότητα του Συνηγόρου του Καταναλωτή να επιληφθεί της υπόθεσής του ή για τη θέση της στο αρχείο.

 

Σχετικά με τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις υποβολής αναφοράς μπορείτε να λάβετε αναλυτικές πληροφορίες από την ιστοσελίδα μας, όπου παρέχεται και το σχετικό έντυπο, ή από τη γραμματεία, μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας. Επίσης, λειτουργεί υπηρεσία εξυπηρέτησης κοινού κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες από 09:00 έως 15:00, όπου είναι δυνατή η επικοινωνία με ειδικό επιστήμονα.

 

Επισημαίνεται ότι στο πλαίσιο άσκησης της παραπάνω αρμοδιότητας και, πρωτίστως, της διαφύλαξης της αμεροληψίας του διαμεσολαβητικού μας ρόλου, δεν δυνάμεθα να ανταποκρινόμαστε σε ερωτήματα-αιτήματα καταναλωτών, όταν αυτά δεν υποβάλλονται ως ανωτέρω, με τη μορφή αναφοράς.

 

Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη,
Εκ της γραμματείας 

 

Η απάντηση από Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (και όποιος κατάλαβε :p )

Spoiler

ΑΠ 127.../02-12-2016

 

κε .....,

Σε απάντηση στο με ΑΠ 123.../28-11-2016 ερώτημα σας θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για νομικό καθεστώς των εγγυήσεων:

Α) Σύμφωνα με τις κύριες διατάξεις σχετικά με τη νομική εγγύηση, δηλαδή τα άρθρα 534-561 του Αστικού Κώδικα ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συμφωνημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα. 

Εάν ένα ελάττωμα παρουσιάζεται τους έξι πρώτους μήνες μετά την αγορά του πράγματος,, ο αγοραστής δεν έχει να αποδείξει ότι το προϊόν ήταν ελαττωματικό τη στιγμή της παράδοσης. Το βάρος της απόδειξης είναι στον πωλητή. Μετά τους έξι μήνες ο αγοραστής πρέπει να αποδείξει ότι το προϊόν είναι ελαττωματικό.

Με τα ανωτέρω άρθρα, λοιπόν, καθιερώνεται η ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα ή έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων του πράγματος, η οποία εγείρεται σε περίοδο δύο (2) ετών για τα κινητά και πέντε (5) ετών για τα ακίνητα  από τη στιγμή της παράδοσής του. Εξαίρεση γίνεται μόνον, εάν ο αγοραστής γνώριζε από πριν το ελάττωμα. Όταν η έλλειψη της συμμόρφωσης γνωστοποιείται  στον πωλητή, ο αγοραστής δικαιούται κατ’ επιλογήν του:

1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες.

2. να μειώσει το τίμημα.

3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.

Β) Σύμφωνα με το άρθρο 5 του νόμου 2251/1994 για την εμπορική εγγύηση, αυτή είναι υποχρεωτική μόνο στην περίπτωση προμήθειας καινούργιων προϊόντων με μακρά διάρκεια ζωής. Το περιεχόμενο της μπορεί να διαμορφωθεί ελεύθερα από τον προμηθευτή ως προς το περιεχόμενο και τη χρονική διάρκειά της, σύμφωνα με τα στο ανωτέρω άρθρο οριζόμενα.

Αν κατά τη διάρκεια της εγγύησης εμφανιστεί ελάττωμα στο προϊόν ο καταναλωτής δικαιούται, πρώτα, να ζητήσει την επισκευή του προϊόντος και εφόσον ο προμηθευτής αρνείται ή καθυστερεί την επισκευή πέραν του αναγκαίου χρόνου, δικαιούται να ζητήσει την αντικατάσταση του προϊόντος με νέο ίσης αξίας και ποιότητας ή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση.  

 

Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση.

 

Ε..... Λ.....

 

Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού

Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή

Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς

Διεύθυνση Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή

Τμήμα Νομικής Υποστήριξης

Ταχ. Δ/νση: Πλατεία Κάνιγγος

Τηλ: 213 1514546

Fax: 210 3843549

 

Απ'όσο κατάλαβα (προσωπική άποψη) επειδή δεν γίνετε εύκολα κατανοητό από την απάντηση της ΓΓΚ,

η πίστωση όλου του ποσού γίνετε για τα 2 πρώτα χρόνια (με βάση την ελάχιστη 2ετή  εγγύηση που υποχρεώνει η ΕΕ),

μετά το πιστωτικό πρέπει να ορίζεται από την αξία που έχει το προϊόν την τρέχουσα περίοδο. 

Καθώς κοίταζα στην σελίδα της sandisk τους όρους εγγύησης σε κάποιο σημείο γράφει

Παράθεση

Belarus, Cyprus, Denmark, Greece, Italy, Norway, Poland, Russia, Slovenia, UK, and Ukraine consumers, or where statutorily permissible: SanDisk may, at its option, either: (1) repair or replace the Product with a new Product of equal or greater capacity, or another equivalent product; or (2) refund the current market value of the Product at the time the warranty claim is made to SanDisk if SanDisk is unable to repair or replace the Product.

 

Τα παραπάνω (επιστροφή χρημάτων ή πιστωτικό με βάση το ποσό στην απόδειξη αγορά) αφορούν περιπτώσεις που το προϊόν

δεν επισκευάζεται ή δεν υπάρχει να στο αντικαταστήσουν με το ίδιο ή κάποιο άλλο που σου προτείνουν και κρίνεις ότι δεν σε καλύπτει.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

** Στο τελευταίο πιστωτικό που μου έδωσαν (σήμερα, το γράφω στην αρχή) μου πίστωσαν όλο το ποσό της αγοράς που είχα κάνει περίπου 3 χρόνια πριν,

έχουμε τα εξής:

- το τροφοδοτικό το είχα πάρε σε προσφορά 70€, με βάση το σκρουτζ το τελευταίο καιρό (1χρόνο) έπαιζε στα 100€

-δεν υπάρχει πλέον ούτε στους καταλόγους του eshop (που κι εκεί αν θυμάμαι το είχαν στα 95-100€)

άρα πάμε στην περίπτωση που περιγράφω παραπάνω και πρέπει να μου πιστώσουν το ποσό της απόδειξης αγοράς,

όπως και σωστά έπραξαν (άποψη μου)

 

Στην περίπτωση που το είχα πάρει 100€ και τώρα είχε 80€ (μετά από 3 χρόνια) θα μου πίστωναν 80€ ή 100€, για πείτε :bleh: 

που είναι και η απορία των περισσότερων (τουλάχιστον αν θυμάμαι καλά το θέμα στις 2 τελευταίες σελίδες).

 

Ελπίζω να μην σας μπερδέψω με το σεντονάκι :whistling:

Έγινε επεξεργασία από idonthave
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.