pnick Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 27, 2016 #1 Κοινοποίηση Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 27, 2016 Από τις πιό ενδιαφέρουσες ειδήσεις των τελευταίων ετών, κατά την γνώμη μου http://www.extremetech.com/extreme/232416-amd-announces-new-ssg-a-gpu-with-1tb-of-ssd-storage-attached Αν ισχύσει και δουλέψει καλά στην πράξη (αυτό είναι ένα στοίχημα που συχνά η AMD δεν το κερδίζει δυστυχώς) θα αλλάξουν πολλά στην επαγγελματική χρήση καρτών. Ειδικά στον τομέα του gpu rendering. Οψόμεθα... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddie Ιούλιος 28, 2016 #2 Κοινοποίηση Ιούλιος 28, 2016 δεν υπάρχουν πολλες εφαρμογές/χρήσεις που χρειάζονται τεραστιες ποσότητες μνήμες χωρίς ταυτόχρονα και μεγάλο bandwidth, οποτε κατα τη γνώμη μου θα παει ψιλοάπατο Link to comment Share on other sites More sharing options...
pnick Ιούλιος 28, 2016 Author #3 Κοινοποίηση Ιούλιος 28, 2016 (edited) Πολλές δεν είναι, αλλά απασχολούν εκατομύρια χρήστες παγκοσμίως, όπως το gpu rendering για το οποίο ουσιαστικά γίνεται και όλη αυτή η αλλαγή. Ουσιαστικά περιορίζεται το latency εσωτερικά στην κάρτα και υπερσκελίζονται πολλά άλλα latencies του συστήματος. Από μόνο του αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα. Η μεγάλη αλλαγή θα είναι όταν η ΗΒΜ γίνει mainstream. Έγινε επεξεργασία Ιούλιος 28, 2016 από pnick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddie Ιούλιος 28, 2016 #4 Κοινοποίηση Ιούλιος 28, 2016 (edited) Δεν κατάλαβες. Το latency ειναι υψηλοτερο στους m2 της κάρτας απο το να παει στη ram του συστήματος. Το μόνο κερδος ειναι οταν χρειάζεται να χρηησιμοποιησει το δισκο του συστηματος οπου βγαίνει κερδισμένο. Για οσους χρειαζονται τα έξτρα gb χρησιμοποιουν server μητρικές που παιρνουν αρκετες δεκαδες/εκατονταδς gb. Μπορει να μην φτανουν αυτα τον m2 ssd αλλα η διαφορα δεν ειναι χαωδης ενώ η διαφορα στο latency μεταξυ m2 και ram ειναι. H συγκεκριμένη καρτα που παρουσιασαν την ειχαν με ό,τι πιο γρηγορο κυκλοφορει, δλδ 2χ samsung 950 pro σε raid 0 που λογω controller στην καρτα περιοριζοταν γύρω στα 4gb/s και τον συνεκριναν με 1 samsung 950 pro συνδεδεμενο στο pch σε pcie 2.0x2/pcie3.0x1 που περιοριζοταν στα 800mb/s. Kαταλαβαινεις οτι αν απλως τον ειχαν σε pcie3.0x4 που πιανει γυρω στα 2,5gb/s read ή ακομα στους καινουριους sm961 που φτανουν τα 3gb/s η διαφορα σε σχεση με τα 4gb/s ειναι μικρη (για 10000ευρω που κοστιζει η καρτα),ακομα και για εναν απλο ssd περα απο το μικρο κέρδος στο latency σε αυτήν την περιπτωση (που και παλι οσοι χρειαζονται περισσοτερα gb δεν θα χρησιμοποιησουν αυτην την υλοποιηση αλλα εξτρα ραμ οπως σου πα πιο πριν. Το hbm που λες δεν καταλαβαινω που κολλαει. Δεν θα χει τις χωρητικοτητες των αντιστοιχων nand , ουτε ειναι non volatile για να χρησιμοποιηθει σαν αποθηκευτικός χωρος σε m2 χωρια οτι ειναι και πανακριβο edit: Δεν αναφερω καν οτι ο προγραμματιστής θα πρεπει να εχει προνοήσει απο πριν για τη συγκεκριμένη καρτα ώστε να την εκμεταλευται η εφαρμογή, και δεν νομιζω οτι θα ασχοληθει κανεις , παρα μονο αν μια εταιρεια φτιαχνει η ιδια την εφαρμοφή που χρειαζεται Έγινε επεξεργασία Ιούλιος 28, 2016 από Eddie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pnick Ιούλιος 28, 2016 Author #5 Κοινοποίηση Ιούλιος 28, 2016 (edited) Οι απαντήσεις υπάρχουν στο άρθρο που παρέθεσα, αν και βλέπει τα πράγματα από την οπτική περισσότερο του video editing, ενώ το gpu rendering έχει τεράστιο εύρος εφαρμογών. Οι gpu renderers (ειδικά όταν μιλάμε για γραφικά) απλά δεν δουλεύουν αν η μνήμη που απαιτείται για το rendering υπερβαίνει το μέγεθος μνήμης της κάρτας, ανεξαρτήτως ταχύτητάς της και bandwidth. Αυτό ήταν μέχρι τώρα το βασικότερο εμπόδιο και για το latency μιλάμε σε 2ο επίπεδο (στο gpu rendering συνήθως τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά από άλλες εφαρμογές που δουλεύουν real time, γιατί είναι βασικά πιό "στατική" κατάσταση). Σχετικά με αυτό που είπες για τις εφαρμογές, εννοείται ότι χρειάζεται "software optimization", απλά οι ενδιαφερόμενοι είναι πάρα πολλοί, ειδικά από τον χώρο των Computer Graphics, VFX κ.λπ., γιατί απλά το gpu rendering προσφέρει ταχύτητες που για να τις πιάσεις με cpu rendering απαιτούνται μηχανήματα με πολλαπλάσιο κόστος. Είναι γεγονός ότι με OpenCL ελάχιστοι renderers δουλεύουν (οι περισσότεροι είναι cuda based), οπότε έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αντιδράσει και η AMD (πόσο θα ανοιχτεί στο θέμα του interface), αλλά πώς θα απαντήσει και η Nvidia, η οποία δίνει Vram με το σταγονόμετρο (μόνο η Μ6000 24gb έχει ουσιαστικά ικανοποιητική ποσότητα μνήμης για μερίδιο της συγκεκριμένης αγοράς). Έγινε επεξεργασία Ιούλιος 28, 2016 από pnick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now