Jump to content



Οι τεχνολογικές εξελίξεις στον κλάδο της ενέργειας και το ενεργειακό μέλλον της Ελλάδας


acct

Recommended Posts

4 hours ago, slalom said:

Αιτιολογημενη απαντηση

 

seat_leon_e-hybrid_1_resize_anoigma.jpg
WWW.DRIVE.GR

Το μικρομεσαίο plug-in hybrid της SEAT είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα εκτέλεση της συνταγής που βρίσκεται στο επίκεντρο της τεχνολογικής μόδας.

.

Quote

Όσο η μπαταρία είναι φορτισμένη, το Leon στο στάνταρ υβριδικό πρόγραμμα κινείται ηλεκτρικά και εντελώς αθόρυβα μέχρι να την αδειάσει ή μέχρι να ζητήσεις ισχυρή επιτάχυνση οπότε θα πάρει εμπρός αυτόματα ο TSI.

Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 18 και 22 kWh/100 km, κάτι που σημαίνει ηλεκτρική αυτονομία 45-60 km. Από εκεί και πέρα, το Leon e-Hybrid λειτουργεί ως ένα συμβατικό υβριδικό, με τον κινητήρα να ακούγεται σαφώς στην καμπίνα, χωρίς να ενοχλεί με τη χροιά του. Η εναλλαγή των κινητήρων είναι βελούδινη, ενώ η μέση κατανάλωση χωρίς φόρτιση είναι 6 lt/100 km, χωρίς τα 5άρια να είναι δύσκολος στόχος.

Θεωρώντας όμως ότι ξεκινάς με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, μπορείς να διανύσεις 100 km με πραγματική μέση κατανάλωση 3,6 lt/100 km. Και μπορείς να συνεχίσεις χωρίς στάση για άλλα 600 km μέχρι να αδειάσει το ρεζερβουάρ.

.

Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 150 PS, 250 Nm/1.550-3.500 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 115 PS, 330 Nm, μπαταρία 13 kWh (μικτή), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη

 

Το συγκεκριμένο η Seat το δίνει αυτό κάτι σαν 1,3 lt/100 km

 

https://www.seat.gr/content/dam/countries/gr/seat-website/car-shopping-tools/brochure-download/brochures-%26-specs/brochures-and-specs-21-05/Fylladio_Leon_cars-models-brochure-KL1-NA-may-2021.pdf κάπου προς το τέλος.

 

Το Audi στον λίγκα που είδαμε πιο πρίν, λέει αυτά,

Quote

Κυβισμός 1395 cm3

Μέγιστη ισχύς 110,00 kW (150hp)/5.000 - 6.000 1/min kW (PS) σ.α.λ. -1

Μέγιστη ροπή 250/1550 - 3500 Nm σ.α.λ. -1

 

και στο Audi media center βρίσκουμε αυτό,

Quote

Battery energy content in kWh 13
Peak electrical output in kW 80

Electrical torque output in Nm (lb-ft) 330 (243.4)

 

https://www.audi-mediacenter.com/en/audi-a3-sportback-tfsi-e-13237

 

σε όλα ίδια τα νούμερα με το seat εκτός από την ισχυ που είναι 5 kW λιγότερη.

 

Αυτό μας κάνει να πιστεύουμε ότι

 

Quote

H λογική λέει πως είναι το ίδιο σύστημα. ^

 

Οπότε η ίδια λογική μας κάνει να πιστεύουμε ότι η κατανάλωση σε κανονική χρήση θα είναι πολύ κοντά στην κατανάλωση του Seat και όχι κοντά στο 1,5 l/100 km που λέει η Audi.

 

Ελπίζω να είναι αιτιολογημένη η απάντηση. :hm:

Έγινε επεξεργασία από Nickzzz
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Εγω απο καποιον που εχει το Α3, εμαθα οτι ισχυει το 1,5.

Σε σχεση με καποιον αλλο που εχει Toyota υβριδικο, του καιει γυρω στα 3-3,5 με 85 gr CO2

 

Το group δινει 30 gr CO2

 

Νομιζω ολα αυτα σχετιζονται

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, slalom said:

Εγω απο καποιον που εχει το Α3, εμαθα οτι ισχυει το 1,5.

Σε σχεση με καποιον αλλο που εχει Toyota υβριδικο, του καιει γυρω στα 3-3,5 με 85 gr CO2

 

Το group δινει 30 gr CO2

 

Νομιζω ολα αυτα σχετιζονται

 

Αν ισχύει το 1.5 πάω να γίνω ταρίφας με το A3.

Ή θα χωσω 3-4κινητήρες σε νταλίκα να τραβάει και θα φέρνω κονταίνερ από Κίνα οδικώς. Πιο φθηνά θα είναι απ'οτι με πλοίο.

 

Αν καταλαβαίνω καλά ακόμη και το WLTP βοηθάει στη διάδοση των ψεμάτων των plugin

teaser-wltp-nefz-textless-w1024xh512-cut
WWW.DAIMLER.COM

For around 25 years, the NEDC was the valid test cycle for vehicles in the EU.

 

Στην εικόνα τουλάχιστον λέει: Επαναλαμβανόμενοι κύκλοι μέχρι να τελειώσει η μπαταρία

Έγινε επεξεργασία από l2phile
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Από το site της Audi

 

Παράθεση

Η φιλοσοφία συστήματος κίνησης έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε ένα μεγάλο μέρος των καθημερινών διαδρομών να διανύεται αμιγώς ηλεκτρικά. Η επιλογή του τύπου κίνησης ρυθμίζεται στο Audi A3 Sportback TFSI e με τέσσερα διαφορετικά προφίλ οδήγησης: αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση (EV), η αρχική χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης για να διατηρηθεί η μπαταρία για ηλεκτρική οδήγηση αργότερα (hold) ή για την πλήρωση της μπαταρίας (charge), ή ο αποτελεσματικός συνδυασμός (hybrid).

 

 

Τι λενε τα ψιλά γράμματα?

 

Παράθεση

4

Ενδεχομένως σχετίζεται με αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.

 

Τι σημαίνει αυτό?Αυτό που λέει η εικόνα -->

 

image.png

 

 

Ποιό 1,5 οπότε?

Αν καίει Αθήνα Θεσσαλονικη 1,5 και δω φωτο απο trip computer, μα την παναγία αυριο θα πάω να πάρω ένα να ανεβοκατεβαίνω με 5 ευρώ + τα διόδια.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Δρ. Β. Λύκος: Οδηγούμαστε σε απόλυτη ενεργειακή εξάρτηση και ενεργειακή φτώχεια

 

Παράθεση

Η μείωση των εκπομπών του διοξειδίου στη Γερμανία θα γίνει με ρωσικό φυσικό αέριο μέσω Nord Stream, όχι με αιολικά. Την ίδια ώρα στην Ελλάδα μέσω συμμαχιών Γερμανικών κολοσσών με την ΔΕΗ, είναι έτοιμη να αναπτύξει  1000 MW πάνω στα ερείπια του ελληνικού λιγνίτη  και της βίαιης απολιγνιτοποίησης το 2024. Τα δικά της όμως λιγνιτικά  εργοστάσια, θα τα κλείσει  το 2038, και αν τα κλείσει. Ο κ. Λύκος, μίλησε για τις γεωπολιτικές προεκτάσεις της ενεργειακής στρατηγικής, αλλά και την καθημερινότητα που σε επίπεδο ενεργειακής εξάρτησης, μεταφράζεται σε ακριβή πρόσβαση από τον καταναλωτή έως την εγχώρια βιομηχανία με ότι αυτό συνεπάγεται στο κεφάλαιο ανάπτυξη.

 

 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ο “δρόμος για την κόλαση” είναι στρωμένος με πράσινα οράματα…

 

 

Παράθεση

 

Παρά την φαινομενική σύγκλιση των στόχων ΟΗΕ και ΕΕ έχει ενδιαφέρον η επισήμανση του διαφορετικού περιεχομένου των όρων “μηδενικές εκπομπές” και “κλιματική ουδετερότητα”. Στην πρώτη περίπτωση o όρος “μηδενικές εκπομπές” σημαίνει μείωση των αερίων του θερμοκηπίου με στόχο την εξισορρόπηση των παραγόμενων εκπομπών με τις εκπομπές που απομακρύνονται από την ατμόσφαιρα της Γης.

Στην δεύτερη περίπτωση ο όρος “κλιματική ουδετερότητα” σημαίνει την εξισορρόπηση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου με “αντιστάθμιση” ή αφαίρεση από την ατμόσφαιρα ισοδύναμης ποσότητας άνθρακα για την ποσότητα που παράγεται. Μία φαινομενικώς ταυτόσημη διατύπωση που η δεύτερη επιτρέπει σε μία οικονομικώς ισχυρή χώρα (π.χ. Γερμανία) να “αντισταθμίζει” τη λειτουργία ρυπογόνων βιομηχανιών της, χρηματοδοτώντας χαμηλού κόστους αντισταθμιστικές πράσινες δραστηριότητες σε άλλες χώρες.

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Το Μέλλον των Ευρωπαϊκών Χαμηλών Εκπομπών Διοξειδίου του Άνθρακα Εξαρτάται Από το Μέλλον του Φυσικού Αερίου

Παράθεση


Για την επιτυχία της Πράσινης Ευρωπαϊκής Συμφωνίας (Green Deal), η ΕΕ χρειάζεται την συνδρομή εναλλακτικών διαδρομών και υποδομών φυσικού αερίου. Ο στόχος δεν είναι μόνο η ενίσχυση της ευρωπαϊκής ενεργειακής ανεξαρτησίας αλλά και η διατήρηση των απαραίτητων προϋποθέσεων ώστε το φυσικό αέριο, το πρωταρχικό συστατικό του πολύ-αναφερόμενου «ενεργειακού μείγματος», να παραμείνει προσβάσιμο, διότι είναι απαραίτητο για την αδιάκοπη λειτουργία των ΑΠΕ

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Αιολικά: Μύθοι και αλήθειες

 

Παράθεση

 

 

“…Συνοψίζοντας τα προηγούμενα, η αιολική ενέργεια παρουσιάζει σοβαρά μειονεκτήματα είτε για να στηρίξει το εθνικό σύστημα ενέργειας στη θέση του λιγνίτη είτε στην ικανότητά της να μειώσει τους ρύπους που προκαλούν την κλιματική αλλαγή. Συνοπτικά τα μειονεκτήματα της μαζικής εξάπλωσης των α/γ είναι:

Οι α/γ δεν παράγουν φορτίο βάσης ούτε ρεύμα όποτε το χρειαζόμαστε. Η παραγωγή ρεύματος είναι ασταθής γιατί εξαρτάται από τη διακύμανση του ανέμου.

Παράγουν πραγματική ισχύ κατά 25% έως 30% χαμηλότερη της ονομαστικής.

Το γεγονός ότι οι α/γ απαιτούν την παράλληλη λειτουργία υποστηρικτικών σταθμών ορυκτών καυσίμων και παράγουν ενέργεια λιγότερη του μισού της ονομαστικής αξίας τους, σημαίνει ότι εξοικονομούν μικρότερο ποσό CO2 από αυτό που διατυμπανίζεται.

Η αιολική ενέργεια δεν είναι ανταγωνιστική σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα, γι’ αυτό απαιτεί μόνιμη επιδότηση στην τιμή αγοράς που χρεώνεται ο καταναλωτής.

Η μαζική εξάπλωση των α/γ στη χώρα μας θα έχει τεράστια επίπτωση στο ελληνικό Τοπίο τόσο εξαιτίας ασύμβατου μεγέθους, όσο και εξαιτίας των εκτεταμένων επεμβάσεων (δρόμοι, δίκτυα).

Οι επιπτώσεις στον τουρισμό και την ποιότητα ζωής των ντόπιων κατοίκων που θα ζουν μαζί με τις τεράστιες α/γ δεν έχουν συζητηθεί και εκτιμηθεί σοβαρά.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ΓιαγκΤ said:

 

“…Συνοψίζοντας τα προηγούμενα, η αιολική ενέργεια παρουσιάζει σοβαρά μειονεκτήματα είτε για να στηρίξει το εθνικό σύστημα ενέργειας στη θέση του λιγνίτη είτε στην ικανότητά της να μειώσει τους ρύπους που προκαλούν την κλιματική αλλαγή. Συνοπτικά τα μειονεκτήματα της μαζικής εξάπλωσης των α/γ είναι:

Οι α/γ δεν παράγουν φορτίο βάσης ούτε ρεύμα όποτε το χρειαζόμαστε. Η παραγωγή ρεύματος είναι ασταθής γιατί εξαρτάται από τη διακύμανση του ανέμου.

Παράγουν πραγματική ισχύ κατά 25% έως 30% χαμηλότερη της ονομαστικής.

Το γεγονός ότι οι α/γ απαιτούν την παράλληλη λειτουργία υποστηρικτικών σταθμών ορυκτών καυσίμων και παράγουν ενέργεια λιγότερη του μισού της ονομαστικής αξίας τους, σημαίνει ότι εξοικονομούν μικρότερο ποσό CO2 από αυτό που διατυμπανίζεται.

Η αιολική ενέργεια δεν είναι ανταγωνιστική σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα, γι’ αυτό απαιτεί μόνιμη επιδότηση στην τιμή αγοράς που χρεώνεται ο καταναλωτής.

Η μαζική εξάπλωση των α/γ στη χώρα μας θα έχει τεράστια επίπτωση στο ελληνικό Τοπίο τόσο εξαιτίας ασύμβατου μεγέθους, όσο και εξαιτίας των εκτεταμένων επεμβάσεων (δρόμοι, δίκτυα).

Οι επιπτώσεις στον τουρισμό και την ποιότητα ζωής των ντόπιων κατοίκων που θα ζουν μαζί με τις τεράστιες α/γ δεν έχουν συζητηθεί και εκτιμηθεί σοβαρά.

Εμένα γιατί δε μου κάθετε στο μυαλό ως λογικό όλο αυτό, με το φτωχό μου το μυαλό.

Δηλαδή είναι λιγότερο επιβλαβές να καις λιγνίτη από τα αιολικά;

Μήπως είναι και λιγότερο ασφαλές από πυρινικό αντιδραστήρα;

Μήπως καλύτερα να καίμε ξύλα για να παράγουμε ενέργεια;

Link to comment
Share on other sites

πριν 16 λεπτά, το μέλος swatoner έγραψε:

Εμένα γιατί δε μου κάθετε στο μυαλό ως λογικό όλο αυτό, με το φτωχό μου το μυαλό.

Δηλαδή είναι λιγότερο επιβλαβές να καις λιγνίτη από τα αιολικά;

Μήπως είναι και λιγότερο ασφαλές από πυρινικό αντιδραστήρα;

Μήπως καλύτερα να καίμε ξύλα για να παράγουμε ενέργεια;

Είναι γιατί δεν το διάβασες ; )

Link to comment
Share on other sites

Εγώ το έχω ξαναδιαβάσει άλλες 10 φορές, σχεδόν με αναλλοίωτες πηγές και επιχειρήματα, πολλά από αυτά μόνο στη φαντασία των συντακτών.

 

Πιο πίσω στο θέμα έχουμε γράψει πολλά για τεχνολογίες προσωρινής αποθήκευσης ενέργειας, οπότε θα αποφύγω να επαναλάβω τα ίδια. Ομοίως, έχουμε επιχειρηματολογήσει κατά της προβληματικής χωροθέτησης αιολικών πάρκων σε προστατευόμενες περιοχές (χάρη και στην πρόσφατη απαράδεκτη αλλαγή του νόμου) και για μεθόδους μείωσης της όχλησης στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.

 

Αλλά, όποιος μελετά το θέμα καλόπιστα πρέπει να ξεκολλήσει επιτέλους από αγκυλώσεις που έχουν αναφορές σε προηγούμενες δεκαετίες. Όσοι βλέπουν ως λύση τον λιγνίτη φαίνεται ότι δεν έχουν περάσει μια βόλτα από τη Μεγαλόπολη ή την Πτολεμαΐδα, να δουν τον κρανίου τόπο που αφήνουν τα λιγνιτικά πεδία, ακόμη και μετά τις όποιες "αποκαταστάσεις". Ή δεν έχουν αξιολογήσει το μειωμένο προσδόκιμο ζωής των κατοίκων στην ευρύτερη περιοχή.

 

Όσοι επικαλούνται τα υποτιθέμενα υψηλά κόστη του ρεύματος από ΑΠΕ αγνοούν ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη (όπου γενικά τη χονδρική αγορά ενέργειας δε λυμαίνονται πρωτόδικα καταδικασμένοι κλέφτες 100δων εκατομμυρίων δημόσιου χρήματος) οι δημοπρασίες καταλήγουν με μικρότερο κόστος ανά MWh για αιολικά και φωτοβολταϊκά ακόμη και από το φυσικό αέριο.

 

Ας πούμε, στην Ισπανία, όπου πρόσφατα έχουν δημοπρατηθεί αιολικά και φωτοβολταϊκά έργα ~3 GW με μέσο κόστος ~25€/MWh (Solar: 24.47 [14.89-28.90], Wind: 25.31 [20.00-28.89]) , αυτές τις μέρες το κόστος την ενέργειας έχει εκτιναχθεί πάνω από τα 100€/MWh, κυρίως εξαιτίας της αύξησης της τιμής του φυσικού αερίου. Δηλαδή, απλουστευτικά,  οι νέες ΑΠΕ κοστίζουν το 1/4 από ό,τι η τρέχουσα κατανομή ηλεκτροπαραγωγής.

 

Και προφανώς δεν έχει απολύτως καμία σημασία αν παράγουν την ονομαστική ισχύ τους, δεν τιμολογούνται με αυτή. Μόνο την πραγματικά παραγόμενη ενέργεια πωλούν, όχι τη θεωρητική μέγιστη.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Nickzzz said:

Μπορούμε να έχουμε αιολικά χωρίς σταθμούς βάσης ή όπως λέγονται στα ελληνικά; Αυτή είναι η ερώτηση.

 

Θεωρητικά, ναι. Αλλά μόνο με σημαντικό πλεόνασμα παραγωγής από ΑΠΕ και μονάδες προσωρινής αποθήκευσης. Όμως ο άμεσος στόχος δεν είναι η πλήρης απαλοιφή των θερμοηλεκτρικών σταθμών, αλλά η μείωση της εξάρτησης από τις πιο ρυπογόνες ή ακριβές μεθόδους ηλεκτροπαραγωγής.

 

Ας πούμε, χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχημένης υλοποίησης θεωρείται το το HPR, στην Αυστραλία. Μια συστοιχία μπαταριών ~200 MWh/150 MW που γειτνιάζει με ένα αιολικό πάρκο ~300MW. Αν και η εγκατάσταση έχει κοστίσει ~200 εκ. $ Αυστραλίας, μέσα σε 2-3 χρόνια έχει γλυτώσει τους καταναλωτές από κόστη διανομής >100 εκ. $ και προσφέρει υπηρεσίες σταθεροποίησης του δικτύου ταχύτερα και φτηνότερα από ό,τι πανάκριβες μονάδες αεριοστροβίλων και ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη που εμείς κουβαλάμε από νησί σε νησί για να καλύπτουμε την αυξημένη ζήτηση τα καλοκαίρια.

 

Ας μη λειτουργούμε με την ψευδαίσθηση ότι η σημερινή κατάσταση είναι βιώσιμη και απλώς ασχολούμαστε με ΑΠΕ με το ζόρι για να κονομήσουν οι γερμανικές εταιρείες.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Η χθεσινή κατανάλωση της Ελλάδας ήταν 166 GWh. Τις τελευταίες βδομάδες με την άπνοια δεν έχουμε ξεπεράσει το 15 % με τις ΑΠΕ (χωρίς τα νερά).

Τραβάμε κάθε μέρα γύρω στο 15 % της ενέργειας από τις διασυνδέσεις.

Τι μπορεί να κάνει μια τέτοια μπαταρία;

Link to comment
Share on other sites

ρε συ @acct έλεος πια ...

 

πήγαινε ψάξε για την Γερμανία όπου εξαγόρασε το ποσοστό ρύπων για να παράγει με λιγνίτη ρεύμα !

και δεν αφήνει τους υπόλοιπους να παράγουν με λιγνίτη ! γιατί λέει η Ευρώπη τόσους ρύπους πρέπει να παράγει με λιγνίτη αγοράζω το 80% να παράγω εγώ εσείς αγοράστε τις ανεμογεννήτριες που παράγω !

 

θα έρθει μέρα όπως την ξανα έχτισαν να ξαναπέσει η Γερμανία !
πρέπει να την κάνουμε το ΜΠΑΓΚΛΑΝΤΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ !

 

 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, dfk_7677 said:

share-electricity-low-carbon.thumb.png.ddd453b48a1155d260642612ccd9ad78.png

 

ναι τι ;

έχουν ακόμα λιγνίτη , 

πολλές φορές τα γραφήματα δεδομένα δεν λένε την αλήθεια ! it's Germany behind WV !

Όσοι έχουν τελειώσει πανεπιστήμιο το ξέρουν οι υπόλοιποι είστε μπλέμπες ?

 

παράδειγμα

έχουμε 4 εργοστάσια που παράγουν με λιγνίτη

και μετά βάζουμε εγκαταστούμε και τα υπόλοιπα οικολογικά ας πούμε, το ποσοστό αυξάνετε και τα WATTS αλλά αυξάνετε και το οικολογικό γράφημα  αλλά τα 4 εργοστάσια με λιγνίτη όμως δουλεύουν ακόμα κανονικότητα παράγουν τους ίδιους ρύπους με πριν !

 

 

Έγινε επεξεργασία από ARMAGEDDON
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.