Jump to content



Οι τεχνολογικές εξελίξεις στον κλάδο της ενέργειας και το ενεργειακό μέλλον της Ελλάδας


acct

Recommended Posts

πριν 9 ώρες, το μέλος sotiris έγραψε:

Σαν ισοζύγιο μακροπρόθεσμα ποια είναι καλύτερη μέθοδος?

 

Ανάλογα...αν σου πουλήσω εγώ τις μπαταρίες οπωσδήποτε υπερτερούν γιατί μετά θα πρέπει να σου πουλήσω φορτιστές που θα μετατρέπουν το εναλλασσόμενο σε συνεχές και ύστερα μετατροπείς inverter που θα μετατρέπουν το συνεχές σε εναλλασσόμενο.

Θα έχεις κάτι απώλειες αλλά και βλάβες που δεν συγκρίνονται όμως με την προσφορά σου στην ευημερία των ανθρώπων του πλανήτη και ιδιαιτέρως του ανθρώπου που σου τα πούλησε : P

 

Όσο για τις περιόδους από τότε που καταργήθηκε η ντιζα στα στροφόμετρα των μηχανών παίρνουν μια έξοδο από την περιέλιξη του αλτενέιτορ πριν την ανόρθωση και μετράνε περιόδους δείχνοντας στροφές.

Άλλες βέβαια μετράνε με βαλβίδα παλμούς από μαγνητισμένο δόντι γραναζιού στον καθρέφτη αλλά αυτό είναι εκτός θέματος : )

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, sotiris said:

μακροπρόθεσμα ποια είναι καλύτερη μέθοδος

 

37 minutes ago, ΓιαγκΤ said:

αν σου πουλήσω εγώ τις μπαταρίες οπωσδήποτε υπερτερούν

 

Ακόμη κι αν δεν σου τις πουλήσει κάποιος από το φόρουμ, οι μπαταρίες είναι πάλι είναι προτιμότερη λύση, γιατί προσφέρουν ασύγκριτα μεγαλύτερη ευελιξία.

 

Εκτός από τη σταθεροποίηση της συχνότητας, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την άντληση ενέργειας σε χρονικές κλίμακες sub-second / multi-MW, μια ανεκτίμητη δυνατότητα που κυριολεκτικά μπορεί να σώσει το δίκτυο από αλυσιδωτά blackout.

 

Έναν απολογισμό και σύγκριση με τους παραδοσιακούς εφεδρικούς αεριοστροβίλους είχε κάνει κι ο Αυστραλιανός "ΑΔΜΗΕ", για να αποφανθεί αν τεχνικά και οικονομικά ήταν επιθυμητοί κι άλλοι σταθμοί σαν τον HPP στο δίκτυο και η απάντηση ήταν θετική:

 

Edit: καλύτερη πηγή για την αναφορά.

https://www.aemo.com.au/-/media/Files/Media_Centre/2018/Initial-operation-of-the-Hornsdale-Power-Reserve.pdf

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ανεμογεννήτριες στην Κοιλάδα των Μουσών; Όχι, ευχαριστώ!

Kokkinos.jpg

 

Παράθεση

 

Πέρα από την σαφή και κατηγορηματική αντίθεση στην εγκατάσταση των ανεμογεννητριών στην περιοχή εκ μέρους της Εφορείας Αρχαιοτήτων και του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, αξίζει να σημειωθεί πως την πλήρη του αντίθεση έχει εκφράσει και ο Δήμος Αλιάρτου-Θεσπιέων.

 

 

Η απόφαση του ΚΑΣ στις 26 Αυγούστου ήταν το θέμα να αναβληθεί, προκειμένου να γίνει αυτοψία των μελών του στο χώρο. Η αυτοψία έγινε πράγματι την Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου, αλλά προξενεί μεγάλη εντύπωση πως την ίδια ακριβώς ημέρα το θέμα μπήκε στην ημερήσια διάταξη της αυριανής συνεδρίασης (Τρίτης 8 Σεπτεμβρίου). Όπως διαβάζουμε στην αναρτηθείσα Ημερήσια Διάταξη, το 5ο θέμα της συνεδρίασης είναι: “Έγκριση ή μη αιτημάτων εγκατάστασης αιολικών σταθμών: α) της εταιρείας GREENFIELD WIND M.I.K.E., ισχύος 21 MW, στη θέση «Βαθειά Λάκκα» και 2,35 MW, στη θέση «Βαθειά Λάκκα – Ξάγναντο», Δ.Ε. Θεσπιέων, Δήμου Αλιάρτου – Θεσπιέων, Π.Ε. Βοιωτίας, β) της εταιρείας ΣΚΟΥΝΤΕΡΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Ι.Κ.Ε., ισχύος 2,35 MW, στη θέση «Ξάγναντο_Κ», Δ.Ε. Θεσπιέων, Δήμου Αλιάρτου – Θεσπιέων Π.Ε. Βοιωτίας, γ) της εταιρείας WIND ENERGY FACILITY, ισχύος 2,35 MW, στη θέση «Πλάτωμα – Ξάγναντο 2», Δ.Ε. Θίσβης, Δήμου Θηβαίων, Π.Ε. Βοιωτίας. (κατόπιν αυτοψίας).

Κάποιοι φαίνεται πως βιάζονται πολύ να “εξυπηρετήσουν” τις εταιρείες. Και ας μην έχουν προσκομίσει κανένα νέο στοιχείο που να τις δικαιώνει. Και ας μην έχει καν καθαρογραφεί το πρακτικό της αυτοψίας του ΚΑΣ.

Ποιοι και γιατί;  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
ellada-europaiko-rekor-paragogis-ilektri
WWW.NAFTEMPORIKI.GR

Διπλό ρεκόρ, εθνικό και ευρωπαϊκό, σημείωσαν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας την περασμένη εβδομάδα στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα...

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Kiss the Ground

 

 

Πολλοί από μας γνωρίζουμε ότι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι μια μπίζνα που θα γεμίσει τις τσέπες κάποιων επιβαρύνοντας το περιβάλλον χωρίς να προσφέρει ιδιαίτερα αποτελέσματα στην αλαλαγή του κλήματος . Ούτε σε 100 χρόνια δεν θα αλλάξει με τις ανανεώσιμες υποστηρίζει το ντοκιμαντέρ.

Προσωπικά δεν έχω ιδέα από χωράφια και μου έκανε τεράστια εντύπωση ότι αν σταματήσουμε το όργωμα τα χημικά και τις μονοκαλλιέργειες σε 20 χρόνια θα πάρουμε όλη τη ρύπανση πίσω στο χώμα

 

 

 

Έγινε επεξεργασία από ΓιαγκΤ
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 23/9/2020 at 9:53 ΠΜ, το μέλος ΓιαγκΤ έγραψε:

Kiss the Ground

 

 

Πολλοί από μας γνωρίζουμε ότι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι μια μπίζνα που θα γεμίσει τις τσέπες κάποιων επιβαρύνοντας το περιβάλλον χωρίς να προσφέρει ιδιαίτερα αποτελέσματα στην αλαλαγή του κλήματος . Ούτε σε 100 χρόνια δεν θα αλλάξει με τις ανανεώσιμες υποστηρίζει το ντοκιμαντέρ.

Προσωπικά δεν έχω ιδέα από χωράφια και μου έκανε τεράστια εντύπωση ότι αν σταματήσουμε το όργωμα τα χημικά και τις μονοκαλλιέργειες σε 20 χρόνια θα πάρουμε όλη τη ρύπανση πίσω στο χώμα

Aν σταματήσουμε όλα τα παραπάνω για 20 χρόνια δε θα πεθάνουμε από ασιτία;

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Το πρώτο μεγάλο πλοίο μεταφοράς υδρογόνου στον κόσμο

 

Παράθεση

 

Το πρώτο εμπορικά βιώσιμο μεγάλου μεγέθους πλοίο μεταφοράς υδρογόνου στον κόσμο ανέπτυξαν από κοινού το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries (HHI), η Hyundai Glovis, το νηολόγιο της Λιβερίας (LISCR) καθώς και ο νηογνώμονας Korean Register.

 

 

Το Hydrogen Council εξέδωσε έκθεση σχετικά με τις προοπτικές του υδρογόνου το 2017, η οποία υποδείκνυε ότι η αξία της παγκόσμιας αγοράς του εν λόγω καυσίμου θα ανέλθει στα $2,5 τρισ. έως το 2050, εκπροσωπώντας το 18% της συνολικής ενεργειακής ζήτησης.

Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι η κορεατική κυβέρνηση ανακοίνωσε το 2019 το πλάνο της για την ενίσχυση της χρήσης του υδρογόνου από την αυτοκινητοβιομηχανία και τη ναυπηγική.

 

 

Στα σκαριά το μεγαλύτερο Ro-Ro αιολικής ενέργειας


 

Παράθεση

 

Στο στάδιο του σχεδιασμού βρίσκεται το μεγαλύτερο πλοίο Ro-Ro το οποίο θα κινείται με αιολική ενέργεια. Ο σχεδιασμός του πλοίου «Oceanbird» έχει ανατεθεί στη σουηδική Wallenius Marine, ενώ στο εγχείρημα συμβάλλουν επίσης η σουηδική κυβέρνηση και διάφορα ερευνητικά ινστιτούτα.

 

Με μεταφορική ικανότητα 7.000 οχημάτων, το πλοίο, μήκους σχεδόν 200 μ., θα είναι ίδιο σε μέγεθος με τα συμβατικά car carriers, η διαφορά του ωστόσο θα έγκειται στην εμφάνισή του. Στην κορυφή της γάστρας του πλοίου θα υπάρχουν πέντε τηλεσκοπικά ιστία, καθένα από τα οποία θα έχει ύψος 79 μ. και δυνατότητα πλήρους περιστροφής. Παράλληλα τα ιστία θα μπορούν να «χαμηλώνουν» στα 60 μ. για την αποφυγή γεφυρών και την πλοήγηση υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες.

 

Αν και το πλοίο δεν θα είναι πλήρως οικολογικό, πρόκειται για σημαντικό βήμα προς την ευθυγράμμιση του κλάδου των Ro-Ro με τους στόχους και τους κανονισμούς του ΙΜΟ. Το «Oceanbird» θα έχει μέγιστη ταχύτητα 10 κόμβων, επτά λιγότερων σε σχέση με τα κοινά πλοία μεταφοράς οχημάτων. Ως εκ τούτου, το ταξίδι μέσω του Ατλαντικού θα διαρκεί δώδεκα ημέρες αντί για επτά.

 

 

Έγινε επεξεργασία από ΓιαγκΤ
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

πριν 2 ώρες, το μέλος colt3003 έγραψε:

 

Προβλέπεται να καταστεί το γρηγορότερο scrap στην ιστορία.....

 

Περισσότερο πειραματικά είναι αυτά για απόκτηση τεχνογνωσίας

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Εργασίες για Αιολικό Σταθμό στην προστατευόμενη περιοχή Φραγκάκι.

 

121906662_388841312471961_60193031359314
WWW.FACEBOOK.COM

Εργασίες για Αιολικό Σταθμό στην προστατευόμενη περιοχή Φραγκάκι.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Πριν λίγες σελίδες αναρωτιόμασταν γιατί μόνο κάτι γραφικοί κλεφτοκοτάδες ασχολούντο με το υδρογόνο;

Είναι δύσκολο, ή τεχνολογία ανώριμη κλπ κλπ

Ξαφνικά η Mitsubishi ωρίμασε τη τεχνολογία  ...

 

Three Technologies to Power Europe’s Hydrogen Ambitions

 

36ECEEA5D66B4CAA843E2BFFE4382375.jpg

Link to comment
Share on other sites

Οι αρκουδέηδες κλεφτοκοτάδες της Ε.Ε. πάντως έχουν πει εδώ και λίγο καιρό ότι θα πέσουν πολλές επενδύσεις για το υδρογόνο.

 

Quote

Moreover, Europe is highly competitive in clean hydrogen technologies manufacturing and is well positioned to benefit from a global development of clean hydrogen as an energy carrier. Cumulative investments in renewable hydrogen in Europe could be up to €180-470 billion by 2050 ...

 

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/QANDA_20_1257

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
5fe4cda981327.jpg
PHYS.ORG

The Korea Superconducting Tokamak Advanced Research(KSTAR), a superconducting fusion device also known as the Korean artificial sun, set the new world record as it succeeded in maintaining the...

 

Quote

On November 24(Tuesday), the KSTAR Research Center at the Korea Institute of Fusion Energy (KEF) announced that in a joint research with the Seoul National University (SNU) and Columbia University of the United States, it succeeded in continuous operation of plasma for 20 seconds with an ion-temperature higher than 100 million degrees, which is one of the core conditions of nuclear fusion in the 2020 KSTAR Plasma Campaign.

 

It is an achievement to extend the 8 second plasma operation time during the 2019 KSTAR Plasma Campaign by more than 2 times. In its 2018 experiment, the KSTAR reached the plasma ion temperature of 100 million degrees for the first time (retention time: about 1.5 seconds).

 

[...]

 

The final goal of the KSTAR is to succeed in a continuous operation of 300 seconds with an ion temperature higher than 100 million degrees by 2025.

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.