Jump to content



Οι τεχνολογικές εξελίξεις στον κλάδο της ενέργειας και το ενεργειακό μέλλον της Ελλάδας


acct

Recommended Posts

πριν 17 λεπτά, το μέλος acct έγραψε:

Και τα τρένα υποστηρίζω ως μεταφορικό μέσο, αλλά δεν έχω χτίσει σιδηροδρομικό σταθμό στο σαλόνι μου. Ευχαριστώ για την ευγενική προσφορά, πάντως. 

 

Ανάλογα το μέγεθος… έχω ένα φύλο που έχει ένα ολόκληρο δωμάτιο με τραίνα.

Δεν σου πρότεινα κάνα θεόρατο πύργο μια μικρή γεννήτρια του 500ρικου αρκεί να καταλάβης

Έγινε επεξεργασία από ΓιαγκΤ
Link to comment
Share on other sites

Μια τεχνολογία που έχει δοκιμαστεί αρκετά για τη δέσμευση CO2 από την ατμόσφαιρα είναι οι ηλεκτροχημικές κυψέλες. Από μια ομάδα στο MIT που είχε δημοσιεύσει και παλαιότερα ενδιαφέροντα αποτελέσματα ανακοινώθηκε ότι πλέον η συσκευή τους έχει ωριμάσει πέρα από το στάδιο του proof-of-concept και θα συνεχίσει να αναπτύσσεται εμπορικά, με την ελπίδα σε λίγα χρόνια να είναι ευρύτερα διαθέσιμη.

 

http://news.mit.edu/2019/mit-engineers-develop-new-way-remove-carbon-dioxide-air-1025

 

Ενεργειακά η μέθοδος είναι αρκετά αποτελεσματική (~1GJ / t δεσμευμένου CO2), λειτουργεί αξιόπιστα σε μεγάλο εύρος συγκεντρώσεων και η συσκευή μπορεί μέχρι στιγμής να ολοκληρώσει ~7000 κύκλους δέσμευσης (αντίστοιχους με τη φόρτιση και εκφόρτιση μιας μπαταρίας) διατηρώντας ~70% της απόδοσης.

 

Αυτό το είδος τεχνολογιών είναι αρκετά υποσχόμενο, γιατί μπορεί εύκολα μετατρέψει το πλεόνασμα καθαρής ενέργειας σε απορρύπανση (στη γη) ή ακόμη να το αξιοποιήσει για τη αυτοματοποιημένη συγκέντρωση αναγκαίων πρώτων υλών για τη σύνθεση καυσίμου (πχ σε μια δυνητική αποικία στον Άρη).

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, ΓιαγκΤ said:

Για να μην παρεκτρεπόμεθα άλλη φορά, όταν έχεις χρόνο φτιάξε έναν κατάλογο με τους ακαδημαϊκούς και τα μέσα ενημέρωσης που δίνεις πιστοποίηση

 

 

Ε... είναι δύσκολο να βρει κανείς έναν επιστήμονα της προκοπής, όταν το 97% υιοθετεί την αντίθετη άποψη.... 

 

 

....όμως....

 

Το παραμύθι του ''97%'' έχει καταρριφθεί εδώ και 5 χρόνια από τον David D. Friedman. Συγκεκριμένα στο blog του εξηγεί ότι αυτό το περιβόητο 97% είναι μαγειρεμένο, και έχει εξαχθεί -με επιστημονικό τρόπο ε ?- από μεγαλύτερο αριθμό μελετών, οι οποίες δεν συμμερίζονται το ''ανθρωπογενές'' της κλιματικής αλλαγής. 

Ακόμα και ο αρχικός εκδότης της έρευνας, προσπαθώντας να απαντήσει, έκανε το σύνηθες για έναν δογματικό: απάντησε άλλα αντί άλλων. 

Και μόνο από αυτή τη διαφωνία, εμείς οι δύσπιστοι, έχουμε νομίζω κάθε δικαίωμα να αμφισβητούμε τους ''επιστήμονες''. Πολύ δε περισσότερο όσο ζούμε σε μια εποχή, που η ακεραιότητα και η συνέπεια, (ναι ναι ΚΑΙ στους επιστήμονες)  είναι από καιρό ζητούμενα και όχι δεδομένα. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, colt3003 said:

Ε... είναι δύσκολο να βρει κανείς έναν επιστήμονα της προκοπής, όταν το 97% υιοθετεί την αντίθετη άποψη.... 

 

 

....όμως....

 

Το παραμύθι του ''97%'' έχει καταρριφθεί εδώ και 5 χρόνια από τον David D. Friedman.

 

Εγώ έχω καταλάβει ότι είστε πρόθυμοι να πιστέψετε ό,τι επιβεβαιώνει αυτό που σας αρέσει, ακόμη κι αν είναι η καινούρια διαφήμιση του Jumbo.

 

Θες να δεχτώ για την οικονομία της συζήτησης ότι είναι 50-50 η ανθρωπογενής κλιματική αλλαγή στην επιστημονική κοινότητα (που δεν είναι); Έγινε. Τότε γιατί δυσκολεύεστε τόσο να βρείτε έστω καμιά σοβαρή επιστημονική δημοσίευση και παραθέτετε ως ειδήμονες στο θέμα:

• έναν ανθρωπολόγο που έχει γράψει για τα Ψυχεδελικά Ευαγγέλια

• έναν τσαρλατάνο που κατασκευάζει μαγικά μηχανάκια

• έναν νομικό που το 2014 διαφώνησε σε ένα μπλογκ, αλλά προφανώς όχι αρκετά πειστικά για να είναι δημοσιεύσιμος

 

Αν θες πραγματικά να δεις τη δευτερολογία των Cook et al. που συνήθως είναι η πηγή του 97%, δες την παρακάτω επιστημονική δημοσίευση (open access):

https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1748-9326/11/4/048002

 

Και, αν είσαι καλοπροαίρετος, σημείωσε και την κατακλείδα:

Quote

From a broader perspective, it doesn't matter if the consensus number is 90% or 100%. The level of scientific agreement on AGW is overwhelmingly high because the supporting evidence is overwhelmingly strong.

 

Αν προτιμάς μια πιο εύπεπτη σύνοψη, δες τι λέει η NASA για το θέμα της ομοφωνίας, σε μια βολική σελίδα όπου παραθέτει την άποψη πάμπολλων επιστημονικών οργανισμών:

Quote

Technically, a “consensus” is a general agreement of opinion, but the scientific method steers us away from this to an objective framework. In science, facts or observations are explained by a hypothesis (a statement of a possible explanation for some natural phenomenon), which can then be tested and retested until it is refuted (or disproved).

 

Αλλιώς, να παραθέσω κι εγώ ένα απόσπασμα από τον καζαμία του κυρ-Μιχάλη που μου πουλάει και-γαμώ-τις-ντομάτες στη λαϊκή και να σας ρουμπώσω όλους.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Αυτό που έχει ενδιαφέρον για την Ελλάδα είναι το πώς θα υιοθετήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα,

όχι μόνο ως νομοθεσία ως προς το αυτοκίνητο, αλλά και ως προς ενεργειακή παραγωγή και ευκολίες ... φόρτισης!

Αν το Tesla Model 3 καταφέρει να έρθει στα 30.000 ευρώ κάποια στιγμή στην επόμενη πενταετία, προσωπικά θα το προτιμούσα αντί ενός αντίστοιχου π.χ. octavia, αν φυσικά είναι σε συγκρίσιμο κόστος (π.χ. 20000 το octavia, 30000 το tesla).

Ειδικότερα για την Αθήνα, θα έπρεπε ήδη να υπάρχουν κάποιες ευκολίες για τα ταξί, στα οποία το κόστος ενός model 3 στα 35000 (όταν και αν έρθει τόσο) φαντάζει λογικότατο, + εύκολα μπορούν να γίνουν σταθμοί φόρτισης στις υπάρχουσες πιάτσες.

 

Το μεγαλύτερο ερώτημα όμως είναι πώς θα μπορούσες να τα φορτίζεις σπίτι σου. Το να τα φορτίζεις σπίτι σου είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη αν η ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες γίνει κανονικότητα. Στην εποχή του model s (αυτοκίνητο των 120.000 ευρώ) είσαι σίγουρος ότι λίγοι το έχουν, οπότε θα το φορτίσεις. Στην εποχή του model 3 (και πόσο μάλλον, σε κάποιο μελλοντικό ακόμη φτηνότερο hatchback), πιστεύω ότι θα υπάρχει σύστημα με booking του supercharger, και μόνο αν γεμίσουν τα πεζοδρόμια με φορτιστές θα μπορεί όντως να γίνει η ... αλλαγή!

 

Τώρα για το φορτίο που θα πέσει στο υπάρχον δίκτυο και την επέκταση που θα χρειαστεί για μια εξ'ολοκλήρου μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αυτό μένει να το δούμε. Επίσης το πόσο ... σκάψιμο θα χρειαστεί για να μπορέσει να υποστηρίξει σταθμούς με τόσο μεγάλες καταναλώσεις.

Link to comment
Share on other sites

πριν 2 ώρες, το μέλος sotiris έγραψε:

Το μεγαλύτερο ερώτημα όμως είναι πώς θα μπορούσες να τα φορτίζεις σπίτι σου. Το να τα φορτίζεις σπίτι σου είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη αν η ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες γίνει κανονικότητα.

Στην πριζα του κλειστου σου γκαραζ, τη νυχτα

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, sotiris said:

Αυτό που έχει ενδιαφέρον για την Ελλάδα είναι το πώς θα υιοθετήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα,

όχι μόνο ως νομοθεσία ως προς το αυτοκίνητο, αλλά και ως προς ενεργειακή παραγωγή και ευκολίες ... φόρτισης!

Αν το Tesla Model 3 καταφέρει να έρθει στα 30.000 ευρώ κάποια στιγμή στην επόμενη πενταετία, προσωπικά θα το προτιμούσα αντί ενός αντίστοιχου π.χ. octavia, αν φυσικά είναι σε συγκρίσιμο κόστος (π.χ. 20000 το octavia, 30000 το tesla).

Ειδικότερα για την Αθήνα, θα έπρεπε ήδη να υπάρχουν κάποιες ευκολίες για τα ταξί, στα οποία το κόστος ενός model 3 στα 35000 (όταν και αν έρθει τόσο) φαντάζει λογικότατο, + εύκολα μπορούν να γίνουν σταθμοί φόρτισης στις υπάρχουσες πιάτσες.

 

Το μεγαλύτερο ερώτημα όμως είναι πώς θα μπορούσες να τα φορτίζεις σπίτι σου. Το να τα φορτίζεις σπίτι σου είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη αν η ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες γίνει κανονικότητα. Στην εποχή του model s (αυτοκίνητο των 120.000 ευρώ) είσαι σίγουρος ότι λίγοι το έχουν, οπότε θα το φορτίσεις. Στην εποχή του model 3 (και πόσο μάλλον, σε κάποιο μελλοντικό ακόμη φτηνότερο hatchback), πιστεύω ότι θα υπάρχει σύστημα με booking του supercharger, και μόνο αν γεμίσουν τα πεζοδρόμια με φορτιστές θα μπορεί όντως να γίνει η ... αλλαγή!

 

Τώρα για το φορτίο που θα πέσει στο υπάρχον δίκτυο και την επέκταση που θα χρειαστεί για μια εξ'ολοκλήρου μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αυτό μένει να το δούμε. Επίσης το πόσο ... σκάψιμο θα χρειαστεί για να μπορέσει να υποστηρίξει σταθμούς με τόσο μεγάλες καταναλώσεις.

 

Μπορεί το Model 3 να είναι αυτή τη στιγμή το δημοφιλέστερο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο στον κόσμο, αλλά για να γίνει δημοφιλές και στην Ελλάδα πρέπει να υπερβεί αρκετά εμπόδια.

 

Καταρχάς, φοβάμαι ότι είναι αδύνατο να φτάσει στα 30k € στη χώρα μας μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, γιατί οι παραδοσιακές αντιπροσωπείες θα μπλοκάρουν με σθένος τις φοροαπαλλαγές που θα είναι αναγκαίες γι αυτήν την έκπτωση.

 

Συνεπώς, στα 40k € που τοποθετείται κατ' ελάχιστο, δύσκολα στοχεύει στο κοινό που αναζητά ένα οικονομικό οικογενειακό σεντάν, που έχει την προοπτική να καταλήγει σε χαμηλότερο TCO δεκαετίας από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο. Αναγκαστικά, το αρχικό κοινό του είναι οι πιο ευκατάστατοι φίλοι πολυτελών αυτοκινήτων επιδόσεων.

 

Ακόμη και οχήματα που ταιριάζουν περισσότερο στη δική μας πραγματικότητα, όπως το Nissan Leaf ή το Chevy Bolt είναι δυσανάλογα ακριβά για την αγορά στην οποία τοποθετούνται.

 

Από την άλλη, στην Ελλάδα είμαστε αρκετά βολικοί με τα δίκτυα διανομής ρεύματος (παντού κολώνες, ελάχιστα υπόγεια καλώδια), οπότε είναι εύκολο να ανεχτούμε και 1-2 μετασχηματιστές παραπάνω για να στηθούν σε μερικά κομβικά σημεία των αστικών κέντρων superchargers ή άλλοι σταθμοί ταχυφόρτισης. Επίσης, σε πολλές περιοχές είναι εύκολο να στηθούν destination chargers προσβάσιμοι στο κοινό και σποραδικά ταχυφορτιστές κατά μήκος των εθνικών οδών.

 

Πάντως, από τη δική μου εμπειρία, η ηλεκτροκίνηση πρέπει πρώτα να γίνει θελκτική, γιατί τώρα αντιμετωπίζεται ακόμη από πολλούς ως απότοκο μιας υποτιθέμενης περιβαλλοντικής συνωμοσιολογίας.

 

Στο Ηράκλειο, από αμιγώς ηλεκτροκίνητα έχω μετρήσει μόνο 1 Tesla Model X και 2 BMW i3, των οποίων οι ιδιοκτήτες είμαι σίγουρος ότι έχουν την πολυτέλεια να φορτίζουν μόνο στο σπίτι τους. Από την άλλη, προσωπικά έχω επιμείνει σε διάφορες δημόσιες συζητήσεις για την ανάγκη έστω πιλοτικής τοποθέτησης δημόσια προσβάσιμων σταθμών φόρτισης και ξέρω με σιγουριά ότι μεσοπρόθεσμα θα τοποθετηθούν τουλάχιστον 2 σχετικά κοντά μου.

 

Αυτό μπορεί να γίνει ακόμη και από Δήμους και Περιφέρειες, αξιοποιώντας ευρωπαϊκούς πόρους, ώστε να αρχίσει σταδιακά να εμπεδώνεται ότι δεν προπαγανδίζουμε ένα φανταστικό ή ανεδαφικό μοντέλο αυτοκίνησης.

 

Η άλλη επιλογή είναι να περιμένουμε μερικά χρόνια ακόμη τους Destination Chargers της Tesla σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λαμία, Ιωάννινα, Σπάρτη, που είναι "coming soon" καιρό τώρα και προφανώς απευθύνονται σε τουρίστες που θα ήθελαν να κάνουν roadtrip στη Ελλάδα και θέλουν να έχουν και μια πιο βολική επιλογή από την μπαλαντέζα από το φουαγιέ του ξενοδοχείου.

 

Τέλος πάντων, πριν πολλά χρόνια έλεγα ότι το επόμενο αυτοκίνητό μου θα ήθελα να είναι ηλεκτροκίνητο, αν τα νούμερα έβγαιναν. Δε βγήκαν. Το ίδιο λέω ξανά και είμαι περισσότερο αισιόδοξος, αλλά δεν κρατάω και την ανάσα μου.

 

Αν έβγαινε ένα Model 3 Value, με τελική τιμή στην Ελλάδα 30k €, ακόμη και με λίγο μικρότερη εμβέλεια από τα σημερινά 400/500+ km των SR/LR, με δωρεάν τέλη κυκλοφορίας και τη δυνατότητα τουλάχιστον 1 στις 2 φορτίσεις μου να είναι δωρεάν (πχ με επιδοτούμενους σταθμούς), θα το έπαιρνα χθες.

 

21 Νοεμβρίου περιμένουμε και το reveal του Tesla "Cybertruck". Πού ξέρεις, μπορεί χάρη σ' αυτό να γίνει δημοφιλής η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα κι όλα τα Hilux, τα Navara, τα Ranger και τα L200 να γίνουν σε λίγα χρόνια Tesla, για να δραπετεύουν ευκολότερα από τα μπλόκα τροχαίας/ΤΑΕ/ΟΠΚΕ... ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Γιατί δεν παίρνεις Nissan Leaf , χθες;

 

_________________________

 

market_share_APVs-by_country-large.png

 

__________________________

 

Και στην Ε.Ε., σύνολο Q1-Q3, τα ALTERNATIVELY-POWERED VEHICLES (=ηλεκτρικά, hybrid, plug in hybrid, φ.α., e85 ...)  είναι στο 9,8 %.

Έγινε επεξεργασία από Nickzzz
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Nickzzz said:

Γιατί δεν παίρνεις Nissan Leaf , χθες;

 

Μα το είπα σε 2-3 σημεία παραπάνω, αν και λίγο φλύαρα:

 

 

Το break-even μου για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του Model 3 είναι 30k €, 400- km αυτονομία, δωρεάν τουλάχιστον τις μισές φορτίσεις.

 

Το Leaf είναι:

• ακριβότερο (~35k €)

• μικρότερο και λιγότερο "έξυπνο"

 

και επιπλέον:

• έχει σημαντικά χειρότερες επιδόσεις, μικρότερη μπαταρία (40 kWh) και μικρότερη αυτονομία (270 km)

• αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ακόμη υποδομή για να φορτίζω δωρεάν και ελάχιστη υποδομή (2 ρευματοδότες σε όλη την πόλη) για να φορτίζω έστω επί πληρωμή

 

Με αυτές τις προδιαγραφές Θα το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά μόνο αν έκανε κοντά στα 20k €, που είναι απίθανο με οποιοδήποτε φορολογικό κίνητρο αυτή τη στιγμή. Συνεπώς, με τα δικά μου κριτήρια, το Leaf δεν είναι ταιριαστή επιλογή.

  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/10/2019 at 9:58 PM, slalom said:

Υπαρχουν πολλα κλειστα παρκινγκ στο κεντρο της Αθηνας

 

Ναι τα οποία όμως στοιχίζουν, είναι για λίγους κλπ. Δεν γίνεται να μην μπορείς να φορτίζεις σπίτι! Εκεί είναι που δεν σε νοιάζει (εντός ορίων) το πόση ώρα θα κάνει!

 

On 11/11/2019 at 12:00 AM, acct said:

 

Μα το είπα σε 2-3 σημεία παραπάνω, αν και λίγο φλύαρα:

 

 

Το break-even μου για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του Model 3 είναι 30k €, 400- km αυτονομία, δωρεάν τουλάχιστον τις μισές φορτίσεις.

[...]

Με αυτές τις προδιαγραφές Θα το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά μόνο αν έκανε κοντά στα 20k €, που είναι απίθανο με οποιοδήποτε φορολογικό κίνητρο αυτή τη στιγμή. Συνεπώς, με τα δικά μου κριτήρια, το Leaf δεν είναι ταιριαστή επιλογή.

 

Και νομίζω όλοι κάπου εκεί έχουν τον πήχη. Εγώ νομίζω στην Ελλάδα θα αργήσουμε τόσο που ο λόγος για να πάρεις ηλεκτρικό θα έιναι επειδή θα φορολογήσουν τα συμβατικά...

 

Αν δεν έρθουν τα ηλεκτρικά τύπου Leaf, Zoe etc. στην τιμή των 20κ (έστω, άδειο, όσο άδειο γίνεται), δεν πρόκειται να γίνουν mainstream. Είναι τα ιδανικά commuter cars.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 3 ώρες, το μέλος sotiris έγραψε:

Ναι τα οποία όμως στοιχίζουν, είναι για λίγους κλπ. Δεν γίνεται να μην μπορείς να φορτίζεις σπίτι! Εκεί είναι που δεν σε νοιάζει (εντός ορίων) το πόση ώρα θα κάνει!

Μα το σπορ αυτο ειναι για λιγους

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Επειδή καλή είναι η θεωρία και το διάβασμα στο διαδίκτυο αλλά σπάνια απηχούν την πράξη… με τις γνώσεις που απεκόμισα από 16 χρόνων όταν ο Στάθης ο Σαλίχος μου διηγούταν πως η ανεμογεννήτρια που είχε φτιάξει με τον θείο μου του σήκωσε την πλάκα του σπιτιού, μέχρι προχθές που ξηλώσαμε μια από ένα Pininfarina Beneteau λέω τούτο: Ποτέ δεν θα κάνουμε απόσβεση τις ανεμογεννήτριες

 

Σύμφωνα με πληροφορίες του tvstar.gr, οι άνεμοι τις τελευταίες ημέρες έφταναν τα 11 μποφόρ, ταχύτητας 160χλμ 

 

Χαχαχα 160 χιλ

 

 

 

anemogennitries.jpgj7l3s41578565153919.jpg

 

 

 

 

85iqkg1578565150674.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 2
  • Wow 1
Link to comment
Share on other sites

Ρε συ Γιάγκο, πάλι με γρίφους μιλάς.

 

1 hour ago, ΓιαγκΤ said:

Χαχαχα 160 χιλ

 

 

Εννοείς ότι τα 11 μποφόρ δεν είναι 160 km/h (που γενικά δεν είναι), ότι αποκλείεται να ήταν 160 km/h ή ότι θα έπρεπε να αντέχουν περισσότερο;

 

1 hour ago, ΓιαγκΤ said:

Επειδή καλή είναι η θεωρία και το διάβασμα στο διαδίκτυο αλλά σπάνια απηχούν την πράξη… με τις γνώσεις που απεκόμισα από 16 χρόνων όταν ο Στάθης ο Σαλίχος μου διηγούταν πως η ανεμογεννήτρια που είχε φτιάξει με τον θείο μου του σήκωσε την πλάκα του σπιτιού, μέχρι προχθές που ξηλώσαμε μια από ένα Pininfarina Beneteau λέω τούτο: Ποτέ δεν θα κάνουμε απόσβεση τις ανεμογεννήτριες

 

Δεν ξέρω ποιος είναι ο μπαρμπα-Στάθης ο Σαλίχος, αλλά (παρά τον αστεϊσμό) σέβομαι απόλυτα τη δουλειά κάθε τεχνίτη και τις ανεκδοτολογικές περιγραφές από την εμπειρία σας. Απλώς αυτά δε λένε τίποτα για μια σωστά μελετημένη και υλοποιημένη εγκατάσταση. Και βέβαια, ενώ η πρακτική εμπειρία είναι αναντικατάστατη, το ίδιο συμβαίνει και με τη συνεχώς εξελισσόμενη επιστημονική και μηχανική γνώση.

 

Οπότε, δεν ξέρω τι εννοείς "η θεωρία και το διάβασμα στο διαδίκτυο", αλλά ο τρόπος που διεξάγεται η επιστημονική έρευνα απαιτεί να δημοσιεύεις τα αποτελέσματα της δουλειάς σου για να διαβάζονται και να ελέγχονται. Και βέβαια, άλλη είναι η δουλειά του σχεδιαστή, άλλη του χτίστη και άλλη του συντηρητή μιας τέτοιας εγκατάστασης. Αν είσαι και τα τρία, μπράβο. Αλλά θα πρέπει να συγκεντρώνεις τη γνώση που απαιτεί το καθένα χωριστά.

 

Δεν ξέρω τι σόι μελέτη είχε γίνει για το συγκεκριμένο πάρκο και δε έχω κανέναν καημό να υπερασπιστώ μια κατάσταση που μπορεί να ήταν απλώς αρπαχτή.

 

Αλλά υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια υπεράκτιες ανεμογεννήτριες που είναι σχεδιασμένες να αντέχουν κατ' ελάχιστο (IEC 61400-3) 95 kn [>175 km/h] επί τουλάχιστον 10 λεπτά (στην πράξη αντέχουν ισχυρότερο άνεμο για περισσότερο χρόνο) και έχουν προσδόκιμο ποσοστό κατάρρευσης κάτω από 1% σε βάθος πενηνταετίας. Αυτό το ποσοστό εκτινάσσεται σε διψήφιο τοις εκατό όταν η γεννήτρια είναι ακινητοποιημένη και η κυψέλη της δεν μπορεί να περιστρέφεται με τον άνεμο.

 

Πάντως, ως άνθρωπος της θάλασσας, φαντάζομαι καταλαβαίνεις ότι άλλη η δουλειά της γεννήτριας στο Beneteau και άλλη στο επίγειο ή υπεράκτιο αιολικό πάρκο, έτσι; Και προφανώς άλλες οι προδιαγραφές και οι προσδοκίες από την κάθε κατασκευή.

 

Ας πούμε, και κάποια επιβατικά αεροπλάνα έχουν "ανεμογεννήτριες" (Ram Air Turbine - RAT) και σε διαβεβαιώ ότι δεν πρόκειται να αρχίσουν να τις ξηλώνουν επειδή κάποιος αποφάνθηκε ότι "δεν θα κάνουν απόσβεση".

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

 

Δεν έχει σημασία το μέγεθος στην αξιοπιστία. Ότι και να κάνεις γυρίζει και όσο γυρίζει φθείρετε

Αν ενδιαφερόταν πραγματικά το κράτος και δεν ήταν μπίζνα θα επιδοτούσε τα πάνελ που δεν ζητάνε συντήρηση να γεμίσει ο κόσμος τις ταράτσες.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 2 ώρες, το μέλος ΓιαγκΤ έγραψε:

 

Δεν έχει σημασία το μέγεθος στην αξιοπιστία. Ότι και να κάνεις γυρίζει και όσο γυρίζει φθείρετε

Αν ενδιαφερόταν πραγματικά το κράτος και δεν ήταν μπίζνα θα επιδοτούσε τα πάνελ που δεν ζητάνε συντήρηση να γεμίσει ο κόσμος τις ταράτσες.

 

Όπως γνωρίζεις, δεν μπορείς απλά να κουμπώσεις οικιακή αυτοπαραγωγή στο δίκτυο.

Αν δεν είναι απαραίτητο να συνδεθεί στο δίκτυο, το κόστος είναι πλέον αρκετά προσιτό, ακόμη και χωρίς επιδότηση. Όμως με τον ίδιο τρόπο που κάποιοι εγκαθιστούν οικιακά φωτοβολταϊκά, εγκαθιστούν και μικρές ανεμογεννήτριες - και δεν είναι αμοιβαίως αποκλειόμενα.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 24 λεπτά, το μέλος minast έγραψε:

 

Όπως γνωρίζεις, δεν μπορείς απλά να κουμπώσεις οικιακή αυτοπαραγωγή στο δίκτυο.

Αν δεν είναι απαραίτητο να συνδεθεί στο δίκτυο, το κόστος είναι πλέον αρκετά προσιτό, ακόμη και χωρίς επιδότηση. Όμως με τον ίδιο τρόπο που κάποιοι εγκαθιστούν οικιακά φωτοβολταϊκά, εγκαθιστούν και μικρές ανεμογεννήτριες - και δεν είναι αμοιβαίως αποκλειόμενα.

 

Όχι δεν μπορείς να κουμπώσεις αλλά αν το επιδοτούσε θα βάζανε όλοι. Με μια μικρή συστοιχία μπαταριών μπορείς να έχεις μεγάλη μείωση

Αν έχεις στόχο να μειώσεις την εξάρτιση από το πετρέλαιο φτηνά, τα πάνελ είναι μονόδρομος και θα πρέπει να τα βάλουν πολλοί. Θα έλεγα ακόμα και σε προσόψεις αλλά στις ταράτσες νομίζω φτάνει για αρχή.

Ανεμογεννήτριες βάζουν όσοι δεν γνωρίζουν. Σκέψου ότι σε ένα χρόνο θεωρητικά έχει δουλέψει 8000 ώρες. Τα καλύτερα ρουλεμάν να βάλεις θα έχουν φθορά, βάλε τώρα πόσα θα γυρεύει η αντιπροσωπία να τα αλλάξει και καταλήγεις ότι δεν θα έχεις απόσβεση ποτέ.

Σκέψου τώρα τους πύργους που για συντήρηση θέλουν ομάδα, γερανούς, ανταλλακτικά μονοπώλιο, «λάδια»...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.