Elu Thingol Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 6, 2005 #1 Κοινοποίηση Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 6, 2005 Παιδια δεν ξερω σε ποιο βαθμο ειναι υπολποιησημο κατι τετοιο αλλα κατα τη γνωμη μου με λιγο μερακι γινεται. Τουλαχιστον στις αεριες μαζες χρησιμοποιηται ηδη οπως θα δειτε παρακατω. Λοιπον ξεκιναμε... Την ιδεα την πηρα απο την αρχη λειτουργιας των τουρμπινων στα αυτοκινητα, η οποια, για οσους δεν γνωριζουν και πολλα, βασιζεται στο οτι ο αερας εισερχεται/ρουφιεται απο μια τρυπα μεγαλυτερης διατομης απο αυτη της εξοδου. Μεσα στην τουρμπινα υπαρχει μια φτερωτη που εδραζεται στον ιδιο αξονα με μια αλλη φτερωτη η οποια παιρνει κινηση απο τα καυσαερια του αυτοκινητου(οσο πιο πολυ γκαζι τοσο μεγαλυτερες ταχυτητες εχει η φτερωτη, καπου στις 9.500 με 160.000rpm). H πρωτη φτερωτη πιεζει τον αερα προς την εξοδο της τουρμπινας η οποια εχει μια ελαφρως μικροτερη διατομη απο αυτην της εισοδο. Αποτελεσμα? μεγαλη αυξηση της πιεσης. Αυτα ως ενα intro για να καταλαβετε που στηριζεται η ιδεα μου. Στο θεμα μας τωρα. Στοχος μου ηταν να βρω εναν τροπο ωστε το νερο να καθως κινειται στο κυκλωμα της υδροψυξης να μεινει περισσοτερη ωρα στο ψυγειο ετσι ωστε να προλαβει να κρυωσει περρισοτερο. Αυτο θα επιτυγχανοταν πιστευω εαν μονο στο ψυγειο βαζαμε μεγαλυτερα ρακορ και χρησιμοποιπουσαμε σωληνες που καθως αυξανοταν το μηκος τους τοσο θα αυξανοταν και η διατομη τους(και αυτο πιστευω ειναι το μονο δυσκολο γιατι πρεπει να παραγγελθουν). Καθως λοιπον το νερο ξεκινουσε απο την αντλια απο την μικρη διατομη(την κανονικη) μεχρι να εφτανε στο ψυγειο θα ειχε μικροτερη πιεση αποτι θα ειχε κανονικα, αρα και θα κυκλοφορουσε πιο αργα μεσα του, αρα θα εμενα περρισοτερο/κρυωνε περρισοτερο. Εμεις ομως στο μπλοκ δεν θελουμε μικρη, αλλα μεγαλη πιεση, σωστα? Οποτε καθως το νερο θα εφευγε απο το ψυγειο με μικρη πιεση, καθως θα πλησιαζε στο μπλοκ, ο "συγκλινων" σωληνας, θα του εδινε τη πιεση που θελουμε. Μετα, απο το μπλοκ μεχρι την αντλια πιστευω δεν χρειαζεται αλλος σωληνας απο τους κανονικους, τους μη συγκλινοντες. Ακολουθει ενα σχημα, πολυ προχειρο, με την σκεψη μου. Τι λετε?? Γινεται κατι τετοιο?!?! :jump: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elu Thingol Μάρτιος 6, 2005 Author #2 Κοινοποίηση Μάρτιος 6, 2005 νατη Link to comment Share on other sites More sharing options...
flameboy Μάρτιος 6, 2005 #3 Κοινοποίηση Μάρτιος 6, 2005 Απ ότι ξερώ έχεις καλύτερες επιδόσεις αν σε όλο το κύκλωμα έχεις ίδια διατομή. (Και αν θυμάμαι καλά η αντλία φθείρετε περισσότερο με διαφορετική διατομή). Διορθώστε με αν κάνω λάθος. Link to comment Share on other sites More sharing options...
.38-.45 Μάρτιος 6, 2005 #4 Κοινοποίηση Μάρτιος 6, 2005 οσο μεγαλωνει η ροη του αερα και του νερου, τοσο περισσοτερα watt απομακρυνονται απο το ψυγειο. με αυτο που σκεφτεσαι, το σιγουρο ειναι πως θα εχεις χειροτερη ροη απο αυτη που ειχες πριν, εξαιτιας των μεγαλυτερων αντιστασεων λογω αλλαγης διατομης. η πιεση στο ψυγειο, λιγο εξαρταται απο τις διατομες εισοδου-εξοδου. εξαρταται κατα μεγαλυτερο ποσοστο απο τα γεωμετρικα χαρακτηριστικα του ψυγειου (μηκος, διαμετρος σωνηνωσεων) και πολυ λιγοτερο απο τα ρακορ. υγ.: η τουρμπινα, κανει οτι κανει, εξαιτιας της φτερωτης, κι οχι εξαιτιας της διαφορας στις διατομες. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elu Thingol Μάρτιος 6, 2005 Author #5 Κοινοποίηση Μάρτιος 6, 2005 Αρχική απάντηση από .38-.45 [Σήμερα, στις 19:05] οσο μεγαλωνει η ροη του αερα και του νερου, τοσο περισσοτερα watt απομακρυνονται απο το ψυγειο. με αυτο που σκεφτεσαι, το σιγουρο ειναι πως θα εχεις χειροτερη ροη απο αυτη που ειχες πριν, εξαιτιας των μεγαλυτερων αντιστασεων λογω αλλαγης διατομης. η πιεση στο ψυγειο, λιγο εξαρταται απο τις διατομες εισοδου-εξοδου. εξαρταται κατα μεγαλυτερο ποσοστο απο τα γεωμετρικα χαρακτηριστικα του ψυγειου (μηκος, διαμετρος σωνηνωσεων) και πολυ λιγοτερο απο τα ρακορ. υγ.: η τουρμπινα, κανει οτι κανει, εξαιτιας της φτερωτης, κι οχι εξαιτιας της διαφορας στις διατομες. Α ναι ε? Κριμα και μου φανηκε καλη ιδεα...τεσπα...παμε γιαλλα!!! Κατατοπιστικοτατα τα διαγραμματα ευχαριστω!!Υ.Γ. Γιαυτο περι της τουρμπινας που ειπες δεν εχεις δικιο αλλα επειδη το site δεν ειναι για αυτοκινητα το αφηνω, και θα κανω μια απλη αναφορα μονο. Η φτερωτη συνεισφερει κατα 65% στην αυξηση ταχυτητας και η αυξομειωση διατομης 30%. Το υπολοιπο 5...αστο (εξου και ο λογος A/R)...αυτα! Φιλικα παντα! Link to comment Share on other sites More sharing options...
totally_wired Μάρτιος 6, 2005 #6 Κοινοποίηση Μάρτιος 6, 2005 Αυτό που ζητάς για δεδομένη γεωμετρία είναι ένας μεγάλος συντελεστής συναγωγής.Ο συντελεστής συναγωγής εξαρτάται με την σειρά του από τον αριθμό Nusselt.Ο αριθμός Nusselt εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά και τον τύπο της ροής.Αν θέλετε να γράψω τις σχέσεις πείτε μου αλλά υπάρχουν σε πολλά sites.Στην σκέψη σου έχεις κάνει ένα ΤΡΑΓΙΚΟ λάθος. Σχεδόν ποτέ δεν χρησιμοποιούμε αποκλίνοντες αγωγούς λόγω αποκόλλισης της ροής... Ειδικά όταν μας ενδιαφέρουν φαινόμενα μεταφοράς θερμότητας Link to comment Share on other sites More sharing options...
.38-.45 Μάρτιος 6, 2005 #7 Κοινοποίηση Μάρτιος 6, 2005 με εβαλες και εψαχνα τα βιβλια μου ξανα. αυτα που βρηκα, λενε πως το 50% της πιεσης που αποκτα στο στροφειο και το υπολοιπο στη στεφανη και το κελυφος. αλλα δεν κολλαω στο ποσοστο. αυτο που ηθελα να πω πριν, ειναι πως μονη της η αλλαγη διατομης, δεν προκειται να κανει τη δουλεια, αν δεν υπαρχει το στροφειο. η αρχη ειναι γνωστη, θα αλλαξει ταχυτητα και πιεση, αλλα απο μονη της δε φτανει (και μην το γυρισεις στα ram-air). και σα μη φτανανε ολα αυτα, με εμπλεξες βραδιατικα και με A/R, λες και δεν ειχα αλλη δουλεια βραδιατικα, παρα μονο να υπολογιζω πως επηρεαζει το κλασμα αυτο τον τροπο που επιταχυνει η τουρμπινα. καλα εκανες παντως, και με εβαλες να ψαξω, ασε που βρηκα και κατι βιβλια που τα ειχα για χαμενα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elu Thingol Μάρτιος 7, 2005 Author #8 Κοινοποίηση Μάρτιος 7, 2005 Αρχική απάντηση από .38-.45 [Χθες, στις 22:45] καλα εκανες παντως, και με εβαλες να ψαξω, ασε που βρηκα και κατι βιβλια που τα ειχα για χαμενα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeetleJuice Μάρτιος 7, 2005 #9 Κοινοποίηση Μάρτιος 7, 2005 μπραβο στη σκεψη!παντα επικροτω τις νεες ιδεεςωστοσο πιστευω οτι εχεις κανει καποια λαθη και το βασικοτερο ειναι οτι ενεργειακα δεν στεκει η ολη κατασκευηστη φυση οτι κερδιζεις με το ενα χερι το χανεις με το αλλολεω αυτη την φορα να μην κανω αναλυση γιατι συνηθως γραφω καμια σελιδα Α4παντως μπραβο Link to comment Share on other sites More sharing options...
voudas Μάρτιος 7, 2005 #10 Κοινοποίηση Μάρτιος 7, 2005 χμμμ το θέμα είναι ότι η αργή ροή στο ψυγείο σημαίνει και μικρότερο ρυθμό μεταφοράς της εκλυόμενης από τον επεξεργαστή θερμότητας προς αυτό...πάντως για να συνεχιστεί αυτό φιλολογικά και μόνο, η διαφορετική ροή σε 2 σημεία θα μπορούσε να γίνει με ένα τανκ και 2 αντλίες διαφορετικής ροής, μία για το κύκλωμα των μπλοκ και μία για το κύκλωμα του ψυγείου... χωρίς διαφορετικές διατομές. Link to comment Share on other sites More sharing options...
.38-.45 Μάρτιος 7, 2005 #11 Κοινοποίηση Μάρτιος 7, 2005 αρα θα εχεις και 2 αντλιες να ζεσταινουν το νερο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.