Jump to content



Freesync monitor ναι - όχι - γιατί - αγορά ?


ARMAGEDDON

Recommended Posts

επειδή κοιτάζω κάτι διαγράμματα....

60hz σημαίνει ότι δείχνω το ίδιο frame κάθε 16,6ms.όχι;

Mε την GPU να δουλεύει στα 40fps => παραγει νέο frame κάθε 25msec  η οθόνη μου δείχνει το ίδιο frame εως τα 32ms,  που ανανεώνεται η οθόνη για να δείξει το 2ο frame, σωστά; αυτό είναι stutter ; Η οθόνη ανανεώνεται πιο  γρήγορα απ'΄την GPU και περιμένει frames.

Έγινε επεξεργασία από sstav
Link to comment
Share on other sites

Το έχω κάνει, είναι έτσι, tearing ΔΕΝ έχεις.

Απλά δε μπορώ να είμαι σίγουρος για το lag, αν δε μετρηθεί με όργανα, που φυσικά δεν έχω.

 

 

Σου ξαναλεω προυποθετει 59 fps min... ε ναι δεν εχεις tearing γιατι εχει VSYNC. (αλλο διαβασα στην αρχη) 

 

Αλλα και παλι γιατι να εχεις μια καρτα που μπορει να βγαλει 59 fps min και να εχεις στην ουσια ενα MONITOR BOTTLENECK! ...ενω θα μπορουσες να χαρεις ολο το φασμα των fps! 

 

Ποιος ο λογος ? 

Έγινε επεξεργασία από sebastian
Link to comment
Share on other sites

ποιο vsync αγορίνα μου ? Ρε παιδια ξερετε γιατι μιλαμε ή απλα ποσταρετε....Για VSYNC OFF με FPS 60 cap σου γραφω...

Τα Freesync και Gsync καλα εκαναν και τα εφευρανε, ασχετα που κατω απο monitor με συγκεκριμένα χαρακτηριστικα χανουν μερος της αξιας τους.

Σε monitor με 60/75Hz ειναι απαραιτητα τα F-G-V-SYNC....για no tearing and no stuttering and low input lag (VSync high input lag)

Σε 120/144/165/200Hz monitor δεν εχεις τίποτα απο τα παραπάνω σε single VGA.

Διάβασε αυτά που γράφω πριν...

Μίλησες για 60 fps cap.

Οσο κάνει και το vsync ΟΤΑΝ ειναι on.

Κλειδώνει τα fps στα 60.

Εγώ πάντως οταν βάζω απο riva βλέπω 26 ms input lag να γράφει το παιχνίδια, με vsync 16ms ,χωρίς τίποτα 6ms.

Link to comment
Share on other sites

@sstav, σωστά.

 

Σου ξαναλεω προυποθετει 59 fps min... ε ναι δεν εχεις tearing γιατι εχει VSYNC. (αλλο διαβασα στην αρχη) 

 

Αλλα και παλι γιατι να εχεις μια καρτα που μπορει να βγαλει 59 fps min και να εχεις monitor BOTTLENECK! 

Ρε συ, άσχετο το ένα με το άλλο. Μπορεί η κάρτα μου, σε ένα συγκεκριμένο παιχνίδι να δίνει 60-90fps.

Δεν είναι ικανή για 120-144fps, αλλά δεν πέφτει και κάτω από τα 60. Εκεί έχει νόημα.

Επίσης, έχω monitor που είναι στα 60Hz και δεν έχω λεφτά για άλλο. Να μη βλέπω σωστά; :)

Τέλος, ισχύει και για μεγαλύτερες αναλύσεις. Μπορείς να βάλεις Vsync/Cap στα 120/144 δεν είναι μόνο για τα 60.

Link to comment
Share on other sites

άρα stuttering έχω και με μία κάρτα αν δεν αποδίδει min 60fps;

Σγχωρνάτε με γιατί χάνομαι με αυτά....


 

παράδειγμα

Σε 60Hz monitor οταν εισαι vsync off σε single vga setup και εχεις 70 fps on screen δηλαδη HZ < FPS υπάρχει το φαινόμενο του stuttering...

Βάζεις cap με το rivatuner στα 60 fps και τέλος.... ομως απο την αλλη τα 60hz είναι λίγα και παράγουν tearing! 

εγώ ανάποδα το καταλαβαίνω .... που είμαι λάθος; κάποιο Link for dummies υπάρχει;

Link to comment
Share on other sites

Aπο την στιγμη που βγηκαν τα 1440p IPS 144HZ και ωρίμασε και η παραγωγη τους, για μενα ηταν μονοδρομος για να τελειωνεις με ολα αυτα. 

Δυστυχώς δεν υπαρχει κατι σε 1080p IPS 120/144Hz σε χαμηλοτερη τιμη...

 

Ομως υπαρχουν ΤΝ με πολλα HZ σε 1080p και  1440p....

 

Sstav που εχεις σκαλωσει ? ...πεντακαθαρα τα εχω γραψει! 

 

Γραψε μου το monitor και τι καρτα γραφικων εχεις για να σου πω...

Έγινε επεξεργασία από sebastian
Link to comment
Share on other sites

άρα stuttering έχω και με μία κάρτα αν δεν αποδίδει min 60fps;

Σγχωρνάτε με γιατί χάνομαι με αυτά....

εγώ ανάποδα το καταλαβαίνω .... που είμαι λάθος; κάποιο Link for dummies υπάρχει;

Nope.

 

Το tearing είναι όταν σπάει η εικόνα που βλέπεις ενώ παίζεις. Αν η κάρτα σου σχεδιάζει 120 frames per second και η οθόνη σου είναι στα 60Hz, τότε μέχρι η οθόνη να σχεδιάσει το μισό frame η κάρτα έχει στείλει άλλο, έτσι έχεις αυτή την εικόνα:

post-33266-0-36237800-1453289930_thumb.j

 

Αυτό διορθώνεται με το vsync το οποίο στέλνει την οθόνη ένα ολόκληρο frame κάθε φορά. Επειδή όμως "περιμένει" την οθόνη να σχεδιάσει το προηγούμενο, ενώ "κρατάει" το επόμενο για να "συντονιστούν", υπάρχει καθυστέρηση (lag) μέχρι να το στείλει.

 

To stuttering είναι όταν η κάρτα αποδίδει πολύ χαμηλά fps, λόγω απόδοσης, κι έτσι η εικόνα μοιάζει να κολλάει ή να έχει λόξυγγα.

 

Επίσης θα ακούσεις κάποιους να λένε stuttering αυτό που συμβαίνει όταν παίζεις online, επειδή η σύνδεση είναι χάλια, ή χάνονται πακέτα, ή έχει μπουκώσει ο server, όπου και πάλι η εικόνα κολλάει, ή πηγαίνεις μπρος πίσω.

 

Τέλος το Micro stuttering συμβαίνει συνήθως σε SLI/CF, όπου λόγω κακών driver ή σχεδιασμού του παιχνιδιού, υπάρχει μεγάλη διαφορά απόδοσης των δύο καρτών κι έτσι η μία σχεδιάζει πχ στα 80fps ενώ η άλλη στα 30fps. Έτσι η εικόνα φαίνεται σπασμένη.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Αν η κάρτα σου σχεδιάζει 120 frames per second και η οθόνη σου είναι στα 60Hz, τότε μέχρι η οθόνη να σχεδιάσει το μισό frame η κάρτα έχει στείλει άλλο.  

 

To stuttering είναι όταν η κάρτα αποδίδει πολύ χαμηλά fps, λόγω απόδοσης, κι έτσι η εικόνα μοιάζει να κολλάει ή να έχει λόξυγγα.

 

 

 

Το tearing χωρις vsync σε 60Hz monitor ειναι σε ολο το φασμα των fps ακομα και αν το κρατησεις σταθερο το fps με cap.

 

Stuttering issues εχεις οταν φευγεις απο το HZ range της οθονης.... δηλαδη τα 70 fps σε 60hz monitor παραγουν stutter issues.

 

 

SAFE προταση -> Σε 60hz monitor θα ελεγα vsync OFF και 60 fps cap. -> no stutter issues, no input lags αλλά με tearing! 

 

Αυτο που λεει ο Wizard προϋποθέτει οτι έχεις minimum 59 fps! Αλλιως θα παει σα τρακτερ! 

Έγινε επεξεργασία από sebastian
Link to comment
Share on other sites

Oι nvidia GPU δίνουν την επιλογή για adaptive v-sync, όπου το v-sync ενεργοποιείται όταν ξεπερνάς το monitor refresh rate για να αντιμετωπίσει tearing και stuttering, ενώ απενεργοποιείται όταν υπολειπεσαι για να κερδίσεις σε επιδόσεις. Δεν είναι τέλειο αλλά με έχει βολεψει στα single player παιχνίδια.

Στα multiplayer το fps cap και v-sync off είναι καλύτερη λυση, αν και θα έχεις tearing.

Link to comment
Share on other sites

Απλα βγαλτε απο τη κεφαλα σας οτι με GSYNC και FREESYNC θα καταφέρετε να παίζεται SMOOTH με 35, 40 και 50 fps.

Eιναι σα να εχετε 35, 40 και 50 fps σε 60Hz/75Hz monitor (vsync off) αλλα χωρίς tearing και χωρις την ανάγκη του vsync και ολα τα αρνητικά που κουβαλάει στη καμπούρα του. 

 

Σαν εμπειρια gaming σε αυτα τα χαρακτηριστικα σαφως και ειναι ανωτερη το GSYNC και FREESYNC μιας και η εικονα σου θα ειναι σταθερη χωρις tearing και μακρια απο το Input lag και Min fps problem του VSYNC ON, αλλα προσεχτε αναφέρομαι για Monitor (60/75Hz)

 

Σε 120/144/165/200Hz monitor με vsync off τα fps βγαίνουν κολασμένα στο δρομο και σπέρνουν, χωρις tearing και κανενα ιχνος lag (απο τα f-v-g sync)....

Pure fps in your eye!

Έγινε επεξεργασία από sebastian
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Επισης το GSYNC-FREESYNC σε monitor με 144Hz κανιβαλιζουν το responce time των pixels χωρις λογο μιας και το transition των pixels πανε μαζι με το refresh rate....

 

Οταν ενα monitor τρεχει στα 144Hz (GSYNC OFF, FREESYNC OFF), π.χ το ASUS PG279Q εχει responce time 5,2 average 

Αλλα με FREESYNC ON ή GSYNC ON με variable το refresh rate ανα fps τοτε το responce time αλλαζει real time... 

 

Asus PG279Q (pixel transition average) 

144Hz -> 5.2 ms

100Hz -> 6,5 ms

60Hz -> 8,5 ms

 

Single VGA setup και monitor 144Hz, τα G - F - Syncs και ελαχιστο input lag προσθέτουν και responce times χειρότερα και ειδικα εαν το παιχνιδι ειναι βαρύ με actual fps 50-65 fps....

 

:tomato:  ....τι σου κανει το marketing!

Έγινε επεξεργασία από sebastian
Link to comment
Share on other sites

Ναι μεν, αλλα μηδενιζουν tearing και ενδεχομενο stuttering, τα οποια οσο μειωμενα και να ειναι στα 144Ηz, υπαρχουν ακομη.

 

Οι οθονες με G-Sync επιπλεον εχουν και ULMB. Στα παιχνδια που βγαζεις ετσι κι αλλιως πολλα fps ενεργοποιεις το ULMB αντι για το G-Sync και πετυχαινεις ακομη μεγαλυτερο motion blur reduction.

 

Oπως λενε οι blurbusters: http://www.blurbusters.com/gsync/preview2/

 

Το G-Sync δουλευει καλυτερα οταν εχεις χαμηλα και stuttery fps, ενω το ulmb οταν εχεις υψηλα και σταθερα fps.

Έγινε επεξεργασία από XMorsX
Link to comment
Share on other sites

Ναι μεν, αλλα μηδενιζουν tearing και ενδεχομενο stuttering, τα οποια οσο μειωμενα και να ειναι στα 144Ηz, υπαρχουν ακομη.

 

 

 

Αφου δεν εχεις δει τιποτα απο τα δυο real time...οτι διαβασεις απο εδω και απο εκει και βγάζεις αυθαίρετα  συμπεράσματα! 

 

Επισης εαν νομιζεις οτι επειδη θα βαλεις GSYNC ON θα γλυτωσεις απο το stuttering (spikes) που παραγει το ταδε προβληματικο game engine εισαι ΓΕΛΑΣΜΕΝΟΣ....

Ενα βελτιωμενο vsync και τιποτα παρα πανω...

 

Το GSYNC σε γλυτωνει απο το stuttering που προκαλείται από το SLI και μόνο σε vsync off καταστασεις. Οπως και το VSYNC ON. Στο θεμα του stuttering μιλαμε....

 

Το ULMB ειναι αλλο πραγμα που και αυτο εχει αλλα αρνητικά στη καμπουρα του.... 

 

Το πιο safe ειναι single gpu + monitor 144ΗΖ + vsync off καρφωτα και τα υπολοιπα τα κανει η καρτα:

- No input lag, no stuttering

- No tearing στο 99,99% των περιπτώσεων

- Responce times βέλτιστα

- δεν εχεις αναγκη απο drivers (ουκ ολικες φορες εχουν αναφερθει μαλακιουλες με το gsync)

Έγινε επεξεργασία από sebastian
Link to comment
Share on other sites

Γνωριζω οτι υπαρχουν χιλιοι λογοι να εχεις stuttering, δεν ειναι πανακια το G-Sync. Αλλα υποτιθεται οτι μεχρι ενα σημειο εξομαλύνει το stuttering που προκυπτει απο τις αυξομοιωσεις των fps.

 

Συμφωνω οτι ειναι το πιο safe 144Ηz χωρις αλλες τεχνολογιες να μπλεκονται ενδιαμεσα. Δε σημαινει ομως οτι ειναι και παντα η καλυτερη λυση για ολους, ειδικα οταν εχουν προσβαση σε G-Sync. To lag που προσθετει γινεται "αντιληπτο" μονο αν στην εναλλακτικη εβγαζες τριψηφιο νουμερο fps (συμφωνα με τους blur-busters, διοτι τα sites σαν το tft central δεν μπαινουν στον κοπο να κανουν καποιο διαχωρισμο στις G-Sync οθονες, στην δικια σου MG279Q που αποκτα πανω απο 10ms input lag οταν πεφτει κατω απο 120Hz ειναι ενα θεμα και αποτελει καλο λογο να μην εχεις ανοιχτο το freesync στα multiplayer παιχνιδια, αυτο ομως ειναι θεμα των freesync οθονων και οχι των G-Sync, διοτι οπως λεει και το tftcentral:"The Asus ROG Swift PG278Q and Acer XB270HU (IPS panel) showed very low lag at all refresh rates, since they do not have a scaler at all because of the NVIDIA G-sync module."). Oι διαφορες στα responce times ειναι αμελητεες και ετσι κι αλλιως το motion blur δεν μειωνεται απλως απο τα Hz αλλα απο τα παραγομενα fps, οποτε τελικα το βασικο πλεονεκτημα των 144Hz ειναι η μειωση των tearing και stuttering, τα οποια γινονται καλυτερα με το G-Sync. To θεμα με τους drivers ειναι σημαντικο ζητημα αν και νομιζω οτι η εποχη που τα προβληματα ηταν πιο συχνα εχει περασει, αλλα αυτος ειναι και ο βασικος λογος που η εναλλακτικη με τα 144Hz χωρις sync tech ειναι πιο ασφαλης.

 

Το ULMB πραγματι εχει καποια θεματα (περιοριζει τα fps sta 100 - 120 αναλογα την οθονη, ενδεχεται να προσθεσει input lag, εισαγει flickering -εστω και ελεγχομενο-) αλλα συγχρονως προσφερει απαραμιλλη καθαροτητα στην κινηση, εφαμιλλη και ισως καλυτερη απο αυτη που ειχαν οι παλιες CRT. Δεν ειναι για να το ξεχναμε εντελως. 

Έγινε επεξεργασία από XMorsX
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Γνωριζω οτι υπαρχουν χιλιοι λογοι να εχεις stuttering, δεν ειναι πανακια το G-Sync.

 

Αντε παλι με το αδιαφορο κώλο-Freesync σε monitor 144Hz!  :D  Αντε παλι με το stuttering ειπαμε βγαλτο απο την κεφαλα σου....

Αναμασάς κατι που δεν ισχύει σε single Vga setup με καρφωμενα 144Hz!  

 

Μεχρι τωρα ισχυει -> To FREESYNC ειναι υποδεέστερο μπροστα στο GSYNC. (Περιμενω να δω την εφαρμογη του στο EIZO Freesync) 

Αλλα για μενα και τα δυο ειναι άχρηστα εφόσον επιλέξεις ενα 144Hz monitor. 

 

Το GSYNC ON ειναι FAIL σε single VGA setup + 144Hz monitor μπροστα στο VSYNC OFF και τα 144Hz all the time!

 

Χεσμενα τα εχει ενας single vga σε 144Ηz monitor τα G-F-V syncs.....εκτος εαν εχει φαει το marketing και ειναι σε Placebo effect

 

 

Μονο σε μια περιπτωση θα ριξεις το 150-200αρι ευρα παραπανω για το GSYNC σε 144hz, αν πας σε SLI. Απλα να υπαρχει εαν το εχεις σκοπο....αυτο το δεχομαι!

 

Οσο για το ULMB εχει δρομο, ας το δουμε στο ΕΙΖΟ τωρα....

Έγινε επεξεργασία από sebastian
Link to comment
Share on other sites

Χεσμενα τα εχει ενας single vga σε 144Ηz monitor τα G-F-V syncs.....εκτος εαν εχει φαει το marketing και ειναι σε Placebo effect!

 

 

Τι λες ρε διάολε. Ισα ίσα, στα πολλά Hz θες variable refresh rate. Έκτός άμα έχεις μηχανάκι που να πάει 144FPS καρφωτά και όχι τραμπάλα 80-90-120-140-60-100 που πάνε συνήθως οπότε πάω πάσσο. Γιατί; Γιατί ο εγκέφαλος σου περιμένει σε χρόνο t να δει το αντικείμενο που κουνιέται από τη μία μεριά στην άλλη να πάει ομαλά. Όταν πρέπει το μόνιτορ να κάνει refresh κάθε 6.94ms ανεξαρτήτου τι σκ@τ@ έχει έχει στο buffer η κάρτα γραφικών βλέπεις αυτό:

 

gallery_34216_444_1828680.gif

 

Όταν έχεις variable refresh rate, τότε μπορεί να έχεις blur / περισσότερ blur / λιγότερο blur αλλά έχεις τέτοια κίνηση:

 

gallery_34216_444_2823905.gif

Link to comment
Share on other sites

Τι λες ρε διάολε. Ισα ίσα, στα πολλά Hz θες variable refresh rate. Έκτός άμα έχεις μηχανάκι που να πάει 144FPS καρφωτά και όχι τραμπάλα 80-90-120-140-60-100 που πάνε συνήθως οπότε πάω πάσσο. Γιατί; Γιατί ο εγκέφαλος σου περιμένει σε χρόνο t να δει το αντικείμενο που κουνιέται από τη μία μεριά στην άλλη να πάει ομαλά. Όταν πρέπει το μόνιτορ να κάνει refresh κάθε 6.94ms ανεξαρτήτου τι σκ@τ@ έχει έχει στο buffer η κάρτα γραφικών βλέπεις αυτό:

 

Όταν έχεις variable refresh rate, τότε μπορεί να έχεις blur / περισσότερ blur / λιγότερο blur αλλά έχεις τέτοια κίνηση:

 

 

 

Aυτα ισχυουν με Vsync On σε 144Hz

 

Ποιος σου ειπε οτι επηρεάζεται σε vsync off η ροή στη κίνηση και ότι είναι ανάγκη τα 144fps καρφωτά ?  :suicide:

 

Να δω τι αλλο θα ακουσω...

Έγινε επεξεργασία από sebastian
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.