Jump to content



Assetto Corsa tips and tricks


liakjim

Recommended Posts

Μία ώρα πριν, το μέλος liakjim έγραψε:

10$ ????

Ισως δεν θέλει το pro

SLIMax Manager Pro is free for using it with your BU0710, Logitech G27/G29/G920 or Fanatec ClubSport, CSL Elite, CSR Series and Porsche Series alone (with no other usb device or emulator), however it requires a license for other Display USB devices and Emulators.

Link to comment
Share on other sites

@Dimitris Pappas δουλεύει κανονικά!!!!

 

Μόνο πρόβλημα ότι χάνεις τον συγχρονισμό με το virtual wheel (που δεν με ενδιαφέρει δλδ μιας και το έχω hidden).

 

Ακολούθα τις οδηγίες.

Έχεις άριστο hard lock ΄, πολύ καλύτερο απο του Assetto!!!!

 

Το GT1 πάει στις 420 μοίρες.

Έγινε επεξεργασία από liakjim
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ρυθμίσεις και συμβουλές του Αριστοτέλη για FFB

 

here are the settings I've been using since I remember myself...
Old trusty Logitech profiler
Overall Effects Strength 100%
Spring Effect Strength 0%
Damper Effect Strength 100%
Enable Centering Spring in Force Feedback Games: DISABLED
Centering Spring Strength 0%
900°
Allow Game To adjust Settings

In the root/system/cfg/assetto_corsa.ini file I use:
ENABLE_GYRO=1
DAMPER_MIN_LEVEL=0.2
DAMPER_GAIN=1.0

Ingame advanced FFB options
GAIN 100%
Filter 0%
Minimum Force 13%
Kerb effects 20%
Road effects 30%
Slip effects 0%
No Enhanced Understeer Effect
I don't use a .lut for FFB. Maybe I should as I hear great things, but never tried it, because of what follows... 


!Most important setting!
I don't change FFB settings. Almost never.
Driving behind a monitor (or three, or a VR headset) is not reality. You WILL miss all the additional sensorial feedback from reality. G forces, vibrations, sounds... even smells... ALL GONE!
So all the above means that your brain has to create new muscle memory and find new sensorial feedback to cover those that are missing. The only feedbacks it has is the monitor/VR headset and your FFB from your steering wheel (plus some sound). Some people think that this is why FFB is so important and it is, but it is NOT the most important thing. The important thing is that your brain gets used to the new situation. It needs time and training to do so.
So here's my advice:

Find an FFB setting that is decent (not perfect, just decent!) and has subtle effects that do NOT cover everything up. If ANY FFB effect is too strong, you're doing it wrong.
So find a decent setting and then... STICK TO IT! For a long time. Prohibit yourself from changing ANYTHING at all.
If you drive a car and you don't like the FFB is not the issue. You are. Or the car is. Accept it and learn to drive around it.
DO NOT, I repeat, DO NOT CHANGE FFB settings!
Let your brain learn and create muscle memory. It will be hard at first, but the results will surprise you after a month or so.

 

PS @GoMaR μήπως το thread να γίνει sticky ? ( όπως και τα mods )

 

 

Έγινε επεξεργασία από liakjim
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

πίστευε και μη ερεύνα.....:amen:

πλακα πλακα...παντως το τελευταιο  καιρο κατεληξα και εγω στο ιδιο συμπερασμα...οσο πειράζεις τοσο σε μπερδευει....ή τουλάχιστον να αλλαζεις μονο 1 πεδιο και να τρεχεις πολλους γυρους για να καταλαβεις την διαφορα. Επισης η εναλλαγη μεταξυ sim επίσης δεν Βοηθά....αν παίξω μια μερα rf2 παιζω μονο εκεινο

Link to comment
Share on other sites

Κ μένα μου κάνει εντύπωση το 100% damper κ το οτι ενεργοποίησε το gyro -ούτε χρήση lut?-,άρα καταλήγουμε οτι είναι πως βολεύει τον καθένα αρκεί να μην κλιπάρεις.

 

Επίσης διαφωνώ στο οτι δεν πρέπει να πειράζουμε κ να αρκεστούμε στη muscle memory.Αν ήταν έτσι δεν θα είχαμε σχεδόν καθόλου εξέλιξη στις τιμονιέρες.

Έγινε επεξεργασία από sosna
Link to comment
Share on other sites

On 3/7/2017 at 4:47 ΜΜ, το μέλος liakjim έγραψε:

Ρυθμίσεις και συμβουλές του Αριστοτέλη για FFB

 

here are the settings I've been using since I remember myself...
Old trusty Logitech profiler
Overall Effects Strength 100%
Spring Effect Strength 0%
Damper Effect Strength 100%
Enable Centering Spring in Force Feedback Games: DISABLED
Centering Spring Strength 0%
900°
Allow Game To adjust Settings

In the root/system/cfg/assetto_corsa.ini file I use:
ENABLE_GYRO=1
DAMPER_MIN_LEVEL=0.2
DAMPER_GAIN=1.0

Ingame advanced FFB options
GAIN 100%
Filter 0%
Minimum Force 13%
Kerb effects 20%
Road effects 30%
Slip effects 0%
No Enhanced Understeer Effect
I don't use a .lut for FFB. Maybe I should as I hear great things, but never tried it, because of what follows... 


!Most important setting!
I don't change FFB settings. Almost never.
Driving behind a monitor (or three, or a VR headset) is not reality. You WILL miss all the additional sensorial feedback from reality. G forces, vibrations, sounds... even smells... ALL GONE!
So all the above means that your brain has to create new muscle memory and find new sensorial feedback to cover those that are missing. The only feedbacks it has is the monitor/VR headset and your FFB from your steering wheel (plus some sound). Some people think that this is why FFB is so important and it is, but it is NOT the most important thing. The important thing is that your brain gets used to the new situation. It needs time and training to do so.
So here's my advice:

Find an FFB setting that is decent (not perfect, just decent!) and has subtle effects that do NOT cover everything up. If ANY FFB effect is too strong, you're doing it wrong.
So find a decent setting and then... STICK TO IT! For a long time. Prohibit yourself from changing ANYTHING at all.
If you drive a car and you don't like the FFB is not the issue. You are. Or the car is. Accept it and learn to drive around it.
DO NOT, I repeat, DO NOT CHANGE FFB settings!
Let your brain learn and create muscle memory. It will be hard at first, but the results will surprise you after a month or so.

 

PS @GoMaR μήπως το thread να γίνει sticky ? ( όπως και τα mods )

 

 

Τα έκανα όλα...

Εχω ένα πιάτο φαγητού που γυρίζει σε ένα πηρούνι..

Καμία απολύτως αίσθηση, δεν καταλαβαίνεις τίποτα.. 

Απολύτως τίποτα..

Είναι απίστευτο!!! λες και το έβγαλα απο την πρίζα..

ΝΕΚΡΟ ΤΕΛΕΙΩΣ!!!!!

ΕΧΩ G25.. 

Είχα, τώρα έχω σερβίτσιο...

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

μιας και επιασα τιμονι μετα απο καιρο και επειδη το παιχνιδι μπηκε απο την αρχη φρεσκο.

Οταν δοκιμασα το ford mustang στην καινουργια πιστα, δεν καταλαβαινα ποτε τα λαστιχα αρχιζουν και χανουν την προσφυση.
Μετα θυμηθηκα πως δεν ειχα το LUT..
Πρωτου βαλω LUT (γιατι δεν θυμομουν και τη διαδικασια) , εβαλα το enhanced understeer.Η διαφορα χαοτικη στο ποτε χανουν τα λαστιχα την προσφυση.
Δε ξερω αν ειναι καλυτερο σαν αισθηση οπως επισης και στις διορθωσεις θελει να προσαρμοστεις αρκετα για τις γρηγορες επαναφορες.

Το κλεινω και βαζω το LUT
Παλι δεν εχω την ιδια αισθηση για το οριο των ελαστικων, αλλα εχω πολυ καλυτερη αισθηση συνολικα.Και ειδικα στις διορθωσεις.

Οπως ξανα ειχα πει και παλιοτερα, το enhanced γενικα το προτιμω off (εκτος αν μαθεις ετσι) και η χρυση τομη ειναι καπου στο ενδιαμεσο.
Αν υπαρχει τροπος απο ινι να το αλλαξω θα το δοκιμαζα.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ, το έχω μάλιστα κάνει και suggestion σε ένα streaming του Casillo.
Το έβαλα και πάλι : http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/logitech-wheels-official-thread.3295/page-102#post-851889
Ασκειστε και εσείς πίεση.

Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 10 ώρες, το μέλος rapid_fast έγραψε:

Τα έκανα όλα...

Εχω ένα πιάτο φαγητού που γυρίζει σε ένα πηρούνι..

Καμία απολύτως αίσθηση, δεν καταλαβαίνεις τίποτα.. 

Απολύτως τίποτα..

Είναι απίστευτο!!! λες και το έβγαλα απο την πρίζα..

ΝΕΚΡΟ ΤΕΛΕΙΩΣ!!!!!

ΕΧΩ G25.. 

Είχα, τώρα έχω σερβίτσιο...

 

 

Για την G29 ίσως είναι καλές. Στην G27 όντως είναι χάλια.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.