Jump to content



Larrabee , ακύρωση....


sakattack1442169065

Recommended Posts

Μου άρεσαν οι τελευταίες απόψεις που διάβασα. Μη λέμε όμως ότι δεν πέτυχε τίποτα η Nvidia και ότι περιμένουμε το Fermi για να δούμε GPGPU.

Η Nvidia πέτυχε να πείσει όλο τον κόσμο ότι η σωστή κατεύθυνση είναι μια συνεργασία CPU/GPU σε ένα κόσμο x86 που δεν ήθελε ούτε καν να ακούσει τίποτα παραπάνω από τη λέξη CPU. Έτσι συνεργάστηκε με την Apple και της έδωσε το Cuda για να φτιάξει τη δική της εκδοχή που την ονόμασε openCL και προήδρευσε στο OpenCL. Έφερε τη Microsoft να δεχτεί να δει την GPU και ως επεξεργαστή και να δώσει το directcompute. Συνεργάστηκε με πάρα πολλές εταιρίες sοftware και hardware και είδαμε υλοποιήσεις GPGPU στη βιομηχανία και σε μεγάλους οίκους software. Μπορεί το εναρκτήριο λάκτισμα να ήταν ο φόβος ότι θα ξεπεραστεί από το Larrabee που την έκανε και κινήθηκε προς την ίδια κατεύθυνση. Αλλά πέτυχε το στόχο της. Ο Larrabee όχι. Ξεπεράστηκε άγρια στο GPGPU από την Nvidia που κινήθηκε ταχύτατα στην αγορά ενώ σε raw power ούτε που πλησίασε. Ήδη ο ρόλος της GPU άλλαξε και δεν είναι πλέον μόνο και αποκλειστικά για παιχνίδια με εμφανείς επιπτώσεις τόσο στην αγορά στα λάπτοπ, όσο και στους servers.

Software is King. Αυτή τη στιγμή βλέπουμε πολλές εφαρμογές να κάνουν χρήση του GPGPU και να επιταχύνουν σημαντικά τις επιδόσεις στο PC μας, στα λαπτοπ αλλά και στην επαγγελματική αγορά, ενώ τεράστιες Software εταιρίες κάνουν έρευνα προς αυτή την κατεύθυνση πλέον για τις επαγγελματικές τους εφαρμογές. Αυτά τα πέτυχε η Nvidia και όχι η AMD. H AMD είχε οικονομικές δυσκολίες και δεν μπόρεσε να ακολουθήσει αυτό το δρόμο. Πιστεύω ότι τώρα που ανέκαμψε θα μπει δυναμικότερα και αυτή προς την ίδια κατεύθυνση προς όφελος του PC βασικά.

Το ότι δεν πουλάει μαζικά αυτή τη στιγμή η AMD δεν οφείλεται ούτε στο άριστο προιόν της ούτε στις άγνωστες επιδόσεις του Fermi που μάλιστα μόνο πρόσφατα μάθαμε ότι θα τους δούμε μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2010. Ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς όμως πιστεύει στην Nvidia και θεωρεί δεδομένες τις άριστες επιδόσεις του Fermi και προτιμάει να περιμένει λίγους μήνες. Από την άλλη, όλοι μιλάνε για τη διαθεσιμότητα της TSMC που πιθανότατα μειώνεται ακόμα περισσότερο από τα 40nm της Nvidia, αφού όπως φαίνεται πουλάνε καλά στους OEMs.

Μπορεί ο Larrabee να είναι παρελθόν στα desktop PC και το GPGPU να έχει πάρει το δρόμο του, αλλά η πορεία των GPUs έχει ήδη αλλάξει χωρίς επιστροφή. Οι εξαγγελίες της intel και το όραμα της για το larrabee συνέβαλε σημαντικά προς αυτή την κατεύθυνση. Μόνο που υλοποιήθηκε τελικά από την Nvidia και η ATI θα ακολουθήσει αναγκαστικά.

Για να θυμηθούμε λοιπόν το όραμα της Intel (Pat Gelsinger) για το Larrabee.

....

  • Visual Computing: Επαναπροσδιορισμός στα γραφικά -- Η εμφάνιση των γραφικών στον υπολογιστή, επαναπροσδιορίζεται με νέες τεχνικές, για φυσικό ρεαλισμό στα παιχνίδια, υψηλής ποιότητας video και ήχο, που απαιτούν αυξημένες επιδόσεις από τον υπολογιστή. Για παράδειγμα, οι τεχνικές φωτισμού ray tracing που δίνουν ακριβείς σκιάσεις και εφέ φωτισμού, δεν είναι εφικτές με τις σημερινές κάρτες γραφικών. Η φυσική συμπεριφορά στα παιχνίδια (physics) και η φυσική απεικόνιση της κίνησης σε ιατρικές εφαρμογές (MRA), χρειάζονται επεξεργαστική ισχύ. Πέρα από τα γνωστά, θα εμφανιστούν νέες εφαρμογές, όπως game controllers και ιατρικές συσκευές που θα καταλαβαίνουν ή και θα καταγράφουν την ανθρώπινη κίνηση σε πραγματικό χρόνο. Για να γίνουν αυτά απαιτούνται ένα συνδυασμός από υπολογιστικά στοιχεία όπως multi-core CPU, chipset, graphics, software και κατάλληλα εργαλεία για τους developers. H Intel αυξάνει συνέχεια τις επενδύσεις και τους ρυθμούς της, ώστε να υλοποιήσει τους παραπάνω στόχους.

  • Larrabee Architecture για Visual Computing -- Η Intel σκοπεύει να παρουσιάσει τις δυνατότητες της αρχιτεκτονικής Larrabee μέσα στο χρόνο, ενώ η εξέλιξη της πλατφόρμας Visual Computing θα στηριχθεί στο Larrabee. Η αρχιτεκτονική αυτή περιλαμβάνει μια wide SIMD vector processing unit (VPU), σε συνδυασμό με ένα νέο σετ ανυσματικών εντολών, για πράξεις ακεραίων και κινητής υποδιαστολής, για ανυσματικές λειτουργίες μνήμης και για υποθετικές εντολές. Επιπλέον, ο Larrabee διαθέτει τη δυνατότητα κοινής χρήσης cache για πολυπύρηνες υλοποιήσεις. Η αρχιτεκτονική και οι εντολές έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να έχουν μεγάλες επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και δυνατότητα εύκολου (x86) προγραμματισμού, ώστε να καλύψει τόσο τις απαιτήσεις του visual computing όσο και άλλων εφαρμογών που απαιτούν παράλληλη πολυεπεξεργασία. Η ύπαρξη εργαλείων είναι καθοριστικής σημασίας για την επιτυχία των παραπάνω και η Intel θα προσαρμόσει το λογισμικό της ώστε να υποστηριχθεί η αρχιτεκτονική Larrabee και να δώσει απαράμιλλη ελευθερία στους δημιουργούς εφαρμογών. developers. Τα ισχύοντα APIs όπως το DirectX™ και το OpenGL θα υποστηρίζονται από τα προιόντα που θα έχουν την τεχνολογία Larrabee.

ισα ισα που εγω λεω οτι "κοροιδευαμε" την nvidia για πολυ λιγοτερα, και η Ιντελ εκανε τεραστιες πατατες συγκριτικα, αλλα κανεις απο τα μεγαλα site δεν το τονιζει γιατι ειναι η Ιντελ.

το Fermi παντως πρεπει να το περιμενουμε, πρωτον για να δουμε αν και ποτε θα καταφερουν να το φτιαξουν και δευτερον για να δουμε τι επιδοσεις θα εχει.

GPGPU για να δουμε δεν περιμενουμε το Fermi, βασικα περιμενουμε τις εφαρμογες που θα το αξιοποιησουν.

Αντι να διαφημιζουν το hardware που ΘΑ εχει τεραστιες δυνατοτητες, ας δωσουν πρωτα παραδειγματα χρησιμου software που θα το αξιοποιει.

Και η ΑΤΙ εχει καρτες που μπορουν να δουλεψουν ως GPGPU αλλα προς το παρον διαφημιζει αυτα που μπορουν να κανουν τωρα, τα γραφικα, το eyfinity κλπ.

Η nvidia οντως μπορει να πιστωθει ενα μεγαλο μερος προς την κατευθυνση για την αξιοποιηση του GPGPU, αλλα το θεμα ειναι οτι μιλαμε για εμβρυακο σταδιο.

Εγω την nvidia την "κοροιδευα" γιατι εδωσε ολο το βαρος εκει και "ξεχασε" οτι βασικα καρτες γραφικων πουλαει.

Για την Intel ομως τι να πω?

το οραμα του Pat πολυ μπερδεμενο μου φαινεται. Μαλλον κι ο ιδιος μπερδευτηκε και για αυτο εφυγε (ή τον εφυγαν...) :003:

Αυτο με το ray tracing ας παει να ρωτησει τον Carmack.

το δε αλλο με τα

"game controllers και ιατρικές συσκευές που θα καταλαβαίνουν ή και θα καταγράφουν την ανθρώπινη κίνηση σε πραγματικό χρόνο"

ας αφησει τα οραματα και να παει να αγορασει κανενα Wii :033:

Σχετικά με τις κονσόλες.

Η κονσόλα για μένα είναι ένα χαζοκούτι, που όχι μόνο δεν προσφέρει τίποτα στα παιδιά αλλά κάνει ζημιά. Είναι ένας άσχημος τρόπος να ξεφορτωθεί ο γονιός το παιδί του από «περιττά» έξοδα αγοράς PC. Αλλά στο PC ένα παιδί θα μάθει να πληκτρολογεί, να γράφει κάποιο κείμενο, θα μπει στη λογική της πληροφορίας και των υπολογιστών και θα παίξει και κάποια παιχνίδια.

Η Microsoft βλέπει τις κονσόλες ως το όχημα επικράτησης των δικών της ασύμβατων proprietary υπολογιστών, που θα είναι κλειδωμένοι στις επιταγές της. H Sony και οι υπόλοιποι δεν μπορούν να επηρεάσουν το χώρο των PCs. Αντίθετα, όσο χειρότερα γίνονται τα παιχνίδια στα Windows τόσο περισσότερα παιχνίδια θα πουληθούν για κονσόλες, όπως για XBOX360. Ότι ανταγωνίσθηκε η Microsoft το κατέστρεψε πρώτα και μετά το εγκατέλειψε.

Στο Windows gaming, η Microsoft αφού φρόντισε να μην μπορούν οι κατασκευαστές καρτών γραφικών να φτιάξουν οδηγούς που να υποστηρίζουν νέες δυνατότητες, τους κλείδωσε στο WDDM 1.x. Έτσι τα γραφικά στα Windows παιχνίδια έμειναν στάσιμα ή απαιτούν τεράστια ισχύ. H Microsoft μας δουλεύει κανονικά με τις δήθεν νέες εκδόσεις DX, με τις ανύπαρκτες επιδόσεις και βελτιώσεις. Αυτό φταίει και όχι η πειρατεία που δε βλέπουμε καλύτερα παιχνίδια. Το Steam σαρώνει χωρίς πειρατεία και οι κασσάνδρες που θέλουν το PC gaming να είναι παρελθόν κάνουν ένα τεράστιο λάθος.

Πιστεύω ότι η Nvidia το έπιασε το νόημα και θα ντριπλάρει την απαγόρευση των "cap bits" με το cuda και θα δούμε καλύτερα γραφικά και παιχνίδια στα PCs με ray tracing shadows, physx, 3D vision κτλ, χωρίς τους περιορισμούς στην ταχύτητα που βάζει η ανύπαρκτη υποστήριξη κατάλληλων οδηγών.

Δεν κρύβω την αντίθεση μου στις κονσόλες. Δεν θα ασχοληθώ με μελλοντολογία για το τι hardware θα έχουν, ούτε με ενδιαφέρει αφού δεν είναι PCs. Ούτε με ενδιαφέρουν τα παιχνίδια τους ή τα ports που κάνουν στους υπολογιστές. Χαζοκούτια είναι και πολύ ασχολήθηκα μαζί τους, μόνο και μόνο γιατί ο ένας στύλος των «συμβατών», η Microsoft, αποφάσισε να βγάλει μούστο ρίχνοντας παιδικά μυαλά στο πατητήρι της. Θα το πληρώσει κι ας λέει «I am PC». I am PC και η Apple είναι στη γωνιά και την περιμένει.

sakattack

Σήμερα έτυχε και διάβασα ξανά τι έλεγε ο Carmack. Δίνω μεγάλη βάση σε όσα λέει. Αλλά έχει περάσει καιρός από τότε. Πιστεύω ότι η Nvidia θα καταφέρει να δούμε καλύτερα και ταχύτερα γραφικά στα παιχνίδια για PC ακόμα και χωρίς το WDDM 2.1, σε πείσμα της Microsoft. Όσο για τα οράματα του Pat, η Nvidia τα έχει ήδη υλοποιήσει και ήδη δουλεύει με Ιατρικές εταιρίες. Το GPGPU έχει πια ξεπεράσει το εμβρυικό στάδιο και οι εφαρμογές ξεφυτρώνουν συνέχεια σαν μανιτάρια. Για τα Wiiiii είπα παραπάνω τη γνώμη μου.

Σχετικά με τις κονσόλες.

Δεν κρύβω την αντίθεση μου στις κονσόλες. Δεν θα ασχοληθώ με μελλοντολογία για το τι hardware θα έχουν, ούτε με ενδιαφέρει αφού δεν είναι PCs. Ούτε με ενδιαφέρουν τα παιχνίδια τους ή τα ports που κάνουν στους υπολογιστές. Χαζοκούτια είναι και πολύ ασχολήθηκα μαζί τους, μόνο και μόνο γιατί ο ένας στύλος των «συμβατών», η Microsoft, αποφάσισε να βγάλει μούστο ρίχνοντας παιδικά μυαλά στο πατητήρι της. Θα το πληρώσει κι ας λέει «I am PC». I am PC και η Apple είναι στη γωνιά και την περιμένει.

.

Όσο κι αν το διαβάζω....κι αν το ξαναδιαβάζω, πραγματικά δεν βγάζω άκρη τι θέλεις να πεις. Θα σ' ενδιέφερε να μου εξηγήσεις?:064:

Ένας φίλος με τις κονσόλες απο τα παλιά μέχρι σήμερα, αλλά και pcάνθρωπος.

Από τα λίγα που γνωρίζω, οι κονσόλες είναι specialized computational devices που εκπληρώνουν έναν συγκεκριμένο σκοπό. Όπως όλες οι συσκευές αυτού του τύπου έχουν εξαιρετικές επιδόσεις με πολύ χαμηλό κόστος, σε αντίθεση με τις συσκευές γενικής χρήσης που έχουν υψηλό κόστος (υψηλότατο αν μιλάμε για PC αφού είναι πανάκριβο) με μέτριες επιδόσεις. Αν το μόνο πρόβλημα που έχει να λύσει κάποιος είναι η διασκέδαση του με video games, η κονσόλα είναι μακράν η καλύτερη επιλογή. Τώρα όποιος θέλει να συγκρίνει κονσόλες με PC, συγκρίνει μήλα με πορτοκάλια. Αν θέλετε κάνουμε σύγκριση μεταξύ console gaming και pc gaming, αλλά εκεί το πανάκριβο pc έχει λίγες ελπίδες. Και αν πάμε πιο βαθιά σε console programming vs pc programming, εκεί η απόσταση είναι τεράστια. Στην μία περίπτωση πρέπει να βελτιώνεις τον κώδικα σου σε κάθε έκδοση του αφού το hw θα παραμείνει σταθερό για χρόνια, ενώ στην άλλη πασάρεις σαβουροκώδικα στα κορόϊδα και ας πληρώσουν για καινούργιο hw που θα λύσει τα προβλήματα επιδόσεων.

Ένα δωράκι για τους funs του Playstation για να μαλακώσει η καρδιά τους... TBDR. Θα χρειαστεί να ξέρουν τι είναι.

Θυμηθείτε το dreamcast και δείτε να σκοτώνονται να αγοράζουν μετοχές Intel και Apple από τη Βρετανική Imagination Technologies, γνωστής παλιότερα ως VideoLogic.

ρε μην ψαρωνεις απο περιεργες φημες.

αν οντως οι φανς του PS καταληξουν να μαθουν την PowerVR , ζητω που καηκανε.

το διαβασες καλα το λινκ που εδωσες?

In the late 1990s they competed heavily with 3dfx in the 3D accelerator market for desktop PCs and game consoles, but both companies were forced from this market by the rise of OpenGL, Direct3D and the ATI and Nvidia cards that better supported these technologies. Since then, the PowerVR technology has been aimed primarily at the low-power market and are now found inside many mobile devices such as palmtops and cellphones.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.